Köszi mindenkinek a válaszokat! Átolvasom, igyekszem most már rajzolni is, meg tényleg csak a legszükségesebbeket kérdezni :)
Egyébként Budapest; hegesztés + menetmetszés nem gond; vasat csak a 2" csöveknél gondoltam, a többi réz lenne (bár a rövidebb távokon, Hadházi fórumtárs megoldásához hasonlóan én is horganyzott idomokat használnék, abból van rengeteg itthon, remélem ez nem okoz semmi kémiai/elektrokorróziós problémát). Az ő rendszere egyébként azért tetszik, mert én is vmi ilyesmire gondoltam, csak pont a sok kanyar aggasztott - ezek szerint annyira azért nem kell ettől félni (noha pont azért vagyok ilyen elővigyázatos, mert tudom hogy kezdő vagyok, inkább 100x körbejárok mindent mint hogy 1x elb..szam) :)
De már az is lehet segítene, ha eltenné jobbra teljesen a másik könyök mellé, de ha már kiszedi akkor kicsit gyöngítsen a visszacsapó rugóján azt kész.
Nem emlékszem milyen szövegkörnyezetből jött a visszacsapó.
A többi szivattyúnál biztos nincs ilyen iránytörésekkel ,szerelvényekkel
megtűzdelt ellenállás a visszacsapó közelében.
A szivattyú járókereke nem végtelen számú kamrákból áll,ezért
nincs tök folyamatos szállítása,hanem valamennyire lüktető.
Ha ez és a hamisítvány minősége találkozik egy ilyen ellenállás sorozattal
lehet ez a vége.
Akkor szokás ide tenni rugóst, amikor van egy kerülőága a VTC szelepnek
egy lengőssel, amin keresztül áramszünet esetén a kazán hűtést kaphat a pufi felől.
És az onnan jövő víz a rugós miatt nem találkozik egy hidraulikus rövidzárral a szivattyú
VTC AB –B ágon keresztül,így a gravitációs kis nyomás nem oszlik meg és a kazánra hat egyedül.
A kazánkörben az volna még a szerepe egy visszacsapónak,hogy a hideg
kazánvíz fajsúlyánál fogva ne „nyomjon” ki a pufiból meleg vizet a VTC AB-A ágon( max. 3%-ot átereszt) a kazán felé ami ott lehűl és mint veszteség lesz jelen.
Függ a visszacsapó típusától is mert van 20cmH2O ellenállású meg van 2m-es is.
Neked kerülő nélkül a meleg ágon a pufi becsatlakozás előtt vízszintesen beépített