Üdv a klubb-ban,bontóban 35-50 ezer közt adják a bontottat,keresd őket Dunaharaszti renault bontó 06 30 738 48 53. Tölük építem ujá a kocsimat, :) korrekt csapat,mimdenkinek ajánlom őket.
uj vagyok itt a forumon, közvetve mar informalodtam - a sogoromon keresztül(Batman) - mikor autot akartunk venni...... Azota egy boldog tulaja vagyok egy 2005-ös 88 kw-os 1.9 dci Grandnak..... az örömrmbe azonban egy kis üröm vegyült, egy elromlott elektromos kezifek rendszer formajaban (jobb oldali kezifek kötel meg van szorulva es erra azt mondtak, hogy a komplett egyseget cserelni kell).
Az lenne a kerdesem, hogy tudna-e valaki abban segiteni, hol tudnek a gyarinal lenyegesen olcsobban (160.00Ft) bontottat talalni, vagy milyen mas lehetösegeim lennenek???
Tegnapelőtt reggel nem indult az autó (1,6 B, 2003, 110 ekm), csak tekert az önindító, 1 orával később viszont elindult.
Tegnap reggel ismét nem indult, asszisztansz elvitte a márkaszervizbe. Ott miután levették a trélerről simán indult.
Azóta probálgatják, de indul. Diagnosztika azt mutatja, hogy szögeltérés van a jeladóknál (felső-holtpont és vezérműtengely pozíció), bár erre a szerelő azt mondja, ez a hibaüzenet előfordul működöképes autóknál is (?). Szerviz szerint nem biztos, hogy ez a hiba, de meg kell próbálni. Kb. 30 eFt az anyagköltség, amit nem sajnálok, ha megoldódik a dolog, de próbálgatáshoz sok. Vélemény?
Nekem egy 2001-es 1.4-es Scenic-em van, Nagyon nehezen indul,sokaig kell inditozni mire beindul,de utana szepen jar,semmi baj nincs vele,talan egy kicsit rangat az elso par meteren de utana minden jo. Minden szuro most lett cserelve,gyertyak is cserelve lettek, es a benzinpumpa is. Szerintetek mi lehet a problema? Tudja valaki a megoldast?
"Az utólagos garanciát forgalmazó brit Warranty Direct közölt újabb alapos statisztikát arról, hogy milyen mértékben nőtt az elektromos hibák aránya az elmúlt évek során, és mely típusok a leginkább érintettek. Az angolok tapasztalatai szerint az autók 27%-ában hibásodik meg az elektromos rendszer éves szinten, miközben ugyanez a szám öt éve még 23% volt. Ez önmagában is rosszul hangzik, de van olyan típus, amely még az átlagnál is sokkal rosszabb.
A tízes toplistát teljes egészében francia, német és brit modellek uralják. Az elektromos hibák koronázatlan királya a Renault Mégane II, ennél 34,66% az esély rá, hogy egy adott évben el kell látogatnunk egy autóvillamossági szakemberhez."
Gondolom nekünk Sceniceseknek is ugyanebből az elektronikából jutott! Pics@ba!! Valamiben elsők vagyunk.
Ha a képeken látható típusra gondoltál, az ott kékk cimkével feszítő alkatrészre akkor az a motortéri biztosíték és relédoboz fedele - lehet igy is hívni: védő- és kapcsolóegység/motortéri csatlakozódoboza-.
Megjegyzem biztosan erre gondolsz, ha a típus egyezik a képpel, hiszen más doboz nincs arra, illetve balra tőle - szemből - nincs másik doboz
Egyébként és is megfordultam saját jogon azon a topicon, amiben most Te szerepelsz, és innen még legalább egy Kolléga is Skoda tulaj volt. Nekem is kombi Fabia-m molt pár száz évvel ezelőtt.
Én autót anyagi okokból csak komoly megfontolások után veszek. A szempontok a jól használhatóság, a megbízhatóság, a minél olcsóbb fenntartás, de például azt is szoktam figyelni, hogy hol áll a lopási statisztikában. De az egyik legfontosabb szempont, hogy egy nagyon jó cimborám Renault-szerelő. Nem vagyok én márkahű, nem érdekel különösebben az autó külalakja, színe, hanem a fenti szempontok... Ja és a pénz, amit erre a célra tudok költeni, de az úgyis a legkevesebb... :-)
Az Avensis Verso abban jobb a GS-nél, hogy a 6.-7. ülés teljesértékű, és ha nincs bent, akkor nagy a csomagtató. HA csak 6 van bent, akkor is.
A GS két kis eldugható ülése csak végszükség esetén használható kis termetűeknek. Tévedés ne essék, én is GSIII-t szeretnék, mert néha előferdül, hogy 4 felnőtt 3 gyerek felállásban utaznánk rövid távokon és erre ez megfelelő. De hogy huzamosabb ideig valak hátul utazzon, az nem túl örömteli az ott utazónak.
Viszont eldugva az üléseket, a GS-nek kellemesen nagy a csomagtere...
És végezetül az alsó megbontás után ez a kép fogadott bennünket: mindenhol olajos massza. Ez a motor 7000 km-t ment olajcsere óta, masszát meg kb 1 liter olajat hagyott meg.
Tessék csak megnézni a bekarikázott hengereknél a hézagokat, így már nem véletlen hogy az olaj leeresztésekor kb 1 liter fekete trutymó jött csak le a blokkról. Fejre fordított állapotban 10 perc alatt ezek a hengerek átnedvesedtek a visszafolyó olajtól, pedig ennek nem szabadna így történnie.
Az testkábel annyira nem, de a kézifékfrissítés a Császáréknál is elég gyakori dolog, szinte minden hétre jut 1-2 Scenic.
Anno itt a fórumon volt szó a motorvezérlés szoftveres frissítéséről " a motor káros kopásának megelőzése céljából " címszó alatt. Hát ez egy eléggé nagy lutri művelet, mert előfordult olyan eset, hogy felprogramozás után a motor már el sem indult, vissza kellett tenni a régebbi szoftvert, de ennél meredekebb dolog az, amikor felprogramozás után és a régi szoftver visszatöltése után sem indul többé az autó. Ilyenkor csak egy megoldás van, komplett motorvezérlő elektronika csere.
Megint egy kis 1.9 dci, hogy ne csak dícséreteket olvassatok:
A hengerfej marad a régi
Tessék csak megnézni a bekarikázott hengereknél a hézagokat, így már nem véletlen hogy az olaj leeresztésekor kb 1 liter fekete trutymó jött csak le a blokkról. Fejre fordított állapotban 10 perc alatt ezek a hengerek átnedvesedtek a visszafolyó olajtól, pedig ennek nem szabadna így történnie.
És végezetül az alsó megbontás után ez a kép fogadott bennünket: mindenhol olajos massza. Ez a motor 7000 km-t ment olajcsere óta, masszát meg kb 1 liter olajat hagyott meg.