Keresés

Részletes keresés

diginewl Creative Commons License 2024.01.22 0 1 24796

ma már nem tudom beépíteni a szervókat sehova

erre már Neked előre írta Kisfaludy Mester:

Merev acélszál és a szervótárcsák segítségével akár az asztal másik végébe is elrakhatod

Hozzáteszem, az acélszálat bele lehet húzni egy csőbe, így akár ívelten is el lehet messzire vinni a mozgást.

Mint a bicikliken a fék/váltó bovden.

 

Előzmény: 520,065 (24794)
kisfaludy1 Creative Commons License 2024.01.22 0 2 24795

Szervóval nem lesz állandó hibaforrás, le kell róla venni az állítóművet. De

ahogy jónak látod. 

Előzmény: 520,065 (24794)
520,065 Creative Commons License 2024.01.22 0 0 24794

Neked is köszönöm a választ és a képeket. Magam is alkalmazom váltóknál ezt a megoldást. Sajnos a jelző helye speciális. Az asztal korábbi építési fázisában gondolnom kellett volna erre, ma már nem tudom beépíteni a szervókat sehova. Mivel egy állandó hibaforrást nem akarok az asztalba beépíteni valószínű marad a diorámán. 

Előzmény: kisfaludy1 (24793)
kisfaludy1 Creative Commons License 2024.01.21 0 4 24793

Megpucolod és néhány hónap múlva megint itt tartasz. Nem érdemes vele kínlódni. Én évekig szívtam vele mire eluntam.

Szervó a legjobb alternatíva. Ha nincs hely közvetlen alatta, teheted lejebb is, vagy távolabb. Acél rudazatokkal megoldható.

 

Az elsőn jelző, a második képen a váltó mozgatást látod. Merev acélszál és a szervótárcsák segítségével akár az asztal másik végébe is elrakhatod

a szervókat.

Előzmény: 520,065 (24791)
Tyapa Creative Commons License 2024.01.21 0 0 24792

Drukkolok, hogy sikerüljön életre bírni. Ha mégsem az érintkezőkkel van a gond, próbáld meg néhányszor nagyon óvatosan kézzel az állítóhuzalt finoman föl-le megmozgatni.

Előzmény: 520,065 (24791)
520,065 Creative Commons License 2024.01.21 0 0 24791

Köszönöm a segítségedet. Még nem építettem be, az érintkezők tisztítását megkísérlem. De sajnos szervós átépítés nem lehetséges, nincs rá hely. Ha nem tudom működésre bírni nem építem be. Nem gondoltam, hogy ennyire megbízhatatlan ez az egyébként gyönyörű jelző... :-(

Előzmény: Tyapa (24790)
Tyapa Creative Commons License 2024.01.21 0 1 24790

Ez a téma már volt korábban is, ezt próbáld ki, talán meggyógyul:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=163486396&t=9183208

 

 

Előzmény: 520,065 (24788)
Tyapa Creative Commons License 2024.01.21 0 1 24789

Ekkora területen H0-ban nagy csodát nem szabad várni, picike mellékvonal és slussz. Ezek a tervek ötletadónak lehetnek jók, mivel nem Piko A sínanyagból  készültek. Nekem az utolsó tetszik a legjobban, valahogy jó lenne, ha kétszintes lehetne a pálya, hogy mégse csak egy sima dilikör legyen és alul a rejtett részen esetleg egy plusz tároló vágány is elférhetne.

 

   

 

Ez a kis dupla ovál eredetileg H0m-es terv különböző verziókban, kb. 1,4 x 1,1 a mérete. H0-ban talán beleférhet az 1,6-as hosszba, de a szélességének az 1,0 m kevés. Azért nézd meg, hátha megtetszik. Én megterveztem magamnak, de kevésbé spórolósan és kicsit átvariálva,  1,9 x 1,25 méretű helyre, ez a terv van az utolsó képen.

 

   

 

Esetleg ezzel is lehet kísérletezni, hogy mi az a minimum méret, amibe még bele lehet suvasztani, ez így 1,8 x 1,1 méretű. Vagy még egyszer végiggondolni, hogy az 1,6 x 1,0 –es méreten lehet-e esetleg akár csak egy kicsit is nyújtani, mindkét irányba akár.

 

 

Ha bármelyik megtetszik és segítség kell, keress meg privátban. Annyit tudok segíteni, hogy AnyRail-ben kiszerkesztem és el tudjuk döntetni mi fér bele. Üdv, Zsolt

 

Előzmény: Sárki85 (24787)
520,065 Creative Commons License 2024.01.21 0 0 24788

Üdv! Ide is beteszem. Kérdésem lenne Viessmann alakjelző témában. Hátha valaki tud segíteni. Van egy háromfogalmú alak főjelzőm. Néhány éve szaküzletben vásároltam és eddig egy diorámát díszített. Bekötve, használva nem volt. Most be szeretném (szerettem volna) a terepasztalomba építeni. Azonban sajnos azt tapasztaltam miután leteszteltem a jelzőt, hogy az éjszakai fényeken kívül nem produkál semmit. Meg se moccannak a jelző karok. Van-e valakinek ezzel tapasztalata, tud esetleg valami gyógyírt erre problémára?

Sárki85 Creative Commons License 2024.01.21 0 2 24787

Sziasztok!Egy kis segítséget szeretnék kérni. Kaptunk ajándékba elég sok piko A sínt és sok hangos mozdonyt és vagont. Gyereknek szeretnék belőle építeni egy kis terepasztalt, a hely nem sok sajnos 1.60x100.Nyilván csak mozdony és 1 kocsis szerelvények fognak elférni,de szeretne tolatásokat is játszani.Tudnátok segíteni milyen páyatervet lehetne kihozni ennyi helyen az adott vágányokból?Előre isköszönök mimnden segítséget.

C50k1 Creative Commons License 2024.01.21 0 0 24786

Így igaz, én szeretném megvenni, (már megvettem).
Csak annyit szerettem volna kérdezni, hogy megvegyem-e. Elnézést ha félreérthetően fogalmaztam.

Előzmény: Szilrobi_index (24783)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.01.20 0 1 24785

"a csúcsszíven vagy hogy is hívják."

keresztezési csúcs, vagy váltószív

Előzmény: Szilrobi_index (24784)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.20 0 0 24784

Sziasztok!

 

Megdörzsiztem a Mehano vágányokat. Meg is táltosodtak a mozdonykák rajta. Egyelőre a padlón raktam össze a tervezett "fejpályaudvart" (Egy jobbos kitérő irányán egymás után két balos egyenes irányban, majd kis ívekkel beállítva a negyedik párhuzamos vágány is, majd ez az egész tükrözve is). A 6-ból két váltónál gond van amikor áthalad a csúcsszíven vagy hogy is hívják. Holnap még rájuk nézek, hogy mi lehet a gond (gondolom a mozgó alkatrész nem érintkezik a fémlapkával rendesen).

Ezt leszámítva vígan futott végig minden irányba a kis BR80-as. Ami igaz az igaz, a sínösszekötők gyalázatosak. Fogóval próbáltam igazgatni rajtuk. Ami még hervasztó, hogy egy négytengelyes forgóvázas LIMA kocsi minden esetben siklott, ha nem "súlyoztam le" a kezemmel, ellenben a Roco gáztartály simán végiggurult minden irányban. Inkább a kerekek átmérőjében lehet a bibi, de ez csak tipp. Holnap még gurítok rajta néhány dolgot, hogy kiderüljön mi a jellemzőbb a siklás vagy a "rendes" működés.

Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.19 0 1 24783

Szerintem arra kérdezett rá, hogy érdemes-e megvennie ezeket külföldről. Legalábbis a kb. ár erre enged következtetni. Persze lehet, hogy tévedek...

Előzmény: Avant1 (24782)
Avant1 Creative Commons License 2024.01.19 -1 0 24782

Szia, engem érdekelne. Tudsz email üzenetet küldeni?

Előzmény: C50k1 (24781)
C50k1 Creative Commons License 2024.01.12 0 1 24781

Sziasztok,

Találtam pár darab angol váltót és polarizált íves váltót. Angol váltó darabja ~6000 ft az íves darabja ~4000ft
Elég újnak néznek ki a képeken. Szerintetek érdemes vele foglalkozni? Összehasonlítottam a VMC képeivel és a képek alapján ezek jelenleg a legújabb típusúak.


Találtam ~6000 forintért régebbi verziót is, de ezzel nem szeretnék foglalkozni.


Szerintetek?

diginewl Creative Commons License 2024.01.12 0 1 24780

Nem kell sűrűn tisztítani, csak amikor koszos lesz. Hamarabb koszolódik, mint az újezüst kemény sínszál. Ennyi. Az is tömör fém, így sokáig jó lesz.

Előzmény: Szilrobi_index (24778)
zetaman Creative Commons License 2024.01.12 0 0 24779

Egy aprócska próbapályám van egy régi Mehano készletből „épült”: egy ovál, egy pár kitérővel. Amíg a nagy készülget, ezen terápiázok néha az újabb dolgokkal. Meg a gyerekeknek is jó ujjgyakorlat kezelés szempontjából.

 

Nagy gond nem volt vele, tizenév után szedtem elő újra, addig a szobában állt egy szekrény mögött. Finom polírpapírral (800-as és 1200-as) át kellett húznom a futófelületet a jó áramszedésért. Utána nyilván a fémpor miatt áttöröltem. Ez volt két éve. Ezen kívül azóta semmi gond. Az MTB M44 is szépen csigázik rajta.

Előzmény: Szilrobi_index (24778)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.11 -1 0 24778

Akkor ezek szerint ha sűrűn tisztítom, akkor nem kell kukába dobni? Foltbenzin jó lehet ezekre is?

6db váltóm van, amikből jó lenne egy "fejpályaudvar szerű" indítómodult építeni. Ezen nem volna terep, maximum "föld imitáció" és letakarva lehetne tárolni. Akár minden játék után át lehetne finoman törölni benzines ronggyal...

Próbálok beszerezni "modern" síneket (PIKO A), de még használtan is tétel számomra 6db váltót csak úgy kidobni. A kalapsínes cuccokat/váltókat már eladtam a héten (papírtalpfás sín még van, lásd Börze :) ). Azt is fájó szívvel/pénztárcával tettem, de be kellett látni, hogy azokkal a terepasztal nem fog működni.

Előzmény: diginewl (24777)
diginewl Creative Commons License 2024.01.11 0 0 24777

Az alumíniummal nem az a baj, hanem hogy puha, és ezért egyenetlen a felülete. Így minden kosz/szikra stb. könnyen rárakódik.

(((Az oxid réteg néhány pillanat alatt kialakul - mint az közismert. Ezt minden, alupalackból (citrátot is tartalmazó) oldatot fogyasztó ember tudja, ezért vár felnyitás után egy picit (2-5sec), aztán nyomja be teljesen a fedelet a lébe, és iszik belőle... ugye közismert? Nem sietünk.)))

Előzmény: Szilrobi_index (24776)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.11 0 0 24776

Sziasztok!

 

Visszatérnék még egy kicsit a Mehano sínekre, váltókra. Itt azt írtátok, hogy a régiek alumíniumból vannak. Az alumínium - tudtommal - "önmagában" oxidálódik, nem kell hozzá víz sem. Az alumínium oxid rossz vezető tulajdonságokkal rendelkezik. Ebben az esetben akkor ezek a sínek soha nem is működtek jól? Azt olvastam, hogy hiába távolítom el az alumíniumról az oxid réteget valahogy, akár egy hét alatt visszaoxidálódik. Akkor ez megint azt jelenti, hogy ezek a sínek sosem lesznek használhatóak!?

C50k1 Creative Commons License 2024.01.09 0 1 24775

Köszönöm szépen :)

Előzmény: porszívómester (24772)
418104 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 24774

Sziasztok!

Melyik flexibilis sínnel egyszerűbb dolgozni?

Piko A vagy Peco streamline?

 

Mire kell náluk figyelni?

porszívómester Creative Commons License 2024.01.08 0 1 24773

Illetve még ezt nézd meg ha kiveszed a rugokat:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=156822798&t=9183208

Előzmény: C50k1 (24771)
porszívómester Creative Commons License 2024.01.08 0 1 24772

Elképzelhető, de ez is tökéletes. A szív polaritas váltásának így is jól kell működnie a dekoder által, pont amikor a csucssinek átállnak. A szív az enyémen is így van 2 darabból összeillesztve csak kevésbé látszik.

Előzmény: C50k1 (24771)
C50k1 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 24771

Köszönöm szépen. 
Gyorsan szereztem Ricardoról polarizált váltót.
Ami feltűnt, hogy a szív elött a csúcssínek felé nincs elvágva a sínszál, mint a képeken amin láttam és a Szívtől induló vágányok 2 darabból vannak a váltóra szerelve. Lehetséges, hogy ez egy régebbi darab?


Remélem látszik a fotón.

Előzmény: porszívómester (24767)
418104 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 24770

Még az lehetséges, hogy a kezdőkészletes íves váltók egyszerűbbek, a külön kaphatóak pedig jobb minőségűek?

Előzmény: Avant1 (24769)
Avant1 Creative Commons License 2024.01.08 0 4 24769

Én vettem Piko A íves váltókat, pont ennek ellenőrzésére is építettem próbaszakaszokat, és mindenféle járművel próbáltam Semmi probléma. Vagy urban legend, vagy egy ritka eset extrapolálása.  Talán a Stummi fórumban olvastam, hogy egyes háromtengelyes kocsiknál (amelyek könnyűek) íves átszelésnél merült fel némely embernél ilyen.

Előzmény: 418104 (24765)
418104 Creative Commons License 2024.01.07 -1 2 24768

5-6 éve azt írták (itt a fórumon is), hogy a Piko egyenes váltói módosítva lettek, de sehol nem láttam infót azóta, hogy az íves váltókon is változtattak volna.

Előzmény: Szilrobi_index (24766)
porszívómester Creative Commons License 2024.01.07 0 4 24767

Szia

Nem elég vagy nem biztos hogy elég. Digitben a polarizált szív darabot érdemes bekötni a funkciodekoder ezen kimenetére és így lesz tuti megbízható az áramellátás azon kívül hogy szebb is. Digitools digiservo ezt kiválóan kezeli. Illetve ha a leírása szerint az átkötéseket kiszeded a váltóbol de nem polarizálod akkor teljesen megszűnik a szív áramellátása. Ha bent hagyod őket akkor pedig csak az átálló csúcssinekrol kap áramot ami nem túl megbízható főleg festett síneknél. Ha servoval oldod meg az állítást akkor a rugót is érdemes eltávolítani. Streamline code 100as használok settrackal vegyesen és a settack szigetelt íves kitérőkon néha előfordul zárlat egyes 6 tengelyes mozdonyokkal ha a középső tengely áthidalja a vékony szigetelést a szív darabban. De tényleg nagyon ritkán. Mindkettő jó de ahol lehet azt ajánlom használj polarizált kitérőt.

Előzmény: C50k1 (24763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!