Keresés

Részletes keresés

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.20 0 0 346

Jó estét!

 

Éljen marad minden!

 

Azoknál a vonalaknál, ahol átállás van, az azt jelenti, hogy buszt és vonatot is índítanak, hogy az embereket szoktassák át a buszocskára. De a vonalat nem lopják széjjel, mert azon a vonat is fog menni.

Rbatka Creative Commons License 2007.11.20 0 0 345
Írják, hogy néhány vonalon felkészülnek a szolgáltatóváltásra. Ez mit jelent? Szétlopnak, tönkretesznek mindent, amit lehet, és elhajtják az utasokat?


A Lakitelek-Kunszentmárton vasútvonalnak van közúti alternatívája, sőt van olyan busz, ami még jobban el is látja feladatát, mint a vasút, Halesz lakóit is elviszi.
Akkor milyen ott az utasszám a vonatokon?
Rbatka Creative Commons License 2007.11.19 0 0 344
Az utolsó bekezdésről lehet még valamit részletesebben tudni? Érdekel az ügy, hát mit írjak: :-(


Szóval monor-21 előző életében Taxxx volt, akiről a Megszűnő vasútvonalak! című topik első hozzászólásaiban megemlékeznek? Akkor ez .................. :(
Előzmény: Hentes2 (340)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.19 0 0 343
Békésnél és Muronynál mit mondtak a helyiek? Erre kíváncsi lennék.
Előzmény: Hentes2 (342)
Hentes2 Creative Commons License 2007.11.19 0 0 342

Milyen gyorsan megy? 125ccm-quad motoros. Max 30-cal, de én 1 és 5 km/h között szoktam járni vele. Nem kimondottan szórakozni használom mikor a pályán vagyok. Figyelem a síneket, a pályát, a környezetet és a tájat. Közben fotózok, videózok és beszélgetek a helyiekkel.

Emlékeket gyártok a gyermekeimnek és a hazámnak.

Kisszénás - Kondoros bejárása történetesen egy délutánomba került. A Bz-nek tíz perc egy menet, pedig az se egy szélvész.

 

Zengedély: Kell, persze, hogyne! Nem őrültem meg. Mindig és mindenhol engedéllyel megyek, de azt hogy honnan és hogyan szerzem meg azt nem mondom meg.

Kondoroson még a rendőrök is kijöttek megszakérteni, hogy mit keresek ott...

Üzemelő vonalon nem szoktam járni, azokat csak kívülről szoktam fotózni. Kisszénás kivétel volt. Arra viszont már nem kaptam engedélyt, hogy Kisszénás bejárati jelzőn túlmenjek, sőt magán az állomáson (ahova gyalog mentem) is csak egy fényképet készíthettem.

Így is örültem, hogy ott lehettem!

 

Üdv: Hentes

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (341)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.19 0 0 341
Hentes2:

Monor-21 kolléga is ezt mondta. Van 4 ember, aki nem magánakvaló idősebb ember ( ők tényleg csak nagy ritkán utaznak), abból 1 kiskorú, a másik 3-nak meg van autója, tehát nem vonatozik.

Megnéztem a sínautós képeidet a Murony-Békés vonalon, és lenne pár kérdéesem ez ügyben.

Milyen gyorsna lehet menni ezzel a szerkezettel? Motoros vagy kézi ( lábas) hajtású? Kell kérni zenge day-t a tanáccs részirül, ha ilyennel akarsz egy megszünt vonalon furikázni? A még üzemelőn kinek szólsz ha végigmész vele? Gondolom azért kell, mert nem árt tudni nem jön-e arra éppen akkor egy vasúti jármű, mert kellemetlen lehet ha mégis.

Sztem is a kisszénásiak a másik vonalra gondoltak, de az a Beol egyik cikke szerint megmarad, ahogy az a másik kettő is, amit sztem nem kéne megszüntetni, mert vannak benne lehetőségek ( OH-Szentes és Újszeged-Mezőhegyes a másik kettő).
Hentes2 Creative Commons License 2007.11.19 0 0 340

Érdekesség képpen elmondanám, hogy beszélgettem a helyiekkel az utazási szokásokról.

Kocsi a nyerő, gyakorlatilag azzal közlekednek, Kondoroson a busz is jelentős tömeget szállít.

Azt mondta a kisszénási állomásban szolgálatot teljesítő hölgy, hogy a környék tanyavilágában élők az elköltözést fontolgatják, ha megszűnik a vasút.

Nem tudom, hogy az Orosháza Szarvas közöttire vagy a kondorosira gondolt-e, de inkább az előbbi, ugyanis Kondorosra-ról gyakorlatilag nem vonattal járnak az emberek.

 

Érdekesség, hogy az említett Taxxx (monor-21) kollégára határozottan emlékeztek a helyiségben levők. Ami a legjobban megmaradt a fejükben, hogy megígérte a munkahelyük nem fog megszűnni. Szegények...

 

Hentes

 

 

Előzmény: Törölt nick (338)
Hentes2 Creative Commons License 2007.11.19 0 0 339

Én láttam egy felszálló embert mikor ottjártam!

Amúgy szegényke tényleg az a tipikus vonal ami így ebben a formában életképtelen.

Elmondanám azonban, hogy a környék közúthálózata is siralmas állapotban van.

Busszal utazni sem egy leányálom, de még kocsival se nagyon.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: Rbatka (333)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.19 0 0 338
Szinte 0, heti 4-5 utas már jónak mondható, bizony sokszor üresen jár a vonat. Ami miatt eddig megmaradt az ,h nincs közút helyette, Kisszénás és Kondoros között út sincs, egyébként is csak földutak vezetnek Kisszénásra, ami vasúton 6 km az busszal 20-25 lenne, Monor-21 nevű fórumozó egy másik topikban leírta a kisszénási felmérése eredményét, az ottaniak nem utaznak vonattal sehova vagy csak nagy ritkán, de akkor se feltétlen Kondorosra. A kondorosiak se nagoyn utaznak Kisszénás felé, max. ha Mezőtúrra vagy Orosházára akarnak menni, esetleg hétvégente pár diák, de amúgy az utasforgalom szinte 0, teljes árú jegyet, 10 esetből 9x vasútbarát vált csak. Egyébként jegykiadás már egyik állomáson sincsen, a kaller ad jegyet, mindkét irányból.
Előzmény: Rbatka (333)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.19 0 0 337
"Kiskunfélegyháza-Lakitelek (650 fő /nap)" soha nem hittem volna, hogy ilyen rengetegen vannak.... hol van itt akkor a probléma? :-(

A vonal másik oldalára még kíváncsi lennék(Lk-Kmn), hogy mekkora az utasforgalom naponta...
alex_86 Creative Commons License 2007.11.19 0 0 336
Egy mindenképpen jó hír:
Megmaradnak a Kiskunfélegyháza környéki vasúti járatok – jelentette be Dr. Garai István (MSZP) képviselő telefonon a Hírösindex-nek a hétfő délelőtt kilenc órától zajló tárgyalása eredményeként, amit a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium képviselőivel folytattak a parlamentben az érintett szocialista képviselőkkel együtt, Kákosy Csaba kabinetfőnökkel és Felsmann Balázs a GKM infrastruktúráért felelős szakállamtitkárával.
http://hirosindex.hu/politika/maradavasutkkfhazan/
hingyigabi Creative Commons License 2007.11.19 0 0 335

"de stratégiai fontosságúvá nevezik ki, az atomerőmű miatt."

 

Ez legfeljebb arra ad felmentést, hogy nem fogják felszedni, rekultiválni, sóval behinteni. Mi köze ennek a személyszállítás veszteségeinek a halmozásához?

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (324)
M40 120 Creative Commons License 2007.11.18 0 0 334
Annyit kiegészítésként, hogy a vonalat M31-es szolgálta ki, 1-6 nap kb. 18.00 körül bejött Oh-ra és kb. 18.30-kor visszament Kisszénásra.
M32-es csak rövid ideig volt ott.
Ha jól emlékszem/tudom.

Előzmény: Törölt nick (332)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.18 0 0 333
Szép múlt...

El sem tudtam képzelni, hogy hogy lehet egy ilyen rövid vonalat egy ilyen kis településnek építeni, mert még Békés az oké, mert majdnem megyeszékhely lett, de ez... :-)

Az utasforgalom mostanában milyen?
Előzmény: Törölt nick (332)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.18 0 0 332
Kisszénás-Kondoros vonal 1893-ban épült, együtt a Szarvas-Orosháza-Mezőhegyes vonallal. 9 m "i" sínek, bányakavics ágyazat.
Első évtizedei különösebb fejlesztések nélkül, dolgos hétköznapokkal teltek.
1956-ban meghosszabbították Kondoros I. vágányt a nagy teherforgalom miatt.
1968-ban a Közlekedéspolitikai koncepció a "Megszüntetendő" kategóriába sorolta, fejlesztési tilalom lett elrendelve. Úgy tönkrement, hogy 20 km/ óra lett.
1980-as évek elején eldőlt, hogy a vonal tovább üzemel, és 1982-ben felújították:
Kisszénás utáni kikanyarodó ívbe 48-as,
utána 2 km hosszban 34-es,
onnét Kondorosig megint 48-as sínrendszer került a pályába.
A 34 kg-os sín azért került bele, mert hiány volt 48-asból. De hogy lehessen rajta alkalmazni a 20 t tengelyterhelést, ezért sűrített talpfakiosztással építették.
A korszerűsítés után végig zúzottkő lett, de maradt talpfás.
A nyolcvanas években M32 vontatással, vegyesvonatokkal szolgálták ki a vonalat.
EGÉSZEN 1993-IG VEGYESVONATOK KÖZLEKEDTEK ERRE!
1994-ben jártam itt először, akkor szóló Bz volt.
Teherforgalma kb 2000-ig jelentős volt. Cukorrépa, szója. Soxor Szergej (!) húzta a tehervonatokat.
Forgalmi szolgálat már rég nincs, kereskedelmi dolgozó kb 2002-ig volt. Most senki nincs.
A MÁV hozzáállása miatt (kocsihiány) a fuvaroztató közútra terelte a küldeményeit.
Utána már csak a helyi Tüzép (mely a csonkavágány mellett van) havi néhány kocsis forgalma maradt. A MÁV 2003 májusában felszámolta Kondoroson a teherforgalmat, az erről szóló hirdetmény jelenleg is ki van függesztve a forg iroda ablakában.

Ez tehát a vonal múltja dióhéjban, és a jelene.

A jövőjéről meg remélem írnak nálam illetékesebb emberek.
Előzmény: Rbatka (327)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.18 0 0 331
Anyázós topiknak is mondják....

zsupet: Szerintem az a bizonyos másik szemed nem nevet, csak megkönnyebbült :D
Előzmény: Törölt nick (330)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.18 0 0 330
Anyatopicnak nevezik a legelső vasutas topicot.
"Vasútmániások ide, vonatbuzulls"
Megértelek, hogy nem érted, honnan is tudnád az ilyen zsargont.
Majd belejössz.
Előzmény: zsupet (329)
zsupet Creative Commons License 2007.11.17 0 0 329
Egyszerűbben kérlek leírni, mert lehet, hogy fáradt vagyok már, és nem találom ezt a topicot...
Előzmény: monor-21 (320)
zsupet Creative Commons License 2007.11.17 0 0 328

Egyik szemem sír, a másik nevet. Remélem mindenki érti, hogy miért.

Előzmény: Rbatka (322)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.17 0 0 327
Érdeklődnék az ON Kisszénás-Kondoros vasútvonal múltjáról, jelenéről, jövőjéről, stb.
Aki tud valamit, írja le, nehogy egy topik nyíljon neki :D
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.17 0 0 326
Ja igen igen a 42-esre gondoltam.
Előzmény: Rbatka (325)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.17 0 0 325
gondoltam..... egyébként a 42-re gondolsz nem?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (324)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.17 0 0 324
Lődd ki a 45-öst is, nem tudom hol olvastam itt, de stratégiai fontosságúvá nevezik ki, az atomerőmű miatt.
Előzmény: Rbatka (322)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.17 0 0 323
Szentes-Orosháza menetidőben kb. 81 perc lesz.
Szentes: 5:29, 8:57, 12:57, 14:45, 16:34, 18:33
Orosháza: 4:11, 7:02, 10:32, 14:32, 17:05, 19:50
Gádoros-Szentes: 6:22
Többi menetrend esetleg? :-)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.17 0 0 322
Szerintem egyelőre tárgytalan a félegyházi tiltakozás.
Ezek a vonalak lesznek bezárva:
22 Körmend-Zalalövő
37 Somogyszob-Balatonszentgyörgy
42 Mezőfalva-Paks
45 Börgönd-Sárbogárd
47 Godisa-Komló
64 Pécs-Pécsvárad
65 Villány-Mohács
87 Szilvásvárad-Putnok
107 Sáránd-Létavértes
114 Kocsord alsó-Csenger
125a Mezőhegyes-Battonya
126 Kisszénás-Kondoros
127 Vésztő-Körösnagyharsány
Előzmény: zsupet (319)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.17 0 0 321
Menetrendtervezetből szedtem ki... egy topiktárs mondta.
Előzmény: Törölt nick (316)
monor-21 Creative Commons License 2007.11.17 0 0 320

Mielőtt nagyon fellelkesednél, előbb olvasd el az anya topic 289944, 950 és 952-es hozzászólását.

 

 

Előzmény: zsupet (319)
zsupet Creative Commons License 2007.11.17 0 0 319

Helló!

 

Tüntetés időpontja: 2007. november 24., szombat, Kiskunfélegyháza állomás (előreláthatólag, de mivel aláírásgyűjtésről is lenne szó, így több  helyen kellene indítani, beszélni az állomásfőnökökkel, és a rendőrség felé bejelenteni). Roli! Nagy segítség kell! Szedj össze mindenkit, aki ellenzi a vonalbezárásokat! El kell érni, és segítenünk kell a vasutasoknak, hogy elérjük a közös célt: ne zárja be a b...zi KÓKA, és a szemétrevaló kormányunk a vasutunkat! Fórumozók! Akinek van ideje, az jöjjön el, még tartok itt a fórumon tájékoztatást!

Törölt nick Creative Commons License 2007.11.17 0 0 318
A pályamesternek azért kell jelen lennie a gépláncos vágányszabályozásnál (is), mert:
- a gépláncosok nem ismerik a vonalat, a helyi dolgokban, amik a munkavégzést befolyásolják, a pályamester nyújt tájékoztatást.
- a pályamester igazolja le a géplánc teljesítményét, ami alapján a MÁV a munkáért járó összeget kifizeti. A pályamester tehát a MÁV képviselője a munka során.
- a pályamester üzemelteti tovább is a vonalat (pályafenntartási szempontból), tehát elemi érdeke, hogy a munka a legjobban el legyen végezve. Minőségi és mennyiségi szempontból átveszi az elvégzett munkát.

De ismertem olyan pálkyamestert is (ma már nyugdíjas) aki végigaludta az egész éjszakát a gépen. Qrvára nem érdekelte sem a vonal, sem a MÁV...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (306)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.17 0 0 317
A vonal közepén 18,5 vkm még átépítetlen.
Előzmény: M40 120 (312)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!