sajna pontosan nem tudom, mert mi 1 kis kannával átértünk Yugon + Bulgárián, csak dolgot végezni meg cigizni álltunk meg, visszafelé tankoltunk.
Belgrádhoz van közelebb az autópályán :) De itt lejjebb mintha írta volna vki, hogy mennyire.
A benzin ára átszámolva kb. 200 Ft körül volt, Görögországban is hasonló. A minőségével nem volt gond.
Még annyit kifelejtettem, hogy akinek gázos az autója : Számtalan LPG kutat láttam mind Yugoban, mind Bulgáriában.
Kölcsönző neve : Gombos Csomagtartó
Település : Budapest XIII.
Irányítószám : 1135
Utca, házszám : Jász u. 60/b.
Telefonszám : (1) 330-63-95, (60) 315-654
De nem baj, a lényeg, hogy van út. Más szemszögből is lehet nézni a dolgokat azért.
Na mindegy, nem fikázni akarok, de nem mondhatjátok, hogy nem néz ki érdekesen a vidék. Semmi bajom velük.
A 3kerekű busznál 1 dologról egyeztünk meg mind a 4en : Ezt senki nem fogja elhinni :))))
Most készülök egy hosszabb családi túrára autóval. Már rengeteg hasznos információt gyűjtöttem tőletek, de lenne egy kérdésem. Nem tudtok véletlenül helyet, ahol lehet bérelni tetőcsomagtartó dobozt? Nagy segítség lenne mert anélkül nagyon bajosan férünk be a tigrisbe. Előre is köszi.
DQ
"Mindenhol tábla, hogy financed by the European Union 23 Millio Euro. Tehát nincs pénz útépítésre sem."
Hát nekünk van pénzünk dögivel. Meg is építettek belőlle 600 km fidesz-féle virtuális autópályát.
Én nagyon ,de nagyon szeretném, ha nálunk is az EU finanszírozná az útépítéseket, akkor talán épülne is valami.
azt, hogy "tehát útépítésre sincs pénzük" elég erősnek éreztem. A magyar infrastruktúra építésébe is beszállt egy-két nyugati szervezet, ne firtassuk. Egyebkent egy par nullat elneztel, az utepitesi keret 23 milliard (!) euro volt.
A bolgar gazdasagot meg kar fikazni, nagyon jol allnak a dolgokhoz, evente 4-8 szazalekkal fejlodik a gazdasag (mondjuk van honnan). A magyar vallalatok is erdeklodnek: a MATAV reszt vesz a BTK (Balgarszka Telekomunikacija) privatizaios tenderen, az OTP pedig a DZI (legnagyobb bolgar lakossagi bank) megvasarlasat nyomatja.
A sok Moszkvics teny, a buszok kozul sok tenyleg szar allapotban van (a harom kereket azert koltoi tulzasnak tartom), neha szembejonnek ott is, ahol nem kene (tobbnyire Mercik es BMW-k).
Május 24-én indultunk, hajnal 2kor Pestről. Yugo határ 5 perc, hova megyünk - Görögbe, pecsét ennyi. Pénzt nem jelentettünk be. Kb. 50-60 km-re megfogott 1 rendőr, 80-nál 95. Nem volt dínárunk, simán elengedett, amúgy 1000 dinár lett volna.
Ugye Belgrádig nincs autópálya, a Belgrád-Nis közötti szakaszon van. Úthasználati díjak : 5+5+13 Euro, tehát összesen 23. Érdemes kikészíteni, tehát papír 5 Euros ill. apró, mert trükköznek, dinárban akarnak visszaadni, úgy hogy ne járj jól.
Itt az úton kisebb ugratóktól és kátyúktól eltekintve nincs probléma. A Nis utáni szakasz már kezd érdekesebb lenni, keskeny út, nagyobb lyukak. A környezet szép, de nem "szupergyönyörű", aki járt már hegyvidéken látott ilyet. Kisebb alagutak vannak, ha itt nagyobb forgalom lesz, az érdekes lesz.
Szép lassan elérkezünk a bolgár határra. Hova megyünk - Greco, Kulata Tranzit. Statisztikai lap kitöltése :-))), pecsét. Ha valaki nem a saját autójával megy (céges), mindenképpen vigyen minden részletre kiterjedő megbízólevelet, angolul vagy németül. Fizetendő díjak : 2 Euro dezinfekcija (k. büdös, de néha be sem töltik), 2 Euro úthasználat.
Innen 1 széles út vezet Szófiába, majd a körgyűrűn :))) elmegyünk, megtaláljuk a leágazást és elindulunk kifelé. Innen 1 normál út vezet végig, és a régi nagyon gáz utat felújították. Mindenhol tábla, hogy financed by the European Union 23 Millio Euro. Tehát nincs pénz útépítésre sem. A látvány végig önmagáért beszél. Lehet hogy nincs gáz, de ekkora gettót (és ennyi Moszkvicsot) már régen láttam. Brutál. Itt nem tudom, mi lesz, de néhány évnek el kell telnie.
A 3 kerekű buszról nem is beszélve. Jobb első kerék hiányzik, hátul a bal légrugó leeresztve, 50-nel. Köszi. Szófiában a járdaszigettel elválasztott úton kapásból jöttek szembe.
Görög határ, bolgárok stat. lapot elveszik, görögök bepecsételnek (kiszáll valaki az útlevelekkel, odamegy, lerendezik, autót bepecsételik, 5 perc) és végre átértünk.
Azt nem tudom, ha nyáron megindul a tömeg, mit fognak csinálni, de a várakozás nem lesz kismértékű.
Jótanácsok mindenkinek :
- Az összes határon a bódé előtt Stop-tábla van, mindig álljunk meg, ne hajtsunk oda rögtön !!! Egyből ordítanak. Meg az összes ilyen táblánál is. Ahol nincs senki kicsit várunk és megyünk tovább.
- Ha odamegyünk, legyünk nyugodtak, állítsuk le a motort (jó pont!!!), köszönjünk dobre gyeny vagy valami. Megyünk Görögbe, túristák vagyunk. Ha kész vagyunk megyünk tovább, de mindig nézzük meg nem akar-e valaki még valamit, mert utánunk is a bódéból ugrott a gyerek, hogy hova megyünk meg mi van, miért nem álltunk meg, de ugye nem állt ott senki.
- Amint kiléptünk Mo-ról, végig Görögországig 15-20-30 km-ként mérnek !!!! Mindenhol ! Tartsuk be a sebességet, baromi unalmas (úúútálok lassan menni), de egyrészt spórolunk a benyával, másrészt nem vágnak meg. Kis köbcentis autóval is lehet menni :)) Az egyébként megfigyelhető, hogyha elkapnak valakit, akkor általában csak vele foglalkoznak. Szoktak szembe villogni néha, hogy rendőr van. Ja és aki sietett, azt a legközelebbi rendőrnél mindig félreállva találtuk :)
Mi nem álltunk meg sehol útközben. Az yugo autópályán lévő OMV kút minden tekintetben európai szintű, mi tudtunk Euroval fizetni, 2 héten belül ígérték a bankkártyát is.
Visszafelé ugyanez. Szóval No para, útra fel, aki a buszt bevállalja, 24-30 órára számítson a régi 16-20 helyett. Mi 12 óra alatt kényelmesen megjártuk.
Hogy hivják a jugoszláv kisautót ?
Yugo.
És a nagyobbat ?
Wego.
Szia Stevie!
Megnéztem a térképen, valószinű hogy a "Trakia" nevű autópályán mehettünk mi is, hisz jóformán más autópálya nincs is az országban. Úgy hogy egyről beszélünk, csak az én olvasatomban az autópálya nem éri el a "nyugati" szintű autópálya fogalmát! De amúgy nincs gond velük, ha a trafipaxot leszámítom! :-)))
Basszus ,amikor ott leszel a határon megkérdezed.
Rámutatsz a biciglikre és megkérdezed a vámostól: Regisztrálni kell? Így magyarul.
( regisztráció szót értik mindenhol)
Igen igen igaz !!
De tudod első útam ezekben az országokban , és olyan helyeken kaptak le ahol az emberben meg sem fordul a gyanu (belátható útszakasz, a helyiek döngetnek mint a meszes stb.) ! De igazad van!
Hogy merre mentem így fejből most nem tudom de holnapra megnézem a térképen és megírom.Mentünk mi is autopályán (jó minőségün is ) de nem hinném hogy 200KM lett volna. Nekem úgy tünt az egész Bolgár útszakaszhoz képest max 100KM, és a többi iszonyatosan rossz minőségű!
Namost ha elolvastad volna amit irtam, akkor ez mind nem lepett volna meg :-)))
Viszont Te Bulgariaban elvileg nagyon jo uton kozlekedtel -- a torok hatar fele visz a Trakia autopalya, ami majdnem 200 km, es nyugati szinvonalu, negysavos, osztottpalyas sztrada.
Sziasztok!
Három napja jöttem meg Istambulból kocsival. Kifelé világosban mentünk a Yugokon, de ránk sötétedett már mire a Bolgár határra értünk. Egész éjel mentünk rajtuk keresztül és hajnal volt mire elértük a Török határt.Semmi gondunk nem volt a biztonsággal, sem nappal sem éjel. Amire nagyon kell vigyázni az a trafipax. A Szerbeknél is van belölük rendesen, de a Bolgároknál szerintem ebből tartják fenn az egész országot. A Yugo út frankó, elég jó az autó pályájuk, de tőlünk csak EURO-t voltak hajlandóak elfogadni az kapuknál,hiába volt dinár nálunk erre a célra.A Bolgár autópálya dij 20 EURO a határon, de siralmas az út minősége az ország 80%-ban. Sofiát elkerülő körgyürű ( elvileg tranzit útvonal ) PL.1-1 sávos út, és olyan szinten televan kátyuval,lukakkal mint ha a ROMAIAK tették volna le, és azóta élfelejtették volna.
Tele van az ország 60,50,40,30,20 táblákkal amit tényleg be kell tartani.Mi is azt hittük, hogy ügyesek vagyunk és hogy majd mi megmutatjuk, de az oda vissza úton 60 EURO és 20 DOLLÁR az amit elosztogattunk.Ja és volt ahol szerencsénk volt és megusztuk.Találkoztunk olyan idióta szerb rendőrrel, aki csak dinárt volt hajlandó elfogadni, hiába lobogtattunk EUROT vagy DOLLÁRT neki nem kellett, viszont volt dolgunk olyan rendőrrel is (igaz az bolgár volt)aki rögtön EURO-ban mondta a tarifát. Egy szó mint száz a 20-as tábla az 20KM/h, a 30-as az 30KM/h, a 40-es az 40KM/h, stb. Ja mégvalami! Egy bolgár rendőr az övért büntetett meg, úgy hogy tessék bekötni magunkat!!!!! :-)))
a bicaj nagyon jó útlevél mi voltunk finnországba kocsival 5 bicaj a tetőn sehol nem állítottak meg sőt volt hogy szedték ki a sorből a külföldi autókat látták hogy bicaj van a tetőn és csak intettek hogy menjünk tovább:)
Mi azért megyünk este,mert csak így megoldott a kocsi utasterének a hűtése.Ez az igazi,keveset fogyasztó klíma!És különben is,sokkal izgalmasabb!Kalandra fel!
3 éve utánfutóval mentünk Szerbián,Macedonián keresztül.Kutya sem foglalkozott velünk!Bár azóta sok víz folyt le a Dunán!
Gábor
minden mennyiseg beviheto, de minden mennyiseget be kell jelenteni. Nekem egyszer elkertek a penztarcamat es beleturtak, mert nem hittek el, hogy nincs nalam valuta (sem a forint, sem a dinar, sem a leva nem erdekelte oket).
Ficium, nmsbalint,
sem a lakokocsinak, sem a biciklinek nincs hatranya. A rendorok nem (vagy csak nagyon-nagyon ritkan) allitanak meg amiatt, hogy kulfoldi vgay. Rengeteg egyebkent is a kulfoldi rendszamu auto, a szerbek jo resze nyugaton dolgozik. Az orszagon atvonulo torok vendegmunkasokrol nem is szolva.
Azt tervezem, hogy tetőcsomagtartón viszek két bringát. Szerintetek nem lesz túl feltünő a zsaruknak? Gondolok itt olyanra, hogy a zsaruk már 200 méterről kiszurják, hogy ott jön egy külföldi és tuti hogy leállítanak megszivatni.
Egyébként a határokon nem jelent akadályt a bicikli? Nem jelent plusz kötelezettséget határátlépésnél?(külön papír, vagy ilyesmi)
Azt hiszem sokan örülönk megújított útleírásodnak. Ez lesz a bibliám. :))
A szerbeknél a pénz bejelentéssel kapcsolatban: tavaly még volt minimálisan bevihető mennyiség, ami nem bejelentés köteles. Most nincs? Erről mit tudsz?
A "havernak" nász éjszakája lesz , hogy így izgul? :-)
Én régebben még Románián keresztül is éjszaka jártam , mert akkor volt hűvös.
Nem kell megállni, stopposoknak , lerobbant autóknak (segítsen neki a benszülött),és akkor különösen nem kell megállni , ha valaki mutogat egy másik kocsiból , hogy valami baj(a) van.Ez az utóbbi ITTHON különösen kedvelt rablási módszer.
Nekem az a bajom az ejszakaval, hogy utkozben tok szep tajak vannak, amibol ejszaka semmit nem latsz. Meg szulokkel voltam tizenegynehany eve (a haboru elott) ezen az uton tobbszor is es emlekeim szerint kar lenne kihagyni a latvanyt.
Köszönöm a hozzászólásokat. Viszem haza és megmutatom mindenkinek, aki ellenem van. :-))
Tudjátok, a feleségem a gyerekek miatt (ne aludjanak a kocsiba egész éjjel), a haver meg amiatt, hogy ki tudja mi lesz izgul az éjszakátol.
Ha tudtok biztassatok még.
Én is így voltam az utóbbi két évben, mindkétszer este 10 körül indultunk és problémamentes volt az út. Trafi alig volt. Határokon is gyér volt a forgalom. Jövő héten megint így megyünk.
Ma vettem poroltót :)