Keresés

Részletes keresés

PLACI Creative Commons License 2008.09.26 0 0 384
Nem szűnt meg sehol sem az oldalutazás! E-ticketben is, pénztárban is működik! Legutóbb nyáron vettem pénztárban oldalutazásos jegyet, mely így nézett ki:

NYÍREGYHÁZA
(Kisvárda//Újfehértó//)
SÓSTÓHEGY


Tökéletesen működött, ilyen sorrendben is kell a két útirányt az F5 billentyű lenyomása után diktálni.
Előzmény: Törölt nick (379)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.26 0 0 382
Akinél vizsgáztam szeszából, aszerint megszűnt az oldalutazás, mint pénztári fogalom:) de az eticketben tovább él:)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.26 0 0 381
Ákibárd uram, jó hogy látlak. Megjött a válaszlevelem, amiben azt ajánlották, hogy a menetjegy árát kezelési költség levonásával térítik vissza, merthogy nem vasúthibából eredő bla-bla. Akkor mi volt? E.T. belenyúlt az automatába? Még ezzel is lehúznak, nemhogy a várakozási idővel, meg a nem kevés járkálással? Osztrákoknál ilyenkor egy ingyen utat adnak...nem várom el, de azért rossz, hogy még a kezelésivel is lehúzzák az embert. :((
Előzmény: Törölt nick (380)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.26 0 0 379
Az oldalutazás megszűnt! Veszel egy külön jegyet oda.
Előzmény: timetable (378)
timetable Creative Commons License 2008.09.26 0 0 378

Sziasztok!

 

Jómagam eddig négyszer éltem a netes jegyvásárlás lehetőségével, eddig probléma nélkül. Legutóbb egy hete Kelenföldön, némi meglepetéssel tapasztaltam hogy egyhónapnyi üzemelés után a bal kéz felőli automata még csak a 41-es sorszámú jegyet nyomtatta. Sajnos azonban a pénztárhoz még így is oda kellett mennem, mert a mobilitás heti ingyenes bicikliszállítási akciót a rendszer nem ismerte. :(

 

Egy kérdésem merült fel, mégpedig hogy az oldalutazást ismeri-e a program? Ha igen, hogyan lehet előcsalni? Előre is köszönöm a választ!

sosiforda Creative Commons License 2008.09.24 0 0 377

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/91_perc_8211_vonatjegy_a_netrol/2070120/

 

... "Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-Start szóvivője elmondta: a Szegedi Ifjúsági Napokon a Partfürdőn is volt egy automatájuk, több mint kétszáz on-line jegyet adtak el. A cég egyébként június közepén vezette be az internetes módszert, azóta 30 ezer jegy kelt el így. A legtöbb csütörtökön, pénteken, szombaton és a Keleti pályaudvaron. Jelenleg Magyarországon negyven állomáson működik jegykiadó automata. "

sosiforda Creative Commons License 2008.09.22 0 0 376

A mostani E-Ticketes kalandom végül valóban happy enddel végződött és nagyon pozitívnak tartom az ügyben a MÁV Informatika képviselőinek hozáállását, ui. délután megjavították a gépet és abból "kibányászták" a jegyeimet, amiket utazás előtt így még át is tudtam venni, így végül mégis kimaradtam az utasleadási lapos kalandból,amit egyáltalán nem bánok.

 

Útközben a jegyekkel már semmi probléma nem volt, csak az egyik jegyvizsgáló csodálkozott rá, hogy "nini, így néz ki egy internetes jegy, ő még nem is látott ilyet", egy másik pedig a menettérti utazás eltérő útirányom át és tört menetdíj számítás jeleket nem tudta elsőre dekódolni, de ezek ugyanígy szerepeltek volna a pénztári jegyen is.

Előzmény: duct (372)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.19 0 0 375
Jó, mert én is peronőr voltam :)))

Megjött a levél, hogy kivizsgálták az ügyemet (nem tudom mi tartott ennyi ideig rajta) amivel nem értek egyet, az az, hogy még kezelesi költséget is levonnak, me' hogy üzletszabályzat...
Előzmény: duct (374)
duct Creative Commons License 2008.09.18 0 0 374
Szoktak köszönni:)
Jól van azért nem viszik túlzásba:)

A BKV-s orkokról ez nem mondható el:)
Ne nézzd mindig olyan sötéten a dolgokat.Keress bennük valami jót is.Ők is emberek(valahol,mint a BKV ellenőr) van köztük normális is.Igaz nem az a többség.

Előzmény: Törölt nick (373)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.18 0 0 373
A peronőrökről tudsz jót mondani?:)))
Előzmény: duct (372)
duct Creative Commons License 2008.09.18 0 0 372
Ha jól tudom ez nem teljesen így van.Kérlek módosítsd a történetet.Ha jól tudom át tudod venni a jegyeid ,ha nem is egyszerűen , szóval a MÁV INformatika hozzáállását nem mondanám nagyon negatívnak.Ami elromolhat az el is romlik.Most neked volt peched.A másik 60-automa meg működött.Remélem.Nem egyszerű a helyzet.Más szolgáltató adja az áramot,más az internethozzáférést,más a programot,más a kioszkot, más az ügyfélszolgálatot és még sorolhatnám.pár hónapja működik a rendszer s beláthatod ennek még kell kis idő mire kiküszöbölődnek a problémák,bejáratódik a dolog.
Nem mondom ,hogy minden tökéletes,sőt.De gondold el amikor elvágták a vezetékeket kispesten és nem volt napokig kommunikáció sem a bankoknak ,boltoknak.Arról a boltos tehet?Vagy a bank?Nem olyan egyszerű a dolog ,hogy valami miért nem működik.Itt speciel a nyomtató volt rossz.Nem napok óta ,hanem akkor gyűrte be a papírt amikor a Te jegyed nyomtatta.Persze tudom ez téged nem vigasztal ,de akkor is ez van.Problémák mindig is lesznek akármennyire nem szeretnénk.
Az internetes vásárlásnak és az internetes fizetésnek ehhez semmi köze.Milliók vásárolnak (többen magyarországon is ) az interneten.Vásárolni tudod mit és kitől veszed ez nem lehet probléma.A kártyás internetes vásárlást az OTP bank biztosítja így ha valami gond van az Ő rendszerük működését- megbízhatóságát kérdőjelezed meg! Ennek megint semmi köze az E-tickethez vagy legalábbis nem lehet egyenesen erre vonatkoztatni.Szóval a bizalom a meg a többi az más lapra tartozik.A peronőrök ,jegyvizsgálók munkáját én nem kritizálom ,mindenkinek meg van a maga véleménye(saját tapasztalatai alapján) ,én is tudok róluk jót és rosszat mondani.

Reméljük javul a szolgáltatás színvonala minden szinten és mindenkinek kevesebb problémája lesz.

Ne vedd személyeskedésnek!! Én is csak mások okulására (tévhitek elosztatására) írtam ezeket.
Előzmény: sosiforda (368)
duct Creative Commons License 2008.09.18 0 0 371
Nem.
Előzmény: Törölt nick (370)
sosiforda Creative Commons License 2008.09.18 0 0 369

Időközben beindult a gépezet, megtudtam, hogy "jegyvágó" hiba történt, a hibát most elhárították, a jegyeket ki tudták szedni a gépből és talán ma délután még át is tudom azokat venni.

 

Előzmény: sosiforda (368)
sosiforda Creative Commons License 2008.09.18 0 0 368

Mailben megtörtént.

 

Természetesen a maga útján a panaszbejelentést is megtettem, itt, eme fórumon úgy gondolom, hogy konkrét adatok nélkül a jelenség, hozzáállás, stb. általános megvitatásának van helye, mások okulására (is).

 

Igazán nem tartom magam ellendrukkernek az E-Ticket kapcsán.

Vettem már interneten és használtam fel gond nélkül alkalmi menettérti jegyet az ÖBB-nél, helyjegyet DB-s ICE-re és CityNightLine vonatra is, ezért is örültem, hogy végre nálunk is lesz, ha kicsit savanyú is (lásd nem otthoni nyomtatás), de legalább a miénk.

Még az én vasútmániási lelkesedésemet is meglehetősen lelohasztja egy ilyen eset, nem mondom, hogy soha többé nem veszem igénybe a szolgáltatást, mert lehet még olyan élethelyzet, amikor igen, de az biztos, hogy megbízhatónak, korrektnek és egyszerűnek ezután soha többé nem fogom tartani.

Képzeljük el ezután egy átlagutas reakcióját, aki így jár és még csak pozitív előítélete sincs a dologgal kapcsolatosan.

 

Az internetes vásárláshoz is bizalom kell, az internetes kártyás fizetéshez még nagyobb bizalom kell, az E-Ticket így nagyon nagy fokban bizalmi kérdés.

 

Ezt a bizalmat nagyon könnyű elveszíteni és nehéz visszaszerezni, hiszen nekem most van egy több ezer forintos előre megvett és kifizetett jegyem helyjegyekkel, ennek ellenére, holnap peronőröknél, jegyvizsgálóknál magyarázhatok, bliccelőként kezelnek, majd esetleg utólag pluszköltséggel elküldött levélre elengedik a bűntetést, amit azért kapok, hogy sokkal kényelmetlenebb körülmények között (lehet-e pl. utasleadási lappal útmegszakítást igazoltatni?, nem tudom visszaváltani a nem létező helyjegyet a vonat indulása előtt, stb.) igénybe vehettem egy előre kifizetett szolgáltatást.

Előzmény: duct (367)
duct Creative Commons License 2008.09.18 0 0 367
Na most már tényleg érdekel melyik ,gép ez és mikor történt az eset!!!
Arról valóban nem te tehetsz ,hogy mit mondtak:)
Megmondanád hol és mikor történt a dolog?

köszi
Előzmény: sosiforda (366)
sosiforda Creative Commons License 2008.09.18 0 0 366

"Olyan nincs ,hogy kifogy a papír és elfogadja kódot!!!!
Hülyeséget mondtak!"

 

Erről már azért ne én tehessek.

Én ott álltam a kód beütése után jegy nélkül, az ukáznak megfelelően azonnal felhívtam a MÁV-Direktet, ők néhány perc tartsa a vonalat után nekem ezt mondták.

Én is furcsállottam, mert eddig azt olvastam itt, hogy a hiperintelligens kioszk papír, vagy festék hiányában nem fogadja be a kódot.

Az enyémet elfogadta, jegyet nem adott, a belső működését nem tisztem ismerni.

 

Egyébként 3 óra múlva visszamentem megnézni, az automata most is be van kapcsolva, nem ír ki hibaüzenetet, nincs rajta négyzet, kéri begépelni a kódot.

 

Megkérdeztem a pénztárost, hogy voltak-e esetleg kint javítani, erre azt a megdöbbentő választ adta, hogy nem, de nem lepi meg, hogy rossz, mert már tegnapelőtt sem működött, és ezt akkor és ma reggel is bejelentették, hogy nem jó!

 

Ezek után tényleg nem értem, hogy akkor miért nem kapcsolták ki, vagy miért nem tettek rá amúgy póriasan egy papírt cellux-szal, hogy "ROSSZ!".

Előzmény: duct (365)
duct Creative Commons License 2008.09.18 0 0 365
Megnéztem(kérdeztem).
Olyan nincs ,hogy kifogy a papír és elfogadja kódot!!!!
Hülyeséget mondtak!Ha kifogy a papír ami néhéz eset mert előtte küld riasztást ,hogy ki fog fogyni és olyankor kicserélik illetve amikor kifogy akkor is küld riasztást és megjelenik a 3szög és a rendszer felfüggeszti a jegykiadást.Nem tudsz begépelni sem.Szóval amit mondtak neked ,egyszerűen nem igaz.Olyan előfordul(hat),hogy a papír beszorul a nyomtatóba és ezért nem adja ki a jegyet mert nyomtatás előtt elfogadja a kódot ,mert rendben találja és a nyomtatás megkezdésekor beszorul a papír, de utánna elméletileg leáll a rendszer hibával és piros szögnek meg kell jelennie ismét.

Előzmény: sosiforda (362)
duct Creative Commons License 2008.09.18 0 0 364
Igen,most látom azt már mgvitattuk.Neked van igazad.A többi meg bürokrácia.
Az ellen tenni meg szélmalomharc......
Előzmény: easa (361)
duct Creative Commons License 2008.09.18 0 0 363
Hát nem tudom ,hogyan fordulhatott elő(esetleg privátban megadnád a helyet ,időt),utánna nézek mi volt,ha még nem kaptál választ,de elméletileg ilyen nem fordulhat elő szerintem ,de ennek is utánna nézek:)
Előzmény: sosiforda (362)
sosiforda Creative Commons License 2008.09.18 0 0 362

Nem Cegléden, de gondolom mindegyik gép úgyanúgy működik, mert egyforma típusúnak tűnnek.

 

Természetesen már mindent kinyomtattam, bár, ha nem előző nap akarom átvenni, hanem közvetlenül vonatindulás előtt, akkor erre nem is lett volna lehetőségem.

 

Azt továbbra sem értem, hogy ha nincs benne papír, akkor miért fogadja el a kódot és arról sem vagyok meggyőzhető, hogy az utasleadási lapos kálváriánál nem lenne- e jobb megoldás ilyenkor egy hibaüzenet ("színlelt" jegykiadás helyett) és a jegy átvételének pénztári lehetősége is az utasleadási lapos kéjutazás lehetősége mellett.

Előzmény: duct (359)
easa Creative Commons License 2008.09.18 0 0 361

lásd 349. és 351.

 

Jövő héten megy a válaszlevél a start-nak.

 

Egyébiránt az ilyen esetek igencsak riasztóan hatnak. Úgy látszik, a start-on belül nem igazán jól kezelik az autamaták múködési zavarait, vagy talán nem is gondolták, hogy ilyen előfordul. Mindenesetre ahogy én is jártam, az bárkivel előfordulhat, ezt alaposan át kellene gondolni és leszabályozni, nem pedig az utast hozni kellemetlen helyzetbe .

 

Előzmény: duct (360)
duct Creative Commons License 2008.09.18 0 0 360
Miért kaptál csekket?
Előzmény: easa (358)
duct Creative Commons License 2008.09.18 0 0 359
Véletlenül nem cegléden próbáltad átvenni a jegyed?
Ha cegléden próbáltad átvenni szívesen megmodom miért nem sikerült:)
Nem feltétlenül a rendszer a hibás.Közel nem tökéletes,de szíved joga melyiket választod.Én saját magam érdekében kinyomtatom a jegyről szóló levelet vagy felírom 1 papírra(ha nincs nyomtatóm) és onnantól kezdve nincs annyi problémám.Meg tudom mutatni a kalauznak hova szól a jegyem (helyjegyem is) és tőlem mondthat amit akar.Max. leadja az utasleadásit és a következő kallernek már azt mutatom.Aztán intézzék el egymás között,csekket meg nem veszek át,nem fizetek be.
Tudom ,könnyű nekem ,mert még nem volt ilyenben részem ,de ha lenne akkor felkészülök ilyenre is.Lehet túlbiztosítom magam? Nekem ennyit megér.
Előzmény: sosiforda (357)
easa Creative Commons License 2008.09.18 0 0 358

Ezek mellett még lehet, hogy csekket is fogsz kapni, mint én :(

Előzmény: sosiforda (357)
sosiforda Creative Commons License 2008.09.18 0 0 357

 

 

Máig lelkes pártolója, használója és ajánlója volta az E-Ticket rendszernek, mostantól azonban visszatérek a jó öreg pénztárablakhoz és saját ismerőseimnek sem ajánlom ezt a megbízhatatlan rendszert:((

 

A pénteki napra gondosan megtervezett, 3 IC pótjegyet is tartalmazó utazásom jegyeihez beütöttem a jegyátvételi kódot, majd szokatlanul hosszú, az eddigi pár másodperces helyett 1 perces várakozás után kiírta a képernyő, hogy vegyem ki a jegyeket a tálcából, de egyetlen egy darab jegyet sem adott ki.

Másodjára nem fogadta el a kódot - miért is tette volna, hiszen ő szerinte prímán ki lettek adva a jegyek - és továbbra is üzemkész állapotot mutat.

 

Jólnevelt használóként azonnal felhívtam a MÁV-Direktet, ahol kis utánanézés után azt mondták, hogy kifogyott a papír a nyomtatóból.

 

Ha ezek a csoda automaták mindent azonnal észlelnek és mindent azonnal jelentenek a központnak, akkor ez vajon miért nem tette, papír nélkül miért fogadta el a jegyátvételi kódot és, ha nincs benne papír, akkor miért nem kapcsolódik ki?

Ez esetben nem "pocsékoltam volna el" a kódomat és másik városban felvehettem volna a jegyet, ehelyett holnap 9 kalauznál történő magyarázkodás, kényelmetlenkedés vár rám és ugye a meg nem lévő helyjegyet vissza sem lehet váltani, ha útközben pl. csatlakozásmulasztás, vagy éppen korábbi vonat elérése miatt szükség lenne rá:((((

 

 

nagymacko21 Creative Commons License 2008.09.12 0 0 355
Nah gyerekek beszart a haza:)

Azt írja a rendszer ,hogy a elyfoglalás nem elérhető!
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.12 0 0 354
Ma (vagyis még tegnap) felhívott egy kedves ÚR (igen nagybetűvel, mert nagyon segítőkész volt) a máv-informatikától (?) és kérdezett párat az ügyemről, és gyors megoldást ígért. Ezúton köszönöm neki ^^ :))
duct Creative Commons License 2008.09.09 0 0 353
Na most itt van kis bibi.A jegyátvételi kódot NEM SZABAD ODAADNI SENKINEK és nem is kérhetik el!!A kalauznak semmi köze hozzá!!!!SZIGORÚAN BIZALMAS ADAT!!Ahoggy Te látod az összes vásárlásod,ők is látják és ki tudják deríteni az átvételi kódot ha kell nekik.
Az ügyfélszolgálat nem lát mindent ,de meg tudja kérni a hiányzó adatokat a MÁV INformatikától ,amit meg is kap(elég gyorsan) tehát elvben gyorsan meg tudná oldani a dolgot.Nem ismerem a MÁV-START ügyfélszolgálatának működési mechanizmusát ezért nem tudom mi tart neki ennyi ideig.
Hogy mi a célszerű ? Gőzöm sincs.Nem is tudom van -e erre leírás.Ha menetközben (vagy a célállomáson) sikerül felvenned a jegyet max. nem csesztet a kaller visszafelé.Szerintem mindegy lenne az ügyfélszolgálatnak ,hogy felvetted -e vagy sem.
Vagy nem veszed fel és így nem kevered meg őket:) papírod meg már úgyis van a hiányzó jegyről.Szóval a Te döntésed ,de majd megkérdezem ilyenkor mi a teendő.
Előzmény: easa (351)
PLACI Creative Commons License 2008.09.09 0 0 352
Ilyenkor, ha mtti, vagy átszállásos utazás, és az elején nem működik az automata, érdemes későbbi helyen átvenni a jegyet? Vagy egy Pécs-Bp-Szolnok úton, ha Pécsen nem sikerül, a Ps-Bp vonaton megírják a büntit, majd a Bp-Sl vonaton is, majd vissza is, és lesz 4 papír, és azt küldöm el a Startnak? Akkor is mentesül az utas a megfizetés alól gondolom, hiszen nem kötelező neki átvenni a közbülső állomásokon is a jegyet, mert lehet, hogy erre nincs ideje.
Előzmény: duct (350)
easa Creative Commons License 2008.09.09 0 0 351

A kaller nem állapított meg díjat, szerintem helyesen. Az utasleadási lapon szerepelt a jegykiadó automata hibája és a jegyátvételi kód is, ami alapján egy kis odafigyeléssel rögtön utána nézhettek volna. A Keletiben reggel mind a 3 internetes jegykiadó automata használhatatlan volt (fél 7 körül), így jegy nélkül voltam kénytelen felszállni az egri vonatra. Oda megérkezvén ott már ki tudta adni az automata a jegyet, vissza már azzal jöttem.

Nem értem, hogy ha látják ezeket az információkat, akkor miért kell egy ilyen procedurába belemenni.

Mindenesetre írok majd nekik, de nem most, mert nem biztos, hogy szalonképes lenne a dolog.

Mindenesetre 10 nap alatt eljutottak eddig, ami nem éppen lassú, ha más területen is 10 nap alatt intézkednének/megválaszolnák az utaspanaszokat, az örömteli lenne.

Előzmény: duct (350)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!