Nekem egy 2001-es 1.4-es Scenic-em van, Nagyon nehezen indul,sokaig kell inditozni mire beindul,de utana szepen jar,semmi baj nincs vele,talan egy kicsit rangat az elso par meteren de utana minden jo. Minden szuro most lett cserelve,gyertyak is cserelve lettek, es a benzinpumpa is. Szerintetek mi lehet a problema? Tudja valaki a megoldast?
"Az utólagos garanciát forgalmazó brit Warranty Direct közölt újabb alapos statisztikát arról, hogy milyen mértékben nőtt az elektromos hibák aránya az elmúlt évek során, és mely típusok a leginkább érintettek. Az angolok tapasztalatai szerint az autók 27%-ában hibásodik meg az elektromos rendszer éves szinten, miközben ugyanez a szám öt éve még 23% volt. Ez önmagában is rosszul hangzik, de van olyan típus, amely még az átlagnál is sokkal rosszabb.
A tízes toplistát teljes egészében francia, német és brit modellek uralják. Az elektromos hibák koronázatlan királya a Renault Mégane II, ennél 34,66% az esély rá, hogy egy adott évben el kell látogatnunk egy autóvillamossági szakemberhez."
Gondolom nekünk Sceniceseknek is ugyanebből az elektronikából jutott! Pics@ba!! Valamiben elsők vagyunk.
Ha a képeken látható típusra gondoltál, az ott kékk cimkével feszítő alkatrészre akkor az a motortéri biztosíték és relédoboz fedele - lehet igy is hívni: védő- és kapcsolóegység/motortéri csatlakozódoboza-.
Megjegyzem biztosan erre gondolsz, ha a típus egyezik a képpel, hiszen más doboz nincs arra, illetve balra tőle - szemből - nincs másik doboz
Egyébként és is megfordultam saját jogon azon a topicon, amiben most Te szerepelsz, és innen még legalább egy Kolléga is Skoda tulaj volt. Nekem is kombi Fabia-m molt pár száz évvel ezelőtt.
Én autót anyagi okokból csak komoly megfontolások után veszek. A szempontok a jól használhatóság, a megbízhatóság, a minél olcsóbb fenntartás, de például azt is szoktam figyelni, hogy hol áll a lopási statisztikában. De az egyik legfontosabb szempont, hogy egy nagyon jó cimborám Renault-szerelő. Nem vagyok én márkahű, nem érdekel különösebben az autó külalakja, színe, hanem a fenti szempontok... Ja és a pénz, amit erre a célra tudok költeni, de az úgyis a legkevesebb... :-)
Az Avensis Verso abban jobb a GS-nél, hogy a 6.-7. ülés teljesértékű, és ha nincs bent, akkor nagy a csomagtató. HA csak 6 van bent, akkor is.
A GS két kis eldugható ülése csak végszükség esetén használható kis termetűeknek. Tévedés ne essék, én is GSIII-t szeretnék, mert néha előferdül, hogy 4 felnőtt 3 gyerek felállásban utaznánk rövid távokon és erre ez megfelelő. De hogy huzamosabb ideig valak hátul utazzon, az nem túl örömteli az ott utazónak.
Viszont eldugva az üléseket, a GS-nek kellemesen nagy a csomagtere...
És végezetül az alsó megbontás után ez a kép fogadott bennünket: mindenhol olajos massza. Ez a motor 7000 km-t ment olajcsere óta, masszát meg kb 1 liter olajat hagyott meg.
Tessék csak megnézni a bekarikázott hengereknél a hézagokat, így már nem véletlen hogy az olaj leeresztésekor kb 1 liter fekete trutymó jött csak le a blokkról. Fejre fordított állapotban 10 perc alatt ezek a hengerek átnedvesedtek a visszafolyó olajtól, pedig ennek nem szabadna így történnie.
Az testkábel annyira nem, de a kézifékfrissítés a Császáréknál is elég gyakori dolog, szinte minden hétre jut 1-2 Scenic.
Anno itt a fórumon volt szó a motorvezérlés szoftveres frissítéséről " a motor káros kopásának megelőzése céljából " címszó alatt. Hát ez egy eléggé nagy lutri művelet, mert előfordult olyan eset, hogy felprogramozás után a motor már el sem indult, vissza kellett tenni a régebbi szoftvert, de ennél meredekebb dolog az, amikor felprogramozás után és a régi szoftver visszatöltése után sem indul többé az autó. Ilyenkor csak egy megoldás van, komplett motorvezérlő elektronika csere.
Megint egy kis 1.9 dci, hogy ne csak dícséreteket olvassatok:
A hengerfej marad a régi
Tessék csak megnézni a bekarikázott hengereknél a hézagokat, így már nem véletlen hogy az olaj leeresztésekor kb 1 liter fekete trutymó jött csak le a blokkról. Fejre fordított állapotban 10 perc alatt ezek a hengerek átnedvesedtek a visszafolyó olajtól, pedig ennek nem szabadna így történnie.
És végezetül az alsó megbontás után ez a kép fogadott bennünket: mindenhol olajos massza. Ez a motor 7000 km-t ment olajcsere óta, masszát meg kb 1 liter olajat hagyott meg.
1) mi sem tudjuk, miről van szó, mert a leírásod béna. Milyen motor van az autóban? Mit jelent az, hogy az akksitól "jobbra"? Menetirány szerint jobbra, vagy ha szembeállsz a motortérrel, akkor jobbra?
2) egyébként meg tök mindegy, mert a neten nem találsz ilyet. Ami nem kopó-fogyó alkatrész (pl. fék, kipufogó, kuplungszerkezet, stb), azt autósbolt nem árulja, kizárólag a márkaszervizben rendelhető...
3) ...illetve a másik lehetőség a bontó. A neten hirdető bontók nem teszik fel az alkatrészek árait, legalábbis az ilyen apró műanyagokét (amiket nem is nagyon keresnek) biztosan nem.
A fentiek alapján garantálom, hogy ha ki is találjuk, mi hiányzik az autódból, a neten akkor sem találsz semmit.
Ha a bontók messze vannak, akkor fotózd le a hiányzó cucc helyét, és küldd szét a fotót. Van egy email adatbázisom a Renault bontókról, ha kéred, megosztom veled.
Köszi, igazán kedves vagy. Nem hülye vagyok, hanem laikus. Mondjuk 100 km-re a legközelebbi nagyobb várostól, ahol talán van bontó, nem olyan egyszerű "elmenni, kirángatni, megmutatni"... Főleg munka után, este 6-kor. Ezért akartam neten keresni előbb.
Azt hittem, elég sok smiley-t írtam, hogy egyértelmű legyen: nem komolynak szántam a mondandómat:-) Egyébként nagyon értékelem, hogy egy ismeretlen személyre időt és energiát szántok a válaszokkal...És azt is dícséretnek szántam, hogy a saját autó természetes szeretetén túl tudtok elfogultság ("márkafanatizmus") nélkül válaszolni...
Hasonló gondolatmenet és autók "mérlegelése" után jutottunk mi is a Grand Scenichez, mi ugyan még csak 3-an vagyunk, nemsokára 4-en :)), igy alapvetően 5 személyes kocsit kerestem óriási csomagtérrel (a szokásos babakocsi, kismotor, nagybőrönd.......stb.). Viszont 1-2 nagyszülő, rokonok csatlakozása esetén nagyon hasznos, és használjuk is a pótülést.
Az Avensis Verso-ban szerintem még kisebb is a hely hátul. (Bátr legalább a pótkerék helyét megoldották.)
Szerintem is nagyobb a GS az Avensis Versonál, viszont a pótkerék helye a 7 személyes GS-ben is megoldott: jobb hátsó pótülés alá lehet felfogatni, a pótkerék (normál méretü, nem mankókerék) a csomagtartó alatt van a kipuffogódobbal egy sikban.
Ha már jár a motor, akkor jól megy az autó? Gyorsul? Nem rángat?
Olyan nincs, hogy egy üa. szivattyú csak indításkor gyengélkedjen, aztán amikor menet közben van szükség a naftára, akkor meg jól működjön...
(Csak érdekességképpen: egy teljesen más autó teljesen más rendszerű motorjánál ugyanezt a hibát a hőmérséklet jeladó okozta: szerinte még hideg volt a motor, ebből az infóból a vezérlés pedig túldúsította a keveréket, azért nem indult be az autó. Hideg motornál persze stimmelt a jel, ezért nem volt probléma az indítással. Nem állítom, hogy nálad is ez a helyzet, de mint lehetőség elképzelhető.)
Elhiheted, hogy mi I. Alexfux (:-)) igenis értékeljük Scénic-ünket, sorban a másodikat és következő autónk is egy SCIII lesz, (ha az égiek is úgy akarják).
Természetesen nem akarok beleszólni a dolgodba, de 4 gyerekkel lehet, hogy kicsi lesz mind a GS, mind a GP (Grand Picasso). Nekem egy gyerekem van, most jöttünk haza a nyaralásból és tele volt a kis Scénic csomagtartója. Igaz, hogy a gyerkőc bicaját az autóban szállítottuk, de ha nem visszük a kerépkárt, akkor is megtöltődött volna a csomagokkal az autó hátulja. Persze mi tudunk variálni az ülésekkel, kiveszem, előrébb húzom stb., de Neked erre nem sok lehetőséged lesz. Szóval hat utas és viszonylag kicsi csomagtartó, az kevés vihető csomagot tesz lehetővé. Esetleg tetőbox jöhet szóba.
Ezért mertem javasolni nagyobb autókat.
Persze lehet, hogy Ti tudtok kevés cuccal is nyaralni menni.
Vagy egy kicsit régebbi Espace, PSA C8-806-Ulysse, esetleg régebbi Alhambra-Sharan-Galaxy, Toyota Previa vagy Avensis Verso, Mazda MPV stb. Ezekben van rakodóhely még 6 öléssel is...
:-) Más topicban már egy idegen autó megemlítése is OFF lenne:-) Értékeljétek többre az autótokat!:-)
2002-es Hiace-t is kínálnak 2,6 Ft-ért, és az valóban teherautó! A 2004-es MPV-k szintén 2,8-3m Ft-ért vannak kikiáltva (bár ezt a tipust nézegettem). Az Avensis Verso-ban szerintem még kisebb is a hely hátul. (Bátr legalább a pótkerék helyét megoldották.) A régebbi Sharanok tele vannak hibával, az újak meg drágák. Mondtam én, hogy a Scenic mellett csak a Grand Picasso rúg labdába!