Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.13 0 0 593

 Hol van reggel a vonatkereszt a 146-os vonalon? Eddig Csépán volt, de az Elvira szerint mostmár Tiszaug és Tiszasas között...

Menetrend szerint Tiszaugon. 37217 6.09-kor indul Tiszasasról és kb a mentrend alapján 6.15-kor érkezhet Tiszaugra, ahol valószínűleg félreáll, majd szembe érkezik és továbbindul 6.22-kor 37210 ami után 6.23-kor 37217 továbbindul Lakitelek irányába.

Előzmény: Rbatka (590)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.12.13 0 0 592
Jut eszembe: András, Berekháton a 7206-os megáll. Legalábbis a hangos utastájékozatás alapján. Ma Szolnokon direkt meghallgattam:
"Gyorsvonat érkezik Budapest Nyugati Pályaudvar felől, és indul tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyig Kungyalu-alsó, Kistőke, és Nagytőke, állomások kivételével minden állomáson és megállóhelyen megáll."

Jan 14-én már lehet, hogy csak Szolnokig jövök busszal, ott át tudok a pont erre a 7206-os vonatra szállni.
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.13 0 0 591
Erről a Lakitelkes esetről az jut ezsembe, h 2004-2005-ben még pénteken is volt órám és a 13-as busszal jártam vissza Békéscsabára, ami ugye Lakiteleknél is megáll ( sőt először ott). Ez a busz mindig tele volt, sokszor fle is alig fértünk, de Lakitelek után mindig szinte kiürült, mert sokszor az utasok 80%-a ott leszállt. Meg isk érdeztünk pár utast, h mégis minek szállnak fel a távolságira, így nem tudnak azok leülni meg nem férnek fel, akiknek ezzel kell menni Bcsabára, mert a következő oda 15:45-kor megy. Kiderült, h ebben az időpontbna nincs Lakitelekre busz, szntén csak másfél-két óra múlva. Többke közt ezért is járok manapság inkább busz helyett vonattal, még akkor is nagoybb mozgástered van, ha heringeffektus van. A buszon egmyás hegyén-hátán álltunk sokszor, a vonaton legalább mozoghatsz vmerre, elfér a táskád a felső csomagtartón, sőt most már az eljutás is jobb, meg ugye sűrűbben is indul a vonat ( csütörtök 13-kor végeztem ebben a félévben 13:47-kor ment vonat, busz csak 15:45-kor) és már a menetidőben is veri a buszt. A busz Szarvason áll 20 percet mindig, a vonatnál Szolnokon várok a csatlakozásra annyit, bár, ahogy látom, skerült ezt lekúrni az új menetrenddel, tegnap előtt jöttem haza, és ugye terv szerint 14:35-re beér Ceglédről a vonat Szolnokra, és 45-kor megy a másik. Akkor pedig úgy nézett ki, h eleve Kecsóról késve ért Ceglédre, késve indult onnan is, mellesleg úgy kellett nyomozni ,h mégis hová megy, Szolnokon persze a csatlakozás elment, 16:10-ig vártam am ásikra. Eddig 15:10-kor ment, az jobb volt, mert azt mindig elértem, most is elértem volna, 20 perc késéssel.
Előzmény: Rbatka (588)
Rbatka Creative Commons License 2007.12.13 0 0 590
Hol van reggel a vonatkereszt a 146-os vonalon? Eddig Csépán volt, de az Elvira szerint mostmár Tiszaug és Tiszasas között...

Azt tervezik, hogy Lakitelek és Tiszaug között útdíjat fognak bevezetni a 44-es úton. Kíváncsi leszek milyen hatásai lesznek(a vasútra). (Egyébként ezzel szinte elzárják a megyétől-a megye többi részétől Tiszaugot. Úgy látszik, ez nem sokat számít, talán nem akartak pénzt adni a 4-es metróba?:-) )
Rbatka Creative Commons License 2007.12.13 0 0 589
Még mielőtt mégegy új vasutas topikot meglátnák idén, azelőtt elmondom, hogy ez a topik a
85-ös számú Szolnok-Újszász-Vámosgyörk-Gyöngyös
102-es számú Kisújszállás-Kál-Kápolna
103-as számú Karcag-Tiszafüred
121-es számú Békéscsaba-Kétegyháza-Mezőhegyes-Makó-Újszeged
125-ös számú Mezőtúr-Kisszénás-Orosháza-Mezőhegyes-Battonya
126-os számú Kisszénás-Kondoros
127-es számú Gyoma-Dévaványa-Szeghalom-Vésztő-Körösnagyharsány
128-as számú Békéscsaba-Kötegyán-Vésztő-Szeghalom-Püspökladány
129-es számú Murony-Békés
130-as számú Szolnok-Tiszatenyő-Kunszentmárton-Szentes-Hódmezővásárhely-Makó
135-ös számú Szeged-Hódmezővásárhely-Orosháza-Békéscsaba
136-os számú Szeged-Subotica(JŽ)
142-es számú Kőbánya-Kispest-Lajosmizse-Kecskemét alsó-Kecskemét
145-ös számú Szolnok-Lakitelek-Kecskemét
146-os számú Kiskunfélegyháza-Lakitelek-Kunszentmárton
147-es számú Kiskunfélegyháza-Szentes-Orosháza
148-as számú Kecskemét KK-Törökfái-Kiskőrös KK
149-es számú Kecskemét KK-Törökfái-Kiskunmajsa KK
151-es számú Kunszentmiklós-Tass-Solt-Dunapataj
152-es számú Fülöpszállás-Kecskemét alsó-Kecskemét
153-as számú Kiskőrös-Kalocsa
154-es számú Kiskunhalas-Bácsalmás-Baja-Bátaszék
vasútvonalaknak nyílt. Nem számít OFF-nak a kapcsolódó vasútvonalakról írni(külön kiemelném a 82-es, 101-es, 150-es, 155-ös vonalakat). Nem számít OFF-nak a környékbeli fűtőházakról, megszűntetett vasútvonalakról, kisvasutakról írni sem. Az sem, ha egyszerűen a környék közlekedéséről beszélünk(természetesen valamilyen formában kapcsolódnia kell a vasúthoz). Ezért szeretném, ha ezeknek már nem nyílna új topik, mert ez bőven elég. Éppen ezért nem is értem minek van a 151-es vonalnak külön topikja, de már mindegy, én nem fogom moderáltatni.
Rbatka Creative Commons License 2007.12.12 0 0 588
Olajkút, egyébként ki kellene menni fényképezni oda, de lehet, hogy ez nem fog mindenkinek tetszeni.
Remélem az időzített bombát hatástalanítják, vagy nem robban fel 3 éven belül. Tovább úgy sem tervezhetünk. Egy dolog erősen biztos: 2010-ig nem lesz mellékvonal fejlesztés.

Szoktam figyelni a ~Lakitelek felé közlekedő buszokat, meg a menetrendjüket is. Vannak járatösszevonások itt is, de van olyan busz, ami már többször jár(konkrétan pénteken is).
Előzmény: Törölt nick (587)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 587
Ma körülnéztem Kecskeméten a gépészeti telephelyen, hogy milyen arrafelé az üzemi vágány állapota.
Átlagos. "I" és "48" vegyesen. Nagy erővel ment a szádfalazás a fordítókorong után. Nem tudom mit építenek ott.
Láttam egy lajosmizsei személyvonat indulását is, az utasszámmal nem voltam megelégedve. Persze a menetrenddel sem. Nem létezik, hogy egy Kecskemétnek nincs igénye elővárosi forgalomra Mizse felé. A pályát 2 éve felújították.
Persze az állomás előtt 5 percenként dzsaveltak el a buszok az agglomeráció minden irányába.
Én meg hatrészes Bz-vel, Lakitelek felé hagytam el a terepet.
Majd Kunszentmártonon át Szentes következett.
Lakitelek-Kunszenti vonal nem tudom meddig bírja még pft-ügyileg. Időzített bomba.
Rbatka Creative Commons License 2007.12.10 0 0 586
Kicsit ellentmondásos, de nekem mindegy.
Előzmény: monor-21 (583)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.10 0 0 585
Elvégre a legtöbb digigépen van késleltető funkció.
Előzmény: Hentes2 (584)
Hentes2 Creative Commons License 2007.12.10 0 0 584

Akinek a zengedélyt köszönhetjük.

Üdv: Hentes

Előzmény: Rbatka (568)
monor-21 Creative Commons License 2007.12.10 0 0 583

Elhallgatott tömegszerencsétlenség.....

 

A hír szent, a vélemény szabad.............:-)))

 

Elhallgatott = vélemény.

 

Nem elhallgatott = tény.

 

Elég nehéz elhallgatotnak nevezni olyan dolgot amiről az akkori 4 országos napilap kb. 10 cikket írt, az akkor működő egyetlen TV több riportot sugárzott.

 

Az hiedelmek ellen (is) jó a tudás.

 

Például elolvasni a Petőfi Népe című újság akkori számait.

 

 

 

Előzmény: Rbatka (574)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.10 0 0 582
35 éve.
De egyébként szörnyű tragédia lehetett.
Előzmény: Rbatka (575)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.10 0 0 581
Megcsináljuk!
Előzmény: Hentes2 (566)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.10 0 0 580
Jut eszembe, Kakasszék megállóhelyen sem állnak meg mostmár a vonatok. In memoriam.
Előzmény: Törölt nick (562)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.10 0 0 579
Ma megtaláltam a Kiskunfélegyháza-Tiszaalpár vonal eredeti vágányából kb 1 kilométert, és utaztam is rajta: a tömörkényi halgazdaság kisvonata jár rajta.
A kérdéses nagyvasúti vonalszakasz 1989-ben épült át 48-as sínrendszerre, a kisvasútba pedig 1990-ben rakták bele a kérdéses 1 kilométernyi anyagot. Még 1897-es hevedercsavarok is vannak benne!!!
Előzmény: Rbatka (571)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.10 0 0 578
Ha megnézzük az elmúlt 17 évet, azt tapasztalhatjuk, hogy az adott vonatfajta (expressz, gyors, stb) szolgáltatási színvonalát lezüllesztették, majd kitaláltak olyan pótdíjas vonatot, amelyik magasabb áron, de ugyanazt nyújtotta, mint régi elődje, mikor még nem volt lezüllesztve.
És ezt nevezik fejlődésnek...
Előzmény: VT22 (564)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.10 0 0 577
Nem igaz.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (561)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.10 0 0 576
Mailt írok.
Előzmény: Törölt nick (560)
Rbatka Creative Commons License 2007.12.10 0 0 575
Azóta mintha már emeltek volna valami emlékművet...
Jövőre lesz 25 éve. Talán majd akkor beszámolnak - így utólag.
Előzmény: Rbatka (574)
Rbatka Creative Commons License 2007.12.10 0 0 574
Elhallgatott tömegszerencsétlenség

A mentőállomás és Korhánközi út között sokan sejtették 1973. január 30-án késő délután, néhány perccel 5 óra után, hogy valahol nagy baj történt. Egyik mentőautó a másik nyomában robogott szirénázva a korhánközi vasúti átjáróhoz. Szörnyű látvány döbbentette meg a közelben tartózkodókat. Egy utasokkal telt autóbuszt valósággal kettészelt egy alig megvilágított, az alsópályaudvar felé haladó szerelvény.

A vonat 40-50 méter hosszan tolta maga előtt a buszt, amelynek 58 utasa közül huszonnégyen a helyszínen életüket vesztették. A kórházba szállítottak többsége sem élte túl a tragédiát, tizenegyen a kórházba szállítás közben vagy a gyógyintézetben haltak meg. Honunkban addig ez volt a legtöbb áldozatot követelő vasúti szerencsétlenség.

Az országos lapok nyilván központi utasításra nyúlfarknyi tudósításban számoltak be a szörnyű katasztrófáról.

A sajtó a mai napig adós a baleset körülményeinek hiteles, a mulasztásokat, a vétkeseket is megnevező ismertetésével.

Elhallgatták, hogy csaknem egy évvel korábban meghirdetett összevont tanácstagi beszámolón, városi vezetők jelenlétében egy résztvevő nyomatékosan követelte a csak András-kereszttel védett átjáró veszélyességének megszüntetését. A kért és javasolt sürgős intézkedések elmaradtak.

Az újságok csak a féligazságokat írhattak meg a katasztrófa körülményeinek tisztázására elrendelt helyszíni vizsgálatkor. Megállapították ugyanis, hogy az alkonyi órában, a ködös, borús időben, rossz látási viszonyok miatt, a bokros térségben a gépkocsivezető nem észlelhette a vonat közeledését. A mozdonyon elhelyezett gyenge lámpa fénye összeolvadt a távoli kórház kivilágított ablakainak fényével.

A bíróság szerint azonban a gépkocsivezetőnek a járműből kiszállva kellett volna meggyőződni a továbbhaladás veszélytelenségéről, (bár valószínűleg akkor sem észlelte volna a veszélyt).

Csak a tömegszerencsétlenség után módosították a közúti átjáró vonalvezetését.

Máig nincs emlékjel a tragédia helyszínén.

Minden értelmetlen halál borzasztó. Különösen fájdalmas, ha gyerekek, fiatalok vesztik életüket felelőtlenség miatt.

Legalább e kiadvány örökítse meg a tömeges szerencsétlenségben elhunytak nevét.

Helvéciai áldozatok: S. Juhász László (67), Aranyi Mihály (36), Tassi Antal (19), Dobozi Imre (37), Fülöp Hédi (7), Fülöp Árpád Imre, Fülöp Árpádné (65), Lévai József (6), ifj. Gabnai László (20), Fehér Anna Mária (10), Bakó Józsefné (73), Horváth Lászlóné (39), Holló Irén (16), Nagy Mária (28), Szintai Istvánné (28), Kovács Istvánné (26), Horvát Piroska (20), Heizer Erzsébet (21), Szakolczai Teréz (12), Kulcsár János (32).

Ballószögi áldozatok: Kálmán György (19), Nagy István (18), Koncz Sándor (18),

Sörös Mária (4), Baranyi Gizella (20), Kurucz István (17), Tornyi Julianna (19),

Nagy Klára (18), Szél István (18), Gyulai Attila (10).

Kecskeméti áldozatok: Szalai László (19), Juhász Sándorné (59).

Városföldi áldozatok: Fölei Lajosné (37) Fülei Márta (4), Fülei Attila (7).
Rbatka Creative Commons License 2007.12.10 0 0 573
Köszönöm a levelet. Talán még annyit lehetne érni, hogy összegzésként milyen most a pálya(, és mik várhatóak). Jó lenne kb. ugyanennyit tudni a születésnapját csendesen ünneplő vonalról(145a, 146a; régi 145-ös, előtte 123-as vonal), és a mostani 145b, 146b, 147(KKFH-SZENTES) vonalakról. Meg persze a topik összes vonaláról.

Remélem jó lesz a 30.-a. Ott leszek, ha minden igaz.
Rbatka Creative Commons License 2007.12.09 0 0 572
Ne haragudjin senki, de majd holnap leírok mindent, fáradt vagyok. Most is szinte az ágyból ugrottam ki, de ez kihagyhatatlan volt. Jó éjszakát.
Rbatka Creative Commons License 2007.12.09 0 0 571
110 gyertya égjen!

Ma 110 éve üzemel a Szolnok-kiskunfélegyházi Helyi Érdekű Vasút.
VT22 Creative Commons License 2007.12.09 0 0 570
A balesetről ezt találtam:

"1973. január 30-án a Kecskemét—Korhánközi sorompó nélküli vasúti átjárónál a vállalat autóbusz-vezetőjének hibájából rendkívül súlyos baleset történt. 37 utas vesztette életét. 11-en súlyosan, 9-en pedig könnyebben sérültek meg."

Az a földút nem úgy néz ki, hogy arra busz járjon. Talán arrébb lehetett, de a helvéciai út nem keresztezi a vasutat.
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.09 0 0 569
Na, igen de merre? Dióhéjban nem írnád le mi volt, nincs most időm kiolvasni a topikot.
Előzmény: Rbatka (567)
Rbatka Creative Commons License 2007.12.09 0 0 568
És ki fényképezett akkor? hmm... :-)
Előzmény: Hentes2 (566)
Rbatka Creative Commons License 2007.12.09 0 0 567
Elég híres a balesetéről is. Emléktábla van már ott? Akartak valamikor...

A balesetről azt hiszem a Kunság Volán topikban lehet olvasni.
Előzmény: Törölt nick (558)
Hentes2 Creative Commons License 2007.12.09 0 0 566

Nem leszel egyedül! Hárman leszünk ahogy szoktuk! :-)

 

Békés

Hentes

Előzmény: Törölt nick (542)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.09 0 0 565
Békéscsabára olyan gyorsvonat is ment, ami amúgy végig megáll mindenhol. Az egyik Gyulára ment Bp-ről és azért hívták gyorsnak, mert egyedül Bicerén nem állt meg, amúgy mindenhol. Nem is értem minek kell megállnia a gyorsnak pl. Csugaron vagy Pusztapón? Kétpón még esetleg, ott még néha azért vna utascsere, igaz nem sok, de fogadjuk el, h ott esetleg. De Csugaron pl. sosincs utascsere összesen 8-an laknak ott, havonta 1-2 utasért meg drága dolgo sztem 2-300 tonnát lefékezni és újra felgyorsítani. Eleve úgy volt ,h bezárják azt a megállót, de ha már meghagytuk álljanak meg ott csak a személyek, azokból se kell mindnek. A gyors meg max. Kétpón, esetleg Tiszatenyőn álljon meg, Pusztapón, Csugaron és Nagylaposon na, hiszen semmi értelme, itt szinte sosincs utascsere.
Előzmény: VT22 (564)
VT22 Creative Commons License 2007.12.09 0 0 564
Ami ma gyorsvonat, az megfelel a régi sebesvonatoknak.
Ami ma Intercity, az megfelel a régi gyorsvonatoknak.

Én sem értem, miért nem lehet a sebesvonatokat újrafeltalálni.
Előzmény: Törölt nick (562)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!