www.ptgui.com, 79 EUR. Ha a programra nem akarsz pénzt költeni, akkor a hugin (hugin.sourceforge.net) a barátod, ingyenes, és mindent tud, amire szükséged van.
Sziasztok! Teljesen kezdő vagyok a panoráma fotózásban, olyannyira, hogy még bele sem kezdtem. A kérdésem az volna felétek, hogy melyik az az optika (nikkon)mely erre a legalkalmasabb. Milyen szoftvert ajánlatos beszereznem? Bármilyen tanácsot örömmel várok. Előre is köszönöm!
Szia!
Ha az egyenderékszögű képet egymás mellé helyezed kétszer, akkor kivághatsz belőle egy tetszőlegeset. Persze tartva a 2:1 arányt. (Ezt IrfanView programmal a legegyszerűbb elkészíteni.)
illesztési hiba van az asztal másik oldalán is,de esküszöm,hogy ezeket már egyszer kijavítottam. az az érdekes,hogy a kiterített képen ugyanezek a hibák már nem is látszanak,de amikor elkészítem a movot,akkor újra visszatérnek. nem hülyéskedek,ez már régebben is előfordult többször. mitől lehet ez ???
Jó a QT, A Pano2VR és a Pano2QTVR is képes előállítani megfelelően, mindkettőben van hotspot szerkesztő is, ami jól és könnyen használható (Legalábbis gondolom, mert miért rontották volna el a Pano2VR-ben, amit már a Pano2QTVR-ben jól megcsináltak). Ha engedélyezed a hotspotok szerkesztését, bejön a kép, amire rá tudod rajzolni a maszkot, és ezt fel tudod paraméterezni. Simán megadhatsz URL-t vagy a behívandó másik QT .MOV-ot. Először úgy hozd létre, hogy a .MOV-ot linkeld és a target = myself legyen, mert ebben az esetben az új kép egyszerűen a meghívó helyére töltődik be, és ha csak közvetlen a .MOV-ra hivatkozol, akkor a gépeden és webes oldalról is menni fog, ha a .MOV-ok elérési útja azonos. A többi lehetőséggel csak utána kísérletezz. A PTViewer verzió ez alapján viszonylag könnyen elkészíthető, mert ugyan a Pano2QTVR-ből mentett hotspot layer nem felel meg közvetlenül a PTViewer-nek, de elég könnyen átalakítható, a PTViewer egyéb paramétereivel kicsit nehezebb megküzdeni, de pl. weben egy PHP scripttel elég jól automatizálható.