dehát az első kb 150000 km-en, miféle alkatrész kellhet az olajszűrőn-légszűrőn-fékbetéten kívül???? Nekem egy fostos swiftem van, de 130e km alatt nem kellett semmi a fentieken kívül. Egy sima olajcsere-szervíz-szűrők meg mitől kerülhet többe 30e Ft-nál??? Semmitől. Ennyit ki lehet bírni évente egy alkalommal.
Mindez nagyon szép, hátha akkor az enyém is hamarabb megjön! De azért ezzel a nagy rohanással kapcsolatban vannak fenntartásaim. Reméljük nem megy a minőség rovására ez a nagy termelékenység! Bízom benne tudják mit csinálnak!
Tényleg hihetetlen tisztaság van egy szalagon. Győrben voltam bejáráson, vittek is a srácok a belső próba-teszt pályán a TT-vel. :) Van 2 srác, az a dolguk, hogy jól megzavanak ott minden kocsit. :D
Hihetetlen logisztika, ahogy megy a kocsiszekrény a szalagon, szépen érkeznek szinte másodperc pontosan mellé a sineken, függőpályákon a részegységek. A poén, hogy pont annak az autónak a motorja, ajtaja, stb. Kódokkal van összerendelve, hiszen ezek különbőző felszereltségű, egyedi autók, adott vásárlónak "cimkézve".
De Zsolna az már nagyon durva, gondolom olvastátok a KIA mai közleményét. Percenként jön le egy autó! Eddig 24.000 cee'd és csak most indul a 2. műszak.
Jó ötlet, készítek egy ilyen menüpontot: "Szerviz, alkatrész" Amint csak lehet töltögetem.
Mezei boltban nem vehetsz alkatrészt, mert elveszted a garanciát :( Ha nem igazolja a szervíz számlával az alkatrész cseréket, elveszted az importőr által biztosított garanciát. Itt nem megy a hozott anyagból munka.
Valószínűnek tartom, hogy egy mai autógyár nem fröcsöghet az olajtól, csak még nem nem láttam ilyen képet. Festőüzem: Valaki mesélte, hogy a garázsban szuperül újrafényezték az autót, örültek neki, hogy milyen jó lett. Másnap, amikor visszamentek, akkor látták, hogy egy bazinagy szúnyog ott vigyorgott, beleragadva a festékbe :)
Esztergomba menj el, ha érdekel, az is ilyen "steril"... mondjuk egy festőüzem az tényleg steril, oda be se engednek a gyárak, bár gondolom a többsége látogatható... :)
Az előző képen a 2. Compass Blue EX felszereltségű autó az a mienk :D de már 7 hete meg is kaptuk :D:D
Az ilyen fogyó(cserélendő) alkatrészekről - mint olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetét, stb. - jó lenne egy összesítőt vagy alpontot készíteni a honlapon. Szükséges lenne a pontos típus(cikkszam) megjelölése. Ha van több használható is megjelölni, melyik ajánlott, melyik premium kategória:D
Azért lenne jó mindez, mert már mezei boltban is olcsóbb minden, mint egy szervízben, és ha ugyanaz, akkor miért fizetnénk többet! Nagyker, üzletkötő ismeretével pedig tovább - sokkal tovább - csökkenthető az ár. A szervyzhez pedig úgy is olyan márka szervízt fogok keresni, ahol dolgoznak hozott anyagból is - ha ez legalább olyan minőségű, mint az övék - és szeretem azt is látni mit csinálnak és cserélnek azon az autón!!! OFF Hogy miért? Mert mindenki tudja, hogy a magyar állompolgár mindig onnan is csöpögtet egy kis pluszt, ahol dolgozik. Ha máshogyan nem hát úgy, hogy nem azt teszi bele, hanem mást, vagy ne adj isten le sem cseréli, amit amúgy kiszámláz! Mivel én, és nem ő fizetet 4 milliót az autóért, így inkább rászánom azt a délelőttöt és saját szememmel bizonyosodok meg, arról, hogy minden úgy történik, ahogy kell! Ne az én káromra mentsen haza 4000 Ft-ot, amiből nekem sokkal nagyobb károm származhat!!!
Még elég képlékeny minden. Havonta változik az árlista, elég kiszámíthatatlan, de ma lekérve a computerből pl: 1,4 olajszűrő: 1.500 + Áfa, CRDI oldajszűrő: 2.800 + Áfa
Nem az első CD-t amit a szervizek kaptak, de mér ez sem nem mond semmit a többi fogyócikkre. (légszűrő, benzinszűrő) :(
Amint tudom összeszedem, az infókat. Tuti nem drasztikus. Az óradíj annyi mint a Riora, és egyébként az olajszűrő is azonos, az olaj megint... :)
Ah, köszi, végre lesz időm megnézni belülről is a Cee'd-et, meg remélem tesztvezetni is. Amióta Fehérváron dolgozom 1 hónap alatt össz-vissz 2 db Cee'd-et láttam, egyet megkukkeroltam kivülről egy parkolóban, de élőben jobban tetszett kivül-belül a beltere mint fotóról szerencsére. Apropó, nincs valami infód a Kia Motors Hungarytól hogy a garis szervizdijak hogy fognak alakulni? Idáig 1-2 elég durva összeget láttam már autós újságokban, jó lenne ezzel is tisztában lenni, mert egy olajcseréért 40-50e Ft kicsit sok. Tudom, hogy szalonoktól függ a szervizktg, de gondolom csak van valami előirányzat a Kia Hungary részéről hogy mennyinek kellene lennie.
A kocsi már megvan, csak a papírja volt téves, vagy mi a szösz? Na szal elektromos csomagot kértél az EX-re... abban van első ablakfűtés... hogy fog kilátni a GPS-ed? Vagy van külső antennád?
Dízel ide vagy oda, azért a benzinesnek is meg van a fílingje. Alapjáraton hang nélkül áll, városban szinte nulla motorhanggal lehet finoman elgurulni. Nagyon süti a cee'd 1.4-ese. Jó volt 1.500-2.000 között forgatva cirkálni vele.
Cselekedj! Nálam is az a helyzet, hogy már 1 hónap is lement a tököléssel. Igaz, közben még egy új autót vettünk, egyszerre nem megy minden. Más tényezők is közre játszottak. Továbbá alaposan körbe néztem a piacon, igaz nem sok típus jöhet szóba:) Pld úgy egész Európát kihagytam.....:-)
Ez a két hónap csak azért tűnik fel, mert más márkáknál nagy a raktárkészlet, és arra nem kell várni. Ha pl. Fordnál olyat akarok, ami nincs raktáron (pl. 115 lovas 1.6-os, pirosban), ott is két hónap a várakozás.
Én május környékén szeretnék venni egy ceedet, asszem beige színű lesz. De ha valóban 2 hónapba telik a megrendeléstől számítva hogy megkapjam, akkor lehet inkább már most meg kéne rendelnem, különben csak júliusban lesz autóm. :(