Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Szeged-Hmvhely között naponta 80> busz jár, meg <10 vonat. A vasút miért nem képes felvenni a versenyt? A jelenlegi pályaadottságok megfelelők erre. Egy nyolcvanas pálya már rá tud verni a buszra, ha jó helyen van a vasútállomás. Szegeden jó helyen van. Szerintem ott nem fejleszteni kéne, gondolkodni.
Valamikor Fonyódra is jártak MD-k nem? Úgy tudom addig bírták üzemanyaggal. Hogy is volt ez?
Bezony ám azok a régi szép idők.. :)))
Még utaztam is vele Bajáról Fonyódra. A Fonyódi csak nyáron Hétvégén járt. De akkor úgy, hogy 2 MD jött Félegyházáról, vagy Szegedről, és Bátszéken a 2. leakadt, ment Pécsre, az első pedig ment Fonyódra. Szép hosszú kis MD-s szerelvény volt 2 motorvonat, 8 kocsival :)) Igaz akkor még utasok is voltak. Emlékszem akkoriban Baján még mennyi ember szállt fel a Fonyódira... De hát már ez is a múlté, a Pécsi elszállt, a Dombóvári Csörgős lett, ma már Pécsre jár 2 halbival, a Fonyódinak meg már híre hamva sincs. Pedig míg járt volt azért utas rajta. De az idei menetrendben már nem volt benne :((
A 121-es Újszeged-Mezőhegyes szakasza köszöni megvan. Pénteken és vasárnap nagyon jó kihasználtságúak a vonatok. Sok mezőhegyesi,mezőkovácsházi,medgyesegyházi diák tanul Szegeden, szerintem 98%-uk vonattal utazik Szegedre. ( Mezőkovácsháza és Szeged közt napi 1 pár közvetlen buszjárat van, az is délelőtt) 2 hete, vasárnap jöttem Szegedre a Mezőhegyesről 15.10-kor induló 2 kocsis BZ-vel. Újszegeden kb 65-70 leszállót számoltam. A hét többi napján viszont csak közepes a forgalom.
Ennyit lehetett tenni, ugye szarból nem lehet várat építeni, egy normális menetrendhez kellene egy min 120-as pálya lassújelek nélkül meg néhol duplavágány pl. Algyő-Hódmezővásárhely népkert között pl., mert ott közösködik a vonal egy másikkal, és akkor már sok időt lehetne nyerni mert nem állna Vásárhelyen a vonat várva a szembejövőt. Orosháza-Csorvás vagy akár Telekgerendás között sem ártana.
Meg ugye villamosítás, elvileg ez majd lesz vmikor, rajta van a listán, csak kérdés mikor jutnak el odaáig.
Akkora van most is vagy nincs, döntés kérdése az egész. De úgy ki válassza ezt, ha néha majd két órát várni arra, hogy "haza"utazzon. Most az eddigi 15/14 vonatot csökkentették 14/14-re és ütembe rakták. Ennyi történt és az IP-ből "személy" lett.
Ma egy tiszakécskei, középiskolás sráccal beszélgettem. Naponta jár be Kecskemétre, és pont ugyanannyira lakik a vasútállomástól, mint az előtte lévő buszmegállótól. Megkérdeztem, hogy miért nem vonattal megy(nem tudta mikor megy), mondtam, hogy 9 perccel a busz után. Nem annyira tudott mit mondani, de rákérdezett néhány dologra tőlem: -Nem lassabb, mint a busz? (mondom: de, bizonyos viszonylatokhoz képest 1, 6, 11 perccel több a menetidő) -Mennyibe kerül a bérlet? (ugyanannyiba, mint a buszon) -Ritkábban jár a vonat nem? (de) és még másokra is. Elmondta, hogy van amikor nincs első, esetleg második órája sem (vonat nincs, busz meg van). Van, hogy nincs hetedik órája, ezért negyed kettőkor végez (vonat nincs, busz van).
Ehhez hozzájön még az is, hogy Tiszakécskéről nincs vonat a Lakitelekről 6:30-kor induló 37217-es vonathoz, tehát csak negyed hétre lehet reggel beérni Kecskemétre.
Ha belegondolok, hogy akarással, megfelelő mennyiségű vonattal, olcsóbb jegyekkel, meg néhány volán-járat megszűntetésével mennyi utast lehetne szerezni a vonalra, hát a frász kap el.
Kecskemétről délután buszok Tiszakécskére iskolai napokon: 12.00, 13.30, 14.05, 14.30, 15.20, 16.00, 16.50, 17.15, 17.45. És vonatok: 14:39, 16:49.
Szerencsére ezen a két vonaton nemigen van ülőhely, legalább ami van, azt használják.
Szóval így fog megváltozni a 135-ös menetrendje. Hát nem tudom... Szerintem azért akkora forgalom nincs a 135-ösön,hogy órás ütem legyen. Vagy pont ettől várják majd a forgalomnövekedést?
Hát igen, ott elég nagy lyuk van, mert sokáig nincs olyan állomás ahol a keresztezés megoldható, mert ugye kitérővágány is kéne. Kopáncs ugye olyan kitérő ahol véletlenül peron is van, forgalma csekély. Asszem talán Csugar hasonló hozzá a 120-ason, azt is be akarták zárni, végül a helyi lakosok ( mind a 8) kierőszakolták ,h maradjon, erre kaptak egy kivilágított peront, ami jó 300m-re van az eddigi megállótól. Ráadásul sok gyorsvonat is megáll ott ( igen, itt járnak olyan gyorsvonatok ,amit isten tudja miért neveznek annak mert mindenhol megállnak, de nem személy vmiért), csak tudnám miért. Hasonló még Pusztapó is, de ott már laknak kb. 30-40-en. Itt azt kéne, h megáll napi 2-3 személyvonat és slussz. Elég idegesítő mikor egy elvileg gyorsvonat megáll minden tanyavilágban, persze utascsere 0.
Kopáncson főleg hétvégi telkek vannak. Ahogy az menetrendtervezetben néztem az IP csak kemény 4 perccel gyorsabb a sima személynél, mivel többet áll Hmvhelyen.
Ezt én is hallottam, maradnak helyettük az Uzsgyik, de majd lesz gyorsított, ami kb. úgy megy majd mint az IP Szeged-Szeged-rókus-Hmv Népkert- Hmv-Orosháza-Békéscsaba.
A másik amit hallottam, h Kopáncs megálló végleg megszűnik, igaz eddig se nagyon állt meg ott vonat, csak mikor félreállt a szembejövő elöl, de felszálló szinte sose volt. Egyáltalán tudja valaki hányn lakhatnak ott? Se közel se távol nem látni semmit arrafelé.
Nem. Régen -198X- a Szeged-Dombóvár alsó vonat szerelvénye Oh jött és oda tért vissza menetrendszerinti személyvonatként, kb. 20 perces szegedi tartózkodás után a 135-ös vonalon. Onnan másnap kora reggel Szentesre ment -karbantartani- szintén mint személyvonat.