pedig én akkor is így tartom igazságosnak az összehasonlítást! lehet, hogy bennem van a hiba, de én a szívómotorok híve vagyok. Dízelbôl is van kedvencem, ha kisteherautó kellene, biztos, szívó 2.5-ös toyota hiace-t választanék:-) Szívó benyásból meg mind1, csak stuttgarttban készüljön. és ugye csak 2 márka jöhet számításba:-)
jameg imádom még a skodát is! csak tudnám, hová parkoltam a jókis 105ösömet!:-)
Lehet, hogy rosszul tudom, de a katalógusban megadott kompresszióviszony egy számított érték.
Az én autómnál (BMW E30) a gyári érték 8,5. Kompressziót én is mértem rajta, ha emlékeim nem csalnak 10,5-11 körüli értékeket mértem (egy patent motornál 13 ez az érték). Ennél a motornál 8-nál kisebb mért értéknél írják a motorgenerált (szelepek, gyűrűk...amit kell).
Gondolom a kompressziót üzemmeleg motornál mérték. Az a 8,5 egy kicsit kevés, de ha nem kajálja nagyon az olajat (nem köpi be a gyertyát), én biztosan nem szedném szét a motort.
Ha a benya nem folyik el valahol - tehát a motorba ég el - 90%, hogy a K-JET lesz a ludas. Én azzal kezdeném.
Nem a vita eldöntése végett de legyen 1 ilyen meg 1 olyan is:) Megjegyzem a mercedes diesel hang az tuti egy 4 hengeres benzines meg hát semmilyen....:) de a többi .......................
Én mégis aszondom, hogy a dízel ugyan teherautósabb, de sokkal nagyobb a varázsa, mint a benzinesnek, nem beszélve a fajlagosan jóval kevesebb fogyasztásról, háhá! :)) Különben is, szerintem a Mercedes legyen dízel - na jó, kivéve a kupékat. :)
Sajna most az enyém gázzal jobban megy (és olcsóbban), mint benzinnel.
Tud valaki egy jó injektorost, aki javítja is és nem csak cseréli az egészet - ja és aki nem fél a gáztól!
Gázosnál már volt, azzal tökéletesen megy, de benzinnel az alacsonyabb fordulatszámon (1000-2000) semmi ereje és följebb is csak max annyi, mint gázzal (vagy annyi sem).
Széchenyi szerintem minta fontolva haladás elkötelezett híve dajzellel aprítana, bár ez némi erőszak lenne arisztokratikus származásán. Míg Kossuth Zöcségessel kenné, de azis lehet hogy alacsony társadalmi beágyazódása miatt, gázasra váltana egy rövid idő után.
Ha intellektujális irányból akarnátok kirobbantani a vitát javaslom(ha ezt tojásos fenekem itt köztetek engedi) , hogy a kiindulópont az legyen: " Kossuth és Széchenyi vajon dajzellel vagy benyással járna?"
Szívesen tenném, de szerdán vettem és pénteken már levettem a turbót, hogy felújíttassam, mer a tengelynél folyt, szóval keddre nem biztos, hogy talpon lesz az autó, egyébként ember használtautón, hirdette jó hosszan, még fenn van.
Újdonsült w116 300SD tulajdonos lennék. Keresnék típustársakat ill. hozzáértőket, szakirodalmat, manuált, robbantott ábrát ill. alkatrész utánpótlási lehetőségeket. Bontó címeket, telefonszámot. Ill. azonosító számkódok magyarázatát adó táblázatot, remélvén, hogy így végleg meggyőződhetnék az autó eredetéről, US-ságáról és eredeti kárpitjáról stb.
Hogy dízel a király? haszongépjármûben az. de személygépkocsiban én nem hallgatom a gépháztetô alá költözöt harkályokat... fôleg nem egy 5 méteresben...
Ez hangsúlyozottan CSAK ÉS CSAK IS az én véleményem. Ami azért érdekes, mert én ugyan sokat autózom egy évben, de épp ezért nem is mindegy, hogy mivel teszem meg. Nem nyomok pirosnál le senkit, eddig talán összesen, ha kétszer előfordult DE szerintem egy autó tudjon menni. Milyen dolog az, hogy ülsz egy Mercedeszben és hiába nyomod a padlót - nem történik semmi!?
Nekem 2.3 benzines van - mint a mérgezett egér. Kicsi doboz, dinamikus motor, nem 16 V- lentről is húz. 9-10 litert eszik. Szerintem baráti.
Röviden, ha diesel is biztos, hogy minimum 2.5 TD!!!
:))) A totalcaron olvastam a ződccségesmerci-tesztet (123), ott írnak valami ilyesmit, hogyaszondja valószínűleg fából készült dugókkal, Zsiguli fékekkel és Citroen porlasztócsúcsokkal is elmegy jó darabig, de nem tesz jót neki. :))
Szóval nincs más lehetőségem, dízelt köll vennem, sunyiba a gázzal! Egyébiránt mbw kartárs hogy vélekedik, a 190-esből mikorit érdemes venni, ha dízelt akar az ember?
Noha vigyorogtam rajta, mégis azt kell mondjam ez konkrétum! Az autó motorját sem égésileg sem anyagában nem arra tervezték, hogy gáz-égés legyen benne. Más hőfokon más kémiai és fizikai együtthatókkal működik a dolog. Az autód motorjába nem ezt tervezték bele!
Másrészt szarból fellegvárat nem lehet építeni. Csodák nincsenek. Valahol fizetsz azért, hogy ezen spórolsz.
Van ismerősöm aki a 123 TD300-ba beletette a rántotthúsolajat - mert kifőzdéje van. Igaz alig 50-nel, de ment. Kell ezt még taglalni vagy inkább veszel egy Mercedest?
De Neked is igazad van, pozitívabban kellett volna írnom a drágább, de szebb gyári SD-kről, hogy egy ilyen megvételére motiváljam Daytona topictársat :-)
Köszi, egyelőre csak nézegetek, jelenleg épp egy műtétből lábadozom itthon, úgyhogy még csak elméletben tudom ilyesmivel elütni az időt. Lényegében arról van szó, hogy az Alfámat szeretném lecserélni egy olcsóbb, takarékosabb ám mégis megbízható kocsira. Körbenézve a piacon, sok választás ugye nem maradt, de nem is baj, mert épp elég a Mercedesek közül is eldönteni, melyik jöhet szóba majd a későbbiekben. :)))
Sternnek igaza van, valóban az olcsó árkategóriáról beszéltünk... 700 e Ft környékén vannak ezek a dízel 126-osok, amikről kérdeztem.
én tudok egy kritériumoknak megfelelô 280-as 126-ost. igaz nincs benne a gáz, de ha kell semmi perc alatt be lehet rakni, minden megvan hozzá:-)
az öcskös kocsija:-)
DE ugyanakkor az is igaz, hogy biztosan többet tudsz az SD-kről, mint én. Én megemlítettem, hogy volt SD is, ami ritka, meg kielemltem pár dolgot, amiben más.
Ha már egy ilyen nap van ma: Te adsz tanácsot M110 motor-ügyben, én meg SD-ből referálok :-)
Az gyári? Amikor a W210 vs W124 vita volt napirenden, akkor is elfelejtetted, hogy 2-2.5M Ft-os kategóriában kellett eldönteni a vitát. Akkor sem a Te autódat szidtam, ha jól emlékszem, az nem ez az árkategória volt. :-)
Ehhe... akkor ha jól értem, nem biztos, hogy megéri egy ilyet vásárolni. Bár szememben még mindig a 190-es tűnik a leglogikusabb döntésnek, a legszerelmesebbnek meg egy 123-as... :)) Csak hát oly szép lett volna egy ilyen pompás kinézetű és mégis viszonylag takarékos kocsi... :))
Nem Rád értettem, de ha visszaolvasol láthatod, hogy az átépített dízelek néha indulatokat kavarnak, mert most már azt is elárultam, ezek át vannak építva.
Gyárilag 300SD volt, ami turbódízel, és csak USA piacra gyártották. Bár, klíma tempomat, USA lökhárító és fényszóró jellemzi, bár ez utóbbit nem mindenki tartja meg, a műszaki és egyéb dolgok miatt.
Ilyenje van Aldo és EKR topictársnak
De amit Te olcsón láttál, az nem ez.
A többi dízel W126 az átépített. Itt vannak fokozatok, nekem pl. tetszik Gaben autója, 6 hengeres (W124) turbódízellel, működő klíma, és egyéb extrák átépítésével.
De amit Te olcsón láttál, az még mindig nem ez.
Azokban W123 motor van, 5 hengeres szívó, és sok darabnál nemcsak az üzemanyagon akartak spórolni, hanem magán az átépítésen is, utána meg a szervízelésen, és ettől lesz olyan lágy és krémes...
Megint tanácstalan lettem: sok hirdetésben találok 126-osokat tűrhető áron, 3000-es dízelmotorral szerelve. Viszont több forráson is utánanéztem és adatokat nem nagyon találtam arról, hogy gyárilag raktak volna ilyen aggregátot mondjuk egy 1982-es Mercedesbe, legalábbis S-osztályba. Most akkor hogy van ez és honnan származik ez a moci?
A beégett szelep nagyon is valószínű, nem szereti az ólommentest az M110, én adalékkal járok. Elég szomorú az összkép, de ismerlek, Te ezt pár hét alat öszedobod!
Tehát ha jól okoskodom (és nem kell hozzá nagy ész), akkor a 280E csak a befecskendező miatt erősebb. Ezek szerint nem gond az eltérő motorszám, attól még az, ami :)
Mindenki:
Elmondom a tegnapi autónézést.
80 km-t mentünk, ott egy benzinkútnál találkozunk a fószerrel, igazi béna családapa, akit mindenki baleknak néz. Épp mosatja a kocsit, amikor odaérünk. Típus: w123 280TE, metálkék
Kaszni: csomagtértető, hátsó kötény tenyérnyi helyen megnyomva - rozsdás, lökhárító itt horpadt. Bal első sárvédő sarka kicsit megtörve, index törött (cseredarab van), jobb első sárvédőn kis meghúzás. A kaszni ezen kívül nagyon szép, gyönyörű fénnyel, 95-ben fényezték svájcban (tulaj elmondása szerint). Ami még tragédia kívül: Egy kétcsöves sportdob van a kocsin, aminek a végére heggesztettek egy-egy 15 centis lehajló csövet (mint a dieseleken), a tulaj azt mondta, hogy azért, mert különben visszajött a kipufogógáz a kocsi hátuljára (??? és?).
Belső: kinyitottam a vezetőajtót és azt hittem, hanyatt esek. A kék belsőhöz vezetőülés helyett be volt rakva egy szürke Manta ülés!!! 1 db! Egy 123-asba! És még elkezdte bizonygatni, hogy ez milyen kényelmes, jobb, mint a gyári ülés. Akkorra nagyon kikeltem magamból :)
Belső tér egyébként ugyancsak nagyon szép, millió gyári gomb, műszerfalon nincs repedés, tényleg szép és tiszta is. Csomagtérnél felhúzható háló illetve vízszintes roló, hátul is minden tartozék megvan.
Tulajtól kérdezem, hogy miért adja el? -Azért, mert itt senki nem ért az autóhoz, nem tudják megcsinálni a szerelők.
Ehhez mérten a kocsi műszaki állapota: motor, mint a harmat (300D legyorsulja), 5-ös hengerben 5 bar kompresszió (szerintem elégett szelep), tényleg nem húz a kocsi (motor szétszedéssel és felújítással kalkulálok). Légkondi, tempomat, szintező nem működik, műszerfal világítás komplett nem működik. Centrál nem zár be. ABS, 4 ablak működik.
Dióhélyban ennyi, alapjában van benne lehetőség, de egy motorszétszedéssel és egy szellemkiűzéssel kellene kezdeni a rendberakást.
Az ár ezekhez mérten mérsékelt, a továbbiakat meglátjuk. Az tény, hogy az autóra sok időt kell szánni. De még nem elveszett bárányka :))
Közben megtaláltam a motorszámhoz tartozó teljesítmény adatokat: 110 kW, a sima 280-asban volt ez a motor. A kérdésem, hogy mi a különbség a 280 (M110.923) illetve a 280E (M110.984/988) motor között? Csak befecsi vagy volt más is? Ugye az egyik 110 a másik 130/136 kW-os. hogy miért kérdezem? Amit megnéztem tegnap kombi, az '82-es volt, így elvileg 280E-nek kellett volna lennie. Nem igaz? M110.988-as motorral. Ehelyett M110.923-as motor volt benne, és a forgalmiban is az ehhez tartozó teljesítmény adatokkal.
Tudtok ennek a kérdésnek a megválaszolásában segíteni? Viszonylag sürgős lenne, mert ettől is függ, hogy megalkudjak-e az autóra.
Sziasztok, hozzáértő segítségeteket szeretném kérni. Rabul ejtette szívem egy W123. Nincs MB-es múltam, ezért kérdezném, hogy mi a véleményetek az alanyról: 1980/9 havi, 2000-es benzines, 250000 km, felújított automata váltó, szervokormány, M102 motorral, téli-nyári gumik. Határozottan szép, gondozott autónak tűnik, mindez 510 ezer Ft. Mire kell figyelni, milyen hibákkal kell számolni, és tényleg viszonylag olcsón fenntartható autó? Köszi mkinek!
Egyenlôre ez a neve, majd ha már résztvesz a forgalomban, akkor úgyis kap rendes anyakönyvezett nevet. de amíg nem ismerem az egyéniségét, marad "szürke".
klubélet? hát a szerelgetés mindig úgy néz ki nálunk, hogy bármelyikünk szerel, összejön a banda, 1 esetleg kettô szerel, a többi meg akadályozza.:-) de ez így frankó, a cimborák tartják a lelket az emberben. persze közben van sörözés, stb, szóval akár egy termosztátcsere is tarthat órákig:-)
Ahogy már alább nem kéne... úr mondta, tennap megint szerelegtés volt a szürkén. lecseréltük a váltóolajat és a szûrôjét. és az eddig önerôbôl mozgásképtelen vas megtáltosodott! mentem is vele egy rohattat a szervíz körül, csak az ac szarakodása szabott gátat a baromkodásnak. Hát nem gyenge ahogy megy! kanyarban lazán odalépve végig rúgott! és mûködik a szintszabályzója is, az eddig löttedten álló hátulját is megemelte végre! szóval most yo a kedvem! De mindez nem jött volna létre nem kéne kolléga hathatós segítsége nélkül! köszi Balázs!
prigram az szokott lenni, h 10-11 körül találkozunk bp területén, elautózunk a kiszemelt helyre (ez most valszeg a királyrét). onnan (így ősszel) sacc 5-6 körül indulunk vissza
"megbeszélhetnénk egy időpontot amikor tudnánk találkozni, és megskubiznátok a vasamat, és egy vélemény mondanátok róla,"
hajrá, várjuk a jelentkezésed:-))))
"persze mindent nem áll szándékomban igyen kérni!, "
namennyapicsába:-)))))
"jól tudom itt a fórumból, hogy jó merciszerelők vagytok,"
a klubban nincs hivatásos szerelő, csak olyan aki nagyüzemben szereli a vasát. (pl csf rendszeresen cserélgheti a motorját és a váltóját az autóban). szerintem debrecen környékén tudunk ajánlani szervízt
EVVEL ellentétben, van aki közülünk mb alkatrész-kereskedésben dolgozik és sikerült a főnökével kedvezményt intézni, úgyhogy alkatrészben jók vagyunk
"1. Nem kellene egyúttal a kívánt méreteket is összegyűjteni?"
1) most az a cél, h minél hamarabb döntés szülessen a db-számról, ugyanis van olyan cég, amelyik már nem is vállalná az okt15-is határidőt. szeretném, ha minél hamarabb tudnánk mennyi kell
2) ha kiderül véglegesen, h melyik cég mennyiért vállalja, akkor elmegyek oda, megnézem a pólókat és referálok, h mennyire mérethelyesek a pólók
"Mégis mibe fog fájni egy darab? Póló az ugye fix áras/darab. Jelenleg 19 dbnál mennyi tevődik erre rá?"
1) ehhez kéne a póló ára, ezt nem tudom
2) a hímzőprogi legkedvezőbb árajánlata _idáig_ 30k (csíkok nélkül), a hímzés (2oldal) 600pénz
"Milyen formátumban kell elküldnem végül, és melyik grafikát? Hova?"
ide, nekem, hama-hama. jó a jpg nem kell vektoros, de minél nagyobb felbontás, annál jobb
"Ha valóban a találkozóra akarjuk, akkor nem ártana egy határidőt is kitűzni. Mármint amíg legkésőbb lehet jelentkezni rá"
az az egyetlen cég vállal hímzőprogit és sacc30pólót addigra, amelyik ma fogja küldeni az ajánlatát. HA bevállalja és az ára is normális, akkor van értelme hi-n gondolkodni.
"az utánnyomás (hímzés) le van zsírozva a későn észbekapók kedvéért"
ahogy mondod, a hímzőprogi meglesz, utána már sima utánnyomás a kérdés csak
EGészen véletlenül nem érdekelne valamelyikőtöket 4 db 205/65 R 15 H Pirelli 210 SnowSport? garantáltan 2000 km-t futottak. úgy néz ki, télire lesz más autóm. ezért adnám el. Ha jól tudom, van olyan E-Klasse, amelynek ez gyári mérete. ezenkívül csak BMW-re (és VW Transporterre :)) szerelték.
Kint megint EKR-kedtem, és teliszájas mosollyal hoztam magammal egy keménykötésű CLS prospektust... az autó október 2-án "érkezik" és egyelőre a csillagállásnak köszönhetően egy tesztvezetésre is feliratkoztam a németeknél :D
Jah, és szereztem magamnak 5ajtós 25éves jubileumi ezüstmetál A2-es méretű G-osztályos pósztert! :D
mista cool most hagyta el a tett helyszínét, nagy össznépi szerelgetés volt itt nálunk. ez kábé úgy nézett ki, hogy cool bütykölt, a többiek meg akadályozták a munkában.
váltóolaj lecserélve, kapcsolgat szépen, csak sokáig nem lehetett körözni a telepen, mert meghalt az ac. ez is.
a tali nemhinném hogy most összejönne, mivel reggel 5-től este 6.ig dolgozok:( :)
ha jól vágom ti pestiek vagytok és a lurdyházban szoktatok talizni! Sajna én debreceni. De ha minden jólmegy összetudom hozni a kellemest a hasznossal, megyek Október végén Tatára, így már fogyasztást is tudok mérni, és megbeszélhetnénk egy időpontot amikor tudnánk találkozni, és megskubiznátok a vasamat, és egy vélemény mondanátok róla, persze mindent nem áll szándékomban igyen kérni!, jól tudom itt a fórumból, hogy jó merciszerelők vagytok, esetleg rátok is bízhatnám a szerelést? ha tényleg azok vagytok nekem megéri (szerintem akinek van autója az értékeli a jó autószerelőt), mert ez ellen nekem nincs kifogásom, jelenleg a pénztárcám kifogásolja ezt, én ezt az autót megakarom tartani még az utókornak is, eért ha tudok rátok számítani tőlem mehet a dolog , de a komolyabb szerelést csak tavasz elején tudom legkésőbb megvalosítani ( de ha esedékes lesz erre még úgy is visszatérünk!
A gyári kábel is Bosch, csak csillagos dobozban van, legjobb tudomásom szerint. HA tévedek, majd EKR kiigazít.
A Bosch kábelnek cserélhető a vezeték része, le lehet csavarni a két végén a pipát és a csatlakozót. Persze ha el van oxidálva vagy törve a pipa, akkor ez nem jó megoldás. Nekem sajna Beru volt fent, így nem lehetett felújítani, vettem egy teljes Bosch szettet. némi átalakítgatással. (Túl hosszú volt). A Legtöbb Mercis boltban kapni Bosch kábelt, de ha csak a vezeték szigetelése öregedett el, méretre kell csináltatni kanócot csavarós érvéghüvellyel a végén.
Sziasztok! 190E gyertyakábelre van valami ötlet,mert a Kárpátban a gyári nyűgösnek tünik!?/kábel méterre,pipa, csatoló külön és a szervízben a blankoló gép/ Tényleg nincs, egyben gyári kábel máshol sem? Esetleg valami utángyártott kábel /Bosch/ megnyugtató megoldás? Elöre is köszi!
Azon a hétvégén vidéken kell lennem...de sose bánd, mert Te sem fogsz jönni végül. Már ismerlek! ;)
Ha én lennék a főnök meg tudnám oldani, mert egyszerűen áttenném a találkozót máskorra, de nem én vagyok. Sőt még csak a könyvben sincs bent a nevem. Én egyszerűen csak Doki vagyok, az ékszerész!
1. Nem kellene egyúttal a kívánt méreteket is összegyűjteni?
2. Mégis mibe fog fájni egy darab? Póló az ugye fix áras/darab. Jelenleg 19 dbnál mennyi tevődik erre rá?
3. Milyen formátumban kell elküldnem végül, és melyik grafikát? Hova?
4. Ha valóban a találkozóra akarjuk, akkor nem ártana egy határidőt is kitűzni. Mármint amíg legkésőbb lehet jelentkezni rá. Gondolom az utánnyomás (hímzés) le van zsírozva a későn észbekapók kedvéért, de miattuk ne maradjon póló nélkül aki rendesen időben feljelentkezett.
"te jöttél 5000 helyett 3200-zal. bukás: 1,800cm3"
bakker, mondtam már este, hogy a kocsi nem is volt otthon, leadtam a lakatoshoz megcsináltatni az alját...és nem akartam kölcsönkérni egy V8-at csak azért, hogy összejöjjön a 40k ccm :-)
aztán mit kezdenék a borbetekkel? vennék hozzá béjemwét?:-) vagy bárszéket csinálnék belôle?:-) Nekem nem teccik, szerintem nem megy egy benzhez...
póló meg akármilyen yo lesz, akkorsem kell!:-)
Szívesen lemásolom MB-s-eknek,csak ,hogy jutassam el ,mondjuk ha candle járna Szeged felé akkor neki odatudnám adni,a multkor említette,hogy szokott erre járni
Nem nagyon vágom az angolt ,így amit ki tudtam belőle nézni ,különböző kódok ill. szerelési útmutatók ábrákkal .Feltelepítettem + 3 cd van hozzá ,kivállasztom melyik évjáratú, MB-t milyen motorral stb ,és lehet durkálni az adathalmazban :)
Ebben az USA export dologban azért nem lennék olyan biztos. Számos 2.3-as 190-es rohangászik jobbra-balra, pl. az enyém, amit echte No.-ból hoztunk és köze sincs az USA piachoz. Ez pl. 201 028-as kezdetű doboz.
Én nyáron még városban is eljárok 9-10 literrel, szóval a 20 literes fogyasztás az tutti nem kimondottan indokolt, mellesleg ezekben (87-től legalábbis tutti!) KE-Jetronic van. Nem lehet, hogy Sydoréban csak a 123-as miatt van még K-Jet és ez a baj?
Honnan tudod, hogy W201-ből, vagyis 190E 2.3-ból való a motor? Ilyet ugyanis csak USA exportra készítettek. M102 mindkét motor, és sok különbség nem lehet, csak az amerikai környezetvédelmi normák miatt 100 féle teljesítményű változata van, RÜF, ECE, KAT, ez EKR kedvenc témája egyébként.
A komprsszióviszony nem fényes, de nem veszélyes. Gyűrűsor felújítást csak óvatosan, vigyázz, ki, mikor mit tesz bele, egyébként nem a legjobb ötlet a motorban ilyen félmegoldásokat alkalmazni. Ekkora túlfogyasztást nem indokol a kompresszióviszonyod, és biztos lehetsz benne, hogy télen is be fog indulni. A K-Jetronic segít az ilyen nehézségekben, mert a K-Jet minden problémát megold (igaz mindegyiket ugyanúgy: még több benzint ad).
Érdemes az olajbeöntéses kompressziómérés is, mert az M102 érzékeny a szelepekre (és a vezérlésre is). Amúgy nátriummal töltött szelepei vannak, de ez most nem is lényeges. De egyelőre egy szelephézagolás kellene Neked, utána egy gyújtás és keverék beállítása gázelemzőn, utána már biztosan nem fog 20 litert enni. Ezek a legegyszerűbb és legolcsóbb dolgok, és ha ez nem segít, akkor lehet tovább mozdulni gyűrűk cseréje meg egyéb irányokba.
Ja, és a lánc is kritikus pontja, vagyis az egész vezérlés. Szeret elszakadni a lánc, és szereti tördelni a szelepeket is. Persze egy jól karbantartott darab sohasem tenne ilyet.
ok, majd adok az alapba, pedig én nem is nyomtam neki :-))
Komolyra fordítva a szót, nagyon nagy gép ez az E500, és élvezet volt vele minden másodperc, külön kiemelve a IX. ker Rendőrkapitányság dolgozóival töltötteket.
egy fontos dolgot szeretnék megtudni az autómról! Segítsetek nekem:)!
a helyzet hogy tudjátok van egy 123 ,230E Mercim.
A motorja 190, 230E kádzsetronik:). vezérmű lánca ugyan az -e ,mint a 123-as ugyanezen típusú motorjának, (a gyári motorszáma 102-vel kezdődött,a mostaninak nemtudom.....) ?
a Merci alatt egy W123 240D difi van. befolyásol ez valamit az autóban, dobjam ki alóla a csába és vegyek egy hozzávalót?
meglett mérve a kompresszióviszony: 9, 8.5, 9, 10. ez mennyire halott állapot:( ? és mennyi lenne a gyári adata és az ami még elfogadható, nekem azt mondták, hogy nem kell hozzányúlni lehet még vele menni, de gyűrűsor csere lesz meg még valami de arra nememlékszem. Én azt hallottam hogy lehet vele még egy olyan próbát tenni, hogy egy pici olajat öntenek bele és igy meglehet még azt állapítani, hogy esetleg szelepcsiszolás,mert a kompresszióviszony nem változik
állítólag eszi az olajat, meg füstöl.... én nemtapasztaltam ilyet,de szürke füstöt igen
700km-ert mentem vele 6 hónapalatt..., kb 20 litert evett 100-on:( ez para
( pient papírügyek miatt) azelőtt nem közlekedett jó egy évig. gyertya egyéb alap dolgok frissek benne. a bosh dolgok még nem lettek megmérve esetleg beállítva. ezt még nemtudom, de megkéne nézetni. Szerintetek mit érdemes csinálni ezzel a motorral, igy látalanba, mi lenne egy ésszerű ami még anyagilag is kedvezőbb megoldás (esetleg másik motor?) szerelése mennyire logikusabb?
ja igen, a mai meet után asszem nyugodtan létrehozhatunk egy üzemanyag gyorssegélyezési alapot tommo részére...
aki csak az akusztikai és vizuális hatásait élvezte az 500e-nek, kevesebbet, aki pedig a tesztköröket is az többet rakna bele.
Bocs,de ki az a TOMMO,esetleg őt is megbántottam,ha igen elnézését kérem,de őt nem láttam az autóvásárlásnál(ill.megbeszélésnél).tehát tartozkodjunk a tulzott érzelemnyilvánitástól,főleg az "R"beszélgetés emlegetésétől.köszi,amugy nyugodjon meg mindenki,nem hinném hogy tag lehetnék nálatok(sündisznó effektus-aki nincs benn az mind hazug,és hülye).Én megadtam a tel.számomat,szivesen beszélgetek a Tipusrol vagy bármi másrol,de ha lehet névvel,köszi a figyelmet és a megértést.
1) candle + ügyvéd et + hites felesége 2) ekr 3) kanyhallo 4) mbw201 5) Lex 6) gery 7) AUDIS642Quattro (sajna csak ezzel tudok menni a MBhez még nincs lökösöm) 8) Tommo 9) Stern és a Sárga Szörny 10) Doki + (már nem mondok semmit...) 11)Gaben 12) Kobak26 (megpróbálom. persze csak ha a kisfiam is úgy akarja :))
13) Fefe (valószínűleg... ha az asszony és a gyerek egyedül hagyható állapotban lesz :)
14) gy69 ( első alkalom mbw115. 240D3.0 sárga )
15)wandrew autó nélkül" 16) Hooshee (ha hazaér a vas horvátországból)
az a qrva váltó (:-)))))))))))))))), az minden szimpátiámat eltüntette a smart-tal kapcsolatban. egyszerűen nem tudom azt mondani,h részleteiben tetszett, mert akkor még valaki azt hinné, h beleülnék mégegyszer:-)))))))
"1) candle 2) ekr 3) kanyhallo 4) mbw201 5) Lex 6) gery 7) AUDIS642Quattro (sajna csak ezzel tudok menni a MBhez még nincs lökösöm) 8) Tommo 9) Stern és a Sárga Szörny 10) Doki + (már nem mondok semmit...) 11)Gaben 12) Kobak26 (megpróbálom. persze csak ha a kisfiam is úgy akarja :))
13) Fefe (valószínűleg... ha az asszony és a gyerek egyedül hagyható állapotban lesz :)
14) gy69 ( első alkalom mbw115. 240D3.0 sárga )
15)wandrew autó nélkül" 16) Hooshee (ha hazaér a vas horvátországból)
17) BGke, (ha odér)
Majd leparkolok v.hol, mert 1400cm3-vel nem hiszem, hogy odaállhatok közétek(muterék verdája), jelentem eladtam a gyönyörűt (hüpp-hüpp). Tommo bocsika, de fehér index ugrott. Fefe remélem jössz, mert különben postán adom fel a lét.(remélem én is megyek)
És ha G-t akarna v.ki télire a Nagykőrösin láttam:
hát bevallom, h majd leestem a székről úgy röhögtem, mire a végére értem ennek a tirádának.:) ér ez az egész ennyit? mégha MBről is van szó?
ugyanakkor őszinte elismerésem a fórum tagjainak, mert asszem egyedül a off hondás on topikban láttam hasonló összetartást.
most már csak azt mondja meg vki nekem, h normális-e, h kickdownnál 380as és 420as w126osokat 1-2percre erős benzinszag száll meg?
Mivel nagyjából rendeződtek a sorok, nem akarom tovább szítani a tüzet, csak egy gondolat:
Amikor szar volt a tetőablakom, kb. 1 hónapig könyörögtem (oszlopos tagokat is!), hogy jöjjön fel velem valaki Ürömre " lóér' " és csak Stern emelte fel érdemben a valagát...
Más.
Cool!
Nézz már át a Cicás topikba, ott kínlódnak olyan hűtőráccsal mint az Öcskösé.
"1) candle
2) ekr
3) kanyhallo
4) mbw201
5) Lex
6) gery
7) AUDIS642Quattro (sajna csak ezzel tudok menni a MBhez még nincs lökösöm)
8) Tommo
9) Stern és a Sárga Szörny
10) Doki + (már nem mondok semmit...)
11)Gaben
12) Kobak26 (megpróbálom. persze csak ha a kisfiam is úgy akarja :))
13) Fefe (valószínűleg... ha az asszony és a gyerek egyedül hagyható állapotban lesz :)
14) gy69 ( első alkalom mbw115. 240D3.0 sárga )
15)wandrew autó nélkül"
16) Hooshee (ha hazaér a vas horvátországból)
részvétem és semmi gond, csak legközelebb kopipasztázd a jelentkezést:-))))))))
Szept 28, Lurdy 19.00 (maradjon a lurdy)
1) candle 2) ekr 3) kanyhallo 4) mbw201 5) Lex 6) gery 7) AUDIS642Quattro (sajna csak ezzel tudok menni a MBhez még nincs lökösöm) 8) Tommo 9) Stern és a Sárga Szörny 10) Doki + (már nem mondok semmit...) 11)Gaben 12) Kobak26 (megpróbálom. persze csak ha a kisfiam is úgy akarja :))
13) Fefe (valószínűleg... ha az asszony és a gyerek egyedül hagyható állapotban lesz :)
múltkori találkozón véletlenül vmelyik másik klubb off-autói is ott álltak. ők szervezetten jöttek, mi csak éppen a tali előtt 2 órával kezdtük szervezni, h ki ér rá.
megérkeztünk, néztük őket és valaki megjegyezte, ahhoz képes, h csak instant tali a mienk létszámra többen vagyunk.
erre (asszem) gery hozzáfűzte, hogy köbentire tuti:-)))
nekem pedig erről jutott eszembe, h 40,000 köbcenti csak meg lesz:-)
Tisztelt Mercis URAK! Bocsi,de mennem kell dolgozni(ez ismerős?,én JÓ MUNKÁS ember vagyok),aki akar hivjon fel(én nem félek,vajon ott mindenki bátor?).
1) candle 2) ekr 3) kanyhallo 4) mbw201 5) Lex 6) gery 7) AUDIS642Quattro (sajna csak ezzel tudok menni a MBhez még nincs lökösöm) 8) Tommo 9) Stern és a Sárga Szörny 10) Doki + (már nem mondok semmit...) 11)Gaben 12) Kobak26 (megpróbálom. persze csak ha a kisfiam is úgy akarja :))
13) Fefe (valószínűleg... ha az asszony és a gyerek egyedül hagyható állapotban lesz :)
kedves charlie!
igen mindenki hozzászól. van ezzel valami problémád?????
remélem nincs!!
engem pl személy szerint kezd krvára idegesíteni az itteni abajgásod....
és ha ezentúl is fikázod egy TÖRZStagunkat, továbbra is mindenki bele fog szólni. ehhez szokj hozzá. ha ez nem tetszik, akkor javaslom tisztázd az illetővel a problémádat, személyes vélt vagy valós sérelmeidet magánban, ill. személyesen, ahogy ez felnőtt emberhez illő lenne.
Praktikus dolgokért, szeretetért, a Mercedesert járunk ide, közben meg megy itt ez a színdarab???
Messzriől jött ember bármit mondhat, de nem feltétlen hazudik. Nyilván minden éremnek két oldala van, de hagyjátok már ezt abba!!!
Félreértettétek egymást, neki kell a sárga, neked van már kék, lesz majd hupilila is aztán kész. Elmúlt már.
Candle! ezért javasoltam neked négy szem közt (majd ma este személyesen mindenki másnak is) azt a néhány dolgot, amivel ezeket a hibákat is esetleg ki lehet küszöbölni... vagy legalábbis néhány ilyen dolognak elejét lehet venni. Talán...
Én nem vitatkozom tovább, mert ha jól veszem észre, csak jobban feltüzelem vele Charlie "topictársat", aki ennek hatására még jobban belelendül a dologba, ezt meg senki sem akarhatja, mert van egy olyan érzésem, hogy erre nem igazán kiváncsi senki, sem az ő álláspontjára, sem az enyémre. Ha valaki mégis, akkor -mint azt felajánlotta- felhívhatja, és beszélhet vele rólam, vagy az autóról, vagy amiről szeretne. Ráér, mert nyugdíjas, de ez szerintem látszik is. Talán ezért nem hiszi el, hogy nekem mozgalmasabban telnek a napjaim, és néha nem is teljesen úgy, ahogy szeretném.
Részben jogos a felháborodása, és igazán sajnáltam, hogy annak idején nem tudtuk nyélbe ütni az üzletet - az én hibámból, mert kettőnk viszonyában ami nem az Ön hibája, az az enyém, mégha nem is tehetek róla, akkor is - ma viszont már nem sajnálom, mert ha esetleg utána egy izzó kiégett volna az autóban, most ugyanitt tartanánk, hogy én lennék a "nem fer" ember. Ettől függetlenül én elismertem ebben a felelősségemet akkor is, és még mindig nem értem, mi okoz ekkora problémát. A Nagy Kékséget láttam a XVI. ker Szlovák úton és Ön ült benne, meg a XIII. Gyermek téren parkolni nem sokkal az eset után, innen tudtam, hogy megvette. Szóval nem ihlet, mindenre van valós magyarázat, tehát kár lenne kitalált következtetésekkel indokolni az eseményeket.
Köszönöm mindenkinek, hogy felszólalt értem, ebből is látható, hogy nem csak a fórumon adom el magam, mert ez az egész környék ismer engem, felecsde'! Engem ismernek ezen az egész rohadt világon. Kérdezz meg bárkit, BÁRKIT ismeri-e Sternt az mb-cars-ból!
És ha másra nem is volt jó ez az eset, arra mindenképpen, hogy tapasztalva a társak kiállását, még hasznosabb tagja legyek kis közösségünknek, majd forítok cikkeket, és a virágágyásokra is jobban vigyázok majd a jövőben.
Furcsa dolog erkölcsről, grál lovagokkal példálózva beszélgetni, utána meg fegyveres testületi kapcsolatokkal fenyegezőtni. A Kormányőrségnek nem feladata, hogy leszámoljon azokkal, akikkel egy tagja vitába kerül egy fórumon.
Én nem félek kiadni,remélem Ön is azonosítos számmal hiv.(igy fer).Amugy Önnel semmi bajom,eddig is tanultam a hozzászolásaiból.A névtelen és "bátor" hivásokat mellözzük.Esetleg az igazi telefonszámát elárulná?Egy kormányőr.Vajon mindenki bátor lessz,akinek esetleg visszakereshető száma lessz(nem a kijelzőre gondoltam.)
érdekes hogy Ön csak ezt olvasta ki az irásból,persze MI nem lehetünk rosszak.Természetesen én megadom a telefonszámomat is e-mailen,beszélhetünk,DE NE higgye hogy a világ és ami körül vesz csak GRÁL lovagok-ból ál.
én legalább odaírtam a megszólításban a nevet,de nem érdekes.
Elöre is bocsi mindenkitől.
Hogy mi történt akkor és utána mind a 2-n tudjuk,legfeljebb másképp emlékszünk rá.
Hogy lehet felkészületlenül meghirdetni autót?Én véletlenül mentem arra,hopp itt van egy MERCEDES vegyük meg,nézd rajta van a telefon is.Az pedig hogy nem inditotta be,kicsit necces,beinditotta,a fiam beült hátra,majd megbeszéltük a részleteket(sárvédő,kipufogó,SZÓ SEM VOLT A ROSSZ AUTOMATA VÁLTÓROL,vajon miért?)).A pénz megvolt,ÉN hivogattam Őnt hogy mikor mehetek az autóért,a kialkudott ár szerint,majd elöször vasárnap este,majd több napon át hitegetés a "hülye vevő ugyse tudja"stilusban(bocsi-autószerelő a szakmám),pont most elromlott a váltom,de igérem hú-meg jaj mindjárt kész 1-2 napon belül.Erre kértem hivjon fel,ha kész.Telefonálni,sajnos önnek kellett volna ahogy megeggyeztünk,de mivel több mint 1 hétig nem tette meg(függetlenül az igen kész-vagy nem eladó),megvettem egy a használtauton.hu-n hirdetett Mercit(érdekességképpen elmesélem hogy az eladó Kecskeméten elmesélte hogy az ismerőse felhívta hogy nics-e KÖLCSÖN egy automata váltója(vajon miért?,NE nézzük egymást hülyének!!!!).És hogy jött arra a következtetésre hogy már vettem egy autót,megszálta az ihlet?és nem kell telefonálnia?ez sántit,DE NAGYON!!!
Lehet hogy Ön jól eladja magát a Mercedes topicon,de én köszönöm nem kérek belőle.Tudják tisztelt Mercisek nálunk az a mondás járja,hogy abban bizunk"akivel elmegyek akár lovat lopni is".Tisztelettel elköszönök önöktöl,remélem sok jó élmény éri Önöket akiket tényleg tisztelek,de én ebben a topicban (kész átverés show)nem akarok részt venni.
U.i.természeten a tel.számomat megadom aki kiváncsi rá.
nem tudom nekem most már meg kell-e védeni magam, vagy sem. Azért mindenesetre válaszolok, ha már meg lettem szólítva.
Hogy mi történt, és mit beszéltünk azon a hétvégén, azt mi ketten úgyis tudjuk, nekem életem egyik legzűrösebb hétvégéje volt, mert valóban vidéken voltam, valóban váltót is keresgéltem hozzá, de nem tudtam megoldani a problémát. Ha valamit ígértem is, és utólag mégsem tudtam betartani, akkor arról Önt tájékoztattam sűrű elnézéskérések közepette. Igazából kissé felkészületlenül ért az Ön vételi szándéka, mivel azt mondta, kizárólag kupét keres, és nem is hagyta, hogy beindítsam az autót, mondván Ön nem komoly vevő. (Arra viszont nem emlékszem, hogy tegeződtünk volna)
Azért elmesélem, hogy utána felkerült egy másik váltó rá, ami nem volt tökéletes, ezért végül nem is vettem meg, hanem az eredeti felújítása mellett döntöttem, és az lett kész most, tehát nem az eredeti probléma megoldása tartott fél évig.
Telefonálnom pedig biztosan nem kellett volna, mivel ha jól emlékszem Ön megvette Piri 200-asát (ami itt Nagy Kékség néven fut, egy M115 motoros 200-as benzines, amit szintén jól ismerek), és egyéb körülményekből is arra következtettem, hogy Ön elállt a vételtől. Hogy innentől kezdve én mit csinálok a saját autómmal, miket cserélek ki rajta, és miket javíttatok, és mikor, az már azt hiszem csak rám tartozik.
Ezzel együtt köszönöm a gratulációt a váltóhoz! Ha már ilyen jól összerbarátkozott a többiekkel, elmesélheti nekik, mi lett a kék 200-assal, biztos kíváncsiak rá, mert ők is kb. 3 éve ismerik azt az autót - nagyjából ugyanannyi ideje mint engem.
1) candle 2) ekr 3) kanyhallo 4) mbw201 5) Lex 6) gery 7) AUDIS642Quattro (sajna csak ezzel tudok menni a MBhez még nincs lökösöm) 8) Tommo 9) Stern és a Sárga Szörny 10) Doki + (már nem mondok semmit...) 11)Gaben 12) Kobak26 (megpróbálom. persze csak ha a kisfiam is úgy akarja :))
13) Fefe (valószínűleg... ha az asszony és a gyerek egyedül hagyható állapotban lesz :)
Ahogy Candle kollega megtette, én is Stern barátom védelmére kelek, az általam ismert legfairabb, legsegítôkészebb emberek egyike. Az tényleg nem fordult meg a fejedben, hogy okafogyottá vált a gépkocsi eladása, és ezért nem jelentkezett? Meg nem hiszem, hogy okos dolog levonni következtetéseket, hiányos információk birtokában. Ugyanis a váltójavítás már többször megtörtént, csak sajnos mostanra hozta meg a kívánt eredményt.
Mindezek ellenére szívesen látunk itt, érdekesre sikerült belépôd ellenére. Bár a stílus finomításán nem árt elgondolkodni....
Ugyan én sem vagyok a védőügyvédje, de engedd meg, hogy megjegyezzem: Stern kolléga évek óta oszlopos tag itt, és ismerjük jópáran. Az igaz róla, hogy:
- sokat van vidéken
- általában későn ér haza
- rossz a váltója a Sárgában (hónapok óta) :-)
Ráadásul nem is ő tehet róla, hogy nem készült el ennyi ideig.
Mindennek ellenére fair srácnak ismertük meg. Ha érdkel a Sárga, beszéld meg vele a business processt 4szemközt, másra nem tartozik :-)
a jobbulást köszönöm rajta vagyok a kérdésen,a segítő szándékot szintén,a kért árat megadtam,lehet hogy nem volt kár,vagy amit Ő mond az az igazság?Amugy eddig sajnos modemes elérésem volt(hál isten ez már a multé),kérem értékelni hogy igy is a merci topicot olvasgattam(halkan mondom,tanultam is),DE ez csak egy vélemény volt,önöket tisztelem,de majd Ő megvédi magát,ha gondolja,vagy ide csak ömlengö és dicsérö leveleket lehet irni?Nálunk a Cégnél valahogy egy kicsit másképp van.
Magamról:44 éves,20 éves Kormányőrségi biztonsági gépkocsivezetői (Mercedes 350 SEL,450 SEL,(hosszu lökös),126-380SEL,420SEL,123-s 230E-250 long,S320SE,Audi A6-A8 4.2,stb.tapasztalattal (minister president). Bp.-i lakos.Eddig Mercim volt 123-200 benzin,de sajnos most Daewoo-m van(nem sokáig).
KB.1 éve olvasom a topicot,szerintem nagyon jó,és főleg ha probléma van akkor segítőkészek vagytok.
Szivesen részt vennék egy talin a fanokkal,ha lehet.
De lenne egy szerény kérésem:a Stern nevü egyén "kicsit" nem fer ember,(ugye emlékszel 2004 februárjára,(onos esös hétvége)amikor a sárgát el akartad adni,én jelentkeztem a hirdetésre,megvolt rá a pénz,te meg mindig hitegettél(most vidéken vagyok-későn érek haza,pont most besz**rt a váltó de holnapra jó lessz,megigérted hogy amint kész kb 1-2 hét felhivsz,azota sem,stb.)erre mit olvasok,mindenki gratulál hogy kész lett a váltójavítás.De most 2004 szept.28.-vanNem semmi.
Ha én 126-os vételén gondolkodnék, csakis 560SEC-t vennék.
96 körül volt egy fekete Szegeden fekete bőrbelsővel csili-vili tip-top állapotban. Ha jól emlékszem 500-as volt (vagy 560-as), a hűtőrács közepén nagy csillaggal, ütős felnivel, és talán egy picit ültetve is volt. Dögösen nézett ki.
Egyszer kereskedésben láttam 1,75 misiért, ami akkor meglepően jó ár volt. Ha akkor rámszakadt volna a bank, tutira megvettem volna. Mondjuk ezek sötét idők voltak, lehet, hogy azóta már elkobozták volna...
eztet én nem igazán értem.
legjobb tudomásom szerint nincs ilyen jellegű visszafelé ható hatása a kipufogórendszernek. de javítsatok ki, ha tévedek.
a kipufogógáz a kipuff oldali szelep által megnyitott nyíláson át távozik a hengerből, miközben a dugattyú felfelé mozog. a motor szempontjából az az ideális, ha a gáz minél hamarabb távozik, mert ezzel energiát takarít meg, mivel kevesebb energia szükséges, h a dugattyú elérje a felső holtpontot....
a katalizátor kivétele szükségszerűen javít ezen az állapoton, mert - bár a kipuff szelep által megnyitott nyílás átmérője nem változik -, de megnövelt csőátmérővel, akadályok eltávolításával gyorsítható a kipuff gáz eltávolítása az autóból. a katalizátor szerepe környezetvédelmi, a lambda-szondával együtt.
aztán lehet, h én tudom rosszul
Uj autó vásárlást tervezek a közeljövőben. Olyan kocsi kéne amivel hét közben tudnék melózni, de hétvégén a családi programok is lebonyolíthatóak...ez mellett kényelmes és strapabiró auto kellene. Van több autó is amit néztem de nekem nagyondrágák.... A Vito az ami megtetszett de sok helyen azt hallom, hogy nagyon rossz minőségü és nem túl megbizható Mercedes a Vito! Van tapasztalatotok???
1) candle 2) ekr 3) kanyhallo 4) mbw201 5) Lex 6) gery 7) AUDIS642Quattro (sajna csak ezzel tudok menni a MBhez még nincs lökösöm) 8) Tommo 9) Stern és a Sárga Szörny 10) Doki + (már nem mondok semmit...) 11)Gaben 12) Kobak26 (megpróbálom. persze csak ha a kisfiam is úgy akarja :))
13) Fefe (valószínűleg... ha az asszony és a gyerek egyedül hagyható állapotban lesz :)
Jah, olyan jó lett a váltó, hogy azóta a Kópét fikázom. Szépen finoman vált, és nagy gáznál is simán, mégsem csúszik. Előre-hátra, mindenfelé megy :-)
Közben én párhuzamosan HPG-nél próbáltam Kópét szerelni, kevés sikerrel, de legalább megállapítottam, hogy alulról szebben néz ki, mint kívülről, vagyis azt a kevés karosszériahibát kell csak kijavítani, ami "fentről" is látszik.
1) candle
2) ekr
3) kanyhallo
4) mbw201
5) Lex
6) gery
7) AUDIS642Quattro (sajna csak ezzel tudok menni a MBhez még nincs lökösöm)
8) Tommo
9) Stern és a Sárga Szörny
10) Doki + (már nem mondok semmit...)
11)Gaben
12) Kobak26 (megpróbálom. persze csak ha a kisfiam is úgy akarja :))
"Gáz meg egyéb semmiképp. Ha 11-14 között eszik városban, még nem a világ. Ennyit megér a V8"
Ez felejtős, ennyit egy 500-asból nem lehet kihozni. Városban inkább 15-17 lábtól / forgalomtól / évszaktól függően. De ennyit - szvsz - megér a V8 :-)))
Nekem a negatív rekordom 13,2 volt a géppel, de ehhez tartósan kell 90-110as tempóban haladni, ami nehezen állható meg. :-)
Tartós autópálya 140-150ig 13,5l, 180-200 esetén ugyanez közelít a 15l-hez. Szoktam is poénkodni a főnökömnek, hogy kevesebbet eszik a gép 20-nál mint városban :-)))
Elektronika ügyben passz, nekem az elmúlt 1,5 év alatt nem kellett hozzányúlni (418e km van a gépben!) Mondta a szerelő, hogy majd 450e körül cseréljünk vezműláncot, mert addigra esetleg kicsit meglazul :-)))
Engem röviden az érdekel, hogy legfeljebb egy motorgenerál után a következő 20 évet szépen kibírja nálam akkor is, ha átlag 180-al rendezek vele az autópályán. Duruzsoljon rendesen és kupé legyen! Persze akármennyit ne fogyasszon :))
Gáz meg egyéb semmiképp. Ha 11-14 között eszik városban, még nem a világ. Ennyit megér a V8. Tehát akkor a fogyasztás miatt inkább 500-as... főleg 85 utáni, bár az elektronika miatt annak drágább a javítása?!
MBW_201320CE: 500-ast vegyél, mert az kevesebbet eszik, az 560-asnak nagyobb lesz későbbiekben az értéke (kevesebbet gyártottak és csúcsmodell volt annó).
85 előtti- kevesebbet eszik, de már KE-Jetronick miatt ha vmi gebasz van a vezérléssel, az elektronikus eredetű--- drága a javítása. 85-előtt eszeget azért, de M110-esel vetegszik a javítási költsége, s szerintem Cool egy fél déluán levág neked egy HF javítási gyorstalpalót :D LPG-t én nem ajánlanám bele!
Van egy 430-as ML-em és a következőket produkálja:
Kb.20-25 percnyi városi közlekedés után elkezd az autó fulladni álltalában piros lámpánál,vagy pedig lassú haladás közben.Ezután az autó leáll.Újraindítás után
pár percig semmi,utána kezdődik az egész előlről.
A gyertyák és a légtömegmérő ki lett cserélve a szervízbe a gép pedig azt mutatja,hogy a 6-7-es hengerbe túldúsul a keverék,de az hogy mi az oka ennek
arra ők sem tudtak válaszolni.
Ha valakinek van valami ötlete,vagy találkozott hasonlóval annak szívesen venném a véleményét.
nem hiszem el, hogy nincs benned elég kraft ezen apró feladat teljesítéséhez... végy példát a fehérről. kint áll pihen teljesen lemerül (még az aksija is) és mikor belérugsz, h ébresztő akkor mégis dorombol :D
már ugyan a múltkor is megbeszéltük, hogy majd én felnyomom a képeket, csak kerítse elő valaki nekem legyenszives az elhagyott admin pass-t az oldalhoz.
a másik: a 500sok kép jelenleg 100sok helyen van szanaszét. holnapra 1db cd-re írása kb lehetetlen.
ja láttam ma ricsit is a petőfi hídnál...
mellettem ülő megjegyzi: "...nézd meg pl azt a 123ast, abban még volt anyag..."
én: "...tényleg szép...", "...hé ez a ricsi..."
Gery: lécci hozz nekem egy fényképes cd-t, amik már készen vannak; mert akkor elkezdem a szerverre felrakni (a többiek ne kezdjék el, h "nekemis!" mert ez most közcélú,). És mindenki hozzon tényleg képeket.
Stern: csak nem... elkészült? És nem add vissza a váltódat? Biztos, h mostmár eladod, ez nem csak holmi kifogás volt, nehogy megvállj tőle? Gery-is inkább dugdossa, lemeríti az aksit, minthogy másoknak megmutassa :D
TOMMO: a rollódat először csak megnézem, mert azt bizám szét kell bombázni hátul és már az idő kezd elég zord lenni, és a fényviszonyok sem az igaziak. Vetek rá gyógypillantást, kézrátétetles orvoslást és kapol egy rózsafüzésrt a tükrödre oszt a majd kiegyezet időpontban szétrobbantom :D
Adott az 500-as moci (M117-es) amit a régi 3,5literes (M116)-ből fúrtak fel és mostmár nem öntöttvasból volt a blokk, hanem aluminiumból (lehet vinni a MEH-be ;))
Motor kezdte pályafutását 1979-szeptemberétől... Ekkor b@szott "primitív"nek számított, ment mint állat és fogyasztott is.
1981-82
1981-82 magasságában fokozatosan áttértek a modifikált motorra (KAT, RÜF és ECE változat), javított kompresszió, vezérműtengely, szelepfészek, elektronikus alapjáratállítás.
1985
A K-Jetronic kiesik a programból, mostm,ár csak KE-Jetronic van - 245LE
megjelenik az 560-as. +600 cm3 duplájára növelt benzinbefecskendezési nyomás stb 272 LE. 560-ashoz rendelhető extra (Leistungssteigerung für die 560er modelle/teljesítménnövelés az 560as modellekhez) 300LE-t eredményezett, kompressziót megnövelték és a katalizátort tokostól-vonóstól elfeléejtették (csak ECE)
1986
Az összes modell alapból Kat-os, a RÜF külön kérésre szállítható (egészen 89ig).
1987
Müncheni 7es sorozat hideg fuvallata miatt az összes modell kompresszióját 10-rel növelték, ez 6-10%os teljesítménynövekedést eredményezett.
560 ECE elveszette értelmét, mert az 560 RÜF immáron 300LE-s
1991
Búcsú a W126-osoktól.
Fogyasztás: 560 jobban szeret csipegetni, mivel mindigis nagyobb nyomáson kapott enni... Ez igazából csak a városi fogyasztásban észlelhető, országúton nem számottevő.
Megjegyzés: az első szériás 600as bálnák is csak 5600 cm3-ösek voltak, csak éppen V12es motorral!
Viszont a fordított kapcsolású kézi váltó nemcsak a 320-hoz volt, hanem a 300E 24v-hez is. Próbáltam mindkét motorral, nagyon sirályul lehet neki pakolni (Cool kedvéért "rámolni") :-)
Meg 560SEL-re is, de mintha 500-ra is lett volna a 126-nál
A 420 (124) vs 5 gangos automata dologban lehet valami...de nem tartom kizártnak, hogy volt hozzá, legfeljebb nem alapban járt, csak rendelhető extraként
"asszem már mindenki számára világos, de ha nem akkor az újak kedvéért még1x: csak hobbiautó. s mint ilyen, előfordul, h lemerül az aksi, és elfelejtődik a zk."
dumaaaaa :-)))
"láttam ma a cézárt a 12. ker-ben"
Én meg Hook kupéját a III. ker-ben...nem lett csúnyább :-)
asszem már mindenki számára világos, de ha nem akkor az újak kedvéért még1x: csak hobbiautó. s mint ilyen, előfordul, h lemerül az aksi, és elfelejtődik a zk.
és ez még akkor is így van, ha úgy tűnik ezek csak kifogások...:))
amúgy most számoltam hogy évi 4-5ekm ment bele.
---
bcsocsan
láttam ma a cézárt a 12. ker-ben.
Ja, aszittem 5 gangosról beszélünk. Bálnában 93/94-től lehetett rendelni, a 124-ben is volt 94-től 320-as és afeletti moci verziókban...gondolom a 210-ben is
"Ha a katalizátort leveszem most is ekkorát dob a teljesítményen?"
Nekem a nagyvas KAT-os és papír szerint 252LE, a RÜF (KAT előkészítés) verzió pedig 265LE
Az 560 alapban 279LE (KAT), a gyári teljesítménynövelő szettel 300LE (AMG is ennyi volt asszem)
AudiS6quattro
A Könyves Kálmán felől nézve a BAL oldali parkolóban, az uccsó sorban
ez lett a csúcsmodell 86 után. praktikus okát ne keresd, leginkább presztizs.
és alapból több benne az extra.
kb mint a 140esnél. a 600/v12 bejelentése ott is inkább a márka presztizsét hivatott volt növelni. jelentősen több fogyasztás (leginkább az első szériás keverékdúsított 408LE-s változatnál), és nagyobb alapfelszereltség jellemezte.
persze, de azt ne felejtsd el, h a katalizátor adja a folytás nagy részét a motornak. ha leveszed, akkor felborítod a hengerekben az áramlási viszonyokat, kisebb folytása lesz és a szelepeid szétégnek
Simán lehet reális, nagyon függ attól, hogy pl reggel este használod, vagy napközben, amikor még menni is lehet... rövid vagy hosszú utakon... ennél a mocinál ez jelenthet litereket, télen nekünk is megvolt a 17
amikor a klubbunk megalakult rengeteg ötlet "szállt" a levegőben. ebből igazából a szervíztapasztalatok, alkatrészbeszerzés ami működik, de ha időm v esetleg a klubtagok ideje engedi végre, akkor egy komplett adatbázis létrehozás is cél, ahogy rengeteg egyéb más is
Ráadásul 560-as nincs is fent... állítólag az 500 és az 560-an között fogyasztásban nincs is semmi eltérés. Telesítményben? Miért csináltak külön egy 560-ast?? EKR?
Ezt én már pedzegetem egy ideje WAndrew, Candle-el sokmindent felvetettünk, a mai talira gyere, ott beszélünk róla. (már csak azért is, mert én jobbára csak az ötletet produkáltam, a megoldását még nem :))
Ha már a klubnál tartunk... Tisztelt Elnök Úr! :) Mik a klubtagság feltételei, 'előnye'. Vagy ez csak formális tagság? Lehet, hogy vak vagyok, de nem találom az oldalon :)
Valaki mondta, hogy van egy év - persze valami változtatással - amitől kezdve sokkal kevesebbet ettek a 126-osok. Melyik év volt ez és mitől esznek azóta kevesebbet?? (katalizátor?)
Hát lehet 18 is, meg akár 20 is, de ahhoz azért már ki kell használni a 279 lóerőt két lámpa között is állandóan. Az autópályás plusz fogyi meg a nagyobb légellenállással magyarázható szvsz
"210-esben nincs ismerősöm, akinek 420-asa lenne, de 124-esben és 140-esben 15-18 között hallottam"
A 124-es témát nem értem. Ugyanaz a motor, ugyanaz az 5 seb. aut. váltó, súlyban még talán könnyebb is. Mitől fogyasztana többet mint a 210? A 140-re +2 l szvsz reális (2t az már súly, na) :-)
Persze természetes,esetleg egy számlaszámot ha tudsz adni akkor át is utalom ,ha meglesz az ár.+A póstaköltséget ,ugyanis Szegedi vagyok.+A fáradozásaidért x összeget
Valami van Kacagógerle hozzászólásában. Én sem vagyok magas, így nekem pont jó a 190-es. Nagyon kézreálló darab, de én éppen azért vettem meg a barátomtól, mert ő családos lett és nem férnek el hátul. Szóval nem nagy.
A 124-esben viszont 2.0 literes diesel motor az elég sovány. Az a kaszni vagy 1300 kg, azt valaminek lendületbe kell hoznia. Ha gyengébb a motorja a kelleténél, akkor többet fog fogyasztani. Én még a td-t id megkocáztatnám, azok nagyon jók voltak!
Szerintem mindenképpen 24-et vegyél,mert sokal nagyobb mint egy 190-es.
Nekem 201 van,de ha beülök én meg a csajom,akkor hátra már senki sem fér be,pedig csak 175-177 magasak vagyunk.
Ebbe a kasztniba még csücskösen,de elmegy a 2.0,de a 24-ben nagyon gáz.Végül is attól függ mire szeretnéd használni.Ha csak városi töcskölésre használod,akkor elmegy a 2.0 is,lsd.:TAXIK
Nekem van egy ismim,aki 24 2.0-val trélerezik.:))))))Szép halál.
Én biztos,hogy 250-est vennék,mert ez a 90-94 lóerejével türhető,és a fogyi sem vészes.7 lityi simán elég neki.
Bár jó ideje szemezek a W23-assal, no meg a 190-essel is, mostanság mégis egyre többször akadok bele 124-esekbe, elég jó áron (persze nem mai darab egyik sem). Vajon érdemes egy ilyen autóból 2 literes dízelt venni, vagy jobb ez a motor a 190-esben (fogyasztás, menetteljesítmények, ilyesmi)?
volt a családban v8as, igaz, hogy az "csak" 3.6-os volt. de ismerem testközelből a 4.2-est is. audi. már a 3.6os is 250ló körüli volt, de hihetetlen vérszegény volt alul.
ettől függetlenül nagyon jó mocik szerintem, de egy 126 500 vagy 560 nyomatékleadását nehéz überelni. ez látszik is a nyomaték"görbén".
Kösz a segítséget a melegítővel kapcsolatban. Én is azt a csövet gondoltam megbontani, de féltem hogy a vízpumpa nem fogja átengedni a vizet, de akkor ha te mondod akkor jó lesz. Másik problem hová szereljem a ketyerét. A leírás aszongya hogy a lehető legalacsonyabb ponton legyen elhelyezve a gravitációs fűtés működési elve miatt (olajteknő, vagy hűtő alja szintjén). Normális helynek a jobb első lámpa előtti ficak tűnik (mondjuk az marhára nem a legalacsobb), és ott (is) fúrni kell a kasznit, van valamilyen jobb hely?
Láttam! Egy feketét, 500-as volt légzsákkal, valamint egy fehér SL-t WDB-107 rendszámmal. Igaz, egyik sem volt eladó, de ugyanezt mondtam én is.
Azért reagálj erre is valamit, nehogy ne a Tiéd legyen az utolsó szó...
"ezért voltam már olyan talin ahol 10 autó volt (10-12kop)és olyat is hallottam hogy candle és bidzsii tartották 2 en a frontot...általában hétfőn előkerül egy lista amire fel (kell):))lehet iratkozni!"
teljesen jól beszélsz:-)))
"ui:és aki nem kopipasztáz homoszexvitéz:))Jól beszélek??"
még egy kérdés.átlagban mennyien szoktatok lenni a talin,mi a program???hol és időben mikor van??aztán ennyi mára húzok haza és hozom a sört meg a benzint :-))))
ilyen MB láttam eladót az egyik autókereskedésben,fekete és bordó bőr szép alapotban volt még a rádió is eredeti volt.a szlovák úton volt valamikor egy autokereskedés ha még megvan régen jártam arra.
azért az túlzás hogy mindent tudok.csak azt tudom ami érdekel.csak azért furcsa mert az enyém 213Kw és aszem 400 körül van a nyomatékja.igaz hogy több szétgyilkolt audiról tudok mint merciről ebben a moci katagóriában.ezért gondoltam hogy levan folytva.de gonodlom minden a vezetéstől függ hogy melyk bírja tovább.vagy nem???
rád bízom a döntés ital vs. egy kör a kocsival de szólj előre mi kel mert ha ital akkor hozok szlovák sört ha meg egy kört akarsz menni akkor meg kell tankoljam a verdát.mert ha nyomom neki akkor horpad befele a tank.
Ha már szétborítód a tetőt (nem biztos, hogy szükség lesz rá, ha elektromos hiba), akkor a kis csúszkák cseréje újra, meg egy tisztítás.kenés javallott.
Pedig 1989-ig nyomatták, volt már abban minden, légzsák, 300-as M103 motor, és egyéb korszerű dolgok. De ilyet még én sem láttam eladót, csak a legrégebbieket.
még a szervicet úgy ahogy megengedte de a rendőrségre már nem akart elmenni.a végén aztán kiderült hogy lopta a srác.nálunk nincs olyan hogy eredetiségvizsga még de rendőrségen megtudják mondani hogy nincs e a loottak közöt
hát igen én kerestem a lököst.de még sajna nincs.na jó lehet hogy kiugrok akkor kedden hogy kiengeszteljek .bár kedden gyorsulásra szoktam kimenni.ha offtopic autoval megyek akkor elviszlek egy körre a 4,2el(öszkerekes).ha még nemvolt ilyenben részed vagy inkább a italkell???
Az mindegy hogy mennyire takarékos vagy nem nekem az a lényeg hogy V8,valahol azért kell fizetni ha erős motort akarsz.Audiba 4,2 turbo gyárilag még nemláttam csak ha valaki szereltet bele.az enyém is sima 4,2 290LE de még benne van a katalizátor így egy kicsit még lehet dobni rajta ha kiszedem. hát igen a limuzin azért tetszik hogy jó nagy dög álat de a kupé az kupé.láttam párat és nagyon tetszik.oda vagyok a régebbi modellekért.amit láttam az 560volt kupé -legalábis ez volt rá ragasztva nemtom van e ilyen ennyire még nemfolytam bele de a 420az biztos.egyet próbáltam limot a 380 de sajna a srác aki hozta elvette a kedvemet tőle pedig szépvolt.nemakarta azt hogy elvigyem átvizsgáltatni egyrész a serviceba másrész eredetiségvizsgára igy elküldtem.pedig hogy örültem neki mikor elhozta.
én meg 107-est, egy hónapja volt egy 350SLC a hasznaltauto.hu-n 1.4M-ért, minden nap megnéztem, megvan-e még. Mondjuk arra meg súlyosan kell költeni, de a 129-es meg olyan drága, hogy ha az árhoz viszonyítunk, akkor már kritikusan vizsgálva az eladó autóállományt, nehéz jót találni abból is.
Dehát ez ízlés, meg pénz dolga is, majd sts555 dönt :-)
Köszönöm a segítséget. Élni fogok az ajánlattal:)))
Egy ismerősöm egy hétig folyamatosan kapargatta:((( A sajátját
Más: Van még benne egy kbt nagy mélyláda egy panasonic 2*150W -os erősítővel. Azt is eladnám, cserélném(alakatrész, v. előltöltös CD stb. megegyezünk).
Gyári felni érdekelne... Ha valaki tud ilyet szóljon!
én már láttam ugye a jószágot, igazán megnyugtató, hogy nem azonos az ízlésed az előző gazdájával.
Mi a baja a tetőnek? Ha szoktál szerelgetni, és tudsz egy picit angolul, küldök Neked egy PDF fájlt, ami elég jól elmagyarázza a Schiebedach szerelést. Ez a sima csúszótető elég egyszerű. Jelezz, ha kell a leírás!
ha az alkatrészbeszerzés is fontos szempont, akkor ebben inkább a kupé okozna gondot. Ott van egy pár rikaságszáma menő cucc, de a limuzin hoz minden van. Nem akarlak lebeszélni természetesen, de mérlegeld ezt is, ha döntesz.
A 4.2-es meg egy nagyon jó motor, V8 és takarékos is, persze nem tud annyit mint az Audi 4.2 turbo, de annál sokkal tartósabb.
Légyszives adjál nekem tanácsot. ha régebbi kupét, esetleg kabriót szeretnék, mi lenne a legjobb választás? Tudom hogy ez egy kicsit, vagy nagyon nehezen behatárolható, de mégis. A régebbi alatt nem veterán korut értettem.
hát köszönöm szépen.csak egy gond van azzal hogy eljönne velem valaki.a kocsi ugyanis szlovákiában van.én is szloviból vagyok de csak hétvégén vagyok kint.egész héten pesten vagyok.de ha valakinek lesz majd ideje akkor szivesen elviszem és körül nézhet kint.de ez még a jövő zenéje.mert elég idóta emberek vannak kint és mindig kitalálnak valamit amiért nemadom el a kocsimat.ígyhát addig nemtudom megvenni míg elnem adom a USA cart.ha lesz majd egy tali akkor meghívlak valami kis italra ha lesz rá módom és időm hogy elmenjek.az baj ha off topikos autóval jövök vagy nem nagyon.ha gond hát majd a mercivel jövök fel pestre.amúgy a 4karikával járok.jelenleg mert sajnos a mercimnek a hátsó lökhárítója hiányzik mert kigyulatt.és ezt próbálom most valhol előkeríteni de ritkaság hogy bontóban van új meg nekem most húzós.amúgy C 250D 94(hála a jó istennek mert az új ......)már sokan megakraták venni de nemadom.szívó D az sokat bír tudomásom szerint.
mégegyszer elnézést hogy beraktam a képet.de ha már itt vagyok lenne egy kérdésem.van egy MB 420 SEL 87évjárat 400ezer kmel.(kb 800ezer Ft)szép állapot meg minden aszem első tulaj.minden vágyam egy ilyen (de a coupé meg jobban érdekel de még nemtaláltam megfelelőt)de nemtom mire kell odafigyelni vásárláskor.mennyire nehéz hozzá alkatrészt keresni,találni.nem most mingyárt akarom megvenni majd ha eladtam a amcsi monstrumot.