Keresés

Részletes keresés

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.27 0 0 217
4 hét alatt ott is új vágányt akarnak lefektetni esetleg.
De majd utánnaérdeklődök a dolgoknak.
Előzmény: Rbatka (216)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.27 0 0 216
Ez mi? Mi lesz itt?
hingyigabi Creative Commons License 2007.10.25 0 0 215

"Tervezett vonatkersztnél nem lehet forgalmi vizsgás személyt odavinni?"

Minden nap? Hétvégén is?

Nem lenne gazdaságos.

 

"a jv. nem teheti meg?"

Nem.

"És a rugós váltónál mik a rendelkezések?"

Ha ennyire részletesen érdekel, akkor javaslom a Forgalmi Utasítás tanulmányozását:

http://www.zolikom.hu/rendelet/f2/tart.htm

Előzmény: Rbatka (214)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.25 0 0 214
Köszönöm.

Tervezett vonatkersztnél nem lehet forgalmi vizsgás személyt odavinni (a jv. nem teheti meg?).

És a rugós váltónál mik a rendelkezések?
Előzmény: hingyigabi (213)
hingyigabi Creative Commons License 2007.10.24 0 0 213

"Tiszajenő-Vezsenyben meg lehetne oldani a vonatkeresztet?"

 

Nem a raktárépülettől függ, hogy lehet-e ott keresztezni.

 

1. A vonatkereszt lehet tervezett és operatív.

Tervezettnél (menetrend szerinti) az szükséges, hogy ott folyamatosan megfelelő forgalmi vizsgával rendelkező személy dolgozzon.

Operatívnál (esetenkénti) az szükséges, hogy a vonat vigyen magával (esetleg más úton juttassunk oda) olyan személyt, aki megfelelő forgalmi vizsgával rendelkezik.

 

2. Az állomás végrehajtási utasításában (ÁVU) szabályozni kell, hogy mikor milyen feltételekkel lehet keresztezni. Ezt nyilván előre kell megcsinálni és több hónap egy ilyennek az átfutási ideje.

 

3. Keresztet lehet úgy is csinálni, hogy az előbb érkezett vonat félretol egy nem vonatfogadó fővágányra, majd a másodikként érkező is vonatfogadó fővágányra tud bejárni, tehát a félretolásnak nem feltétele a raktárépület (rámpa, stb..) léte-nem léte. Nyilván, amíg nincs megfelelő űrszelvény biztosítva, addig nem fogják vonatfogadó fővágánynak minősíteni a rakodóvágányt.

 

4. Biztosító berendezés szempontjából a rakodóvágányt is bele kell venni a játékba, ha arra vonatokat akarunk fogadni illetve indítani (bár ez utóbbi sokkal könnyebben megoldható, mint az érkeztetés). A biztber kiépítése, engedélyeztetése és hatósági vizsgáztatása megint mosszadalmas folyamat, amit manapság már nem nagyon fognak mellékvonalakon megjátszani.

Előzmény: Rbatka (212)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.23 0 0 212
Tiszajenő-Vezsenyben meg lehetne oldani a vonatkeresztet?
Ha lebontják a raktárépületet meg a rakodót, akkor lehet vonatfogadó vágány?
Előzmény: Törölt nick (211)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.23 0 0 211
Volt több ilyen probléma is a vasúton:
volt aki pl Szegváron akarta a rakterületet burkolni, nem kért volna pénzt a vasúttól, csak hogy a járművei ne a sárban menjenek. A vasút nem engedte, mert hogyan tudták volna a nyilvántartásban megindokolni, hogy a burkolatlanból burkolt rakterület lett.
Tudod, a MÁV-nál ami kerek azt viszik, a szögletest meg gurítják.
Megjegyzem, hogy a rendszerváltozás után ez a vaskalaposság sokat javult, előnyére.
Pl: Tiszajenő-Vezseny mrh-n a MÁV leburkolt egy kocsihossznyi rakterületet, hogy az ügyfél a hűtőkocsiban érkező Kindertojás-küldeményeket ki tudja rakni. NEM VICC!
Előzmény: Rbatka (204)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.22 0 0 210
Sajnos bármi előfordulhat....
Pestre be lehet forgatni a 146a-145b-142 vonalon is például.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (209)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.21 0 0 209
Azt azért megnézném...
Akkor eléggé nehéz dolog lesz az usgyikat Hatvanba meg Pestre beforgatni.
Szentes-Makó rész van inkább veszélyben, a Szolnoki vonal az viszonylagos biztonságban van.
Előzmény: 2M62U-0386 (208)
2M62U-0386 Creative Commons License 2007.10.21 0 0 208

"Igaz most csak három kilométer cserélnek ki, de ígéret van, hogy jövőre folytatódik az építkezés."

 

Vagy bezárják a vonalat...

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (205)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.21 0 0 207
A sinek a legutóbbi tudomásom szerint Szentendrére lettek eladva.
Talpfákat Szentesen rakják be tárolásra. Hogy az Bede Andris vonalába megy-e az kérdéses.
Az új vágány 72-es évjáratú betonaljakból, 54-es sinekből heggesztve lesz. Zúzottkövet hozzá Tiszatenyőről hozzák szintén a 120-as bontásából.
Előzmény: Rbatka (206)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.21 0 0 206
A sínek akkor hasznosítva lesznek?
És milyen lesz az új pálya, 48-as, betonaljas, hegesztett, rostált ágyazatos, geós? :)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (205)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.20 0 0 205
Tegnap nekiálltak a már több évtizede ígért építésnek: a 130-as vonal legrosszabb 34,5 kg/fm-es hézagolt szerkeszetű talpfás Nagytőke-Kunszentmárton szakasz átépítésének. Igaz most csak három kilométer cserélnek ki, de ígéret van, hogy jövőre folytatódik az építkezés.
Íme a képek a bontásról, illetve a már kezdőd új vágány épüléséről.













Rbatka Creative Commons License 2007.10.19 0 0 204
Volt egyszer egy ember, aki aszfaltozott. Az aszfaltozás befejezésével kimaradt aszfaltot jótékony célra akarta használni: kirohant Tiszakécske vasútállomásra, és az állomásfőnöknek(Torbán Mihály) adta, hogy az leterítse a peronra. Ám nem lehetett megtenni: ez ugyanis valamiféle komfortemelkedést jelentett volna, és így többet kellett volna adózni utána.
:O

~vagy legalábbis ilyesmi volt. nem tudom hogy volt, csak hallottam.
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.16 0 0 203
Szentes-Orosháza vonal csak egy van.
Előzmény: Rbatka (201)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.16 0 0 202
Most ide azt kéne írnom, hogy menj Bede Andrisnak segíteni betonaljat meg talpfát cserélni...
Nem tudom mi lesz a sorsa, pedig András elárulta sok építeni javítani valót tervez a vonallal.
Előzmény: Rbatka (201)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.16 0 0 201
A Szentes-Orosháza vonalról írogat a sajtó mostanában! Vagy ez egy másik Szentes-Orosháza vonal? :)

Egy szó mint száz miben lehet segíteni, hogy ne zárják be a vonalat? (aláírás, társadalmi munka, stb..)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.14 0 0 200
Gondoltam :D:D :):)
Nagyon helyes!!! :)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (199)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.14 0 0 199
A megfelelő személy ezen az ügyön dolgozik már.
Előzmény: VT22 (198)
VT22 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 198
Kerülhet ebből a cserélt 3km-ből valami a 147-re? Már ha érdemes. (Tudom nem a legjobb pálya, de akkor sem 9 méteres sínek.)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (188)
dieseles Creative Commons License 2007.10.14 0 0 197
Nem,csörgő Bhv kocsikkal.
Előzmény: Rbatka (196)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.14 0 0 196
BZ jár arra?
Rbatka Creative Commons License 2007.10.14 0 0 195
Annál jobb. De akkor miért nem használják ki? Meg miért nem 80/100-as a menetrend? :)
Előzmény: Törölt nick (194)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 194
A 154 nem nyolcvanas hanem 100-as csak a személyek és a sebesek 80/80-asak. De a pálya 100-ra alkalmas. Két éve még volt is 100/100-as járat. De azért ez egy kicsit fontosabb vonal a Kunszentmárton-Szentesnél...
Előzmény: Rbatka (192)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.13 0 0 193
a
Előzmény: Rbatka (192)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.13 0 0 192
És akkor végig 80-as lesz? ill. hogy is van ez...?

Meghökkentem, amikor e menetrendben megláttam, hogy a 154-es vonal 80-as, a 155-ös meg 100-as. Ezeket a "IC-s(80, 100, 120, 140, 150)" vonalakat leszámítva a 40...60-hoz vagyok szokva, így ez enyhén szólva meghökkentő.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (191)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.13 0 0 191
Kérlek szépen az úgy fog kinézni, hogy 80-as a Szentes-Nagytőke szakasz. Nagytőke-Kunszent hézagolt talpfás nagy I sínes része 40-es, egészen Kunszentmártonon a Körös hídjáig. Körös híd után újra 80-as a pálya. Nagyon remélem, hogy a negyvenes részből az a három kilométer már a következő menetrendben nagyobb sebességűre lesz állítva.
Előzmény: Rbatka (190)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.13 0 0 190
Mi lesz az eredménye?
Milyenek a "szomszédos" szakaszok?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (188)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.13 0 0 189
Köszönöm...
Előzmény: dulla (186)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.12 0 0 188
Ide is beírom: 2007 október19-től november 8-ig a 130-son vágányzár lesz Szentes-Kunszentmárton között. Nagytőkétől kiindulva 3km-nyi vágányt építenek újjá a 120-ból kibontott anyagból.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!