Keresés

Részletes keresés

VT22 Creative Commons License 2007.11.01 0 0 249
Akkor lenne ez igazán szép, ha Szentes és Orosháza között lenne!
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (220)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.01 0 0 247
2 áramvonalas levél ment!
Előzmény: Törölt nick (227)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.31 0 0 246
Ott még azért nem tartunk. KJG mindörökké. :-)
Előzmény: Törölt nick (245)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.31 0 0 245
Nem mondod, h te is ott utazol? Azt ne mond, h Gamfos is vagy, mert akkor biztosan. Ha még HB kolis is vagy akkor meg 99%. Egyébkén általában hétfőtől csütörtökig van sulim.
Előzmény: Rbatka (244)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.31 0 0 244
Na! még egyszer találkozhatunk?! persze nem ilyen laza héten :D
Előzmény: Törölt nick (242)
Közlekedjünk Creative Commons License 2007.10.31 0 0 243
De ezzel nem foglalkoznak! Hogy minekünk milenne a jó!
Előzmény: Törölt nick (242)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.31 0 0 242
Kecskemét-Békéscsaba közvetlen lehetne, erre volna is igény. Jelenleg ugyanis Békéscsabáról Kecskemétre eljutni a leggyorsababn és legolcsóbban így lehet:
Békéscsabától Szolnokig a 120-as vonalon
Szolnoktól Ceglédig a 100-as vonalon
Ceglédtől Kecskemétig a 140-es vonalon.

Kecskeméten tanulok békési vagyok, elég sokszor megtettem már ezt a távot, mióta üteems menetrend van a buszt is simán veri. A busz 3:15, a vonat többszöri átszállással is 2:30-2:40 körül van. Ebben bennevan kb. 20 perc várakozás Szolnokon Cegléden szinte mindig azonnali átszállás van.
Előzmény: Rbatka (236)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.31 0 0 241
59-et, helyette építünk metrót az SZDSZ-es választópolgároknak! :-(((
Előzmény: Közlekedjünk (240)
Közlekedjünk Creative Commons License 2007.10.31 0 0 240
Ez egy nagyon durva lista egy nagyon nagyon durva!! Valamit csinálni kell, hogy ez a folyamatos bezárás megáljon! Jövőre mennyit zárnak be 30-at? 40-et?
Előzmény: Rbatka (238)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.31 0 0 239

Előzmény: Rbatka (238)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.31 0 0 238
38 vasútvonal szűnhet meg vagy kerülhet térségi kezelésbe!


Rbatka Creative Commons License 2007.10.30 0 0 237
27.-én szép csendben megünnepelte az egykori Fülöpszállás-Kecskemét vasútvonal a 112.-ik születésnapját.
Rbatka Creative Commons License 2007.10.30 0 0 236











Busz helyett. A Kecskemét-Kunszetmárton, Kecskemét-Gyula, Kecskemét-Békéscsaba(3 járat) helyett.
1. a vonatkeresztezések nincsenek megoldva minden helyen
2. ilyen vonat valószínűleg nem lesz 10 éven belül(pedig sok az utas)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.29 0 0 235
Ez érdekes! :)
Előzmény: Törölt nick (233)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.29 0 0 234
AHA! Akkor ezért lehet az, hogy Tiszakécskétől kiindulva Újbögig betonalj van és Újbög utáni fénysorompótól megint talpfa van.
Előzmény: Törölt nick (233)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.29 0 0 233
Ez pontosan így is van.
És azt tudtad-e, hogy 1986-ban a Tiszavárkony-Tiszakécske vonal felújítását miért kezdték el?
Mert Újbögnél egy MD szerelvény alatt a 9 méteres "i" sín 8 (!) darabra tört, a vonat természetesen kisiklott.
Előzmény: Rbatka (231)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.29 0 0 232
Akkor láttad a sok utast is Szentesen leszállni.
Én valóban a TVG-vel jöttem be, holnap is kimegyünk dolgozni.

A karos kocsik Hmvhely felől kb 10 órakor jöhettek. Szentest most Hmvhely felől szolgálják ki, nehogy a 147-es vonalon valamilyen teherforgalom jelentkezzen.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (230)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.29 0 0 231
Dr. Horváth Ferenc: Száz éves a szolnok-kiskunfélegyházi vasútvonal (1897-1997)
"A vasútvonal felépítménye a megnyitástól 1950-ig változatlanul 23,6 kg-os "i" sínrendszerű maradt. (...) Az első nagyobb korszerűsítési munka 1951-ben fejeződött be, amikor Szolnok és Piroska között 6,4 km hosszban 24m hosszú, használt 34,5 kg-os sinekkel, sinmezőnként 32 aljasra és zúzottkő ágyazatra cserélték ki a felépítményt. (...) Az 1970-es évek elején nagyobb mennyiségű betonaljat fektettek a Lakitelek-Kiskunfélegyháza közötti szakaszba, majd megkezdték egy-egy állomásközben nagyobb tömegű sinekkel a felépítmény cseréjét. Ezen munkák elvégzésénél 24 m hosszú használt 34,5 kg-os és 48 rendszerű sineket fektettek a vasbetonaljakra a pályába. Ennek következtében jelenleg(1997) a vasútvonal egyes állomásközeinek felépítménye: Szolnok és Tószeg között 48-as, Tószeg és Tiszavárkony között c, Tiszavárkony és Tiszakécske között 48-as, Tiszakécske és Alpár között c, Alpár és Kiskunfélegyháza között 48-as rendszerű. (...) A felépítmény-korszerűsítés megkezdése előtt az 1970. évi menetrendfüggelékben a pályára engedélyezett legnagyobb tengelyterhelés 12,5 tonna, a sebesség pedig a mozdonnyal vonatott vonatoknál 40 km/h, a motorkocsikkal továbbított vonatoknál 50 km/h volt. (...) 1951-ben a piroskai vegy ipartelep miatt kezdték meg a vasútvonal korszerűsítését és ennek következményeként a tengelyterhelést Szolnok és Piroska között 16 tonnára emelték. A későbbi években végzett felépítménycserék további tengelyterhelés emelést tettek lehetővé. Jelenleg(1997) Szolnok és Piroska gyártelep között 21,0; Piroska gyártelep és Tószeg között 17,0-20,0; Tószeg és Kiskunfélegyháza között18,5 tonna az engedélyezett tengelyterhelés és 60 km/h a pályára engedélyezett legnagyobb sebesség."
Pontos idézet!
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.29 0 0 230
Ma vártam a fél tizenkettes orosházi vonatot hátha rajta vagy vonalbeutazni, de nem jött be a számításom. Viszont gondolom akkor a TVG-vel voltál, mert délután már az elsőn láttam a szerelvényt, rengeteg sinnel felpakolva.
A karos kocsik nem tudod mikor és honnan érkeztek az állomásra? Gondolom Nagytőkére mennek.
Nemsokára írok egy mailt.
Előzmény: Törölt nick (227)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.29 0 0 229
Nem fog megszűnni Alpárnál a lassú, mert a felépítmény marad a régi, az épül vissza.
Minden héten ott megy el az egri buszom az ominózus vonalszakasz mellett, és tényleg szükséges ott az emelés, mert voltaképpen a töltés a gátja a Tiszának azon a részen. A vasút a Tisza alsó szakaszának egyetlen megmaradt természetes, ezért védett árteri erdejének a szélén megy. A felépítmény vegyes, sin nem tudom milyen van ott lefektetve, de a talpfák között sok az új, pár éves évjáratú, illetve egy két új betonalj is van beépítve a vonalba.
Előzmény: Rbatka (224)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.29 0 0 228
Mind az öt, általad felsorolt vonalszakaszon "c" rendszerű vágány van.
Nem az alépítménnyel van baj, hanem a talpfákkal, betonaljakkal.
Az a baj velük, hogy bizonyos százalékuk korhadt, ill a betonaljakban a tipli korhadt.
Előzmény: Rbatka (225)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.29 0 0 227
Nov 1,2,3,4 vmelyik nap. De csak kb egy fél nap lenne az időtartam.

De szerintem térjünk át e-mailre.
Előzmény: Rbatka (223)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.29 0 0 225
Na még egy kérdés: a Tószeg-Tiszavárkony(40/50), a Tiszakécske-Lakitelek(40/50), a Nyárlőrinc-Kecskemét(30/50), a Tiszaalpár-Lakitelek(30/40) szakaszokon, illetve a Lakitelek-Kunszentmárton(40) vonalon mi az oka a lassújelnek? Lehet ezt tudni? Ha meg kéne tipppelnem, hogy miért, akkor azt mondanám, hogy az alépítmény miatt, mivel a sínek nem régiek(45 évesek), sok helyen beton keresztaljak vannak, viszont egyszerű sóderágyazat van.
Előzmény: Rbatka (224)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.29 0 0 224
De ezzel a pályaszintemeléssel még nem szűnik meg a 40-es lassújel ugye? :(
Előzmény: Rbatka (223)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.29 0 0 223
Ez nagyjából mikor lenne? Meg menyi idő ez? Érdekel a dolog...
Előzmény: Törölt nick (218)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.28 0 0 222
120-as vonalból örökölte a 130-as az anyagot.
November 8-tól át is adják az első kész 3km-t folytatás elvileg jövőre.
Előzmény: Törölt nick (221)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 221
szép képek,
lehet tudni hogy az alapanyagot honnan bontották?...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (220)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.28 0 0 220
Épp akartam mondani, kiderítettem Nagytőkén, hogy mi lesz ott.
Ma Nagytőkén jártam, most már nem titok. Az új vágány fektetésével jól haladnak, kábé 1 km-nyi szakaszon hiányzik még a betonalj leterítése, illetve két három nap míg a sín is összeér a még régi vágánnyal. Az elkészült részre már terítik a zúzottkövet, egy hét múlva ilyenkor meg már az FKG gépeké lesz a terep.
























Előzmény: Törölt nick (218)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.28 0 0 219
Köszönöm, mennék. De ez korántsem biztos, leginkább az időponttól függ. Nekünk pihenés van a jövő héten tehát ráérek, a 10.-e-i hétvégén meg már elkezdik.
(Elvileg elmentünk volna Abaújszántó felé, meg a Zemplénbe, most nemtudom hogy áll a szervezés :) )
Előzmény: Törölt nick (218)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 218
Pályaszintemelés lesz, a vágányt megemelik az árvízszint fölé Alpárfelső(v. alsó? mindig keverem) és Tőserdő között kb 2 km hosszon. A legmélyebb részen másfél méter magasra emelik.
Előtte el szeretnék menni oda, bejárni gyalog, velem tartasz?
Előzmény: Rbatka (216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!