Gyerekek, az autó nagyon megváltozott, az alapjárat, a karakter, elég jól megjött az ereje is. Motorvezérlőt kellett cserélnem, ami az autóban volt az szét volt gányolva.
A végső felállásban egy Nakamichi fejegység, egy aktívba kötött beépített hangváltós Audison erősítő és egy DLS R6a szett vett részt. Tápkábel 70cm, rca 20cm, hangszórókábel 1,7m, mindenhol aranyozott csatlakozók. Meg rendesen kimerevített hely. Erre írtam, hogy szépen szólt ;-)
Nem ütött akkorát mint egy láda, de cserébe pontos volt és nem mosódtak össze a mélyek. A selyem csipogók is inkább a kellemes puha hangról szóltak, mint a hangerőről.
A 206-osban pl. csak 4 hangszóróm volt (1-1 pár mélyközép és magas) és nem szólt rosszul!
Nem szólt rosszul: meglehet. Viszont még egy élvonalbeli professzionális középsugárzó sem tud csodát tenni, pl. a Celestion PA 20 centis középsugárzója max. átviteli sávja 800-5000 Hz . Igazi mély még nyomokban sincs, igazi magas sem. Amit gyárilag beépítenek egy közepesen árazott autóba, az meg ennél sokkal rosszabb. A méltányolható hangminőséghez minimum 2 féle hangszóró kell (amit leírtál) A "jól szól" kategória nemigen tudja nélkülözni a különválasztott közép ill. mélysugárzót, meg persze nyilván a magas.
A hangszórók száma a minőségben nem sokat számít, legfeljebb abban, hogy mindenhol jól szóljon. A 206-osban pl. csak 4 hangszóróm volt (1-1 pár mélyközép és magas) és nem szólt rosszul!
A legmagasabb gyári felszereltséghez 6 hangszórós mind a Fiat, mind a Honda. Nem vagyok audiofil, legyen mély, meg magas is benne, s elégedett vagyok. :-)
Nagyjából az a vonal megy nálam is, pedig azért jóval fiatalabb vagyok nálad :-) Nálam azért a Spotify maradt talpon, mert ennek tűntek a legértelmesebbnek a válogatásai/ajánlói. Ami viszont kell, hogy ne csak a saját buborékjában éljen az ember.
Régen raktak szar zenét a gyártók a kocsikba, a 20évnél fiatalabbakban már a gyári is teljesen vállalható sztem.
Az olcsó tömegautók árszintjébe nem fér bele igényes cucc, túl sok mese nincs. Két olcsó hangszóróval, alulméretezett, torzító erősítővel, elspórolt zajszigeteléssel, zörgőműanyagos utastérrel legfeljebb a közlekedési információk okoznak izgalmat :-DD