Keresés

Részletes keresés

0010011 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 31514

Én sokszor utaztam úgy buszon, hogy a fékje nem fogott csak minimálisan, a sofőrnek meg kellett erőltetnie magát ha fékezni akart, ez többnyire ezeréves ikarus 200 asokon fordult elő. Nem a biztonságos utazás szinonímája, féltübk is utazás közben.Igy ki lehet hozni ? Ráadasul egyik buszon műszaki se volt, idővel le is kapcsoltak.

A rohadás se aggályos?az a kocsi total szétrohadt.Mondjuk sok másik is.

 

 

Velem történt sok razós dolog buszon , de nem kresz hatáskörébe tartoznak.

Mr Reacher Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31513

Az m3-on történt tavaly ősszel esős időben egy ráfutásos balesetsorozat. Az elején kicsit fékeztek, majd egyre nagyobbat, végül állóra.

 

https://www.facebook.com/watch/?v=2013701435672797

Előzmény: még.mindig.én (31511)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31512

Az is stimmel. A hirtelen satufékre is fel kell legyél készülve (ha nem épp előzésből térnek vissza eléd vagy frissen sorolnak be eléd másik sávból).

De a VÉDA balesetveszélyessége volt a kiindulópont...

 

Előzmény: még.mindig.én (31511)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31511

Megfelelő követési távolság... 

Előzmény: Mr. Pepe00 (31509)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.03.13 0 1 31510

Előzmény: Mr. Pepe00 (31509)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31509

Nem a kamera okozza, hanem az emberi balfaszság, konkrétan a figyelés hiánya.

Egyébként sem lehet indokolatlanul belépni a fékbe, a kamerára hivatkozást meg nem fogadják el.

Előzmény: Mr Reacher (31505)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31508

Ez mondjuk elég durva :))

Én is Waze-t használok és általában megyek is, mint a rakéta, de 150 alá VEDA-nal sem lassítok, hacsak nem tartanak fel... 

Előzmény: ÁsítóSárkány (31507)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31507

van aki az alap autópályán is 60-ra fékez VÉDÁt látva 170-ről. Nem a VÉDA hibája szerintem.

Előzmény: Mr Reacher (31505)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31506

A nagyobb probléma, hogy a sok birka a matricaellenőrző kameránál is beleáll a fékbe, nemcsak a VEDA-nál...

 

Igen, az M7-esen is bele vannak marva az útba keresztben vékony vízelvezető csatornák, de attól még esőben megáll a víz az úton. 

Előzmény: Mr Reacher (31505)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.03.13 -1 1 31505

Azt nem tudom. Tegnap este jártam ezen a szakaszon, és mindkét sávban előttem a waze jelentésére tövig nyomták a féket, mert 60-as táblát láttak. A véda kamera konkrétan balesetveszélyt okoz. Egyébként ez a külön szintes csomópont benne volt azokban a teszt jelleggel "átépített" szakaszokban, ahol harántirányban vízelvezető árkot martak az aszfaltba.

Előzmény: még.mindig.én (31504)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31504

Úgy mondjuk más a helyzet, de te el tudod képzelni, hogy elkezd esni az eső, erre valaki átállítja (csökkenti) a sebességhatárt a VEDA-ban és az alapján méri a sebességet? :))

Előzmény: Mr Reacher (31503)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31503

De ide véda kamerát is telepítettek.

Előzmény: még.mindig.én (31502)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31502

Sosem találkoztam még ilyen büntetéssel, hogy az időjárás miatt valakit megbüntettek volna gyorshajtásért.

Az M7 is tele van ilyen esős időre vonatkozó sebességkorlátozó táblákkal. Szarul csinálták meg az utat és esőben vízátfolyás van, ezt kompenzálják a sebességkorlátozó táblákkal...

Előzmény: Mr Reacher (31496)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31501

Az is igaz.

Előzmény: ÁsítóSárkány (31500)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31500

Ha nem hitelesített eszközzel készül a fotó, akkor mit ér?

Előzmény: Mr Reacher (31499)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31499

És az hivatalosnak is tekintendő? 

Előzmény: ÁsítóSárkány (31498)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31498

A fényképen elvileg az időjárás és az útburkolat száraz-nedves volta is látszódik...

Előzmény: Mr Reacher (31496)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31497

Ha van záróvonal, akkor a 3 méteres szabály él.
Az esetleg így várakozó két autó közül meg az szegett szabályt, aki később érkezett. Hogy ez mennyire betartatható közterületfigyelő kamerák hiányában, az egy másik kérdés...

Előzmény: Mr. Pepe00 (31494)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.03.13 0 0 31496

Az m3-m30 csomópont Miskolc irányába kapott egy szelfi kamerát, amit a waze is jelez már,, és sokan balesetveszélyesen nyomják a féket, mert bevillant, mintha egy 60-as táblát látott volna megelőzőleg.

 

https://www.google.com/maps/@47.8776419,20.8268067,3a,75y,132.03h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sa_Dc-dGINvrjSSe2AZNSEQ!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu

 

Ha jön a fénykép, akkor meteorológiai jelentést is kell csatolnom a fellebbezéshez, hogy nem esett az eső?

_lala_ Creative Commons License 2024.03.12 0 1 31495

Szerintem ez a szabály semmit nem mond erről az esetről. Arról az esetről mond valamit, ha van ott parkoló autó, vagy ha van záróvonal.

Előzmény: Mr. Pepe00 (31494)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 31494

Arra gondoltam, ha megáll egy szgk az ut jobb oldalán, akkor mennyi távolságot kell tartani a másik oldali szegélytől.

Ha nem áll ott senki akkor 3m, vagy feltételezéssel élni hogy megállhat a másik oldalon is valaki, akkor meg 5m.?

Előzmény: ÁsítóSárkány (31493)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.03.12 0 0 31493

Mármint ahol van már szemben lévő jármű... Csak egy oldalon álló járművekkel, záróvonal hiányában ez nem tilt.

 

És persze feltételezed a jrművek szélességét, kétkerekű kerékpár, motorkerékpár, segédmotorkerékpár elfér szűkebben is, de gondolom nem erre gondoltál :)

Előzmény: Mr. Pepe00 (31492)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 31492

Értelmezzük már együtt:

 

Merthogy én úgy értelmezem, hogy menetirány szerint jobb oldalon akkor állhatsz ill. várakozhatsz, ha az úttest legalább 7m széles. Hiába nem áll a másik oldalon gépjármű, számoláskor figyelembe kell venni.

 

40. §

(5) Tilos megállni:

b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;

 

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.03.12 0 0 31491

Nehéz ügy, mert lehet, hogy a mögötted jövőnek szól. Ebben az esetben követési távolságot nem tartó sofőrök szoktatják rá erre a többieket.

Csak mindig ott van a vakegerek kockázata is.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31489)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 31490

Mint az egyik legutóbbi téma is mutaja: irányjelzés elmulasztásáért már láttunk büntit/ téves irányjelzésért pedig még sohasem. Sőt, aki közlekedő partnerként "tévesen elhiszi", annak az a duma, hogy a másik "kintfelejthette"...

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31489)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.03.12 -1 0 31489

Régi/új téma feldobása:

Mostanában még a szokásosnál is többet közlekedve autópályán, megfigyeltem, hogy miközben előzök a belső sávban, a megelőzendő jármű kiteszi balra az irányjelzőt. Gyakran már bőven féktávon belül. Tudom, hogy nincs mögötte "rossz szándék", de amellett, hogy rendkívül zavaró, - elgondolkodtam, hogy - vajon szabályos-e? (Tehát arról az esetről beszélek, amikor - látszik a mozgásán, - még el akar/el fog engedni, utánad szeretne beljebb sorolni, de már "indexel". Picit előtted/ melletted.)

A belső sávban - bármilyen sebesség-különbséggel is érkezzen jármű, - elvileg tilos olyan másik járművet előzni, amely már maga is megkezdte az előzési manőverét; Márpedig ennek első mozzanata a (balra) irányjelző kitétele. Sohasem lehetsz biztos benne, hogy (persze szabálytalanul, de) ki akar-e eléd jönni. Féktávon belül, ez kivédhetetlen helyzet lenne :(((

Persze, hogy szabálytalan sávváltás, de egyben szabálytalan előzés is??? Nincs kedvem "megosztott felelősség"-ezni. Amellett, hogy ebben a veszélyes helyzetben simán benne van a halálos baleset lehetősége is.

Szóval én mindig elmorzsolok egy qvaanyádat, az ilyen "praecox" indexelők irányába. A féklámpa felvillanását sokkal barátságosabbnak tartom, részükről. ;)

 

Megj.: Amúgy is érdekes dolog ez az indexelés/ irányjelzés téma; Mert nagggyon kötelező, meg hű+ha, "meg minden" / ugyanakkor a másik oldalról, (a gyakorlatban) mintha csak valami opcionális/ eltéveszthető tájékoztatás lenne. A KRESZ nem veszi "komolyan", mint bármilyen manőver tényleges megkezdését. "Háccsak kirakta/ kinnfelejthette", de ő még valójában nem is arra akart menni..., stb.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.03.02 0 0 31488

Ezzel nem vitatkozom.

Viszont sajnos a közútkezelőknél a kultúra úgy tűnik, a béka feneke alatt van (tisztelet a kivételnek!).

Előzmény: Mr Reacher (31487)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.02.29 0 0 31487

Igen, én egy másik turbókörforgót mutattam meg Miskolc közvetlen környékén. Igaz, hogy korrektebb a prizma miatt, de az már több évvel a belvárosi előtt használatba lett véve. A kalapos szutyukisnak okozhat gondot egy párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalom. Ez nem vidéki sajátosság, a budaörsi ósönnél sem tudnak még közlekedni a népek.

Előzmény: ÁsítóSárkány (31485)
Mr. Pepe00 Creative Commons License 2024.02.29 0 1 31486

Arról van szó.

Előzmény: ÁsítóSárkány (31485)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.02.29 0 0 31485

idáig az volt a meggyőződésem, erről a körforgalomról van szó

https://maps.app.goo.gl/QtPEeipzD4T5RJRTA

 

Mindenesetre a 2022. dec. 13-as Infostart cikk fotója után és a 2023. májusi Google Street fotó előtt a burkolati jeleket is rendbetették.

Előzmény: Mr Reacher (31484)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!