Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A hazafelé beiktatott program sem volt semmi, a maga nemében legalább akkora élmény volt! OFF a címemnél lehet lehagytam egy perB-ét szóval: ...utca 128/B... (mentségemre szolgáljon, hogy még szoknom kell az új címemet) ON
És lényeg lemaradt. Köszönet Lacinak a szervezésért, Balogh Tibor őrnagy úrnak, valamint a medinai század parancsonokának és állományának a maximálisan pozitív hozzáállásért!
Sziasztok!
Őszintén irigylek mindenkit aki ott lehet holnap Medinán.Nagyon szeretnék veletek
tartani de mivel Ózdon lakom ez egyszemélyes túrának kicsit hosszú lenne.
Tudtommal közületek senki sem lakik ezen a környéken.
Kívánok nektek jó utat és kellemes,hasznos időtöltést!
Tatu72
Kollégák!
Valamikor (nem is olyan rég), rengeteg felájánlás volt életszerű helyzetek képeiről (éleslövészetek stb.). Nem sokat láttunk ezekből.
Kérem, akinek vannak ilyen képei és lehetősége, tegye föl, szívesen látnánk.
Más:
Egyszer belekezdtünk a Volhov működési ellenőrzés leírásába, magyarázatába, de ez abba maradt.
Jó lenne ezt felújítani, annál is inkább, mert Hpasp tervezi a működési ellenőrzés időre történő végrahajtásának programját is feltenni.
UV59, illetve mások is segíthetnének ebben.
Igaz!
Csak járt az agyam ,jó lenne valami jól megyjegyezhető mozaik szó,de nem szeretnék senkit kihagyni ,majd medinán ebéd közben közfelkiálltással megszavazzuk.Zsámbékot is majd ott elmesélem.
Na most kötözködni fogok. Itt már annyi mindenről szó volt, annyiféle technika előkerült, hogy a "Honi" nem fedi pontosan a dolgokat. Maradjunk a légvédelemnél. A Volhovval meg vigyázz, mert Nyeva 07 kolléga megsértődik. :)
Ha már mindenképpen meglévő szavakra építenél, akkor gondolkozhatsz az OLP, LRP, betűszavakban is.
Honi Légvédelmi Baráti Kör.
A VOLHOV szóbol is ki akartam hozni valamit de nem jön össze.
VOlt Légvédelmi Hagyományörzök Országos ...... a V betüre nics szavam :-))
Szia Laci!
Köszönöm szépen a meghívást, de sajna 10-én én sem tudok menni, nagyon sűrűre sikeredett a programom erre a hétre. Egyszerűen már nem tudok átszervezkedni.
A szerencsés résztvevők végre láthatnak egy "igazi lokátort" is :-)). Itt most a 14-esre gondolok (nem tudom, hogy a P, vagy az Oborona változat van ott). Ha be lesz kapcsolva, akkor az indikátorra tekintve biztosan nem fog elhangzani olyan kérdés (már nem tudom kitől), mint Kupon, hogy: melyik a céljel? A tizennégyesen a primér infó lóbab nagyságú jelekben mutatkozott az indikátoron! Nem volt nehéz megtalálni. Emlékszem, hogy a kezelők szerették is a grafikonokat ezzel a lokátorral. Az RT-seknél lehúzott éveim alatt nekem még volt szerencsém az O-14-hez. Nekem különösképpen az AP-2(?) utánfutóban egymás mellett elhelyezett 2db indikátor tetszett, amit bár nem sűrűn használtak, de érdekes volt mert az első indikátor mögött kuksoló kezelő a 0km-600km (na persze nem egészen nullától) távon követhette és olvashatta ki a célokat, a másodiknál ülő pedig a 600km-1.200km még látható célokat lehetett követni! Na az ilyen távolságoknál már érdemes a rádiólokáció szempontjából a Föld görbületéről beszélni! :-).
No akkor a résztvevőknek jó utat és élményeket, a HM-nek pedig köszönet a lehetőségért!
Gondoltam írok egy kis segédletet, ha valaki még tervezgeti az útvonalat. :-)
Szedres felől a megközelítés rosszabb mint Harc irányából, de ha valaki mégis azt választja, mert arra közelebb neki, akkor Medinára beérve egyből jobbra kell fordúlni, majd kb. 500m után balra felfelé egy vékony úton még kb. 1-1.5km a laktanya.
Harc irányából, Harcot elhagyva még elég sokat kell haladni. A laktanya az útról jobbra egy bekötőútra befordulva közelíthető meg. ( a lokátorok már előtte láthatóak néhány helyen ) A bekötőút úgy van megcsinálva, hogy félre lehessen állni, ha véletlenül jön valaki szembe, és nincs olyan meredek emelkedő, mint Szedres-Medina irányából. ( ezt az útvonalat használják az állomány szállítására is )
Csütörtök reggel szokás szerint 9-kor van a találkozó a bejáratnál. Itt csak egy van, nem tudjuk eltéveszteni. Az őrnagy Úr kérte, hogy találjunk ki magunknak egy nevet, mert így ha valakivel beszél, könnyebben tud minket azonosítani. Várom a javaslatokat. :)) Köszönöm.
A Nyeva "vízfelszíni változatairól" (a fejlesztésben röviddel megelőzték a szárazföldön telepített változatokat) lásd az 5508 (I. rész) és 5516 (II. rész) hozzászólásaimat, amelyekben - már nem is tudom kinek a tanácsát, kérését megfogadva - lefordítottam a PVO GUNS oldalakon leírtakat.
Bár a vízfelszíni változatnál az antennarendszer felépítése különbözött a földi telepítésű változatoknál alkalmazott antennarendszertől (UNV antennaposzt), de biztos vagyok benne, hogy a légi helyzet indikátoron történő megjelenítése nem sokban különbözött. Nagyon jól kitalálták pl. azt, hogy rávezetési üzemmódban a vevőbe belépő és feldolgozott infók megjelenítése csak az UV-10 antenna iránykarakterisztikájának széleségében (1o-1,1o) jelent meg (a felderítési üzemmódban az UV-10 10o-os legyezése jelent meg)! Ezáltal azonnal kizártak kb. 9o-os területet a leküzdésre ítélt cél környékéről. Azt, hogy ez hogy is nézett ki, kérlek nézd vissza a Nyeva indikátor rajzaimmal tűzdelt hozzászólásaimat.
Nem nagyon írják, de a "vízfelszíni változatok" túl fogják élni a "szárazföldi változatokat" (elsősorban a megoldott mobilitásnak is köszönhetően :-))). Hogy még mennyire nem lenne kidobandó ez a technika bizonyítja az is, hogy még mindig számos országban aktív, valamint a fejlesztők "fantáziát látva" benne fejlesztgetik és kerülnek piacra a legújabb verziók (PECSORA-2 (2T)). Persze a piaci sikere erősen kérdéses, mert szerintem az Sz-300-as rendszerek felülmúlják őket, de azokban az országokban, ahol úgymond bevált a rendszer (pl. Egyiptom), biztosan hadrendben hagyják még őket jópár évig.
Nemcsak a Nyevát, hanem a Dvina első változatát is hajón alkalmazták először. Itt néhány száz? hozzászólással korábban ejtettünk szót a témáról. Ott képeket is találsz.
Kerepesen hallottunk olyan szóbeszédet miszerint a Nyeva technika eredetileg tengeri használatra készült.Erről mit tudtok?Az tény hogy láttam olyan képet ami hajóra telepített Nyeva indítóállványt ábrázolt.