Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2019.10.04 0 0 149158

Párom sem autóversenyző, persze nem is lehet nála kereket cserélni menet közben, mint némelyik autósnál.:)

 

Neki a napi távja 1x néhány km főút + 1-2 km város majd hazafelé ugyanaz esetleg egy kis + shopping túra, a város fogalma nekünk NEM BP-et jelenti.

 

Amit írtál szerintem nagyon jó fogyasztási értékek, az 1.4 PDTDI 5.5 l-t eszik nálunk.

 

Ha eszembe jut lenullázom a BC-t, holnap megy a párom ca. 170 km-t főúton.

 

Ha a fogyasztásodat veszem alapul nem sok értelme van a dieselnek, főleg ha még a kis háromhengeres a 95LE-jével még fürge is.

 

Még egyszer köszönöm a hasznos információkat, ezeket mindenképpen elraktározom, és figyelembe veszem ha odáig jutunk, hogy cseréljük a PDTDI-t.

Előzmény: Bakter1234 (149157)
Bakter1234 Creative Commons License 2019.10.04 0 0 149157

Én nem vagyok egy "Fittipaldi", általában felveszem a forgalom ritmusát, nem érzek kényszert,

hogy mindenáron előzgetnem kell.

Nagy átlagban a fogyasztás nálam 4.8 - 5.2 tankolástól-tankolásig.

(A legnagyobb átlag amit eddig láttam 5.5 volt.)

Ebben van napi szinten autópálya, pesti dugóban araszolás, vidéki rövidek(gyerekért el az oviba, iskolába,stb. ), hétvégi családi kirándulás.

 

Nyári mérés: Horvátország 900km szinte végig autópálya éjszaka menve 4.5liter/100km 120-130 közti tempó.

Hazafelé nappal végig klímával 5.0liter/100km

 

Csináltam ma reggel egy képet, sajnos nemrég nullázódott le a hosszútávú(99 üzemóránként automatikusan nullázódik):

 

 

Előzmény: saválló (149154)
Spanos Creative Commons License 2019.10.04 0 0 149156

:D

 

Ez jó. Én mostanában kacérkodok a gondolattal, hogy "pénz nem számít" és amit lehet helyre hozom a kocsin. Vicces, de egy havi átlagfizetésből vettük a kocsit, 4 év alatt kért egy kuplung szettet, meg a 2 hátsó fék lett felújítva. :o Igazi, békebeli autó. 

Előzmény: saválló (149155)
saválló Creative Commons License 2019.10.03 0 0 149155

Az I-es Fabiád is vmikor fiatal volt.....mégis megvetted.:)

 

Eladó....ne is mond, mindenki meg akarná venni a Fabiánkat, mert ugye NEM eladó, kollégám rá van izgulva mert neki is volt vagy 9 évig, de rábeszélték, és eladta.

Párom több kolléganője is jelezte megvennék....majd amikor eladó lesz a lőtéri döglött kutyának sem fog kelleni az biztos.

Előzmény: James 42 (149152)
saválló Creative Commons License 2019.10.03 0 0 149154

Hali!

 

Köszönöm a választ, mégiscsak van aki fiatal Fabiat birtokol.:)

 

A 95LE már fickósabbnak hangzik a 75 LE-vel szemben, ráadásul elmondásod szerint igazából pörgetni sem kell, hogy menjen.

 

Fogyasztást nem írtál, esetleg mondanál nekem egy átlagot.

 

Kérlek csak ne azt, hogy.....90-nél...110-nél...120-nál....ennyit...lejtőn meg annyit eszik. :)

 

Nekem tökéletesen megfelelne egy tankolástól tankolásig átlag, persze ha csak város akkor az is jó, de vegyes lenne a legjobb.

 

Én teletankolom a Fabiát....kiírja a BC, hogy mittomén hatótáv 830km....., oszt mikor megint teletankolom megnézem mit ír a BC átlagnak, a  pillanatnyi sosem érdekelt.

 

 

 

 

Előzmény: Bakter1234 (149151)
Spanos Creative Commons License 2019.10.03 0 0 149153

Nekem az egyik benzines kocsim 200Le, mégsem érzem azt, hogy hú, de erős lenne. :D A cégesen 1.6 MJET 120Le-s, azt sokszor erősebbnek érzem. Ki érti ezt?! Anya Skodája meg 68Le, de szerintem 50-55Le-nél többet nem tud.

Előzmény: Bakter1234 (149151)
James 42 Creative Commons License 2019.10.03 0 0 149152

Ez lehet akár azért is mert mindenki megvan elégedve a Fabia I-II-jével, és esze ágában sincs lecserélni.

 

Persze, vagy esetleg azért is, mert nem vagyunk hülyére fizetve, így aztán nem engedhetünk meg magunknak egy fiatalabb autót. Mellesleg az én 1-es Fabiám tényleg nem érett még meg a cserére. Nem hajtom túl sokat, és amire nekem kell, arra teljesen jó, és remek állapotban van még, főleg ahhoz képest, hogy nem sokat állt garázsban. Amúgy most (a fenti miatt) nem eladó, tehát nem ezért írtam ezeket. Az egyik kolléga ugyan már többször is megkérdezte, hogy mikor adom el, de mindig csak azt tudom erre válaszolni, hogy majd akkor, ha egy nagyobb összeget nyerek a lottón.

Előzmény: saválló (149148)
Bakter1234 Creative Commons License 2019.10.03 0 0 149151

Szia!

 

Nekem egy 2018 októberi (FaceLift-es) Fabia III Kombim van. 1.0 TSI 95 LE

Pont egy éve használom, 21 ezer km-t mentem vele eddig.

Maximálisan meg vagyok vele elégedve. Nem bántam meg, hogy ezt választottam.

Előtte 12 évig egy Fabia kombi 1.2 12V 64 LE-t használtam, 280 ezer km-t tettem meg vele.

Azzal is nagyon elégedett voltam.

Én úgy érzem, hogy a 95LE bőven elég, jól gyorsul.

És ami számomra meglepő volt, hogy abban a hitben voltam, hogy ezt majd pörgetni kell ,hogy menjen.

De nem. 130-nál 3000 forog ötödikben. Kb. 1600-1700-tól szépen húz a turbó, és 2000 körül már jelez, hogy váltsak fel.

Kimondottan alacsony fordulatú a motor szerintem.

 

Mondjuk, hogy kinek mi az erős motor az nagyon relatív, mert a haverom mindig mondja, hogy utálja a céges autót, mert nem megy, nem húz

nem lehet vele rendesen előzni. Az autó amúgy egy 140Le-s :)))

 

Kérdezz nyugottan, ha tudok válaszolok.

Üdv. Dénes

 

 

 

Előzmény: saválló (149148)
Syracusa Creative Commons License 2019.10.02 0 0 149150

Ugyanaz a kettő, VAG száma nincs, mert egy alkatrész a kilinccsel. A mikrokapcsolós kb. tökugyanaz a fogantyú, csak kapcsolóval. 6Y0 827 574 L és J a sima kilincs, kompletten.
Az L a kombi és csapott seggű fogantyúja, a J a szedáné, de bele van nyomva mindkét szám mindegyikbe, úgyhogy egyformák.

Előzmény: Spanos (149147)
saválló Creative Commons License 2019.10.02 0 0 149149

" Tök kőkemény gumi."

 

Kiszáradt?

Az puha gumi, nem kőkemény.

Előzmény: Spanos (149147)
saválló Creative Commons License 2019.10.02 0 0 149148

" Én is dízel párti vagyok, ezért van otthon egyből 2 benzines is. :D "

 

Ezek szerint én még nem vagyok "igazi dieselpárti"  mert nálunk nincs a portán egyetlenegy benzines autó sem.

 

Anno milyen jó volt az ezerkettes zsigulátor is a maga 54 lóerejével, oszt utána az ezeröcsi maga az erőgép volt a 75 gebével.:-)

 

Nem vagyok benzines ellenes, de mivel évtizedek óta sokat megyek így nekem még mindig a diesel a legmegfelelőbb, majd ha a feltételek változnak, mert előbb utóbb fognak, jöhet a benzines.

 

Párom is szereti tolni neki, szereti az 1.4 PDTDI méregzsákot ez megy is, nem kell pörgetni, és nem is eszik sokat.

 

Persze neki végül is édes mindegy mivel megy az autó, ő úgysem tankolja sosem, csak hajtja.:)

Na jó, nem teljesen édes mindegy mert szereti ha megy az autó.

 

Mivel újabb Fabia, de csak kombi, tetszene neki így van a 3 hengeres 75LE-vel, az 1.2-es TSI-k 95-110 LE-vel, és az 1.4 TDI-k 90-105 (110?) LE-vel.

 

Választék van, majd ha odáig jutunk alaposabban körbejárom a dolgot, és próbálgatunk, ha már itt senki sem jár 2015 től fiatalabb Fabiával.

 

Ez lehet akár azért is mert mindenki megvan elégedve a Fabia I-II-jével, és esze ágában sincs lecserélni.

 

Az elégedettek közé mi is beletartozunk, de egyszer mindennek vége lesz. :)

Előzmény: Spanos (149146)
Spanos Creative Commons License 2019.10.02 0 0 149147

EZ AZ! THX! De enyém nem mikrokapcsolós, se semmi. Tök kőkemény gumi.

Előzmény: saválló (149122)
Spanos Creative Commons License 2019.10.02 0 0 149146

Én is dízel párti vagyok, ezért van otthon egyből 2 benzines is. :D

 

Amúgy egy 1.2 75Le-s benzines valószínűleg nem tépi fel az aszfaltot, de mondjuk pont városban, aglomerációba jó lehet. A benzines "eleve" azért több Le, mivel a teljesítmény egy számított érték, a nyomaték és hozzá tartozó fordulatszám szorzata.

 

Vagyis ha van egy benzinesem, ami tud 200Nm-t (max. nyomaték), de elforog 7000-ig és egy dízelem, ami 200Nm-t tud, de csak 3500-ig forog el, akkor a banzines éppen 2X erősebb (papíron), mint a dízel.

 

De a dízelben hamarabb éled a max.nyomaték, ezért erősebbnek érződik. Viszont a piros lámpás gyorsulásnál elvérzik. Ehhh, ilyen ez a fizika. :(

Előzmény: saválló (149136)
saválló Creative Commons License 2019.10.01 0 0 149145

A dieselmotort sem kell még leírni.....

 

https://totalcar.hu/bcs/2019/10/01/dizel_autozas_porsche-hungaria/

saválló Creative Commons License 2019.10.01 0 0 149144

Ahogy látom, vagyis nincs mit, nem sokan használnak errefelé 2015-ös évjárattól akármilyen Fabiát is, vagy nem járnak errefelé.

 

Se benzines infó sem gázolajos motorral kapcsolatos infó nincs, sebaj van népítélet stb.

Előzmény: csíkos-háTTú (149139)
HUF Creative Commons License 2019.10.01 0 0 149143

Köszi szépen a tanácsot, megnézem a vezetékeket (valószínűleg csak a hétvégén tudom leghamarabb).

 

Töltés pedig valóban van, és érdemben. Ha nem lenne, akkor már régen lemerült volna az akksi, mert kb. 500+ kilométert hajtottam bele azóta, hogy a hiba először jelentkezett. El sem indultam volna vele, ha nem tudtam volna méréssel ellenőrizni a töltést, így viszont csak a hiba van (illetve nincs, mármint a jelzés).

 

Beszámolok majd róla, hogy mit - vagy mit nem - tapasztaltam, amint lesz időm a vezeték átnézésére a hétvégén.

 

 

Előzmény: Syracusa (149142)
Syracusa Creative Commons License 2019.10.01 0 0 149142

Valami ilyesmi a tiéd is, csak ráböktem egy 2003-as pdtdi-re. a bekarikázottak a dupla csatlakozó, a baloldali szakadása lehet a gond.

 

Előzmény: Syracusa (149141)
Syracusa Creative Commons License 2019.10.01 0 0 149141

Mielőtt bármi másnak nekiállsz és tényleg van (valamennyi) töltés(nek tűnő feszültségemelkedés), akkor:

Vagy rögtön a generátor mellett vagy odébb, a váltóhoz rögzítve, az önindító környékén/alatt találsz egy dupla csatit (kövesd le a generátortól a drótokat), azt tett szabaddá és nézd át.

A csatlakozót egy fém konzol tartja, valószínűleg egy kék és egy barna-piros drót megy bele (ez változhat, de a kék 99%, esetleg még lehet zöld). Nézd meg a kék madzagot, valószínűleg szakadt rögtön a csatinál (vagy máshol). Húzd is meg picit, ne hidd el ha szemre jónak tűnik.

Ha szakadt ez a madzag, akkor a töltés ellenőrizetlen és nincs visszajelzés sem. Kiolvasható konkrét hibakód keletkezik a szakadásra, műszerfalon hibajelzés nincs (ill. később ABS és szervo, stb. hiba jelentkezhet).

Előzmény: HUF (149140)
HUF Creative Commons License 2019.10.01 0 0 149140

Köszi, azt hiszem az lesz a legjobb. Ugyanakkor furcsa, hogy a töltés meg rendben van, ha rámérek...de inkább nem kockáztatok.

Előzmény: csíkos-háTTú (149138)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.10.01 0 0 149139

Menj el egy tesztvezetésre egyszer, és próbáld ki!

Előzmény: saválló (149136)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.10.01 -1 0 149138

Vidd el egy villamosságishoz a generátort! Jobb esetben ki kell pucolni, rosszabb esetben felújítás, vagy csere.

Előzmény: HUF (149137)
HUF Creative Commons License 2019.10.01 0 0 149137

Sziasztok!

 

Egy elektromos problémában szeretném a tanácsotokat kérni, amit nem tudok megoldani. Az autó Fabia 1 1.4 TDI Classic kombi.

 

Az utóbbi hetekben azt tapasztaltam, hogy amikor ráadom a gyújtást, nem gyullad ki a töltés ellenőrző lámpája. Vagy kigyullad, a motor beindulásakor ki is alszik, majd rögtön egy pillanatra felvillan és csak utána alszik ki végleg. Ezt vegyesen szokta produkálni, most egy pár napja nem ég egyáltalán.

 

A töltést ellenőriztem, rendben van, az elvileg nem okozhatná. Megtisztítottam a generátoron a két vezeték csatlakozást, illetve az akkumlátor sarukat is, hátha ott van érintkezési probléma, de nem változott a helyzet.

 

Találkoztatok már ilyennel és esetleg van megoldási javaslatotok a problémára?

 

Köszi előre is!

saválló Creative Commons License 2019.09.30 0 0 149136

" Hány LE is a mostani Fabia? 75? Az nem "harmatgyenge", hmm? :-))) "

 

149127 hsz. első mondat.....azzal kezdtem.

 

Én nem keverem össze a diesel, és a benzines teljesítményt, az előbbi nyomatékos az utóbbit pörgetni kell, hogy menjen.

 

Természetesen "már" nem vagyok benzines ellenes, igaz a Fabia előtt egy 1.6-os Passat ( 101 LE papíron) tett éveken keresztül "boldoggá", mertugyemiértdieselrövidtávra..., és benzines lett.

 

Legalább megutáltam hosszú évekre, nem ment, pörgetni kellett, motor üvöltött, állandóan feljebb akartam váltani, de 5.-ből nem volt hová......, de legalább k.rva sokat evett.:-(

 

Aztán jött a megváltás a Fábia 1.4 PDTDI, megy, mint a mérgezett egér, fogyasztás ( átlag 5.5 l ) rendben.

 

Nekem a 75 LE-s benzines kissé kevéskének tűnik így első olvasatra, nyilvánvalóan először ki kellene próbálni, és utána alkotni véleményt, de én már élból papíron erősebbet nézegetnék, 95-110 LE-vel 1.2-es TSI-t.

 

Szerelőm hallani sem akar arról, hogy a diesel Fabia után benzinest vegyünk, asszongya azokkal a TSI-kel csak a gond van.

Azért írtam, hogy 2015-ben vmikor volt  a váltás átugrós vezérműláncról vezérműszíjas vezérlésre.

 

Azokkal már legalább nincs olyan probléma.

 

TDI Fabia ( újabb modell) elég kevés van, ha mégis általában sok km-el, igaz lehet találni néhányat 100 ezer  km alatt is.

 

" Nem minden a LE... Ki kellene próbálni, és a saját igényeidhez venni másik kocsit, nem az internethuszárokra hallgatni.:-)) "

 

Ki mihez van szokva.

 

A LE-ből sosem elég.:-)

 

A párom is tolja neki rendesen, nem tipikus női vezető.

 

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (149134)
tarejos Creative Commons License 2019.09.29 0 0 149135

Takarítgatok, rendezgetek garázsban, mindenhol és előkerült egy feleslegessé vált porvédő-felütésgátló Fabia I-hez. Anno a kettőből csak egy lett elhasználva, nekem elvileg nem fog már kelleni.
Ha esetleg valakinek pont ez kellene, szerintem meg tudjuk beszélni a dolgot.  :-)

csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.09.29 -1 1 149134

"Benzines?...hm.....1.0-s harmatgyenge 60-75 LE (?)"

 

Mihez képest? 75LE-s verzió volt nálunk pár napig, kimondottan kellemesen használható, ha kell fürge kis jószág benyomását tette ránk. 130-ig semmi hiányérzetet nem okozott. Főleg rövid, városi utakon meg minek ennél több? Hány LE is a mostani Fabia? 75? Az nem "harmatgyenge", hmm? :-)))

(Ha én vezetem Szerénkét - a második kocsi a családban, Fabia I Facelift, 1,2/64LE - nekem nem okoz hiányérzetet az 1,9/110LE-s TDI-hez képest. Csak meg kell szokni, azt, hogy kormi Kandúr 2000/min körül érzi jól magát, Szerénke meg 3000 körül.)

Volt szerencsém egy 1,2TSI-hez is, az, ha jól emlékszem 95LE-s volt, az nagyon tetszett. De a sima 1.0-s 75LE-vel is simán együtt tudnék élni. Nem minden a LE... Ki kellene próbálni, és a saját igényeidhez venni másik kocsit, nem az internethuszárokra hallgatni.:-))

Előzmény: saválló (149127)
saválló Creative Commons License 2019.09.29 0 0 149133
Ja, szervoszivattyu ( Koyo ) csere volt eddig a legkomolyabb hiba.
Előzmény: saválló (149132)
saválló Creative Commons License 2019.09.29 0 0 149132
258 ezernél járunk.
Semmi komolyabb műszaki hiba nem volt eddig, így az olajpumpaval sem volt gond.
Előzmény: www.octinfo.com (149131)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.09.29 0 0 149131

Mennyit futott a Fabia? Km?

Olajpumpa körül volt probléma?

Előzmény: saválló (149127)
saválló Creative Commons License 2019.09.29 0 0 149130

Ja, a ca.  évjárat  infó megvolt hiszen vezérműszíjas TSI-k 2015-tól léteznek ha jól tudom.

Előzmény: TWdoktor (149128)
saválló Creative Commons License 2019.09.29 0 0 149129

Fabia 2015-től.....benzines, diesel ?

Előzmény: TWdoktor (149128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!