Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Épp akartam mondani, kiderítettem Nagytőkén, hogy mi lesz ott. Ma Nagytőkén jártam, most már nem titok. Az új vágány fektetésével jól haladnak, kábé 1 km-nyi szakaszon hiányzik még a betonalj leterítése, illetve két három nap míg a sín is összeér a még régi vágánnyal. Az elkészült részre már terítik a zúzottkövet, egy hét múlva ilyenkor meg már az FKG gépeké lesz a terep.
Köszönöm, mennék. De ez korántsem biztos, leginkább az időponttól függ. Nekünk pihenés van a jövő héten tehát ráérek, a 10.-e-i hétvégén meg már elkezdik. (Elvileg elmentünk volna Abaújszántó felé, meg a Zemplénbe, most nemtudom hogy áll a szervezés :) )
Pályaszintemelés lesz, a vágányt megemelik az árvízszint fölé Alpárfelső(v. alsó? mindig keverem) és Tőserdő között kb 2 km hosszon. A legmélyebb részen másfél méter magasra emelik. Előtte el szeretnék menni oda, bejárni gyalog, velem tartasz?
"Tiszajenő-Vezsenyben meg lehetne oldani a vonatkeresztet?"
Nem a raktárépülettől függ, hogy lehet-e ott keresztezni.
1. A vonatkereszt lehet tervezett és operatív.
Tervezettnél (menetrend szerinti) az szükséges, hogy ott folyamatosan megfelelő forgalmi vizsgával rendelkező személy dolgozzon.
Operatívnál (esetenkénti) az szükséges, hogy a vonat vigyen magával (esetleg más úton juttassunk oda) olyan személyt, aki megfelelő forgalmi vizsgával rendelkezik.
2. Az állomás végrehajtási utasításában (ÁVU) szabályozni kell, hogy mikor milyen feltételekkel lehet keresztezni. Ezt nyilván előre kell megcsinálni és több hónap egy ilyennek az átfutási ideje.
3. Keresztet lehet úgy is csinálni, hogy az előbb érkezett vonat félretol egy nem vonatfogadó fővágányra, majd a másodikként érkező is vonatfogadó fővágányra tud bejárni, tehát a félretolásnak nem feltétele a raktárépület (rámpa, stb..) léte-nem léte. Nyilván, amíg nincs megfelelő űrszelvény biztosítva, addig nem fogják vonatfogadó fővágánynak minősíteni a rakodóvágányt.
4. Biztosító berendezés szempontjából a rakodóvágányt is bele kell venni a játékba, ha arra vonatokat akarunk fogadni illetve indítani (bár ez utóbbi sokkal könnyebben megoldható, mint az érkeztetés). A biztber kiépítése, engedélyeztetése és hatósági vizsgáztatása megint mosszadalmas folyamat, amit manapság már nem nagyon fognak mellékvonalakon megjátszani.
Volt több ilyen probléma is a vasúton: volt aki pl Szegváron akarta a rakterületet burkolni, nem kért volna pénzt a vasúttól, csak hogy a járművei ne a sárban menjenek. A vasút nem engedte, mert hogyan tudták volna a nyilvántartásban megindokolni, hogy a burkolatlanból burkolt rakterület lett. Tudod, a MÁV-nál ami kerek azt viszik, a szögletest meg gurítják. Megjegyzem, hogy a rendszerváltozás után ez a vaskalaposság sokat javult, előnyére. Pl: Tiszajenő-Vezseny mrh-n a MÁV leburkolt egy kocsihossznyi rakterületet, hogy az ügyfél a hűtőkocsiban érkező Kindertojás-küldeményeket ki tudja rakni. NEM VICC!
Azt azért megnézném... Akkor eléggé nehéz dolog lesz az usgyikat Hatvanba meg Pestre beforgatni. Szentes-Makó rész van inkább veszélyben, a Szolnoki vonal az viszonylagos biztonságban van.
A sinek a legutóbbi tudomásom szerint Szentendrére lettek eladva. Talpfákat Szentesen rakják be tárolásra. Hogy az Bede Andris vonalába megy-e az kérdéses. Az új vágány 72-es évjáratú betonaljakból, 54-es sinekből heggesztve lesz. Zúzottkövet hozzá Tiszatenyőről hozzák szintén a 120-as bontásából.
Tegnap nekiálltak a már több évtizede ígért építésnek: a 130-as vonal legrosszabb 34,5 kg/fm-es hézagolt szerkeszetű talpfás Nagytőke-Kunszentmárton szakasz átépítésének. Igaz most csak három kilométer cserélnek ki, de ígéret van, hogy jövőre folytatódik az építkezés. Íme a képek a bontásról, illetve a már kezdőd új vágány épüléséről.
Volt egyszer egy ember, aki aszfaltozott. Az aszfaltozás befejezésével kimaradt aszfaltot jótékony célra akarta használni: kirohant Tiszakécske vasútállomásra, és az állomásfőnöknek(Torbán Mihály) adta, hogy az leterítse a peronra. Ám nem lehetett megtenni: ez ugyanis valamiféle komfortemelkedést jelentett volna, és így többet kellett volna adózni utána. :O
~vagy legalábbis ilyesmi volt. nem tudom hogy volt, csak hallottam.
Most ide azt kéne írnom, hogy menj Bede Andrisnak segíteni betonaljat meg talpfát cserélni... Nem tudom mi lesz a sorsa, pedig András elárulta sok építeni javítani valót tervez a vonallal.