Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Sajnos ott tartunk, hogy a két véglet közötti vita politkai vitába is torkollott. Azt hiszem, hogy az itt fórumozók hasonló véleménnyel vannak, mint én, és hasonló tisztelettel és elhivatottsággal vannak a vasútért, mint én. Már elnézést kérek azért, ha szót merek emelni azért, ami itt folyik az országban.
Az arányok jók, már amelyik a volán és a vonaton utazók országos arányát illeti. A msotani helyzet alapján jó. De nem a mostani helyzetet kellene nézni, hanem az előtt egy évit. Akkor is ilyen volt az arány. Ez statisztika, és ez azért jó, mert aki a stastisztikát írja, az azt ír bele, amit akar. Ugyanígy a hőn állított utasszámláló szolnoki főiskolásokkal. Én elég sokat utazok vonattal, és soha az életben nem találkoztam csúcsidőben utaszámlálókkal. Bocsánat, találkoztam: 4 évvel ezelőtt a régi S-7809-es vonaton (Szeged-Dombóvár alsó). És soha többet.
Azt hiszem a szakmai tudásomat nem itt kellene megkérdőjelezni, hanem terepen. És a nevemmel kapcsolatban: tisztelet annak, akinek a nevet köszönhetem. Azt hiszem, hogy a "középbakterek" és az "albakterek" is sértőnek találhatnák az ilyen fajta hozzászólást. De mint egyik jó ismerősöm mondta: "Így jártam, szólásszabadság van."
Számomra nagyon fájó pont a Kiskunfélegyháza-Tiszaalpár vonal bezárása. Egy nemcsak forgalmas, hanem egyben szép tájrészen futó vasútvonal. Amikor Tiszaalpárt elhagyja a vasútvonal, és szép lejtéssel megérkezik Tőserdőhöz, leírhatatlan táj nyílik elénk.
Egy vasutas (nagyon :-) )közeli ismerőssel vltunk nemrég Szolnokon, és valahol a 10. vágány körül egy padon egy csaj ült, és valamit írogatott. Az ismerősömben rögtön gyanút keltett: "Nézd már meg mit csinál, szerintem utast számol, félek, hogy csalni fog" :-)
"A felmérők, több napon át teljes üzemidőben mérnek. Neked meg viszonylag közel is vannak a felmérők/számlálók, lévén szolnoki főiskolások." Nem csinálnak semmit az ilyen felmérők... Ráfogják, hogy voltam x-en miközben y-an volak. Nem ér semmit.
- Most már csak azt kéne tudni, hogy melyik az a kettő nap?
- Az odáig oké, hogy ninncs vágányzár, de attól még, hogy vonatforgalom nem nagyon lesz rajta, a vonal mellett menő utat a vasúti töltés védi. Szóval ott nem ártana a szintemelés.
Törzsgyökeres szentesivel közölném, hogy Szolnok-Lakitelek között hetente van hogy két magánvasúti szállítmány is megy(pl. 2 mozdony, 3 kocsi), továbbá a pályaépítés miatt erre járnak haza a vonatok, tehát remek fényképezési lehetőség van.
Pár napja vissza lett vonva a vágányzár a Lakitelek-Kiskunfélegyháza vasútvonalon! A felújítás elmarad, a vonalat bezárják. Ennyi. December 9.-ig lesz személyszállítás, napra pontosan 110 év üzem után(1897. december 9.-én indult meg a forgalom.)
Baloldali az olyan párt, amely a társadalmi egyenlőségért, az elnyomott, szegény (nép)rétegek felemelkedéséért küzd... nekem úgy tűnik, hogy ilyen párt jelenleg NINCS a Házban... de lehet, hogy tévedek.
zárjuk le azért is, mert 30 éve MINDENKI lesz@rja a vasutat, kivéve néhány lelkes embert akik vagy kívülállók és szörnyűlködnek, vagy ha döntési pozícióba kerülnek százan százfelől kicsinyes önérdekből agyontapossák
Ha teljes üzemidőben mértek volna, akkor nem zártak volna be olyan vasútvonalat, mint például a Fülöpszállás-Kecskemét vasútvonal.
A főbakter nevet mi adtuk neki, nem a szaktudása miatt, hanem mert épp az jutott eszünkbe.
Ez az adat nem feltétlenül szentírás. Tény, hogy az 5252-es mezőkódú autóbuszvonal 358-as járata többnyire jól kihasznált, de a vonaton is vannak bőven. Nem kellene ennyire vasútellenesen írogatni ebbe a topikba, mert szúrja a szememet. Meg elképzelhető, hogy a másokét is. Az egy dolog, hogy nem vagyok vasutas, se sofőr de nekem is van 1000+1 volános és vasutas ismerősöm is (rokonság meg ismerősök ha érdekel), akik szerintem jobban ismerik a környéken helyzetet.
Valamiért nekem is olyan érzésem van, hogy szándékos a vasút leépítése Magyarországon. Ha nem így lenne, akkor nem hozták volna az árakat egy szintre. Nem zárnák be folyamatosan a vasútvonalakat. Nem ölnék ki a teherforgalmat a mellékvonalakon. A RoLa vonatok nem félig megtelve járnának.
Hiszek abban, hogy egyszer még eljön egy jobb időszak a vasút számára, és a szocialista kormánypártot(bármennyire OFF is) elsöpörjük, a baloldalt csírájában eltapossuk. Nem tudom, hogyha annyira komoly gazdasági válság lenne Magyarországon, miért nem lennének valódi reformok, miért nem szüntetik meg azokat a buszjáratokat alacsony kihasználtságra hivatkozva, ahol van vasút.
Mondok konkrét adatot, hogy elhidd: Most a 15:20-as tiszakécskei buszra felszállt 25 ember. A 15:20-as nyárlőrincin ugyanennyi. A vonaton nagyjából 70 ember lehetett. Akkor mégis mit éri meg fenntartani, mit szeretnek jobban az utasok hmmmmm?
Ha durvábban fogalmaztam, elnézést kérek. Ha túlbuzgó a hozzászólás, elnézést kérek.
Üdv.: Főbakter
Az, hogy hogyan fogalmazol Téged minősít.
Ezért nem kell elnézést kérned.
Adod magad amilyen vagy.
Ez nem baj, ez valóság.
A politikai minősítésítésidet hagyjuk , ott csak az a baj, hogy nem tudsz (még) szelektálni - majd egyszer megtanulsz - és a poolidilibe való dolgokat is ide írtad.
Nézzük a szakmát :
1./
.."..Az hogy valaki olyan időszakban méri fel a vonalak kihasználtságát, amikor a kutya nem utazik a vonaton, pl.: deles vonatok, már uram-bocsá' nem gondolja, hogy talán olyan időben kellene utazni a vonaton, amikor annak láthatóan magas a kihasználtsága....."
A felmérők, több napon át teljes üzemidőben mérnek. Neked meg viszonylag közel is vannak a felmérők/számlálók, lévén szolnoki főiskolások.
2./
.."...
Véleményem szerint az országban valakinek nagy pénzügyi kötődése van a Volán-társaságokhoz, így inkább a Volán kapja meg a pénzt (amit ugye még a Volán fizikai dolgozói nem is láttak), amit vasútfejlesztésre kellene a MÁV-nak átutalnia...."
Ez nagy-nagy szakmai butaság. a 24 Volán nagyon elégedett lenne a vasúton belül a SZESZA/STRART-nak évente átutalt pénz 10%-val.
Ez a butaságod nem azért veszélyes mert ilyet hiszel, abban semmi baj nincs.
A veszély ott van, hogy odaírtad :..Főbakter....
Uram Isten.
Mit tudhat a közép bakter meg az albakter ha a Főbakter ennyire keveset tud a vasútról?
3./
......megjegyzendő, az utasok a jelenlegi körülményei között is inkább a vasutat választják utazásukhoz)...
Ez is hamis.
Országosan az utasok 78%-át viszi a Volán, 22%-át a vasút.
Körzetekben (145+146 vonal) az összes helyközi utas 53% személygépkocsival, 43%-a busszal, kb. 1%-a kerékpáral és motorral, míg 3%-a vonattal utazik.
Nálatok a busz-vonat arány = 14:1
A kormány politikáról írt dolgaidra semmit mert ez itt vasutas fórum.
Régen írtam már a fórumban, be kell pótolnom. Nos, elvileg vasutas tanuló vagyok, de nem tudtam, hogy ilyen vonalakat akarnak bezárni. Undorító. Kérdezem én, hogy Kóka úr vajon ült-e a Lakitelek-Kiskunfélegyháza között közlekedő vonatok egyikén, iskolaidőben, a hétköznapi csúcsban. Szerintem nem. Teli van. És a Lakitelek-Kunszentmárton vonalon? Erről a vonalról osztja szét Lakitelek az utasokat Szolnok, Kecskemét, és Kiskunfélegyháza felé. Teljesen ki akarja nyírni az országot egy gazdagodni vágyó hulladék ember? Ezeket a vonalakat teljes hosszában fel kellene újítani, és ha nem is villamosítani, de új, csendesebb, környezetkímélőbb motorvonatokat vásárolni, vagy itthoni tervek alapján gyártani rájuk. Több vonat, kedvezőbb utazási feltételek mellett a MÁV (bocsánat: Start) vissza tudná szerezni a Volán által elcsalt utasokat (megjegyzendő, az utasok a jelenlegi körülményei között is inkább a vasutat választják utazásukhoz).
Az hogy valaki olyan időszakban méri fel a vonalak kihasználtságát, amikor a kutya nem utazik a vonaton, pl.: deles vonatok, már uram-bocsá' nem gondolja, hogy talán olyan időben kellene utazni a vonaton, amikor annak láthatóan magas a kihasználtsága? A járatok csökkentése is elég drasztikus lépés, de mindjárt jobb, mintha egy egész vasútvonalat szüntetnék meg.
Véleményem szerint az országban valakinek nagy pénzügyi kötődése van a Volán-társaságokhoz, így inkább a Volán kapja meg a pénzt (amit ugye még a Volán fizikai dolgozói nem is láttak), amit vasútfejlesztésre kellene a MÁV-nak átutalnia.
Csak egy elrettentő példa, hogy kormányunk miben gondolkodik:
államtitkárunk a Parlamentben többször hangsúlyozta, hogy a budapesti elővárosi közlekedést, és a BP-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza fővonalat, valamint a BP-Hegyeshalom fővonalat akarják fejleszteni, felújítani. És kifújt, ennyi. Több képviselő tiltakozik a vonalbezárások ellen, de a kormány élesen lesz...rja az ország véleményét. Úgy körülbelül az esélyeinkről. Ja és az uniós támogatások nem mindig érkeznek meg a vasúthoz. Ez a nem mindegy.
Úgyhogy a november 7-i sztrájokt egyre jobban támogatom, hajrá vasút! Tegyünk az ellen, hogy kormányunk tönkretegye anno olyan szépen virágzó vasutunkat.
Úgy az országnak jót tenne egy nem Budapest centrikus vasúthálózat. Mondjuk:
Záhony - Nyíregyháza - Debrecen - Szolnok- Nyársapáti elág. (közismertebb nevén: ceglédi delta) - Kecskemét - Fülöpszállás - (új építésű vonalak:) Solt - Dunaföldvár - Mezőfalva - Rétszilas - Dombóvár - Kaposvár - Gyékényes - Murakeresztúr. Csak egy kis részt kell építeni, a meglévőket felújítani, nagysebességű vonalra berendezni, villamosítani, és van egy észak-kelet - dél-nyugat nemzetközi és belföldi közlekedő folyosó.
Ha durvábban fogalmaztam, elnézést kérek. Ha túlbuzgó a hozzászólás, elnézést kérek.
Utolsó képek a 130-as Nagytőke-Kunszentmárton közötti 3km átépüléséről: Végig le van fektetve a vágány dozátorozva is megvan, most már csak az FKG gépsoré, illetve a finomanyagolásra a bobóé a terep.