Keresés

Részletes keresés

nyers Creative Commons License 2000.02.05 0 0 911
"Én úgy érzem, hogy a MÁV már régen többet vesztett a sztrájkon mint amit a vasutasok
kértek! Így az Ő makacsságukat is nekünk kell megfizetni! Te úgy szoktad a családot nevelni,
hogy ha kérnek tőled egy biciklit - amit te nem akarsz megvenni nekik - akkor inkább kidobsz
egy robogót az ablakon? Mert én ezt látom a MÁV részéről!"

Bocsi, de ez úgy hülyeség, ahogy irtad. Sebváltós biciklit kérnek a mozdonyvezetők, és erre mondja a MÁV, hogy:
a, Ha kifizeti, nem lesz lakbérre.
b. Holnap meg éppen ők fognak robogót kérni. Ti. a MÁV-nek nem robogója lesz, hanem harmincezer milló Ft adósága gyűlik.inc

Előzmény: viol (904)
nyers Creative Commons License 2000.02.05 0 0 910
"A 100-130 milliárdos nagy részben privatizálandó MÁV RT. vagyonról tudsz e valamit ?
Hova és kiknek fog elmenni ez a vagyon? "
Erről nem tudni, mivel ez titkos. Sőt, "kifejezetten üzleti titok", ez van a MÁV
sajtókiadványban."

Tartok tőle, hogy "tehetséged láttató erenje" ragadott el. Megköszönném, ha becopyznás!!!
A többiű hosszu is, meg először is lássuk amirol beszélsz!

Előzmény: kkalmi (902)
Intruder Creative Commons License 2000.02.05 0 0 909
Kedves viol!

A hasonlatod több szempontból is sántít, de ha maradunk a hasonlatnál:
- a robogót nem a szülő dobja ki hanem a gyerek
- nem egy bicikliről van szó hanem évente egy újról.
- ez azt jelenti, hogy te minden évben veszel egy biciklit a gyereknek csak azért mert azzal fenyeget hogy elkezdi fürészelni a nappaliban a szekrénysort és bicikli mégis csak olcsóbb mint egy szekrénysor.....No comment.
Ilyen alapon mindenkinek engedni kellenne aki közvetlenül v. közvetve zsarolni tudja az államot az évi rendszeres vasutas sztrájktól kezdve a túszokat ejtő bűnözőkig. Ha mondjuk a túszokat lelövik akkor a rendőrök a hülyék miért nem fizettek.....Ja most már értem.

Előzmény: viol (907)
joebacsi Creative Commons License 2000.02.05 0 0 908
viol:
Nem, nem stimmel amit mondasz!

A sztrajk egyszeri X millioba kerul most.
Egy beremeles EVENTE X millioba.

Van kulonbseg.

Előzmény: viol (907)
viol Creative Commons License 2000.02.05 0 0 907
T. Szykla!

Na jó lefordítom Neked.
A vasutasok kérik a béremelést. / biciklit / A kormány szerint a tárgyalásokat jól intéző MÁV vezetés nem ad. Pedig tudja, hogy a sztrájk többe fog kerülni - plusz az utasok kényelmetlenségei - mint az emelés. /kidobja a robogót, vagy az árát! /

A tejbegrízedet mán nem rágom meg!

viol

Előzmény: Szykla (906)
Szykla Creative Commons License 2000.02.05 0 0 906
T. Viol!
Nem inkább arról van itt szó, hogy miután a gyereknek nem vettem meg a kért biciklit, bosszúból kiszúrta a szomszéd robogójának a kerekeit? Bizony egy jó nagy nyaklevest adnék neki érte, hogy észhez térjen.
Üdv.: Szykla
Előzmény: viol (904)
kkalmi Creative Commons License 2000.02.05 0 0 905
Intruder ! (881)

" Végig követtem azt a 'szópárbajt' ami közted és ff között zajlott és meg kell mondanom nem értek egyet a sztrájkkal de nagyon hasznosnak tartom a hozzászólásaidat mert sok olyan dolog is kiderül amiről más forrásból aligha értesülhetnénk. Azonban van valami amit meg kell mondanom mindig is zavart ha végig olvastam a hozzászólásaidat. Mégpedig az a gondolat amit sohasem mondtál ki de mindig ott volt sorok között, hogy aszondja itt aztán mindenki a vasutasok ellen van. A gonosz kormány, a korrupt vezetők (persze nem szakszervezetiek ők ugye szentek...), a hülye utasok akik nem értik meg a vasutasok problémáját és mindent összekoszolnak, és szemét nyugati kapitalistát akik egy veszteséges MÁV-ot akarnak gagyi pénzért megvenni. "

A kormány a vasutasok elleni lépése az volt, hogy a jelenlegi vezetésben feltételek nélkül megbízik. Szerintem, ha egy vállalatnál sztrájk van, akkor meg kellene vizsgálni, hogy mi is lehet a valódi ok. Független szakemberek bevonásával is meg kell vizsgálni a kialakult helyzetet. A probléma az lehet, hogy a MÁV vezetés, és a kormány között fennáll az a megállapodás, hogy a MÁV nem kéri a megrendelt szolgáltatások ellenértékét, a kormány pedig nem avatkozik a vezetés munkájába. Erről sok újságcikk volt, és ennek cáfolatát nem láttam eddig, sőt a jövőt elemezve erre utalt is egy nyilakozatában a MÁV elnöke, aki a következőt nyilatkozta:

>>>>
"Takácsy Gyula azt válaszolta: ragaszkodni kell ahhoz, hogy a személyszállítás költségeihez teljes egészében hozzájusson a vasút. "
<<<<
Ez a Vasutas Hírlap 99/ 22-23. számban jelent meg.

A korrupt vezetőkhöz annyit, hogy, ha megtalálom a listát ami név szerint tartalmazza ki, mennyit kapott a MÁV vagyonból a vezetők közül, tisztább lesz a kép.
Előre annyit, hogy több millió forint csúszópénz került vezetők zsebébe az átláthatatlan fuvardíjkedvezmény osztogatás során, és nem nyilatkoztak arról sem, hogy a MÁV felső vezetői 30%- feletti fizetésemelést kaptak ameddig a dolgozók 6%-ot sem (!!!), ugyanis a soros előreléptetéseket "elfelejtették", és arról sem, hogy a jelenlegi fizetésük is 30-40 millió Ft. évente. Csak a dolgozók béreit emlegetik mindenhol, az embereket a szakszervezetekre és a vasutasokra uszitják a kiadott sajtóközleményekben.

Én soha nem mondtam olyat, hogy "hülye utasok...". Arról volt szó, hogy a takarítást a MÁV kiadta külső cégeknek. Ezekről a cégekről: terjengnek olyan hírek, hogy egyes vezetőkhöz közel állnak, és ezért nézik el ezt a minőségű munkát, mellesleg más logikus magyarázat nincs arra, hogy miért 5-szörös áron végeztetik a takarítást, mintha ugyanazt a MÁV takarítói végeznék?
Arról van szó, hogy a takarítást nem szabadna elhanyagolni, és azt folyamatosan kell biztosítani, de ezzel a vezetők nem foglalkoznak. Tipikus hozzáállás, hogy kampányszerűen végeznek takarítást: pl.: Nagytakarítás-2000 néven futó program, ami után, szerintem a vezetők, ahogy az ilyenkor szokás, közül jópáran mesés jutalmakat kaptak, mert ilyen hőstetteket hajtottak végre, miközben a rendszeres takarítás alapvető feladat lenne!

A privatizációval kapcsolatban az a probléma, hogy magyarországon jellemző, hogy a bevételt elpazarolják, és eltűnik. Ilyen vezetés mellett nem vagyok arról meggyőződve, hogy alapvető kontroll nélkül, amit részben a szakszervezetek is elláthatnánaknak, nem kerül a bevétel nagy része vezetői jutalmaknak, sikerdíjaknak kifizetésére.
Egyébként a vasút privatizációja nem jó. Angliában már bebizonyosodott. Erre mit csinálnak magyarországon: bevonják ugyanazt a céget(!) amelyik az angol sikertelen privatizációt csinálta.
Az angol privatizáció káros hatásáról ajánlom figyelmedbe a Vasútgépészet c. szaklapot, ahol egy jó cikket lehet találni (nem magyar szerző írta).

"És persze itt vannak a másik oldalon a szakszervezetek és az egyszerű vasutasok akik hősiesen kűzdenek a gonosz elnyomás ellen. Már ne haragudj de szerintem ez elég gyermeteg elképzelés."

Nem a gonosz elnyomás ellen, hanem az értelmetlen pazarlás, és embertelen munkáltatási körülmények ellen. Miért nem tud meghonosodni a vezetők tudatában az, hogy nem a dolgozók ellen, hanem velük kell dolgozni. Ehhez nem úgy kell hozzáálni, hogy én vagyok a vezető, és te csak hülye lehetsz. Sajnos a vezetési szinteken is megvan az fajta gondolkodás, hogy az alacsonyabb beosztású ne szóljon bele a "nagyok" dolgába. Ennek oka, szerintem arra vezethető vissza, hogy mindenki, főleg a megfelelő iskolák nélküli vezetők, a hatalmukat féltik.

"Te sem gondolhatod teljesen komolyan, hogy kivétel nélkül minden MÁV vezető korrupt szemét állat és nem ért a vasúthoz, minden elképzelésük hülyeség, és csak a saját pecsenyéjüket sütögetik a vasutasok kárára, ellenben a szakszervezeti vezetők az el nem ismert vasúti zsenik.... "

Ebben egyetértünk. Sajnos azonban ezek a vezetők kevesen vannak, és alacsonyabb beosztásokban, és sokszor a feletteseik gátolják meg az általuk kezdeményezett ésszerű javaslatokat .
A tárgyalóasztalnál ülők közül azonban tény, hogy a szakszaevezeti oldalon ülnek többen, akik láttak "igazi" vasutat.

"Tudod a vasúthoz tényleg nem értek (ezért volt számomra érdekes amit írtál) de a privát szférában elfogyasztottam néhány céget és amikor azt mondod, hogy "Ebből is látható, mennyi joga van a magyar munkavállalóknak! SEMMI" akkor egyrészt nem tudom, hogy mihez viszonyítasz másrészt kénytelen vagyok megállapítani, hogy halvány fogalmad sincs arról, hogy a magánszférában akár külföldön akár máshol milyen jogai vannak a munkavállalónak."

Itt arra gondoltam,, hogy a dolgozók érdekérvényesítésének nincs lehetősége. Ismerek olyan céget, ahol napi 10-12 órát dolgoznak, és napi 8 órára kapnak fizetést, minimálbért. Ha pedig nem tetszik, mehetsz! Sorban állnak a munkanélküliek a munkáért. Azt használja ki sok gazember, hogy rá van kényszerülve a magyar munkavállaló arra, hogy éhbérért robotoljon, tudja, hogy nem tud elhelyezkedni máshol, és kihasználja. Kihasználja az államot, mert nem fizeti a túlóra után a járulékokat stb.
Ennyi joga van a munkavállalónak. És ezért a kormány a felelős, mert a jogrendszer alapja, hogy a kormány köteles a törvényeket betartatni, ehhez megvolnának az eszközei, de nem teszi! Pl. munkafelügyelet, jogszabályalkotás, rendőrség... stb.

"Mondjuk aligha foglalkozhat főnöke fizetésével vagy hogy milyen kocsival jár (és nevetséges lenne ha ezt hozzná fel érvként ha megkérdeznék, hogy miért sztrájkol...), vagy hogy a céget ki adja és ki veszi meg és mennyiért és mikor,és hogy milyen átszervezést hajtanak végre cégen belül, kit vesznek fel és kit nem adott területre (pl. mozdonyvezetők). (Na most ehhez képest mennyire nincsen semmi jogotok??!!!) Ha nem tetszik kereshetsz másik munkahelyet. S képzeld sok millió ember dolgozik ilyen jogokkal és cég mégis működik, nyereséges és az emberek kapnak fizetést. Mert a saját munkájukkal foglalkoznak és azt csinálják a lehetőségekhez és képességeikhez mérten a lehető legjobban."

Visszakérdezek: Akkor a társadalom miért a mi, vasúti dolgozók fizetésével foglalkozik? Ennyi erővel nekik sincs semmi közük hozzá!
A jogokról: a Mt. direkt a K.Sz.-re hagy bizonyos dolgok szabályozását, mivel a Mt. általános törvény, ezért az adott vállalatra speciálisan alkalmazandó szabályok részletes kidolgozását a K.Sz.-ben kell elkészíteni.
A vasút pénzügyileg nem lesz nyereséges, de a társadalmi hasznossága nem vitatható, és ha a pénzügyi veszteséget sikerül minimalizálni, a társadalmi hasznosságát maximalizálni, nem fogjuk sajnálni, mi adófizetők, hogy az állam finanszírozza a vasúti közlekedést, mivel a támogatások biztos jó helyre kerülnek, és nem a korrupt vezetők herdálják el önös céljaikra. És persze ebben az esetben támogatás is kevesebb összegű kellene, hogy legyen.
Ehhez azonban tényleg át kell alakulni a MÁV-nak, de nem a mellékvonalak felszámolásával, hanem a vezetés teljes lecserélésével, és ( főleg a vezetés) létszámának drasztikus csökkentésével,de ezt inkább idézem (tőled):

" Egyébként a reformot azzal kezdeném, hogy a kutyaütő baktert vagy állomásfőnököt ugyanúgy kirugnám mint a láblógázó titkárnőt vagy a rossz üzleteket kötő managert. Egyformán nincs szükség egyikre sem, még ha bakter kevesebbet keres akkor sem. "

Kozma Kálmán

viol Creative Commons License 2000.02.05 0 0 904
T. Szykla!

Én úgy érzem, hogy a MÁV már régen többet vesztett a sztrájkon mint amit a vasutasok kértek! Így az Ő makacsságukat is nekünk kell megfizetni! Te úgy szoktad a családot nevelni, hogy ha kérnek tőled egy biciklit - amit te nem akarsz megvenni nekik - akkor inkább kidobsz egy robogót az ablakon? Mert én ezt látom a MÁV részéről!

viol

Előzmény: Szykla (903)
Szykla Creative Commons License 2000.02.05 0 0 903
Akárki is ez a Gaskó, számomra a tavalyi sztrájk óta az ország egyik legellenszenvesebb figurája. Meggyőződésem, hogy most is csak azért erölködik görcsösen tovább, hogy azt higyjük, ő a keménylegény. Pedig csak a saját pozicióját félti.
Továbbra is remélem, hogy nem mi, utasok fogjuk megfizetni ennek a bohócságnak az árát! Mert ez már az. Vagy még rosszabb!!!
Szykla
Előzmény: Derek (900)
kkalmi Creative Commons License 2000.02.05 0 0 902
soltika ! (854)

"A 100-130 milliárdos nagy részben privatizálandó MÁV RT. vagyonról tudsz e valamit ?
Hova és kiknek fog elmenni ez a vagyon? "

Erről nem tudni, mivel ez titkos. Sőt, "kifejezetten üzleti titok", ez van a MÁV sajtókiadványban. Én csak attól tartok, hogy nem arra költik, amire kellene, a vasúti színvonal fejlesztésére.
Az elmúlt időszakban elosztogatott vagyonról állítólag az Interneten van egy lista, de még nem találtam meg, ahol részletesen, és névreszólóan le van írva kinek mi jutott a MÁV vagyonból (eddig).

"A Katona Kálmán az elmúlt másfél év alatt mit tett
a közlekedésért a vizügyért és a hirközlésért? "

Hírközlésért: állítólag készített egy törvénytevezetet a kábeles szolgáltatásokhoz. Pontosan nem tudom mit, majd később tárgyalják.
A vizügy: állítólag elhatározták, hogy a belvízelvezetésre nem költenek komoly összeget, mert ez ritkán okoz károkat (30-35 évente), és inkább a helyreállítást finanszírozzák, mint ezt a problémát végleg felszámolják. Ezt valamelyik fő vizügyes nyilatkozta. (Gondolom nem veszélyezteti a belvíz egyetlen ingatlanát sem.)
A közlekedés: elkészítették...
...inkább ismét elővették a vasútmegszüntetésre készült 1992-es tervet, amit a társadalom elé, mint új találmányt, a vasútreformot mutatták be. Lényege, a mellékvonalhálózat( 2800-3000 km) megszüntetése, a fővonalhálózat, és az ingatlanvagyon privatizálása.

Egyébként a vasút reformja már a rendszerváltás óta zajlik, csak mindig új nevet találnak ki rá. Újabb osztályokat, sőt újabban főosztályokat hoznak létre, amivel az egymást akadályozó vezetők létszámát növelik. Sőt egyes főosztályok annyira meggyarapodtak, hogy átnevezték szakigazgatósággá. Persze ezeknek is megvannak a saját területi irodái, kirendeltségeik, stb.
Sőt a gépészet külső szolgálati helyre rörténő kiköltöztetésére is sor került, mert a megnövekedett létszám miatt a vez. ig. épülete kicsi volt. Most a legújabb terv, hogy a szétválasztott pálya, és kereskedő vasúthoz új vezetés kell, tehát újabb osztályokat akarnak létrehozni. Kezd igaz lenni az a mondás, hogy a vasútnál akkora a bürokrácia, hogy, ha leállna a vasút, a vezetők 2 év múlva szereznének róla tudomást. (Lehet, hogy erről a sztrájkról is 2 év múlva lehet majd komolyan tárgyalni? :-)

speaker ! (858)

" Így előállhat, hogy egy szakszervezet tagjai sztrájkolnak, míg a többiek kijelentik, hogy nem, és nyújtják a kezüket a bérért, holott a sztrájkoló kisebbség miatt a többiek sem tudnak dolgozni.
Ha meghagyják a több szakszervezet létezését, akkor a "nem" sztárjkolókat sztrájk esetén egytől egyig fizetés nélküli szbadságra kelle küldeni, mivel munkavégzésük nem lehetséges és nem a munkáltató hibájából. "

Mindenki ezt a hülyeséget beszéli, lehet, hogy te is a félhülye MÁV sajtóiroda hirdetményeit olvasod, ahelyett, hogy végiggondolnád a dolgokat. A munkaköri leírás egy csomó dolgot tartalmaz, ebben természetesen benne van a vonattal kapcsolatos forgalmi teendők ellátása, de benne van olyan is, hogy árufuvarozási teendők, utastájékoztatás...stb. Tehát a NEM SZTRÁJKOLÓ dolgozó TUD MUNKÁT VÉGEZNI !!! Csak nem annyi féle feladata van, mint ha nincs sztrájk. Tehát aki nem sztrájkol el tudja látni a munkaköri leírásában foglalt feladatait.
Pl.: Egy forgalmi szolgálattevő tudja indítani a vonatot, ( ami a szükséges szolg. része) csak kevesebb alkalommal kell a vonatot indítania, mint egyébként. Ez egyébként a munkáltató hibája, mert ő nem intézi el, hogy legyen több vonat...

soltika ! (865)

"most óránkánt 4 millával(MTV 1 szerint) játszik az Orbán és hosszútávon(másfél két év) 100-130 milliárdot akarna privatizációból saját kénye kedvére felhasználni. Mi köze az Orbánnak a VASUTASVAGYONHOZ ? "

Gondolom, szeretne belőle ő is, legalább egy épületet: székháznak.

popi ! (880)

"A másik, hogy a sok nyuszi vasutas nem mer sztrájkolni. Ha nem képesek sztrájkolni, akkor nem kell sztrájkolni.10% érdekeiért sztrájkolnak??? "

Tegnap, mivel be voltam vezényelve munkára, tapasztaltam, hogy tényleg nagyon sok embert megfenyegettek: ha sztrájkol, elküldik. Kezdik a vadkapitalizmust megtanulni egyes vezetők.
A mozdonyvezetőknél könnyebb a helyzet, ők egy helyre vannak beosztva, és ott a MOSZ jogászokkal, és munkaügyi szakemberekkel védi meg a munkáltatói kirohanásoktól az embereket. De egy vidéki állomáson ha megfenyegetik a dolgozót, és le akarják váltani, kb 2 óra , mikorra a szakszervezet tud küldeni jogászt, aki leállítja a törvénysértő főnököt. Ezt a vezetők ki is használják. Mellesleg az a bizonyos százalékos arány erősen manipulált szám, a dolgozók kb 40-50%-a sztrájkol, illetve, ha beosztanák, sztrájkolna, de ezeket az embereket, ahol csak lehet, addig nem osztják be, ameddig a nemsztrájkolóknak nem telik le a havi munkaidejük. Szóval ennyit a MÁV statisztikájáról.

Kozma Kálmán

pulo Creative Commons License 2000.02.05 0 0 901
"Az pedig szerintem külön gusztustalan, hogy valaki úgy 'sztrájkol', hogy nem sztrájkol és nem is dolgozik (hiszen ha állnak a mozdonyok akkor alig van munka) de azért a fizuját megkapja és közben veri magát magasabb fizetésért. Még néhány dolog: "
Ez nem igaz, aki ott ül a gépen elégséges szolgáltatást végez, és a tényleges munkavégzés idejére munkabér jár!
A többiek pedig az előírt időben jelentkeznek szolgálatra és az munkavégzés tervezett időtartamát, bármikor "hadrafogható" állapotban a munkáltató által kijelölt helyen bérezés nélkül töltik, a nem használt gépek pedig addig a kerítés szerepét játtszák a részükre kijelölt helyen.
A kulcsszó a munkabér mellett a MUNKAREND !!!
Előzmény: Intruder (889)
Derek Creative Commons License 2000.02.05 0 0 900
"Gaskó és Derek beszélgetnek :
Gaskó : Tudod Te Derek mi az az ÁLOMHAJÓ ?
Derek : ???
Gaskó :Derek, Te ny@lod a seggem vasutassztrájk idején, én meg ÁLOM HA JÓ.( csak így fonetikusan )"

Nagyon szellemes!
En nem tagadom, hogy nekem Gasko Pista jo baratom, es elvtarsam. 1989 marciusatol ismerem amikor a Jate klubban , mint a Magyarorszagi Szocialdemokrata Part szervezoje Heiszler Vilivel es Benyo Palival tartottak egy forumot.
Ha nem mond le akkor Korompai Jani bacsi javara a szocdemparti elnokjeloltsegrol a kongresszus elott, lehet , hogy Petrasovits sose lett volna elnok es akkor a szocdempart parlamenti part 90-ben es a szocik sose lettek volna kormanypart 94-ben. Aztan o szervezte meg a VDSZSZ-t, mondj meg valakit aki utokepes szakszervezetet tudott letrehozni 89 utan. Mert ezt o kezdemenyezte, es semmi koze nem volt az MSZP-hez sem a MSZOSZ-hoz. Utaltak is onnan. Ez az egyetlen jelentos ,fuggetlen szakszervezet amelyik a rendszervaltas utan alakult.

Előzmény: YAVIN (899)
YAVIN Creative Commons License 2000.02.05 0 0 899
"aki a mostani hatalomnal nyal az a reginel is nyalt, ez rendszerfuggetlen"

Mivel minden csak nézőpont kérdése, ezért itt egy szóvicc, ami hasonlít az érvrendszeredhez:

Gaskó és Derek beszélgetnek :
Gaskó : Tudod Te Derek mi az az ÁLOMHAJÓ ?
Derek : ???
Gaskó :Derek, Te ny@lod a seggem vasutassztrájk idején, én meg ÁLOM HA JÓ.( csak így fonetikusan )

Ui.: Remélem a szociális érzékenységedről is tanubizonyságot teszel adód 1%-ának valamelyik vasutas szakszervezet által gründolt alapítvány javára történő felajánlásával.

Előzmény: Derek (878)
Uff Creative Commons License 2000.02.05 0 0 898
SZÁNALMAS

Ezzel a sztrájkkal kapcsolatban ez a jelző jut eszembe elsősorban.

3-4 %-os éves fizetésemelésért ( mondjuk havi 60K nettora évi 21-28K Ft )
sztrájkkal küzdeni végtelenül pitiáner dolog, még akkor is ha tudjuk mennyire nehéz
a megélhetése sok dolgozónak. Aránytévesztés ! Mi a vásárlóereje ennek az összegnek?!
Kerekítési hiba.

Ha legalább 50%-os fizetésemelésért küzdenének ily módon, mondanék valamit biztatót
( pl. azt, hogy Hajrá Kovács néni ) annak ellenére, hogy nyilvánvalóan megvalósíthatatlan cél.
Mégis érthetőbb, elfogadhatóbb, szimpatikusabb, akár romantikusabb, ha tetszik.

A sztrájkjogot egy fontos társadalmi intézmények tartom, azonban ez a kisstílű
hozzáállás csupán arra az eredményre vezethet, hogy aláássa a hitelét
a közgondolkodásban.

E sztrájk támogatói mutassanak példát és kérjék, hogy többet fizethessenek a vonatjegyükért ily módon biztosítva a "többlet" béremelés forrását. ( Ahelyett, hogy más, azaz
az adófizetők ......-val verik az bizonyos szúrós növényt.

Uff,én szóltam

nyers Creative Commons License 2000.02.04 0 0 897
"Valaki legyen már szíves írja meg, hogy a mozdonyvezető által nyújtott szolgáltatási
minőséggel miért nem elégedett, mivel méri egyáltalán, mitől alacsony, mit tehetne annak
érdekében, hogy megfeleljen az elvárásoknak? Nehogy azt írja valaki, hogy koszos a vonat, hideg, nincs hely vagy világítás, mert ezek érdekében a mozdonyvezető nem tehet többet mint bármely utas...!" - irja pulo, én meg azt mondom erre, hogy koszos a vonat, ráadásul hideg, nincs hely, nics világítás, és még pontatlan is!!!! :((((

Ha ez ellen sztrájkolnának! Hogy a többi tetű ezzel még náluknál is jobban lejáratja a MÁV-ot, és ők követelik, hogy az ő k. magas szinvonalú szolgáltatáukhoz zárkózzék fel a többi süsü, ha más nem, én biztos pajzsra emelném őket, és tőlem akár még egy kis + suskát is kérhetnének! Okkal!!!:)))) De így?!

Előzmény: pulo (886)
nyers Creative Commons License 2000.02.04 0 0 896
Bocs, de nem biztos, hogy baj, ha igy gondolkodnak a MÁV vezetői! Azt mind figyelembe kell venni, amit írsz, meg még sok másért, közben most már mocsokban, túlfűtve, vagy fagyasztva sem méltóztat 56.000 vasutas a jegyen felül a te adódból is évi 30 millárdért tenni a dolgáőt, bocs, de ennyiből adjanak számítógépet, és tanítsák meg valamily távmunkavégzésre azt, aki elveszti az állását.
Előzmény: Fecóka (883)
nyers Creative Commons License 2000.02.04 0 0 895
"En meg figyelmedbe ajanlom, hogy az a rendszer 10 eve megbukott." Nem véletlenül! Mert az a -- már mégsem jobboldali szisztéma! -- a szervilitas olyan példátlan fokát kényszerítette a minden rendszerben ugyanolyan adottságokkal születő emberekre, hogy csak megbuknia lehetett. Mellesleg meg: Ja, tíz éve megbukott, csak közben el...tak az életemből 20 évet!

"Kire gondolsz Nagynal, Nagy Imrere?" Bocs, de ez merhetetlnül izlestelen volt! Egyebként meg, mert az a benyomásod, hogy masként gondolkodunk, még aligha leghet ok, hogy a kommunusta, ám mártír miniszterelnök ellenében a dagadt és bukott szakszi vezér sanyit védd!
"Hidd el aki a mostani hatalomnal nyal az a reginel is nyalt, ez rendszerfuggetlen." - ez kamaszosan tetszetős, csak majdnem az értelmetlenségig kezelhetetlen állítás.

"89 elott pedig nem lehet baloldalrol beszelni , mert diktatura
volt, es a baloldal be volt tiltva. 1948-tol egyfolytaban. Es mikor volt az MSZMP es klienturaja
baloldali, legalabb az alapfogalmakkal legyel tisztaban. " Az alapfogalmak azért mennek. Egyebkent sok igazad van abban is, amit ezelőtt írsz, csak épp, az mégsem megy, hogy asz Elbától erre csak a Te képzeletedben volt baloldal 1948 óta. Volt! Ezek a szarok voltak, avagy: legalább hipotézis lehetőségeként próbáld egy pillanatra elképzelni, nehéz körülményektől ennyi a baloldal, omlik mint a kártyavár. Ráéadásul másokra. De elmentünk a témától! Inkább mailt küldj, s beszéljünk arról, Borsikék ma mewgint hazudtak mint a vízfolyás és ki....-tak ma is félmilló emberrel.

Előzmény: Derek (878)
wiat Creative Commons License 2000.02.04 0 0 894
Üdv mindenkinek!

Megejtem első hozzászólásomat, azon okból, hogy most éppen egy kollégiumban ülök, mert a jelen körülmények között, az egyébként 7 órás utam egy hétvégés lenne, csak haza.
Az egészről, pedig az a véleményem, hogy ez nem sztrájk, hanem ZSAROLÁS. Zsarolják a MÁV-ot, a kormányt, és eközben velem tolnak ki.
Az ok pusztán az, hogy nem élnek jól. Igen én sem, a szüleim sem, de ha ők sztrájkolnak, akkor egy hét múlva már mehetnek munkanélküli segélyért. Azt hiszem így működik a mai világ és igazából nem emberbarát az a sztrájtktörvény, ami lehetővé teszi, hogy pár ember egy országgal szórakozzon.

Igazából csak abban bízom, hogy a jövő héten már hazajutok.

(Éljen a busz.. De most az is olyan mint egy konzervdoboz. Tényleg ilyenkor miért nem segítenek a busztársaságok az ártatlan szenvedőkön??? )

iceland666 Creative Commons License 2000.02.04 0 0 893
Dühöngj csak, addig jó még dühönghetsz...
Előzmény: Jago_ (888)
iceland666 Creative Commons License 2000.02.04 0 0 892
Abszolute egyetértek nyers polgártársunk hozzászólásaival. Személyszerint az a véleményem, hogy picinyke hazánkban nem igazán ismerik még azt a kifejezést, hogy sztrájkkultúra. Ugyanis ami most folyik az nem sztrájk, mert kérdem én - ismételve önmagam - milyen sztrájk az, ahol a dolgozók több mint kilencven százaléka az általános sztárjk felhívás ellenére felveszi a munkát. Ezt a mostani dolgot én inkább a kisebbség többségre kényszerített akaratának tartom.
Derek!
Neked pedig csak annyit, hogy feleslegesnek tartom lereszkedni arra a primitív szintre, mellyel válaszoltál véleményemre. De két dolgot hozzátennék:
1. Ajánlom figyelmedbe a Hoffa című filmet...
2. Ha szerinted én rosszul gondolkodom erről az egészről, akkor talán olvasd el az elmúlt 20 hozzászólást. Azt hiszem ebben az országban közel egymillió ember a három szakszervezeti kiskirály - by szoltan - kibaszott elfogultsága és fafejűsége miatt kénytelen szívni. És ez legyen szó bármilyen demokrácia adta jogunkkal NEM HELYES!

Ja, és még valami: milyen tárgyalások azok, ahol a szakszervezetek nagyhatalmú urai csak és kizárólag a Máv-tól várják a megválátást, de normális kompromisszumra képetelenek. Miért nem lehetett például - a Máv-hoz hasonlóan - többféle javaslattal előállni? Félreértés ne esék én nem vagyok elfogult a Máv irányában, de számomra sajna az jött le az elmúlt hetek hireiből, hogy inkább a Máv az, aki hajlandó lenne a megegyezésre, csak nem azokkal a feltételekkel, amelyket a "szakik" tettek le az asztalra.
Nekem úgy tűnt mintha már hetekkel ezelőtt - függetlenül a Máv hozzáállásától - el lett volna döntve: hogy itt pedig bizony sztrájk lesz és mi megmutatjuk, hogy nem vagyunk pudingból. Velünk nem lehet szarozni.
Hát ennyi.

Előzmény: nyers (876)
viol Creative Commons License 2000.02.04 0 0 891
T. Mindenki!

Tény, hogy Mo-n minden alkalmazott gyalázatosan keveset keres! Mindenki jogosan sztrájkolhatna béremelésért!

Ha a mozdonyvezetők sztájkolnak állnak a vonatok. A többi vasutas kényelemből nem áll melléjük. Ha más szakma munkabeszüntetése ilyen hatást váltana ki nagyon sokan sztrákolnának.

Akkor meg miért a nagy harag?

viol

Nogo Creative Commons License 2000.02.04 0 0 890
"Nem véletlenül akarják a szakszervezeteket kizárni a privatizációs ügyekbe való betekintésbe."

Kedves Kálmán!

Nem is tudod, hogy mekkora igazságot mondtál! :-)))

Előzmény: kkalmi (824)
Intruder Creative Commons License 2000.02.04 0 0 889
Nem is a mozdonyvezetők által nyújtott szinvonalról hanem általában vasútról volt szó, mert ugye ez most vasutas sztrájk és nem a mozdonyvezetők sztrájkja. Az pedig szerintem külön gusztustalan, hogy valaki úgy 'sztrájkol', hogy nem sztrájkol és nem is dolgozik (hiszen ha állnak a mozdonyok akkor alig van munka) de azért a fizuját megkapja és közben veri magát magasabb fizetésért. Még néhány dolog:
- nem valószínű, hogy a vasutasok (vagy csak mozdonyvezetők, ahogy tetszik) sokkal többet és sokkal jobban és sokkal nehezebb körülmények között dolgoznának mint x millió másik ember akár az állami- akár a magánszektorban.
- ehhez képest állami szférában messze az átlag felett keresnek.
- és ehhez képest minden évben sztrájkolnak
- most három évre garantáltan megkapják az inflációt követő bérfejlesztést
- ehhez képest jó lenne tudni, hány más munkáltató (akár magán akár nem) garantál előre három évre ilyesmit.....
- senki nem vonja kétségbe a vasutasok sztrájkhoz való jogát csak éppen a sztrájkjoggal meg kellenne tanulni élni és nem visszaélni pláne ha nem csak a munkáltatót és a munkavállalót érinti, hanem x millió másik embert is.
Amit pedig sokan állítanak, hogy a vasutasok nem csak magukért sztrájkolnak hanem az egészségügyért,meg a tanárokért stb... ritka nagy marhaság.
- egyrészt erről meg kellenne kérdezni a vasutasokat és szakszervezeteket mert tőlük ezt soha nem hallottam....
- másrészt eddig minden évben volt vasutas sztrájk ettől még egy kórházi dolgozónak vagy mentősnek, vagy tűzoltónak sem lett több a fizetése....
- pláne nem fognak mások fizetéséért sztrájkolni hiszen akkor a közös állami kalapból előfordulhat, hogy ők kevesebbet kapnának.....talán ezért nem nagyon beszélnek erről szakszervezeti vezetők.....
Előzmény: pulo (886)
Jago_ Creative Commons License 2000.02.04 0 0 888
Hali!

Szerintem ki kene rugni az osszes vasutast, aki nem hajlando dolgozni. Ennyi erovel a honvedseg is sztrajkolhatna, csak oket hadbirosag ele allitanak ezert. Pedig nincs 120 rongyos fizetesuk... Nem az a jellemzo. Nem tudom mit rinyalnak a mozdonyvezetok is 100e koruli fizetessel, amikor nincs eppen egyetemi diplomajuk, es nem is eroltetik agyon magukat, elvegre csak lassitani, gyorsitani meg megallni kell... Ha ezzel szemberakod egy vadasz- vagy helikopterpilota havi 50-60 rongyos fizeteset - hat...
Ennyit errol. Es meg van pofajuk aztmondani, hogy jogos...
Na, nemduhongok tovabb.

pasa_ Creative Commons License 2000.02.04 0 0 887
Erdekes felvetes. Akkor most kulon kellene nezni a mozdonyvezetoket? Te akartad.

Ha innen kozelitunk, akkor az egesz sztrajk ahogy van torvenytelen. A mozdonyvezetok sztrajkolhatnanak a sajat dolgaikert, de nem a tobbiek fizeteseert! Es nem a tobbi szakszervezet kivaltsagaiert es egyebek. Akkor ugy nezne ki a dolog, hogy mozdonyvezeto-sztrajk, es az a par ember harcol a sajat nagyobb bereert.

Szoval el kellene donteni, hogy egyutt vagy kulon, es annak megfeleloen sorakoztatni az erveket, nem mazsolazva az eppen elonyosnek latszot.

Pasa

Előzmény: pulo (886)
pulo Creative Commons License 2000.02.04 0 0 886
Valaki legyen már szíves írja meg, hogy a mozdonyvezető által nyújtott szolgáltatási minőséggel miért nem elégedett, mivel méri egyáltalán, mitől alacsony, mit tehetne annak érdekében, hogy megfeleljen az elvárásoknak?
Nehogy azt írja valaki, hogy koszos a vonat, hideg, nincs hely vagy világítás, mert ezek érdekében a mozdonyvezető nem tehet többet mint bármely utas...!
pasa_ Creative Commons License 2000.02.04 0 0 885
Miert lenne kozrohely?

Pontosan az a sztrajk, amit paran itt politikai szuperlativuszokkal emlegetnek szol arrol, hogy a munkaado es a munkaltato egymas kozott lerendezi a dolgoka. Ha a cukraszok elegedetlenek, akkor majd sztrajkolnak a sajat uzemukben, mi addig a tobbiektol vesszuk a tortat es a tulaj majd gondolkozik rajta, hogy talan teljesitenie kellene a koveteleseket. Vagy bevesz import cukraszokat es a sztrajkolok koppannak.

A vasutasok ezzel szemben az orszagot ejtik foglyul szemet modon, itt nem egymas kozott zajlik a konfliktus, hanem millionyi kulsos bevonasaval. Mint amikor a bankba bemegy egy geppisztolyos es nem az igazgatora fogja a fegyvert, hanem az eppen a fiokban tartozkodo kuncsaftokra.

Pasa

Előzmény: nobodybuilder (884)
nobodybuilder Creative Commons License 2000.02.04 0 0 884
Álmodni sem merek arról, hogy egy ekkora topic végigolvasására időm legyen, sajna csak felszínesen tekintettem bele.
A rendszeres év eleji vasutas sztrájkok leglényegesebb (legzavaróbb) momentumának én azt tartom, hogy itt emberek egy csoportja pofátlanul használja ki a nem csekély erőfölényét. Úgy, hogy ha ezt egy cég tenné, akkor rászállna versenyhivatal erősen. Ezek az urak ugyanis egy egész országot szivatnak meg a sztrájkjukkal, ha mondjuk a cukrászok vagy szabók hirdetnének országos sztrájkot, abból max. közröhej lehetne. Dehát ez az ország már csak ilyen, bármekkora maszlagnak bedőlünk ...
Fecóka Creative Commons License 2000.02.04 0 0 883
kkalmi:
"Kapaszkodj meg! Nem is olyan nagy összeg! A baj az, hogy ahogy te, így gondolkodnak a MÁV vezetői is. A vonal gazdaságosságának számításakor figyelembe kellene venni olyan tényezőket, hogy:
-akik igénybe veszik, más közlekedési eszköz igénybevételével el tudnának-e utazni?
Kapaszkodj meg: Ma Magyarországon van háromezer-akármennyi település ebből mindössze 8 olyan, ahová csak vonat jár, busz nem. Nem azért, mert nincs út, hanem mert a vasút arra megy, akkor minek indítson a VOLÁN. Kérdésedre a válasz: simán. (gazdaságtalan mellékvonalakról beszélünk még mindíg!)
-mennyi ember veszti el a munkahelyét (nem csak a vasutasok), és ennek milyen további következményei vannak
A vasutasokon kívül ki veszítené el?
-az adott térségben milyen a közlekedés
Lásd két ponttal feljebb.
-mennyivel nőne meg a balesetek száma, ha a forgalom egyéni közlekedésre terelődik
stb...
Napi 50-200 utasról beszélünk, ez ugye 1-4 autóbuszos töbletet jelent a teherforgalomnál meg mondjuk 3-4 kamazzal többet. Mert azt nem értem, hogy miért terelődne feltétlenül egyedi közlekedésre? Akinek eddig nem volt autója, az most hirtelen vesz, mert nem megy a vonat?

"Persze ehhez ismerned kellene a vasúti üzem technológiáját, és akkor tisztába lennél azzal, hogy milyen feladatok vannak egy állomáson a vonat menesztésén kívül. Néhány ilyen feladat: "
Van némi fogalmam róla, de amiket leírtál az akkor jelent feladatot, ha naponta 14-16 vonat közlekedik (ezeket a vonatszámokat Te írtad!) és nem 4-5 félig, vagy teljesen üresen! Nem azokat a vonalakat akarják megszüntetni, illetve bezárni, vagy az utasforgalmat megszüntetni rajta, ahol van forgalom, hanem ahol NINCS! A MÁV az egy fuvarozó cég! Tudomásul kéne venni, hogy változik a világ!

Valaki azt írta, hogy a mozdonyvezetők hülyék. Nem igaz! Csak esetleg baromira nem érdekli őket semmi, csak a saját fizetésük. Van ez így.
Fecó

Előzmény: kkalmi (852)
szoltan Creative Commons License 2000.02.04 0 0 882
Helló Beszélgetőpartnerek!

Ennek a sztrájknak már van egy rendkívüli "aranyos" eredménye. Sikerül egymásnak vadítani olyan embereket (itt a beszélgetőtáblán is), akik valószínűleg eddig még csak nem is hallottak egymásról, ráadásul lehet, hogy lényegileg nem is olyan eltérő a véleményük. De hát ez (is) a politika. Nesze neked demokrácia-tanulás (oktatóink:G-M-B és a MÁV vezetés).

E csapdát elkerülendő (e lapokon korábban már találkozhattatok véleményemmel) - anélkül, hogy bármelyikőtökkel vitatkoznék - egy kis helyzet- és hangulatjelentéssel szolgálhatok a tegnap délután óta törtétek alapján, fővárosi és vidéki pályauvarokról, közlekedő vonatokról:

1. A jegypénztárosok félnek, rajtuk (is) csattan az ostor.
2. Egyes vonatok (15-18 óra közöttiek) a biztonságosan megengedettnél 3x-osan több utast visznek (egy esetleges katasztrófa esetén a három szakszervezeti kiskirálynak évekig kellene minden nap többször is meggyónnia, feloldozást mégsem nyerne !), a vonatokon rosszul lesznek idősek, betegek ...
3. A kalauzok szemlesütve járnak, a jegyeket szinte behúnyott szemmel kezelik, ha egyáltalán megállnak a kezeléshez.
4. Az utazási idő legalább 20 %-kal növekszik, de ez nemcsak plusz 15-30-40 ... stb. perc többletidőt jelent, hanem átszállásoknál azt is, hogy esetleg 1-2 órával hamarabb kell kelni, és ugyanennyivel később a családi, baráti környezetbe kerülni. Az egyetemista diákok vizsgákat halasztanak el (nem utóvizsgákat!), a középiskolások holtfáradtan érkeznek ...

5. A pályaudvarokon, vonatokon lincshagulat uralkodik. Nem azonnali akasztásokat kívánnak. "Őrült" csend uralkodik, de a Mindenható kegyelmezzen annak a "háromkrály" egyikének, aki meg merne jelenni közöttü(n)k.

6. A dolgozó (nem sztrájkoló) vasutasok - szogálatukat befejezvén, hazautazva - saját szakszervezeti vezéreiket szidják (természetesen utalva arra is, hogy az átlagkeresetekkel valami baj van, de nem úgy, ahogy a szakszervezet és nem úgy, ahogy a MÁV vezérkar jelzi, hanem ahogy saját bőrükön érzik (magas beosztásban levők és talpnyalók szuperfizetés, váltókezelők, kalauzok ... és "csendben dolgozók" a minimum környékén) ...

Hirtelen ennyit, és még valamit a bevezeő ismétléseképpen:
Ne egymást ócsároljuk, Valakik tehetnek azért, hogy a vasúton utazók (ma még csak ők, de holnap, ki tudja) napota megalázott helyzetbe kerülnek, és ezekért az "önérvényesítő akciókért" nagyon hosszú idei nehéz lesz megbocsátani (a mögöttes pártokra különösen vonatkozik ez!)
Csak nagyobb baj ne legyen!
(Köszi a figyelmetekt)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!