Nem emlékszem pontosan, de szerintem fognak küldeni valami papírt, elvégre hivatalosnak kell lenniük.
Ha mégis kell majd adóznod, akkor egyszerűen 0-ákat kell majd beütnöd a megfelelő helyre a bevallás kitöltésekor. Ezt nem biztos, hogy fogja szeretni az automata, ezért két dolgot tehetsz: 1. bevallasz mondjuk 50 font jövedelmet, hogy folytathasd a bevallást és békénhagyjanak 2. megszakítod a bevallást és vadul telefonálgatni és rohangálni fogsz, hogy márpedig te nem is kereskedtél abban az időszakban. Ekkor bizonyítanod kell papírokkal, hogy tényleg nem (mondjuk az alkalmazotti papirossal), vagy választod inkább az elsőt és kalap-kabát.
Az adatok a szokásos, anyjaneve meg hasonlók, a hmrc-nél az NI-számot szokták még preferálni, de azt be is mondja az automata a beszélgetés elején, hogy készítsd elő. Ill. még a pontos címek, amikor még kereskedtél (bocs, mindig a tradinget fordítom így..., tehát tevékenykedtél), mert lehet, hogy akkor még más volt. Ha megváltozott a címed, akkor értelemszerűen az újra kéresd át a kiküldendő papírokat. De nem fogsz vért izzadni, hidd el, tök normálisak szoktak lenni.
Igen, mondjuk az igaz, hogy én is anyáztam egyszer, amikor vagy félórát várakoztattak a mobilon :/ Viszont hétvégén is van ügyfélszolgálat, és a legtöbb vezetékes telefonon unlimited landline call van, ha van egy olyanja, akkor ráér várakozni. Meg talán még mindig jobb telefonálni, mint utazni akár órákig (nincs mindenkinek a közelében egy tax office), at the end of the day mindkettőt kifizeti az ember valamilyen formában. Nekem nagyobb csalódás lenne utazni 3 órát, hogy aztán 2 perc alatt megoldódjon a bajom, mintsem 10-15 percig lógni inkább a telefonon vagy a neten :D
Persze amikor be voltak osztva a fillérek, nekem is jót tett a kötelező séta, hogy spóroljak a buszjeggyel xD (ajjaj)
Értem és minden esetben küldenek ki egy certifikátot igaz?
HA netántán kapnék majd papírt h erről az edóévról is kell bevallást csinálnom akkor mit kell bevallanom? MIkor nem tevékenykedtem? A mostani pedig már kész van.
Köszönöm a sok jó tippet!
Holnap 8órakkor szerintem a telefonnal fogom kezdeni.
Körülbelül milyen adatokat fognak kérni rólam? csak h minden ki legyen írva?
A helyedben én felhívnám a számot, amit megadtam, ott szépen megmondod nekik, hogy mikor fejezted be a kereskedést. Tudomásul veszik, talán levelet is küldenek majd róla és ennyi. Ha valamiért mégse tudja már lezárni, pl. a már leadott adóbevallás vagy akármi miatt, akkor legfeljebb kitöltesz majd egy adóbevallást a következő évire is. Tényleg csak pár perc az interneten keresztül, ha minden kötél szakad, legfeljebb kitöltöd mégegyszer.
A telefonáláshoz meg annyi tanács talán, hogy mielőtt felhívod őket, írd le egy papírra angolul, hogy miket akarsz megkérdezni, nehogy kifelejts valamit. Elzavarni nem fognak, ez a dolguk, hogy segítsenek.
Ha még mindig nem menne, vagy kérdésed lenne, szaladj el egy Citizens advice bureauba, ahol segítenek elintézni a dolgot, vagy van azt hiszem a Vilmos hercegnek valami alapítványa, ami a 30-on aluli vállalkozóknak nyújt tanácsokat ingyen, adóügyeket is beleértve. Ha még beleférsz ebbe a korosztályba (85-ös vagy a nickből ítélve?), megpróbálhatod, de a CAB az könnyebb út.
De még mindig azt mondom, hogy a legegyszerűbb felhívni őket és szépen lépésről lépésre tisztázni mindent.
Akkor nem fognak problémázni azon, h márciusban már fel lett adva a self-employed státusz és a 2010-2011 s adóbevallásom is készen van már vagy egy hónapja. Akkor a 2011-2012 es évről már nem fognak küldeni semmit?
Te melyik utat tanácsolod az általad adott számot vagy a tax office-ba való bemenetelt.
Kicsit félek nehogy félreértsem ilyen dologban az ügyfélszolgálatost?
Azért mondta, hogy nem segítenek, mert mindenkit a távügyintézésre próbálnak szoktatni, hogy ne balkáni, hivatalból-hivatalba mászkálós módra kelljen ügyeket intézni, hanem hatékonyan és gyorsan, hivatalok nélkül ;)
Ha el lehet intézni a lemondást telefonon, postán, interneten, akkor minek a séta (az idő meg pénz), nem?
Minden megkezdett adóévre ki kell tölteni az adóbevallást (ami megintcsak megy online, kb. 10 perc alatt kitöltögethető), tehát ha valami oknál fogva nem tudod lezárni még az előző évre vonatkozóan (tehát hogy idén áprilistól már ne ketyegjen), akkor sajnos kétszer kell majd bevallást csinálnod, egyszer még idén, majd jövőre is :/
Viszont szerintem nem lesz gond a visszamenőleges lemondással, általában elfogadják, hiszen a telefon végén nem ellenőrök ülnek, hanem ügyfélszolgák. Szóval bemondod mikor végeztél, ők tudomásul veszik, majd a megfelelő időben kitöltöd az adóbevallást. Ha valami akkor, az adóévet lezárva nem lenne szimpatikus valakinek a hmrc-nél (pl. kevésli a befizetett adót), majd akkor úgyis szólnak (de nem fognak, hidd el). Félreérteni nem nagyon lehet, éppen ezért kérik el a neved, címed, NI-számod(!) stb., legfeljebb ha nem erős az angolod, akkor lehet egy kicsit döcögősebb (de félreértés kizárt).
"Az a lényeg, h én ha felghívom az általad adott számot. és bejelentem, h az előző adóév. március másodika óta én nem vagyok self-employer akkor utánna kiküldik a certificatot h tudomásul vették és kész?" - Pontosan így van, nem problémáznak sokat ezzel.
"Ugye mivel még mindig aktív ez a státusz de nem vok self employer nem kell idei adóévre adóbevallást csinálnom( van alkalmazotti szerződésem)?" - Szerintem el fogják fogadni a márciusi időpontot (az még ugye a tavalyi adóév), így nem kell az ideire adóznod. Mellesleg ha nem volt forgalmad az idei évre (vagy a tavalyira), vagy nem érte el a threshold mértékét, akkor ígyse-úgyse kell adóznod, csupán a bejelentést kell elvégezni, hogy hivatalos legyen a dolog. A threshold meg most 7000+ font per annum (tavaly olyan 6475 körül volt), gondolom nem volt ekkora forgalmad két hónap alatt. Ha igen, akkor pedig felszámítok tanácsadói díjat :D
Először is: én azért preferálom a tax office-ba való bemenést a telefonhoz képest, mert egyrészt tényleg nem értjük, mit akar a másik, személyesen jobb, másrészt nekem kevés pénzem van, nem szívesen várakozom telefonon félóráig, míg egy élő embert kapcsolnak. Én inkább gyalologok egyet, nekem az olcsóbb.
Nekem is volt egy ilyen vegyes évem (self-employed és alkalmazott), de még évekkel ezelőtt. Én sem értettem, hogyan kell ilyenkor adóbevallást csinálni, bementem a tax office-ba, és ott igazából kitöltötték helyettem, és tuti rendben volt. Kétféle nyomtatványt kellett beadnom egyszerre, totál nem értettem, mi mire jó, ők megoldották.
(én ezeket az adóügyeket Mo-on se szoktam érteni, magyar nyelven se...)
Az amúgy igaz, hogy utána még küldték az NI-csekket, tényleg azt külön kellett lemondani.
Az NI numbert már lemondtam az kész március 2 től bezáródva.
ÉS az az igazság, h engem utólag jelentettek be self-employed nak. És csak január-februárban "tevékenykedtem" úgy mint utólag kiderült. Azóta meg előző decemberben is én alkalmazott voltam és vagyok a mai napig is. A tax return-öm már megvan csinálva régóta.
Az a lényeg, h én ha felghívom az általad adott számot. és bejelentem, h az előző adóév. március másodika óta én nem vagyok self-employer akkor utánna kiküldik a certificatot h tudomásul vették és kész?
Ugye mivel még mindig aktív ez a státusz de nem vok self employer nem kell idei adóévre adóbevallást csinálnom( van alkalmazotti szerződésem)?
Köszönöm a gyors válaszokat nem is gondoltam voln, h ennyi segítőkész ember van itt :)
Csak fel kell hívni a hmrc-t (0845 915 4515), várni amíg egy élő embert kapcsolnak, bediktálod az adataid (kell majd az NI szám pl.), meg hogy mikor hagytad abba a kereskedést. Pár héten belül küldenek néhány papírt és ennyi (nem szabad elfelejteni adózni pl, különben megbüntetnek!). Az egyetlen amire esetleg külön kell figyelni, hogy a NI-t továbbra is vonni fogják (pontosabban küldik a csekket továbbra is), azt külön lehet lemondani, bár ennek nem néztem utána, mert én inkább továbbfizetem magamnak.
Legjobb tudomásom szerint be kell menni a tax office-ba, ott majd helyben telefonálni kell, valami általuk megadott számra, és csak bejelenteni, és kész. Igazolni kell, személyes adatokkal, hogy tényleg Te vagy, majd meg fogják kérdezni, mikortól nem aktuális, és ennyi. Legalábbis 2-3 éve még így volt.
2011.10.03.tól keresek Double szobát London 2-3 as zónáiban, hosszútávra max 130 font/hét/szoba! Önmagára és környezetére igényes, 30-as srácok vagyunk.
Persze, nem újdonság, csak előttem legalább ketten állították (az egyik saját bank-belim), hogy tőlük semmit nem vonnak le külföldi kártyahasználatért. Lehet, hogy csak nem vették észre...
Szerintem ez nem újdonság, kb. egy éve nézegettem a bankokat, és szinte mindegyiknél volt külön, százalékos díj a külföldi kártyahasználatért (ill. az internetes, nem GBP tranzakciókért is). Azért írom, hogy szinte, mert tuti nem az összes bankot néztem meg.
Én a Lloydsnál vagyok, még nem küldtem haza pénzt, de azt láttam, hogy £5000-ig most már 'csak' fix £10 a küldés díja. Persze ebből még lejön a hazai bank T+2-re-ráülünk-hátha-bedöntik-odahaza-még-egyszer-épp-a-forintot stílusú, pislogási és köhögési díjjal emelt jutaléka is, de talán ez a leggyorsabb.
Gondolkoztam még Paypalon is, de ott sajnos néha teljesen random módon letilthatnak, sok rémtörténetet hallani, én nem bízom benne, inkább csak a netes vásárlásokra használom.
Egy harmadik - az általam ismert legolcsóbb - megoldás lehet a Moneybookers. A módszer az lenne, hogy beregisztrálod, és ellenőrizteted először az angol, majd a magyar számládat, aztán az angolról feltöltöd az egyenleged egy átutalással, a magyarra meg lehúzod. Elég kedvező a konverzió, és a jutalék is elég alacsonynak tűnik. Az egyetlen hátránya, hogy elég lassú lehet szerintem: egy feltöltés-lehúzás akár 6-7 munkanapba is telhet, de eddig ez a legolcsóbb pénzintézeti megoldás szerintem.
Majd még kutakodom, hátha van olcsóbb és gyorsabb módja (ami nem posta :D - attól én is fáznék nagyon), de ha van még valakinek ötlete, azt is szívesen várom.
Én utoljára 3 éve vásároltam otthon Barclays-kártyával. Akkor úgy volt, hogy az online egyenlegemnél, mindjárt a fizetett összegen FELÜL ott volt, hogy commission fee ,és ha sok pénzért vásároltam, magasabb összeg volt, ha kevésért, alacsonyabb. És elég sok pénz volt.
Utána megkérdeztem: a Barclays külön pénzt von le azért,ha Mo-on használom vásárlásra a kártyát? Erre azt mondták: "jó hogy", és szinte még le is hülyéztek, hogy mégis mit gondolok, a bankok miből élnek? Én meg mondtam, jól van na, jól van na, visszaléptem, és azóta nem vásároltam vele otthon.
Lehet, azóta megváltoztatták? Vagy nekem másfajta számlám van? (nekem a legegyszerűbb van, semmi számlavezetési költségem nincs)
Barclays... A fizetett összeg után mindig automatikusan megjelenik: commission fee (kártyás vásárlásról beszélek), és elég tetemes szokott lenni, úgyhogy hamar felhagytam ezzel. Miért, más bankok nem számolnak fel semmi extrát külföldön? Pl. melyik nem?
Mondjuk én is tudok jó ellenpéldát: a magyar OTP se számol fel felárat külföldi vásárlásnál, úgyhogy ha megszorulnék, tudok plusz költségek nélkül, csakis középárfolyam-váltás ellenében Angliában vásárolni OTP-kártyával.
Persze, a készpénz-kivétel másik országban semelyik bank esetében nem téma, az mindenütt húzós.
Nemcsak az átváltás költségével fogsz találkozni (a Te költséged egyébként), hanem az igen borsos commission fee-vel is, ami azt jelenti, hogy külföldön használod az angol kártyát, és ezért még levonnak egy összeget, a vásárlás értékétől függően. Éppen ezért én csak végesetben vásárolok otthon az angol bankkártyámmal (néha szoktam, főleg nagyobb összegeknél, kisebbeknél nagyon nem éri meg).
Nekem az vált be a legjobban, hogy hazaviszem a készpénzt (most ne idézgessük, milyen módon :)), és átváltom forintba a legkedvezőbb pénzváltónál. Nekem ez a módszerem, lehet, hogy másnak más.