Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

EEE60 Creative Commons License 2016.07.08 0 0 3355

Nem szokta hagyni vasig kopni, ha erre gondolsz : ) Miből tart kicserélni ha félig is van elkopva? Amikor kiszeded látni fogod, hogy az a most félnek látszó betétvastagság kuka. 

Előzmény: m5 power (3353)
F10530d Creative Commons License 2016.07.08 0 0 3354

Nekem meg 50%os betetekkel azt irja meg 160000km....

Kozben szerintem 30.40 ezret ha kibir egy szett.

Előzmény: m5 power (3353)
m5 power Creative Commons License 2016.07.08 0 0 3353

Sziasztok érdeklődnék járt e már ugy valaki hogy a fékbetétből még ránézésre még a fele megvan de a belső visszaszámláló már azt irja 1000km mulva csere? esetleg elszakadhatot a betétnél a visszajelző?

AMSOIL 309040000 Creative Commons License 2016.07.07 0 0 3352

írj mailt

Előzmény: Jancsii (3350)
Wadarr530d Creative Commons License 2016.07.07 0 0 3351

Van egy eladó nagy navim, írtam neked a freemailodra.

Előzmény: Jancsii (3350)
Jancsii Creative Commons License 2016.07.07 0 0 3350

Meg tudnád mondani, mennyből jön ki, mert én is szeretném megcsináltatni?

Előzmény: AMSOIL 309040000 (3343)
Dinnye87 Creative Commons License 2016.07.06 0 0 3349

Vin alapján néztem realoem-en ott a 70est hozza.. igaz gyakori váltóhibákról még nem hallottam.

Előzmény: BarG (3348)
BarG Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3348

Ahhoz nem 8HP90Z van?

Előzmény: Dinnye87 (3346)
Timádi Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3347

Lehet nem is ettől függ hogy szétesik vagy sem. 

Előzmény: Dinnye87 (3346)
Dinnye87 Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3346

Ahogy nézem az 550D-ben is a 8hp70z váltó van.. ott viszont 740nm van.akkor ezt hogy méretezték? Érdekes mindenesetre...

Jancsii Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3345

Mennyből lehet ezt megcsinálni?

Előzmény: AMSOIL 309040000 (3343)
F10530d Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3344

Valto is kulonbozik nyomatek tobblet miatt😁

Az egyik chippes hszban is irtak.

Előzmény: Timádi (3337)
AMSOIL 309040000 Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3343

BMW F10 Kis monitor átépítés OEM CIC nagy monitorra:

magyar nyelv , új térkép 2016-1 , minden gyári funkció!

 

swrdfsh21 Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3342

Apropó! Ilyet látott már valaki?

Bal oldali stabilizátor.

A fasza ukrán utak... Aki a magyart szidja még nem járt ott!

 

 

swrdfsh21 Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3341

Igen én is így tudom, hogy csak a wandler más. És teljesítménynövelés szempontjából az a kulcs. Azt is javasolt cserélni ha a nyomaték is növekedik. 

 

Ilyen felnit vettem:

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/296

 

Ha fent lesznek az autón rakok ide pár képet. A linken van is egy fehér f10en. Sztem jó lesz feketén is:)

Előzmény: Timádi (3337)
iKereskedo Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3340

Varj csak, nem ugy volt hogy sohe tobbe bnw? :)

Előzmény: Törölt nick (3331)
Timádi Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3339

.....megnéztem az ET így pont jól áll gyári érték

Előzmény: swrdfsh21 (3336)
Timádi Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3338

Én a gyári gumiméretet tenném fel.  Az ET  (kerék agytól mérik ...) sokat számíthat, pár mm tűrés van benne, de mit szeretnél? Ha kijjebb legyen a kereked, akkor annyival kisebb ET számú felnik kell nézni. Szerintem 5mm nél nagyobb eltérést nem érdemes

Előzmény: swrdfsh21 (3336)
Timádi Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3337

Üdv.

Úgy tudom, hogy 3.0 525d nek minden részlete megegyezik a 530d vel kivéve egyet a Wandler-t.  Gyári program cikkszám szerint meg lett nézve.  Írj ha tévedek.   (nekem 530d software fut rajta)

Előzmény: swrdfsh21 (3324)
swrdfsh21 Creative Commons License 2016.07.04 0 1 3336

Egy kis témaváltás:

most vettem felniket 19" elől 8j hátul 9j. Ki milyen gumi méretet használ 19" on? A gyàr szerint 245/40 és 275/35 kell, de a gyári felni 8,5j és 9j szélesek. Szàmít ez valamit? Valamint az ET mennyire térhet el? Az enyém ET29/40 Ezekben a felni dolgokban annyira nem vagyok otthon.

 

UI.: Ami elromolhat az el is romlik. Tök értelmetlen ezen filózni külömben nem fogod élvezni az autót. Nekem is mondták h vigyázzak mert nem èletbiztosítás. De lesz.rom! Csak azért nem fogok tojásokon lépkedni. Nem ezért vettem ilyen autót. Ennyi. Peace!

F10530d Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3335

Szerintem nem lesz vele gond ha 18dben van.

25dnel gyenge ez a valto.

Előzmény: Törölt nick (3331)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3334

Kozben itt gyors leinfoztam telefonon egy eleg neves/tapasztalt bmw-snel,es azt mondja hogy nagyon jo es megbizhato valtoja ez a bmw-nek.

azert kivancsi lennek itteni velemenyekre is

Előzmény: svmcload (3330)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3333

Még azt sem tudom mi a kulonbseg a "gombolyu" es a "hosszukasabb" valtogombos kozott?sport?azonkivul?

Előzmény: svmcload (3330)
BarG Creative Commons License 2016.07.04 0 1 3332

0 km-es 430D-m is egészen picit rándult néha, amikor sebességbe tettem. Ez legfőképpen akkor van, amikor az autó nem teljesen sík úton áll. Menet közben SOHA nem éreztem semmilyen egyenetlenséget. Most léptem át a 60k km-t, csütörtökön megyek váltóolajat cseréltetni. Aztán wearcheck laborban megnézetem az olajat.

Előzmény: svmcload (3328)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3331

Akkor szivas van,,,

ez valoban tipushibas,nem bevalt valto?

irja mar meg vki aki tutira tudja mi van ezzel a valtoval mert holnap mennenk az autoert...

Előzmény: svmcload (3330)
svmcload Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3330

De igen ugyan az a 8HP45 váltó van benne, mint az 525d-ben. Legalábbis a wikipédia szerint.

Előzmény: Törölt nick (3329)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3329

Volt sok bmw-m nagyjabol erzem is a dolgokat de kivancsi lennek egy igazan hozzaerto velemenyere.

egyebkent 318d f30 automatajarol lenne szo csak az a topik megallt.

lehet nem is ugyanaz?

Előzmény: svmcload (3328)
svmcload Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3328

Erre személy szerint én is kíváncsi lennék. Nemrég vettem az F10 525d-t (5 éves most) és újban nem ültem még így nincsen összehasonlítási alapom. Nekem pl olyat csinál, hogy mikor beteszem sebességbe kicsit ránt de csak egész picit. Egy E60 530d-t vezettem sokat az ugyan ezt csinálta bár abban már volt 270e Km :) Illetve talán mikor 1-ből kettőbe vált vagy 3-ból vissza kettőbe akkor is kicsit erősebb a váltás. Mivel mindenki azt mondja irtó puhán és "észrevehetetlenül" vált gondolkodtam el csak rajta, hogy esetleg ez a kis rántás nem normális (megjegyzem 3-8ig nincs gond). De annyi rosszat olvasni erről a váltóról, hogy az ember simán bele is képzel mindent. Mikor átnézettem vásárlás előtt az autót a Rack autónál (irtó rendesek voltak szóval csak ajánlani tudom őket) azt mondták rendben a váltó. De szar ez a félelem, hogy sose tudod mikor hullik szét. Én gondoltam már rá, hogy kicseréltetem egy 8HP70 -re ami 700NM-t bír. Inkább kifizetem a 1,5 millát csak ne kelljen fosni, hogy mikor esik szét alattam. De nem tudják cserélni azt mondják, csak ugyan olyanra lehet.

 

Egyébként más márkákat nézve mindenki szív valamivel. Audi, Merci. Még az "örök élet" Passat sem a régi. Az újat nagyon lehúzták. Év autója volt, aztán esik szét. Szóval dögöljön meg a szomszéd tehene elven azért ez kicsit átsegít a problémákon :D

Előzmény: Törölt nick (3325)
svmcload Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3327

Valójában 500 NM-t tud kezelni, a táblázat szerint. Benzines esetén 450 dizel esetén 500NM. Persze ettől még az a 601 NM nem fog neki jól esni - csak a pontosítás miatt írtam.

Előzmény: s_abel (3326)
s_abel Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3326

"Ez is nyolc sebességes GA8HP45Z váltó, csak kicsit gyengébb mint a 30d-ben használt GA8HP70Z. Éppen ezért nyomatékban korlátoztuk 600Nm-re. Gyári állapotában is szépen teljesített, de azokon igazítva +107LE-t és +166Nm-t emeltünk rajta.

Mért értékek:
Autokorbel chiptuning: 310LE, 601Nm 
Eredeti állapot: 203LE, 435Nm"


Nos pontosan erről beszélek! Eredetileg 435Nm a nyomaték, a váltó tud 450Nm nyomatékot kezelni.

Itt látható a váltók típusa és nyomatéka:https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

Chiptuninggal megemeli a nyomatékot 601Nm-re. Ha a váltó maradt az eredeti, már biztosan mehetsz rövid időn belül a váltóshoz javíttatni/felújítani. Közben meg a tulaj szidja a BMW-t milyen szar autókat gyárt, prémium márka és elromlik, meg milyen sokba kerül a javítás stb. Legszebb az egészben, hogy a chiptuningos cég még le is írja, hogy 601Nm ereszt a 435Nm-es váltóra!!! 38-40%-al túlterheli a váltót.  Hideglelésem van az ilyen "szakik"-tól!

Előzmény: swrdfsh21 (3324)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3325

Ezt a 8 fokozatu automatat hogy lehet ellenorizni probalva,h 100% megfeleloen mukodik?

fontos es surgos lenne!

koszonom elore.

swrdfsh21 Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3324

A csipsztuning rész margójára:

 

http://www.autokorbel.hu/hirek/bmw-f10-525d-204le-chiptuning/

 

A teljes szövegidézve facebook oldalukról:

 

"BMW F10 525d 204LE chiptuning

Autokorbel chiptuning: 310LE, 601Nm

Ebben az autóban még a hathengeres N57D30-as háromliteres motor van. Hatalmas tartalékok rejlenek benne, mivel ez egy szoftveresen butított változat. Ez az 525d modell hivatott kitölteni a 20d és 30d közötti teljesítményszintet, ezt a későbbiekben (2011 9.hó után) 525d néven az N47D20 20d 218LE-s bi-turbó dízelre cserélték.
Ez a 25d (N57D30 3,0d) motor teljesen megegyezik az 530d 245LE-s változatával a váltót és a szoftvert leszámítva. Ez is nyolc sebességes GA8HP45Z váltó, csak kicsit gyengébb mint a 30d-ben használt GA8HP70Z. Éppen ezért nyomatékban korlátoztuk 600Nm-re. Gyári állapotában is szépen teljesített, de azokon igazítva +107LE-t és +166Nm-t emeltünk rajta.

Mért értékek:
Autokorbel chiptuning: 310LE, 601Nm
Eredeti állapot: 203LE, 435Nm"

szigiimi2 Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3323

Magam csináltam. Egy nap alatt megvan lazán. Kellenek hozzá cél szerszámok de amúgy egyszerű művelet.  

Előzmény: HG. (3321)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3322

Koszi mindkettotoknek!

Előzmény: szigiimi2 (3317)
HG. Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3321

És a munkadíj mennyi volt - ha publikus?

vagy ha magad csináltad / jóbarát csinálta, akkor a munkaóra mennyi volt?

 

 

Előzmény: szigiimi2 (3317)
HG. Creative Commons License 2016.07.04 0 0 3320

Dízel ügyben már engem is megtört a sors :), de automatát csak akkor fogom szeretni, ha az ízületi bántalmaim miatt fájni fog a kuplungolás :) :(

 

Mivel azonban az autonániából kigyógyulni nem lehet, csak időlegesen csillapodnak a vágyak, ez szerintem elég ésszerű kombináció, F10 helyett különösen:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/x3/bmw_x3_sdrive18d_prof_navi-bor-panorama-garanci-10338440

 

Oké, kell egy preventív vezérlés csere a módosított cuccokkal (lánckerék, feszítő, stb), meg a butított motort vissza kell hozni a 200 LE környékére (ez így együtt vagy 400 kiló), de amúgy racionális választás. Már amennyire egy modern BMW racionális lehet :)

 

 

Előzmény: G.Gambino (3319)
G.Gambino Creative Commons License 2016.07.03 0 0 3319

Én Veled együtt ugyebár imádom a manuális váltót, de ehhez képest egy SMG II-vel és egy 8HP-val szerelt van most. Utóbbiról én is csak áradozni tudok, de az SMG II-nek is megvan a szépsége (no nem az amikor a hidraulikus szivattyúval szív az ember). :)

Előzmény: HG. (3316)
Self-confidence Creative Commons License 2016.07.03 0 0 3318

Gondtalan kilométerek Ausztriában...

szigiimi2 Creative Commons License 2016.07.03 0 0 3317

Én 180e nél lecseréltem. Mindenből gyári. Kb 160 e az alkatrész. Nem nehéz a csere, váltót kell levenni és akkor bent a helyén aránylag egyszerű a csere.

Előzmény: Törölt nick (3309)
HG. Creative Commons License 2016.07.03 0 0 3316

 

Biztos, vagy benne , hogy ugyanarra a bemenő nyomatékra tervezett váltó van egy 518D-ben és egy 535D-ben? Csak azért mert ugyanúgy 8 fokozatú, és ZF gyártja?

 

Nem mondtam én ilyet, sőt, mivel van egy rakás 8-as ZF, az ellenkezője a biztos:

https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

 

Meg kell nézni, hogy a váltó mennyit bír, és ahhoz méretezni a tuningot.

 

Az más kérdés, hogy ha a váltó a gyakorlatban szar, azaz nem tervezik hosszú élettartamra, és még a "megígért" nyomatéktól is idő előtt megy tönkre, akkor ott vagyunk, ahol a part szakad, mert tényleg jobb ha muskátlit nevelünk a kocsiban..., vagy legalább is minél jobban kíméljük.

 

És sosem vezettem 8HP-t, aki újonnan vette, az mind áradozik. Bizonyára így is van.

Aki tizenévesen jut hozzá, annak a véleményére kíváncsi leszek...

 

Mellesleg az automata váltó nagy előnye, hogy nem lehet úgy szétrúgni a motort... - mert a váltó nem hagyja, az fog fog tönkremenni. Bár végül is ganz egal, hogy 250e km-nél motorgenerálra vagy váltófelújításra megy el egy millió...

 

Ha valaha F10-em lesz (amire adok 50%-ot), akkor az egy kézi 20d-lesz (módosított lánckerékkel és vezetőkkel), ezzel legalább minimalizálom a várható veszteségeket.

 

 

Előzmény: s_abel (3314)
F10530d Creative Commons License 2016.07.03 0 0 3315

Ha jol tudom a 20 es 25d valtoja ugyan az, 8hp45 450nm max nyomatekot tud atvinni, 25d pedig 450et ad le valoszinű ezert hallnak meg koran a 25d valtoi.(itt a forumon is volt ra pelda)

A 30 es 35d valtoja 8hp70 ami 700nm.t tud atvinni ami kicsit jobban tul van meretezve mert a 30d 560nm.t ad le, 35d pedig 630nm.t.

Előzmény: s_abel (3314)
s_abel Creative Commons License 2016.07.03 0 0 3314

"A második nem: ha egy váltó (teszem azt) 500 Nm-re van tervezve, de éppen egy 350 Nm-es legnagyobb nyomatékú motorral szerelt autóban találkozunk vele, akkor semminek nem szabad vele történni, ha 450-re tuningoljuk."

Biztos, vagy benne , hogy ugyanarra a bemenő nyomatékra tervezett váltó van egy 518D-ben és egy 535D-ben? Csak azért mert ugyanúgy 8 fokozatú, és ZF gyártja? Szerintem a mai világban, ahol minden a gyártók takarékoskodásról az-az a profitról szól, szerintem nagyon nem ugyanaz a két váltó.

Előzmény: HG. (3312)
EEE60 Creative Commons License 2016.07.02 0 0 3313

Nekem aut. váltós mondta,  hogy aki állandóan tapossa (csipsz nélkül) is hamarabb szétmegy.

Kerülni kell a rajtprogramokat, padlógázos indulásokat, hirtelen gyorsításokat. : )

Legjobb ha inkább muskátlit nevelek a kocsiban, és nem használom semmilyen kopást okozó közlekedésre.

 

Előzmény: HG. (3312)
HG. Creative Commons License 2016.07.02 0 0 3312

A másik fontos dolog, hogy ne kapjon a váltó nagyobb bemenő nyomatékot, mint a számára előírt maximum.

Amennyiben a jármű motorja bármilyen teljesítménynövelésen átesett, várhatóan a váltó élettartama is csökkenni fog.

 

A két mondat nem koherens egymással.

 

Az első teljesen igaz.

 

A második nem: ha egy váltó (teszem azt) 500 Nm-re van tervezve, de éppen egy 350 Nm-es legnagyobb nyomatékú motorral szerelt autóban találkozunk vele, akkor semminek nem szabad vele történni, ha 450-re tuningoljuk.

 

 

 

Előzmény: EEE60 (3310)
HG. Creative Commons License 2016.07.02 0 0 3311

300 valahány e Ft körül. Hátsó vezérlés, nehéz hozzáférni...

Előzmény: Törölt nick (3309)
EEE60 Creative Commons License 2016.07.02 0 0 3310

Nekem ez a mondat tetszett:

 

A másik fontos dolog, hogy ne kapjon a váltó nagyobb bemenő nyomatékot, mint a számára előírt maximum. Amennyiben a jármű motorja bármilyen teljesítménynövelésen átesett, várhatóan a váltó élettartama is csökkenni fog.

 

Sok szeretettel küldöm ezt a csipszes elvtársnak!

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.02 0 0 3309

Koszi.

huzos egy ilyen lanc/vezeto csere?Illetve mennyi km-nel ajanlott ha mondjuk nincs hangja?

Előzmény: HG. (3308)
HG. Creative Commons License 2016.07.02 0 0 3308

Ld. jelen topik 258-as számú hsz-a.

 

Előzmény: Törölt nick (3305)
HG. Creative Commons License 2016.07.02 0 0 3307

ZF 8HP70 BMW-be szerelt gyári felújított váltóra a következő ajánlatot tudom adni: 1 260 000 Ft+áfa/db, amennyiben le van adva a cseredarab. Ha nincs leadva cseredarab, akkor annak betétdíja 255 000 Ft+áfa.

 

Úgy elgondolkodtam rajta, hogy mi lesz a tinédzser F10-ekkel (és minden más, amúgy újonnan remek 8HP-val szerelt autóval), amikor az automatájuk 200-300-400 stb ezer körül bemondja az unalmast?

 

Mert hogy az AKKORI tulajok döntő többségének nem lesz rá másfél milkója, az biztos.

 

Lenyelik a békát, és eladják féláron mint működésképtelent? Esetleg amúgy egyben lévő kocsik kerülnek csak ezért elbontásra?

 

Esetleg a piaci igények kikényszerítik, hogy kiépüljön háttéripar, és míg régen az autók felextrázását csinálta mindenki, most a leextrázása fog zajlani?

Automata váltók helyett akármilyen kéziket műtenek be, aktív kormányok, meg dynamic drive-ok mennek a kukába, és hibaüzenetekkel és tákolásokkal, de életben tartják az autókat?

 

Vagy a mai Z generáció szarik az autókra (erre sok jel van), és egésznek nem lesz akkora jelentősége? 10 év múlva már nem fognak kivénhedt BMW-k ácsorogni a lakótelepeken?

 

 

 

 

 

Előzmény: svmcload (3225)
F10530d Creative Commons License 2016.07.01 0 0 3306

Vegulis van 518d is f10.  

hmm

Előzmény: Törölt nick (3305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!