Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.08 -2 1 53650

Nemrég (3-4 napja) olvastam valamit arról, hogy az M9-es gyorsút dunai átvezetési pontjául két helyszínt szemeltek vagylagos jelleggel. Az egyik a meglévő új szekszárdi híd, a másik pedig Mohács városa vagy közvetlenül Mohács határában egy kis Duna-szakasz, hogy a város is hidat kaphasson, de egyben az elkerülőzése is meg legyen már akkor oldva.

 

Szerintetek melyik a valószínűbb, a szekszárdi, vagy a mohácsi helyszín???

 

((Én magamban Mohácsnak szurkolok, mert így ugyan eggyel több hídra kéne pénzt áldozni, de így viszont Mohács városa is kaphatna egy igazi dunai közúti hídi átkelőhelyet. Így pl. Mohácsnál átvezethetnének egy kb. Pécs-Mohács-Tompa-Szeged irányú új gyorsforgalmi utat.; A szekszárdi hidat pedig vele párhuzamosan felhasználhatnák arra, hogy egy ott megépítendő új kelet-nyugati irányú főútvonalat szolgálnának ki ezzel a híddal, mondjuk pl. Szekszárd-Kiskunhalas-Kiskunmajsa-Kistelek-Csongrád nyomvonalú lehetséges új főútvonal -- (leginkább másodrendű főútvonal rangú főútra gondoltam) -- között.))

Előzmény: adiaboli (53649)
adiaboli Creative Commons License 2021.02.07 0 0 53649
Előzmény: RadiX (53648)
RadiX Creative Commons License 2021.02.06 0 0 53648

A Google Maps-en követhető a nyomvonal a régészeti kutatóárkok alapján.

Előzmény: Adolphó (53647)
Adolphó Creative Commons License 2021.02.06 0 0 53647
rm40 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 53646
RadiX Creative Commons License 2021.02.05 0 0 53645

A körforgalom és a bal szélen látható felüljáró (mg. út átvezetés) között lesz a terelés.

Előzmény: Gyurma73 (53640)
RadiX Creative Commons License 2021.02.05 0 0 53644

406-os főút

Előzmény: Gyurma73 (53642)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.05 0 0 53643

Az általad belinkelt cikkben lévő problémafelvetésre, amely így szól:

 

"A jelen állás szerint 2017-től kétszer két sávon utazhatunk Veszprémig, a várost a régi, korszerűtlen úton kerülheti el a megnövekedett forgalom, amely majd ismét kétszer két sávon Herendig halad. Tovább terhelheti a várost elkerülő szakaszokat a 73. számú, Balatonfüredre tartó főút fejlesztése is.",

 

arra lenne egy megoldási javaslatom. Ez a követező lenne: >>

Mindjárt ide beteszek két térképvázlatot. Az "1. Térképvázlat" az alaphelyzetet ábrázolja, a "2. Térképvázlat" pedig az egyik lehetséges megoldást mutatja be.

 

1. Térképvázlat: Az alaphelyzet.

 

A [8]-as főút veszprémi déli elkerülőjét a cikk szerint jelenleg a [73]-as főút is nagyon erősen megterheli. Ez a helyzetet az "1. Térképvázlat" mutatja be. Erre (= a [73]-as főút felé!!) annak van értelme mennie, aki a [71]-esen Csopak felől nyugat felé halad tovább. Aki viszont a [71]-es keleti ágát (a Balatonfűzfő-Balatonakarattya útszakaszt) célozza meg, annak a Veszprém-[8]-[72]-Litér-Balatonfűzfő-[71]-Balatonakarattya útvonalat kell választania. Ez azonban együtt jár a [8]-as főút veszprémi déli elkerülője "D" szakaszának a dupla megterhelésével, mivel azon nemcsak a [8]-as főút saját forgalma halad, hanem pluszban rákerül még a Veszprém-Balatonfűzfő forgalom is.

 

 

Ez alól a "D" szakaszt úgy lehet tehermentesíteni, ha Veszprémtől délkelet felé kiépítenek egy másodrendű főutat a jelenleg meglévő [7217]-es útból, annak déli végének keletre Balatonfűzfő felé történő átkötéses "eltérítésével". Ezt mutatja be a "2. Térképvázlat". Ha ui. az ezen a vázlaton elgondolt [7217-71] (Veszprém-Balatonfűzfő) átkötő utat végig kiépítenék -- amelyhez annak a déli vége felé attól keletre csak 3-4 km utat kellene (pluszban!) újonnan hozzáépíteni -- , akkor a Veszprém-Balatonfűzfő forgalom nem terhelné tovább a [6]-as főút "D" szakaszát, és a Veszprém-Balatonfűzfő szakaszon csaknem végig lakott területen kívül haladna (Balatonfűzfő területét kivéve!), tekintve hogy az Szentkirályszabadját ÉK felől már most is teljesen elkerüli. Ez a megoldási elképzelés itt látható (lent):

 

2. Térképvázlat: A Veszprém-Balatonfűzfő átkötő tehermentesítő útvonal (elképzelése).

Előzmény: Aladár46 (53563)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 53642

Az M4 végétől a 4es 32 es csomópontig mi az út elnevezése?

4es?

dimelo Creative Commons License 2021.02.05 0 1 53641

Tényleg szakmai, de nem bonyolult: 212+139-es kilométer szelvény

közérthetően: 212 km +139 méter

 

Civil megfogalmazásban 212,139 km

Vagyis a + jel = tizedesvessző...

 

A métereknek is van jelentősége, az átvett szakmai jelölés hivatalosabbnak tűnik...

Az újságíró így mintha bennfentesebb lenne...

Feladata lenne a közérthető fogalmazás.

Előzmény: nyebojsza (53639)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.02.05 0 1 53640

nyebojsza Creative Commons License 2021.02.05 0 0 53639

Miután elolvastam, rájöttem h ez nem igazán terelés, csak a cikk címe. Ezt valóban nem kellett volna beraknom, de van számtalan másik. Minden nap jönnek hírek útépítésekről, meg tervekről, de térkép sehol nincs. Helyette olyat írnak, hogy 89+400km, meg 90+140km, meg "212+139-es kilométer szelvény"... miért nem azt írják, hogy 351-es km (212+139=351), vagy ha ez valami speciális szakmai nyelv, akkor ne vagdalkozzanak ilyenekkel egy köznépnek szóló tudósításban (a vasalóra se azt írják, hogy hány ohm*mm2/m fajlagos ellenállású, vagy Siemens/méter vezetőképességű hosszabbítót kell hozzá használni) Ha egy térképet raknak be a cikkbe, akkor mindenki láthatja, hogy melyik kereszteződésről van szó...

Előzmény: RadiX (53638)
RadiX Creative Commons License 2021.02.05 0 1 53638

A 4-es tereléshez mondjuk annyira nem kell térkép, pár száz méteren átterelik a forgalmat az elkészült új pályára, hogy az építési területen hegyesszögben keresztülfutó régi nyomvonalat fel lehessen szedni, és a helyén megépülhessen a másik pálya. Aztán pár hónap múlva jöhet egy másik terelés a másik pályán, aztán még később a végleges állapot.

Előzmény: nyebojsza (53634)
RadiX Creative Commons License 2021.02.05 0 1 53637

A kamerák mindent felvesznek, aztán az érdekesebb részeket összevágják belőle.

Előzmény: Hírfigyelő (53636)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.05 -2 0 53636

Na bumm.... Én meg azt gondoltam, hogy egynapi felvételt közöltek le a videón. Akkor ezek szerint a kamerák csak a hibás manővereket veszik fel, úgy ahogyan a sebességméréskor a traffipaxok is???

Előzmény: NAR (53622)
Autobahn89 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 53635

Az almadi uti keresztezodesben a feluljaro roham tempoban epul. Remelem a nyari csucs elott at tudjak adni. Ha nem, akkor a mostani amugy sem tul rozsas helyzet kaossza fajul.

Előzmény: kamant (53631)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.04 0 1 53634
Előzmény: vizus (53632)
20-as vonal Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53633

No, most már azt is tudom, hogy Pécs Nyugat-Magyarországon van. 

Előzmény: nyebojsza (53627)
vizus Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53632
Előzmény: nyebojsza (53627)
kamant Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53631

"Jövő év végére befejeződik a veszprémi déli elkerülő út Litér és Balatonfüred közti 7,5 kilométer hosszú szakaszának megújítása, ..."

"A 8-as főút Litér és Balatonfüred közti szakasza ..."

 

Akkor jól hallottam a rádióban... Csak nem hittem a fülemnek.

Azért a hír "szekesztője" ránézgetett volna a térképre... Ha már nem tudja leírni amit -gondolom- mondott a szakember.

Előzmény: rm40 (53628)
NAR Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53630

Azért a Békéscsaba-Gyula 2x2 sávos út nincs onnan fényévekre, hogy ne láttak volna ekkora utat... Autópályán tolatásra, megfordulásra ez nem mentség.

Előzmény: nyebojsza (53625)
rm40 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53629
rm40 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53628
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53627
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.04 -1 0 53626

"Alapvetően legyünk már tisztában azzal melyik (milyen számú) úton haladunk és merre."

Alapvetően tisztában vagyok, tudom merre van észak, merre van dél, és ha keletre akarok haladni merre kell mennem... de nem állok meg úton-útfélen térképet nézegetni. És előfordult már (pl. mikor az M0 fizetős részét kerültem ki Vecsésnél), hogy egyik-másik körforgalomban több kört is mentem, mire megtaláltam a kiutat, mert nem csak keresztirányban volt 4 kijárat... Ezt turbó körforgalomban nem lehet, a veszélye meg abban van ha egyik ága autópályára visz, mert az egyirányú utca.

Amikor régen hosszabb útra mentünk (Dubrovnik, Athén), akkor alaposan megterveztük milyen útvonalon menjünk, hol álljunk meg, hol tankoljunk (hogy szocialista pénzt használjunk, ne a valutánk fogyjon), az anyósülésen volt a navigátor nyitott térképpel... de akkor még frissen végzett műszakiként be volt égetve a görög ábécé meg az orosz, és nem volt gond a görög/ciril betűs városnevek folyékony olvasása... mondjuk Bulgáriában nem sokra mentünk vele, mert tábla se volt, sőt az öreg bulgár értette ugyan az oroszt, de elbizonytalanított a fejrázása, hogy az görög igen, vagy európai biccentés.

 

Győrben én is mentem navigációval (papír térképem sajnos nem volt), de amikor harmadszorra értem ugyanahhoz a kereszteződéshez, akkor felhívtam azt az embert akihez menni kellett volna (mondta, hogy már látott az utcából, és már másodszorra neki is feltűnt, hogy ugyanazt az autót látja :)

Előzmény: Landsmann_ (53609)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.04 -1 2 53625

"osztottpályás úttesten, meg záróvonalon nem fordulunk meg... autópályán nem tolatunk..." ez egyéretlmű, és ott ahol már évtizedek óta vannak autópályák, meg körforgalmak, gyakorlatban is működik...

De ott, ahol se közelben, se távol nincs autópálya, talán még körforgalom se, nemhogy turbó-körforgalom...

Amikor én tanultam vezetni, a körforgalmat csak elméletben ismertük meg, vagy 10-15 évvel később találkoztam az elsővel talán Ausztriában, akkor is csak utas voltam... és van aki megrekedt ott vidéken, ahol szinte megállt az élet... mondjuk egy tartálykocsis teherautóról azért nem gondolnál, hogy csak ott 10-20 km-es körzetben autózik...

 

Engem is rohadtul bosszant, mikor megyek át fél országon, és nem tudok haladni, mert lépten-nyomon belebotlok a helyközi 60-70-el közlekedőkbe... de hát ez van...

Előzmény: menut (53612)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53624

Nem semmi... macskaköves út... tengerésztiszt-rendőrök...

Előzmény: alkotasu (53619)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.04 -3 0 53623

Két hét alatt 10 idóta szerintem már tömegesnek kezelendő ebben a kontextusban, és érdemes elgondolkodni egy esetleges rendszerszintű hibán az eseti hibák mögött. A közútkezelő hülyesége nem menti a közveszélyes autóst, de az autós hülyesége se menti a közútkezelőt az esetleges saját hibái kapcsán.

Előzmény: NAR (53622)
NAR Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53622

Tudod, mennyi idő alatt készült a felvétel? Simán el tudom képzelni, hogy mondjuk két hét alatt gyűjtötték össze a 10 idiótát, aki visszafordult az autópályán, így nincs semmilyen "tömeges" hiba. Tetszik, nem tetszik, a közlekedők 90%-a rutinból megy, jelentős részük nem fogja észrevenni az új táblázást. De nem ez a baj, ez benne van a közlekedésben. A baj az, hogy az idióta visszafordul az autópályán. Ezen nem segít táblázás.

Előzmény: Hírfigyelő (53620)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53621

És az eredmény mégiscsak az lett, hogy arra panaszkodnak, hogyha a [73]-as főút nem terhelné meg még jobban a [8]-as főút déli elkerülőjét, akkor még talán úgy ahogyan elviselnék a déli elkerülő forgalmát. Így azonban nem ez a helyzet, hanem ehelyett kényszerűségből igen sokan az északi elkerülőn át közlekednek, ami még útvonalhosszban rövidebb útszakasz is mint a déli elkerülő, következésképpen jobb. Vagyis ---> a déli elkerülő forgalmi megoldásának a kérdése még messze nem tökéletesen megoldott.

Előzmény: menut (53598)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!