Köszönöm ezt találtam megén is, és ez indította el hogy többet tudhatnák meg róla. Én Nagygeresden lakom, ennek a falunak az egyik elődje volt Kis geresd. Itt a lakóhelyem .Ez a falu (Nagygersdes) 2008-ban ünnepelte fennállásának 80 évfordulóját, és a kettő együtt jövőre 2010-ben lesz 750 éves. erre az eseményre gyűjtök .embert eszközt ismeretet. Még egyszer is köszönöm.
Mérnök 1897-től a budapesti műegyetemen tanult, ahol 1901-ben gépészmérnöki oklevelet szerzett. 1919-től a Magyar Királyi Államvasutak Gépgyárában a mozdonyépítési műhelyszolgálati ügyosztály főnöke, 1922-től a mezőgazdasági géposztály vezetője, 1928-tól gyárfőnökhelyettes. Fő kutatási területe: különböző energiafajtákkal működő erőgépek tervezése és szerkesztése. 1920-ban szabadalmaztatta függőleges tengelyű szélturbináját és fáradt gőzzel működő kondenzátoros lokomotívját, 1923-ban összenyomott levegővel működő munkaátviteli berendezését. Többfajta, évtizedekig használt gőzmozdonyt tervezett."
Szép estét kívánok mindenkinek. Sok miden érdekel de ami mostanában nagyon is az egy falum szülötte gőzmozdont is tervező gépészmérnök. Doktorics Benőnek hívták.Az 1920-as években a Mozdonyépítő műhelyszolgálat ügyosztályfőnöke volt. Abban a korban több mozdonyt is építetet tervezett. Ha valaki tud róla vagy tudja hol találhatnám annak a kornak a mozdonyait gépészmérnökeit Kérem segítsen. Üdvözöllek Titeket Béres Kálmán.
Volt, kb. egy éve. Akkor a Fradi Mester utca felőli kijáratánál levő hidat, és környékét jelölték meg helyszínként. Ha igaz ez, akkor a bal szélső vágányt azóta felszedték, de a helye (?) még megvan.
Szerintem szv képe a csepeli papírgyárban lévő babelsbergi gyártású tűznélküli mozdonyt ábrázolja. Nem tudom, meg van-e még, mert környezetvédelmi mentesítést végeztek a gyár területén, ezt nem tudom, túlélte-e...
annyiban nem off, hogy 1953-ig gőzösök jártak erre, és nincs kizárva, hogy lesz még erre nosztalgia járat... Ha örültök a fenyvesi vonal megmaradásának nézzétek meg...:)
Kérlek, akár priviben légy szíves írd meg, hogy a képen látható kis gép hol látható. (Színében hasonlít az egykori Chinoin "Ödönke" nevű gépére. Valaha én is ott dolgoztam.) Előre is köszönöm. Üdv.: 1435mm
előfogat 376-os vagy még inkább 275-ös, a vonó egy 375-ös, a víztartály oldalán valami trepnivel. A kocsiban katonák, előtérben újépítésű pálya. Vajon hol van ez?
A rádióban hallottam, hogy felkerült a netre az AVH fotótárának egy része, amit a szemétből mentettek vissza. Biztos van köztük balesetről szóló kép is. Nomost, címet ne kérdezzetek :-)
Az 520-02 fűtőgépet a 424-09-cel együtt 1999 őszén még fotóztam Istvántelken, fel is másztam a konyhájába. A következő év tavaszára vágták szét őket, helyben...