Keresés

Részletes keresés

Rbatka Creative Commons License 2007.11.08 0 0 279
khmmmm, még nincs, khmmm......

Egyébként nagyon úgy áll a helyzet szerintem, hogy nem lesz kegyelem...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (277)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.08 0 0 278

A MÁV honlapján még kirakva a lakitelki vágányzár hirdetménye.

 

Holnaptól vége a 130-as vágányzárjának, végre Szentes-szolnok között rövidebb lesz pár perccel a menetidő.

Előzmény: Rbatka (276)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.08 0 0 277

- Most már csak azt kéne tudni, hogy melyik az a kettő nap?

- Az odáig oké, hogy ninncs vágányzár, de attól még, hogy vonatforgalom nem nagyon lesz rajta, a vonal mellett menő utat a vasúti töltés védi. Szóval ott nem ártana a szintemelés.

A bezárás még hivatalosan nincs eldöntve nem?

Előzmény: Rbatka (276)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.08 0 0 276
Törzsgyökeres szentesivel közölném, hogy Szolnok-Lakitelek között hetente van hogy két magánvasúti szállítmány is megy(pl. 2 mozdony, 3 kocsi), továbbá a pályaépítés miatt erre járnak haza a vonatok, tehát remek fényképezési lehetőség van.

Pár napja vissza lett vonva a vágányzár a Lakitelek-Kiskunfélegyháza vasútvonalon! A felújítás elmarad, a vonalat bezárják. Ennyi. December 9.-ig lesz személyszállítás, napra pontosan 110 év üzem után(1897. december 9.-én indult meg a forgalom.)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.08 0 0 275
Tény, hogy cselekedeteik alapján jobboldaliak, de miért mondják ki magukról azt hogy baloldaliak? :D Megint hazudtak :-))))))
Előzmény: Holdkooros (273)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.07 0 0 274
nem tévedsz, sajna
Előzmény: Holdkooros (273)
Holdkooros Creative Commons License 2007.11.07 0 0 273
Baloldali az olyan párt, amely a társadalmi egyenlőségért, az elnyomott, szegény (nép)rétegek felemelkedéséért küzd... nekem úgy tűnik, hogy ilyen párt jelenleg NINCS a Házban... de lehet, hogy tévedek.
Előzmény: Rbatka (270)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.06 0 0 272
zárjuk le azért is, mert 30 éve MINDENKI lesz@rja a vasutat, kivéve néhány lelkes embert akik vagy kívülállók és szörnyűlködnek, vagy ha döntési pozícióba kerülnek százan százfelől kicsinyes önérdekből agyontapossák


Előzmény: Rbatka (271)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.06 0 0 271
Zárjuk le, mert ekkora viccet idén még nem hallottam. Tréfarépa volt a vacsora?
Előzmény: Rbatka (270)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.06 0 0 270
Muhaha :D
Ez állati jó, ilyet még nem hallottam :-)
Nem az MSZP és az SZDSZ az a két párt, amelyik baloldali tömörülés? :-))

Na szerintem zárjuk le a témát!
Előzmény: Holdkooros (269)
Holdkooros Creative Commons License 2007.11.06 0 0 269
OFF

"...a baloldalt csírájában eltapossuk..."

A baloldalt lényegében 1989-ben eltaposták. Jelenleg a T. Házban kizárólag JOBBOLDALI pártok vannak.
ON
Előzmény: Rbatka (268)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.06 0 0 268
Ha teljes üzemidőben mértek volna, akkor nem zártak volna be olyan vasútvonalat, mint például a Fülöpszállás-Kecskemét vasútvonal.


A főbakter nevet mi adtuk neki, nem a szaktudása miatt, hanem mert épp az jutott eszünkbe.


Ez az adat nem feltétlenül szentírás. Tény, hogy az 5252-es mezőkódú autóbuszvonal 358-as járata többnyire jól kihasznált, de a vonaton is vannak bőven. Nem kellene ennyire vasútellenesen írogatni ebbe a topikba, mert szúrja a szememet. Meg elképzelhető, hogy a másokét is. Az egy dolog, hogy nem vagyok vasutas, se sofőr de nekem is van 1000+1 volános és vasutas ismerősöm is (rokonság meg ismerősök ha érdekel), akik szerintem jobban ismerik a környéken helyzetet.

Valamiért nekem is olyan érzésem van, hogy szándékos a vasút leépítése Magyarországon. Ha nem így lenne, akkor nem hozták volna az árakat egy szintre. Nem zárnák be folyamatosan a vasútvonalakat. Nem ölnék ki a teherforgalmat a mellékvonalakon. A RoLa vonatok nem félig megtelve járnának.

Hiszek abban, hogy egyszer még eljön egy jobb időszak a vasút számára, és a szocialista kormánypártot(bármennyire OFF is) elsöpörjük, a baloldalt csírájában eltapossuk. Nem tudom, hogyha annyira komoly gazdasági válság lenne Magyarországon, miért nem lennének valódi reformok, miért nem szüntetik meg azokat a buszjáratokat alacsony kihasználtságra hivatkozva, ahol van vasút.

Mondok konkrét adatot, hogy elhidd: Most a 15:20-as tiszakécskei buszra felszállt 25 ember. A 15:20-as nyárlőrincin ugyanennyi. A vonaton nagyjából 70 ember lehetett. Akkor mégis mit éri meg fenntartani, mit szeretnek jobban az utasok hmmmmm?
Előzmény: monor-21 (267)
monor-21 Creative Commons License 2007.11.04 0 0 267

Ha durvábban fogalmaztam, elnézést kérek. Ha túlbuzgó a hozzászólás, elnézést kérek.

 

Üdv.: Főbakter

 

 

Az, hogy hogyan fogalmazol Téged minősít.

Ezért nem kell elnézést kérned.

Adod magad amilyen vagy.

Ez nem baj, ez valóság.

 

A politikai minősítésítésidet hagyjuk , ott csak az a baj, hogy nem tudsz (még) szelektálni - majd egyszer megtanulsz - és a poolidilibe való dolgokat is ide írtad.

 

Nézzük a szakmát :

 

1./

.."..Az hogy valaki olyan időszakban méri fel a vonalak kihasználtságát, amikor a kutya nem utazik a vonaton, pl.: deles vonatok, már uram-bocsá' nem gondolja, hogy talán olyan időben kellene utazni a vonaton, amikor annak láthatóan magas a kihasználtsága....."

 

A felmérők, több napon át teljes üzemidőben mérnek. Neked meg viszonylag közel is vannak a felmérők/számlálók, lévén szolnoki főiskolások.

 

2./

.."...

Véleményem szerint az országban valakinek nagy pénzügyi kötődése van a Volán-társaságokhoz, így inkább a Volán kapja meg a pénzt (amit ugye még a Volán fizikai dolgozói nem is láttak), amit vasútfejlesztésre kellene a MÁV-nak átutalnia...."

 

Ez nagy-nagy szakmai butaság. a 24 Volán nagyon elégedett lenne a vasúton belül a SZESZA/STRART-nak  évente átutalt pénz 10%-val.

Ez a butaságod nem azért veszélyes mert ilyet hiszel, abban semmi baj nincs.

A veszély ott van, hogy odaírtad :..Főbakter....

Uram Isten.

Mit tudhat a közép bakter meg az albakter ha a Főbakter ennyire keveset tud a vasútról?

 

 

3./

......megjegyzendő, az utasok a jelenlegi körülményei között is inkább a vasutat választják utazásukhoz)...

 

Ez is hamis.

Országosan az utasok 78%-át viszi a Volán, 22%-át a vasút.

 

Körzetekben (145+146 vonal) az összes helyközi utas 53% személygépkocsival, 43%-a busszal, kb. 1%-a kerékpáral és motorral, míg 3%-a vonattal utazik.

 

Nálatok a busz-vonat arány = 14:1

 

 

A kormány politikáról írt dolgaidra semmit mert ez itt vasutas fórum.

 

 

 

 

Előzmény: zsupet (266)
zsupet Creative Commons License 2007.11.04 0 0 266

Szia!

 

Régen írtam már a fórumban, be kell pótolnom. Nos, elvileg vasutas tanuló vagyok, de nem tudtam, hogy ilyen vonalakat akarnak bezárni. Undorító. Kérdezem én, hogy Kóka úr vajon ült-e a Lakitelek-Kiskunfélegyháza között közlekedő vonatok egyikén, iskolaidőben, a hétköznapi csúcsban. Szerintem nem. Teli van. És a Lakitelek-Kunszentmárton vonalon? Erről a vonalról osztja szét Lakitelek az utasokat Szolnok, Kecskemét, és Kiskunfélegyháza felé. Teljesen ki akarja nyírni az országot egy gazdagodni vágyó hulladék ember? Ezeket a vonalakat teljes hosszában fel kellene újítani, és ha nem is villamosítani, de új, csendesebb, környezetkímélőbb motorvonatokat vásárolni, vagy itthoni tervek alapján gyártani rájuk. Több vonat, kedvezőbb utazási feltételek mellett a MÁV (bocsánat: Start) vissza tudná szerezni a Volán által elcsalt utasokat (megjegyzendő, az utasok a jelenlegi körülményei között is inkább a vasutat választják utazásukhoz).

 

Az hogy valaki olyan időszakban méri fel a vonalak kihasználtságát, amikor a kutya nem utazik a vonaton, pl.: deles vonatok, már uram-bocsá' nem gondolja, hogy talán olyan időben kellene utazni a vonaton, amikor annak láthatóan magas a kihasználtsága? A járatok csökkentése is elég drasztikus lépés, de mindjárt jobb, mintha egy egész vasútvonalat szüntetnék meg.

 

Véleményem szerint az országban valakinek nagy pénzügyi kötődése van a Volán-társaságokhoz, így inkább a Volán kapja meg a pénzt (amit ugye még a Volán fizikai dolgozói nem is láttak), amit vasútfejlesztésre kellene a MÁV-nak átutalnia.

 

Csak egy elrettentő példa, hogy kormányunk miben gondolkodik:

államtitkárunk a Parlamentben többször hangsúlyozta, hogy a budapesti elővárosi közlekedést, és a BP-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza fővonalat, valamint a BP-Hegyeshalom fővonalat akarják fejleszteni, felújítani. És kifújt, ennyi. Több képviselő tiltakozik a vonalbezárások ellen, de a kormány élesen lesz...rja az ország véleményét. Úgy körülbelül az esélyeinkről. Ja és az uniós támogatások nem mindig érkeznek meg a vasúthoz. Ez a nem mindegy.

 

Úgyhogy a november 7-i sztrájokt egyre jobban támogatom, hajrá vasút! Tegyünk az ellen, hogy kormányunk tönkretegye anno olyan szépen virágzó vasutunkat.

 

Úgy az országnak jót tenne egy nem Budapest centrikus vasúthálózat. Mondjuk:

Záhony - Nyíregyháza - Debrecen - Szolnok- Nyársapáti elág. (közismertebb nevén: ceglédi delta) - Kecskemét - Fülöpszállás - (új építésű vonalak:) Solt - Dunaföldvár - Mezőfalva - Rétszilas - Dombóvár - Kaposvár - Gyékényes - Murakeresztúr. Csak egy kis részt kell építeni, a meglévőket felújítani, nagysebességű vonalra berendezni, villamosítani, és van egy észak-kelet - dél-nyugat nemzetközi és belföldi közlekedő folyosó.

 

Ha durvábban fogalmaztam, elnézést kérek. Ha túlbuzgó a hozzászólás, elnézést kérek.

 

Üdv.: Főbakter

Előzmény: Rbatka (238)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.03 0 0 265
Utolsó képek a 130-as Nagytőke-Kunszentmárton közötti 3km átépüléséről:
Végig le van fektetve a vágány dozátorozva is megvan, most már csak az FKG gépsoré, illetve a finomanyagolásra a bobóé a terep.





Rbatka Creative Commons License 2007.11.02 0 0 264
Lázba hozott ez az OFF-olás :-)
Előzmény: Rbatka (263)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.02 0 0 263
3 Ft van a telefonomon! :(
Előzmény: Törölt nick (257)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.02 0 0 262
http://mkkk.kma.bme.hu/szentes/szentoros.htm
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.02 0 0 261

Tanulni nem szégyen :-))

A cím sor (felül) úgy kezdődik http://

A gombok pedig az egér gombjai.

Előzmény: Törölt nick (260)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.02 0 0 260
Az addig oké, de nem tudom mi az a címsor, a többi lépésről nem is beszélve...

(bevallom, tök hülye vagyok a számítástechnikához)
Előzmény: Törölt nick (259)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.02 0 0 259

Sajna nem értek a link-megadáshoz

A címsorra kattintasz, majd jobb gomb-- másol-- a hova másolod ott pedig jobb gomb-- beilleszt.

Előzmény: Törölt nick (258)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.02 0 0 258
Sajna nem értek a link-megadáshoz.
De bárki, aki kíváncsi rá, megtalálja, ha beírja a keresőbe a "Szentes-Orosháza vasútvonal" szöveget.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (256)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.02 0 0 257
OFF
Folyamatosan csörgetlek, de nem veszed fel a telefont.
ON
Előzmény: Rbatka (247)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.02 0 0 256
Köszi a kiegészítést. Van egy régi honlap a vonaladról. Meg tudnád itt adni a línkjét?
Előzmény: Törölt nick (255)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.02 0 0 255
Fábiánsebestyén-Árpádhalom: 1906. dec. 6.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (252)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.02 0 0 254
146-os:

Kecskemét-Tiszaug-Tiszahídfő: 1896 10 03
Tiszaug-Tiszahídfő-Kunszentmárton 1952 05 18
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.02 0 0 253
130-as:
Tiszatenyő-Kunszentmárton: 1885 05 17
Kunszentmárton-Szentes 1887 09 24
Szentes-Hódemzővásárhelyi-Népkert 1893 10 22
Hódmezővásárhely-Makó 1903 04 25
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (252)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.02 0 0 252
No nézzük akkor:
147-es: Kiskunfélegyháza-Csongrád: 1888 09 16.
Csongrád-Szentes 1906 09 02
Szentes-Orosháza 1906 01 04
Fábiánsebestyén-Árpádhalom kábé ugyanakkor mikor Szentes-Orosháza
Előzmény: Rbatka (251)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.02 0 0 251
Mikor épültek a
Szentes-Orosháza,
Fábiánsebestyén-Árpádhalom,
Kiskunfélegyháza-Csongrád,
Csongrád-Szentes,
Szolnok-Szentes~Makó
Tiszaug(Lakitelek)-Kunszentmárton(1951. ??. ??.)
vonalak?
Jó lenne napra pontosan tudni. :-)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.01 0 0 250
Ennek bedeandrás örülne a legjobban.
Előzmény: VT22 (249)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!