Ez jó. Én mostanában kacérkodok a gondolattal, hogy "pénz nem számít" és amit lehet helyre hozom a kocsin. Vicces, de egy havi átlagfizetésből vettük a kocsit, 4 év alatt kért egy kuplung szettet, meg a 2 hátsó fék lett felújítva. :o Igazi, békebeli autó.
Az I-es Fabiád is vmikor fiatal volt.....mégis megvetted.:)
Eladó....ne is mond, mindenki meg akarná venni a Fabiánkat, mert ugye NEM eladó, kollégám rá van izgulva mert neki is volt vagy 9 évig, de rábeszélték, és eladta.
Párom több kolléganője is jelezte megvennék....majd amikor eladó lesz a lőtéri döglött kutyának sem fog kelleni az biztos.
Köszönöm a választ, mégiscsak van aki fiatal Fabiat birtokol.:)
A 95LE már fickósabbnak hangzik a 75 LE-vel szemben, ráadásul elmondásod szerint igazából pörgetni sem kell, hogy menjen.
Fogyasztást nem írtál, esetleg mondanál nekem egy átlagot.
Kérlek csak ne azt, hogy.....90-nél...110-nél...120-nál....ennyit...lejtőn meg annyit eszik. :)
Nekem tökéletesen megfelelne egy tankolástól tankolásig átlag, persze ha csak város akkor az is jó, de vegyes lenne a legjobb.
Én teletankolom a Fabiát....kiírja a BC, hogy mittomén hatótáv 830km....., oszt mikor megint teletankolom megnézem mit ír a BC átlagnak, a pillanatnyi sosem érdekelt.
Nekem az egyik benzines kocsim 200Le, mégsem érzem azt, hogy hú, de erős lenne. :D A cégesen 1.6 MJET 120Le-s, azt sokszor erősebbnek érzem. Ki érti ezt?! Anya Skodája meg 68Le, de szerintem 50-55Le-nél többet nem tud.
Ez lehet akár azért is mert mindenki megvan elégedve a Fabia I-II-jével, és esze ágában sincs lecserélni.
Persze, vagy esetleg azért is, mert nem vagyunk hülyére fizetve, így aztán nem engedhetünk meg magunknak egy fiatalabb autót. Mellesleg az én 1-es Fabiám tényleg nem érett még meg a cserére. Nem hajtom túl sokat, és amire nekem kell, arra teljesen jó, és remek állapotban van még, főleg ahhoz képest, hogy nem sokat állt garázsban. Amúgy most (a fenti miatt) nem eladó, tehát nem ezért írtam ezeket. Az egyik kolléga ugyan már többször is megkérdezte, hogy mikor adom el, de mindig csak azt tudom erre válaszolni, hogy majd akkor, ha egy nagyobb összeget nyerek a lottón.
Ugyanaz a kettő, VAG száma nincs, mert egy alkatrész a kilinccsel. A mikrokapcsolós kb. tökugyanaz a fogantyú, csak kapcsolóval. 6Y0 827 574 L és J a sima kilincs, kompletten. Az L a kombi és csapott seggű fogantyúja, a J a szedáné, de bele van nyomva mindkét szám mindegyikbe, úgyhogy egyformák.
" Én is dízel párti vagyok, ezért van otthon egyből 2 benzines is. :D "
Ezek szerint én még nem vagyok "igazi dieselpárti" mert nálunk nincs a portán egyetlenegy benzines autó sem.
Anno milyen jó volt az ezerkettes zsigulátor is a maga 54 lóerejével, oszt utána az ezeröcsi maga az erőgép volt a 75 gebével.:-)
Nem vagyok benzines ellenes, de mivel évtizedek óta sokat megyek így nekem még mindig a diesel a legmegfelelőbb, majd ha a feltételek változnak, mert előbb utóbb fognak, jöhet a benzines.
Párom is szereti tolni neki, szereti az 1.4 PDTDI méregzsákot ez megy is, nem kell pörgetni, és nem is eszik sokat.
Persze neki végül is édes mindegy mivel megy az autó, ő úgysem tankolja sosem, csak hajtja.:)
Na jó, nem teljesen édes mindegy mert szereti ha megy az autó.
Mivel újabb Fabia, de csak kombi, tetszene neki így van a 3 hengeres 75LE-vel, az 1.2-es TSI-k 95-110 LE-vel, és az 1.4 TDI-k 90-105 (110?) LE-vel.
Választék van, majd ha odáig jutunk alaposabban körbejárom a dolgot, és próbálgatunk, ha már itt senki sem jár 2015 től fiatalabb Fabiával.
Ez lehet akár azért is mert mindenki megvan elégedve a Fabia I-II-jével, és esze ágában sincs lecserélni.
Az elégedettek közé mi is beletartozunk, de egyszer mindennek vége lesz. :)
Én is dízel párti vagyok, ezért van otthon egyből 2 benzines is. :D
Amúgy egy 1.2 75Le-s benzines valószínűleg nem tépi fel az aszfaltot, de mondjuk pont városban, aglomerációba jó lehet. A benzines "eleve" azért több Le, mivel a teljesítmény egy számított érték, a nyomaték és hozzá tartozó fordulatszám szorzata.
Vagyis ha van egy benzinesem, ami tud 200Nm-t (max. nyomaték), de elforog 7000-ig és egy dízelem, ami 200Nm-t tud, de csak 3500-ig forog el, akkor a banzines éppen 2X erősebb (papíron), mint a dízel.
De a dízelben hamarabb éled a max.nyomaték, ezért erősebbnek érződik. Viszont a piros lámpás gyorsulásnál elvérzik. Ehhh, ilyen ez a fizika. :(
Köszi szépen a tanácsot, megnézem a vezetékeket (valószínűleg csak a hétvégén tudom leghamarabb).
Töltés pedig valóban van, és érdemben. Ha nem lenne, akkor már régen lemerült volna az akksi, mert kb. 500+ kilométert hajtottam bele azóta, hogy a hiba először jelentkezett. El sem indultam volna vele, ha nem tudtam volna méréssel ellenőrizni a töltést, így viszont csak a hiba van (illetve nincs, mármint a jelzés).
Beszámolok majd róla, hogy mit - vagy mit nem - tapasztaltam, amint lesz időm a vezeték átnézésére a hétvégén.
Mielőtt bármi másnak nekiállsz és tényleg van (valamennyi) töltés(nek tűnő feszültségemelkedés), akkor:
Vagy rögtön a generátor mellett vagy odébb, a váltóhoz rögzítve, az önindító környékén/alatt találsz egy dupla csatit (kövesd le a generátortól a drótokat), azt tett szabaddá és nézd át.
A csatlakozót egy fém konzol tartja, valószínűleg egy kék és egy barna-piros drót megy bele (ez változhat, de a kék 99%, esetleg még lehet zöld). Nézd meg a kék madzagot, valószínűleg szakadt rögtön a csatinál (vagy máshol). Húzd is meg picit, ne hidd el ha szemre jónak tűnik.
Ha szakadt ez a madzag, akkor a töltés ellenőrizetlen és nincs visszajelzés sem. Kiolvasható konkrét hibakód keletkezik a szakadásra, műszerfalon hibajelzés nincs (ill. később ABS és szervo, stb. hiba jelentkezhet).
Egy elektromos problémában szeretném a tanácsotokat kérni, amit nem tudok megoldani. Az autó Fabia 1 1.4 TDI Classic kombi.
Az utóbbi hetekben azt tapasztaltam, hogy amikor ráadom a gyújtást, nem gyullad ki a töltés ellenőrző lámpája. Vagy kigyullad, a motor beindulásakor ki is alszik, majd rögtön egy pillanatra felvillan és csak utána alszik ki végleg. Ezt vegyesen szokta produkálni, most egy pár napja nem ég egyáltalán.
A töltést ellenőriztem, rendben van, az elvileg nem okozhatná. Megtisztítottam a generátoron a két vezeték csatlakozást, illetve az akkumlátor sarukat is, hátha ott van érintkezési probléma, de nem változott a helyzet.
Találkoztatok már ilyennel és esetleg van megoldási javaslatotok a problémára?
" Hány LE is a mostani Fabia? 75? Az nem "harmatgyenge", hmm? :-))) "
149127 hsz. első mondat.....azzal kezdtem.
Én nem keverem össze a diesel, és a benzines teljesítményt, az előbbi nyomatékos az utóbbit pörgetni kell, hogy menjen.
Természetesen "már" nem vagyok benzines ellenes, igaz a Fabia előtt egy 1.6-os Passat ( 101 LE papíron) tett éveken keresztül "boldoggá", mertugyemiértdieselrövidtávra..., és benzines lett.
Legalább megutáltam hosszú évekre, nem ment, pörgetni kellett, motor üvöltött, állandóan feljebb akartam váltani, de 5.-ből nem volt hová......, de legalább k.rva sokat evett.:-(
Aztán jött a megváltás a Fábia 1.4 PDTDI, megy, mint a mérgezett egér, fogyasztás ( átlag 5.5 l ) rendben.
Nekem a 75 LE-s benzines kissé kevéskének tűnik így első olvasatra, nyilvánvalóan először ki kellene próbálni, és utána alkotni véleményt, de én már élból papíron erősebbet nézegetnék, 95-110 LE-vel 1.2-es TSI-t.
Szerelőm hallani sem akar arról, hogy a diesel Fabia után benzinest vegyünk, asszongya azokkal a TSI-kel csak a gond van.
Azért írtam, hogy 2015-ben vmikor volt a váltás átugrós vezérműláncról vezérműszíjas vezérlésre.
Azokkal már legalább nincs olyan probléma.
TDI Fabia ( újabb modell) elég kevés van, ha mégis általában sok km-el, igaz lehet találni néhányat 100 ezer km alatt is.
" Nem minden a LE... Ki kellene próbálni, és a saját igényeidhez venni másik kocsit, nem az internethuszárokra hallgatni.:-)) "
Ki mihez van szokva.
A LE-ből sosem elég.:-)
A párom is tolja neki rendesen, nem tipikus női vezető.
Takarítgatok, rendezgetek garázsban, mindenhol és előkerült egy feleslegessé vált porvédő-felütésgátló Fabia I-hez. Anno a kettőből csak egy lett elhasználva, nekem elvileg nem fog már kelleni. Ha esetleg valakinek pont ez kellene, szerintem meg tudjuk beszélni a dolgot. :-)
"Benzines?...hm.....1.0-s harmatgyenge 60-75 LE (?)"
Mihez képest? 75LE-s verzió volt nálunk pár napig, kimondottan kellemesen használható, ha kell fürge kis jószág benyomását tette ránk. 130-ig semmi hiányérzetet nem okozott. Főleg rövid, városi utakon meg minek ennél több? Hány LE is a mostani Fabia? 75? Az nem "harmatgyenge", hmm? :-)))
(Ha én vezetem Szerénkét - a második kocsi a családban, Fabia I Facelift, 1,2/64LE - nekem nem okoz hiányérzetet az 1,9/110LE-s TDI-hez képest. Csak meg kell szokni, azt, hogy kormi Kandúr 2000/min körül érzi jól magát, Szerénke meg 3000 körül.)
Volt szerencsém egy 1,2TSI-hez is, az, ha jól emlékszem 95LE-s volt, az nagyon tetszett. De a sima 1.0-s 75LE-vel is simán együtt tudnék élni. Nem minden a LE... Ki kellene próbálni, és a saját igényeidhez venni másik kocsit, nem az internethuszárokra hallgatni.:-))