Keresés

Részletes keresés

Maz Creative Commons License 2007.04.01 0 0 6087
Nem, az AT-T az ez:
Előzmény: ZUpityu (6086)
ZUpityu Creative Commons License 2007.04.01 0 0 6086

Üdv!

Én azt hiszem, hogy MAZ kollega képe AT-T-t ábrázol.

Előzmény: Volt tüzér (6085)
Volt tüzér Creative Commons License 2007.04.01 0 0 6085

Itt eddig legalább három fajta ATSZ-ről került szó.

Az első képen az van, ami annak idején a lérak osztályoknál volt. Érdekes, Börgöndön 2 darab maradt meg, igazából a 2 nagy kabinhoz volt rendszeresítve. Érdekes, hogy amikor leadtuk a Dvinát, akkor a két öreg Csotrogány még maradt egy jó darabig, csak valamikor 1980. közepén vitték el. Az egyiken itt is volt tolólap, ráadásul lebegtetős tolólap volt, tehát hótolásnál nem szedte fel az utat.

A második az a fajta, amelyik Kupon is van, amint látod, ennek nincs akkora orra. A harmadikat meg Maz kolléga rakta fel itt valamelyik nap. (arról megtalálod a képet itt lejjebb) És akkor végül egy Csepel K-800.

Ezzel le is zártam a lánctalpasokat. De ha már felhoztad, itt egy Csepel B-300 is.

Előzmény: pa62 (6083)
pa62 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 6084
Pontosan:Az ÜTEG nél CSEPEL K300 as 3 tengelyes vontatók voltak rendszeresitve
Előzmény: pa62 (6083)
pa62 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 6083

 

 

           A 2.dik képen látható jármű az ÁTSZ legalábbis mi ezt ismertük annak.

Az alakulatunknál 1964 tavaszán lettek lecserélve TÁTRA vontatókra. 1db.maradt

a PAA kabin vontatására.Volt még egy lánctalpas vontató a P12 ek nek, az CSEPEL 800 as / CSOTRI /ként volt ismert. Az ÜTEG-nél CSEPEL 300 as 3 tengelyes vontatók

voltak.

Előzmény: Maz (6044)
monfondir Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6082
Ez viszont igaz minden "megmaradtra". Kupon is voltak üres "dombok".
Előzmény: ZUpityu (6080)
monfondir Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6081
Akkor nem is volt P37 emlékeim szerint. Volt 3db PRV17 és Kabinák alatt sokat kutyagoltam abban a 6 hétben amig ott voltam...
Erre emlékszem. Nagyon rég volt sajna :(


Előzmény: ZUpityu (6080)
ZUpityu Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6080
Legfőképen kiürült. A Kabina elyén P-37 és PRV-17 van.
Előzmény: monfondir (6079)
monfondir Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6079

Azért ez is jól megváltozott 17 év alatt.
Előzmény: ZUpityu (6077)
hozy(RT forever) Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6078

:) Az lehet, mert utoljára 2001-ben ellenőríztem az utolsó ÜTI szolgálatom alkalmával... :)

Előzmény: ZUpityu (6077)
ZUpityu Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6077
Hisz üres. Nem? :)
Előzmény: hozy(RT forever) (6075)
Volt tüzér Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6076
Fel szokott itt tűnni időnként Bloki kolléga, aki némileg illetékesebb ebben a kérdésben, hiszen ő ott dolgozott. (Jó is lenne, ha idetévedne és kijavítaná a marhaságaimat.) De: A honi légvédelmi rakéta egységek automatizált vezetését Érden a Vektor, Sárbogárdon a Szenyezs nevű automatizált vezetési berendezéssel végezték. Az a rendszer, aminek a végpontjai ott voltak az Rt. századoknál is, a lérak ezrednél ezzel volt jelen. Egy - egy kis nyúlványa elért az osztályokig is, de az nem volt ennyire látványos.Na ennek a Vektor vagy Szenyezs nevű berendezésnek szerves tartozéka volt a vadászirányító pont is, maga a berendezés erre a tevékenységre is fel volt készítve. Igazából azért született, hogy a kétféle csapásmérő légvédelmi erő közötti félreértéseket elkerüljék. Voltak erre nagyon komoly rendszabályok, hogy a lérak és a repülő hogyan tudja egymás megsemmisítési zónáit elkerülni, de a harc hevében elkpzelhető volt az egymás területére való átcsúszás. Ez általában a repülők esetében fordulhatott elő, hiszen odafent az út szélén nem mindig látszott jól az útburkolati jel. Ezt elkerülendő alakították ki a rakéta ezred harcálláspontján a vadászirányító pontot, hiszen nekik volt a legelső információik arról, hogy ki és mikor fog éppen lövöldözni. Így nagyobb volt az esély arra, hogy a repülő elkerülje a lérak osztály megsemmisítési zónáját, és ott esetleg a valaga alá durrantsanak.
Előzmény: monfondir (6060)
hozy(RT forever) Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6075
Köszi, hogy felfedted a nagy titkot :)
Előzmény: ZUpityu (6072)
hozy(RT forever) Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6074

Tényleg furcsa volt, hogy három fedezéket kérdezel, közben az én képemen meg csak kettő látszik, de így már értem! :)

Ha gondolod készítek egy részletesebb képet, és elküldöm mail-ben.

Egyébként igazad van! Én is arra gondolok, hogy lassan nem marad semmi... :(

 

üdv. hozy

 

Előzmény: monfondir (6071)
monfondir Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6073
Hát most eszembe jutott, hogy nekünk milyen volt anno a műszerkertben :)
Előzmény: ZUpityu (6072)
ZUpityu Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6072
Legfelül lőszerraktárak vannak.
Előzmény: monfondir (6070)
monfondir Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6071
Ne haragudj. Nem is értem magam. A vér nem válik vizzé :) Csak félek, mindez eltűnik mind, mint a Tankjaink, Légíerőnk nagy része...
Előzmény: hozy(RT forever) (6069)
monfondir Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6070
Erre gondoltam:

Előzmény: monfondir (6068)
hozy(RT forever) Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6069

Három raktár van ott, de engem még a végén tökön rúgnak, ha mindent részletesen "kitálalok", így azt inkább nem írnám le, hogy mi van bennük :)

A PRV-17 van a legmagasabb ponton. Onnan a HÁP bejárata már nincs messze. Igazad van! Anno volt ott más eszköz is!

Előzmény: monfondir (6068)
monfondir Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6068
A P37-től keletre eső három fedezék micsoda?
A PRV17 mellett is van még "hely" :).
Gondolm régen volt rajta valami (Dzsigit, PRV16 pl)
Jután, kiváncsi lennék mi van a Kabina66-ok helyén...
Előzmény: hozy(RT forever) (6063)
hozy(RT forever) Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6067

A P-14-től délre a hozzá tartozó kabinok, és taszt anyagok találhatók. ( adócsövek, kábeldobok, stb. )

 

üdv. hozy

Előzmény: monfondir (6066)
monfondir Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6066
A P14-től délre eső fedezék üres?
Előzmény: hozy(RT forever) (6063)
monfondir Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6065
Nálam a cégnél kiderült, hogy hol jártam most meg ősszel is. A meglepetés: hihetetlen sokan voltak RT-nél katonák (Homokszentgyörgy, Egerág). Mondjuk villamosenergia ipari háttérrel... :)
Előzmény: Volt tüzér (6056)
ZUpityu Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6064
Csak a gépkönyv van nálunk. De jellemző a seregre, hogy az a gépkönyv most az ATSz-668-hoz tartozik. Végül is mindkettő lánctalpas, nem? Egyébként ebből a régi gépből már talán csak Kecelen van, de ott biztos.
Előzmény: Volt tüzér (6058)
hozy(RT forever) Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6063
med
ZUpityu Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6062
Igen, létezik tolólappal szerelve is, például Medinának volt (vagy van?) a 37-eséhez.
Előzmény: monfondir (6057)
hozy(RT forever) Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6061

Szerintem az lehetett! ATSZ tolólappal.

Volt tüzér! Köszi, majd figyelek!

Előzmény: monfondir (6057)
monfondir Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6060
Nem szeretem látni a pusztulást...
A vadászírányitó rész miböl állt? Nálunk csak Jután volt és ott nem jártam a HÁP-on anno.
Mindenesetre lenyűgőzőek még a romok is. Az RT szinte ua mint a miénk volt.
Előzmény: Volt tüzér (6053)
ZUpityu Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6059
Utána néztem, az RT-nél ezek a gépek ATSz-668 néven futnak.
Előzmény: Volt tüzér (6053)
Volt tüzér Creative Commons License 2007.03.31 0 0 6058
És a gép is ott van, vagy csak a gépkönyv? Mert ha csak a gépkönyv, akkor lenyúlhatnád. Gép nélkül már úgysem jó semmire.
Előzmény: ZUpityu (6052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!