Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

outpost Creative Commons License 2000.01.23 0 0 18
Szóval a lányokat is megérinti a benzingőz ... :-)
A személyes találkozásról esetleg megtudhatnánk többet is?
Előzmény: Kataca (17)
Kataca Creative Commons License 2000.01.21 0 0 17
Senna a kiraly! Miota meghalt nem birom nezni a futamokat.
Maig emlekszem, 1986 volt, s gyonyoru fekete Lotusban feszitett. Aztan kovetkezett a sarga korszak, majd a piros-feher McLaren.
Jackie Stewart mar 1987-ben megmondta: 1988 Senna eve lesz. Es az lett.

Baratnem talalkozott is Sennaval, van kozos fenykep, dedikalt foto, brazil zaszlo. Mikor megtudta hogy meghalt 2 napig csak bőgött. Vizsgaidoszak kezdeten eleg kellemetlen.
En meg csak azzal vigasztaltam, vegulis elete ertelme lett a veszte. Szep halal.

Volt valami a szemeben ...

AlexandRossz Creative Commons License 2000.01.21 0 0 16
Nekem Senna azért volt fantasztikus, mert egyszerre élt benne a „Játék”, a „Tudás” és a „Szenvedély”!
Félelmetes volt érezni, ahogy „együtt él” a kocsival. Amit ki lehetett hozni egy autóból, azt kihozta...
Nekem nagyon hiányzik!
ezsolt Creative Commons License 2000.01.21 0 0 15
Sennát nem lehetett közönyösen nézni. Totálisan megosztotta a világot. Akinek tetszett az a Dominancia, amit az edzésen belevezetett a kocsijába, mindjárt rajongott érte. Aki viszont nem értette, nem hitte el, nem örült annak, hogy annyival gyorsabb, az gyűlölte.
Megosztotta a tábort, rajongókra és ellenségeskedőkre.
Pontosan úgy, ahogy most Michael Schuamachernél tapasztaljuk.
Tudjátok Senna afféle "szigetember" volt. Semmi más nem érdekelte, mint a Verseny. Utólag bele akarnak magyarázni olyan elemeket, hogy a vallás, a család, meg a barátok szerepe - amit annak idején tetteivel megcáfolt. Senna mindig Egyedül volt - és szemben az egész világ. Legalábbis Ő, és az érte rajongók így érezhették. Szemben állt Balestrével, a Szövetséggel. Afféle Forradalmár is volt, emlékeztek még arra, hányszor akarták eltiltani.
A vezetési morálja eltérő volt. Nem mondom, hogy erőszakos volt, inkább azt, hogy őrült kockázatot vállalt az előzéseivel. Prost megérezte, hogy Senna nem legyőzni akarja őt, hanem képletesen szólva elpusztítani. Ebben igaza volt. Senna a saját szabályai szerint játszott, amiket maga kedve szerint hajlítgatott. Joakim Bonnier mondta, hogy könnyű az embernek extra gyorsnak lennie, ha kiiktatja a többi versenyző iránt érzett felelősség fékjeit. Senna ugyanezt tette, emlékszem, hogy amikor edzésen előzött szinte lerongyoltak előle a pályáról, félrehúzódtak, Sennát nem merték feltartani.
A többi versenyző miért nem részesült ilyen kegyben?
Vannak még kérdések, ezek kétélűek, mert akiről írunk meghalt, nem tud védekezni.
Ami utána maradt, elérhetetlen Pole-pozíció Rekord - Senna maximalizmusa - de mindennek a mélyén egyfajta versenyzői magány, ez tette őt mássá, halhatatlanná.
Ahogy Berger mondta: egy másik világban vezetett...
Előzmény: maul (14)
maul Creative Commons License 2000.01.20 0 0 14
sajnos...
Előzmény: Törölt nick (13)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.20 0 0 13
Szerintem mindenki erzi, hogy mostanaban mar csak a penzrol van szo, az emberek "eltuntek" az F1-bol.
Előzmény: maul (12)
maul Creative Commons License 2000.01.20 0 0 12
Talán az az alapvető különbség a mostani és az akkori F1 között, hogy akkor inkább emberi volt a "cirkusz". Versenyzőkről, egyéniségekről szólt a futam és körülötte lévő forgatag. Ma arról beszélünk, hogy milyen lesz a Honda, BMW, új motorja, mikor száll be a Toyota, Audi stb. A pilóta másodlagos szereplővé minősült. A világbajnoki cím +-5mm múlik.
Egyébként a Bergernek átadott első helyről olyan emlékeim vannak, miszerint Ron Denis utasítására történt a dolog. Senna még a sisakrádióján vissza is kérdezett, hogy jól értette-e az üzenetet. Az eredményt ismerjük...
outpost Creative Commons License 2000.01.20 0 0 11
Ha már a jelen pilótáit említettétek - bár Ayrton nem volt hasonló szituációban -, nem tudom elképzelni, hogy hasonlóan cselekedett volna mint MS tette a malajziai versenyen.
Azt hiszem mi is csalódottak lettünk volna, hiszen Tőle megszoktuk, hogy minden esetben küzd a legjobb, legtöbb esetben az első helyért. Egyetlen alkalom volt pályafutása során, amikor átadta az első helyet Bergernek - utolsó sikán a célegyenes előtt Japánban 1991-, de ekkor már tudta hogy háromszoros világbajnok volt. Ez egy szép gesztus volt, nem a világbajnoki táblázatot akarta vele megváltoztatni. Berger nagyon sokat segített neki - de ezt leginkább a pályán kívüli dolgokra értem -, s nem emlékszem hogy hasonló dolgokat csináltak volna mint azt a Ferraritól láthattunk 1999-ben.
maul Creative Commons License 2000.01.20 0 0 10
Nehéz megfogalmazni a gondolatokat és érzéseket, aki miatt elkezd érdeklődni egy ember akármilyen téma iránt. Még nehezebb volt négy és fél évvel ezelőtt elfogadni a megmásíthatatlant. Én sem szeretnék mindenféle felsorolásokba bocsátkozni. Csak annyit tudnék hozzátenni, hogy nekem hiányzik a pályáról. Nagyon.
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.20 0 0 9
Nyugi, egy olyan világban, ahol az utolsó futam előtt Irvine vezet a világbajnoki tabellán, nyugadtan visszasírhatjuk még huszonévesen is a 80-as éveket, 90-es évek elejét.
Majd jön Alonso, Button, Wilson és jól elkenik a mostani kutyaütők szája szélét. :o)
Előzmény: stotu (8)
stotu Creative Commons License 2000.01.20 0 0 8
Bár nekem annak idején más volt a kedvencem (az elég jó választékból...), de a fekete lotusos Senna képe az egyik első valamirevaló élményem a F1-ből.

Az, hogy egy kicsit visszasírom ezeket az időket (Senna-Prost-Piquet-Mansell), vajon reális alapokon nyugszik, vagy az ember már huszonéves korára is nosztalgia-idióta lesz?

Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.20 0 0 7
Sikerült neki.
Előzmény: outpost (6)
outpost Creative Commons License 2000.01.20 0 0 6
Ehhez soha kétség sem férhetet, legalábbis akik dolgoztak vele, vagy a pályán belül látták versenyezni. A küldetéstudat részéről számomra azt jelenti, hogy a nem F1 versenyző akart lenni, hanem a Forma 1-es versenyző , mindig mindenhol mindenkinek bebizonyítani
- főleg saját magának -, hogy Ő a legjobb. ( Ez nem csak a Forma 1-ben volt így. )
Előzmény: Alonso Mosley (5)
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.20 0 0 5
Azért kell ehhez egy kis istenáldotta tehetség is. Lehetne nekem 100×annyi küldetéstudatom, elindítani sem tudnám a MP4/4-et.
Neki jutott ebből is bőven.
Előzmény: outpost (4)
outpost Creative Commons License 2000.01.20 0 0 4
Azt hiszem az eddig leírtakat egy másik brazíl autóversenyző szavaival lehetne nagyon jól összefoglalni.

" Ayrton Senna élete - példa.
Példája a sport igaz, mély szeretetének, az elhivatottságnak, a küldetéstudatnak..."

Emerson Fittipaldi

És szerintem a legfontosabb szó: küldetéstudat

pampalini Creative Commons License 2000.01.20 0 0 3
Akkoriban amikor Senna versenyzett két igazán nagy név volt a pályán: Ő, és Prost. Prostnak jobb volt a kocsija,de Senna sokkal-sokkal jobban tudott vezetni. Miután Senna kilépett a McLaren csapatból az elkezdett hanyatlani. Alonso Mosley-val egyetértek. Bármilyen kocsiból, bármilyen időben, bármilyen pályán a csúcsra tudott törni. A mostaniak a nyomába sem érnek. Akkor még nem volt mindenféle hiperszuper kocsi, tehát a tudás számított. Számomra mindig is Ő volt a legjobb és most is az. Amióta nincs köztünk, már nem tud érdekelni a Forma 1...

Csak ennyi...

Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.20 0 0 2
Jó topik. Remélem nem fog anyázásba fulladni egyik oldal (rajongók/gyűlölők) részéről sem.
Merthogy szerintem csak ez a két kategória létezik, legalább is azok körében, akik még látták őt versenyezni. Törtető, majdhogynem mindenkin átgázoló látszat alakult ki róla. Nagyrészt tévesen. Erről sokminden(ki) tehet. Senna is. Nehéz mindenki szemében jófejnek maradni akkor, amikor olyan egyéniségekkel kell megküzdeni azért, hogy valaki bekerüljön a Forma-1 élvonalába, mint Mansell, Prost és Piquet. Nem csoda hát, ha sokan utálták.
Viszont amit tudott, az mindenki részéről elismerésre méltő kell hogy legyen. Bármikor, bármilyen autóval, bármilyen időjárási és egyéb körülmények között képes volt a maximumot nyújtani. Bármikor rátenni egy másodpercet. És ez nem az autóból, hanem belőle jött elő. Elszánt volt a végletekig. Enékül nincs is semmi esély azt elérni, amit ő elért.
Ő a legnagyobb? Talán. Nálam igen.
Sokáig azt hittem, hogy egyebül én kedvelem. Bárki, akivel találkoztan, csak fikázni tudta. Aztán 1994 május 1-e után kiderült, hogy sokan vannak még, akik ugyanúgy tekintettek rá, mint én.
Olyan kedvenc, mint Senna volt, nekem nem lesz több. Egy szebb korszak eljövetelében azonban még nagyon reménykedem, ahol három-négy, esetleg még több, valóban vele egy kaliberű pilóta fogja elkápráztatni parázs csatáiával a Forma-1 rajongótáborát. Az ő versenyzésén kívül ez hiányzik nekem legjobban a mostani F1-ben.
Nem akartam, olyan ejtegetésekbe belemenni, hogy mi lett volna, ha...
Hát nekem ennyit jelent Senna. Még most is.
outpost Creative Commons License 2000.01.19 0 0 1
Kösz CYRUS!
Titkon reméltem, hogy nem nullázással kezdünk.
Előzmény: CYRUS (0)
CYRUS Creative Commons License 2000.01.19 0 0 0
Nem szerettem nagyon de asszem az egyik legjobb volt ha nem a legjobb a maiak közül senki se mérhető hozzáaz tuti! Nagyon sajnáltam amikor meghalt! :(
Előzmény: outpost (-)
outpost Creative Commons License 2000.01.19 0 0 topiknyitó
Nos, azt hiszem nem könnyű témát választottam első topicomnak. Annyit szeretnék elöljáróban mondani, hogy most ( 2000.05.01.) lesz halálának hatodik évfordulója.
Azt hiszem elég idő telt el azóta, hogy mindenki, aki esetleg hozzászól a témához személyeskedés nélkül, tegye azt. A másik indok, hogy most holtszezon van a
Forma-1-ben, és a 'napi' események, botrányok legalábbis egyelőre nem osztják meg
teljesen a figyelmet.

Kezdhettem volna azzal: x Pole, x Győzelem, x Lkör stb.

Inkább arra kérlek, arról írj, mit jelent(/ett) neked Ayrton Senna .
( Természetesen leírhatod mit jelentett J.M. Fangio, Ascari, J. Clark, G. Hill,
J. Stewart, … s természetesen hosszan folytathatnánk a sort.)

Több ok közül az egyik, amiért Ayrton Senna , mert vele zárult le egy nagy
korszak a Forma 1-ben, és én pontosan abban az időszakban kezdtem el érdeklődni az autóversenyzés iránt mikor Ő a Forma-1-be került ill. akkor kezdtek el versenyezni a Hungaroringen., ami közelebb hozta ezt a különös világot.

Ennyit bevezetésként.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!