Majdnem 4 Mio-ért azért.... erre nem mondok semmit. Több mint 10 éve egy Gazdasági Közösségben vagyunk, ráadásul szomszédok. Ez nekem magas - szó szerint. Még ha állítólag 4 prototípus közül az egyik is.
Szia! Ilyen Mtz vonópadom van is. De mivel a Dutra hidraulika lefelé nem nyom, ezért a kifordított gém súlya felemeli a markoló vonórúdját a levegőbe. Ezzel van bajom. Ezért kell majd egy fix vonószem, ami független a hidraulikától. Valószínű, hogy a traktor 3. pont csatlakozójára lesz gyártva egy kapcsolási lehetőség, de akkor nem fér el a szivattyú a TLT-n, így fel kell szerelni a vonórúd aljára, és kardánnal meghajtani. Ez a TLT fölé helyezett vonószem egyébként alkalmassá tenné a traktort még trágyszóró, hamszter, stb. vontatására-hajtására is. Mert azokon is felül van a vonószem, alatta a kardántengely. Mármint amikkel én találkoztam.
Üdv Kissdavidzon!Igen szépen összefoglaltad a "Dutrázás"lényegét...Én nem vagyok a szavak és a betűk mestere,ilyen szépen nem tudok fogalmazni,de azért egy kicsit hozzátennék én is.A Dutra azon kevés dolog közé tartozik,amire kortól,párt-vallási-etnikai hovatartozástól függetlenűl felnézhetűnk.A gép tervezői,gyártói,fejlesztői olyant alkottak abban a nyomoruságos időben,és szerencsétlen viszonyok között,ami-talán kimondhatjuk-példa nélküli dolog volt,és valami szinten az ma is.Mi lett volna,ha kapnak jó anyagot,jó szerszámgépeket,a tervezők nyugodt alkotómunka lehetőségét.De nincs olyan hogy,ha mi lenne,ez nem mese,ez valóság.Tudjuk,mit kaptak,miből kellett dolgozniuk,alkotniuk.És alkottak is,az idő bizonyitott.Legyünk rájuk büszkék,rajtuk nem mulott,illetve nem rajtuk mulott a Dutra sanyarú és szomorú sorsa.Szerintem.
Nekem nincs meg ez a váltóház aljára hátulra szerelhető fix gyári vonólap, de gondolom lehet csinálni egyet, és a meglévő csavarhelyekre felfogatni. Nekem csak az jutott eszembe, hogy ez elég közel van a talajhoz, ami probléma lehet vontatáskor felakadás szempontjából. Mert nagyon hosszú a markoló vonórúdja, és így nagyon nagy a traktor-markoló tengelytávja. Mindegy, ha így is van, valahogy meg kell oldani. De még egy gond van ezzel az alsó vonószemmel: nem lesz vízszintben a gép, pláne, ha még kitalpal az ember a másik végén.
Ha erre a fix vonószemre van kapcsolva a gép, akkor nem kell a hidraulikával semmit csinálni. Jól gondolom? Viszont így selytésem szerint nem fér el a szivattyú a kardáncsonkra húzva, hanem fel kell szerelni a vonórúdra, és kardánnal meghajtani.
Üdv!Én úgy oldottam,meg az összekapcsolást,hogy olyan húzót készítettem,a 28-as vonólapjai közé,mint a 12045-ös ZETOR húzó lapja.Ez két erős laposvas,egymástól olyan távolságra,hogy a markoló vonószem simán beférjen közé .A két végén,pedig olyan csapok voltak ami a vonólap gömbjeibe stimmelt.A rögzítést pedig az emelőkar végén lévő csap,és a központi kar kapcsolási pontja közé készített határoló biztosította.Munka közben,ez nem engedte felemelkedni a hidraulikát.Ha nem enged le a hidraulika,akkor ez lehet egy lánc is.Amikor a markolóval dolgoztam,én kikapcsoltam a hidraulika szivattyút,hogy még véletlenül se emeljen rá a hidraulika a rögzített karjaira.A szivattyú nekem is a kardánra volt szerelve,de ezzel a megoldással kardántengellyel is üzemeltethető,ha a markolóra volna szerelve a szivattyú.