Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2023.02.27 0 0 119328

Az a biztosítéktábla nem semmi, az biztos. Múltkor volt itt egy srác alkatrészért, mesélte hogy három darabból csinált egyet.

Előzmény: Adm (119327)
Adm Creative Commons License 2023.02.27 0 0 119327

Így van, túl sokat akartak, nagyot akartak villantani, és nem sikerült minden, tényleg lehetne még a szoftverén picit csiszolni, csak ez valahogy félbemaradt. Pl ok, hogy kényes az akkufeszültségre, és ha már nem tökéletes, akkor indítás után bizonyos szolgáltatásokat letilt, csak ekkor sipolhatna arra is, hogy hé, user, valami van az akksival illetve a tépfesz ellátással. Hardware-ben is vannak hiányosságok, pl az a motortéri biztositéktábla nem igazán kültérre való, bár ok, hogy inkább csak akkor van vele gond, ha nem rakják vissza az akksitakarót, mert ugyan, minek az.

Előzmény: downer (119326)
downer Creative Commons License 2023.02.26 0 0 119326

Még hagyjad is, azon legalább a műanyagra rakták, nem a százszor forróbb alura...a Lybra dettó.

Na ez az egyik oka, hogy sosem volt és nem lesz Stilo-m, mert ez az elektronikai rendszer nagyon kényes és bármilyen körülményben valami nem megfelelő, máris elbillen az a kényes egyensúly. Sok emberrel beszélgettem már, akinek Stilo-ja lett, ilyen jelenségek teljesen motorfüggetlenül mindegyiknél előjönnek és gyakorlatilag minden tulaj is találkozik a parajelenségekkel ilyen-olyan formában, ahogy magad is.

Előzmény: Adm (119325)
Adm Creative Commons License 2023.02.26 0 0 119325

Jobban és bíznék benne, jó helyen van az ott az utastérben. A Stilo 1.6-ok döglenek rendesen a motorra helyezett ecu miatt, a G Astra aminek a moptorján volt az adagolóvezérlő, az sem bírta sokáig, kész csoda, hogy az 1.8-al nem szokott gond lenni. Bár tegnap megtréfált, indulás után kidobott egy loose connection hibaüzenetet, karácsonyfa lett a műszerfal. Leállítottam, újra akartam indítani, karácsonyfa maradt, de már el se indult, az immo se aludt ki. Utána újabb indítózás, elindult, és utána már nem volt semmi gond. Ma ránéztem, valami para volt a can hálózatban, az összes vezérlőt teleszórta. Egyszer régebben már csinált egy ilyet, vagy egy éve, annyira azért nem vagyok nyugodt. Ha jobb idő lesz, átnézem a testelési pontokat a motortérben, illetve a motortéri biztitábla csatlakozásait, illetve lehet az akksi kezd már gyengülni, már 5 éves, nem csodálnám, ha feladná a harcot.

 

Előzmény: downer (119324)
downer Creative Commons License 2023.02.25 0 0 119324

Egyébként ez Hitachi igen, de még nem a szívósorra akasztott fajta, hanem az anyós lábtérben lévő nagyobb és fémházas ECU.

 

Előzmény: Adm (119322)
downer Creative Commons License 2023.02.25 0 0 119323

Nem szomorkodom, mert így lesz, tudom! :)

Csak most egy ilyen érzésem van.

Próbáltam az ELM-mel és a KKl-lel is, ugyan ez még 3 pines, de tudnia kéne mindkettőnek.

Hú bakker, most hogy írom lefelé...már tudom is mi volt a baj. Mivel fl-es, automatikusan a '99-es típust választottam ki...

Csakhogy ennél nem 98. szeptembertől jött a motor fl., hanem egy évvel később, és ez még a régi motor...de fasz vagyok. :D

Na majd akkor holnap, meg Kelsey és Hayes agyába is betekintést nyerek, volt-e tárolt reléhiba.

Utolsó olajcsere 2021. januári, 103000 km. Bírom ahogy ezek elviselik az indexkar tövébe akasztott címkét erről. Mindegyik svájciban ott lógott még, amit hozattam... Na mindegy, ez is csak arról tanúskodik, hogy pár hónap múlva elvágták az autó sorsát. 
De még májusig beletekertek egy 4500 km-t, ami addig kb. az éves futásának felelt meg. Érdekes.

Előzmény: Adm (119322)
Adm Creative Commons License 2023.02.25 0 0 119322

Akkor ebben is Hitachi van, mint a Stilo 1.8-ban. Milyen kábellel próbáltad? Nálam megy a VAG KKL-el, az 1.4-es ELM327-el és a gagyi kinai nem is létező 1.5 kinai elm327-el is. Érdekes amúgy, mert a motor bár nálam megy az utóbbival, de semmi mást nem érek el vele.

 

Jó hogy az összes bilincs az eredeti, nekem fáj, amikor mindenféle awab bilinccsel van össze vissza brűgölve a motortér.

Ne szomorkodj, ti lesztek az új gazdái, a kutyák ugyanúgy tudják szeretni a következőt is, tudom, három mentett kutyánk is volt.

Előzmény: downer (119321)
downer Creative Commons License 2023.02.25 0 0 119321

Hát, maradjunk annyiban, hogy Marea szaga van. :)

Messze nem új autó 24. évesen. Vannak apróságok, de nem vészesek. Ami világos, hogy állt jóideje. 2021. májusban lett kijelentve és azóta szerintem nincs gazdája a szó minden értelmében. Tekintve, hogy 1948-as születésű a tulaj, valami történhetett vele, pedig még műszaki is volt 2020. novemberben. Kivonás óta a kocsi csak úgy volt, elképzelésem szerint. De amúgy ő az első tulaj, mert a szervizkönyv is az ő nevére van kiállítva. 

Érintetlen műszaki szempontból mindene, még a légzsák diagcsatlakozóról is én szedtem le a szivacsburkolatot. Meg is tudtam, hogy az utasoldali övfeszítőnél érzékel szakadást. A motorvezérlőt viszont nem tudtam vallatni, hiába látja a Scan-re a Hitachi vezérlőt, nem csatlakozik. A szélvédő hátul se most tört ki, látszik a kalaptartón. A gumik nem frissek szintén, ahogy a vezérlés is nagyon nem. Minden bilincs eredeti, a termosztát is, természetesen ennyi időt az sem bír ki. De minden patyolat tiszta a motortérben, egy olajcsepp sincs még a váltón sem.

Jó anyag, de most valamiért van egy szomorú érzésem, mintha egy kutyát látnék, aki elvesztette a gazdáját...

Előzmény: Adm (119320)
Adm Creative Commons License 2023.02.25 0 0 119320

Gratula!

Élőben milyen, új szaga van? :)

Előzmény: downer (119319)
downer Creative Commons License 2023.02.25 0 1 119319

Megérkezett.

 

downer Creative Commons License 2023.02.24 0 0 119318

Abba beletenném a seggem, dehát ígyse-úgyse ér a számomra annyit egy autó...

Előzmény: bojo (119317)
bojo Creative Commons License 2023.02.24 0 0 119317

Amiért eladja, az ott áll mögötte.

Előzmény: downer (119309)
downer Creative Commons License 2023.02.23 0 0 119316

Kb. Hogy csak az elvetemülteknek van. :D

Előzmény: Adm (119315)
Adm Creative Commons License 2023.02.23 0 0 119315

Husqvarna hűtő? Az tényleg nem semmi, eddig azt hittem, csak motort meg kerti gépeket gyártanak.

De ez akkor kb olyan, mint a mai világban egy Marea :)

Előzmény: downer (119314)
downer Creative Commons License 2023.02.23 0 0 119314

Na még a végén megvéditek a kritikát! :D

De ha műr hűtő, nekünk Husqvarna van és mindenki csodálkozik, mondjuk én se tudom mire vélni. De legalább olyan szürke hogy bármilyen autót megvennék vele. :D

Adm Creative Commons License 2023.02.23 0 0 119313

Vagy nagyon szép hűtője van :)
A miénk is egy fehér Bosch, a sima rész és a fagyasztóban is keringeti a levegőt, és tényleg szép darab, nem cserélném el valami másra :)

Előzmény: downer (119311)
bojo Creative Commons License 2023.02.23 0 0 119312

Nem, poénból mondta. Egyébként a Fordra. Vele festettem a téli alut, és mondtam, hogy milyen jól néz ki a felni festése, de az a fehér szín. Erre mondta, hogy a fagyasztónak is ilyen színe van. Mondtam, hogy ő sem panaszkodhat az ezüst octavia-val, mert abból is van olyan színű hűtő. :))

Előzmény: downer (119311)
downer Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119311

Egyszerűen csak irigy valahol, azért...

Előzmény: bojo (119310)
bojo Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119310

A kollégám azt mondja, hogy ilyen színű a fagyasztóládájuk. :)

Előzmény: downer (119309)
downer Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119309

Nagyon dögös a fehér, talán a legjobb szín!

Előzmény: bojo (119308)
bojo Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119308

Előzmény: downer (119307)
downer Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119307

Na végre valaki rajtam kívül. :D

Nekem tegnapra ígérték a lerakót, aztán mégis Németországba vittek. Úgyhogy hétvégére ígérték.

Előzmény: bojo (119306)
bojo Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119306

Igen, kézi 6-os. Osztrák az autó, úgy hogy alaposan át kell nézni. Ráadásul nem helyben van, így a hazajuttatása is kérdéses. Igaz van tréleres ismerős.

Előzmény: R. Scherbotsky (119305)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119305

Ha holland az autó, szabály szerint azt is ki kell otthon vonatni először, csak úgy kerülhet máshol forgalomba.

170 lovas, gondolom akkor MultiAir?

bojo Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119304

Egy 2010-es 170 lovas Gulietta, QV optikával. 

Előzmény: downer (119303)
downer Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119303

Milyen Alfa?

Előzmény: bojo (119301)
downer Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119302

Csak Olaszországban tudok ilyen nehezítő körülményről, mert ott van ilyen szabály. Egyéb esetekben simán bemennek külföldön és kivonják a kocsit bármilyen előírás nélkül. De itthon ezt nem vizsgálják, ha az adott országban nincs erre szabály.

Előzmény: bojo (119301)
bojo Creative Commons License 2023.02.22 0 0 119301

Az előző tulajnak nem kell kivonatatni a kocsit? Arról nem kell papír?

Alfa lenne. 

Előzmény: downer (119300)
downer Creative Commons License 2023.02.21 0 0 119300

Hi! Ha magyar, akkor nem kell szarozni kétnyelvű szerződéssel, mert az okmányokban is az ő neve szerepel mint tulajdonos, a legsimább ügy. Adásvételi, aztán ha uniós a kocsi, akkor azzal meg a külföldi forgalmival és törzskönnyvel az NKH-nál be kell jelentkezni honosításra (ha van műszakija és megvan a TÜV dokumentum) vagy műszaki vizsára egyedi forgalomba helyezési eljárással. Aztán kell még eredetiségvizsgálat is. Regisztációs adó ügyintézés a nav-nál (lehet ÁNYK-n keresztül is vagy vámügynökségen keresztül is). Ha ez kész, akkor az iratokkal lehet menni okmányirodába forgalomba helyezni a járművet, csak előtte egy KGFB-t még kötni kell. Nyilvántartásba veszik, kapsz rendszámot meg forgalmit, törzskönyvet majd postai úton. Hazamész, felpattintod a rendszámot, felragasztod a matricát a szélvédőre, aztán lehet zúzni. :)

Előzmény: bojo (119298)
bojo Creative Commons License 2023.02.21 0 0 119299

Természetesen itthon venném, és kinti rendszámú a kocsi.

Előzmény: bojo (119298)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!