A hőfokot külön szabályozza, a beszívott levegő a rádió melletti kis rácson bemegy annak a hőfoka alapján szabályozza a fűtés erősségét.
Ha ott megvan a 22 fok akkor átáll szinten tartásra ami hűvösebb levegővel is elegendő, és ilyenkor lejjebb veszi a ventillátort. Ha megemeled 25 fokra a hőmérsékletet akkor rámelegít hogy felfűtsön és megemeli a ventillátort is, amennyiben megvan a 25 fok lejjebb veszi a ventillátort és hűvösebb levegővel szinten tart.
Ha fix állásba tekered a ventillátor szabályzóját akkor is átáll szinten tartásra csak a ventillátor sebessége lesz fix.
Üdv ismét mindenkinek,és ismét kérdés! (Xsara2 1.6 16v)
Ha beállítom a fűtést 22 tájékára (függőlegesen),és üzemmeleg (90fok körül,vagy előtte) elkezdek fűteni (nem Auto állásban) fűt szépen,de X idő múlva már csak langyos levegő jön.
Ez télen volt zavaró,mikor mindig feljebb kellett tekerni a hőfokot,akkor mindig benyomott egy adag meleget,majd ismét langyosat fújt,míg be nem melegedett az beltér addig ez így zajlott,utána már kevésbé figyeltem.
Inkább a műszerfal közepén lévő szellőzésen érezhető.
Termosztát új lett beletéve novemberben,mert akkor is ezt csinálta,azt gondoltam megszűnik.
Ha bemelegszik nyit szépen a termosztát,visszább megy a hőfokmutató is 90 alá.Ezt a fűtés dolgot fix 90fok körüli hőmérsékleten is csinálta,5-10p fűtés majd szépen aláhagy.
KÖSZÖNÖM a sok hozzászólást az "1-esbe nehezen tehető" kérdésemmel kapcsolatban. Elhangzott itt a zsírzás a váltóban olajcsere...stb. Jelenleg 280 ekm van a vasban és úgy emlékszem, hogy 2006-ban kapott új váltóolajat...atyaúristen 13 éve....na azt hiszem ez lesz az első amivel elmegyek a szerelőhöz. Ha akkor sincs javulás, akkor jönne ez a zsírzásos művelet .....még egyszer kösz ! .... amúgy nehezen válnék meg a vastól, immáron 17 éve használjuk ( eddigi hibák 1db üzemanyag szivattyú behalt, hátsóhíd felújítás 220 ekm-nél.) ...meglepő de csak ennyi volt a 17 év alatt.
Aki úgy érzi hogy rég volt lecserélve a váltóban az olaj,esetleg nehézkesen tudja sebességbe tenni a váltót, annak ajánlom a Total Transmission Gear 8 olajat. Ma cseréltem, megszünt a nehézkes "1-es be rakás" probléma. Aki árérzékeny, érdemes felkeresnie az Olajwebshop oldalát, midenféle olajjal kapcsolatban. Persze azoknak szól, akik, nem ismerik.
Senki sem válaszolt... Úgy tudom, típushiba. Nem segít az sem, hogy nem túl merev az autó, ilyen korban meg törések, korrózió miatt még annyira sem. 10 éve küszködök ezzel, télen rosszabb, váltóolaj csere után kicsit jobb. Szerelők azt mondták, hogy ez ilyen.
Én úgy orvosolom a dolgot, hogy közvetlenül megállás előtt, amikor még éppen gurul az autó, üresből berakom egyesbe, akkor még könnyen veszi, aztán mikor megállt, vissza üresbe. Ha megvolt ez a tánclépés, utána már könnyen berakható egyesbe. Gyakorlatilag csak a saját autómat vezetem, úgyhogy ha évente párszor véletlenül másik van alattam, figyelnem kell, hogy ne csináljam ezt :D
Fel lehet újítani ha kiesztergálod a berágódásokat úgy mint a hengert, a lapátokat pedig polírpapíron becsiszolod szépen az élére. Macerás de olcsóbb mint az új...
Ha van visszacsapó szelep a levegő vezetékben azt iktasd ki és tegyél egy próbát. Ha úgy jó minden akkor eltömődött a szelep a membrán gumi darabkáival
Sziasztok, 99-es 1-es Xsara 1,6 benzinesem van. Olyan gondom van, hogy időnként nehezen tehető be az egyes sebességbe. Úgy könnyen veszi, ha előtte kettesbe teszem, aztán egyesbe. Váltókulissza lehet vagy más ? Ha váltókulissza, akkor kb mennyiből javítható ? Megírnátok lszi ha már volt valakinek hasonló vagy ugyanilyen problémája ? ...köszönettel venném. üdv, G
Sziasztok! A klíma kondenz vize nem csöpög,hol van a kifolyója,én mint mezei ember az esetleges dugulást meg tudom szüntetni?Előre is köszönöm a válaszokat :-)
Lehet kapni olyan hőterelő pajzsot ami a szervora van felfogatva és a szervót, generátort védi a leömlőtől? Nekem ma elégett :/ hegyi út után megálltam, éreztem égett szagot majd felnyitottam a motorhzátetőt tömény fehér füst szállt fel és vörösen izzva égett ez a lemez vagy mi. Esetleg szerintetek mivel pótólhatnám?
Ha a felső, vékony csőre gondolsz, az gyáriban már nem rendelhető sajnos, különben boltként, ahol kaphatsz a márkaszervizt ajánlanám ugye. :-) (nem is értem, hogy ez senkinek, sosem jut eszébe, de mindegy, ez egy másik téma)
A gyári cikkszáma: 1307SZ
Utángyártottban sem találtam ilyet, úgyhogy ha végképp sehol sincsen, pótold jó minőségű üzemanyagcsővel.
Sziasztok! Küzdök a Xsarám szervókormány szivattyújával, megállt alattam egy nemrég felújított, utána vettem egy bontottat, ami szintén gyengélkedik.
Van ötletetek arra, hogy a szivattyún kívül még mit érdemes megnézetni? Illetve ha másikat szeretnék, érdemes e valamelyik unixos/bárdi autós szerkezetet megvennem ?
2003-as 1.4b Xsarához keresném a kiegyenlítő tartály és hűtő közötti visszafolyó gumicsövet. Esetleg egy cikkszámot,robbantott ábrát,vagy egy üzletet. Esetleg helyettesíthetem szövetbetétes csővel? Köszönöm.
picit följebb megy a 90 fokos vonal fölé mert 93 foknál kapcsol a ventillátor, ha ezt eléri menj előre és nézd meg a ventillátort. Az enyém hang nélkül megy
kiolvastuk az autóból a hibakódokat, és ott volt egy olyan hogy ventilátor kapcsoló hiba.
És igazából az is a bajom hogy ha megyek városban 90fok fölé szokott menni a vízhőfok mutató, de nem kapcsol be a ventilátor, ilyenkor bekapcsolom a klímát, az egyből indítja a ventit, aztán szépen vissza is hül.
Hol találom ezt a kapcsolót, és hogyan tudom tesztelni, hogy jó-e biztosan?
Most tűnt fel hogy a kürt se működik. Ez kormány vezérlő csere lesz gondolom. Van valahol értelmes áron? Mert boltokban csak 100k felett látom, annyit nem adok max a benzin ért amit aláöntve meggyújtok.
Amúgy nincs valami érzékelő, vagy csatlakozó az orr bal oldalában a lámpa alatti részben? Be eltt szerelve a rezonátor, és ez után kezdett el égni a lámpa véletlenszerűen de 2 napja már folyamatosan égett.
Meglett a feltöltő szelep. Megnyomtam, egy szusszanásnyi gáz se volt már a rendszerben. Gyanítom megsérült a rendszer márciusban generátor csere közben és elillant a gáz. Így gondolom emiatt nem indul.
Maradt az airbag hiba
Felhivtam az embert aki a generátort csinálta és azt mondta hogy ezek az értékek nem rosszak!Kis hanglejtés változásra azt mondta vigyem és tesz bele egy másik generátort! Köszönöm a segítséget Nektek!
És természetesen megyek vele egy nagyobb kort! Gondolom ha ezekutan is az alapjarati töltő feszültség 12.5 korul maximalizàlódik akkor vigyem vissza a generàtoroshoz!??? És ha ő azt mondja hogy ez így jó?Hogy alapjàraton jó a 12.5??? Le rughatom a fejét? :-) De komolyan
"Ja és amikor egy pici gázt adok erősebben világít a lámpa! " Ez pl. utalhat akku' problémára is (alacsony töltöttség). Próbáld ki, egy kicsit hosszabb út után (legalább fél óra) mérj alapjáraton töltő feszültséget! Esetleg egy "kölcsön" akkuval (ami biztosan jó) mérj töltő feszültséget alapjáraton!
A második mérésen már jók az értékek. Alapjáraton nem lesz maximum feszültség, csak egy idő után mert megkezdi az akku feltöltését, a 13,5 V körüli érték már jó.
A 12,4 V-ra azt mondtam volna hogy valamelyik dióda elment....de úgy tűnik nem.
A gerjesztő áram nem állandó azt változtatja a BSI hogy meglegyen a max. feszültség, de ne legyen több.
Azaz alapjáraton egy minimum gerjesztést tart és ahogy kapcsolod fel a fogyasztókat úgy emeli a gerjesztő áramot, ha lekapcsolod a fogyasztókat csökkenti a gerjesztést.
Nekem is 13,6 az alapjárati fesz, és kb 15 perc után ha alapjáraton hagyom akkor kezd emelkedni 14V felé amikor az akksit feltöltötte.
Indítsd el, ne adj gázt és mérd a feszt, 5-10-15 percnél és írd meg a feszültség értéket.....15 perc után feljebb kell mennie kicsivel.
Levettem az akku sarujàt egy éjszakára,most reggel beinditom és a méro szerint alapjàraton hidegen (1000) 13.4 voltot mutat! Pici gàzadàsra 14 fölé megy! Normális jelenseg? Vagy vigyem vissza az autót oda ahol a generatort vettem?A gerjeszto aram az allando?Kakaskodni nem szeretnék hogy nem jó a generator mert félek hogy a bsi szarakszik! Nem tudom mit tegyek!
Xsara II (1.6 benzines VF7N1NFUB) légszűrőház fedelet keresek, mert a motor felé vezető cső pár naponta lerázódik róla, hiába van rajta csőbilincs. Kicsit meglepődtem az árakon (8-10e Ft), esetleg kompatibilis más motorokkal? Vagy valami más ötletes megoldás? Köszi a segítséget.
Most ki próbáltam az autót,szereztem egy szivargyújtós feszültség mérőt hogy menet közben is lássam! Menet közben 14.3-14.4 kozott mozog! Alapjáraton viszont csak 12.4 ét mutat! Ez problema?
Mivel sürgetett az idő és az autómra szükég van ezért vettem egy komplett teljesen felujított generátort garanciával!Na most beletették és mértem a feszültséget és olyan mintha kis fordulaton nem töltene! Magasabb fordulaton a ugy néz ki hogy tölt! Véleményed szerint a generátor nem jó amit vettem vagy más a probléma?
Engedjétek meg, Igaz Peugeot 205GTI Komplett hátsóhíd felújítása videó sorozat.
De kialakításában nagyon hasonló a Xsara hátsó hídjához, hídtest, csőtengely, hátsó lengőkar, tűgörgős csapágyak, Axiális csapágyhézag beállítása, Valamint a hátsó fűtőmű magasság beállítása.
Érdemes megnézni, akinek van rá ideje! És érdekli a téma! Igazi francia csemege!
- feszszabályzó a szénkeféivel együtt (ez a legvalószínűbb)
- vezetékek szakadása
- BSI törlése Hibakódok, elő szokott fordulni
Javítás után hiba törlés beindítás előtt, BSI letiltva tarthatja a gerjesztés körét ha olyan hibát detektált, pl. szénkefe törés miatt zárlat volt a körben.
Ha leveszed a sarut megszűnik az állandó teher, a generátor felugrik 30-35V feszültségre és a gerjesztés lekapcsol, így az autó leáll mert megszűnik a feszültség. A villamos rendszer ECU-BSI meg 16 volt elérésekor lekapcsol önvédelemből.
nem....ha megszakad a töltendő kör akkor megszűnik a gerjesztés, mert felszalad a feszültség. Az akkumulátor az állandó terhelés és kell az állandó terhelés...
Az lett volna abaj ha tovább jár....ez már nem lada, meg dacia....
Köszönöm a segítséget Srácok,volt itt egy szerelő Őis azt mondja hogy generátor a rossz!Beindította az autót utána lekapta a sarut az aksiról és az autó leállt! Azt mondja ha jó a generátor akkor tovább kelllett volna hogy járjon! Ez így igaz?
"Ez a legelső amit ki kell zárni és a többi csak utána. "
Nem osztom a nézetedet, mert a megfelelő kéziműszerrel kivezérelve a generátort meg lehet állapítani a helyén, hogy van-e töltés vagy nincsen, vagy fluktuál a feszültség vagy.....stb. Ez az első lépés (lenne) a diagnosztikai sorrendben, mivel ehhez kell a legkisebb szerelés. Azután ha valami gebasz van, akkor jöhet a generátor belső hibakeresése. A mai generátorokból már nem lehet csak úgy a helyén kikapni a feszültségszabályzót, hogy meglesse az ember, hogy mi van a kefékkel. :-(
"Azt sosem értettem beszerelve amihez nem nyúl semmi az hogy tud elszakadni, mármint a vezeték."
Úgy, hogy a gyártók már spórolnak szinte mindenen, a tisztességes kábelköteg bandázsoláson is. Alig van betekerve valamivel, azután egy műanyag, körmös kábelvezetőben van végigvezetve a motor alatt/mögött a köteg, ami rezonál kicsit, ha jár a motor. A rezonancia miatt a kábelköteg és a helyén tartó kis műanyag körmök külön mozognak és amiatt szépen kikopik a kábel(ek) szigetelése egy idő után.
Tucatjával kellett már köteget javítanom ilyen miatt. :-(
Ez igaz, de mivel a generátor forog, akár 10.000-t is, mert a főtengely 2-3 szorosával forog, kopik a szénkefe, és a feszszbályzó is tönkremehet. Ez a legelső amit ki kell zárni és a többi csak utána. Kopási sorrend.
Az enyémben például eltörött a szénkefe és ugyanezt a jelenséget produkálta.
Azt sosem értettem beszerelve amihez nem nyúl semmi az hogy tud elszakadni, mármint a vezeték.
Ez azért nem mindig van így már. Az újabb, BSI-s, intelligens töltési rendszerrel ellátott autóknál, ha két vezetékes a generátorba menő "gerjesztő köri" csatlakozó, akkor az egyik vezeték elszakadása esetén is van olyan, hogy töltéshibát jelez, de közben meg tölt a generátor, vagy a másik szál elszakadása esetén töltéshibát jelez, mert tényleg nincsen töltés, de nem a generátor a rossz, csak éppen a vezérlő nem tudja kivezérelni. (nem egy ilyen esettel találkoztam már)
Úgyhogy ezeknél érdemes egy megfelelő műszerrel (nem sok helyen van ilyen sajnos) kivezérelve még a helyén kipróbálni a generátort, nehogy az ember a cseréjével lukra fusson. ;-)
Általánosságban írtam, nem a konkrét autóhoz, mert ahhoz, hogy eldönthető legyen, hogy ez itt is igaz, több info'ra lenne szükség.
Minden hozzá szólónak igaza van, de a lényeg a célravezető : Kellene egy multiméter 20V-os méréstartományban állítva.
Az akkumulátort töltsd fel a mérés előtt! majd az akkumulátor kapcsain mérj feszültséget lekapcsolt gyújtás mellet 12,5 -13,2 V körüli értéket kellene mérni 2,1-2,2V cellánkénti feszültséget tételezve!
Járó motor mellet (alapjárat) a feszültség az akkumulátor kapcsain (lekapcsolt fogyasztók esetén) 14,0-14.4 V körül kellene mérni!
Kezd ell terhelni a villamos hálózatot! adj rá tompított világítást,kapcsold be az utastérben a fűtőmotort max fordulatszámon, esetleg kapcsold be a hátsó szélvédő fűtést is! Az akkumulátor kapcsain jó működő töltés esetén is 13,5-13,8 Volt körül
Kellene mérned. A multimétert folyamatosan figyelve rossz tölés esetén az akkumulátor kapocsfeszültsége negyedóra, félóra elteltével folyamatosan csökkeni fog. Ha a feszültség csökkenést detektálsz akkor a töltési rendszer átvizsgálását javasolnám.
Ez generátor kopott szénkefére utal , vagy gerjesztési hibára, amiben a feszszabályzó is benne van mert az tartalmazza a szénkefét.
Ha nincs töltés és merül az akksi akkor önvédelemből leállít minden elektronikát hogy a gyújtásnak legyen elegendő energia, ezért lekapcsol az abs, aztán a légzsák, rádió, világítás stb., majd megáll az autó.
Generátor javítás felújítás, feszszabályzó szénkeféket nézd meg először
Sziasztok! A segítségeteket kérem!(Citroen Xsara 1.4 benzin!) Olyan hibákat produkál az autó hogy egy idő után út közben hiba üzeneket küld!Először Töltés hiba,aztán abs hiba,aztán airbag hiba,aztán minden hibajelzés eltünt a kijelzőről és minden helyre állt!Aztán hazaértem ott megint elkezdte a hibaüzeneteket küldeni!Feltöltöttem az akkut reggel beinditottam és semmi baj nem volt!Család az autóba és irány kékestető!Mire odaértünk kb 1 órás út ujra kezdte!Töltési hiba( Anomalie laden) és a kis akku a kijelzőn világít!Aztán elalszik,aztán visszatér! Ezután a többi hibaüzenet is előkerült majd szép lassan semmi nem működött és megállt az autó!Haza kellett huzni!Véleményetek szerint generátor ment tönkre,az akkumulátor leheli ki a lelkét vagy a bsi haldoklik?Előre is köszönöm a segitségeteket!
Van egy olyan problémám, hogy a vezető ülés háttámla nullpontja nem 90fok, hanem kb. 110. Valahogy meg kellene oldanom, hogy ezt is merőlegesig lehessen tekerni, mint pl. az anyós ülését (az jó). Gondolom ehhez ki kell szedni az ülést, majd leszedni a háttámlát és egy kicsit meredekebben visszaszerelni.
Van valakinek esetleg ehhez útmutatója, vagy szerelési ábrája?
Sziasztok! Segitsetek légyszi! A kondenz víznek hol kell kifolyni?Lehet hogy azért nem folyik mert nincs meleg eléggé?A klíma 4-5 fokos levegőt produkál szóval működik!Köszönöm (Citroen Xsara )
Kis kocsinkról ('97 1.9 D) eltűnt a ködlámpa világítás. Ma kellemes idő volt, szétkaptam a kormánykapcsoló körüli részt. Szerencsére nincs benne úri huncutság (com2000). Jobban megnézve a karból külön kijött 2 fekete vezeték ami közül az egyik el volt szakadva, összeérintettem és ment a ködlámpa. Összeforrasztottam és összeraktam a burkolatot. A probléma ezután jött.
Elindítás után az ABS visszajelző nem alszik el, hanem villog (eddig indítás után elaludt). Valami kontakt hibám lehet/lett a kormány légzsák csatlakozója körül?
Ezt cseszegetni gondolom kellemesebb levett akkucsatlakozókkal, igaz?
Az olaj szivároghat a motorból a főtengely szimmeringnél, ez látod ha leveszed a váltót fekete lesz a váltóharang belseje mert szétcsapja a forgás, ez nagyon valószínű.
Szivároghat a váltó nyeles tengely szimmeringnél is, jelenség ugyanaz.
Városi 130e km után a kuplungot mindenestül cserélném....azaz kuplung-főtengely szimmering-nyeles tengely szimmering-féltengely szimmeringek, de mivel le kel venni a segéd alvázat és azon vannak a lengőkarok én cseréltettem a lengőkar szilenteket is.
A zajos váltó valószínű (használat jellege miatt), a nyeles tengely csapágy odavan...Ha a váltó egyébként jól kapcsolható és egyéb jelensége nincs, akkor javítanám és elfelejteném a bontottat, hiszen pár ezer km után az is lehet ugyanilyen.
Váltó olaj utántöltés megoldható a saját lábán de baromi nehézkes kivitelezni, ha bemész egy szervizbe pár ezresért megteszik neked, tőlem 2.000 ft- kértek el a műveletért, viszont ha nem volt még cserélve az olaj a váltóban akkor inkább cseréld a váltóolajat.
Én cseréltettem és a 75W-80-as olaj olyan volt mint a víz, annyira fel volt hígulva lehet csak azért zajos a váltó....
helyzet: 1-es és 2-esben motorféknél elég zajos a váltó környéke, és 3-asban is egy nagyon picit. szoktam látni olaj csöppenést a kocsi alatt, ami vagy a a motor aljából a deknifedéltömítésből jön, de nem biztos , lehet a váltó és motor közt szivárog ki. a kuplungom már 18e km ótanyüszög dinamikus indulásnál. 130e van benne, kb egész életében csak városi dugóban járt. ezek után:
kérdés1: szerintetek lehet azért zajos a váltóm alsó fokozatban mert kevés benne az olaj?
kérdés2: állványra állás nélkül meg tudom nézni a váltóolaj szintjét? utána tudom tölteni? kézikönyvée le van írva, meddig kell tölteni? (hirtelen most nincs meg a kézikönyv)
kérdés3: ha ebből váltó csere lesz nemsokár, ami valószínű, ti mit választanátok? bontot váltó beszerelési garanciával (értsd, a bontos beszerelés után 8 napig visszaveszi a váltót, a szerelést persze fizetni kell a szakinak)? váltófelújítás?
kérdés4: ti is arra szavaznátok, ha már a váltó le lesz szedve, akkor kapjon egy új kuplungot?
Még lenne egy okos kérdésem. Xsara(2003) kézifék bowdent kell cserélni mert, egy kattanásig lehet behúzni. Szerelő nem látta, vegyek fékdobot,betétet, vagy várjam meg amíg szétkapják? Az autóban nincs 140e km. Ha én veszem meg jobban járok, ezért kérdezném. Második tulaj vagyok.
Szevasztok.Kis segitsegre lenne szükségem.Reg jártam itt.A csomagtér ajtó csak a csomagter gombbal nyitható.Eddig az ajtonyito gombbal ki nyitott.Most kézi nyitáskor nem kattan,és kézi nyitas nem működik.
Biztos találkozott már valaki hasonló problémával (visszaolvasgattam de nem biztos hogy mindent megtalált a kereső) , hogy a hátsó ablaktörlő valami miatt szorul de kegyetlen módon. Először a téli hidegben kezdte el csinálni hogy marha lassan törölt, aztán már volt hogy nem is törölt, de egy kis multiolaj és némi kézi rásegítéssel újra működésre lehetett bírni. Most hogy elmúlt a hideg egyáltalán nem működik...Ma lebontottam a csomagtér ajtó borítását hogy megnézzem mi a helyzet, de nem lettem sokkal okosabb...áramot kap, bizti nincs kimenve csak szorul de barimra...jah és melegszik is. Mi lehet a gondja? Javítható vagy keressek bontóban egy másikat?
Az autóm regisztrációs matricájával bajlódom. Most menne műszakira és új matricát kellene felhelyeznem a régi helyett, viszont az csak alig tudom leszedni. a fene sem tudja milyen ragasztóval volt az lekenve, de a ragasztó az csak nem akar lejönni a szélvédőről. Milyen gyors megoldást javasolnátok, amivel nem teszek semmiféle kárt sem a szélvédőn, sem a müaanyag burkolatokban.
Eladó Peugeot 206-ra (de más autóra is jó) 4db. jó állapotú (nem patkázott, nem javított) 5 1/2x14”, 108/65, ET16 DEZENT alufelni, 175/65-14” nyári gumival, ami még használható állapotban van (1-2 nyarat még kibír), de nálam nem árképző! Csak személyesen átvehető! A felnik ára 48.000-Ft. Tel.: 06/20-9hatvan-66harmichárom.
Szia , mi saját magunknak csináljuk, anno még vettem egy balesetes autó komplett hátsó hídját
Kevés kilométerrel típus azonos.
Azt tudni kell hogy az egyes motor változatok, karosszéria változatok között eltérés van a torziós rudak átmérője között , különböző színnel vannak megjelölve! Valamint fontos tényező a híd test állapota, mennyire elhanyagolt állapotban van.
A tűgörgős csapágy össze van törve? Vagy csak a víz jutott be? Ha a híd test sérült deformált akkor célszerű lehet a híd test komplett cseréje,vagy szakszerű javítása. Cső tengely lengőkar; híd test központosítása.
Tovább bonyolítja a helyzetet ha kiszerelés nélkül szeretnénk a tűgörgős csapágyakat valamint cső tengelyt kicserélni akkor célszerszámra van szükség.
Összes írtam én mit vásároltam 2019 árak;
Márkaszerviz speciális alkatrészek ; 5780 Ft.
Fékmester; 29900 Ft. Snr hátsó híd javító készlet, valamint az összes szilent.
Kovács autó; hátsó cső tengely, fékcsövek, fékpofa szett, hátó lengéscsillapító szett , egyéb apróságok 40328 Ft.
Valamint a hátsó futómű rozsda mentesítése , és festése ! Még nem vagyunk kész a munkával ,majd beszámolok.
Sziasztok Citrósok ! Debrecenben vagy vonzáskörzetében hátsó híd felújítását végző mestert keresnék Xsara kombihoz. Ha tudtok valakit vagy van köztetek valaki kérem válaszoljon! Köszönöm
Ha esetleg valakinek van elfekvőben, esetleg épp bont egy Xsarát, és nincs szüksége az alábbi alkatrészekre, szívesen vásárolnék:
- váltógombot (akár váltószoknyával együtt) - könyöklő fedelet, vagy komplett könyöklőt, ha külön nem lehet (a két első ülés között található, a kézifék kar mögött) - tolatóradar érzékelőt (legalább kettőt, de ha csak szettben kapható, akkor akár mind a négyet is)
A Xara és a Xsara Picasso hűtőmaszkja azonos? Pár hónapja az enyémről a Citroen jel felső része menet közben leszakadt. Próbáltam megbarátkozni a dologgal, de hát nem túl szép így... és gondolom maga a leszakadt darab külön nem beszerezhető.
Másik kérdés: milyen időközönként javasolt az 1.6 16V motoron a vezérlés cseréje? Az autóm 2003-as, 142000 valós km-el (előttem is a családban volt az autó), 2013-ban volt vezérlés cserélve rajta (megvan a számla is róla, kb 95000 km volt akkor a kocsiban).
Valaki meg tudja mondani, hogy mi a leghatékonyabb módja egy ötajtós 2-es Xsara csomagtérajtajának a mechanikus kinyitásának?
A nyitó-szerkezet csak nagyon halk búgó hangot ad, ha megnyomom a gombot.
Az előzménye annyi, hogy egy 1-es Xsara kapott 2-esről csomagtérajtót. Mivel a centrálzár egészen más elven működik, ezért bistabil relével oldottam meg a zár tápellátását.
Teszteken működött, és tegnap, az ajtó felszerelésekor, munka közben "élesben" is még jó volt, akárhányszor is próbáltuk.
Sajnos az összes kárpit, burkolat visszaszerelése után viszont lehalt. :(
Van esély belülről a műanyag burkolatot sérülésmentesen levenni, vagy törni kell?
A posztó-burkolatot oldalról is fogják csavarok, ott még inkább félek, hogy lehetetlen sérülésmentesen belülről eltávolítani...
A két külső kivezetés között mérj ellenállást a fotón két fekete nyíl! A csatlakozó lehúzása után. Ha itt jó értékeket mérsz akkor a szivattyú és a műszerfal közötti kábelt kellene megnézni!!
Szia, holnapi napon megnézem neked, van gyári bontott üzemanyag szivattyúm, az üzemanyag szintjelző jeladó ellenállás értékét (potenciométer csúszka) értékeit, a különböző üzemanyag szintekhez tartozó értéket (Ohm). Multiméterrel megmérem.
És még egy dolog. Az Aliexpressen találsz tömítésgyűrű készletet, van benne vagy 100 féle, fillérekért, de a vastagságuk nem jó. Egy évvel ezelött írtam erről, ha megtalálod, abban leírtam a gyári gyűrűk méreteit.
Nem fogsz találni,hidd el. Ha méretben találsz is megfelelőt, a vastagság nem lesz jó. Lefutottam pár kört emiatt,legyártatni le lehet, de olcsóbb,ha új szelepet veszel. A KRIOS-ban benne van mind a 4 darab, az UNIX-nál, 11e pengőért. Vagy próbálj rendelni az AliExpress-ről, csak ott vársz 1 hónapot, mire kihozza a postás.
Nekem is meg van minden alkatrészem kivétel: az Ó-gyűrű Expanziós szelep párologtató felőli oldaláról. Valamelyik autóklímásnál kellene megnéznem nekik, gondolom, van Ó-gyűrű készletük.
Úgyis szakemberhez kell, menjek. Egyébként van új Expanziós szelepem (Delphi) csak nem attak hozzá tömítő gyűrűket.
Az Unix-nál vettem komplett expanziós szelepet (Krios),mert külön tömítést nem lehet kapni. Ehhez viszont a külső-belső gyűrűket is adják. A márkakereskedésben csak a külső gyűrűt forgalmazzák, de azt sem szívesen adják. Nekem is csak úgy adták volna, hogy már egyszer vásároltam,és a manus leellenőrizte a rendszerükben.
megtört az autóm eleje. Szükségem lenne bontott alkatrészekre (JE sárvédő, motorháztető, lökhárító, lámpák), tudtok ajánlani valamit? Sok bontót hívtam, nem jártam eddig szerencsével.
Nos, az első cikkszám nem létezik. Kénytelen voltam beleméllyedni a programba, ahogy néztem, valószínűleg a 6460EH-t nézhetted félre, de már az a cikkszám sem él, mert jobbra alatta ott van az, hogy RP 6460TP, tehát le lett cserélve erre az előző cikkszám. Már ha ezt az o-gyűrűt keresed valóban.
Amúgy egyik sem NFP-s, tehát elvileg rendelhető. A JN az 621, - Ft., a JL az 546,- Ft., a TP pedig 290,- Ft./db és, hogy egyszerű legyen az életed, az összes gyári !! o-gyűrű van polcon az Unixnál. (a JL-ből mondjuk csak 1 db van, úgyhogy igyekezz ! :-) )
Sziasztok. A következő lenne a kérdésem. A légkondi expanziós szelepét szeretném cserélni. Van ennek meghúzási nyomatéka, vagy csak érzéssel húzzam meg? Vagy vigyem légkondishoz? Köszi.
Azt nem tudom, hogy életre lehet-e kelteni, de a csipogást (elvileg) meg lehet szüntetni: az autód alvázszámát Lexia-val bele kell írni a fejegységbe. Ezek már nem kódot kérnek, hanem VIN számra vannak programozva.
Itt az egyik kollégától kaptam egy clarion cd-s rádiót (xsara II), berakva kódot nem kéri, gyújtásra bekapcsol, frekvencia megjelenik a kijelzőn, gomb nyomásra elkezd hangolni, de nem fog meg semmit, hangja nincs vagy le van tiltva és a kocsi kúrva hangosan csipog 1 mp-es ütemmel. Vajon életre lehet ezt kelteni diagnosztikával vagy szar-e esetleg a rádió?
Ha megpróbáltad már többször a feltanítást és nem sikerült, akkor előfordulhat, hogy újra kell tanítani Lexia-val az összes kulcsban az immo-t (kell hozzá a kód) , majd utána megpróbálni feltanítani a távirányító(ka)t.
A Xsara-nál még előfordul, hogy csak így lehet megtanítani.
Távirányítós központizár betanítás kérdéskörében kérném a nálam tapasztaltabbak segítségét. Kénytelen voltam kicserélni a gyári aksit a kocsiban (citroen xsara 2002es modell :)) és ezt követően vált szükségessé a kulcs újbóli betanítása. A használati kézikönyvben leírtak szerint a gyújtást ráadtam, nyomtam a gombot tovább is mint kell, de semmi nem történt. Ezt követően eszközöltem egy elemcserét a kulcsban, de ez sem hozott változást. Ha kulcsal zárom az ajtót, a központi zár működik, az elakadásjelzőben lévő kontrollámpa pislog. Van valakinek ötlete, hogy akkor a betanítási manőver miért nem sikerül? Kihagytam volna valamit?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat és minden segítséget!
aki nem cserélt egyes puntoban fűtőradiátort az még nem szerelt kocsit xD !!! nekem megvolt mondjuk úgy az egész műszerfalat szét kelet szedni mindent ki majd be .. nem egy napos meló volt előzménye a dolgoknak .. a puntoval .. pofámba robbant a fűtőradiátor de előtte a nagy hűtöventi bedobta a kulcsot ....na a punto az tényleg szívás ezt meg még nem tudom de ha hasonló az elrendezés lehet nem akkora gáz mivel itt a műszerfal alsó fele külön álló rész ...
Q1-Q2 a nagy buzi tranzisztor a hűtőbordán, az viszi a nagy áramot a többi az pici szar mütyűr a túloldalon, (smd alkatrészek), a sárga a ventillátor sebesség szabályzó poti.
Az a gumi cső nem kondenzvíz hanem az figyeli hogy elindult-e a ventillátor, ott szívás azaz vákuum keletkezik ami egy kapcsolót működtet, azzal ellenőrzi a sebességet a szívás erőssége alapján, azaz az letilthat....., a klímát is az kapcsolja ha leállítod a ventillátort kikapcsol a klíma.
Próbához mindent vissza kell gyugni....
Ja azt ellenőrizd hogy a gumicső nincs-é eltömődve
Bepróbáltuk a vásárolt, elvileg új -nem bontott - panelt, oszt meg sem nyekkent. Nosza, vissza a régit, ismételten fújt teljes gőzzel.
Rossz az új panel?
Valamint még azt vettem észre, hogy amíg normálisan működött a rendszer, addig ráadott gyújtásnál már beindult a befúvás. Most, mióta nem szabályozható a befúvás sebessége, már csak járó motornál fúj be.
Az édeskés illat 99% fagyálló szag, az meg az utastérben a fűtőradiátorból terjeng.
Elég szopós meló cserélni, én Xantiban csináltam, de faszbukos csoportban vannak képek a Sáriról is. Sokat elmond a dologról, hogy szerelők nem szivesen vállalják.
kedves tökfejű felhasználó tudnánk elérhetőséget cserélni ?? igen hajdubihari vagyok én is !! itt egy mail címem drdre220@vipmail.hu . am én is fosok hogy az az édeskés illat amit majd pontosítok privátba hogy valami ritka fos omen
így hoztam el .. belső világítás szivargyújtó töltő plusz állandóan megy a levegő keringtető meg az édeskés illat ami elmúlt mikor kapott egy kis olajat +ba ! motor aj jól megy harap kellemes nyersen harapós motor "mint hang mint tempó ! fogyasztása nekem kicsit érdekes mivel egy 1299 lancer a kockalámpást 96-2002 gyártott kocka lámpás verzát meg egy 1 es de ujabb puntót fogyasztottam el idáig ..
Az édeskés illat nem jó Ómen, lehet hogy a fűtőradiátorból szivárog a hűtőfolyadék, a kesztyűtartó világítása csak gyújtás ráadásakor működik! Kapcsolási rajzot tudok nézni neked (DB,Tóci) Nekem XSARA II 2003 év végi a gép 1,4 B
Üdv mindenkinek én most lettem Citroën xsara I tulaj, egyenlőre ami feltűnt hogy a beltéri világítás nem megy de az égők jók. szivargyújtó meg se nyikkan kesztyűtartó világítás égő jo de fénye semmi édeskés illat a járműben haladáskor ! és ha van itt debreceni kérem jelezze aki tud is ezen Citroënnel kapcsolatba segíteni ! illetve abban szeretné még segítséget kérni hogy mit kelhet az enyémen rendbe tenni .. nekem ez az első ilyen járművem és totál tanácstalan vagyok !
? Mi van itt,mindenkinek behal mostanában a trafója? Nekem decemberben nem akart indulni,3 henger,haveromnak 2 hete egy jó 180-as kipufogóégetés után 3 henger,majd kihűlve semmi baja. Egy másik ismerősömnek 206 szintúgy leállítás után motor kihűlve csak 3 hengerrel volt hajlandó menni továbbiakban.
Üdv! Munkadíjat nem tudok magamra számolni,mivel ismerőssel csináltuk ketten,és kedvezményes vásárolgatás lett Bárdi+Unix.
Amit tudok, 30e+ a szerelési költség ahogy kérdeztem,vagyis innen felfelé másnak, anyagár meg így kedvezményesen 34e volt a kuplung,8e a 2db szimering a váltóba,16.500ft a gyári kuplung bowden,és 3 liter 75w90 olaj.
Szerelés meg úgy 4óra volt,vagy mi vagyunk lassúak.
Jó szopóka mindent lebontani meg vissza,semmi ismerős,és nulla kedvezménnyel 100-at is súrolhatja. :S
P1327 Henger #3 maximális kopogás korrekció elérve ....csak találgatok ...de lehet trafó ..próbálj meg egy próbára kölcsön kérni egyet ... de lehet még injektor vagy az injektor kábelének a kontakt hibája is...
Ha valaki igényt tartana rá,van egy feleslegesen kicserélt Valeo kuplungom,tárcsa 7mm vastag (újat 7,5-nek mértem),szerkezet használható,nincs megégetve vagy repedezve,kinyomó sem lóg.
Mert ugye a szakember szerelők tudják,nem a bowdennel van a gond,szétrajtoltam a tárcsát......
Citroen xsara 1.16v keresek , bal elsö lámpát , bal sárvédőt , elsö lökháritöt lámpa mosóst Budapet vagy környéke de ha ilyen szin mint a képen érte megyek ! köszönettel :kiss.sandor@digikabel.hu Sziasztok!
2002-es 110e km -t futott Xsara 1.6 16V vel kapcsolatban kérném a segítségeteket.
A tünet a következő:
Induláskor gyakran lefullad, mintha ellen dolgozna egy henger. Kis gázadásra a kuplungot csúsztatva a fordulatszámmérő kb. 500 - 1500 között ingadozik lehetetlen az egyenletes gázadás.
Kis segítséget szeretnék kérni. Ma hazaúton egy kattanást halotam az ülés alól és kicsit megmozdult az ülés is. Miután hazaértem és kiszáltam láttam hogy az ülés magasság állitó kar felfelé áll,az ülés pedig fixen a legmagassabb pozicióban. Alul széthulott a mechanika (csavarok ,alátétek a padlón.......) .Sajna a sötétben nem sikerűlt megoldani,csak a kart huztam le a ricnis tengelyről hogy ne felfelé áljon,de többre nem jutottam. Esetleg valakinek nincs rajza, ábrája, esetleg képe az egységről hogy hogy is kellene állnia a dolgoknak? Hosszú távon kicsit kényelmetlen lesz a 190 cm -hez ez a magasság. :-). Előre is köszönöm!
Már egy párszor szétszedtem! A ventilátorral minden rendben van nem szorul! Abba reménykedek hogy hibásat kaptam vagy rossz típust rendeltem. Most ezt néztem ki! (27-4005 *P3 - MAXGEAR)
Leadtam a rendelést de csak személyes átvétellel így még meggondolhatom. Vélemény? Típus alapján ezt adta ki az olcsóbbak közül!
Mongyuk én kínai panelt vettem! :-) 3000 Ft körűl!:-) Van ebbel több fajta? Úgy értem pontosan az adott típushoz krll venni? Mert olyanra gondolok hogy Picassot vettem véletlenül! Te milyet vettél bele?
Én is először cseréltem a tranzisztorokat, de nem ment mert az elektronika a mütyűr alkatrészekben is hibás volt, így új panelt vettem viszont nekem tökéletesen működik.
Nekem nem sikerült a forrasztásos módszer! Pedig kicseréltem rendesen és be is forrasztottam! :-( Aztán vettem egy új panelt bele azzal meg egyáltalán nem ment! Vissza a régi és max fordulaton! Kiszedni visszatenni nem egy nagy ügy. Hogy működjön is na az már bonyolultabb. :-(
Két első gumi oda, szépen elkoptatta a belső oldalát. A futó művesek felhivták figyelmem a hátsó hídra, hogy jobb ha mielőbb felújjíttatom. Ismerősét fekhívta messziről hallottam hogy a válasz hogy '' én nem kínlódok vele ''. Hol foglalkoznak az országba még a hátsó híd felújítással?
megoldódott de, hogy hogyan, rejtély. francia autók nélkül unalmas lenne az élet.
amit csináltam:
- bár elég valószínűtlen, hogy pont akkor törik el egy kábel a vezetőoldali ajtóban, miután visszatettem az akku sarut, mondom megnézem. persze nem is volt eltörve, újra visszadugtam és már a központi zár kulccsal sem működött. akku saru-t levettem, vissza, központi jó kulccsal újra. távirányító újratanít és most sikerült, már nyit vele a központi. rejtély... (valószínű az immo újratanítás lehetett a lényeg, mert akksi saru levétel utáni újratanítást ha tízszer nem próbltam, akkor egyszer sem)
Egy szerencsétlen akku saru levétel után a távirányító nem nyitja a központi zárat, kulccsal nyitva a zárat a központi zár működik.
Újratanítottam, lexiával is, semmi eredmény, táviránytó nem nyitja a zárat továbbra sem.
Ami érdekesség, hogy a távirányitó jele szerintem okés, mivel a távirányító nyitó gombjára egy relé kattan a biztosítéktábla felöl, rádió is bekapcsol - csak a központi zár nem nyit.
Teljesen új, egy napos sincs, csere nem változtatott a nyikorgason. Mai nap jelentkezem hogy mit mutat a tárcsa jelölés után, addig írd meg mennyiért adnád a tárcsádat.
...milyen idős a hosszbordás szíj rajta ... ? ..mert elképzelhető hogy megérett a cserére ...de azt sem mondanám hogy ez a megoldás feltétlen ...nálam három különböző márkájú új szíj is újra meg csörrent 3-6 nap múlva ... az új szíjtárcsa is 3 nap múlva újra megszólalt ... meg kell próbálni a tárcsát "rögzíteni" , mert ahogy Fez is említette bimetál acél/alu... és el tud fordulni egymáson ...
ezt meg eladnám ha kell valakinek ...keveset futott...
...hogy a szervószivattyú tud -e nyikorogni nem tudom ..nem tartom valószínűnek .... de hogy javítani lehet abban biztos vagyok ... jó pár cég foglalkozik szervószivatyú és szervókormánymű javítással ...
Szíj nélkül nem csörög. Ennyi a biztos pont. Megforgattam minden tárcsát, görgőt, de nem érzek vagy hallok anomáliát. Holnap majd megpróbálom azt a vezérmű tárcsát megjelölni hogy az csúszik e.
Ma néztem hogy a szervoba több olaj volt mint kéne, de megfelelő szint beállítása után se múlt a csörgés. Ez is kilőve.
Szia.Nálam ugyanez a csikorgás,cincogás a klímakompresszor szabadonfutó csapágya volt.A hosszbordás szíjat levéve és megpörgetve a szíjtárcsát meghallod,ha az.Elég pocsék a hangja,ha rossz.
Generátor valóban csapágyas volt. De sajna ugyan úgy csikorog a javítás után is az autó mint a második videón. Görgők is újak. Szervo tud így csikorogni? Lehet azt javítani? Mert csak onnan hallom abból az irányból.
Pár napja mikor munkába voltam, (tehát nem volt előttem a rádió) próbáltam rákeresni a típusra, xsara radio kulcsszavakkal.
Akarhogy írtam, nem találtam olyat. Felmerult bennem, hogy talán nem is gyári.
Később mikor használt xsarákat néztem neten, hogy milyen radiojuk van, találtam egyet amibe ugyanez van.
Na most hogy ő is ugyanolyat vett volna bele, vagy valamelyik xsaraba ezt tették gyárilag, azt nem tudom.
Ami a helyzet, van egy multis kormányom, beszerelnem a saját xsarámba, ha működne vele a rádió.
Nekem mondjuk elég ha csak a hangerőt tudom kapcsolni vele.
Mivel ezt se támogatja de annyira azért értek az elektronikához, hogy egyenesen a rádió előpaneljére kossem be a kormány 2 gombját ami a hangerőhöz való.
(azért most nem veszek más rádiót is, hogy ez a funkció működjön)
Szerintem a nevezett készülék nem gyári rádió Xsarához. Nem is vezetékkel csatlakoztatható távvezérlővel távvezérelhető.
Pioneer és Sony rádiót is sikerült már korábban házilag készített ellenállás-híddal a gyári kormánytávval összehoznom. Az interneten találni segítséget a konkrét funkció/ellenállás-érték adatokkal.
Helló!Esetleg ha nyitsz az ajtón valamennyit nem változnak a tünetek?Nekem hasonlóakat produkált amiatt mert a kábelkötegben 1-2 vezeték eltört,az ajtó és a kaszni között a gumi csőbe!
Amit biztosan tudok, az az, hogy kétféle multikormány-megoldás létezik 1-es Xsarákhoz. Valamikor 1999 végén váltottak, onnét már más a bekötésük, és az átvezető gyűrű is más, mivel más a csatlakozó is, ami abból kijön. Ha például Clarion PU2294B (gyári CD-s) rádiód, vagy ennek a Philips gyártmányú magnós verziója van, akkor már az újabb fajta kormánytáv kell. Ezeknél a készülékeknél a távvezérlő vezetékei nem az ISO-csatlakozóba mennek, hanem egy külön 20-pólusú mimi-ISO csatlakozóba.
Jah és még vmi. Hogy kell betanitani az elektromos ablak emelő? Össze vissza működik az utóbbi időben. Nem húz fel teljesen, le enged teljesen majd ha felhuznam ugrik 1 centit majd vissza húzza teljesen aztán 1 percig a gombra se reagál meg úgy teljesen katyvasz.
Bocs hülyeséget mondtam megnéztem a saját generátoromat a polcon (szar), az nem szabadon futós hanem fix tárcsás.
Azaz neked a csapágyad szar, illetve a generátorodé, csapágy nem drága hozzá csapágyboltban, ha ügyes vagy meg tudod csinálni, ha nem akkor valami szerviz.
xsara II. 3ajtós coupe -hoz keresnék tetőcsomagtartót, és ha tudtok, ajánlani valakit Érd környékén, vagy akár Budapesten, aki korrekt és jártas gyújtás problémák élhárításában, azt nagyon megköszönném.
A hiba a következő:
finoman indulva az autó gyakran leáll. ha 1 -es ben nincs jobban kihúzatva, akkor 2 -es ben is lefullad. néha magasabb sebességi fokozatban is rángat.
Az alapjárat egyébként szép egyenletes. MAP szenzort és a fojtószelepet már tisztítottam, de nem használt.
esetleg, ha valakit érdekel xsara I. kombi tetőcsomagtartó, az jelezze.
Ilyen a hangja akkor is ha ütközésig kitekerem a kormányt.
Ha elveszem a kormányt végállásból, vagy ha kikapcsolok pár fogyasztót akkor szépen csendes lesz mint az első videóba. Szerintetek mi baja lehet? Gondolom a generátor csikorog, de ha a kormányt kitekerem akkor miért csikorog ugyan így?
Helló!Látom vezézműszíjj csere előtt állsz.Én már túl vagyok rajta (igaz,hogy 2.0 HDI) de hátha nem annyira eltérő ilyen téren.Ha gondolod van egy pár fotóm is róla!
A bsi biztijeit is megnézheted de a fő táblán is van 4-5 bizti ami a bsi működéséhez kell. Egyszer rábukkantam hogy valahol pest környékén javítanak ilyen elektronikát, jóval barátságosabb áron mint a csere.
Az enyém a 17. évét tapossa és még hibamentes.....hála a jó istennek meg a fólia sátornak.
Valahol itt le van írva hogyan kell a bsi-t resetelni, ha jól emlékszem a vezető oldali aljtó nyitva, ablak leereszt, és a két kart index-ablaktörlő 10 mp-ig húzod magad felé.
Autó szerelő barátom véleménye hogy ezek az elektronikák sokkal jobban bírják mint a mostaniak, főleg a németek (Wv)
Hát igen, nem egy mai darab! Azért is gondoltam hogy mostmár valamit kellene kezdeni vele mert a végén olyan hiba lesz hogy el sem indúl.
Megnézem holnap a biztosítékokat BSI-n. Meg olyat olvastam hogy néha segít az újraindítás neki (reset). Elvileg azt írták ez a PSA-COM tudja de nem találtam ilyet, cserét igen de resettet nem.
Szeretek ilyennel szórakozni. Már csak érteni kellene hozzá! :-)
Teszett a lenti videó is a vezérlés cseréről. Mondjuk nem biztos hogy merném pedig nem tűnik bonyolultnak. De egyenlőre nem kell 125 ezernél volt most meg csak 175 körül van benne.
Soha egyszer nem robantam le vele. Mentem vele 210km/h 1,6 16v benzines. :-) Úgy hogy előtte egy órával megkergült és csak 40-et ment, azót sem tudom mért csinálta ez vagy 10 éve volt. :-)
Azért agódom mert mert nagyobb baj lehet itt az akumulátor jel hogy nem világít csak egy dolog. De az hogy lassan semmi. Most néztem ha rá van adva a gyújtás az üzemagyag szint jelző sem működik. Gyakorlatilag semmi a műszerfalon. És adtól tartok hogy ez rosszabb lesz.
Arra gondolok nem érzékeli hogy van aksi ezért ha nem jár a motor akkor lekapcsol mindent. Vagy ez hülyeség? Amúgy ha leállítom a motort a fényszóróban a világítás is lekapcsol egy pillanatra és aztán vissza. Ezt sem csinálta régen.
Végülis amikor vettem az aútót számítottam rá hogy ez lesz mindenki írta a hogy elektonika nagyon gyenge.
Található erről a csere folyamatról leírás/videó valahol?
Gondolom kerék-sárvédő-motortartó bak le, vezérmű burkolat le, vezérmű tengely fogaskerekeket egy rögzítő csappal rögíteni. Feszítő görgő kienged, majd kiszerelni a szíjat, görgőket, pumpát stb. Visszaszereléskor viszont a feszítő görgőt hogy kell beállítani? Esetleg van e lépés amit kihagytam?
Ha nem lesz töltésed akkor nemcsak a lámpa fog világítani, hanem kiírja középre .....battery charger fault...., nekem legalábbis kiírta és igaza is volt...bassza meg....
Ha részlegesen is meghibásodik biztosan valahol kibukik vallatáskor
Nálam 2,5 éves kora óta az autó, akkor még minden szépen működött. Habár nem a tolató radar már akkor sem működött. :-)
De a írt problémák mostanában jöttek elő. Pedig vettem egy PSA-COM nevű kütyüt hogy majd az ki írogatja a hibákat de szinte semmit nem talált. Pedig az ilyet illene! Nem?
Ha jön a jó idő majd szórakozok vele. Amúgy és is olvastam valami vezetékről amit írtál de nem igazán találtam.
Elméletileg igen, de hallottam már olyanokat hogy amelyik országba készül az autó, annak a szabályaihoz hangolják a kompjútert.
Ilyen pl. az állandó tompított fényszóró.
Viszont talán itt a fórumon írta egyszer valaki hogy az övé sem világított és egy vezeték vagy elszakadt vagy nem volt kiépítve a generátor felé a töltés lámpájának. At tudod esetleg kikutatni rajz alapján.
Álló motornál ráadott gyújtásnál az aksi lámpának világítania kell. Ha beindítod akkor meg elalszik jó esetben ha jó a generátor. Vagy nem így van? Amúgy a régi aksinál sem világított.
Mondjuk van néhány érdekes elektromos jelenség is ezen kívül. :-) Csak járó motornál megy az elektromos ablak például. :-)
Az akku új ezért magas a kapocsfeszültsége, így a computer azt érzékeli megvan az elegendő villany, ha később csökken a kapocsfeszültség akkor majd felvillan a lámpa.
Lenne egy olyan kérdésem, ha ráadom a gyújtást minden rendesen felvillan a műszerfalon aztán el is alszik minden az aksi lámpa is égő jó benne aksi teljesen új. Erre vonatkozó hibajelzés sincs a comuperben, számítógéppel villantottam fel az összes égőt a műszerfalon ezért tudom hogy egyikkel sincs gond! Járó motornál pedig ugyebár megint nem világít. Ötlet hol keressem a hibát?
Sziasztok!Arra lennék kíváncsi, hogy a zöld vízhőfok gombának mik a helyes értékei. Gondolok itt arra, hogy pl. 20, 60, 100 fokon milyen ellenállási értéket kell adnia.
Van egy 1.6-os benzines II-es xsarám 2001-es gyártás.
Valami csörög-csikorog. De nem tudom konkrétan beazonosítani hallás alapján. Alapjáraton csend van, csak néha csörren be. Ha tekerem a kormányt már csörög, de végállásba kitekerve folyamatosan erősen csörög. Fülelve motortérbe nem a szervótól jön a csörgő hang, valahol a motortartó bak környékén hallom de nem a bak csörög (nyilván). Mai nap jó idő lévén lehúzott ablakkal utaztam és már menet közbe is hallom ugyan azt a csörgést. Ha valamelyik görgő csörög a hosszbordás szíjnál, netalán a vezérműszíj rendszerébe csörög valami, hogy tudnám azt beazonosítani mi adhatja ki ezt a hangot?
A 2003-as évjáratú xsaramon esedékes a hátsó híd felújítása. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem. Érdemes szerintetek lengéscsillapítókat is cserélni egyúttal a felújítás során? Esetleg valami más alkatrészt? Tanácsokat előre is köszönöm!
A kérdésem az lenne, 2003-as Xsarát adtak ki CD-rádióval? Ha igen, esetleg van valakinek eladó? Vagy milyen készülékkel tudnám helyettesíteni,úgy hogy a gyári kijelző működjön, továbbra is. Köszönöm.
gyújtáskor nincs olajnyomás így a lámpa világít az oké, a felirat hogy olajnyomás elégtelen azt, azt nem tudom miért írja ki, de ha beindítás után a lámpa elalszik az jó.
Lehet hogy az olajszint mérő szenzor elkoszosodott és nem látja az olaj szintet, kivenni megpucolni vagy cserélni.
"amikor a gyújtást ráadom kiírja "oil pressure insufficient" és az olajvisszajelző lámpa világít, mihelyt beindítom onnatól nincs gond, olaj maxig van benne, ja pittyeg és a Stop lámpa villog"
A szerelőm mondta, hogy ha lehet inkább váltót vegyek, gondolom viszem neki a másikat és egyből betudja rakni, akkor nem áll ott addig amig felújítják ami benne volt.
Jó lett volna annyival megúszni. Azzal kezdtük aztán így jutottunk el a vezérlőig. Vannak képeim a belsejéről, sajnos mókolva forrasztgatva van a belseje. A ráírt tartalom sem megfelelő. Másik vezérlő meg nem jó bele csak ami bele való. A Peugeot 607 2.2-ben van még ilyen de nem tudok szerezni. Nem lenne drága dolog, meg nem is nagy kaland berakni, és összehangolni, csak nincsen .
Segítséget szeretnék kérni ! Van egy Xsara II. 2.0 VTS-em (100KW). Motorvezérlőt kellene cserélni benne de nem találok az egész bolygón. (Magneti Marelli IAW 4MP2.03.) Vettem már bele egy másikat, nem ezzel a számsorral. Működne is vele az autó de mechanikus fojtó szelepesből való, ezért folyamatosan csattog. Ennyi lenne a nyűgöm. Ha valaki tudna segíteni, a javításban, vagy a beszerzésben nagyon meg köszönném !
múltkor átmegyek 40-el egy pesti szinten eldolgozott villamossínen keresztbe és egy mocskos nagy durranást hallok. ezek utána néha, mikor y-ban fordultam kkor meg mindig csúnya kattogás jött a futómű felől. Mint utólag kiderül eltört a rugó. Ez van, mérges voltam, de nincs keccmecc cseréltetni kell. Ha már cserélte a szerelő ránézett a másikra is és kiderült, hogy az is el volt törve. Ki tudja mióta törött rugóval jártam és érdekes mód észre sem vettem. Se a kormányzás nem volt bizonytalan, se hangja nem volt.
kérdések:
kb 15ezer km-rel ezelőtt (most 125-nél járok, amiből 80 belváros) elkezdett nyiszogni valami, mikor dinamikusabban engedem fel a kuplungot. Egy időre ez elhalkult, de mint kiderült csak azért, mert megadta magát az alsó dekni tömítése és szívárgott az olaj, lehet kicsit kente a kuplung környékét is. Tömítés csere után visszajött a hang.
Viszont most már 1-esben és 2-esben motorfék üzemmódban kezd csúnya hangja lenni. Szaki tippje szerint váltó lesz. Kérdések:
Van ilyesmiben tapasztalat?
Mennyit fog ez még elmenni? Vagy teljesen kiszámíthatatlan?
Lesz valami jel közvetlen a szétesés előtt? (hogy megspóroljam a trélert)
Ilyenkor mi az okos dolog? Bontott váltó? Felújított váltó? Vagy ennek a váltónak felújítása/alkatrészcseréje, pl nyelestengely és annak csapágya környéke?
Az a baj egy váltót levenni sok 10ezer ft, csak egyszer szeretném levetetni.
"veszettűl kattog", nekem anno akkor volt ilyen egy másik autom, mikor törés miatt új lett felszerelve és elfelejtették meghúzni a csavarokat, nem lehet hogy a tied is csek kilazult?
egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 2001-es 1.6 sx-em NFU motorkódos, amikor a gyújtást ráadom kiírja "oil pressure insufficient" és az olajvisszajelző lámpa világít, mihelyt beindítom onnatól nincs gond, olaj maxig van benne.
És még egy kérdés valószínúleg a váltón a nyelestengej első csapágya nyagyon búg érdemes megcsináltatni vagy vegyek egy bontottat? Ha bontott és nem találok 1.6 -osét akkor valamelyik peogeuté vagy a xsaráé jó?
1-es Xsarán a gyári 185/65 R14 gumiméret a kiindulási állapot.
Sikerült gyári alufelnit venni (Indianapolis, ez 15-ös, 6,5" széles)
Kiszámoltam, hogy elvileg 195/55 R15-ös gumikat kellene hozzá venni, hogy azonos legyen a kerülete a jelenlegivel. (Talán jól számoltam.)
Csakhogy: Egyrészt igencsak drága a 195/55 R15 a 195/60 R15-höz képest, ráadásul az a helyzet, hogy 70 km/h feletti sebességeknél már jelentősen többet mutat a sebességmérő, mint ami a valóságos. Lehet, hogy korábban nem passzoló sebesség-jeladót tettek be, vagy pedig a műszeregység nem az eredeti (teljesen úgy néz ki, mint a 2-es Xsarák műszeregysége, a fényerő-szabályzó is bele van már integrálva). Szóval elvileg segíthetne, hogy a 195/60 R15 kerülete ~3,5 %-kal több, mint a 195/55 R15-é.
Egy gumiszervizben megkérdezve az eladó határozottan elhatárolódott ettől: csak a táblázatukban szereplő váltóméretet szerelik ők fel, az ügyfél kérésére sem térnek ettől el.
az ok: labilis lesz az autó, túlontúl kitölti a kerék a kerékjáratot, illetve magasabbra kerül a súlypontja is.
Tényleg ez az általános, szóval valóban csak a szigorúan vett váltóméretet szerelhetik fel?
Nekem úgy rémlik, hogy többen is 195/60 R15-ös gumikkal használják a Xsarájukat.
Mi a véleményetek, illetve ezirányú tapasztalatotok, érdekelne.
Tisztelt mindenki.Kinek van tapasztalata olyasmiről..4-es fokozat, sebesség kb 50-60 kőrüli motor fékkel olyan hangot hallat mint mikor szakaszosan surlodna vagy bugna valami de ezt a hangot ha un.gazt adok nem csak motorfék esetében .Mi lehet citroen grand picasso c4.Kőszőnőm.
Érdeklődni szeretnék hogy valaki cserélt e már Citroen xsara 1-ben első ajtóhatárolót? Eddig csak nyikorgott (hiába fújtam...),de ma elkezdett veszetűl kattogni.Gondolom valami elfáradt benne. ( Esetleg ötlet javításra,vagy új beszerzési forrás? Előre is köszi!
A behúzótekercs elektromos érintkezői (belül) ha össze vannak égve, vagy valami hiba van benne, akkor csinálhat olyat, hogy behúz ugyan, de nem adja át az áramot az indítómotornak - ergo nem fog indítani csak behúzni.
Ha valami komolyabb csavarhúzóval (szikrázni fog a nagy áramfelvételtől, valami olyannal csináld, ami nem annyira kell már) összeérinted a behúzótekercs két nagy kivezetését (amin a 8-as anyák vannak), és az indítómotor mindig felpörög rendesen, akkor a behúzótekercs érintkezőinél lesz a hiba.
Vezértlést össze raktam felraktam az adagoló csöveket mert össze vissza volt de sajna a Bosch Injektrot nem csere szabatos a Delphivel. Ha kézze hajtom valami nyiszegő hang van mintha műanyagon forogna valami.
Fel tettem az önindítót is azzal viszont van egy kis baj. Néha teker néha nem.
Levettem újra a behúzó tekercs a bendixet behuzza de nem forgatja az önindítót. Néha pedig igen. Szerinttek mi lehet a hiba a mágnes tekercs vagy az önindítóba valami más?
Most hogy volt időm foglakozni vele jött egy másik kérdés is
Véleményetek akarom kérni.
Akitől vettem egy kókány szerelőhöz hordta az autót.
Tünkre tették benne a motort vettek egy másikat bele ez idáig tiszta sor a motórkód stimmel is. De innentől jön a probléma.
Ugye azért van szét szedve mert azt mdontk az adagoló nem jó itt anyi baj volt hogy az imo miatt nem nyitott a mágnesszelep.
A másik probléma lucas adagolóhoz Bosch befecskendezőt tettek, de atták hozzá a vele járó darabokat is.
Ami leg jobban aggaszt hogy a WJY motoron az XUD hengerfej van szerintek ez mennyire befolyásolja a dolgot.
Mert azt moondták mikor beindították (bár kételekdek hoyg beindult) forralta újra a vizet és hogy a hengerfej nagyon forró volt szerintek lehet amaitt hogy nem telejen a rá való hengegerfej van rajta?
Azt meg néztem cikszám szerint a Hengerfej tömítése ugyan az.
Ti mit tenétek meg próbálni így beindítani vagy egyből vegyem le a hengerfejet és tegyem vissz az eredetit?
Nem kell semmit sem levenni, ahogy írtam, jelre kell rakni mindhármat és jó lesz.
Arra figyelj, hogyha a főtengely jelen van, akkor a dugattyú legfelül van 2 hengernél, így a vezérműtengelyt forgatva beleütközöl majd a szeleppel a dugattyúba. Érdemes a főtengelyt 90 fokkal elforgatni valamerre, a vezérműtengelyt jelre forgatni, majd a főtengelyt vissza jelre.
Az adagolónál mindkét stiftnek bele kell mennie.
(bár lehet, hogy az újabb diesel motoroknál az adagolónál már csak egy stift van, erre most nem emlékszem)
Ha mégsem hiszel nekem, vedd le a szelepfedelet. Mindig az a biztos, amit az ember saját maga tapasztal meg.
Tehát akkor azt mondod, hogyha forgatok a vezérműkeréken egy kört (360 fok), akkor az belül, a tengelyen csak fél kör lesz (180 fok)?
Mert ez igen érdekes lenne. :-)
Téged az zavar össze, hogy te úgy veszed, hogy fent van a szíj !! De az emberünknél nincsen szíj, mert szétszedve kapta. Tehát csak a tengelyeket fogja forgatni és akkor tökmindegy, egyszerűen csak jelre rakja a főtengelyt, a vezérműtengelyt és az adagolót (ezt két stifttel !!) és akkor helyén lesz minden.
Igen ez egy veszélyes terep, könnyen lehet végzetes kárt is okozni.
Azért írtam mert én többször is elraktam a vezérlést így mert nem figyeltem erre az apróságra.
Viszont ezért imádtam a jó öreg LADA-t mert ott ilyenkor csak megcseréltem a 2-3 henger gyertya pipákat és a gyújtást utána fordítottam 180 fokkal így nem kellett a vezérlést átállítani.
Vagyis a vezérlést is lehetett 180 fokkal fordítani és csak a gyújtást is a kábelek felcserélésével, a következő vezérlés cserénél meg visszaforgattam mindkettőt, de ez a ladánál volt lehetséges, illetve a régi szociknál, ezeknél a mai autóknál nem lehetséges.
A vezérmű tengely a főtengely fordulatának a fele.....pont
Ha a vezérmű tengely éppen jelen van akkor az a 0 fok, ha egyszer körbeforgattad akkor a jel ugyanott megjelenik, de az csak 180 fok, mert csak a szívószelepek forogtak körbe, még egyszer megforgatod a jel megjelenik, az a 360 fok, akkor fordultak meg a kipufogó szelepek is.
Ha nem hiszed járj utána!
1.9 td autómon ezt a hibát már elkövettem párszor, de tök mindegy mert dízel is és a benzines is így működik, ez bizonyítéka hogy a mostani 1.6 16V benzinesen is elkövettem ezt a hibát vezérlés cseréjekor.
Meg nem akad ilyenkor mert mechanikusan a helyén van minden, mert az 1-4 és a 2-3 henger egyszerre jár, csak amikor az 1. henger gyújt akkor a 4. henger kap üzemanyagot és így a másik 2 henger is, azaz 180 fokkal fordítva megy a vezérlés a főtengelyhez képest.
Tehát vezérlés összerakás:
- főtengely jelen
- adagoló jelen (adagoló jel az 1. hengerhez van jelölve)
- Vezérmű tengely jelen úgy hogy a szívószelep himba az 1. henger nyomáspontja előtt legyen közvetlen.
Más esetben nem indul el, majd meglátjátok, én is megláttam.
Csak mert most egy 1,9-es dieselről beszélünk !!! Egy helyen lehet stiftelni a vezérműkereket, a főtengelyt és az adagolót is. (ide mondjuk két stift kell, ha bemegy, akkor van a helyén)
Ezt nehezen teszed el 180 fokkal, de érdekel, hogy te hogyan oldanád meg ?
De amúgy a benzineseken is egy helyen van stiftelés, nem igen lehet 180 fokkal eltenni, hacsak valaki nem a gyári utasítás alapján cserél vezérlést, stiftek nélkül.
Ezért írtam hogy a vezérmű keréknek a jelölésen kell lennie úgy hogy az 1. henger szívószelep a nyitás előtti pozícióban kell álljon.
A másik eset (180 Fokkal odébb), vezérmű kerék jelölésen és a 4. henger bütyke áll a szívószelep nyitás előtt.
Ez a nem mindegy, ezt a hibát párszor elkövettem, a saját autómon így 180 fokkal elforgattam a vezérlést, nem akadt össze mechanikusan rendben volt csak nem indult be.
Hidd el többször szedtem már szét újra ezért a vezérlést mert erre nem figyeltem hogy hányas henger szív....
Nem zavarom össze a vezérmű tengelyt 180 fokkal fordítva is össze lehet tenni, tudom, tapasztalat, a kerékkel egyszerűbb forgatni és nem nyomod meg a szelepet ha megakad, ezt is tapasztalatból tudom, de szaki is ajánlotta mint egyszerű bevált módszer.
A vezérmű jelölés forgatáskor 180 fokonként megjelenik, így Ún. fordítva is össze lehet rakni, megakadni nem fog csak nem fog menni, azaz 1 henger gyújt de a 4. henger kapja az üzemanyagot és fordítva 4. gyújt 1. henger kap anyagot.
Hiszen ha a vezérmű kereket egyszer körbeforgatod akkor a vezérlést csak 180 fokkal forgattad el, neked meg 360 fok kell.
Ezt a keréknél tekerős módszert ne ajánld kezdőknek, mert ha nincsen a helyén a vezérlés olyan szépet lehet így a szelepre verni a dugattyúval, hogy csak na! A főtengely csavarjánál történő körbetekerés miért nem megfelelő, ha már az az előírás és úgyis le lesz bontva minden, tehát hozzá is fog férni ? Azt meg fűzzük még hozzá, hogy az izzítógyertyákat ki kell(ene) venni a körbetekerés előtt, hogy a sűrítés miatti nehéz és rángatós tekergetést kivédjük és ilyenkor ha véletlenül mégis összeakad, csak picit ver rá a szelepre.
Ha sosem csináltál ilyet akkor inkább szólj egy szakembernek.
Ha mégis magad próbálkoznál és nem akarod tönkreverni ha nem sikerül a vezérlés beállítás, akkor ha megvagy, autót egyik oldalon megemeled, kézifék be, berakod 5-be és a kereket előremenet irányba elkezded forgatni kézzel, ha többször körbe tudod forgatni akkor valszeg szerencséd van, ha nem sikerült a vezérlés akkor megakad és nem tudod forgatni, ilyenkor a szelepek összenyitottak a dugattyúval azaz a szelep feltámaszkodik a dugattyún, a vezérlés nem jött össze. Szétszeded szinkronizálod újra és újabb próba. Így nem károsodik a vezérlés mert nem kap akkora erőt hogy görbüljenek.
Célszerű a vezérlés oldalon forgatni a kereket hogy lásd hányszor fordítottad már körbe mert ugye 2x kell körbe fordulnia a főtengelynek, azaz a főtengely jelet 2x kell látnod elmenni a holtponton.
A vezérmű tengelyt ha csak jelre rakod akkor fordíthatod 180 fokkal a vezérlést, úgy hogy az 1. henger sűrít de a 4. hengerbe történik a befecskendezés.
Utána kell nézni mert valahogy úgy van megadva hogy a vez. tengelynek úgy kell jelen lennie hogy az 1. henger szelepemelő himbái a szívószelepnél a himba előtt legyenek, azaz ha tovább fordítod picit akkor rögtön kezdje el lenyomni a szelepet, vagy valahogy így....tehát meg van az is határozva hogyan kell állnia a szelepemelő himbáknak az 1. hengernél.
Nyugodtan veheted az olcsóbb magyar akksikat, perion, jász akku, power horse...stb, ugyanúgy Ca-CA technológia üvegszálas zacskóban a lemezek, mint a nagy gyártók. A perion az varta, és így tovább mindegyik egy nagy nevű gyártó tulajdona.
Megjött hozzánk is a havazás..., de a problémám más. Pár napja már rosszalkodott az 2001 évjáratú Citroen Xsara II. 1.4 benzines autóm alig 4 éves 50 ah-s akksija. Igaz mérések nélkül feltettem töltőre két napja, be is indult ( igaz a savfolyadék elég zavaros lett töltés után)-utána nem is használtam az autót.. Ma reggel viszont nem is indult be. Kérdésem a cserénél milyen akksit ajánlatok, amolyan középárasban, illetve az 50 amperóra az nem kicsi, esetleg 55? ..emlékeim szerint az előző is ekkora volt.
Köszönöm a segítséget! -(remélve, hogy valakik ma reggel is benéznek ide.
Picit lomhán is pörög fel gázra, de az már régen. Próbáltál valami direktszűrőt esetleg? Kicsit meg van ez fojtva gyárilag nem? Lehet levegőt is adni kéne neki, de ez más, ez valami más. Ez olyan, hogy ugye harap, mert azért egyesben/kettesben megindul rendesen, de utána hirtelen megfejelem a kormányt olyat torpan aztán még egyet meg még egyet olyan 2-3 ezer között lejátssza magának aztán onnan már jó. Következő sarkon visszalassítok, befordulok párszáz méter, szinte semmi hát ennyi idő alatt nem melegszik szinte és ott már jó.
Olyat csinált már valakinek 1.6 benzin, hogy elindulás után rángat? De csak egyszer és utána jó?
Mintha nem kapna benzint, de csak hidegen elindulás után pár méterrel. Ha nagyon kis gázzal gyorsítok másodikban is érezni, hogy el-elmegy közben, de utána viszont jó. Ha egyszer kipörgi magát utána jó. Tehát hideg motorral is jó.
Amikor jövök a vonattól és a hideg kocsiba beülök minden indulás után rángat, de nagyon durvát. Ha megyek 2km, tök hideg még a motor, leállítom, elindulok akkor már nem.
Pénteken pályán, előzés közben eltünt az egyik hengerem, a hozzá tartozó teljesítménnyel együtt. A diag szerint az 1. henger gyújtása szűnt meg. Kicseréltem a trafót és a gyertyákat, most viszont nincs alapjáratom, illetve össze-vissza ingadozik és időnként le is áll a motor.
Mit nézzek még meg. Régen van Citroenem, de benzinesből ez az első. Ja 1,6 16 szelepse, 2001-es.
Szerintem a kormánylégzsák csatija meglehetősen stabil. Sokkal inkább hajlamos a kontakthibára a kormány-csúszógyűrű alsó csatlakozója, amelyik a műszerfali kábelköteghez csatlakozik. Ott szoktam érintkezőt kireteszelni, a rugón szorítani, majd vissza.
Az övnél leszedtem a burkolatokat,fogalmam sem volt hogy hogyan kell leszedni a kábelcsatlakozást,úgy voltam vele hogy nem feszegetem nehogy elrontsam ami még jó lehet. Amúgy mikor gépre volt kötve az anyósülésnél van a gond azt írta. Szerintem leragasztom műszakira a lámpát amíg meg nem találjuk hol a gond.
A biztonságiöv-csat egy drótkötél-darab közbeiktatásával egy patronban végződik, amelyben "lőpor" van. Erre a patronra megy egy csatlakozó, és ennek a két vezetéknek van toldása az ülések alatt is. Nem csak ott tud gond lenni, hanem sajnos több ponton is vannak még csatlakozók, a kormánykeréknél pedig csúszógyűrű is van. A légzsákvezérlő nagy csatlakozója az nem szokott kontakthibás lenni, a többinél előfordulhat. Ezeket a már direktre forrasztott pontokat azért még egyszer megnézném, újraforrasztanám a helyedben, hátha.
Ha sikerül Lexiához jutnod, az sokat tud gyorsítani a hibakeresésben.
Elvileg az akkusarut nem volna szükséges levenni, csak gyújtást tilos adni, de a legbiztosabb természetesen az áramtalanítás, és többperces várakozás, hogy minden kondenzátor kisült állapotban legyen, amelyeknek úgy kell lenniük. Magam nem szoktam áramtalanítani, de a kulcsot azért mindig kiveszem a gyújtáskapcsolóból, hogy még véletlenül se lehessen gond. Egy barátom egyszer durrantott légzsákot szerelgetés közben, odafigyelni nem árt.
Ami csatit írtál, az szerintem az oldallégzsákok árnyékolása: zöld-sárga vezeték, citromsárga csatlakozóházban. No az nem fog hibajelet adni, ott ne keresgéld.
Nem kezdünk mondatot hát-tal,de én megteszem. Hát alámásztam az üléseknek és már direktbe volt kötve minden,1 darab csati van zöld kábelen,azt széthúztam de nem láttam gondot. Most majd az oldallégzsákok körül nézem meg,nyugtassatok meg nem fogom az arcomba lőni a légzsákot bármit csinálok :)
Egyébként az övfeszítő vezetékelését nem értem,az ülésen lévő biztonsági öv csatlakozás vagy az ajtóoszlopon lévő biztonsági öv automatára gondolsz?
Leggyakrabban az övfeszítők vezetékezésénél szokott gond lenni: a ülések alatti csatlakozók szoktak rakoncátlankodni.
Korábban érintkező-kireteszeléssel, majd rugón szorítással szoktam orvosolni, de aztán már nem segített, sőt az ezután átcserélt csatlakozókkal sem sok évig volt hibamentes, pedig aranyozott autóvillamossági érintkezőkkel csináltam.
Végső elkeseredésemben direktre forrasztottam, mint már oly sokan mások is.
Egyszer volt már dolgom Xsarán a légzsákvezérlő melletti kis (talán zöld színű) csatlakozónál is kontakthibával. Meg is lepett, hiszen az (az ülés alatti csatikkal ellentétben) ez egyáltalán nincs mozgó-igénybevételnek kitéve.
Úgy hallottam, hogy 20 Ohm feletti ellenállás-értéket már hibának jelez a légzsákvezérlő, annyit meg nem nehéz produkálni...
en az ulesek alattit kicsereltem tutikra, neha elojon a hiba, a kormanyoszlop jobb feloli oldalan a muszerfalon fut meg egy csati, de lusta vagyok megnezni... csak irtam hogy erre is figyelni kell
Ez csak rosszabb lesz,trafócsere várható. Én elhúztam a cserét két hónapig,a végén már alapjáraton is össze vissza ment a motor,hozzáteszem volt hogy 2 hétig nem jelentkezett a hiba.
Viszont az én kérdésem meg az lenne hogy hol keressem a kábelhibát az égő légzsák lámpa miatt? Egyszer olvastam hogy az ülés környékén szokott szálszakadás történni,de nem emlékszek már rá hogy hol is pontosan. Megkellene csinálnom gyorsan mert 1hét múlva műszaki és nem akarom hogy belekössenek.
Városi fogyasztásnál hallottam 11l-is. Ezért nem vettem meg. De hogy ne szomorítson el a Xsara II 1.4 benzines napi 10km használatánál is 9-10 litert fogyaszt,nálam.
Kicsit nagyobb örömmel és lelkesedéssel szerettem volna beköszönni a Fórumba, hátha van még egy hely. Egy kis ideig márkatársak voltunk…
Hosszas keresgélés után leltem rá reményteli „új” autómra. Egy Xsara break 1.9d-re. Nem mai csirke, de hely van bőven és bébőlába kiváló. Sok-sok (280e) km ellenére egészen egyben lévőnek tűnt, nyugdíjas gazdája is sokat foglalkozott vele elmondása szerint.
Megegyeztünk, kifizettem és boldogan használtam hétfő este öttől ma délután egyig. Még nem raktam az autóba 50 km-t sem, amikor Dunakeszin egy lámpánál gőz tört elő a motorháztető alól. Gyorsan félreálltam, megnéztem. Szanaszét pisálta a motor a vizet. Röpke pillantás a kiegyenlítő tartályba és felismertem, hogy ezt a vásárt alaposan benéztem. Vastag olajiszap-trutyi, víz alig. Egyértelmű a diagnózis. Jut eszembe, a hirdetés 280e km-e az órában valójában 382e…
Szerencsére az eladó nem volt messzebb, mint 2 km. azonnal visszagurultam. Kapuban telefon, nagy baj van. Amikor kijött az eladó, még pisikélt a motor. Sajnos nem tudok mit kezdeni egy ilyen autóval. Nincs erőm a vételárat mégegyszer rákölteni egy hangerfejezésre. Adásvétel visszacsinálva. Autót otthagytam, pénzt visszakaptam.
Szerencse, hogy az eredetvizsgát és átírást nem intéztem gyorsan, mindössze a kötelezőt kötöttem meg alkuszon keresztül. Pont elég ezt is töröltetni, mielőtt vonják az éves díjat a számlámról.
Kicsit vérzik a szívem, mert úgy érzem, nagyon meg tudtunk volna barátkozni a géppel. De így mégsem. Sajnos a hahun sok a hulladék, meg a nepper. Azért még keresgélek, hátha mégis sikerül itt parkolóhelyet találnom…
A viccet félre téve, ma reggel furán viselkedett a kocsi (Xsara 1.6 16V, 2002).
Kihagyott egy vagy két henger haladás közben. Indítás után fura traktor hang, a "Check Engine" lámpa kétszer is kigyullad, majd kb. két-három másodperc múlva kialszik.
Mivel menni kellett, végigmentem ~46Km-t ilyen motorral.
A kocsi semmi hibát nem írt ki haladás közben, csak kihagyott a henger és nem volt ereje.
A munka végeztével beültem a kocsiba, kulcs elfordít és semmi probléma.
Hazafelé szépen járt a motor és volt ereje is.
Otthon az alábbi hibákat írta a kocsi:
(A hibás üzem után csak egy indítás volt, délután)
Tegnap óta, egyszer csak menetközbe kerregő hangot ad valami. De csak akkor ha nem nyomom a gázt. Minél gyorsabban megyek , annál gyorsabb a kerregő hang is, de csak akkor ha leveszem a lábaól a lábam. Mitől lehet ez?
Biztos a tartályon lesz valami csati valahol az akksitálca mögött, ott lesz a fékfolyadék tartály biztos és azon a végén ott lesz az tuti. Biztos az csúszott szét valami műanyag sz@r megin, de hogy Mindig sötétben adja ezeket. Imádom.
Hello, tegnapelőtt állítottam a kuplung bowdenen és ma vettem észre, hogy sipákol a műszerfalon, hogy alacsony a fékfolyadék szint. Gondolom nem jól érintkezik valami átok csatlakozó. Mivel kénytelen voltam félrehúzni az akksitartó tálcát az egész hóbelevanccal együtt, hogy elérjem a bowdenen az állító csavart (UGY bowden műanyag végű, meg is nyúlt a szutyok), így elég sok vezetéket megpiszkáltam akaratlan. A fék jól fog, biztos valami jeladó, mert nem ég állandóan, néha elalszik pár másodpercre és középről is eltűnik a figyelmeztetés.
Tudja valaki melyik csatlakozót kell megrángatni, hogy holnap reggel ne mindet kelljen megmozgatnom?
Azért az ilyen akárhogy is, de idegesítő. A nyáron cseréltek nekem fékbetétet vizsga előtt, aztán nem voltam ott, az állomáson meg út mellett parkolok a füvön, sötét is van. Ha elmegy a fékolaj az meg faja, vicces lesz.
A Xsara és a Picasso fogyasztását ugyan össze lehet hasonlítani, csak nem érdemes, mert a karosszéria más, még ha azonos alapokra is épült a két autó. A nagy felfújt buborékkal a Picasso többet fog inni ugyanolyan körülmények között.
A barátom most vett egy 8 szelepes Picassot és neki még többet fogyaszt, mint amit te írtál és a diag alapján nincsen gond a motorral. (bár igaz, csak gyors ránézés volt eddig az ünnepek alatt, nem teljes körű diagnosztika)
Sziasztok most regisztráltam a fórumon. Decemberben vettem egy picassot 1,6 LPG/Benzinest 2006 os évjárat. Meg vagyok elégedve vele bár szerintem picit többet fogyaszt a gyári adatoknál benzinből is. Nem vagyok egy rally versenyző én óvatos gyorsulásokat végzek ,de ország úton is megeszi a 7,5 l ez normális ennél e típusnál? Akkor miért írták a papírokon a 6,2l ? Nektek mennyit fogyaszt hosszútávon max 90-100km/h tempónál? előre is köszi a válaszokat!
...első lépésben csak áthelyeztem a légszűrő házat ....aztán kapott egy sportlégszűrő betétet...mindenképpen könnyebben vette a levegőt és valamelyest lazábban is futott , de nem járt hozzá lényeges lóerő gyarapodás ...némi fogyasztás csökkenés volt , de én más körülmények között használtam....