Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Na hát akkor most jöjjön néhány kép az FHÉV állomásairól illetve megállókról. Ferőszentmiklósról nem találom a képeimet. Ezt Csaba helyettem megoldotta.:) Fertőszéplak-Fertőd 2 kép, Sarródról sincs elbontották, Mekszikópuszta (Fertőújlak) még nem tudtam feljutni az állomásépülethez.
Amúgy sógoréknál több olyan (Sopronkeresztúr-)Sopron-Bécsújhely-Bécs vonat van, ami végig dízellel megy drót alatt is. Bár előbb-utóbb a Sopron-Bécsújhely vonalat is villamosítják.
A vonat Znojmoból jön. Znojmo-tól Retz-ig nincs madzag. Állítólag folyamatban van a villamosítás. Retz-től Bécsújhelyig van madzag. Bécsújhelytől-Sopronig nincs madzag. Soprontól Szombathelyig van madzag. Szombathelytől Gyanafalváig nincs madzag. Így a sok csere sem lenne túl célszerű, ráadásul a menetidőt is megnövelné. Amúgy visszaúton, forda szerint ráraknak egy V43-ast Szombathelytől Sopronig, mert különben gépmenetben kellene mennie a mozdonynak.
Visszatérve a komolyságra, igen valóban sok külön kocsit lehetett látni az ország különböző helyein, hiszen a Soproni gyerekeket úgyanúgy vitték üdülni, nyaralni, mint az ország több helyiről is a nebulokat, vagy esetleg más rendezvényekre az embereket. Mivel ezt a bérelt kocsit nem egymagában húzták, hanem besorozták valamilyen vonatba, ezért lehetett ezeket igy látni. Sajnos ez az állapot sok embert megtéveszthetett. Sopronban pedig 99%-ban a GySEV-től béreltek kocsik, és nem Győrből, vagy Szombahelyről. Sajnos a dolog pikantériája az, hogy valóban menetrendszerinti vonatokba sorozták be a kocsit, igy került a Szegedi Ünnepi játékokra is belőle egy-egy alkalommal, de ez még nem jelenti azt, hogy ez menetrendszerűen közlekedtek oda. Na most ilyen fotot én is láttam, de olyat, hogy mindenapi közlekedésben részt vett volna a kocsi olyat nem.
Például ezt a vonatot hogyhogy Hercules húzza Sopron és Szombathely között? Ekkora táv miatt nem éri meg villanyra cserélni, amikor ilyen drága az üzemanyag?
Nem tudom hol a kép, valamelyik toicon láttam. Időben sem nagyon azonosítható, mert 8-10 ilyen menet volt. Lényege az, hogy menetrendszerinti személyvonatba sorozott, saját kerekén áruként feladott küldeményről van szó. (a kihagyott feltétel pedig: menetrend szerinti személyszállításra meghirdetett) :-)
Dehogynem, csak hol a kép?? (De hangsúlyoznám, nem külön, proba stb... Csak menetrendszerűen közlekedő, kelet magyarországi), a sőrt meg megisszuk valamikor
"Kéretik a tisztelt fotós kollegákat, hogy aki netán Hatvan, Miskolc, Sátoraljaújhely, Szolnok, Nyiregyháza, Debrecen, Záhony, Békéscsaba, Kiskunhalas körzetében GySEV kocsit fotózott, amely menetrendszerűen közlekedő szerelvénybe besorozva közlekedett tegyen be ide bizonyított képet. (tehát nem különmenetek, próbafutások)"
Puszta gonoszság: Vélem egy feltételt kihagytál a felhívásból. Uis ilyen képek készítésére több alkalom is nyílott a tavalyi év során, viszont ha készült is ilyen kép (úgyemléxem készült, mert láttam vmelyik topicon), vélelmezett igényedet az sem elégítené ki.
Van, 8a menetrendi mezővel, Fertőboz-Barástság-Kastély (ez utóbbi a nagycenki Széchényi-kastély közelében). http://www.railfaneurope.net/pix/hu/museum/Nagycenk/pix.html