A vasutastopicban vissza lehet talán keresni, úgy kb 5-6 éve kezdték bontani a vágányokat, több szakaszban. Anno még ábrándoztam arról, hogy kéne egy Árpád hídtól induló különvonatot szervezni.
Sokáig a közterület fentartó vállalat telephelye volt ez a sarok,amin a ház is látható. Az Árpád-híd alatt a vágányok maradványai is sokáig láthatóak voltak.
Komolyan mondom, csak kapkodom a fejem, hogy milyen képeket raktok fel. Zseniális. Csak annyit tudok monani, mint a kikapós menyecske a harmadik menet után: még, még, még!
Vizafogó egy teherpályaudvar volt, ahonnét a lipótvárosi cégek iparvágányait szolgálták ki, a Vizafogó pu-ról pedig a Balparti Körvasútra csatlakoztak a vágányok.
Számomra nagyon érdekes téma ez a Vizafogó ,de - sajnos - nem tudok róla semmit csak azt ,hogy mozdonyokot tároltak ott. Valójában ez egy állomás volt ,ami végül már csak tároló helységként funkciónált? Vagy másról van szó?
Az Árpád-híd nincs előttem ,de gondolom ma már nehéz lenne elképzelni,hogy ott valaha vágányok feküdtek. Mindenesetre ritka fotók ,amelyekhez csak gratulálni tudok!
Megköszöném ,ha térképen bejelölnéd ,hogy hol húzódtak azok a vágányok.
"Igaz az a "legenda", hogy tele volt leállított vagy konzervált gőzösökkel?"
**
Mivel akkor Istvántelek még élő járműjavító volt, a Közlekedésinek meg nem volt meg a Tatai úti raktárbázisa, ezért a KM-nak átadott mozdonyokat a múzeum Vizafogón tárolta.
1976-ban még szétvágandó mozdonyok is voltak ott, sőt teherkocsikat ott helyben is vágtak.
FAV-20 viszont korábbi hsz. szerint 1977-ben már csak a KÖZMUZ mozdonyokat találta, ezeket fényképeztem én is 1980-ban, és ma is bárki fényképezheti őket a Füstiben.
Emlékszem itt elfogyott a filmem,és 1 hónap múlva vissza kellett mennem,de akkorra már sok mozdony szét lett vágva! Sosem láttam ekkora mozdonyt,és lenyűgözött a nagysága. Nem értettem mért nem 424 a száma,de már akkor is értettem egy kicsit a mozdonyokhoz és megszámoltam a kerekeit. A szám stimmelt. Csak rá 20 év után vettem egy könyvet ami 3 könyv igazából,és ott olvastam a mozdony nem mindennapi történetét.