Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Itt eddig legalább három fajta ATSZ-ről került szó.
Az első képen az van, ami annak idején a lérak osztályoknál volt. Érdekes, Börgöndön 2 darab maradt meg, igazából a 2 nagy kabinhoz volt rendszeresítve. Érdekes, hogy amikor leadtuk a Dvinát, akkor a két öreg Csotrogány még maradt egy jó darabig, csak valamikor 1980. közepén vitték el. Az egyiken itt is volt tolólap, ráadásul lebegtetős tolólap volt, tehát hótolásnál nem szedte fel az utat.
A második az a fajta, amelyik Kupon is van, amint látod, ennek nincs akkora orra. A harmadikat meg Maz kolléga rakta fel itt valamelyik nap. (arról megtalálod a képet itt lejjebb) És akkor végül egy Csepel K-800.
Ezzel le is zártam a lánctalpasokat. De ha már felhoztad, itt egy Csepel B-300 is.
A 2.dik képen látható jármű az ÁTSZ legalábbis mi ezt ismertük annak.
Az alakulatunknál 1964 tavaszán lettek lecserélve TÁTRA vontatókra. 1db.maradt
a PAA kabin vontatására.Volt még egy lánctalpas vontató a P12 ek nek, az CSEPEL 800 as / CSOTRI /ként volt ismert. Az ÜTEG-nél CSEPEL 300 as 3 tengelyes vontatók
Akkor nem is volt P37 emlékeim szerint. Volt 3db PRV17 és Kabinák alatt sokat kutyagoltam abban a 6 hétben amig ott voltam... Erre emlékszem. Nagyon rég volt sajna :(
Fel szokott itt tűnni időnként Bloki kolléga, aki némileg illetékesebb ebben a kérdésben, hiszen ő ott dolgozott. (Jó is lenne, ha idetévedne és kijavítaná a marhaságaimat.) De: A honi légvédelmi rakéta egységek automatizált vezetését Érden a Vektor, Sárbogárdon a Szenyezs nevű automatizált vezetési berendezéssel végezték. Az a rendszer, aminek a végpontjai ott voltak az Rt. századoknál is, a lérak ezrednél ezzel volt jelen. Egy - egy kis nyúlványa elért az osztályokig is, de az nem volt ennyire látványos.Na ennek a Vektor vagy Szenyezs nevű berendezésnek szerves tartozéka volt a vadászirányító pont is, maga a berendezés erre a tevékenységre is fel volt készítve. Igazából azért született, hogy a kétféle csapásmérő légvédelmi erő közötti félreértéseket elkerüljék. Voltak erre nagyon komoly rendszabályok, hogy a lérak és a repülő hogyan tudja egymás megsemmisítési zónáit elkerülni, de a harc hevében elkpzelhető volt az egymás területére való átcsúszás. Ez általában a repülők esetében fordulhatott elő, hiszen odafent az út szélén nem mindig látszott jól az útburkolati jel. Ezt elkerülendő alakították ki a rakéta ezred harcálláspontján a vadászirányító pontot, hiszen nekik volt a legelső információik arról, hogy ki és mikor fog éppen lövöldözni. Így nagyobb volt az esély arra, hogy a repülő elkerülje a lérak osztály megsemmisítési zónáját, és ott esetleg a valaga alá durrantsanak.
A P37-től keletre eső három fedezék micsoda? A PRV17 mellett is van még "hely" :). Gondolm régen volt rajta valami (Dzsigit, PRV16 pl) Jután, kiváncsi lennék mi van a Kabina66-ok helyén...
Nálam a cégnél kiderült, hogy hol jártam most meg ősszel is. A meglepetés: hihetetlen sokan voltak RT-nél katonák (Homokszentgyörgy, Egerág). Mondjuk villamosenergia ipari háttérrel... :)
Csak a gépkönyv van nálunk. De jellemző a seregre, hogy az a gépkönyv most az ATSz-668-hoz tartozik. Végül is mindkettő lánctalpas, nem? Egyébként ebből a régi gépből már talán csak Kecelen van, de ott biztos.
Nem szeretem látni a pusztulást... A vadászírányitó rész miböl állt? Nálunk csak Jután volt és ott nem jártam a HÁP-on anno. Mindenesetre lenyűgőzőek még a romok is. Az RT szinte ua mint a miénk volt.