Nem gondolom, hogy úri huncutságból küldtek volna Uzsgyit a Gemencre. Egyébként, amikor néztem, a vonatinfo-n már 60 perc késéssel volt Dorogon a 8300. Szóval rejtélyes.... ;)
Szűk ülések, rövid, az Uzsgyin nagyon kemény ülőlap, mint a fapados villamosokon régen. Nem távolsági forgalomra való egyik sem, de nem is arra lettek tervezve.
Ez a Dezső döglés azért nem túl valószínű, hisz a Dezső azóta is szépen szaladgál,
most már a 8397-et nyomja (bátaszéki visszafordulással a 8300-ról). Ráadásul az időadatokból kiindulva valszeg Gemencként is rendesen felért Sárbogárdig, és ott
cserélhetett helyet az Usgyival, amelyik a 8319/8300 fordulót csinálta (volna). Szóval azért számomra ennél rejtélyesebb, miért volt a helycsere.
Ami az usgyi, dezső, flirt stb. kényelmét illeti, ebben a kérdésben meg hadd legyek unortodox, ugyanis ezeknek végre egészséges üléseik vannak. Nem pedig azok a puha förmedvények, amelyekben összerogyik az ember gerince, s amelyek a rossz európai ülési szokások miatt tűnnek csak kényelmeseknek, csak aztán harminc negyven év múlva jönnek az izületi meg gerinc bántalmak, sőt a magas vérnyomás meg a szívgondok (összenyomott mellkas, illetve az összenyomott gerinccsigolyák miatt nyomott idegpályák kumulatív hatásaként). Jól van, ez itt már nagyon OFF. :-D
Alighanem a Dezső megdöglött. :( Az Uzsgyi meg lehet cserebogárként lett, esetleg út közben cseréltek? Mondjuk +10-zel van Kelenföldön, ez azért dícséretes. De nem ülnék rajta, az biztos. Borzasztóan kényelmetlen ekkora útra, már Bogárdig is kockul az ember sejhaja...
Nocsak, mi történt ma reggel? A 21-es Dezső IR 8300-asként Nagydorogon (!) vár a keresztre a 8307-tel, Gemencként pedig a 34-es Uzsgyi robog felfelé +17'-cel...
Valami bajai tolatgatásról volt szó, én is az ócskásra tippeltem.
Viszont: megéri Bz előfogataként, személyként utaztatni, gyorsítgatni, fékezgetni 116,5 tonnát, vagy hagyni kellene leszaladni egyedül? Még úgy is, hogy a Bz persze eközben csak kályházik. Van azon is személyzet? Ki nyitogatja, csukogatja az ajtót? Mert nem az Ivánról, gondolom. A külön menetvonal talán elférne abban a hatalmas forgalomban. ;)
Nem gondolom, hogy félni kellene a Gemenc megszüntetésétől (legfeljebb visszalassításától), hiszen végül is a vonal reprezentatív járata. S a begyorsítás mögött sem ilyen szimpla anyagi megfontolást látok (hiszen maga a begyorsítása is csak azért volt lehetséges, mert betettek, pontosabban: visszatettek egy plusz IR párt, azaz máris negatív a pénzügyi szaldó), hanem hosszabb távú stratégiai, illetve PR célt.
Valószínűsíthető volt, hogy a begyorsítás utasszámvesztéssel jár, ami azt is jelentheti, hogy az egész járatot/vonatpárt megszüntethetik.
Ezért csalóka a megállások ritkítása.
Meg kell nézni óránként van busz Szekszárdról Bp felé. Pár perces menetidő csökkentés helyett inkább a megállási díj a PHD megtakarítás is játszhatott szerepet....
Na, ők ezután sem lesznek utasok a Gemencen, de szerintem a tolnai megállás simán beleférne. Szabolcsi +5-ből lett -3 Szekszárdra, pedig Vajtán 1-2 percet várni is kellett a keresztre.
Hát, ez azért így nem túl korrekt összehasonlítás egy megállás indoklására, mert a vajtai kereszt adottnak tekinthető, a kérdés, hogy utána mennyit hozott be Szekszárdig?
(elárulom, páros irányban legalább 2 percet kell hoznia ha nincs semmi rendkívüli ezen a részen - azért ennyit, mert a páratlanhoz képest ennyivel több a menetideje...)
Nem tudom, de az is lehet. Tolnán mindig volt 5-6 leszálló, az most ugye nincs. Gyakran Dorogon is. Sőt, még Vajtán is, ahol most is megáll elvileg, csak nincs meghirdetve. Vasárnap volt felszálló Bogárdon, Vajtán, jellemzően diákok. Most ugye van egy órával később is vonat, nekik meg nem sürgős..... Na, ők ezután sem lesznek utasok a Gemencen, de szerintem a tolnai megállás simán beleférne. Szabolcsi +5-ből lett -3 Szekszárdra, pedig Vajtán 1-2 percet várni is kellett a keresztre.
"Lehetséges, hogy rosszul sült el a megállók kiritkiítása, most már harmadszor számoltam 40 alatti utasszámot Kelenföld és Szekszárd között. Persze, az is lehet, hogy még erősen vizsgaidőszak van, de vasárnap esténként ennél jóval többen szoktak lenni."
Azért ne felejtsd el, hogy most (vasárnap és pénteken) előtte és utána is közvetlenül ott van egy-egy IR.
A tegnapi 838-at teszteltem. ;) Úgy két hetenként szoktam. Néhány tapasztalatot osztanék meg a tisztelt olv.társakkal:
Menetrendváltás óta még nem hallottam rendesen működő hangos utastájékoztatást. Most sem. A felesleges bemondásokat kikapcsolással gyógyítják, így tegnap pl. Interpici! :) felirat volt a belső kijelzőn. Az élőszavas tájékoztatás viszont tökéletesen működött! :)
Lehetséges, hogy rosszul sült el a megállók kiritkiítása, most már harmadszor számoltam 40 alatti utasszámot Kelenföld és Szekszárd között. Persze, az is lehet, hogy még erősen vizsgaidőszak van, de vasárnap esténként ennél jóval többen szoktak lenni.
Igencsak harmatos volt a fűtés, az első osztályú végében rendben volt fenn, de lent már ott is kabátos volt a mutatvány (hiába na, kevés ember nehezebben leheli be!), a másik vége pedig hát..... és még hideg sem volt. Ha az lett volna, bizonyára a csuklónál a padlón lévő tekintélyes mennyiségű víz be is fagyhatott volna. Ok, túloztam, de az tény, hogy beázás féle nyoma volt.
Továbbra sem értem, és attól tartok, már nem is fogom megérteni, mi értelme van végigbujkáltatni térközön a személy után. Ercsiig még 90-ig sem igen kellett felgyorsulni, utána már inkább volt haladós. Igaz, most ne volt helytelenben menés, az 5 percet Szabolcsig így is összeszedte. A pók ott még mindig gázos, tegnap a Sugovica kerülgetett a parajosba, lévén a páratlan irányú átmenőn utascserélt a dunaúji személy, amellé érkeztünk a Gemenccel utasvédelmi 2 perces kiállításra.
Attól kezdve minden ment mint a karikacsapás, volt haladás, szinte repülő kereszt Vajtán és -3 perces érkezés Szeszárdra.
(Zárójelben jegyzem meg: tudom ugyan, hogy most ez a legkevesebb, de azért ennek
a közleménynek mind a helyesírása, mind a nyelvhelyessége igencsak gáz. Extra elvárás lenne egy kommunikációs területen dolgozó szakembertől, hogy tudjon helyesen írni, meg megfelelően használni a magyar szavakat?)
Tegnap különben a Sugovica Kelenföld és a Déli közt nem is közlekedett.
Egyébként hamár teherforgalom,elvileg idén terveznek hídfelújításokat a 40-en teljes kizárás mellett,talán ekkor is lesz néhány terelt vonat az 50-46-on.Kapellán fent van 03.01-től-06.20-ig szólt volna,de ezt érvénytelenítették(gondolom a 30-as vonali átépítések miatt,nyílván egyszerre a kettőt nem akarják kizárni).
A Szergej az ócskavasért jött le a reggeli bézével. Tegnap 2 tehervonat is követte egymást. MMV-s gabona volt délután, este pedig az ócskás Szergejjel.
Nem feltétlenül. Lásd néhány hozzászólással lejjebb: Kelenföld-Szekszárd bő másfél óra alatt elméletben lehetséges, ha ugyanúgy nem áll meg sehol. És ebben benne van a 40a-n a tökölődés is, bár mintha most egy kicsit kevesebb lenne ott a lassújel, de azért akad. Különösen az Érd-Kelenföld max80 kiábrándító (és menetidő növelő). Szóval lehet(ne) versenyképes, talán a 40a átépítése után ez már nem is lesz kérdéses. Na, igen, azért az akarat is szükséges lenne.
Apropó, az elkerülő út ami épült az a Bátaszék-Palotabozsok közti részt érinti? Ott ahol pár 100 méteren megszűnt teljesen a vasút... Vagy az lejjebb van Véméndnél?
Véménd-Szebény között, a véméndi állomás utáni 90 fokos ív lett átvágva. De nincs pár száz méter. Csak a két sávos elkerülőút, és az ott csatlakozó földút "sárrázója" épült rá a pályára.
Érdekes a kihasználatlan M6 annak van értelme Pécs környékén, alagutakkal stb, itt egy nyúlfarknyi vasút megépítése ellen ekkora az ellenszenv.
------------------
Nem.
Annak sincs.
Az ottani M6 ékes példája annak, hogy mert valaki egy városba járt egyetemre, ha magas beosztást kap, ne építsen FELESLEGES autópályát oda ahová nem kell, ahol meg napi 3000 kamion megy (86-os út) ott meg nem épül semmi mert ott éppen nem született potentát.
Lenne értelme, újjá lehetne éleszteni és nem csak hétfőn szerdán meg pénteken lenne élet ott.
Érdekes, hogy Előszállásról ott is van irányvonat.
Visszatérve az eredeti témára, Bátaszék-Palotabozsok-Mohács nyomvonal érdekes lenne.
Tény, se szándék, se akarat nincs, érdekes, amikor az M6 ost építették, még a ex 64 est se kímélték.
Apropó, az elkerülő út ami épült az a Bátaszék-Palotabozsok közti részt érinti? Ott ahol pár 100 méteren megszűnt teljesen a vasút... Vagy az lejjebb van Véméndnél?