Szia! Értem, én még csak találnék - mondjuk 40-eset nem csak 30-sat, de az összes többi 20-as olaj, és az országban futó több százezer öreg Opel tulajdonos vajon hogyan fog dönteni? Vagy dönt helyette az öreg szaki szerelője...
Mikor megvettük az autót az opel márkaszevízben, kértem hogy cseréljenek benne olajat. Cseréltek is és a szerelési papírján castrol 5W30-as olajat kapott. Csodálkoztam is mivel a szervízkönyvében végig 0W20 szerepelt.
Olajkövetelmény: VW 508 00 Feltöltési mennyiség: 4 l Csereperiódus (PR kód): QI1: 5000 km / 1 év QI2: 7500 km / 1 év QI3: 10000 km / 1 év QI4: 15000 km / 1 év VW 508 00 elfogadással rendelkező motorolajok:
Kellene egy kis segítség! Lenne egy 2019-es Saet arona 1.0TSI motors autót. Olajat néznék bele, de neten nem találok egy értelmes oldat hogy mit rakjak bele. LL3 vw 504.00/507.00 vagy LL4 vw 508.00/509.00 kell bele?
"OK, de a 3. kanna a következő olajcserekor már 4 éve bontott lesz..."
Ezt nem értem, mire gondoltál. Levezetem ;-) : 1. év: 4 literes kanna, autó feltölt, marad benne fél liter. Jól lezár, eltesz. 2. év: eltett fél liter beleönt, majd az origin 4 literes kannából szintig feltölt. Ebben a kannában marad egy liter. Jól lezár, eltesz. 3. év: eltett egy liter beleönt, majd az origin 4 literes kannából szintig feltölt. Ebben a kennában marad másfél liter. 4. év: eltett másfél liter beleönt, majd az origin 4 literes kannából szintig feltölt. Ebben a kannában marad két liter.
És így tovább egészen addig, míg annyi maradék lesz, hogy csak egy liter olajat kell venni, hogy szintig töltve pont elfogyjon az összes. Ezek után kezdődhet az egész folyamat elölről......
OK, de a 3. kanna a következő olajcserekor már 4 éve bontott lesz...
Bár gyanítom, hogy rendesen visszatekert kupakkal, a pincében tárolva ;-) semmi baja nem lesz: csak az ember úgy van vele, hogy minek kockáztasson 7 deci olaj miatt, (1.5 dci és 1.6 hdi motoros autóim vannak) amikor ott a kezében a friss 5 literes kanna?
Amiben persze újra marad 7 deci ;-)
De a fűnyíróba sem akarom beletenni, mert abba meg nem ilyen olaj való.
A következő olajcserénél először bele az előzőnél megmaradt olaj, majd az újjal szintig feltölteni. Aztán újra így. Pár év múlva elég lesz venni egy litert.... Ennyi. Jól lezárt flakonban semmi baja nem lesz egy év alatt...
Aziránt érdeklődnék hogy olajcserénél mindig maradt kb. 0,7 liter olaj a flakonba, mert olcsóbb volt az 5 litert egyben megvenni, szabad- e a 3-4 éves olajakat összeönteni és felhasználni?
vagyis...?:D Szeretnék még valamiben segítséget kérni. az említett autó 2003as, ahhoz acea b4-et ír a könyve. az rn710es minősítés talán még nem is volt akkor... mi történne, ha ez a kocsi egy c2 v c3, és rn710es minősítésű, (tehát b4et nem tudó) olajat kapna...? köszi.
Sziasztok. 316e kmt futott thalia dci eddig csak valvoline olajat kapott (5w40, b4, rn710). Mi történne, ha a köv cserénél elf sxr-t kapna? (Ugyanúgy b4, 5w40 és 710). Köszi, üdv
Az etanollal szerintem semmi gond: az F Astra-ba minimum felesbe tankoltuk, amikor már nem is volt fiatal (tizenéve volt) , és nem volt vele gond, pedig 200km-es távokat mentünk vele oda-vissza hetente, néha többször is.
Főleg, hogy az E5 azt jelenti, hogy maximum 5% lehet benne, az E10 meg azt, hogy maximum 10% A neten meg lehet nézni, hogy melyik benzin mikor mennyit tartalmaz, a fene tudja már, hogy hol találtam rá, valami fórumon linkelték be az oldalt: a lényeg, hogy az E5 szinte mindig tartalmaz kb. 5% etanolt, az E10 meg 6-8% között volt, amikor néztem - óriási különbség ;-)
Én egyébként simán benne hagyom a gépekben (1x fűnyíró traktor, 2x fűnyíró, 1x szegélynyíró, 1x kis láncfűrész) a szomszéd, állítólag sz*r benzinkúton vásárolt benzint télire, eddig még nem volt velük probléma...
Prémium üzemanyagok: amiket én láttam - olvastam, azok alapján jó, hogy vannak. Két dízel autónk van (8 éves 1.5 dci 110, 16 éves 1.6 HDI 90) , és 2-3 tankolásonként prémium dízelt tankolok! Amiket én tudok róla: extra kenést ad a nagynyomású rendszernek (szivattyú) , tisztítja a befecskendezőket. Más nem jut eszembe, de ennyi is elég ;-)
Túl van ez lihegve. Már máshol is leírtam, nekem mkp-ban és csónakmotorban is csak 95-ös E10 van, egyikkel sem volt problémám. (2001, és 1998) A motor talán kevesebbet áll, mint egy fűnyíró, a másik meg többet.
Lehet itt hinni a "100-as" benzinben, de semmi alapja nincs, kb. olyan, mint amikor leírták, hogy a teszkós benzintől kihagyogat az autó, meg többet fogyaszt.
Ha. Szóval az E10 rendben van. Sőt jobb is mint az E5. Ugye? Hát nem! Még ha ez az előírás, akkor sem. Ez, gondolom valami EU szabályozás vagy környezetvédelmi ok miatt lett E10. Plusz még pár más dolog is kimarad már a benzinből.
A hókuszpók varázsitaloktól is nagyobb lehúzós parasztvakítás az összes csodatevő extrabenzin.
Novoth Tibi tesztje előtt is ez volt a véleményem/tapasztalatom de yt-on látva a videóját már tudom is.
Max fűnyíróba tenném ha nem lenne időm/energiám kijáratni-leengedni télire elrakás előtt.
...sok éve a benzin javító-tisztító adalékos csodaszereket nézegettem-utánaolvastam.
Mind kutyaközönséges összetevőkből(pl alkohol,aceton,kerozin,petróleum...) áll, amiknek a nem megszokott nevét írják rá.
Honda kertigép karburátora a bennehagyott benzin miatt kezdett szarul működni, tettem bele pár dl denszeszt, további félóra beteges működés után lassan kisimult a járása.
Saját vélemény, hogy semmi esetre se önts hókuszpókuszt meg varázsitalokat legfőképpen az olajba ne, de a benzinbe se! Okos emberek számodra tökéletesre kísérletezték ki a mobil olajodat, te meg beleköpnél a leveseükbe? Ne!
100as benzin meg egy injektor ellenőrzés és ha kell csere.
Tudom, hogy van esély nagyobb gondokra is. Ezért lesz 8 ezrenként csere és motoröblítő is. Azt nem tudom, hogy minden, vagy csak minden második olajcserénél. Tudom, hogy kell még benzinadalék is az injektorok miatt. Kapni fogja azt is folyamatosan. Lehet egyszer kap valami erősebbet, aztán meg egy gyengébbet de folyamatosan. Bár az egyik videóban lambda szonda tisztítót mondtak, nem injektor tisztítót. Nem tudom még melyik márka legyen. Tanácsot elfogadok. Szerintem mégis lambda szonda tisztító lesz ... A gyertya cserénél ki lesznek szedve majd az injektorok is.
Olajból a 3000 formula VC lett. Még nincs az autóban amúgy. A leírás alapján nekem tetszik. Ja, meg nem csak az LSPI miatt, azt csak úgy írtam az SP szabvány miatt. Van ott még lánc kopás vagy átugrás is. Azon is segít valamit.
Lspi az a turbósok problémája, a tiéd meg sima gdi? Na annak van egyéb nem kívánatos problémája amihez képest az lspi egy kis semmiség. Én is mobil olajat használok, de én a gyártó által ajánlott 5w30at a suzuki 1.4t-be. nekem más olajokkal becsörgött 2500nál, a többiek meg erre egy fészbuk csoportot hoztak létre, hogy torpan az autó. Mióta a mobil formula d1 van benne azóta sosem jött elő a probléma, így a mobilt ajánlom. Milyen típusra esett a választásod pontosan?
A Mobil olajválasztója lett a barátom. Ajánlott két 0w30-as olajat is. Eddig meg sokan mondták nekem, hogy azt ne, mert nincs a könyvben. Így a Mobil ajánlásával már nyugodtan beleteszem az autóba. 0W30 és tudja az API SP-t is, A7-et is.
2018-as, Kia 1.6 GDI motorba szeretnék olajat cserélni. 30-as olaj kell bele. 0W-set szeretnék venni. Sok a városi használat. Gyárilag API SL és A5/B5 az elvárt minőség és 5W30-tól kezdve, fene tudja, kb. 15W-50-ig. Eddig jó is, csak az a fránya LSPI ne lenne, meg hogy sokat rövidtávozunk! Ezért inkább olyan olajat keresek, ami még a motor gyártásakor nem is létezett, ezért jobb mint a gyári ajánlás. Ugye rengeteg gond később derült csak ki és az olajok később követték le a felmerülő igényeket. Tehát ahogy néztem HTHS 2,9 feletti legyen, kell némi TBN is, kb. 8, de mivel 8.000 km / 1 év lesz a csereperiódus, ez nem olyan lényeges, de legyen azért minimum 6. Gyárilag 30.000 km / 3 év a csereperiódus, 5W30 olajjal. Ez nem így lesz és szerencsére nem is így volt. Milyen szabványú olajat keressek? Meg milyen márkát? Amit még lehet is kapni itthon. (Nem csak a márkaszervízben) Amire eddig jutottam... A7 / B7, vagy A5 / B5 API SP-vel vagy GF6A-val, vagy legújabb "ötletem" a B71 2302. Ami még jó irány volt kereséshez az a Volvo 95200377. Innen meg már valami LSPI támogató szabvány hiányzik csak mellőle, mint az A5 / B5 mellől. Ja! 75.000 km van a motorban. Az előző tulaj 10.000-ként cserélt olajat, mert ő is városban használta.
Voltak akik azt mondták, hogy ne vegyek 0W-s olajat, mert túl híg meg a gyártó nem véletlen, hogy nem ajánlja. De szerintem az említett használat miatt nem hiszem, hogy gond lesz vele. Vagy hogy van ez? Eddig azt olvastam, hogy ilyen esetekben jó a 0W-s olaj. A másik autóban is az van. Semmi gond vele és a gyártó ott se írja, hogy tegyek 0W-s olajat bele.
Hogyan lehetne "meleg oldali" kinematikai viszkozitást mérni" mérni motorolajon ? (háztáji körülmények) között, valószínűleg meghaladja a 100 C fokot .
Igen, erről van szó. Nekem is tapasztalt ember ajánlotta ezt a dolgot, hogy az a biztos ha a szelepfedélnél fröcsköl. Mennyire igaz. Hiába volt meg a megfelelő olajnyomás, teljesen száraz volt a himbák körül. Kiderült, hogy akitől vettem a dépet, nem sokkal eladás előtt hengerfejezte és fordítva tették fel a hengerfej tömítést. Így azt a furatot pont lezárták amelyiken feljön az olaj a himbákhoz.
Igen a nyomó ág elején van mérve. Nem az a lényeg, hogy mennyi az olajnyomás, hanem, hogy meglegyen a folyadékáramlás a csapágyakban. A hajtókarcsapágyban úgysem tutod meg mennyi a nyomás. Én a szelepfedelet le tudom venni, külön külön van egy egy kupak a 2 hengeren. Néha meg szoktam nézni, hogy hidegen beindíttatom valakivel és nézem, hogy a szelephimbába megjön-e frankón az olaj és hogy a megszokott időben-e. Hidegen még nem fújja szét az olajat csak lecsorog.
Meg van, hogy leállítás után leveszem a szelepfedelez és látom, hogy szép tiszta olajos minden ponton, tehát szórja ahogy kell és kap a nyomórúd meg a szelep is.
Ne sokkold 50es olajjal. Legyen benne elég olaj, hogy hihhetetlen sebességgel vett tempós kanyarban se konyuljon meg az olajnyomásmérő.
Amúgy a végén én is arra a véleményre jutok, hogy ez az olajnyomás megfelelő. Sokan úgy vannak vele, azt vallják, hogy 2-4bar közt kell lennie ha jár a motor, fordulattól függetlenül. Most viszont olvastam egy olyan kezelési utasítást, hogy teljes fordulaton el kell érnie a kettő bar.t. Ennyi. Véleményem szerint amúgy se túlságosan mérvadó az olajnyomás, mert a szűrőnél van mérve. Attól még korántsem biztos, hogy megvan az olajzása mindennek aminek kell....
Az szerintem tökéletes, még adhatnál is el belőle.. Nézegettem az olajakat a 15w40 és a 10w40 passzol talán legjobban az előírásoknak. 50es olaj már sűrűbb mint az előírás.
Nekem a T-16M 0 olajnyomást mutat forró motornál alapjáraton 15w40 olajjal. Annyit venni észre, hogy mikor leállítom még egy picit mozdul a mutató lefelé. Félgázon 1,5- 2 bár max gázon 3. Hidegen alapjáraton is 3,5bár leszabályzószelep nyit.
Igen, jelenleg 10w40 van benne, de azzal ha bemelegszik csökken az olajnyomás. Állítólag olyan olajat kellene választanom ami melegen se higul jobban. A 15W40 melegen valószínű, hogy nem sűrűbb.
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy a következő táblázatban szereplő olajaknak mi lehet a mai megfelelője, amit télen, nyáron használhatok? Köszönöm.
Meleg motornál, régi Audi 80, alapjáraton csak 0.6 bar, 2e fordulaton csak 1.5 bar az olajnyomás, igaz nem az olajszűrő melletti olajgombánál, hanem a hengerfej hátuljánál , a 4-es henger után mértem.
Mikor ~1 órát állt, de még kézre forró volt a szelepfedél, akkor alapjáraton 1 bart, 2e fordulaton 2.4 bart mértem.
Rajta hagytam az órát este, hideg motornál alapjáraton 2 bar, fordulaton 5.5-6 bar-ra is felment.
10W-40 olaj van bemne.
Régebben olvastam valahol, hogy azért vett valaki Motul 8100 X-Power 10W-60-as olajat, mert 150! fokos olajnál is megmaradt a 2 bar olajnyomás.
A motor jobban melegszik szerintem a kelleténél, de nem nyomja ki a vizet, nem is buborékol vissza a kiegyenlítőbe, viszont az olajsapkánál kicsit égett szaga van.
Adott egy 2007-es DPF nélküli 1.6 CRDi Kia Ceed, amit új korától 5w40 A3/B4 olajjal használtak. Sok helyen olvasom hogy 5w30 C3 as olajjal használják és javasolják is ennek használatát . Kérdésem az lenne érdemes e így 210000 km után elkezdeni variálni az viszkozitással? A C3 minősítés nem csak DPF-el szerelt kocsiba kell? Vagy maradjak 5w40 es viszkozitásnál de C3-as minősítésre váltva? Jelenleg Mobil Super 3000 X1 5W-40 olaj van benne. Van esetleg tapasztalat ezzel az olajjal vagy tudtok "jobbat" ajánlani? Előre is köszönöm a segítséget.
Kedves Tik . Van egy tanítványom , nő, s az Opel Astrajaban 2 oldal van a keréknyomásokról , de egy szó sincs arról , milyen sebváltóolajat szeret a nííímöt . Mi kell ehhez : Opel Astra , aalvázszáma :OLPD 5 EC 5 GG 147515 . Mit veTessek vele ?
Bocs, hogy amatőrként hozzászólok, de a viszkozitás csak egy paraméter, és egy olajnak több is van!
Az autóban lévő motorhoz kell megkeresni pontosan a gyári ajánlás szerinti olajat (SAE akármi, meg hasonlók) , és abból venni egy jobb fajtát.
A kilométer ezeknek a motoroknak már önmagában nem egy halálos dolog, HA!!!! megkapta a törődést: a félmillió kilométer annyi sem nekik, mint a Nysa-nak az 50.000 ;-)
Nekem van itthon egy Peugeut 207 1.6 HDI motorral, lassan 250.000km van benne, és sanyarú sorsa lehetett, nagyvárosi autó volt, ritka olajcserékkel. Nálunk kb. 3 éve és 30.000 km óta van. A bele való Total Quartz Ineo ECS 5W-30 olajat kapja úgy 9-10.000 kilométerenként: egyáltalán nem eszi az olajat, pedig eléggé gyilkoljuk... Főleg hidegen járunk vele pár kilométereket, de pl. ha gondol egyet valamelyik lányom, beül, és eltolja neki az autópályán akár München-ig, de én is megyek vele havonta 1x-2x pár 100km-t autópályán, 140 tempomat, és bírja :-)
A kertészünk -- aki nem autófanatikus -- vett egy használt Skoda Octavia dieselt .Mint jobban tudjátOk , mint én , a prosi azt írja , 5 W 30-es olaj kell bele . Mint tudjuk , minél kopottabb a henger , annál sűrűbb olaj kell bele ( az én lengyel mikróbuszomhoz , a Nysaba 20 W 50-es olajat használok ).
Kérdésem : mekkora kilóméterszámtól kell/ lehet az 5 W-ről 10 W-re állniát ? Nagyon szépen köszöni válaszotokat : far severö sapirico
Pont ugyan ezt tudja a frissen vásárolt castrol is, majd teszek fel képeket, ha otthon leszek. A műanyaghulladék csökkentése lehet a háttérben, mert ezeket a flakonokat el szoktam tenni, nagyon jó belőlük láncolajat tölteni a fűrészekbe. A 20 éve padlásra rakott castrolos flakonból kellett elővennem egyet, mert a mostaniak ugyan így járnak. Amit 20 éve a cserép alatt a kispolcon antikol mindenféle környezeti hatás, annak semmi baja nincs.
Ettől féltem, hogy az az évszám a csomagolás lehet. Nagy bátorság így eladni. Úgy tudom, hogy 1-2 évnél tovább nem pihenhet az üzlet/raktár polcán. Szerintem megküldöm a Midland anyacégnek, hogy milyen nálunk a svájci minőség. Kíváncsi vagyok, mi az üzletpolitikájuk.
Gyanítom, hogy a műanyag elöregedett, ha 2015-ös gyártású.... Ebben az esetben viszont -én- nem is használnám el. ( és valószínűleg nem is svájci)
Semmi kiugró nincs a Midland olajban https://www.midland.ch/en/products/motorcycle-2-cycle. A 142-es viszkozitási indexe átlagos, a 70C fokos lobbanáspont picit alacsony, ha léghűtéses fűkaszába, vagy ( nagyobb ccm) láncfűrészbe tennéd. A gyári Stihl HP super olaj ( A valódi észterbázisű Stihl HP ultrát leszámítva, annak 216 C fok) valahol 75 C fokos lobbanásponttal rendelkezik a Husqvarn LS+, XP pedig 90-95 C fok körüli. ( kisebb hűtőbordái vannak)
2T vonalon ( robogó, láncfűrész, fűkasza) merem bátran ajánlani az Elf moto2 tech olajat, amatőr korosszosok, Simson verseny szakosztály, rengeteg kisgép és robogó felhasználó nagy elégedettséggel használja.
Picivel drágábban 4.000 Ft körül a Motul 710 https://azupim01.motul.com/media/motulData/DO/base/710_2T_en_FR_motul_20210312.pdf amit ajánlok, annak már 154 C fokos a lobbanáspontja, impozáns, 148-as viszk. indexe van és a 100C fokon mért kinematikai viszkozitása is 11 cSt, tehát nem vékony az olajfilm réteg. ( általában 8-9 cSt szokott lenni)
Kipróbált, ezzel is kiégnek a( kisgép, robogó) kipufogók nem hagynak olajsarat. A Motul800-ról szoktak visszalépni a krosszosok erre, ha a power szelep letaknyosodik, mert nem ég el az olaj.
Mindkettő szépen színez, a füst illatosított, nem büdös, nem csípi a szemed. Ez a gyári S-H, vagy pl. MOL olajokról nem mondható el.
Régen jártam erre. Kínos mellényúlás miatt kérek tippet, tanácsot.
Jó minőségű 2T olajat akartam venni. Midland, svájci minőség. Jól hangzik. A tankon, hengerfej bordáin és a cipőn már kevésbé mutatós. Mit keres ott az olaj? Hát a képek után nem kérdés.
A kérdés inkább az, hogy ez a kiöntőcumi a svájci minőség? Vagy esetleg a vonalkód alatti dátum és a gyártás időpontja között van-e valami összefüggés?
Illetve a Midland-nak van-e magyarországi hivatalos márkaképviselete? (a midland.hu inkább csak webshopnak tűnik)
Sziasztok!Opel corsa B 1.0 12v 190 ezer kilométerrel.l 1999 es.Milyen motor olajat ajánlotok?Olyan hangja van mint a doxa:) Munkábajárosnak vettem.De attol függetlenül ezen nem sprolok.
Elnézést kérek a nem témába vágó kérdésemért, de nem tudom hol kérdezzem meg. Remélem tud majd valaki megnyugtató választ adni a kérdésemre.
Fékfolyadék szavatossági idejére vonatkozik a kérdésem.
A flakonon ez a dátum van rányomtatva: 02/10/2022 23:36 Feltételezem, hogy ez a töltési időre értendő, ekkor palackozták. 2022 október másodikán.
Mennyi ideig használható fel ehhez a dátumhoz viszonyítva? Bontatlan originál 1 literes flakon. Erre is érvényes mint a motorolajokra az 5 év felhasználhatóság? Most idén áprilisba lenne majd cserélve a régi fékfolyadék erre.
Az aktuális gyártóművi (Generel Motors) olajkövetelmény GM dexos® 2 liszensszel rendelkező motorolaj. A viszkozitás a kínálatban döntően SAE 5W-30, van néhány SAE 5W-40, és egy SAE 0W-40. Nem beleértve a használati körbe a liszensz nélküli termékeket, amelyeken bármilyen szövegösszefüggésben próbálják elhitetni a felhasználhatóságot.
Az olajfogyás csökkenését a motorolaj változtatásástól ne várd. Ez nem a motorolaj feladata. Az olajfogyás megszüntetése - az elkopott, hibás alkatrészek cseréjével - az autószerelő feladata.
erdeklodnek, hogy mit ajanlotok ford focus mk2 1.6benzines autóba? idáig gyári ford vmint mannol volt benne mindkét esetben 1000km-enként rá kellett tölteni? az autóban már +300e km van. vegyem a legolcsóbbat, vagy van olyan márka ami csökkentheti az olajfogyasztást? pl 1-2 motoros cimbi xado-val használja a motorját ami előtte szintén ette az olajat de a xado-val ez csökkent. ez lehet valós tapasztalás, vagy fals nfo?
Olyan, hogy 5-6 kereke van nem opel és elbasztam. Az olajam tudja a dexos1 gen2őt, de a követelmény az ilsac gf3 gf4 vagy gf5. Összekavartam az ilsacot a dexossal.
Meg az acea a5/b5 a követelmény könyv szerint.
Dízelmotoros modellbe írja a könyv az acea c2őt. Ebből talán joggal gondolhatom, hogy az dízelbe való olaj?
A GM dexos® 2 és az ACEA C2, ACEA C3 kipufogógáz utókezelő berendezéssel szerelt gépjárművek olajkövetelménye. Legyen az katalizátor (benzines) vagy részecskeszűrő (dízel).
Az olajválasztók a saját benzines ótómhoz dízel olajat ajánlanak, a váltómba pedig 75w helyett 75w-90 et, ha nincs az adott cég kínálatában megfelelő olaj. De pld a motulnak van, és a fő ajánlás náluk sem a bele való olaj, csak alul, a választhatom esetleg / futottak még kategóriában találom meg a megfelelő olajat, de egy kevéssé hozzáértő pont nem arra fog lecsapni.
Aki meg beleírja a színkódot is az olajos kérdésbe attól nem várhatod el, hogy profin forgassa az olaj ajánlókat.
Talasztalati dolgokat is mellé lehet tenni, az én autóm motorjában a motultól rossz szájízzel váltam el, de a váltó, osztómű, hátsódifiben előszeretettel alkalmazom a franciák termékeit , úgy, ahogy a motorkerékpárjaimban motorolajnak is.
Itt számomra ismeretlen járművek kérdése hangzott el, ezért nem írnék rá továbbra sem semmit, mert nincs vele épkézláb tapasztalatom, nem tudom mit szeretnek és mit nem.
Ha találsz pl. két-három olyan olajat, ami szerinted jó lehet az autódba, de nem vagy biztos benne vagy csak kíváncsi vagy, hogy a nálunk okosabbak mit választanának, az rendben lenne!
Amíg beírod az autód adatait, addig akár találhatnál is valami olyat, ami neked a specifikációk alapján megfelelhet.
Ha az életben is így működsz, hogy mindig másokat dolgoztatsz vele, így szerintem nem fogsz választ kapni.
"Számomra mindenesetre elgondolkodtató, hogy a GM-LL-A-025 az ACEA A3/B3, a Dexos2 pedig az ACEA C3 minősítésen alapul, az ACEA A3/B3 és a C3 jóváhagyások viszont kizárják egymást."
Szia . Ez ebben formában nem igaz , mert 2010 előtti ACEA A3/B3 a mostani C3 felelt meg(TBN ~7-8 mg KOH/g!). De van egy kis probléma :Ma a Dexos 2 a minimális HTHS viscosity at 150°C = 2,9mPa.s határozza meg. De ez az érték GM-LL-A-025 _GM-LL-B-025 specifikációknak kevés, nekik minimum HTHS viscosity at 150°C =3,5mPa.s kell alkalmazni. Szóval kompatibilis csak a HTHS viszkozitásra oda kell figyelni. Még annyit hogy a
ACEA A3/B3-16 is csak részben alkalmas, mert a "Total Base Number" általánosan 10mgKOH/g-on vagy a felett van, és ez nem tesz jót a hidró tőkéknek (a savasodás semlegesítésére felhasznált gipsz , felhalmozódik bennük).
Érdeklődnék, hogy 1,6- os benzines Dacia Duster gyári ELF evolution 900 SXR 5W-40 előírt olaj helyett szabad-e, érdemes- e Eneos Hyper 5W-40- re váltani a következő olajcsere alkalmával?
Jobb egyáltalán vagy célszerű maradni a gyári javasolt olajnál?
Ez vonatkozik a márkára is egy csere alkalmával? Ha teszem azt egy kocsi hosszabb távon csak pl castrolt kap, és egy köv olajcserénél ugyanolyan telj. Szintű totalt kap, abból lehet gubanc?
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, h 20 éves dci thalia 300 e fölötti futásteljesítménnyel abban az esetben, hogyha idáig csak 5w40 es olajat kapott, eseti jelleggel utántölthetem-e 10w40-nel ami tudja az acea B4-et. köszönöm.
CRTDI V6 dízel, jelenleg 250e km futott motorba, a szakszervíz mindig 5W30-as Mobil 1 ESP VW 507.00 olajat töltött. 20ekm-es oljacsere periódussal (kb. 6.5 liter jár a motorba). Amúgy flexibilis 30ekm periódusra volt állítva a rendszer, de ezt soha nem vártam meg. És soha nem töltöttem utána két csereperiódus között.
2022 végén az importőr kivette a 5W30 olajat a palettából és 0W30-ast töltött bele. 10e -12ekm után utánna kell töltsek 3 deci olajat. Nincs olajpálca, a fejegységen mutatja az olajszíntet.
" ... Mivel nincs GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 elfogadással (approval) rendelkező motorolaj forgalomban - már jó ideje - a feladat korlátozottan racionális.... "
Mivel a GM-LL-A/B-025 jóváhagyás követelményei csak részletekben térnek el az ACEA A3/B4 minősítés követelményeitől, a feladat teljesen racionális.
Még egyszer: tiszteletben tartom a gyártó előírásait, de én nem tennék Dexos2 jóváhagyású olajat olyan motorba, amelyhez eredetileg GM-LL-A/B-05 jóváhagyású motorolaj használatát írták elő (mivel a gyártó sem írta elő kötelezően, hogy ezekbe a régi motorokba Dexos2-es motorolajat használjunk).
A gépjárműben használatos motorolaj követelményeinek meghatározása a gyártó feladata / kötelessége.
Mint az általad hivatkozott anyagban szerepel: The GM Dexos 2 specification is meant to be the replacement for both GM-LL-A-025 (gasoline) and GM-LL-B-025 (diesel) specifications for the European market.
A hivatkozott termék előállítóknak nincs GM dexos® 2 elfogadással (approval) rendelkező motorolajuk.
Aztán, hogy felszállnál-e egy olyan repülőre ahol a pilótának nincs szakszolgálati engedélye, csak mondja, hogy elvezeti a gépet, az a te felelősséged / kockázatod.
Lehet hogy a GM Dexos2 (papíron) valóban visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 jóváhagyásokkal, én mindenesetre nem használnék Dexos2-es olajat egy régebbi (GM-LL-A/B-025 jóváhagyást igénylő) GM motorhoz.
Számomra mindenesetre elgondolkodtató, hogy a GM-LL-A-025 az ACEA A3/B3, a Dexos2 pedig az ACEA C3 minősítésen alapul, az ACEA A3/B3 és a C3 jóváhagyások viszont kizárják egymást.
koszi, akkor rafekszek a GM-LL-A-025 olajra. a csomiba volt egy genuine gm oil amin dexos2 felirat volt ebbol indultam ki de akkor a GM-LL-A-025 szabvany lesz a csapasirany
" ... CNG autoba milyen motorolajat vegyek? olyat ami teljesiti gm dexos 2 szabvanyt? mas kriterium van? egyaltalan a gm dexos2 megfelelo ? ... "
Szvsz nem a Dexos2 irányába kellene elindulnod az olaj választással. Akkoriban, amikor ezt az autót gyártották, a benzin- és gázüzemű Opel motorokhoz még a GM-LL-A-025 jóváhagyás volt a követelmény, ami az ACEA A3/B4 minősítésen alapul (míg a Dexos2 az ACEA C3-on).
Ha nem találsz ilyen (GM-LL-A-025) jóváhagyású motorolajat, akkor nyugodtan válogass az ACEA A3/B4-es minősítésű olajok közül.
tudnatok segiteni, hogy egy opel zafira A 2001 benzin+hivatlos/gyari CNG autoba milyen motorolajat vegyek? olyat ami teljesiti gm dexos 2 szabvanyt? mas kriterium van? egyaltalan a gm dexos2 megfelelo ?
Van egy hülye kérdésem: ha a gyújtótrafóhoz tartozó gumi gyertyapipát bekenem fullszintetikus motorolajjal, hogy könnyebben ki lehessen szedni, az károsítja-e?
Egy 270e km-t futott E60 550i szívó N62B48T motorba mi a megfelelő választás? Normál használat évi 5000km. Jelenleg 10W60 Fuchs van benne, ami viszont nem tudja a motor által megkívánt LL04 követelményt. Ezért cserélném. 5W40 - re váltanék.
" ... ne bassz már hogy még mindig él ez a urban legend? .... "
A kenőanyaggyártók hoztak néhány intézkedést, amelyekkel az olajok "lötybölését" megnehezítették, de tény és való hogy egy időben sokféle motorolajat hamisítottak (még a Mobilt is).
Mindenképp váltanék Mobilról mert a mostani szerelő nem szereti, mert hamisítják. Illetve azt sem szereti ha hozott olaj van. Én mindig Kovácsautótól vettem. Eddig nem volt vele gondom. Legutóbb ő vette...
Nemsokára költözöm úgyhogy szerelőt is fogok váltani. :)
De most sürgősen kellene az olajcsere, mert már ideje.
" ... Itt konkrétan A5/B5 vagy "magasabb" osztály van a könyvben, de felsoroltak az olajok közt C3ast is..... "
Az ACEA A5/B5 és a C3 minősítésű motorolajak minimális TBN értéke azonos. Az A5/B5 esetében a "vagy magasabb" szint az A7/B7 minősítést jelentheti. de ennek megfelelő olajat most még szvsz nem sűrűn találsz.
" ... Én hallottam olyan véleményeket, hogy ezeket a C-s olajakat nem szabad nem C-s előírású motorokba rakni, mert bizonyos olajadalekok hianyoznak beloluk a hamukepzodes csökkentése miatt, így ezek a motorok jobban kopnak a C-s olajoktol.... "
Ha te tudnád, hogy hányféle vélemény kereng a motorolajokról..... :DD
Vannak olyan motorok, amelyekhez a (jellemzően japán) gyártó valamilyen API minősítést vagy valamilyen gyári jóváhagyást írt elő, és az annak megfelelő motorolaj azért rendelkezhet valamilyen ACEA Cx minősítéssel is.
Az ACEA Cx minősítésű motorolajok semmivel sem növelik a kopási hajlandóságot, viszont kisebb TBN (teljes bázisszám) értékük miatt (az ACEA Ax/By minősítésű motorolajokhoz viszonyítva) felgyorsulhat az olaj öregedése.
Én hallottam olyan véleményeket, hogy ezeket a C-s olajakat nem szabad nem C-s előírású motorokba rakni, mert bizonyos olajadalekok hianyoznak beloluk a hamukepzodes csökkentése miatt, így ezek a motorok jobban kopnak a C-s olajoktol..
Www póló 9N 1.2 benzin BMD motorkód 2006 évjárat a sajátom, valamint ismeretségi körben több autónál alábbi hibát tapasztaltunk 160-180 ezer Km megtétele után "katalizátor hatásfoka nem megfelelő , a motorblokk felújítást is igényel kopottságból eredő hibák miatt!
A gépjármű gyártó ww502 00 ww504 00 motorolaj használatát írja elő
A ww 502 00 5W40 viszkozitású olajat valamint
A ww 504 00. 5W30 viszkozitású C3 olajat takar .
Vettem egy új katalizátort , valamint az egész kipufogó rendszer cserje esedékes.
Kérdésem a katalizátor cseréje után használhatok 5w40 viszkozitású olajból C3 olajat az autóhoz?
Nagyon szépen köszönöm. 10e km-ként cseréltetek olajat az autóban, ezért gondoltam én is, mégha van eltérés, akkor sem lehet akkor gond, főleg, hogy időben cserélik megint.
Jóllehet az API SN és az ACEA C2 minősítések követelményei közt akad néhány eltérés, de szvsz nem gondolom hogy egy C2-es olajjal bármi rosszat tennél ennek a motornak.
Kiváló! Tudsz esetleg mutatni olyan forrást, amely szerint ehhez a szóban forgó Toyota motorhoz a gyár ACE C3 minősítésű motorolaj használatát írja elő?
" ... Egy ausztrál weboldaltól azért nem meglepő. De mi - és a Toyota - itt európában az ACEA-t használjuk. ... "
Íme egy (szerintem megalapozott) magyar vélemény, az ajánlott Eneos Premium Ultra 0W-20 és a Sustina 5W-30 motorolajoknak semmilyen ACEA minősítése sincs.
Az egy más kérdés, hogy a különböző gyártók által javasolt konkrét termékek az előírt API minősítés mellett az ACEA C3 minősítéssel is rendelkezhetnek.
" ... Jól értelmezem, hogy részben ( 10-25% ) C20-C50 finomított, hidrogénezett ásványolaj, részben ( max 3%) C15-C30 finomított, hidrogénezett ásványolaj? A maradék 70-80% micsoda? Nem ez lenne valójában a részszintetikus olaj? .... "
A finomított, hidrogénezett ásványi olaj a félszintetikus vagy részszintetikus (más kifejezéssel: hidrokrakk eljárással készült) olaj fedőneve.
Akkor szabad a gazda, mutasd rá, hogy mi bizonyítja azt, hogy a Castrol Magnatec 5w-30-as olaj az teljesen szintetikus annak ellenére hogy a gyártó levette a "fully Synthetic" minősítést a flakkonokról. Mert én nem látok erre semmi bizonyítékot a biztonsági adatlapon.
Nem sokan gyártanak ilyen (SAE 5W-30, ACEA A3/B4, teljesen szintetikus) olajat, amit találtam azt (legjobb tudomásom szerint) Magyarországon nem forgalmazzák.
2006-os E12-es Corollámhoz keresek jó minőségű teljesen szintetikus motor olajat, 1.6 literes benzines VVTi motorja van, ami fontos, hogy ACEA A3/B4 speckójú legyen a súlya pedig 5W-30.
(Idáig Castrol Magnatec-et használtam, de tavaly észrevettem, hogy a flakkonján már nincs ott a "Fully Synthetic" jelző. (a weben látható fotókon még rajta van, de az üzletekben árultakon már nincs. Így már nincs többé bizodalmam a Castrol Magnatecben.)
" ... Ma válóolajat cseréltettem és szerettem volna difiolajat is cseréltetni a BMW F32 430D-ben. Egy csoda 75W-85-as olaj kell bele, Hypoid axle oil G1 néven, lehet-e ezt az arcátlanul árazott olajat helyettesíteni valami mással? van néhány google találat, Ravenol, Vaico, Febi, stb... merjem helyettesíteni, vagy tényleg olyan különleges a BMW csomagolású cucc, hogy csak azt szabad belerakni, semmi mást? .... "
Én bevállalnám a Ravenolt, minőségi olajokat gyárt (csak nincs akkora marketingje, mint a nevesebb márkáknak).
Ma válóolajat cseréltettem és szerettem volna difiolajat is cseréltetni a BMW F32 430D-ben. De kiderült, hogy a szerelőmnél nincs belevaló olaj. Pedig azt hitte, hogy van. Egy csoda 75W-85-as olaj kell bele, Hypoid axle oil G1 néven, aminek a fél litere 20 000 Ft. 3db félliteres flakkon kell belőle, vagyis csak az olaj 60 000 Ft.
Szóval adódik a kérdés, lehet-e ezt az arcátlanul árazott olajat helyettesíteni valami mással? Cikkszám - 83222295532 - alapján van néhány google találat, Ravenol, Vaico, Febi, stb... de ezek közül sincs mindnek a dobozán a BMW minősítés, a Ravenolén pl rajta van, szóval merjem helyettesíteni, vagy tényleg olyan különleges a BMW csomagolású cucc, hogy csak azt szabad belerakni, semmi mást?
" ... akkor miért nem lehet tudjunk akármit is arról , hogy az egyes márkájú motorolajok karbonációs és korrodációs koefficienseik mik .... "
Töredelmesen be kell vallanom, hogy még nem hallottam ezekről a koefficiensekről.
" ... Az itteni T. Rovattól azt kérdem meg első körben , tud-e itt Valaki efféle tesztelésekről -- kezdjük (pl. ) a tízvevé negyvenesekkel ..... "
Úgy sejtem, hogy azért nem találsz ilyen jellegű független összehasonlító teszteket, mert elég sok munkával és költséggel járna. Nem gondolom, hogy különböző gyártmányú 10W-40-es olajok közt számottevő minőségi különbség lehetne. A 10W-40-es olajok nagy többsége félszintetikus (HC, hidrokrakk eljárással gyártott) alapolajból készül, ami a minőséget (a 10W-40-es SAE osztállyal együtt) elég jól körülhatárolja. Készülnek 10W-40-es motorolajok a GTL (gas to liquid, földgázból készült) technológiával is, ezek az alapolajok tisztábbak, mint az ásványi olajból, hidrokrakk technológiával készült alapolajok. Némi eltérés az adalékolásban is elképzelhető.
Sajnos nem tudom már megkérdezni , hogy mit illetően lett jobb a Mercedese , mert elhalálozott .
Más.
Anno vala egy Nagyító nevű fogyasztóvédelmi folyóirat az átkosban , majd miután eltűnt , a vadkapitalizmusban a helyét pótló Teszt nevű magazin. Voltam bátor írni ennek a rövidéletű , és utód nélkül kihalt lapnak , hogy ha már egyszer tesztelnek magnókat , mosógépeket , stb. akkor miért nem lehet tudjunk akármit is arról , hogy az egyes márkájú motorolajok karbonációs és korrodációs koefficienseik mik ( én a sok adatból csak ezt a 2-t ismertem )? Perektől félhettek , gondolom , mert nem mertek kontrateszteket mutatni . Az itteni T. Rovattól azt kérdem meg első körben , tud-e itt Valaki efféle tesztelésekről -- kezdjük (pl. ) a tízvevé negyvenesekkel . Venuto
" ... Ő anno azt , mondta , 50 %-ig ment föl , és sokkal jobb lett a Mercedese . .... "
Mi ment föl 50 százalékig, és miben értelemben lett jobb a Mercedes? Hosszan nem tudok erről írni, de értelmét sem látom. A motorolajokban "gyárilag" van legalább 6-7 különböző hatású adalék, amelyek közül némelyik képes rontani egy másik adalék hatását, ezért az adalékok adagolása szó szerint patika mérlegen történik. Ha ezt az egyensúlyt egy utólagos adalékkal felborítod, azzal azt kockáztatod, hogy az alapvető adalékok közül egyik-másik hatása lecsökken (vagyis többet ártasz, mint használsz, és ezért még fizetsz is).
Egy tébolynak tartottam vagy 20 éve a Prolong reklámokat : leereszteni a motorolajat , bele az övékét , s attól fogva , hogy az valami prcelánszerűségként beleáll a hengerfalba, képez valami kemény felületet , minden okés lesz .
Már maga azért sem lehet , mert a hengerben mikromilliméTErek számítanak...Föl kellene mennie a hőmérsékletnek...
De.
Azért engem csak nem hagy(ott) a dolog békén , s belemenTEm itt az azóta elhalt prolongos rovatba. Mielőtt erről beszámolok , csak annyit , hogy meg tudok különbözTEtni olyan "olvasói véleményt" , amit a gyártó vagy a forgalmazó készíTEtt attól , ami őszinTE. Megdöbbenéssel kellett konstatáljam , hogy pár embernek bevált (!), bár ne írták meg , hogy hány %-ban raktak Prolongot a motorolajukba . "Házon bévül" egyetlen egy tapasztalatom van . A Fiam osztálytársának az apjának volt egy Suzuki szervíze , és az ember mercis vala . Ő anno azt , mondta , 50 %-ig ment föl , és sokkal jobb lett a Mercedese .
Mert az adott konstrukciónál nem biztos, hogy ad olyan előnyt ami miatt a gyakran drágább új megéri. Illetve ami bevált és biztosan jól működik minek piszkálni hacsak valami konkrét előnyt nem tudunk felmutatni ami miatt megéri?
" ... Ha bevált az elmúlt 10 évben miért váltasz? ... "
A kenőanyagok (is) fejlődnek, ha az elmúlt 10 év során megjelent a piacon a gyári (minimum) követelménynél jobb minőségű kenőanyag, akkor miért ne lehetne váltani?
Nálam 12-13000km. volt az utóbbi években ugyanez a motor, semmi rosszat nem tudok róla mondani. 3 éve tovább adtam az anyósomnak(neki egy 2002-es évjáratú 1,2-es 3 hengeres volt de ellopták) nála a létező legrosszabb használatban van a kocsi. Rövid utak, ritkán éri el az üzemi hőmérsékletet és nagy bénázások(néha kettesben 50-el néha ötösben 40-el csámborog az anyós) ellenére nincs vele gond. Mint megtudtam nem belevaló de én továbbra is maradok a korábban leírt olajnál. Annyi, hogy 15000 helyett 10000km. után csere.
Szerinted nem belevaló, én használtam 10 évig hibátlanul, nekem ez a fontos nem a te léced. Ami a legfontosabb! Az anyósomnak adtam tovább, nála is ez van benne és köszöni szépen jól van immáron 19 évesen.
Most még pont volt 1 olajcserére elegendő GT1 itthon, de mivel kellett vennem ezt-azt így bevágtam a kosárba az Eneost. Tavasszal lesz belerakva kb. (10 E Km múlva).
Mindig előre megveszek ilyeneket, főleg most úgy felmentek az olajárak IS hogy nehéz követni.
0w-30-at ha kevés a km (200 E km alatt) akkor próbaképp miért ne?
A gyári előírása igen tág lehetőséget ad, és az igény szint se magas. API SG, 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50
A gyári Yamalube olajról már az elején lebeszéltek, egyszerű ásványi olaj volt horror áron. A Shell 10W40 .... valami most vagy ásványi, vagy részszintetikus volt, nem tudom már.
Ajánlották a Motul olajokat ( motoros körökben nagyon szeretik), de azért azt nem hívnám olcsónak.
Igyekeztem egy megfizethető megoldást keresni, így lett - megelégedésemre - a Repsol Moto 4T 10W50 Racing, - szerintem jó ár/teljesítményt nyújtó olaj.
Dobozán a Fully Synthetic felirat ott vigyorog, de szerintem nem az. Viszont a tudat... :) Legalább had higgyem, na. :)
Egyébként van még rajta kívűl más autósbolt (olajshop) is, a közelben pl ZS+U.
Igen, próbáltam ezt az Eneost is. ( 1.4 PDTDI, 1.9 PDTDI) Hallhatóan csendesebb lett tőle a motor. Amiért váltottam a Fuchsra, az pont a hidegebb időben hideg indításnál hallható, amikor is nehezebben teker az önindító.
Tehát a viszkozitása nem olyan jó hidegben, konyhanyelven: sűrűbb.
Semmilyen kár nem keletkezett egyetlen autónkban sem, egyébként nyugodtan használható, de ár/érték arányban - véleményem szerint- a Fuchs Titan GT1 jobb.
A CR Passatba a Titan GT1 5w30 Pro C-3-at teszem, de hajlok - próbaképp- a Shell Helix Ultra 0W30 felé. ( Tán most az lett a gyári ajánlás is?)
A hivatkozott motorolajon a gyártó VW 501.01 követelményt jeleníti meg. Ez a 1997. márciusig gyártott VAG benzinmotorok követelménye. Ezért a termék hivatkozott motorokba nem való.
Az olajkövetelmény a VW 502.00, fix 1 év / 15 ekm cserecikussal. Ezt teljesítő Eneos motorolaj: Eneos Hyper-FA 5W-40.
" .... Shell valami volt, az megfeketedett, megégett néhány Kakucs ringes délutánon. A Repsol soha. ... "
Ha a "Shell valami" ásványi (vagy félszintetikus), a Repsol pedig teljesen szintetikus olaj volt, akkor ez természetes jelenség. Fordítva - teljesen szintetikus Shell vs. ásványi Repsol olaj - fordítva működne a két márka olaja.
Köszi. Évi 10 ezret nem megyünk vele és évente meglesz a csere mindig. Eddig nem ette az olajat, remélem egy darabig ne is fogja számottevően. Szervízbe hordott szakszervíz baszta felírni ,hogy milye viszkozitású olajat rakott bele. 5 W40 felé hajlok. 110 ezerkm van benne, 1.4 16 szelepes , 55kw, BKY motor. Váltóba 75W80 .
Kicsit idősebb Ibizába(2003. 1,4-16v 75 le) az Eneos premium 10w40 vált be a legjobban. A Castrol Magnatec is jó volt amikor jót vettem, de volt amikor 3 litert megevett 15000 km.re! Előtte, utána(Eneost) soha többé ennyit. max. fél litert. Repsolt az egyik motoromban használok, semmi gond vele.
Egy év alatt csupán 3 ezer kilométert futott az autó (2005, Skoda Octavia 1, 1,6 benzin-LPG). Ilyen kevés km futás mellett is ajánlott az éves olajcsere?
Egy 20 évnél öregebb autónál nem kell olyan szigorúan venni a SAE osztályra vonatkozó előírásokat.
Tény és való, hogy a 80W-80-es olajok túlnyomó többsége ásványi, míg a 75W-140-es olajok teljesen szintetikus bázisúak, vagyis jobb minőséget képviselnek.
Ennek a modellnek a differenciálművéhez 80W-90-es, API GL-5-ös hajtóműolaj szükséges, a cseréhez (a Motul olaj ajánlója szerint) 1,70-2,70 liter olajra van szükség.
Nem tudom honnan indult a Mannol, én augusztus 4.-én vettem először. 5 liter Defender 10W40 6709ft. 4+1 liter Energy Formula OP 5W30 6822+1874. Szerintem kimondottan kedvező árak.
1999-es 1.0 Suzukiba eddig én is a Mannol Elite 5W40-et vettem, de már ugyan abban az árban van, minte gy Fuchs GT1 5W40, és egy Elf Evolution 5W40 meg már olcsóbb is.
Én ennél a motornál a motorolaj kiválasztásánál az API SP minősítést tartanám az elsődleges szempontnak, mivel ennél a minősítésnél már követelmény az LSPI-vel (a turbó benzines motoroknál kis fordulaton jelentkező kopogásos égéssel) szembeni védelem. Az API RC - ahogy te is írod - már csak hab a tortán, mivel némileg csökkentett HTHS viszkozitása révén valamelyes hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez.
Sziasztok! 2019-es 1.2 Turbo Corollába milyen 0w-20 olajat vegyek? Motorkód 8NR-FTS, a gépkönyvemről és a gyári olajról töltök fel képet.
A Shell lube match Helix Ultra SP 0W-20 olajat javasol, az API SP és ACEA C5. Elvileg túlteljesíti az API SP az elvárást, de nem RC. Az ACEA C5-tel nem tudok mit kezdeni ennél az olajnál, jó ez a Shell Helix Ultra SP ehhez a motorhoz?
Az idei Corolla gépkönyve már az API SP RC-t és ILSAC GF6a-t is javasolja (meg a korábbiakat, SN RC, SN Plus RC) az 1.2 Turbo Corollához, a motorkód ugyan az, nem tudom, hogy volt-e változtatás a motoron.
Mennyire fontos az RC jelölés ha a gyári olajon sincs rajta és azon kívül, hogy "takarékos az erőforrással" mit jelent, mire jó?
Szabad-e ACEA C5 olajat tölteni ebbe az autóba?
Elég egy SN RC/Ilsac GF-5 olaj pl. Eneos Sustina 0W-20 vagy ENI I synth 0W-20? Mi a helyzet az LSPI-vel, ha jól értem a gyári olaj ezért SN PLUS viszont a gépkönyvemben csak SN RC van?
Vagy inkább a legújabb Mobil1 Advanced Fuel Economy 0W-20, ami már API SP RC és IlSAC Gf6a?
Mi a helyzet a HTHS viszkozitással és SAPS értékkel?
Ezekre az olajokra találok 2.6-2.9 közötti alacsony hths és 2.9-3.5 közepes hths adatokat és elvileg jó az autóhoz? Ugyanígy találok közepes és magas SAPS értékeket. Itt mi a helyzet?
Persze tudom, hogy más gyártónak is van WSSM2C913 szabványt teljesitő olaja, de én mindig is Castrol-t használtam, ezért maradnék is annél, és maradtam volna most is.
" ... Castrolt használtunk eddig is, és nem volt náluk amit szoktam magnatec 5w30 A5/B5- helyette mondták tökéletesen jó lesz bele Castrol Edge Titanium FST 5w30 C3. Elhoztam, lecseréltük, de csak kíváncsi voltam, és a kocsi előírása ugye M2CWSS913-D.(A5/B5) ... "
A két említett olaj minősítései, jóváhagyásai valóban nagyban eltérnek egymástól. A motornak ettől nem lesz semmi baja, de legközelebb ragaszkodj a Ford jóváhagyás meglétéhez (Az olaj neve Magnatec Stop-Start 5W-30 A5/B5-re változott, de egyébként nem csak a Castrol gyárt ennek megfelelő motorolajat).
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy 2008-as 2.0 tdci 140 le motorba(QXBA) olajcserénél Castrolt használtunk eddig is, és nem volt náluk amit szoktam magnatec 5w30 A5/B5- helyette mondták tökéletesen jó lesz bele Castrol Edge Titanium FST 5w30 C3. Elhoztam, lecseréltük, de csak kíváncsi voltam, és a kocsi előírása ugye M2CWSS913-D.(A5/B5) Azonban ez a castrol edge, ezt a jóváhagyást nem tudja..illetve olvasgattam kicsit, és írták, hogy amelyik motornak A5/B5 az előírása abba C3-as olajat nem szabad önteni, mert nem a legjiobb neki, meg az olajat kinyírja és az olajfogyasztás is megnő stb..
Nektek mi a véleményetek?
Menjek, cseréljem le, vagy kifussa a 10ezret és elég utánna? fog kárt csinálni benne? vagy azért a C3-al is elmegy?
Mindig 10ezrenként cserélek amúgy, csak hát most.. ez van..
Toyota Auris 1.6 benzin, 2018. Ismét eljött az olajcsere ideje. Ezúttal valószínűleg Motul olajat teszek bele, mivel egy ismerősöm most elég jó kedvezménnyel tud szerezni. Egyértelmű, hogy 0W-20 megy bele. A kérdés csak az, hogy melyik Motult válasszam? Két lehetőség van:
Elvileg bármelyik jó hozzá. Árban szinte ugyanaz. Melyiket válasszam szerintetek? Sokáig meg akarom tartani az autót, hosszú távra tervezek (az olajat persze 1 év/10.000 km után mindig cserélem).
HTHS viszkozitásban van különbség, de nem sok: 2,6 vs. 2,7 (vajon a kisebb vagy a nagyobb érték a jobb? a nagyobb talán jobban védi a motort?). Illetve 40 és 100 fokon is kicsit más a viszkozitása a két olajnak, ami különbség még, hogy viszkozitási indexben az Eco-clean lényegesen jobb, de nem tudom ez számít-e a való életben.
Az ideális olaj kiválasztásánál lényeges kérdés a motor állapota, vagyis van-e olajfogyasztás, és ha igen akkor mennyi.
Ideális esetben szvsz SAE 0W-20-as vagy 0W-30-as, minimum API SL minősítésű motorolaj lenne a jó megoldás, de ha a motor csipegeti az olajat, akkor inkább 5W-30-as vagy 5W-40-es olajok közül érdemes válogatni (10W-40-ben már csak a legvégső esetben gondolkozzál).
A Citroennél nemrég csökkentették a 160e km csereperiódust 100e km-re, de mint írtam, a problémák már hamarabb is jelentkeznek.
Az olaj minőségi hibáját én is kizárnám. De a vezérműszíj gyártó hibája is nehezen elképzelhető, hiszen igen kritikus alkatrésze a motornak. Ezért gondoltam arra, hogy a nem megfelelő párosítás okozhatja a hibát.
Visszatérő probléma az olajban futó vezérműszíj, ami már alacsony, akár 40-50e km futás után elkezd szétfoszlani, gumitörmelék úszik a motorolajban, eltömítve az olajszűrő szívókosarát, további hibákat okozva. ... Kérdésem az lenne, hogy ezt a viszonylag gyakori hibát okozhatja-e az, hogy a márkaszerviz nem belevaló olajat tölt olajcserekor a motorba, és az megtámadja az olajban futó vezérműszíj gumianyagát? .... "
Előrebocsájtom, hogy már nem foglalkozok aktívan az olajokkal, február óta (főállású) nyugdíjas vagyok, így az ez irányú tudásom nem egészen naprakész.
Legjobb tudásom szerint a PSA ehhez a motorhoz SAE 0W-30-as, PSA B71 2312 jóváhagyású motorolaj használatát írja elő. Nem gondolom, hogy a márkaszerviz nem az ennek megfelelő motorolajat használná, sőt az olajat is kizárnám, mint hibaforrást, inkább PSA által beépített vezérműszíj hiányos minőségére gondolok (más motorokban, például a Ford Transitok dízelmotorjaiban is olajban futó vezérműszíj dolgozik, annak a javasolt csereciklusa legjobb emlékezetem szerint 120 ezer km).
Vegyünk egy Citroen C4-et, 1.2-es Puretech 3 hengeres turbós benzinmotorral. Ezt a motort egyébként rakják Peugeotba, Opelba, azt hallottam, hogy Szentgotthárdon is gyártják, már kb 10 éve.
Visszatérő probléma az olajban futó vezérműszíj, ami már alacsony, akár 40-50e km futás után elkezd szétfoszlani, gumitörmelék úszik a motorolajban, eltömítve az olajszűrő szívókosarát, további hibákat okozva.
Márkaszervizek garanciában szokták javítani, garanciaidőn belül nem kerül pénzbe.
Kérdésem az lenne, hogy ezt a viszonylag gyakori hibát okozhatja-e az, hogy a márkaszerviz nem belevaló olajat tölt olajcserekor a motorba, és az megtámadja az olajban futó vezérműszíj gumianyagát?
Vagy a vezérműszíj lenne gyárilag anyaghibás, és nem bírja az olajat?
Pontosan milyen specifikációjú olaj való ebbe a motorba? A szóban forgó motor 2022-es gyártású, 130 lóerős.
Hogy jut ilyen eszedbe? Most inkább az foglalkoztat, hogy sós e még a vize az Égei-tengernek! Tudod mit? Megnézem.🏖 Te meg katalizáljál! És csakis csökkentett hamutartalmú olajat .. tudod! Shalom!
Ó igen! Mennyivel egzaktabb az, hogy "különböző kipufogógáz kezelő berendezések" mint az, hogy " Ez elsősorban a dízel részecskeszűrős modellek esetében fontos, a részecskeszűrő várható élettartama szempontjából" Tényleg.
" ... A 41821-es írásod mintha egy válasz lenne valamire. De én nem kérdeztem és főleg nem tőled. A kérdezőnek írj ha tudsz egzakt választ a kérdésére! ... "
Nem kérdezett senki, ezért nem is válaszoltam, mindössze reagáltam a hozzászólásodra. Egzaktul.
Köszönöm a válaszokat! Megérdeklődtem Olajdoktornál is a totalcar.hu-n és Ő is azt válaszolta, hogy nem lesz gond belőle. Részemről ezt a kérdést megválaszoltnak tekintem.
Te írtad a 41808-as hozzászólásban, hogy a C3-as olaj elsősorban a részecskeszűrős dízelekhez szükséges.
Erre válaszoltam, hogy az ACEA Cx (köztük a C3) minősítést az ACEA annak idején (2004-ben) általában a kipufogógáz kezelő eszközök (katalizátor és részecskeszűrő) élettartamának meghosszabbítása érdekében vezette be.
2004-ben a dízel részecskeszűrő még távolról sem volt annyira általános, mint napjainkban.
" ... GM Dexos 2 szabvány az ACEA C3 szabványra épül, így a neki megfelelő olajok hamutartalma korlátozott. Ez elsősorban a dízel részecskeszűrős modellek esetében fontos, a részecskeszűrő várható élettartama szempontjából. ... "
Az ACEA a "Cx" minősítéseket általában a különböző kipufogógáz kezelő berendezések, köztük a katalizátorok élettartamának meghosszabbítása céljából vezette be.
Én nem kértem ilyen felvilágosítást. Tudom milyen olaj az Opel Astrámba. Viszont ha már itt vagy! BMW X5 3.0d 160kw. 2005. Na ebben a kocsiban még nem cseréltem olajat. Ez érdekel!
Nem tudom mennyire legendás, szerintem egy durva munkagép ami csak dolgozik rendületlenül, nálam lassan 330000 km-t elérve. A 30 ezres csereperiódust én az első pillanattól felezem.
A dexos1 a GM új globális motorolaj-specifikációja a benzinmotorok számára, amely felváltja a GM 4718M és GM 6049M specifikációkat. Bár minden GM gépjármű esetében meghatározásra kerül a specifikáció, kezdve a 2011-es modellévtől, ez is kiváló választás a korábbi modelléves járművek számára.
A 2010-től bevezetett GM Dexos 2 szabvány az ACEA C3 szabványra épül, így a neki megfelelő olajok hamutartalma korlátozott. Ez elsősorban a dízel részecskeszűrős modellek esetében fontos, a részecskeszűrő várható élettartama szempontjából. Szóval nem vágom mi szükséged van Dexos 2 olajra Z10XE esetén.
Nálam egy 20 éves C-s Opel Corsában (Z10XE motorkód) 5W40-es Mannol Extreme van és... én váltani fogok. Nincsenek jó megérzéseim ezzel az olajjal kapcsolatban, bár bizonyítani nem tudom tárgyilagosan, hogy bármi gond is lenne vele. Az olaj szaga néhány ezer kilóméter után égett, nekem gagyi minőségűnek tűnik. Az pedig egyáltalán nem igaz, hogy nem tolnak bele pénzt a marketingbe, ilyen a világon nincs.
Az Aral High Tronic 5w40-re váltok, mert ez teljesíti a GM Dexos 2-t.
"addigra a flakonról már hiányzik az O.E.M. jelölés"
Sok félreértést és kérdést szült az O.E.M. rövidítés, és ezért a gyártó belátta, hogy nem volt szerencsés a használata, és inkább levette a csomagolásról. Ráadásul nem egyszerre, hanem egyes piacokon hamarabb, más piacokon később. Viszont az olajpiac megbolondulása miatt már szállítanak mindent mindehová, így simán előfordul, hogy a magyar piacra egy szállítmányban jön 7709 O.E.M. Toyota-Lexus, 7709 O.E.M. és 7709 for Toyota Lexus jelölésű karton is.
Ez a topic kiválóan példázza azt, hogy az embereket alapvetően nem az érvek, nem a racionalitás érdeklik, nem a szabatos magyarázat, amit hivatalosan megad a gyártó (lásd: Prokee írásai a Mannol blogon), hanem a félhomályos, sötét babonák, a mendemondák, a megérzések lápos talaja. Teljesen felesleges volt idejönnöm. Ez így csak a facebook kommentmezők nívója, semmi több.
Nem tudom, fehéres színű valami volt a 2T olaj flakonban, úszott az olajban mintha 1 kávéskanál tejfölt beledobnál, még felbontás előtt is látható volt mert átlátszó műanyag a flakon. Mannol 7805 Scooter Premium 2T.
Robogóba ment volna, de ha ezt így beleöntöm akkor az olajtartály alján levő finom szűrőt eltömíthette volna és motor kuka.
A másik 10w-40 motorolaj 5 L kanna alján feketés lerakódás. Na itt dőlt el hogy saját járműbe nem veszek belőle.
Értek én mindent, csak az érvet nem látom, hogy Mannolt miért NE. Ezek szubjektív, érzeteken alapuló vélemények. Kérdezni azért jöttem, mert érdekelt volna - elsősorban Lexus tulajok részéről - az érdemi tapasztalatok, pro vagy kontra érvek.
" .... a színe alapján sok volt benne az újrahasznosított fáradtolaj. .... "
Te az olaj színe alapján meg tudod állapítani az összetevők arányát? Valamit nagyon tudsz, erre a célra még a legnagyobb kenőanyaggyártóknak is laboreszközökre van szüksége.
Én is néztem korábban, csak a Hondába való verziót, persze, szép dolog, hogy fele annyiba kerül, mint a gyári 0W-20, de utánaolvasva kiderült, hogy szimpla hazugság a nevében az "OEM", természetesen a büdös életben nem volt gyári beszállító. Kb. annyi köze van a gyári olajhoz, hogy mindkettő 0W-20. Ha egy cég ilyen marketinggel próbál teret nyerni, akkor miért bízzak benne?
Hm, köszönöm a tippet. Nincs bennem előítélet, litván vagy bolgár, szlovén vagy cseh - ez manapság már mellékes. Bármi lehet jó és rossz is. Ami engem meggyőzött, az az, hogy rendelkezik a Toyota és Lexus minősítéssel, amit azért nem puszira vagy vastag borítékért cserébe adnak oda. Egy próbát megér, nem lópisi ez, hogy ne működjön.
Nem érdemes felülni a marketingnek. Olvasgattam időközben: a Mannol német gyártmány, mint az SCT is, teszteket is nyert. Teljesíti mindazt, amit az 1G-FE motorhoz előírtak. Tudja az ener ACEA A5/B5 előírást is, ami az "energy conserving oil" jellemző specifikációja. Én abszolút bízom benne, szó sincs semmilyen alsópolcosságról, ez nem valami no name vacak.
Lexus IS200-hoz (sima szívó, 1G-FE) keresek jól bevált 5W-30-as olajat. Van itt olyan topictárs, aki ilyet használ? Mi javasolt? Eneos? A Mannol 7709 OEM szimpatikusnak tűnik és az ára is baráti:
Az első lépés az lenne, hogy találjak egy olyan szerelőt bel-Budán, aki nem ragaszkodik a saját kedvezményesen megvásárolt olaját (természetesen piaci áron) továbbadni.. Netán valaki tudna ajánlani a BAH csomópont körzetében olyan szerelőt, aki 10-11 ezer munkadíjnál nem kér többet? ofbestof@gmail.com
Nekem is elszámoltak 1l fagyállót, kb. fél centivel volt a max. jel alatt a szintje előtte. Persze a maradék 9,5 decit eltüntették. Meg végeztek egy 5 másodperces akkutesztet, mert korábban említettem nekik, hogy az akkumár nem az igazi. Közölték, hogy jó az akku, megvan az indítóáram. Nem is azzal volt a gondom, hanem a kapacitás csökkent már, ezt pont nem mutatta a kéretlen teszt, ami egy új akku árába került. Kissé morcos voltam, mint a kéretlen klímatisztításnál - 2 héttel előtte lvolt tisztítva. Szerencsére már nem garis, csak sk szervizelek.
Akkor nekem öröm és bódottág, mert 6000 Ft volt az olajcsere díja ahova én évek óta járok. Szűrő cserével együtt. Én vittem a Mann szűrőt és a Fuchs Titan Supersyn F Eco-DT 5W-30 olajat.
Bocsi a kissé offos kérdésért, de amikor meghallottam, hát...nagyot néztem.
Lehetséges, hogy egy Skoda Octavia 2.0 literes TSi autóban (2020-as gyártás), a kötelező előírt 2.-ik éves olajcsere díja (olaj + szűrő) az "potom" 59.890 Ft lenne? Ennyi volt a számlán. Márkaszervizben cserélve. Olajat és szűrőt is a szerviz adott hozzá.
Köszönöm! A PSA B71 2290 visszamenőleges hatályú? A szabvány 2009-es és csak ACEA C2, C3 olajakat enged meg, az autó viszont 2003-as, a gépkönyve A3/B4 olajakat is megenged. DPF nincs, az csak a későbbi modelleken jelent meg.
A szóbanforgó autó és motorolajok:
Peugeot 206 1.4 HDi (8HX), 2003 Total Quartz Ineo ECS 5W-30 (ACEA C2) (PSA B71 2290) Total Quartz 9000 Energy 0W-30 (ACEA A3/B4, API SL/CF)
Sziasztok, Jól értelmezem, hogy a képen lévő két motorolaj közül a 0W30-as nehezebben szivattyúzható és lassabban jut el a kenési heleyekig, mint az 5W30-as? A gépkönyv mindkét olajat megengedi, eddig az 5W30-ast használtam, a cél az lenne, hogy az üzemi hőmérséklet eléréséig megfelelőbb kenést kapjon a motor, de úgy látom a 0W30-cal az ellenkezőjét érném el. Kicsi, lassan bemelegedő dízelről van szó.
Érdemes pontosítani: ha az autón nincs részecskeszűrő, akkor Edge 5W-40 A3/B4 (a "sima" Edge 5W-40 és az Edge 5W-40 Turbo Diesel olajok ACEA C3 minősítésű, ami ehhez a motorhoz szvsz nem a legjobb megoldást jelenti).
Segítséget szeretnék kérni, tőletek. Vásároltam egy 2008-as Nissan Primastar 2.0 dCi, 84 kW-os furgont. A motorkódja: M9R, nem részecskeszűrős, 300.000 km van benne.
Mobil Delvac™ City Logistics V 5W-30 olajról mi a véleményetek kisbuszba (VW T5 140 LE)? Mobil 1 ESP 5W-30 helyett ajánlják oil-club.de-n, amennyiben max 250 óránként lecserélik. Megkapta a VW 507 00 minősítést.
Mobil 1 ESP Formula vagy nem-Formula névről mit lehet tudni? Idealo.de-n már csak nem-Formula van, nálunk mindenki odaírja hogy Formula. Ez ugyanaz a termék, csak átnevezték?
Adott egy Toyota Auris 1.6-os benzines 1ZR-FAE motorral. Egy jóbarátomtól vettem a járgányt, aki Eneos Sustina 0W-20 olajat rakott bele nem olyan régen (saját kezűleg cserélte ki, tehát biztos, hogy az van benne). Szerintetek az megfelelő olaj ehhez a motorhoz? A gépkönyv alapján csak annyi az előírás, hogy 0W-20 legyen és valami régi API szabványnak feleljen meg (a Sustina ezt bőven teljesíti). ACEA-ról semmit nem írnak (ez kicsit fura számomra). Elfogadható ez a motorolaj hosszú távon is? Ha nem indokolt, nem cserélem le a 3500 km-t futott, 3 hónapos olajat... De ha nem jó választás, akkor rászánom azt a 20 ezret olajra és szűrőre, mert hosszú távra tervezek az autóval (legalább 12-15 év).
Segítséget szeretnék kérni, adott egy 2009es 80LE-s VW Polo IV 1.4 16V BUD motorszámmal.
Az autót kb 2 hónapja vásároltam és le szeretném cserélni az olajat csak nem tudom, hogy melyiket vegyem meg az 5w40-et vagy az 50w30at, illetve maradjak a Castrolnál (a motorház tető alatt és a B oszlopon Castrol címkék vannak) vagy mehet bele más pl: mobil 3000.
Kedves Olvtárs! Sajnos ez egy ilyen topic. Udvariasan beköszönsz, és az ügyeletes verőembertől kapsz egy pofont , mert szerinte nem szakszerűen kérdezel. Ne foglalkozz vele, hosszú idő óta ez a stílusa.A kérdéses olajat nyugodtan használhatod.
" ... motorolaj bontatlan kannában, szobahőmérsékleten meddig áll el, illetve meddig használható biztonsággal? ... "
A gyártók az ásványi olajokra jellemzően 3, a (teljesen) szintetikus olajokra pedig 5 év szavatossági időt szoktak adni. Ez az érték a hátsó címkén, a gyártás időpontja pedig a flakon alján vagy az oldalán látható.
Sziasztok, az autó Citroen Xsara Picasso 2006-os, 1.6 16v benzin, 109LE (NFU motorkód, TU5JP4). Az autóban 150e km van, 10e-kénti olajcserével. Eddig Total Ineo Ecs 5W30 olaj került bele, nem eszi az olajat a motor (a max alatt két rovátkával van a szint olajcsere előtt, de az lehet, hogy már betöltésnél sem volt a maxon). A kérdés az lenne, hogy érdemes lassan váltani Total Quartz 9000-re (5W40), vagy használjam még az Ineo Ecs-t? A Quartz 9000 talán nem olyan "vékony" és olcsóbb is lényegesen. A gyári szervíz Quartz 9000-et tesz bele egyébként. Érdemes váltani vagy maradjak az Ineo Ecs-nél? Köszönöm szépen.
Udv. Felesegem reszere vasaroltunk egy Honda Jazz, i-vtech, 1339, 101hp, cvt valtos gepjarmuvet, 2010 decemberi gyartasu. A motorkoddal nem vagyok teljesen tisztaban, L13Z1 vagy L13Z2, mindenesetre mar a lancos kivitelu. Azt szeretnem megtudni pontosan milyen motorolaj es valtoolaj valo bele. 197.000km van benne jelenleg. 3 fele viszkozitast ad a gepkonyv, 0w20, 0w30 es 5w30, Acea specifikacira mar nem emlekszem.
Ford Fiesta 1.4 TDCi 2006-os évjárat. Total olajról váltanék. Ez mennyire ajánlott lehet?
És még egy kérdésem lenne, én sok évvel ezelőtt használtam Ford márkanevű olajat, akkor még FORD Formula F 5W-30 volt a neve. ? Most látom, hogy ez megszűnt és másik van helyette. FORD OEM MOTORCRAFT szintetikus motorolaj néven. Ez mennyivel lett jobb mint az elődje? Ezt vagy a Fuchs olajat javasoljátok?
Üdv. Renault Megane 3. 2009 évjáratú,1.6 benzines 81kw 110le k4mr858 motorkódú autóba cserélnék motorolajat, melyik motorolaj lenne a legmegfelelöbb hozzá? Köszönöm a segítséget.
Alfa Rómeó 156 1,9 Jtd, 85 kw, 2003-as évjárat. Milyen megfelelőségű olaj kell bele? Harminc éve nincs dízel autóm, ez ráadásul turbós is. Hibátlan, szépen megy, most került hozzám, milyen olajat javasolnak a hozzáértők?
(A benzineseimben XADO-t használok sok éve, teljes megelégedéssel.)
Ennek a fiat szabványnak kell megfelelnie : Fiat 9.55535-S2 ilyen pl: Aral High tronic 5w-40, Eneos premium hyper 5w-40, castrol edge 5w-40 M, Fuchs TITAN GT1 FLEX 3 SAE 5W-40, stb...lényeg hogy az előbb említett fiat szabványnak megfeleljen. Szűrővel együtt 3.1 liter kell bele.
Vegyészként mondom, hogy a GTL (gas to liquid), FT (Fischer-Tropsch) vagy akár a HC (hydrocrack) eljárások is szintézisek. Ráírhatják a dobozra, hogy szintetikus alapolaj. Jobbak is, mint amit ásványi olajnak hívunk.
Olajvásárlóként meg mondom, hogy történeti okokból szintetikus alapolajon a PAO és az észter típusú alapolajokat értem, mert ezek voltak az első szintetikusak, ráadás ezek még mindig a föntieknél is jobbak, megérhetik a fölárat. Ehhez a jelzőhöz egy kimondatlan minőségi ígéret tapad. Tehát a föntieket szintetikusnak hívni megtévesztésnek tartom.
Kémiai út a krakkolás is, ne itt húzzuk meg a vonalat. Mondjuk azt, hogy az a szintetikus, ahol valamilyen részekből összeszereléssel lesz az olaj. Úgyhogy a F-T szintézis IS teljesen megfelel ennek a feltételnek.
" ... A hivatkozott dokumentumban, a Shell nyilatkozik: 3.2 Összetétel: Szintetikus alapolaj, és adalékok. .... "
Épp ez a semmitmondó: a kémia nem ismer olyant hogy szintetikus alapolaj.
Az alapolaj lehet valamilyen ásványi, valamilyen hidrokrakk, lehet GTL, lehet valamilyen PAO és valamilyen észter de (kémiai szempontból) szintetikus biztos nem.
A marketingesek így szokták a hidrokrakk (vagy GTL) alapolajat úgynevezett szintetikussá "nemesíteni".
A Shell GTL alapolaj (szerintem) nem minősül szintetikus alapolajnak.
A Shell a 0W-40-es Helix kapcsán elég semmitmondóan nyilatkozik erről a kérdésről (ld. a 3-as pontot) vagyis ez alapján nem tudom eldönteni hogy ez az olaj milyen alapolajból készül.
Köszi, de mint írtam, ezek a keresők nem visznek előrébb, főleg, ha 11 féle olajat dobnak fel 5W30-tól 15W50-ig. Bár itt nyilván a 6100-as 10W40-es alatt kizárható a társaság fele. De ezen belül hogy Acea akármennyi és egyéb megfelelőség még mindig nem tiszta, mert a négy 5W30-as is más más ilyen szempontból. Ezek miatt érdekelne, hogy a gyártó mit ír elő.
Legutóbb egy 2016-os Octaviahoz néztem olajat, ott elég egyértelmű, VW 507.00 az előírás (1.6 CR TDI), ez lehet 5W30 vagy 0W30. A gyári vw olaj (elvileg shell helix ultra pro av-l) is 0W30-as. Érdekesség, hogy egy közeli Skoda márkakereskedésben is megkérdeztem milyen olajat tennének az autóba és mivel ennyi km van benne (180e körül) azt mondták hogy ebben az esetben 5W40-est töltenének bele. Úgy, hogy tudtommal nem létezik olyan 5W40-es olaj ami megfelel a gyári VW 507.00-ás előírásnak.. érdekes.. írtam ezzel kapcsolatban a totalcaros olajdokinak, röviden összefoglalva azt javasolta, hogy kerüljem el az ilyen szervizeket.
2006-os 1.5 benzines Nissan Almera-hoz szeretnék nagyon jó olajat. Valós 16x.xxx km-t futott. Sajnos a különböző olajgyártók keresői nem segítenek, tekintve, hogy kb mindegyik mást ajánlgat, köztük olyan olajat is ami ránézésre kifejezetten dieselekhez való (?) vagy VW csoportos spec olaj. Elsősorban rövidebb utakra van használva az autó (nincs garázs, sok hidegindítás), ritkábban pálya (100-130km/h).
Azon túl hogy milyen gyári előírásnak kell megfelelni az olajnak, konkrét ajánlat is érdekelne pl a Motultól. Köszi.
"Lehet hogy egy másik (kevésbé tehetős) kenőanyaggyártó jobb olajat gyárt az adott célra."
Érdekes, amit mondsz. Ezt egy egységsugarú felhasználó hogyan tudja megállíapítani? Netán a hitének, vallásának megfelelő ima kantálása segítheti ebben?
Én pl. a gyártó ajánlását tekintem mérvadónak. Javaslom, hogy a gyártó ajánlását kövessétek.
" .... A jóváhagyási folyamat a nagy gyártóknál nem kizárólag üzleti hanem van egy komoly műszaki része is. Ha egy olaj nem megfelelő nem fogják ellátni gyártói jóváhagyással. .... "
Különböző dolgokról beszélünk: egy dolog hogy melyik olaj kap (vagy nem kap) gyári jóváhagyást és egy másik dolog hogy az arra alkalmas olajok közül melyik lesz az a kiválasztott amelyikre rákerül a "gyári olaj" matrica.
A jóváhagyási folyamat a nagy gyártóknál nem kizárólag üzleti hanem van egy komoly műszaki része is. Ha egy olaj nem megfelelő nem fogják ellátni gyártói jóváhagyással.
Távolról sem. Mindössze arra gondolok hogy a VW nem (és úgy általában egy autógyár sem) gyárt olajat hanem megveszik valakitől az olajat és ráragasztják a flakonra a saját címkéjüket. Az ilyen kérdésekben pedig - mármint hogy melyik cég legyen az "udvari" beszállító - sokkal inkább a pénz dönt semmint a minőségi szempontok. Lehet hogy egy másik (kevésbé tehetős) kenőanyaggyártó jobb olajat gyárt az adott célra.
Van nekem is egy LL. dízelem (Opel, Isuzu) 30000 ezer a gyári előírás(vagy 1 év) én 15000-nél mindig lecsrélem, olaj márkától függetlenül. A dexos-2 amihez tartom magam.
" .... g060 726a2 és g055 726a2 váltóolajok helyettesíthetőek-e egymással? Előbbit vettem, de az utóbbi kellett volna. Van érdemi különbség? .... "
A VW G 060 726 egy korszerűbb, újabb követelményt takar, szvsz nyugodtan használhatod a VW G 055 726 jóváhagyású hajtóműolaj helyett (annál is inkább mivel van olyan hajtóműolaj is ami a gyártóművi adatlap szerint mindkét jóváhagyásnak megfelel).