Amúgy hol használnád, milyen körülmények közt? Csak azért kérdem, mert nekem is volt olyan kollegám, aki büszkén mondta, hogy neki városban 6,8-al megy az Astrája, majd kiderült, hogy azért "városban" mert Zalaegerszegről nem megy ki, de gyakorlatilag a teljes utat a várost elkerülő 8 km-es gyorsforgalmún teszi meg munkába jövet-menet. Hát akinek ez a városi használat......
nagyobb motor, hengerűrtartalom, elvileg nagyobb fogyasztás. Nyilván a0,2 kiter nem nagy különbség, de 1,4 és 1 feltételezett 1,8 között érezhető lenne. Természetesen vannak estetek, amikor 1,4 fogyaszt többet, mert ahhoz, hogy menjen, ki kell taposni szegényt.
Ceed esetében ez talán kevésbé játszik, norm. vezetési stílushoz ha nem is bő, de elegendő az 1,4.
Szia! Köszi így már értem.:) Viszont tettszett a hmvhelyi ker. hozzállása. Már az elején +mondtam, hogy mostanában nem tervezek ótó cserét, csak kipróbálnám, de mégis profi bánásmódban volt részem. Üdv.Ben
vettem a bátorságot, mert jópárféle autóval volt már közeli tapasztalatom, és nem 7végi autós vagyok, hanem évi kb 40000-et megyek. A motorok hatásfoka a különböző mai típusoknál közel azonos, a súlya meg 1200 kg körül van, ebből hidd el, hogy kb az általam felírt értékek jönnek ki!
Az ABS-el kapcsolatban meg nem azt mondtam, hogy ABS nélküli autókat árulnának, hanem azt, hogy nem kötelező!
Városban még inkább ott a különbség a vezetési stílusok között. Nem forgatva a motort, hamar felkapcsolva 2.000 körüli fordulaton elcirkálhatsz még az 1,4-essel is, akkor városban is 8 liter. Agresszívabban gyorsítva és persze jól elfékezgetve a drágán szerzett lendületet simán több literrel magasabb.
Bocs de szerintem a KIA minden tipusában széria az ABS. Szerintem az EU országok többségében kötelező az ABS. Van még olyan eladott újautó magyarországon amiben nincs ABS?
Nem arról van szó, hogy máshol nem lehet tesztvezetni. Szerintem minden szalonban lehet tesztvezetni azonnal. Azok akik a Ceed kampány elején interneten regisztráltak egy Ceed nyeremény játékra személyes meghívást kapnak. A KIA Motorstól felhív egy callcenteres hölgy , udvariasan megkérdezi hogy hol karsz tesztvezetni, majd felhív a kiválasztott kereskedés és a megbeszélt időpontban várnak. Nem egy nagy csoda de jól esik. Ettől függetlenül bármikor bemehetsz egy kereskedésbe és vezethetsz.
akarom mondani: autóvásárlástól. Én is azt a véleményt osztom, hogy nem fog a hiánya miatt eladhatatlan lenni egy autó. Klíma nélkül tényleg nem vennék, de még az ABS hiányát is el tudnám nézni (mondjuk nem szívesen)
honnét veszitek, hogy az ESP kötelező lesz 5 év múlva? Még az ABS sem az! Mondjuk nekem az ESP hiánya a legkevésbé sem venné el a kedvem az autóvezetéstől.
Majd ha az Aston Martin hív tesztvezetni! :) El kell adni a cee'd-et, és hát itt meggyőző próbaút, ezzel lehet fogást találni a Golfos - Astra fertőzött embereken.
Jó volt "cirkálni" az új Corollával. Egyáltalán nem zajos, nagyon összerakott, már már Avensis-es érzetek néhol. És szerintem ez az, ami a cee'd mellett szól. A Corolla komfortos, de nekem már túl "steril". Sokkal jobban együtt voltam a cee'd-del. Az Auris más lesz, jobban a vezetőnek, mint az utasnak szól majd, kiváncsi leszek az első próbaútra.
Már kismilliószor megemlítetted ezt az ESP témát..:)
Nem tudom, nekem az elmúlt 12 évben még nem volt szükségem rá.
Természetesen tudom, hogy hasznos dolog, sajna bármikor szükség lehet rá (és nem biztos, hogy az én hibámból), de nem tartom olyan volumenü dolognak, hogy ennek hiánya miatt "ne lehessen majd eladni" egy autót.
Egyébként ha vkinek nincs pénze az EX-re, az szarik rá, hogy 5, v. 10 év múlva az ESP hiánya miatt ér majd esetleg kevesebbet a kocsija..:)
Nem hiszem, hogy olyan drámai amortizációs különbségek lennének egy típuson belül. Az ESP ilyen szintű jelentősége sztem majd csak több éves átmenet után valósul meg.
Uez volt a szervóval, vagy az ABS-szel is. Kellett egy kis idő...
Már többen is írtátok, hogy vártok a tesztvezetésre, és bevallom nem értem.
Vagy csak itt délkeleten lennének ilyen rugalmasak a kereskedők? Szeged, jónap kiv. tesztvez. Egy héttel később Hmvhely jónap kiv. tesztvez? Persze, azonnal hozzuk az autót. Merre, meddig és mennyivel? Bármerre, forgassam csak, és addig amíg ki nem fogy az 5-7 lityi.:)
Ma reggel engem is hívtak a Kia Motorstól, tesztvezetés ügyében :) Várom a kijelölt szalon jelentkezését, bár 90% hogy inkább elutazok Tatabányára a Karácsonyi Nagyhoz, annyi jót hallottam róla, bár biztos van más kereskedés is, amiről jó a vélemény :) Egy ilyen alaposabb teszt is jó lenne (kiszolgálás, rugalmasság, alkudozási lehetőség, korrektség stb. szempontok alapján)
Kedves díeler! Ahogy látom(előző megszólalásban is) elég elfogult vagy a ceed melett, természetesen egyrést megértelek. De nem hinném hogy a corolla annyira rossz lenne a ceed mellett.
Mennyivel szűkebb? 1-2 centi? mennyivel hangosabb? -nem hinném hogy annyira hangos lenne hogy ezt is meg kellene emliteni. A drágaság meg attól függ- ki hogyan tudja magának megszerezni :-D
Én is ezt tetten, már 3-szor is tesztvezettem mindkettőt. A cori vesztett: hangosabb is a motorja, gyengéb, szűkebb belül,drágább.
Nálam a Ceed EX felszerelés el. csomaggal dívik. Az ESP miatt preferálom, fő a biztonság, és úgyis kötelező lesz. Másképp úgysem lehet majd eladni 5-8 év múlva a használtat, csak alacsony áron.
A Ceed nek nem biztos hogy az Auris-nál kell jobbnak lennie. Elég leht ha jobb mint a Focus az Astra, P307, Megane. Megngedhető, hogy az Auris jobb legyen.
Látom nem csak engem bosszant ez a felszerelés váltás ami az elmúlt napokban történt a Ceed-nél. Én már eljutottam odáig, hogy egy 1.6 crd LX -et + kényelem + komfort csomag , megrendeltem a helyi kereskedőnél és akkor jött a pofáraesés , hogy nem lehet , pont március 6.-án adták volna le a megrendelést és akkor is szűnt meg. Most erősen tipródok ezen az EX limited felszerelésen, de sajna ez már jelentősen drágább és hitelben is roszabbul jönnék ki. Lehet várok még egy kicsit, de mióta volt alkalmam immáron kétszer is kipróbálni, már nagyon belelovaltam magam :)
Off Toyota témához:
Közben hirtelen felindulásból én is benéztem a toyota kereskedésbe és gurultam egyet az új corolla sedannal ami1.4 d4d. Hát... corolla ide vagy oda nem mondom biztos jobb autó meg értékállób meg minden , de akkor sem tetszett anyira mint a ceed . Belméretében is kisebbnek tünt , a hátsó helyről meg már nem is beszélve . Érdekes, hogy a kereskedő akivel kimentem kipróbálni elárulta, hogy kiváncsiságból ő is kipróbálta a Ceed-et és neki is tetszett főleg a dizel :-O Még ilyet nem nagyon hallottam, hogy egy másik márkát egy márkakeresdkedő nem húz le azonnal, sőt még dicséri is.
Egyszóval maradok a Ceed-nél és remélem minél hamarabb irhatok majd a pozitív tapasztalatokról. Bár ez a nemsoká nemtudom mikor lesz mert állítólag a legjobb esetben is két hónap az autó érkezése a megrendeléstől számítva.
Addig is szivesen venném, hogy a meglévő tulajok sűrübben irkálnának a tapasztalotokról, meg véleményekről.