Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MortalWombat Creative Commons License 2018.10.28 0 0 156054

Urak!

A 185 Le-s B205L motorhoz a gépkönyva az NGK PFR6H-10 platina gyertyát írja elő (a 205Le-sel együtt).

A 150 Le-s motorhoz a nikkelelektródás BCPR6ES-11-et.

Viszont ahány webáruházba belépek, mindenhol a nikkeleletródást hozza elsődlegesen, a platinát"kvázi" alternatívának.

Mit tehet a motorral a nikkelelektródás? Gondolom, a gépkönyv sem véletlenül írja alapgyertyának a platinást.

 

anonym19 Creative Commons License 2018.10.28 0 0 156053

Mondtam,  hog ott érdemes tapogatózni.

Előzmény: Gergely93 (156052)
h i r d e t é s
Gergely93 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 156052

Szívósor cserével megoldódott a hideg indítás utáni egyenetlen alapjárat és füst. Most olyan mint a doxa hidegen melegen. 

Előzmény: Gergely93 (155998)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.10.26 0 0 156051

Mióta felújítás van, a Lágymányosi híd felé kerülök..

Előzmény: BmS1 (156049)
anonym19 Creative Commons License 2018.10.26 0 0 156050

Én ezen 2 hete vergődtem keresztül. Tiszaújvárosba kellett mennem, az m0-án 1,5 órát kullogtam, előttem egy kis teherautó trélerrel rajta az importálandó autókkal.  Minden elindulásnál tömény kék kipufogó füst. 

Előzmény: BmS1 (156049)
BmS1 Creative Commons License 2018.10.26 0 0 156049

 

Hol a tűréshatár???

M0. Kb 15km sor. Kb. 3-4 óra mire átvergődsz rajta. Iszonyat bűz a (szinte) álló, de járó motorú (főleg kamionok) hozadékaként. Többezer veszteglő járgány. Felforrt víz, elszálló kuplung, idegbaj szélén álló pilóták. 10 járműből hét teherautó / kamion, sok román, bolgár.

 

Benne voltam, a broki tele van. Ne menjetek arra :-DDD

anonym19 Creative Commons License 2018.10.26 0 0 156048

Hasonló a véleményem, hogy abszolút nem korrekt a felhasználó hozzáállása. Többek között szándékos lejáratós kampányt indított a volvo és a kereskedés ellen, amire ugye a cikk ki is tér. Előbb utóbb a vége az lesz hogy a volvo fogja beperelni a lejárató cikkei / videói miatt. 

 

Nem is értem miért nem fogadja el a volvo ajánlatát amúgy. Arról nem is beszélve hogy a fene se tudja mennyi hibát próbál szándékosan kihozni az autóból...

Előzmény: BmS1 (156047)
BmS1 Creative Commons License 2018.10.26 0 0 156047

Tényleg sok a hiba.

Viszont 67e km. nemigen tud egyetlen más autónál sem problémamentes lenni, a hibák jó része itt is apróság. És 3Mft kedvezménnyel sokak által nyúzott bemutató autót vett.

 

Amit nem értek: a tulaj mit vár? Nem fogadta el a Volvo nagyvonalú ajánlatát.

 

...jóllehet pontosan tudja, hogy a cég által felkínált 21,5 millió forintos beszámítási érték már eleve magasabb, mint amennyi pénzért most bárkinek eladhatná az autóját.  

 

Egy ilyen nagyértékű autón 67e km alatt bukik az ember. Sokat bukik. Ennyi.

Ha ezt nem fogadja el, akkor tessék beperelni a Volvot. Azt persze nem teszi, mert jól tudja: az igazságügyi járműszakértő szinte biztos, hogy számára kedvezőtlenebb értéket jelölne meg, mint a Volvo ajánlata. Marad a tacepao az autón, ez olcsóbb mint a per. Hátha megroggyan a Volvo, nem akar ilyen negatív reklámot. Hát ez sem egy gusztusos eljárás, szvsz.

 

Az is biztos, hogy nem egy kiforrott, über megbízható darabról van szó. Ez lehet véletlenek szerencsétlen egybeesése is, meg aztán a sietve piacra lökött újabb és még újabb típusok nem is engedik az alapos, hosszú távú tesztelést még a bevezetés előtt. Az eredmény itt van, miért csodálkozunk?

 

Előzmény: anonym19 (156046)
anonym19 Creative Commons License 2018.10.26 0 0 156046
v_tom Creative Commons License 2018.10.26 0 0 156045

Nekem nincs ellenállás benne: nem tudom más hogy használja az autóját, de mivel nekem állandóan megy a világítás (nappal és városban is), így soha nem jelez hibát.

Kattogni leállítás után kattog egy bő fél percig, vagy amíg le nem zárom az autót, ez számomra nem különösebben zavaró.

Előzmény: harsanyi1 (156044)
harsanyi1 Creative Commons License 2018.10.25 0 0 156044

Köszi, hasonló ábrát már én is taltam, annyi kiegészítéssel, hogy kell bele egy ellenállás, hogy a Canbus nem dobjon állandóan izzó hibát... Reméltem, hogy ez a procedúra elkerülhető, a xenon mód megoldást jelent, de ezek szerint nem! A kattogás nálam is megvan relé nélkül is, amíg be nem zárom az autót, de gondolom ez normális!?

Előzmény: v_tom (156042)
BmS1 Creative Commons License 2018.10.25 0 0 156043

Húúúú, nagyon sajnálom.

 

Viszont szvsz egy öreg Corolla ütközésbiztonsági mutatói nem éppen Volvo szintűek, nem igazán értem Gábor döntését.

De Ő tudja...

üdv

Előzmény: Covacipeter (156038)
v_tom Creative Commons License 2018.10.25 0 0 156042

Előzmény: harsanyi1 (156024)
v_tom Creative Commons License 2018.10.25 0 0 156041

Látom nem kaptál választ a kérdésedre. Korábban nekem is volt hasonló problémám, de akkor én azt olvastam ki a fórumokból, hogy a xenon-módba kapcsolás nem a jó megoldás.
Akkor két tábor volt:
- be kell építeni egy ellenállást (gyakran "filter pack" néven készen árulják). Az ellenzők szerint ez melegedik: biztos útja az autó felgyújtásának.
- be kell építeni egy relét. Én ezt az utat követtem, igaz kikapcsolt állapotban halkan kattog, de jól működik. Megpróbálok csatolni egy kötési vázlatot.
Remélem tudtam segíteni.

Előzmény: harsanyi1 (156024)
Covacipeter Creative Commons License 2018.10.24 0 1 156040

Gyenge telefonos fotó, de ritka látvány már az ilyen mostanság: 

A lengyel kolléga 900-asa igen pipec volt.

Covacipeter Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156039

No igen, meg az S80-nál gazdagabb a motorválaszték is, 4 henger, 6 henger, turbó, nem turbó, V8 stb.

 

A lista végén ez van 50valamennyi ezer km-el, mondjuk mintha most jött volna ki a szalonból...

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=261710590&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=21800&makeModelVariant1.modelId=6&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&fnai=next&searchId=cbd3a499-8df2-5753-4e8b-84ef0769d592

Előzmény: aeromukodj! (156022)
Covacipeter Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156038

Szegény Gabesz pöpec zöld 850-esét lerendezték egy kereszteződésben: Kijött eléjük egy furgon a stop tábla alól... Nem lett bajuk, baba szerencsére az anyósnál volt, de a felesége azóta nem ül autóba. Gondolkozott hogy megcsináltassa-e, de végül elbontódott arra való hivatkozással hogy olyan nem lesz már mint előtte. Ebben mondjuk igaza volt. Ezt az öreg Corollát szerezte ütni-vágni a Bp-i mindennapokra.  Szó volt egy nagyon szép egyben levő 3.0 Camry-ről, de az meg megint vége-hossza nincs projekt.

Előzmény: BmS1 (156018)
anonym19 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156037

Igen a kedvezményes részt elmondta Ákos is. Viszont a turbo-tec 2 év garanciát ad km megkötés nélkül.

Előzmény: BmS1 (156035)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156036

Az eladó szerint középcsere volt, és gyári Garrett-tel.

Előzmény: BmS1 (156035)
BmS1 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156035

Urak.

 

A DTK 15% engedményt ad Saab 900 klub tagoknak a turbó javítás összegéből, ami derék dolog.

 

Viszont nagyon sok az olyan turbójavítás (cégtől függetlenül) ami valahogy nem annyira sikerül. (Sőt, gyakran simán pénzkidobás volt.)

Ami leginkább nyerő: a gyári középrészcserés javítás, ami viszont drága. Akkor már inkább egy gyári új turbó.

anonym19 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156034

Azért kérdezem, mert pl. Égő Ákos is Őket ajánlotta.

 

Valamikor, amikor nem undorodok a leszedéstől, akkor elkell vinnem. Az előzőhelyen nem sikerült maradéktalanul megcsiálni.

 

A piros vonalak között lévő illesztésnél látok olajszivárgást. Feltételezem ezek alapján hogy nem csak ott szivárog akkor.

Előzmény: MortalWombat (156033)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156033

Az eladó a Povila művekhez horda az autót, ő ajánlotta a DTK-t, ezért ott lett megcsináltatva.

Előzmény: anonym19 (156032)
anonym19 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156032

Csak tájékozódás képpen.

 

DTK-s felújított turbó.

 

Több helyről hallottam hogy DTK, viszont fél év garanciát adnak, amit ugye a törvény ír elő. Találkoztam ugyan olyan céggel (nemzetközi) ahol 2 év garanciát adnak. A kérdés igazából az hogy kinek mi a tapasztalata a DTK-val?

Előzmény: MortalWombat (156026)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156031

 Szerencsére ilyen nincs a Sharannál, megy, mint a gyorsvonat, s még sosem evett 7 liter felett. Én nem száguldozom, betartom a sebességhatárokat, de agyfaszt tudnék kapni attól, h ha nem tudom megelőzni a tötymörgőket.

 A Saab olajtöltete vmivel több, mint 4 liter volt, 5 literes kannát megvéve az esetleges fogyásra is maradt.

Előzmény: MortalWombat (156030)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156030

Az occsó szívó benyás az jó választás, de én már hallgattam eleget "Ezzel a lassú tetűvel nem lehet előzni!" felkiáltásokat.

Amúgy hihetetlen, hogy a Phedra-nak milyen alkatrészárai voltak.

 

Városi használatra most próbálom anyámékből kicsalni a Suzuki Swift 1.0GA Interceptor-t. 1998-as évjratú, garantált 85ekm-el, és karcmentes.

 

Egy kérdés: mennyi a B205L motor olajtöltete? (Azt tudom, hogy Dexos2 kell bele, de nem tudom, mennyi.) 

Előzmény: KawaBazsy (156029)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156029

 Jah, ha megkotlik vmi a dieselben, akkor az drágább. Nekünk is eladáskor fog kiderülni, h mennyi az annyi. Mondjuk ennél a típusnál a TDI motort mondják a legtartósabbnak.

 Utód még nincs eldöntve, vagy occsós szívó benyás lesz, ovijárat célból, vagy vmi villanyos.

Előzmény: MortalWombat (156028)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156028

Vinni vitte ezt a 3ajtós koloniál szekrény méretű és légellenállású kasztnit, de nagy csodát nem lehett tőle várni, nem egy nyomatékbajnok dízel volt (190Nm). Mikor mentünk HR-be, és rajta volt a tempomat, azért a sebességmérőn is lehetett látni, mikor megyünk egy hegynek felfelé, mert nem tudta tartani a beállított 140-et. Viszont 3 év alatt költöttem rá kb. 360eFt-ot (vezérlés, trafó, lambdaszondák, szívótorok, fékek, féltengelycsukló, stabilizátorrúd, első ülések felújítása, és a szokásos időszakos szervíz). Az EV-II-es dízelszekció egyszerre költ rá ennyit csak azért, hogy be lehessen indítani, hogy járóképes legyen, és csak a motorra.

Szerettem, megbecsültem, elégedett voltam vele, de elmúlt.

Már elég egy kisebb. A választás nem volt bonyolult, MW-né sokat segített (Veszünk egy 9-3-ast, amilyen volt. Szép a formája, belül elég, pont! A motort Te választhatod ki!)Mondjuk eléggé egyezett a véleményünk.

Az OG9-3TiD-hez képest ez nagyon jól megy, és csendes. (mondjuk nekem azzal sem volt bajom)

Mondjuk egy SAAB-ot venni sosem volt racionális választás, de most úgy néz ki, megengedhetem magamnak ezt a luxust.

Előzmény: KawaBazsy (156027)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156027

S végül bejött, h a kocsi méretéhez képest kis, szívó benzinessel vettétek a családi kocsit? Nálunk lassan 3 éve van a Sharan, gond nincs vele, s nagyon jól fogyaszt meg megy ezzel a diesellel. De jövőre, ha költözünk vissza Bp-re, csere nekünk is.

Előzmény: MortalWombat (156026)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156026

Igen, szombat délelőtt jött egy telefon, hogy megnézné.

Délután mire felocsúdtam, pénz az asztalon, a garázs meg üres.

Az FB egyik oldalán kínálták ezt az autót, gyönyörű, világoszöld metál, gari 173eKm, új DI, DTK-s felújított turbó, stb..

Megnéztük, megvettük, most itthon pihen.

Ebben a színben én még nem is láttam ilyen autót. Gyönyörű!  

Előzmény: KawaBazsy (156025)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156025

Nah, úgyis aig van itt Saab-os. :-) Egyterű elköszönt?

Előzmény: MortalWombat (156021)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!