Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2019.11.09 -2 0 30578

Na, azért megnézném, hogy milyen fejet vágnál, amikor a sertéseidet terelgetve egy 200 kilós példány a tyúkszemedre lép. De ha vásár van, akkor ott mozogni is kell tudni.

Úgyhogy az 1 disznyó/m2 igen kevés.

Előzmény: György barát (30576)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.09 -2 0 30577

Itt van egy ilyen:

http://vasutikocsi.hu/jelleg/j1967(055).jpg

 

Meg egy ilyen:

Előzmény: György barát (30576)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30576

Szia! 

 

Légy szíves az öreg M kocsik lapját betenni! 

 

   A szabad tér (rét) nem jelentene gondot. 160 × 160 méter a 25600 négyzetméter. Tehát egy poszára több, mint egy. Ennek ellenére nekem is egy másik állat jutott először eszembe: a kacsa. (Lásd ott, ahol kezdtem!) 

 

Előzmény: alkotasu (30575)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.09 -2 0 30575

Azért nekem gyanús, hogy ez elírás. 25.000 disznyó még a népet is kiszorítaná a városból. Gyula teljes lakossága 1930-ban 25.000 volt, tehát egy fél évszázaddal korábban bizonyosan sokkal kevesebb. Ráadásul mekkora területen fértek volna el ezek az állatok, hány kondás kellett volna ezek terelgetéséhez. Ha 2.500-at írnának, azt inkább elhinném.

Előzmény: Felek Ferenc (30561)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.09 -2 0 30574

A disznyókat inkább M kocsikban szállították akkoriban.

 

 

A nagyobb állatoknak volt szükséges a G kocsi, pontosabban volt külön marhavagon, L betűvel:

Előzmény: Zsivany2 (30562)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 0 0 30573

Így igaz. Közelítettem az álláspontokat. 

De ő is fölveti a kocsik számát, és a 26 vonat menesztése is nagyon kérdőjeles. 

 

(Ferenc újságcikke föladta a leckét.   🤔) 

 

Előzmény: Sinbiciklis1 (30572)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.11.09 0 0 30572

240kg 50db > 500 vagon Mintha Zsivány2 is ezzel számolt volna egyszintes kocsiban.

Előzmény: György barát (30570)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30571

Jó a kérdés. Ezért én is fölteszem. 

 

1887-ben létezett-e emeletes kisállatszállító? 

 

Előzmény: Zsivany2 (30569)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30570

Újra tervezés! (Mert túl modern vagonnal kalkuláltam.) 

 

A mozdony teljesítménye: 385 tonna. 

Emeletes vagon önsúlya: 8000 kg. 

Sertésszállító raksúlya: 12 000 kg. 

Gördülősúly: 20 tonna.

Összesen 19 db vagon: 380 tonna (171 m).  

 

Ezek után a rakomány egyedi átlagsúlya szerint lehet: 

150 kg, 80 db > 333 vagon = 18 vonat; 

170 kg, 70 db > 357 vagon = 19 vonat; 

200 kg, 60 db > 417 vagon = 22 vonat; 

240 kg, 50 db > 500 vagon = 26 vonat. 

Innen kezdve már CSAK a rakodási idő számít. 

 

Előzmény: Felek Ferenc (30561)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 30569

Létezett már 1887-ben emeletes sertésszállító?

Előzmény: György barát (30565)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 1 30568

Köszönöm, hogy nekem címezted.   😉 

 

Előzmény: C50 (30566)
gumidani Creative Commons License 2019.11.09 0 1 30567

Szerintem egy ilyen kocsi átalakítása lehetett.

Előzmény: Gashpy (30557)
C50 Creative Commons License 2019.11.09 0 0 30566

Az L sorozatú kocsik marhaszállításra valók, azért egy szintesek.

https://indafoto.hu/c50/image/26118582-e6d2f17d/461881

Mögötte a két szintes sertés szállító.

Előzmény: György barát (30565)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 1 30565

Szia! 

 

Az 1967-es kocsialbum az M, Mh és Mn vagonokat illeti "sertésszállító" névvel. Mind a három típus kétszintes. 

 

Az L 115xxx vagon rakterülete 17 négyzetméter, egy szint. Ez esetben az állatokat kell emeletesen rakni. (Koedukált utaztatással megvalósítható.) 

 

L kocsi önsúly: 7700 kg, raksúly 10 tonna. A Te vonatod 50 járműve együtt 885 tonna. Mivel továbbították? (Mivel volt megrendelő.   😃) 1887-ben a 335-ös sík pályán 385 tonnát tudott. A "vadi új" 420-asok a Salgótarján-Ruttka vonalat szolgálták. (Értem én: előfogat + tológép.   😁) 

 

 

Előzmény: Zsivany2 (30564)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.09 -1 1 30564

"Hol van olyan feladó-..."

 

Gyula

 

"...és célállomás, ahol 180 méter hosszú,..."

 

Szerintem egy vonat nem egy állomásra ment, hanem kocsirakományként kezehették. 1 kocsi ide, a másik oda...

 

 

kétszintes állatrakodó (rámpa) lenne?"

 

Miért kellene 2 szintes rámpa? Szerintem 2 szintes kocsiból sem volt 4-500 db. Sima 10 tonnás LM kocsi és kész.

 

 

Előzmény: György barát (30563)
György barát Creative Commons License 2019.11.09 -1 2 30563

Jó reggelt kívánok! 

 

Lehet, hogy a cikkben szereplő állatfajta nem sertés, hanem kacsa? 

 

De komolyan! 

Tehervagonokról lévén szó nem az ülőhelyszám a lényeges, hanem a raksúly. Ezt vegyük 15 tonnának! Akkor a csenevész kis százötven kilós poszákból akár százat is bevagonírozhatunk. Két és fél mázsás nagy disznókból ellenben csak hatvanat. (Ezzel számolok tovább.) Szükség van tehát (több, mint) négyszáz kocsira. 

 

Hajnaltól fáklyalángig húsz óra munkaidő (rendkívüli műszak, váltó személyzet megoldható). Egyidejűleg tehát húsz vagont kell rakodni, és a tolatás is be kell férjen! A húsz kocsi együtt ötszáz tonna (önsúly 10 000 kg), és 180 méter hosszú; vagyis egy komplett vonat. Óránkénti indulással még a menetrendbe is beszúrható. 

 

A kirakodásról semmit sem ír a zsurnaliszta. Ám az talán rövidebb időt vesz igénybe, hiszen az utasok jönnek kifelé, mint az állatok. Nekem ezek után két kérdés maradt nyitva. Hol van olyan feladó- és célállomás, ahol 180 méter hosszú, kétszintes állatrakodó (rámpa) lenne? És hol volt 25 000 család, amely ugyanaznap megvette a leendő hurkát, kolbászt, szalonnát? 

 

Szép napokat (legalább disznóölésig)! 

György 

Dagadó- és combszakértő 

 

Előzmény: Felek Ferenc (30561)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.08 -1 0 30562

Állattenyésztési törvény biztos leírta akkoriban is, hogy mekkora helyet kell biztosítani.

 

Én egy G kocsira kb. 50 db állatot tippelnék. Az 500 kocsi, 10 vonat, 2 óránként 1.

Előzmény: Felek Ferenc (30561)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.11.08 -1 1 30561

Szakértő urak! 1887-ben mennyi sertés fért egy vasúti kocsiba?

Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.08 -1 0 30560

Ha jól emlékszem csak odáig jutottunk, hogy kár, hogy nincs meg a pályaszáma.

Előzmény: Gashpy (30557)
Gashpy Creative Commons License 2019.11.08 0 0 30559

Kétnyelvű. Magyar és német.

Olvasatom szerint:

 

Honállomás

Heimat Station:  Budapest-Kelenföld

 

Óvatosan tolatni

Vorsichtig verschieben

Előzmény: RhB (30558)
RhB Creative Commons License 2019.11.07 0 0 30558

Ez magyar kocsi egyáltalán? Mintha a jobb sarokban valami "Vorsichtig..." lenne.

Előzmény: Gashpy (30557)
Gashpy Creative Commons License 2019.11.07 0 0 30557

A fortepan 138684 sz. képen lévő halszállító kocsiról nem emlékszem, hogy lett volna már szó... Vagy ideje lenne Cavintonra átállnom?

 

 

A Fortepan idővonala szerint 1940-es a kép. De ez nem mérvadó. Lehetett korábban is. A MATEOSz-t 1948-ban államosították. 

C50 Creative Commons License 2019.11.07 0 0 30556

Igazad van.

Előzmény: szén lapátos (30547)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.11.07 0 0 30555

Kösz

Előzmény: Zsivany2 (30554)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.06 -1 0 30554

Most vettem csak észre a harmadik képen, így helyesbítek:

1. Sammp

2. Rgs

Előzmény: Zsivany2 (30553)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.06 -1 0 30553

Az első kettő sima Rs/Rgs. A padlóból kihajtható lapok gondolom a rakomány alátámasztására szolgálnak.

 

A harmadik rönkfás.

Előzmény: Sinbiciklis1 (30552)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 30552

Ez miez?

Ez gondolom lemeztekercses

Zsivany2 Creative Commons License 2019.11.03 -1 0 30551

Hálásan köszönöm! Úgy érzem ebből lesz egyszer egy 1:160-as modell. :)

Előzmény: szén lapátos (30545)
alkotasu Creative Commons License 2019.11.03 -2 0 30550

Félreértettél!

Amikor azt írtam, hogy a számítógépeden találtad a képeket, arra céloztam, hogy nem tegnapi felvétel, tehát már egy ideje a gépeden volt. Amit pár napja megtaláltál, és feltöltötted ide.

És ott volt a szmájli is!

Előzmény: szén lapátos (30549)
szén lapátos Creative Commons License 2019.11.03 0 0 30549

A felülről készült képeket is a számítógép alkotta? Lesre futott! Én kérek elnézést!

Előzmény: alkotasu (30533)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!