Én sokszor utaztam úgy buszon, hogy a fékje nem fogott csak minimálisan, a sofőrnek meg kellett erőltetnie magát ha fékezni akart, ez többnyire ezeréves ikarus 200 asokon fordult elő. Nem a biztonságos utazás szinonímája, féltübk is utazás közben.Igy ki lehet hozni ? Ráadasul egyik buszon műszaki se volt, idővel le is kapcsoltak.
A rohadás se aggályos?az a kocsi total szétrohadt.Mondjuk sok másik is.
Velem történt sok razós dolog buszon , de nem kresz hatáskörébe tartoznak.
Azt nem tudom. Tegnap este jártam ezen a szakaszon, és mindkét sávban előttem a waze jelentésére tövig nyomták a féket, mert 60-as táblát láttak. A véda kamera konkrétan balesetveszélyt okoz. Egyébként ez a külön szintes csomópont benne volt azokban a teszt jelleggel "átépített" szakaszokban, ahol harántirányban vízelvezető árkot martak az aszfaltba.
Úgy mondjuk más a helyzet, de te el tudod képzelni, hogy elkezd esni az eső, erre valaki átállítja (csökkenti) a sebességhatárt a VEDA-ban és az alapján méri a sebességet? :))
Sosem találkoztam még ilyen büntetéssel, hogy az időjárás miatt valakit megbüntettek volna gyorshajtásért.
Az M7 is tele van ilyen esős időre vonatkozó sebességkorlátozó táblákkal. Szarul csinálták meg az utat és esőben vízátfolyás van, ezt kompenzálják a sebességkorlátozó táblákkal...
Ha van záróvonal, akkor a 3 méteres szabály él. Az esetleg így várakozó két autó közül meg az szegett szabályt, aki később érkezett. Hogy ez mennyire betartatható közterületfigyelő kamerák hiányában, az egy másik kérdés...
Az m3-m30 csomópont Miskolc irányába kapott egy szelfi kamerát, amit a waze is jelez már,, és sokan balesetveszélyesen nyomják a féket, mert bevillant, mintha egy 60-as táblát látott volna megelőzőleg.
Mármint ahol van már szemben lévő jármű... Csak egy oldalon álló járművekkel, záróvonal hiányában ez nem tilt.
És persze feltételezed a jrművek szélességét, kétkerekű kerékpár, motorkerékpár, segédmotorkerékpár elfér szűkebben is, de gondolom nem erre gondoltál :)
Merthogy én úgy értelmezem, hogy menetirány szerint jobb oldalon akkor állhatsz ill. várakozhatsz, ha az úttest legalább 7m széles. Hiába nem áll a másik oldalon gépjármű, számoláskor figyelembe kell venni.
40. §
(5) Tilos megállni:
b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;
Mint az egyik legutóbbi téma is mutaja: irányjelzés elmulasztásáért már láttunk büntit/ téves irányjelzésért pedig még sohasem. Sőt, aki közlekedő partnerként "tévesen elhiszi", annak az a duma, hogy a másik "kintfelejthette"...
Mostanában még a szokásosnál is többet közlekedve autópályán, megfigyeltem, hogy miközben előzök a belső sávban, a megelőzendő jármű kiteszi balra az irányjelzőt. Gyakran már bőven féktávon belül. Tudom, hogy nincs mögötte "rossz szándék", de amellett, hogy rendkívül zavaró, - elgondolkodtam, hogy - vajon szabályos-e? (Tehát arról az esetről beszélek, amikor - látszik a mozgásán, - még el akar/el fog engedni, utánad szeretne beljebb sorolni, de már "indexel". Picit előtted/ melletted.)
A belső sávban - bármilyen sebesség-különbséggel is érkezzen jármű, - elvileg tilos olyan másik járművet előzni, amely már maga is megkezdte az előzési manőverét; Márpedig ennek első mozzanata a (balra) irányjelző kitétele. Sohasem lehetsz biztos benne, hogy (persze szabálytalanul, de) ki akar-e eléd jönni. Féktávon belül, ez kivédhetetlen helyzet lenne :(((
Persze, hogy szabálytalan sávváltás, de egyben szabálytalan előzés is??? Nincs kedvem "megosztott felelősség"-ezni. Amellett, hogy ebben a veszélyes helyzetben simán benne van a halálos baleset lehetősége is.
Szóval én mindig elmorzsolok egy qvaanyádat, az ilyen "praecox" indexelők irányába. A féklámpa felvillanását sokkal barátságosabbnak tartom, részükről. ;)
Megj.: Amúgy is érdekes dolog ez az indexelés/ irányjelzés téma; Mert nagggyon kötelező, meg hű+ha, "meg minden" / ugyanakkor a másik oldalról, (a gyakorlatban) mintha csak valami opcionális/ eltéveszthető tájékoztatás lenne. A KRESZ nem veszi "komolyan", mint bármilyen manőver ténylegesmegkezdését. "Háccsak kirakta/ kinnfelejthette", de ő még valójában nem is arra akart menni..., stb.
Igen, én egy másik turbókörforgót mutattam meg Miskolc közvetlen környékén. Igaz, hogy korrektebb a prizma miatt, de az már több évvel a belvárosi előtt használatba lett véve. A kalapos szutyukisnak okozhat gondot egy párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalom. Ez nem vidéki sajátosság, a budaörsi ósönnél sem tudnak még közlekedni a népek.