Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Amennyiben a képek megfelelnek a 106-os hozzászólásomban emlitett feltételeknek, akkor rád vonatkozik a vastagon írt szöveges rész. De figyelmesen olvassd el:-)))))
Amiket, írtam, azokat fotokkal is tudom igazolni. Momentán Békéscsabán fényképeztem, de 1997-ben. Akkoriban digitális gépek nagyon ritkák voltak. Fényképeztem Fonyódon is az IC-t a GYSEV kocsikkal.
Az átvétel után, még kb 1-évig a MÁV járt a vonalon Bz-vel, mig a tehervontatást általában M44 vitte, de egyszer kétszer vitt M42-vel, de azt már GySEV sőt láttam M40-essel vitt tehert is
Erre azért volt szükség, mivel nem volt villamosítva a vonal, és a dieseleknek meg volt a maga bejáratott funkciójuk Győr, Csorna, Sopron-Rendező, és személyen egyaránt, és az osztrák tehervonati kiszolgálás. Tehát megint csak, hogy nem volt mivel
Elég felforrósodott a stílusod. Az anyázástól nem áll messze. Kicsit higgadj le és utána írj válaszokat!
Amit összeállítottam listát, abban van Lökösháza és Nagykanizsa is, de kimaradt a Sopron - Szombathely - Zalaegerszeg. Ez mind rendes, napi fordulókban.
Ezenkívül különvonatok és különkocsik előfordultak sok helyen. Veszprém, Kőszeg, Esztergom, Székesfehérvár stb.
A leghúzósabb időszak a Szombathelyi vonal GYSEV-esítése és a Halberstadti kocsik beszerzése között lehetett, ebből a szempontból. De ekkor MÁV-os szerelvény járt valamelyik gyorsvonat fordájában. (Most is az kell, hogy menjen, ha egyszer a gyorsvonatokban nem járnak GYSEV-es kocsik.) Sőt Szombathely felé is ment ilyen szerelvény a Szombathely-Sopron-Budapest-Sopron-Bük-(Szombathely) vonat szerelvényeként.
És tényleg végezetűl egy utolsó és azt hiszem a legerősebb érv, a GySEV már csak azért sem küldött arra felé kocsikat, mert aránylag (a MÁV-hoz) képest eléggé karban voltak a kocsijai, ha arra jártak volna, fél éven belül elérték volna a MÁV-nivóját a kocsik állapotában, természetesen negativ irányban (grafitti, törés, zuzés stb..) nézd csak meg az arra felé használatos kocsik állapotát
Ezek a kocsik kb 95-ben kerültek eladásra a MÁV-nak (sajnos arra én sem emlékszem, hogy milyen szinük volt, hiszen abban az időben változtak meg a külalakok, és több variációt lehetett látni, több szinben is)
De azért egy két dolgot kiegészitésként a GySEV-nek A Bh, Bhv kocsikból összesen 40 db volt, ebből 6 db-ot eladtak a MÁV-nak 95-ben, 94-ben ha jól tudom 3 db-ot selejteztek, ezekből vond le, a Sopronban végzett egy-két kocsit amelyek javitottak, és azt is lekell vonnod ami a különböző Jjü-ben főjavitáson volt, Általában a kettő három kocsi biztos. tehát 94-95 után ezekból a kocsikból a GySEV-nek napi szinten 22-23 kocsija üzemelhetett (ez csak sacc, de szerintem egy-kettővel kevesebb) ebből kellet kiállítania a Sopron-Győr-Sopron vonalra a kocsijait, plusszként a tartalék kocsikat is tedd hozzá (2-3 db) Tehát sem elméletileg, sem gyakorlatilag a GySEV nem engedhette meg azt a luxust, hogy Nyíregyre vagy éppen máshová kocsikat járasson, hiszen nem volt mit. Az IC kocsikat ne vedd számitásba, hiszen azok forda szerint közlekedtek Bp-Sopron-Bp viszonylatban, ott is voltak kis és nagy javítások. Ezen kivűl azt sem szabad elfelejteni, hogy abban az időben még sokszor lehetett látni, igaz csak egy kocsis közlekedéssel Fertőszentmiklós-Nezsidér között ilyen Bh, Bhv kocsit, és ha jól emlékszem (fejből irom a dolgokat) a Halbertstadt-i kocsik első példányai 2001 elején jöttek csak meg
Vagy van még egy lehetőség, s lehet hogy te ezt láthattad, amikor a GySEV eladott a MÁV-nak hat darab GySEV által leselejtezett kocsit, amelyek a saját GySEV szinükben kerültek le Miskocra, és belölük lett a MAV 50 55 20-26 000-005-ig pályaszámú kocsik, amelyeket mostanában selejteztek le
Kösz, de nem egészen oké. A 2891-est a menetrendben nem találom meg csak az Online verzióban. Ott is elég furcsán:
Ø: 1 Fahrt pro Verkehrstag jelzés van mellette. (Jelentése 1 menet közlekedési naponként.) És a menetredje sem a szokványos indul/érkezik időadarokat tartalmazza, hanem a végállomástól eltelt menetidőt és a részmenetidőket a különböző szakaszokon, mintha szerelvényvonatként menne. Viszont 7757-ként is szerepel ugyanott, ami meg rendes vonatként lemegy Sopronkeresztúrba. (Onnan visszajön üresen Sopronba, vagy mit csinál, hogy másnap 39710-ként tudjon indulni?)
És mi a helyzet a párjával, a 9952-vel? Igazából arra akartam rákérdezni a 9940 helyett, amiről tudom, hogy ingaszerelvény, és sejtem, hogy hogyan jön és megy, leszámítva a Bécs-Znojmo szakaszt.
Ez nem elmélet. Sajnos nekem otthon bbiztos nincsen képem ezekről a vonatokról. Lehet, hogy az a 4-5 év van több is. Ha egy kicsit utánanézel menetrendekben VOLT egy olyan vonat, ami 5:00 körül indult Záhonyból, Nyháza-Debrecen-Szolnok-Bp Keleti-Sopron (ill. Szombathely vagy Celldömölk) útvonalon közlekedett és Sopronba érkezett 13:00 körül. Visszafelé pedig fél három és 23:00 óra környéke. Ez NEM elmélet, hanem TÉNY.
A 88-as hozzászólásban pedig részletesen levan írva, hogy milyen viszonylatban közlekednek illetve közlekedtek ezek a kocsik. Amit Te írtál a pályahasználati díjról biztos, hogy így megy.
A fényképes dologra csak annyit, hogy valahol már láttam olyan képet, amin Gysev kocsi Miskolc Tiszain állt a peronok között és nem a jj előtt. Amúgy én szívesen néznék ilyen képeket...
És végezetül az sem egy elhagyagolható tény, hogy a GySEV járművek a MÁV vonalán pályahasználati dijat fizetnek a MÁV-nak és viszont. Ez Bp-Sopon viszonylatban valamilyan formában kiegyenlítődik a két cég között, de a továbbiakban a GySEV-nak marha nagy ráfizetés lenne, ily módon közkekedtetni a kocsijait a keleti féltekre
A GySEV-nek nem ez a feladata, hogy Nyíregyházára járasson kocsit(kat) a nevében is benne van, hogy mire van neki felhatalmazása. Ráadásul nem Bh-val (elővárosi kocsival). A te elméleted szerint a Nógrádi regionális vasut is küldhetne közvetlen Bzx-et mondjuk Sopronba.
De tudod mit, én egy kompromisszumos krapek vagyok, s mivel a topikokon rengeteg hozzászólást is elolvastam, igy felteszek egy hirdetést itt.
Kéretik a tisztelt fotós kollegákat, hogy aki netán Hatvan, Miskolc, Sátoraljaújhely, Szolnok, Nyiregyháza, Debrecen, Záhony, Békéscsaba, Kiskunhalas körzetében GySEV kocsit fotózott, amely menetrendszerűen közlekedő szerelvénybe besorozva közlekedett tegyen be ide bizonyított képet. (tehát nem különmenetek, próbafutások)
Minden ilyen bizonyitott kép betétele esetén az illető személy a Juliska néni kifőzdéjében ihat a kontomra egy pofa sőrt.
Hidd el nekem kedves barátom, hogy a rengeteg fotos már tett volna ide képet(et), ha jártak volna arra ezek a kocsik, tudni illek ilyen csemegékre igen csak harapnak
Úgy érzem, hogy részemről ezek után már lezártnak tekinthettem e témát
Amit Győrben levettek a szerelvényről, és ellenvonatként jött vissza Sopronba.
GySEv kocsik a keleti féltekre nem jártak, a legkeletibb rész az Dunakeszi Jjü volt, illetve onnan különböző probamenetek lehetségesek voltak a keleti féltekre
Arra pontosan nem emlékszem. 4-5 évvel ezelőtt volt sopron-záhony közvetlen vonat egy pár évig, utaztam vele jó párszor (nem csak hétvégén), mindig volt benne 1 vagy kettő gysev Bh.