Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2009.11.29 0 0 35302
Ami sosem volt indóház.
Előzmény: 3823 (35300)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2009.11.29 0 0 35301
Igen, Kelenföld, a DSO-ban is beírtam, hogy az. A háttérben a Sashegy lejtője látszik, a 328-as vsz. Székesfehérvár felé jár ki. Üdv.
Előzmény: gumidani (35295)
3823 Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35300
Az bizony a régi Kelenföld ott nőttem fel mellette a keresztapám apja ott volt tolatás vezető
a most lerombolt Pécsi indóházban lakott.
MBen Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35299
Füzesabonyban semmiképp, ott nincsenek ekkora hegyek a háttérben.
Kelenföld elképzelhető, bár abból a korból nem nagyon láttam még fotókat onnan.
Előzmény: gumidani (35295)
fantal Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35298
Ott áll a Parkban a 328,054 ;)

327,141 a romos állapotú Istvántelken.
Előzmény: Erik777 (35296)
gumidani Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35297
Magyar gyártású van. A 328.054.
Előzmény: Erik777 (35296)
Erik777 Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35296
Van ebből a 328-as sorozatból példányunk?
Előzmény: gumidani (35295)
gumidani Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35295

Csak a rend kedvéért kérdezem, hogy a "328 661 am 8.9.64 in Füsezabony" kép  innen:

 

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4545574

 

 

ugye Budapest-Kelenföldön készült?

Előzmény: Mozdonyvezetö (35260)
Erik777 Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35294
Jó lenne, ha lenne 3 ilyen állápotban lévő 411-esünk.
Előzmény: Mozdonyvezetö (35285)
rm40 Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35293
Előzmény: rm40 (35288)
fantal Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35292
Jó az offtopic zöld Árpád :) Bár a Camot-ot nem ismerték fel, ABbmot-nak nézték. :))
Előzmény: rm40 (35288)
Cheew Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35291

De itt már egyszer volt tárgyalva a GySEV 520-asok pályaszám ügye:

2006.03.28 16:21:50 © (17256) hozzászólásomban.

Itt szintén van egy kép az 520,018 konyhájának oldaláról közelről.

Üdv
Előzmény: Cheew (35290)
Cheew Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35290
Sziasztok!

"csak egy egyszerű festett lemezt bigyesztettek ki a két végére."

Mint, pl ezen a képen amin az GySEV 520,083 fara látszik.
A képet Horst Christian készítette 1980-ban. legalábbis ez van a kép hátára írva:)


Előzmény: Gőzmozdonyos (35289)
Gőzmozdonyos Creative Commons License 2009.11.28 0 0 35289

Szia!

Az 520-as sor. mozdonyokon sosem volt zománctábla, csak egy egyszerű festett lemezt bigyesztettek ki a két végére. Ezt egy kedves ismerősömtől tudom, aki annak idején járt a GySEV gőzöseivel köztük az 520-assal is. A GySEV mozdonyokon volt öntött tábla,de végül már azokról is leszedték és csak ráfestették a számokat a tábla helyére.

A MÁV-os gépeken valóban csak festették...

 

Előzmény: Talicskás tengernagy (35287)
rm40 Creative Commons License 2009.11.27 0 0 35288
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2009.11.27 0 0 35287

Valamikor már volt szó erről, de nem találom. Arra sem emlékszem, hogy mi lett az eszmecsere végeredménye.

 

Az egykori BR52-ből lett 520-asokon milyen pályaszámjelzések voltak elöl, hátul és oldalt? Elöl-hátul volt-e zománctábla, vagy csak festett lemez? Oldalt csak a GYSEV-es mozdonyokon, vagy azoknak is csak egy részén volt öntött tábla? Ugye a MÁV-osokon nem volt öntött tábla, hanem csak festett felirat? 

dezsizola Creative Commons License 2009.11.27 0 0 35286

424nurmi topictárs 2001-es idézete:

 

 

"Vasutas Hírlap:
MOZDONYPARK NAGYKANIZSÁN: Nagykanizsán a gépészeti főnökség dolgozói rendbe tették a vasútállomás melletti parkot, ahol a Közlekedési Múzeum tulajdonában lévő gőzmozdonyok vannak kiállítva. A szoborjárműveket lefestették, a hiányzó elemeket pótolták. A parkosításban és az öt kiállított jármű megszépítésén három héten át húszan dolgoztak. A munka eredményeként egy kellemes díszpark fogadja a sétálókat, akik megcsodálhatják a felújított járműveket is. A nagykanizsai gépészeti főnökség végzi a 301-es (az országban az egyetlen) gőzmozdony felújítását. A jármű ősszel Budapestre a Vasúttörténeti Parkba kerül. "

 

 

Hm, nem semmi. Én a nyáron voltam Nagykanizsán megnézni az említett mozdonyokat. Hát mit tagadjam, elég trottyul néztek ki. Szegényekre megint ráférne egy kis felújítás.


Mozdonyvezetö Creative Commons License 2009.11.27 0 0 35285
Előzmény: Mozdonyvezetö (35283)
fantal Creative Commons License 2009.11.27 0 0 35284
"Ha az illetékesek tudtával és kontrolljával történt a gőzmozdonyok fényképezése, akkor bizonyára nem volt veszélyben az élenjáró technikánk és az egyéb fontos ipari titkaink."

***

Nem az ipari titkok miatt nem lehetett fényképezni, hanem a vasút átbocsájtóképességének titokban tartása végett (pályaállapotok, vontatójármű állag stb.)

Vannak, ahol ma sem szeretik a vasút környékén fotózókat, hogy példaként Görögországot említsem, ahol könnyen a rendőrségi fogdában találod magad, ha elkapnak.
Előzmény: kanizsella (35280)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2009.11.27 0 0 35283

Egy intenzívebb keresgélés után előkerült az osztrák "EISENBAHN" 1964 októberi száma, ahol egy négy és fél oldalas beszámoló van a kérdéses rendezvényről. 1964 aug. 30. és szept. 10. között a RCTS London és a VEF Wien szervezésében bonyolódott le ez a jugoszláviai és magyarországi kirándulás angol, (nyugat-)német, svájci, francia és osztrák résztvevőkkel, 54 fővel. Morop-kongresszusról nem esik szó, úgy tűnik, hogy ez egy önálló szervezésű út volt.

A magyar szakasz főbb állomásai voltak:

Szeged, Hódmezővásárhely, Kutasipuszta, Békéscsaba, Szolnok, Püspökladány, Debrecen, Hortobágy, Nyíregyháza, Sárospatak, Tokaj, Miskolc, Diósgyőr, Perecesbánya, Szilvásvárad, Eger, Füzesabony, Budapest (Hámán Kató, Fogaskerekű, Úttörővasút, Kisföldalatti, HÉV-Cinkota, Ganz-MÁVAG), Sopron.

Előzmény: k.novotny (35279)
kisvautas Creative Commons License 2009.11.26 0 0 35282
kisvautas Creative Commons License 2009.11.26 0 0 35281
kanizsella Creative Commons License 2009.11.26 -1 0 35280

"egy nyugatnémet és osztrák csoportnak szervezett "tanulmány"út alkalmából készültek"

 

Megnyugtattál egy kicsit. Ha az illetékesek tudtával és kontrolljával történt a gőzmozdonyok fényképezése, akkor bizonyára nem volt veszélyben az élenjáró technikánk és az egyéb fontos ipari titkaink.

Előzmény: Mozdonyvezetö (35274)
k.novotny Creative Commons License 2009.11.26 0 0 35279
Tulajdonképpen hányszor volt Magyarországon MOROP-kongresszus?
Én 1966 őszról és 1983. októberről tudok.

 

Lehet, hogy nem MOROP kongresszus volt az, amit 1964-re tettem (fejből erre emlékeztem), de 1964-ben is volt valamilyen szekta gyűlés, és ezek szerint nem a MOROP égisze alatt, amelyen részt vettem mint látogató. Az 1966 nekem nem jön be, mert akkor a MN-nél mint kopasz, stádiumban szerepeltem, és igy látogatóként sem voltam jelen

Előzmény: fantal (35278)
fantal Creative Commons License 2009.11.26 0 0 35278
Tulajdonképpen hányszor volt Magyarországon MOROP-kongresszus?
Én 1966 őszról és 1983. októberről tudok.
Előzmény: k.novotny (35275)
7578 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 35277
Esetleg mutathatnál jó példát-:)))
Előzmény: fantal (35276)
fantal Creative Commons License 2009.11.26 0 0 35276
Moldova írja az "Akit a mozdony füstje..." alapművében, hogy pl. Szerencsre jártak rendszeresen nyugatnémet, osztrák vasútbarátok, akim pl. autóval követték a vonatokat és így fotóztak nyíltvonali kpeket, és hallgatólagosan eltűrték ezt a "zilletékesek".

Mindenesetre tőlünk nyugatra milyen kincsek rejtőznek az archívumok mélyén. (Meg itthon is, csak a magyar gyűjtők, fotósok ííírtóznak megosztani a képeiket másokkal...)
Előzmény: kanizsella (35268)
k.novotny Creative Commons License 2009.11.26 0 0 35275

Szia!

 

Ha jól tudom, az 1964-es képek egy nyugatnémet és osztrák csoportnak szervezett

 

Az az igazság, hogy én másképp emlékszem:-)))

 

1964 (nyarán, kora öszén) Magyarországon volt a MOROP kongresszus, ami kb. 1 hétig (valahogy igy emlékszem) tartott. Ezen időszak alatt azt hiszem kétszer szervezett kirándulást szerveztek a kongresszusi delegáltak részére, amelyekben különböző vasúti létesitmények megtekintése szerepelt

 

Ezen kivűl az egyéni látogatoknak, a Közlekedési Múzeumban vasútmodell kiállitás szerveztek.

 

 

 

 

 

Előzmény: Mozdonyvezetö (35274)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2009.11.26 0 0 35274

Ha jól tudom, az 1964-es képek egy nyugatnémet és osztrák csoportnak szervezett "tanulmány"út alkalmából készültek, valamelyik korabeli osztrák szakfolyóirat közölt róla utána egy beszámolót. Este jobban ráérek, megpróbálom előkotorni.

Az egyik egri képen nagyon bizalmatlanul nézeget egy rendész-fajta egyenruhás...

Üdv.

Előzmény: kanizsella (35268)
pancserzoli Creative Commons License 2009.11.26 0 0 35273
Fent vannak, ott 13401-től sorban...
Előzmény: 3823 (35272)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!