Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.11.30 0 0 455

Mikor járt Fonyódra MD? Kép nincsen esetleg róla?

 

Hát én azt talán valamikorra a 90-esévek közepére tenném, mondjuk 94-96 közé. Meg kell nézni egy régi menetrendben, és ahol a Dobóvárinak volt Pécsi stokkja, meg nyáron Fonyódig ment akkor az lesz az.

Képem sajnos nincs mert kiscsikó koromban sajna még gépem nem volt :))))

Előzmény: m61019andras (436)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.30 0 0 454
....ahol a vonatok gyakorlatilag 100%-os kihasználtságúak még délelőtt is; ahol igenis volna értelme a felújításnak!
Előzmény: VT22 (451)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.30 0 0 453
1. szerintem írd az őexcellenciája szót is nagy ő-vel
2 a 90-100%-os kihasználtság még a legforgalmasabb időpontokban sem állja meg mindnhol a helyét. Persze ettől függetlenül tudnák olyan vonalat mondani.....
Előzmény: zsupet (449)
zsupet Creative Commons License 2007.11.30 0 0 452

Eh. Ez szíven döfött de cefetül...

Lehet, hogy laikus a felfogásom, de az Unió erre a célra igen sok támogatást szokott utalni, de ezek valahogy eltűnnek még felhasználás előtt. Ha ezek célbaérnének, akkor ott lenne a lehetőség. És hogy megtérül-e? Lássuk. Nem kell messzire menni, csak a Dunántúlra: a GySEV által átvett mellékvonalak teljes felújítása után, és a járműpark kicserélése vagy javítása után nyereségessé vált. De a nyugati szomszédunk is jó példa lehet.

Hátha a "kolbászgyár" jó kézben lenne, és a pénzt is megkapná, akkor lehetne "kolbászból a kerítés"...

Előzmény: VT22 (451)
VT22 Creative Commons License 2007.11.30 0 0 451
Ejehaj. Nagymagyari felbuzdulásból én is össze tudok írni ilyet mindenféle közlekedésmérnökség nélkül. Lehet ecsetelni, hogy szép új világ jön el ha kolbászból lesz a kerítés, csak a kolbászt le kell gyártani valamilyen pénzből.
De mégis, milyen pénzből vigyük ezt véghez? És az a pénz meg fog-e térülni?

Ez lenne az első lépcső a megoldás felé, de ez a levél el sem jut a kérdésfeltevésig sem. Az meg, hogy a tanulmány eljut-e, azt nem tudjuk meg a levélből.

De végül is, ennek a kormánynak tök mindegy ki mit mond...
Előzmény: zsupet (449)
zsupet Creative Commons License 2007.11.30 0 0 450

U.I.: mivel ez 1.0-ás verzió, így ha van benne kérdéses hiba, nézzétek el, javítom azonnal.

És ismét sztrájkolunk! Ha nem egyeznek meg a GKM-mel és kormánnyal a bezárásokkal kapcsolatban, akkor határozatlan idejű sztrájkot hirdetnek a vasutas szakszervezetek (2000-ben is volt hasonló: akkor a vasutasok béremelést követeltek, miután ezt nem kapták meg, majd' két hétig nem volt csak korlátozott vasúti közlekedés).

OFF

Mondták már nekem, hogy nem fogom megváltani létemmel a világot, de próbálkozni lehet. Ugyan egy levél még kevés, de már indíthat el valamit. Lehet, hogy egy tüntetés nem jelent semmit (már csupán azért sem, mert politikai utálatból is tüntetnek, holott a cél nem ez). Az itt jelenlevő fórumozókkal szerintem egyetértve sajnálom és sértve érzem magam a jelenlegi helyzettel, de elásni nem fogom a még haldoklót, mert még felépülhet! Sokak, köztük én is látok jövőt a mellékvonali vonatközlekedésben, és mi többen vagyunk, mint az az egy fő a kakasülőn...

ON

 

Még valami: a tv-ben fogalomzavarban szenvednek a riporterek. Figyeljétek meg, a vonalbezárásokkal kapcsolatban majdnem mindig a "szárnyvonal" fogalmat használják helytelenül.

zsupet Creative Commons License 2007.11.30 0 0 449

Sziasztok!

Egy közlekedés-mérnök ismerősömmel egy tanulmányt dolgoztunk ki, amelyet némi kiegészítéssel felküldünk Őfelsége Kóka János Úrnak, és őexcellenciája Gyurcsány Ferenc Úrnak. A választ természetesen közlöm, de előtte a pontok kiegészítését kérem, ha természetesen van kiegészíteni való. Íme:

"Levelemben szeretnék kitérni a vasúti mellékvonalak korszerűsítésére. Magyarország vasúti mellékvonalainak utasszámlálások szerint többségében kihasználatlanok, kevesen, vagy nem elegen utaznak a vonatokon. Ha ez valóban így lenne, akkor a mellékvonali vasúti közlekedést csírájában kell megváltoztatni. Ez a változtatás pedig nem a vonalak bezárásában értendők. Erre egy átfogóbb tervet kell létrehozni, aminek kell állnia a mellékvonalak:

al- és felépítményének teljes átépítéséből, ezzel biztonságosabbá és gyorsabbá téve a vasúti pályát; a mellékvonalak villamosítása; a biztosítóberendezések korszerűsítéséből; új vasúti járművek, motorkocsik, személykocsik beszerzéséből, gyártásából vagy esetlegesen a régi vasúti járművek motorkocsik teljes felújításából, re-motorizálásából; a felújított és korszerű mellékvonal kínálati menetrendjének kijavításából, amely áll a vonatközlekedés ütemesítéséből (ez eredményezheti a fővonali vonatokhoz való kényelmesebb csatlakozást), vagy a járatsűrítésből, mely új vonatok pontosan csatlakoznak a fővonali vonatokhoz. A mellékvonalak bezárása indokolatlan és példátlan lenne. Azon tényt, hogy a vonatokon nem utaznak, saját példám alapján engedjék megcáfolnom, hiszem a hétköznap közlekedő reggeli és délelőtti, vagy délutáni és esti vonatok jóformán 90-100%-ban ki vannak használva, hiszen dolgozók és tanulók járnak rendszeresen ezekkel a vonatokkal.

Lebontanám Önöknek a fenti pontokat, hogy miért is lenne hasznos a mellékvonalakon ezeket a változtatásokat végrehajtani.

Elsőként említettem a vasúti pálya al- és felépítményének teljes átépítését. Ez azért fontos, hogy a pályán közlekedő vonatok teljesen biztonságosan és gyorsan tudjanak közlekedni. Az utasok visszacsábíthatók lehetnek, hiszen a vonattal ismét sokkal gyorsabban és olcsóbban ér be a munkahelyéhez, mint autóbusszal, vagy gépkocsival. A pályasebesség növelése ezért is fontos, de nagyobb pályasebesség esetén a vonalnak megnő az áteresztő képessége, így több vonatot tudok azon közlekedtetni.

Második pontban írtam a vonalak villamosításáról. A villamos áram sokkal olcsóbb, mint a gázolaj, ami jelenlegi gazdasági helyzetben egyre drágábbá válik. A menetjegyek áraira húzó hatással van a dízelvontatásban közlekedő vonatoknak a növekvő üzemeltetési költsége, így ezért lenne célszerűbb a villamos úton történő vontatás (megjegyzem nem csak mellékvonalakra értettem ezt, hanem villamosítatlan fővonalakra is).

Harmadik pontban tértem rá a biztosító berendezések korszerűsítésére. Egy korszerű biztosító berendezés biztonságosabbá teszi a vasúti közlekedést, legyen szó állomási vagy nyíltvonali biztosító berendezésről. A mellékvonalak áteresztő képességét még a vonal térközi közlekedésre való berendezésével lehet gyorsabbá tenni, hiszen már nemcsak gyorsan, hanem gyorsan és egymás után több vonatot tudok egymás után közlekedtetni két állomás között.

A mellékvonalakon (és a fővonalakon is) a járműpark korszerűsítése is nagyon fontos. Ha a pálya, amin közlekedik, biztonságos, akkor a jármű is legyen az. A járműnek biztosítani kell a utas számára az utazásához a kényelmet, amelyet elvár, illetve különböző szempontokat sem árt előtérbe helyezni (illemhelyek és utasterek, hulladékgyűjtők állapota).

A vonalakon a kínálati menetrend javítása következik. Minden adott: gyors és biztonságos a pálya, jó az áteresztő képessége, villamosítva van, a biztosító berendezések korszerűsítve lettek, és a járművek is gyorsak, biztonságosak, kényelmesek. A legcélszerűbb lenne a vonalakon az ütemes menetrend bevezetése, amely vonatok pontosan csatlakoznak a fővonali, vagy másik mellékvonalon közlekedő vonatokhoz."

 

Rbatka Creative Commons License 2007.11.30 0 0 448
Ja meg még egy kérdés, már régóta fel akartam tenni:
A kunszentmártoni deltával "mi a helyzet" ? Úgy értem megvan még egyáltalán? Mekkora a pályasebessége, meg a hossza, és mire használják?
Rbatka Creative Commons License 2007.11.30 0 0 447
Megkérhetek valakit, hogy Fábiánsebestyén egykori fűtőházáról tegyen fel egy képet? Hirtelen felkeltette az érdeklődésemet :-)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.30 0 0 446
Akarom mondani: Szeretnék én is sok boldog névnapot kívánni. :-)
Előzmény: Rbatka (444)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.30 0 0 445
Szerintem az ütemes menetrend nem mindig javít a helyzeten :(
A menetrendváltástól 10 perccel korábban, 16:39-kor megy a vonat Lakitelek felé Kecskemétről.
Előzmény: VT22 (440)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.30 0 0 444
Így van!
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (443)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.30 0 0 443
Boldog névnapot Bede András!
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.30 0 0 442
Ráadásul vna két állomás is a vonalon Szeged-Rókus meg Szeged állomás, mind a kettő jó helyen van.

A 135-n meg gondolom azért kell OH-n meg Vásárhelyen sokáig várni, mert szemből is jön vonat és be kell várni. Apropó a 135-n ha az IP megszűnik akkor csak az Uzsgyik maradnak? Vagy lesz Csörgős vonat is mint eddig?
Előzmény: VT22 (439)
VT22 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 441
Azért többet vártam az új menetrendtől, hogy 100% ütemes lesz, de van benne egy csomó félmegoldás.
VT22 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 440
Az új menetrendben miért rontották el a 130 alját? Hmvhelyre a makói vonat 10 perccel azután gulul be, hogy egy másik elindul szentes felé. (Na jó, eddig is hmvhelyen állt az összes makói személy.)

A 147-en Kkfházi felén is javíthattak volna a menetrenden ha egységesen 2 órás ütemre rakják. Most van vonat Szentesről 5:08, 8:32, 11:32, 13:32, 15:32, 17:32 időpontokban.

Jehetne úgy, hogy délelőtt 5:08, 7:32, 9:32, 11:32, satöbbi. Reggel nagynak találom azt a lyukat. Valamint észrevételem, hogy az előző menetrend 8:08-as vonata ami usgyi volt és Hmvhely-Kkfháza távon járt jóval kihasználtabb volt, mint a mostani 8:32-es.) A pénteki +1 vonatpárt (Szentes: 19:32) vasárnap is lehetne indítani.

A vonal orosházi felén valamivel javult a helyzet Bcsaba felé átszállás szempontjából, de még így is kell várni 15-30 percet. Miért?
VT22 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 439
Szeged-Hmvhely között naponta 80> busz jár, meg <10 vonat. A vasút miért nem képes felvenni a versenyt? A jelenlegi pályaadottságok megfelelők erre. Egy nyolcvanas pálya már rá tud verni a buszra, ha jó helyen van a vasútállomás. Szegeden jó helyen van. Szerintem ott nem fejleszteni kéne, gondolkodni.
Előzmény: Törölt nick (426)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.29 0 0 438
Köszönöm mindenkinek, ennyivel többet tudok!... :-)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.29 0 0 437
Terhelési próba lesz a javítás után?
Előzmény: Törölt nick (432)
m61019andras Creative Commons License 2007.11.29 0 0 436

Mikor járt Fonyódra MD? Kép nincsen esetleg róla?

 

Előzmény: Törölt nick (435)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.29 0 0 435

Valamikor Fonyódra is jártak MD-k nem? Úgy tudom addig bírták üzemanyaggal. Hogy is volt ez?

 

Bezony ám azok a régi szép idők..  :)))

Még utaztam is vele Bajáról Fonyódra. A Fonyódi csak nyáron Hétvégén járt. De akkor úgy, hogy 2 MD jött Félegyházáról, vagy Szegedről, és Bátszéken a 2. leakadt, ment Pécsre, az első pedig ment Fonyódra. Szép hosszú kis MD-s szerelvény volt 2 motorvonat, 8 kocsival :)) Igaz akkor még utasok is voltak. Emlékszem akkoriban Baján még mennyi ember szállt fel a Fonyódira... De hát már ez is a múlté, a Pécsi elszállt, a Dombóvári Csörgős lett, ma már Pécsre jár 2 halbival, a Fonyódinak meg már híre hamva sincs. Pedig míg járt volt azért utas rajta. De az idei menetrendben már nem volt benne :((

Előzmény: Rbatka (414)
Gyé I Creative Commons License 2007.11.29 0 0 434
A 121-es Újszeged-Mezőhegyes szakasza köszöni megvan. Pénteken és vasárnap nagyon jó kihasználtságúak a vonatok. Sok mezőhegyesi,mezőkovácsházi,medgyesegyházi diák tanul Szegeden, szerintem 98%-uk
vonattal utazik Szegedre. ( Mezőkovácsháza és Szeged közt napi 1 pár közvetlen buszjárat van, az is délelőtt)
2 hete, vasárnap jöttem Szegedre a Mezőhegyesről 15.10-kor induló 2 kocsis BZ-vel.
Újszegeden kb 65-70 leszállót számoltam.
A hét többi napján viszont csak közepes a forgalom.
Előzmény: Rbatka (429)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.29 0 0 433
Milyen szakirányú mérnök leszel?
Előzmény: Törölt nick (408)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.29 0 0 432
Főjavítás.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (430)
kopaszhaj Creative Commons License 2007.11.29 0 0 431
Egy hete Karcagon fogadott ugyanez a kép.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (430)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.11.29 0 0 430
Mai helyzetjelentés Szentesről:
A hídmérleg széjjel van kapva kérdés, hogy miért.


Rbatka Creative Commons License 2007.11.29 0 0 429
Illetve 121-135, 136...
Előzmény: Rbatka (427)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.29 0 0 428
Akarom mondani úúújság
Előzmény: Rbatka (427)
Rbatka Creative Commons License 2007.11.29 0 0 427
Mi őjság van azokon a vonalakon, amikről nem volt szó mostanában? 85, 102, 142, 147, 148, 149, 151, 152, 153...
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.29 0 0 426
Ennyit lehetett tenni, ugye szarból nem lehet várat építeni, egy normális menetrendhez kellene egy min 120-as pálya lassújelek nélkül meg néhol duplavágány pl. Algyő-Hódmezővásárhely népkert között pl., mert ott közösködik a vonal egy másikkal, és akkor már sok időt lehetne nyerni mert nem állna Vásárhelyen a vonat várva a szembejövőt. Orosháza-Csorvás vagy akár Telekgerendás között sem ártana.

Meg ugye villamosítás, elvileg ez majd lesz vmikor, rajta van a listán, csak kérdés mikor jutnak el odaáig.
Előzmény: M40 120 (425)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!