whoa,
alul linkeltem a Ross-tech oldalát, ott elég részletesen le van írva, mit lehet a cucctól remélni. Nézd át, sok kérdésre választ kapsz.
A VAG-COM csak a VAG csoport autóihoz jó, viszont az OBDII az egy általános szabvány, gyakorlatilag a ma gyártott autók mindegyike meg kéne feleljen neki. Bővebben a weben: www.obdii.com/ Ha bármelyik keresőbe beírod az obdii-t rengeteg találatot kapsz.
glbtech,
nagyjából az derült ki, hogy a jelszintekkel van baj, azt a rajzból nem nagyon látod, mérni kell. Gumo dolgozik rajta.
TTR,
a műszaki dolgokban Gumo illetékes, Lucas az asszisztens én meg a góré. ;-O
"label file" mire való, nem tudom. Ez írja le, milyen Control Modulok vannak a kocsidban?
Ha automatán keresed a légzsákra vizsázol ugye?
A (18)-ban írtakat nem is értem!!! :)
Németül beszélő olvasóknak ebben az írásban részletesen elemzik a különféle kapcsolásokat, és tanácsokat is adnak. http://community.dieselschrauber.de/contenttopic.php?t=3089
Azért mondjuk el az újonnan érkezőknek, hgy van ám regisztrációs kód generátor is csak kicsit keresni kell a szokott helyeken, és akkor már nem csak demoban megy.
szóval nekem elsőre bejött az szokványos webes kapcsolás egy HP Xe3 (vagyis nem túl korszerű) notebookkal és egy 20V turbo Octávval.
Az opto érzékenysége (áramerősítése) és határfrekije nagyon fontos, legyen legalább 200 és ezt bírja 100KHz-ig.
Most építem az Alex Weiss féle szuperbonyi kapcsolást /www.alexweiss.gmxhome.de/ ezzel állítólag minden PC-nek mennie kell. Majd meglátjuk, egy kicsit eltartott mire megszereztem bele az 5V -os DC/DC konverter IC-t, bár lehet, hogy eleinte csak rossz helyen kerestem. (www.ret.hu)
Viszont sajnos a vag-com 303.1 -ben nincs "label file" az autómhoz. Majdnem hasonló akad , de nem az igazi. Most 06A-906-018 GB ECU-hoz keresem a label file-t. (AGU motorkód) Abban reménykednék, hogy talán csehszlovák site-okon járó kelő márkatársak rábukkantak már.
Mivel teljesen új vagyok a témában már előlre is elnézést kérek ha valami marhaságot írnék/kérdeznék :))
Szóval ezzel a csodaszoftverrel a mocik ECU-jának épp akutuális, működés közbeni értékei lehet kiolvasni, esetleg babrálni???
Ahogy lentebb olvastam ez csak a VW konszern mocijaihoz vagy ezzel kompatibilisekhez használható vagy az egész csak 'kábelfüggő'??
Ja meg aki esetleg CAN/RS átalakítót akar építeni annak ajánlom a Microchip MCP2510-es iccejét...
Engem Lukasz terelt ide :) Az új verzióhoz nagy reményeket f?zök. (Ahogy az el?z?höz is, csak ott a birka hitem a szabványokban torpedózott meg :) No majd jöv? héten meglátjuk.
> Ami érdekes a történetben, hogy a legelső
> kapcsolást (egy-az-egyben webes) használva
> régebbi (2002 előtti, Seat Ibiza, Skoda Felicia)
> autókkal ment
Ez a bizonyos webes kapcsolás szerepel a gyári VAG-COM doksiban is. Hát az alkatrészek értékei nem mindenütt felelnek meg a józan észnek.
Átméretezés után meg azzal találtam magam szemben, hogy a soros port igen kevés gépen ismeri a szabványt :( Emiatt a kimenetek stimmelnek, de a K line -> RxD irány nem m?ködik.
Most épp ott tartok, hogy tojok a szabványra én is, és az akkuról csinálok +-12V-ot, ha már a DTR/RTS nem szeret engem.
Egyébként a Gigabyte alaplapomon JÓ a soros port :) Minden máson eddig nem.
Igen, mert bár az OBDII csatoló az szabványos (mármint a fizikai mérete, lábak száma, ilyenek) de több - tudtommal 3 - különböző lábkiosztással és legalább két homlokegyenest eltérő protokollal működik.
Amelyik minket (VAG csoport autói) érdekel, az az ISO 9141-2 szerinti: K, L vonalas.
Ami nem, az a SAE J2284 CAN High/CAN Low. Ez főleg amerikai autóknál használt.
Tehát már készült egy K/L csatoló, de a gépem soros portja nem bírja meghajtani, a VAG-COM nem látja az adaptert. Pedig az ellenőrző LED-ek szerint megy.
Ami érdekes a történetben, hogy a legelső kapcsolást (egy-az-egyben webes) használva régebbi (2002 előtti, Seat Ibiza, Skoda Felicia) autókkal ment, újabbakkal (Octavia) nem. Azóta a kapcsolás finomodik, már elég messze van az eredetitől, de még nem az igazi. Sokat szoptunk már vele, de még nem eleget! ;-)
Log data at a rate of up to 18 samples per second or better (APR ECU explorer)
Valami ilyesmire vágyom én is, de a paraméterblokkok frissítése ennek kb 20-szorosa. Majd rájövünk! ;-)
a weben lévő kapcsolási rajzok néha teljesen eltérő lábkiosztást tartalmaztak a soros portnál, mint ami a normális. ezt belekalkuláltátok? biztos, ha asztali gépről már működik. nem az lehet a baj, hogy a laptop soros portja nem tudja meghajtani azt a kapcsolást?
Egen, mi már elkezdtük, csak a használt laptop soros portja nem az igazi, tehát az egyszerűnek indult áramkört hangyányit modifikálni kellett. Most tartunk a 3. (4?) verziónál, és még nem az igazi.
Tehát az újonan érkezőknek:
A VAG-COM szoftverhez lehet rendelni kábelt (bocsánat interfész adaptert) a Ross-tech-től. 200USD a szoftverrel együtt. Van viszont a VAG-COM-nak demó verziója, ami a honlapról letölthető. Sőt tele van a web kapcsolási rajzokkal amik a viszonylag egyszerű áramkör felépítését mutatják. Diag. csatlakozót venni lehet, úgyhogy rajta, ki készül el hamarabb?
Szerintem tegyuk fel itt a kerdest, hogy van-e vki, akinek utanepitett elektronikaja van es muxik laptoppal. (mivel asztali geppel a "mienk" is muxik, csakhat az nem az igazi...)
hogy kicsit ontopic is legyen, a srac mar megvette az uj elektronikahoz a hozzavalokat...
Nagyon-nagyon zavarja, hogy vmi ki akar b...ni Vele:-)
Udv:Lucas
Leendő, vagy már meglett VAG-COM felhasználók önsegélyező topikja.
Nem árulunk semmit, nem akarunk eladni se kábelt, se feltört progit, csak okosságokat, tapasztalatokat megosztani ingyen.