Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
"Tiszajenő-Vezsenyben meg lehetne oldani a vonatkeresztet?"
Nem a raktárépülettől függ, hogy lehet-e ott keresztezni.
1. A vonatkereszt lehet tervezett és operatív.
Tervezettnél (menetrend szerinti) az szükséges, hogy ott folyamatosan megfelelő forgalmi vizsgával rendelkező személy dolgozzon.
Operatívnál (esetenkénti) az szükséges, hogy a vonat vigyen magával (esetleg más úton juttassunk oda) olyan személyt, aki megfelelő forgalmi vizsgával rendelkezik.
2. Az állomás végrehajtási utasításában (ÁVU) szabályozni kell, hogy mikor milyen feltételekkel lehet keresztezni. Ezt nyilván előre kell megcsinálni és több hónap egy ilyennek az átfutási ideje.
3. Keresztet lehet úgy is csinálni, hogy az előbb érkezett vonat félretol egy nem vonatfogadó fővágányra, majd a másodikként érkező is vonatfogadó fővágányra tud bejárni, tehát a félretolásnak nem feltétele a raktárépület (rámpa, stb..) léte-nem léte. Nyilván, amíg nincs megfelelő űrszelvény biztosítva, addig nem fogják vonatfogadó fővágánynak minősíteni a rakodóvágányt.
4. Biztosító berendezés szempontjából a rakodóvágányt is bele kell venni a játékba, ha arra vonatokat akarunk fogadni illetve indítani (bár ez utóbbi sokkal könnyebben megoldható, mint az érkeztetés). A biztber kiépítése, engedélyeztetése és hatósági vizsgáztatása megint mosszadalmas folyamat, amit manapság már nem nagyon fognak mellékvonalakon megjátszani.
Volt több ilyen probléma is a vasúton: volt aki pl Szegváron akarta a rakterületet burkolni, nem kért volna pénzt a vasúttól, csak hogy a járművei ne a sárban menjenek. A vasút nem engedte, mert hogyan tudták volna a nyilvántartásban megindokolni, hogy a burkolatlanból burkolt rakterület lett. Tudod, a MÁV-nál ami kerek azt viszik, a szögletest meg gurítják. Megjegyzem, hogy a rendszerváltozás után ez a vaskalaposság sokat javult, előnyére. Pl: Tiszajenő-Vezseny mrh-n a MÁV leburkolt egy kocsihossznyi rakterületet, hogy az ügyfél a hűtőkocsiban érkező Kindertojás-küldeményeket ki tudja rakni. NEM VICC!
Azt azért megnézném... Akkor eléggé nehéz dolog lesz az usgyikat Hatvanba meg Pestre beforgatni. Szentes-Makó rész van inkább veszélyben, a Szolnoki vonal az viszonylagos biztonságban van.
A sinek a legutóbbi tudomásom szerint Szentendrére lettek eladva. Talpfákat Szentesen rakják be tárolásra. Hogy az Bede Andris vonalába megy-e az kérdéses. Az új vágány 72-es évjáratú betonaljakból, 54-es sinekből heggesztve lesz. Zúzottkövet hozzá Tiszatenyőről hozzák szintén a 120-as bontásából.
Tegnap nekiálltak a már több évtizede ígért építésnek: a 130-as vonal legrosszabb 34,5 kg/fm-es hézagolt szerkeszetű talpfás Nagytőke-Kunszentmárton szakasz átépítésének. Igaz most csak három kilométer cserélnek ki, de ígéret van, hogy jövőre folytatódik az építkezés. Íme a képek a bontásról, illetve a már kezdőd új vágány épüléséről.
Volt egyszer egy ember, aki aszfaltozott. Az aszfaltozás befejezésével kimaradt aszfaltot jótékony célra akarta használni: kirohant Tiszakécske vasútállomásra, és az állomásfőnöknek(Torbán Mihály) adta, hogy az leterítse a peronra. Ám nem lehetett megtenni: ez ugyanis valamiféle komfortemelkedést jelentett volna, és így többet kellett volna adózni utána. :O
~vagy legalábbis ilyesmi volt. nem tudom hogy volt, csak hallottam.
Most ide azt kéne írnom, hogy menj Bede Andrisnak segíteni betonaljat meg talpfát cserélni... Nem tudom mi lesz a sorsa, pedig András elárulta sok építeni javítani valót tervez a vonallal.
A 154 nem nyolcvanas hanem 100-as csak a személyek és a sebesek 80/80-asak. De a pálya 100-ra alkalmas. Két éve még volt is 100/100-as járat. De azért ez egy kicsit fontosabb vonal a Kunszentmárton-Szentesnél...
És akkor végig 80-as lesz? ill. hogy is van ez...?
Meghökkentem, amikor e menetrendben megláttam, hogy a 154-es vonal 80-as, a 155-ös meg 100-as. Ezeket a "IC-s(80, 100, 120, 140, 150)" vonalakat leszámítva a 40...60-hoz vagyok szokva, így ez enyhén szólva meghökkentő.
Kérlek szépen az úgy fog kinézni, hogy 80-as a Szentes-Nagytőke szakasz. Nagytőke-Kunszent hézagolt talpfás nagy I sínes része 40-es, egészen Kunszentmártonon a Körös hídjáig. Körös híd után újra 80-as a pálya. Nagyon remélem, hogy a negyvenes részből az a három kilométer már a következő menetrendben nagyobb sebességűre lesz állítva.
Ide is beírom: 2007 október19-től november 8-ig a 130-son vágányzár lesz Szentes-Kunszentmárton között. Nagytőkétől kiindulva 3km-nyi vágányt építenek újjá a 120-ból kibontott anyagból.