Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Old_Wortex Creative Commons License 2021.06.10 0 1 62373

Engem meggyőztél, úgy néz ki, hogy holnap meg is veszem KNB kollégától. Pont most lesz aktuális a csere (90eKM)

 

Reméljük nem valami Kínai tárcsák/betétek lesznek Zimmer dobozban! :D

Előzmény: kgaboroo (62372)
kgaboroo Creative Commons License 2021.06.10 -1 1 62372

A gyári tárcsákat mindenképpen cseréltem volna, ha jó ha rossz.

Már a 2005-ös Swiftemre is lxuggatott tárcsákat szereltem és csak jó tapasztalatom van vele.

Kevésbé kopik, szinte duplája az élettartama a gyárihoz képest, jobban fog és jobban is néz ki.

Persze az ára is duplája, de nem véletlenül.

Sajnos a kopó alkatrészekre nagyon feltételesek a garancia szabályok ezért nem is gondolkodtam az ügy kivizsgálásán.

Előzmény: mlas45 (62371)
mlas45 Creative Commons License 2021.06.10 0 1 62371

A hibás tárcsát miért nem cseréltetted a Suzukival? Én inkább azt csináltam volna egy új autónál, mint saját pénzért csereberélni...

A zárványos tárcsánál biztos jobb lett az új - bár az is épp olyan lyukacsos, mint az eredeti :DDD

Én ezt a lyuggatott tárcsát nem misztifikálnám túl egy ilyen karakterű autónál... egy sportmotornál, vagy egy 400 LE-s Porsche-nál talán.

Előzmény: kgaboroo (62370)
kgaboroo Creative Commons License 2021.06.09 -2 1 62370

A gyári tárcsáimat 17 ezer km után cseréltem le mert hibásak voltak.

Fogtak rendesen, nem ezzel volt a baj, hanem azzal, hogy hangosan fogtak.

Olyan hangjuk volt mintha homok lett volna a tárcsa és a betét között pedig alig volt minimális kopás rajtuk.

Kívülről nem látszott semmi hiba sem, de a tárcsák belső fele tele volt öntési hibákból adódó salakzárványos lyukakkal.

Csináltam videót is róla.

A Zimmermann szett már elsőre komolyabb fékhatást mutatott, és a legjobb benne, hogy teljesen vizes tárcsával is van fékhatás.

Ez akkor veszed észre mikor pályán mész esőben fékezés nélkül és az első fékezéskor azonnal fog.

Vagy amikor lemosod a kocsit, kimosatod a féktárcsákat és kimész az útra kifékezni a vizet.

A gyári tárcsával ilyenkor az első métereken semmit nem fog a fék mert begőzöl a fékbetét alá szorult víz.

A lyuggatott tárcsánál nincs ilyen, még víz alatt haladva is fog rendesen. 

Nézd meg a videót.

https://youtu.be/NOyxXBwSnNY

 

Előzmény: mlas45 (62368)
mlas45 Creative Commons License 2021.06.09 0 2 62369

...az a tüzifa hasáb nagyon iparos :DDD

Előzmény: mlas45 (62368)
mlas45 Creative Commons License 2021.06.09 0 1 62368

Miért lényegesen jobb? Hamarabb megáll vele? Le is mérted? És miért kellett ilyen hamar kicserélni? Hány km-t ment a gyári?

Előzmény: kgaboroo (62366)
kgaboroo Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 62367

Itt nem tudod töröltetni a hozzászólást. Írnod kell a Megkérdezzül a közlekedés moderátort topikba.

Előzmény: Senye (62365)
kgaboroo Creative Commons License 2021.06.09 0 1 62366

Igen. A tárcsáknak darabár van feltüntetve.

Én 3 éve még egy kedvezményes akcióban az AutoDoc-nál vettem meg a teljes szettet 87 ezer forinért.

A itt hírdetett szettet nagyon jó áron lehet megvenni. Lényegesen jobb a gyári szettnél és ahhoz képest féláron van. A Vitara és Scross ugyanazzal a fékkel van szerelve, így mindkét típusra jó.

Az enyém...

Előzmény: Senye (62363)
Senye Creative Commons License 2021.06.09 0 1 62365

Kérem a moderátort törölje a 62358-59-60-62-es hozzászólásomat. Köszi

Előzmény: Senye (62363)
mlas45 Creative Commons License 2021.06.09 -1 1 62364

Ha beteszed a 28 ezres tárcsát a kosárba, az összeg 56-ra ugrik... mondjuk sose költenék ilyen autón erre, de ez már szubjektív.

Előzmény: Senye (62362)
Senye Creative Commons License 2021.06.09 0 1 62363

De lehet igazad van bele se kellett volna szólnom, csak szar napom volt és most minden idegesít, inkább kialszom magam és bocs nem akartam igazából beléd kötni.

Előzmény: knb (62361)
Senye Creative Commons License 2021.06.09 0 1 62362

Ha a linket jobban megnézed, akkor láthatod, hogy 2db-ra vonatkozik, egy tárcsát amúgy sem vesz senki, a stílusom, pedig a felháborodásomat tükrözi, bocs de nem szeretem, ha hülyének nézik az embereket!

Előzmény: knb (62361)
knb Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 62361

Sense, ez úgy jött ki, hogy a két pár tárcsa összesen 99892 Ft az általad belinkelt üzletben, és akkor még a betétek árát nem is számoltam. Ugyanis te a tárcsák db árát számoltad, de ugye 2-2 db-ot kell venni. A fékbetétek ára tengelyenként van feltüntetve, azt jól is számolod, de a tárcsák ára darabonként  van írva. De ha drágállod, ne vedd meg. A stílusoddal pedig magad minősíted.

Előzmény: Senye (62360)
Senye Creative Commons License 2021.06.09 0 1 62360

De szar. hogy nem lehet javítani, 28-at.

Előzmény: Senye (62359)
Senye Creative Commons License 2021.06.09 0 1 62359

Na még el is néztem, első hátsó tárcsa 50.000Ft.

Tehát összesen 78.000kb. Szerintem megveszem 50-ért a szettet tőled és nem is nyerek sokat csak 18-at. De gondolom nekem már nem eladó!

Előzmény: Senye (62358)
Senye Creative Commons License 2021.06.09 0 0 62358

Ez hogy jött ki? a tárcsa üzletben garanciával számlával 60.000Ft.

https://www.topalkatreszek.hu/autoalkatresz/fektarcsa/10132/suzuki-vitara-ly/110038-1-6?page=3

A betét hátsó 13.300.

https://www.topalkatreszek.hu/ersatzteile-suche?keyword=vitara+f%C3%A9kbet%C3%A9t&car_id=110038&model_id=13638&maker_id=109&gaIdsFilter%5B0%5D=402&page=2

Az első 15.500.

https://www.topalkatreszek.hu/ersatzteile-suche?keyword=vitara+f%C3%A9kbet%C3%A9t&car_id=110038&model_id=13638&maker_id=109&page=3&gaIdsFilter%5B0%5D=402

Az összesen 88.800Ft, te adod 100.000-ért.

Kíváncsi lennék, vajon dedikálod azért ilyen drága, vagy be is szereled. mert akkor engem érdekel. :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: knb (62357)
knb Creative Commons License 2021.06.08 -1 1 62357

Tisztelt Fórumtársak!

 

Vitarám eladása miatt megmaradt egy teljes szett (egy pár első és egy pár hátsó) új, lyuggatott Zimmermann féktárcsa a hozzá való szintén Zimmermann betétekkel. 2017-es 1.6-os Vitarához vettem, úgy tudom a többihez is jó. Az egész szett ára egyben 100 000 Ft. Van még egy 2020-as navigációs kártyám is, ára 8000 Ft. E-mail címem nyilvános.

 

Idegemben Creative Commons License 2021.06.08 -1 0 62356
Előzmény: Pablo E (62355)
Pablo E Creative Commons License 2021.06.08 -1 0 62355

Más téma.

Tudja-e (emlékszik-e) valaki arra, hogy 2017-ben mit jelentett konkrétan a Suzuki+ kiegészítés casco esetén?

Simulacrum Creative Commons License 2021.06.08 -1 2 62354

Én szinte csak autópályán használom a Vitarát. Ez alapján M5-M7 viszonylatban mostanában azért már látok (2018-ban szinte egyet sem), de elvétve csak, azokat is általában 110-es sebességgel hajtva. Olyan Vitarával még nem találkoztam autópályán, aki engem előzött volna.

Kisvárosban ahol lakom rengeteg van. Ez alapján az a következtetés vonható le, amit itt már páran megtettek, városi, maximum városok közötti használatra veszik sokan ezt a típust, autópályára nagyon kevesen mennek vele.

Nekem nincs rossz tapasztalatom vele, nem érzem rosszabbnak a futását a korábbi VW konszernes autóimnál.

Vezetési stílusom: mindig a megengedett maximum sebességgel haladok, ami az adott útszakaszon lehetséges. Autópályán 135-re állítom a tempomatot, így GPS szerint 130-al megyek.

grandegabor1 Creative Commons License 2021.06.08 0 4 62353

Olvasom a vezetési szokásokról szóló hozzászólásokat és arra gondoltam, hogy én is megosztom a vezetési szokásaimat.

Lehet lesz követője és ráébredünk, hogy nem is különbözünk sokban, csak esetleg másképp „gondoljuk”. 😊

Én alapesetben inkább „tatásan” vezetek. Városban nem „lövök ki a lámpánál, minek a másik úgyis megfog” elven vezetek. De zavar, ha a belső sávban csak azért megy 45-el, mert a következő lámpa neki később vált jobbra zöldre és ezért csak „poroszkál”. Ezt a típust – kövezzetek meg – meg előzöm jobbról. Igen…én is átmegyek „rendőr” zöldön, ami már inkább sárga és „felettem lett piros”. Nekem azt tanították régen, hogy „fel kell venni a forgalom ritmusát”.

Alap esetben betartom a sebesség határt városban, de ha a forgalom azt kívánja igenis megyek 60 esetleg 70-el is. Itt ismét megbotránkozhattok.

Lakott területen kívül, pedig az út minősége szabja meg, hogy mennyivel megyek. Van, hogy országút, de olyan rossz az út – pl Szentes felé -, ahol még az 50 is sok. Vannak, akik itt is tartják a 90-et. Tegyék. Nem zavar. Persze itt már én vagyok a „mazsola”, de nem érdekel én nem veretem szét a futóművem. De van út a „Szeged-Bajai”, ahol viszont a tökéletes út miatt – szerintem – belefér még a 110-is. Ott megyek is annyival. Előzök, haladok.

Az autópályán alapból betartom a sebesség határt. Márcsak azért is, mert az 1,6 szívó benzinesem 120-130 között „érzi magát jól”. Nekem megfelel. Ennél a sebességnél még lehet nézelődni, bámészkodni, itt még „nem kell vezetni”. Nem megyek a belső sávban feleslegesen ott menjenek, azok, akik „sietnek”. 😊 Ettől függetlenül, ha előznöm kell valakit, akkor azt megteszem. Még ha 150-el kell mennem, akkor is. Alap lúzerként azt mondom, hogy ennek a kocsinak a 125-ös közép éppen elég. Ha több kell valakinek az vegyen másik autót. Nem mondom, hogy nem lehet vele tartani a magasabb sebességet – direkt nem írok 150-et – de minek. Ez egy Suzuki Vitara.

Mindegy ki, hogy vezet. Mindig lesznek olyan, akiknek az éppen kevés, vagy éppen sok. Szerintem Vitarások mi vagyunk középen.

Ti, hogy vezettek?

horic_73 Creative Commons License 2021.06.07 -1 3 62352

Olvasom itt az örök vitát a szabályokat betartók és a szabályokat önkényesen, ilyen-olyan vélt/valós indokokkal megszegő sebesség túllépők között.

Van véleményem, de nem azt szeretném ide írni.

 

Azt mondjátok, mára jobbak az utak. Igaz (bár azért Mo-n néha véleményes :)).

Jobbak a kocsik? Igaz.

Jobban látunk/reagálunk/gyorsabban döntünk, mint 50 éve? Nem hinném, bár persze némi rutin szerezhető. Reflexben, érzékelésben, reakcióidőben nem fejlődünk azért olyan gyorsan, inkább a gépeink reagálnak jobban (esetleg korábban).

 

De a lényeg:

Hová is fejlődünk? Természetesen az önvezető autók felé. Az a cél.

 

Ha azonban ez megvalósul, innen már csak egy lépés a sebesség vita megválaszolása:

 

Hiába sietsz, hiába unod az ingerszegény utat, hiába kell megtenned ugyanazt a távot sokadjára,

 

a kocsid le fog szabályozni a megengedett sebességnél! Oszt jó napot.

 

Na akkor visszasírhatja mindenki, hogy valaha volt még volt beleszólása a kocsi kezelésébe :)

 

Addig pedig inkább mindenki örüljön, hogy olyan tempót mehet, amilyet szeretne, de ami fontos, hogy mások biztonságát soha ne veszélyeztesse.

Se azzal, hogy letolja az előtte 130-cal a belső sávon "cammogót", se azzal, hogy önkéntes rendőrt játszik. Ezt nehéz sajna némelyeknek megérteni/elfogadni :(

 

Bocs az amúgy OFF-ért.

 

alvin (ex JHE) Creative Commons License 2021.06.07 -1 0 62351

Facebookosok előnyben, limitált Vitara, újfajta központi fejegységgel. Bocs, ha már volt itt téma, nekem új.

 

https://www.facebook.com/233526700131316/posts/2001083386708963/

 

Üdv.!

mlas45 Creative Commons License 2021.06.07 -1 1 62350

Nem, azért szegünk szabályt, mert elavult, és ésszerűtlen. Ha tök néptelen úton megyek 500-ik alkalommal Pestre az M5-ön, kicsit nyomom jobban a gázt, mert 130-al bealszok az ingerszegény környezet miatt.

Igen, ha a legújabb S Mercim lenne, még gyorsabban mennék, mert abban 150-nél is bealudnék :D

Ennyi csak...

 

ui: gyorshajtásról volt szó, nem Vitaráról. Annak pont elég a 130 - nem mint 50 éve a Wartburgnak, de inkább, mint az S Mercinek.

Előzmény: Atis0044 (62348)
Belovári Creative Commons License 2021.06.07 -1 0 62349

Üdv.

 

 2021-es Suzuki Bosch Slda navigációs kártya 14.990 Ft-ért 1 év garanciával kapható nálam. Autópálya szakaszokban az új M-2, M-4, M-44, M-25, M-85 végig, M-86, stb is rajta van. 2020-as 7.990 Ft. Szállítás másnapra. Csekkolni a Facebookon, bármely Suzuki Vitara és S-Cross csoportban lehet. Köszönöm.

Atis0044 Creative Commons License 2021.06.07 -1 2 62348

Azért azt ne akarjuk már megmagyarázni, hogy azért szegünk szabályt, mert az 50 évvel ez előtthöz képest volt nem kevés műszaki és technológiai fejlődés. Ha Vitarával mehetünk 150-el, mert fejlettebb futómű fék stb, van benne az 50 évvel ezelőttihez, akkor a legújabb S Mercivel lehet menni még gyorsabban? Mert az alatt még jobb futómű fék stb, van. Sőtt, ha majd átadják valamikor a Miskolc-Kassa autópályát, ott még gyorsabban lehet menni, mert ott jobb az út minősége?

Előzmény: mlas45 (62346)
LipL Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 62347

" tiszta, néptelen utak, jó körülmények, stb."

 

Erre hogy lehetne törvényt hozni?

Öntörvényt?

Előzmény: mlas45 (62346)
mlas45 Creative Commons License 2021.06.06 0 1 62346

Én 50 évről beszéltem... akkor még Wartburg volt, Trabant, nyugaton Opel Kadett meg VW bogár. Gondoljatok már bele, azóta mennyit fejlődtek a futóművek, fékek, van ABS meg stabilitás kontroll minden autóban... plusz ott vannak az abroncsok, ott a fejlődés ÓRIÁSI. Szélesebbek az utak, jobb a minőségük, a vonalvezetésük*

Szóval sztem akkoriban a 130 sok volt, most meg közel sem az.

 

* igaz, az autó is több, de a kiinduló felvetés az volt, hogy tiszta, néptelen utak, jó körülmények, stb. Nyilván én sem úgy gondoltam, hogy csúcsforgalomban menjünk 150-el :)

Előzmény: 2ozzmexy (62341)
kgaboroo Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 62345

Látod...erről beszélek. :-)

Előzmény: arkilaszlo (62338)
LipL Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 62344

Sajnálom, hogy ennyi!

De ha ennyi, akkor ennyi...

 

"Annyi az élet, amennyit beletöltesz"

Ennyi Drehert még sosem, annyit már igen....

Most ennyi.....

 

Előzmény: 2ozzmexy (62340)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!