Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Nem mondod, h te is ott utazol? Azt ne mond, h Gamfos is vagy, mert akkor biztosan. Ha még HB kolis is vagy akkor meg 99%. Egyébkén általában hétfőtől csütörtökig van sulim.
Kecskemét-Békéscsaba közvetlen lehetne, erre volna is igény. Jelenleg ugyanis Békéscsabáról Kecskemétre eljutni a leggyorsababn és legolcsóbban így lehet: Békéscsabától Szolnokig a 120-as vonalon Szolnoktól Ceglédig a 100-as vonalon Ceglédtől Kecskemétig a 140-es vonalon.
Kecskeméten tanulok békési vagyok, elég sokszor megtettem már ezt a távot, mióta üteems menetrend van a buszt is simán veri. A busz 3:15, a vonat többszöri átszállással is 2:30-2:40 körül van. Ebben bennevan kb. 20 perc várakozás Szolnokon Cegléden szinte mindig azonnali átszállás van.
Ez egy nagyon durva lista egy nagyon nagyon durva!! Valamit csinálni kell, hogy ez a folyamatos bezárás megáljon! Jövőre mennyit zárnak be 30-at? 40-et?
Busz helyett. A Kecskemét-Kunszetmárton, Kecskemét-Gyula, Kecskemét-Békéscsaba(3 járat) helyett. 1. a vonatkeresztezések nincsenek megoldva minden helyen 2. ilyen vonat valószínűleg nem lesz 10 éven belül(pedig sok az utas)
Ez pontosan így is van. És azt tudtad-e, hogy 1986-ban a Tiszavárkony-Tiszakécske vonal felújítását miért kezdték el? Mert Újbögnél egy MD szerelvény alatt a 9 méteres "i" sín 8 (!) darabra tört, a vonat természetesen kisiklott.
Akkor láttad a sok utast is Szentesen leszállni. Én valóban a TVG-vel jöttem be, holnap is kimegyünk dolgozni.
A karos kocsik Hmvhely felől kb 10 órakor jöhettek. Szentest most Hmvhely felől szolgálják ki, nehogy a 147-es vonalon valamilyen teherforgalom jelentkezzen.
Dr. Horváth Ferenc: Száz éves a szolnok-kiskunfélegyházi vasútvonal (1897-1997) "A vasútvonal felépítménye a megnyitástól 1950-ig változatlanul 23,6 kg-os "i" sínrendszerű maradt. (...) Az első nagyobb korszerűsítési munka 1951-ben fejeződött be, amikor Szolnok és Piroska között 6,4 km hosszban 24m hosszú, használt 34,5 kg-os sinekkel, sinmezőnként 32 aljasra és zúzottkő ágyazatra cserélték ki a felépítményt. (...) Az 1970-es évek elején nagyobb mennyiségű betonaljat fektettek a Lakitelek-Kiskunfélegyháza közötti szakaszba, majd megkezdték egy-egy állomásközben nagyobb tömegű sinekkel a felépítmény cseréjét. Ezen munkák elvégzésénél 24 m hosszú használt 34,5 kg-os és 48 rendszerű sineket fektettek a vasbetonaljakra a pályába. Ennek következtében jelenleg(1997) a vasútvonal egyes állomásközeinek felépítménye: Szolnok és Tószeg között 48-as, Tószeg és Tiszavárkony között c, Tiszavárkony és Tiszakécske között 48-as, Tiszakécske és Alpár között c, Alpár és Kiskunfélegyháza között 48-as rendszerű. (...) A felépítmény-korszerűsítés megkezdése előtt az 1970. évi menetrendfüggelékben a pályára engedélyezett legnagyobb tengelyterhelés 12,5 tonna, a sebesség pedig a mozdonnyal vonatott vonatoknál 40 km/h, a motorkocsikkal továbbított vonatoknál 50 km/h volt. (...) 1951-ben a piroskai vegy ipartelep miatt kezdték meg a vasútvonal korszerűsítését és ennek következményeként a tengelyterhelést Szolnok és Piroska között 16 tonnára emelték. A későbbi években végzett felépítménycserék további tengelyterhelés emelést tettek lehetővé. Jelenleg(1997) Szolnok és Piroska gyártelep között 21,0; Piroska gyártelep és Tószeg között 17,0-20,0; Tószeg és Kiskunfélegyháza között18,5 tonna az engedélyezett tengelyterhelés és 60 km/h a pályára engedélyezett legnagyobb sebesség." Pontos idézet!
Ma vártam a fél tizenkettes orosházi vonatot hátha rajta vagy vonalbeutazni, de nem jött be a számításom. Viszont gondolom akkor a TVG-vel voltál, mert délután már az elsőn láttam a szerelvényt, rengeteg sinnel felpakolva. A karos kocsik nem tudod mikor és honnan érkeztek az állomásra? Gondolom Nagytőkére mennek. Nemsokára írok egy mailt.
Nem fog megszűnni Alpárnál a lassú, mert a felépítmény marad a régi, az épül vissza. Minden héten ott megy el az egri buszom az ominózus vonalszakasz mellett, és tényleg szükséges ott az emelés, mert voltaképpen a töltés a gátja a Tiszának azon a részen. A vasút a Tisza alsó szakaszának egyetlen megmaradt természetes, ezért védett árteri erdejének a szélén megy. A felépítmény vegyes, sin nem tudom milyen van ott lefektetve, de a talpfák között sok az új, pár éves évjáratú, illetve egy két új betonalj is van beépítve a vonalba.
Mind az öt, általad felsorolt vonalszakaszon "c" rendszerű vágány van. Nem az alépítménnyel van baj, hanem a talpfákkal, betonaljakkal. Az a baj velük, hogy bizonyos százalékuk korhadt, ill a betonaljakban a tipli korhadt.
Na még egy kérdés: a Tószeg-Tiszavárkony(40/50), a Tiszakécske-Lakitelek(40/50), a Nyárlőrinc-Kecskemét(30/50), a Tiszaalpár-Lakitelek(30/40) szakaszokon, illetve a Lakitelek-Kunszentmárton(40) vonalon mi az oka a lassújelnek? Lehet ezt tudni? Ha meg kéne tipppelnem, hogy miért, akkor azt mondanám, hogy az alépítmény miatt, mivel a sínek nem régiek(45 évesek), sok helyen beton keresztaljak vannak, viszont egyszerű sóderágyazat van.
Épp akartam mondani, kiderítettem Nagytőkén, hogy mi lesz ott. Ma Nagytőkén jártam, most már nem titok. Az új vágány fektetésével jól haladnak, kábé 1 km-nyi szakaszon hiányzik még a betonalj leterítése, illetve két három nap míg a sín is összeér a még régi vágánnyal. Az elkészült részre már terítik a zúzottkövet, egy hét múlva ilyenkor meg már az FKG gépeké lesz a terep.
Köszönöm, mennék. De ez korántsem biztos, leginkább az időponttól függ. Nekünk pihenés van a jövő héten tehát ráérek, a 10.-e-i hétvégén meg már elkezdik. (Elvileg elmentünk volna Abaújszántó felé, meg a Zemplénbe, most nemtudom hogy áll a szervezés :) )
Pályaszintemelés lesz, a vágányt megemelik az árvízszint fölé Alpárfelső(v. alsó? mindig keverem) és Tőserdő között kb 2 km hosszon. A legmélyebb részen másfél méter magasra emelik. Előtte el szeretnék menni oda, bejárni gyalog, velem tartasz?