Az év utolsó napján, amolyan összegzésként, zárszámadásként, néhány spontán összedobott idei fotóval szeretnék, magam és a „stáb” nevében köszönetet mondani és egyben, sikerekben, egészségben gazdag Boldog Új Évet kívánni minden mélyen tisztelt látogatónak, akik jelen voltak, kommenteltek, visszajeleztek itt és egyéb más felületeken, ezzel kifejezve érdeklődésüket az iránt, amit Én /Mi/ legjobb tudásunk szerint igyekeztünk csinálni, figyelmükkel, jelenlétükkel megtiszteltek, aktív vagy passziv formában hozzájárultak a „Cobranco-project” létezéséhez.
Európa egyik legszebb és talán legirigyeltebb országában tett kerékpáros kalandozásinkból készült „roadmovie” első részét ajánlanám megtekintésre. A különleges hangulattal átszőtt pazar látványvilágot igyekeztem egyedi kommentárral is fűszerezni. Remélem sikerült…
Tartalom: A Swiss-canyon” /Svájci Grand-kanyon/ a svájci Graubünden kanton, de talán az egész Alpok egyik leglátványosabb természeti képződménye. Évente több ezer látogatót vonzó geológiai különlegesség a túrázók, raftingosok és „adrenalin-kedvelők” paradicsoma. A 11, fantasztikus helyekre épített kilátó-platformról lélegzetelállító kilátás nyílik a szurdokba, de a peremeken kacskaringózó panorámautak is félelmetes élményt nyújtanak az ide látogatóknak.
A 2020-as túránk első napján sikerült rögtön sikerült belenyúlni az „Alpok javába” :)
hány centis tetőcsomagtartó keresztléc kell, hogy elférjen rá 4 db hagyományos mtb?
120 cm-es elég vagy 130-135-t vegyek?
illetve esetleg tapasztalat, hogy hány kg-os ajánlot max terhelésű legyen? elég 75? vagy 100 kell?
(a bringák ful átlagos biciklik tippre olyan 15-17 kg-osak lehetnek - némelyik alu vázas némelyik acél, szóval elméletben a bringák és a tartók súlya belefér ép a 75 kg-ba)
Adott a feladat, irány az Albán tengerpart, Saranda városa. Az utat csak Gjirokasra festői városa és egy csodás éjszakai kukoricás állítja meg kis időre. A Muzine hágó leküzdése igazi sport feladat, de a Jón tenger és Korfu no és persze Saranda látványa mindenért kárpótol.
Ki gondolná, hogy alig pár kilométerre a Montenegrói riviérát körülölelő zordon partmenti hegyek másik oldalán Európa egyik legkülönlegesebb és leglátványosabb édesvizi lagunája lapul. Nos, ezúttal ide szeretném invitálni a kedves nézőket egy amolyan „virtuális kirándulás” erejéig.
Amúgy együtt érzek veled, bár nekem kicsit más problémám volt. Nekem a nyári túrámon tört el a csomagtartó két oldalsó pálcája.. Albániában.. közelben egy kamionos tudott segíteni, hogy eljussak a közeli "nagy" városba. ott tudtam venni egy használt, de a bringámra tökéletes csomagtartót. Mondjuk részletesebben a mostani túrafilmemben lehet róla hallani :)
Mondhatni Albánia egyik legeldugottabb útja az Sh75. Távol vezet mindentől a Görög határ mentén. Mégis az egyik legváltozatosabb tájon vezet végig e közel 165km-es út. Nyári túrámon itt vezetett végig utam, bár a napot az Ohridi tónál kezdtem. A túra egyik számomra leglátványosabb útvonala volt. Túrafilmem ezt próbálja bemutatni. Köszönöm mindenkinek a megtekintést, a feliratkozást.
Ez a tuti tipp! Pontosan így jártam és ugyanúgy oldottuk meg, mint amit Zsiga írt.
Furcsa egybeesés, de pont a most futó filmes Adria-túrámon esett szét ilyen módon a csomagtartóm. Szerencsére már csak alig pár kilóméterre voltam az autótól, úgyhogy egy gurtnis barkács megoldás átmenetileg megmentett. Aztán itthon jött a felismerés, hogy a csavar beletört a vázba.
Történt egy kis baleset és emiatt fordulnék nálam ötletesebb, illetve jártasabb túratársakhoz. A hátsó csomagtartóm alsó, a vázba rögzülő részen lévő csavar beletört a váz előfuratolt lyukjába. Kifúrni, vagy megvágni csavarhúzóhoz nem sikerült, így most az a nút gyakorlatilag nincs. Hogyan/milyen módon tudnám a hátsó csomagtartót pótolni? Kifejezetten nagycsomagos túrára és nagybevásárolni használom, így a bikepacking megoldások nem járhatóak.(Nyeregcsöves nem működik, mert nagy csomagot nem tudok rá megfelelően pakolni) Előre is köszönöm!
Az alig 200 km hosszú Montenegrói-tengerpart, Adriai viszonylatban a kisebbek közé tartozik, viszont változatossága, tagoltsága miatt simán a dobogósok között a helye. Ebben a kis röpke filmes esszében túrázóink sorra veszik az ismert és kevésbé ismert nyaralóhelyeket, lesz sportfeladat, strandteszt, sőt a balkán gasztronómia rejtelmeibe is betekintést nyerhetünk.
Sziasztok, kempinget keresnék Tarvisio - Pontebba körül, de konkrétan nem találok, se google keresővel, se google térképpel. Létezik, hogy arra tényleg nincs kemping?
Hivatalos kempingek vannak szépszámmal, főleg a frekventáltabb helyeken. Ezekről nekem van véleményem, a filmjeimben többször kifejtettem, tulajdonképpen egy zuhannyal több, mint a vadkemping. Sokszor még azzal se, mert a legtöbb bringás este érkezik, mikor a tulaj már lelépett, víz nuku, aztán reggel már mész is tovább, de a tulaj attól még beszedi a semmiért a lóvét. A semmiért sem igaz, mert kapsz még a pénzedért éjszakán át tartó hangos dorbézolást is, és, ha szerencséd van , lehet, hogy meg is lopnak.
A vadkempinget viszont a legtöbb országban tiltják, sőt vannak olyan helyek, ahol, akár még lincselnek is, szóval ezt azért a parázósabbaknak nem ajánlom.
Na át is tekertem ma délután, ettem egy sztarapcskát Párkányban, jó út volt. :-) Kört nem tudtam menni, mer nem megy a szobi komp.. Viszont Helembánál láttam egy épülő hidat, az mi lehet?
Attraktív helyszínek, lenyűgőző természeti csodák, gasztronómia, romantikus tengeröblök tömeg nélkül, mindez az őszi Adria különleges hangulatába öltöztetve.
Egy „roadmovie”-t ajánlok, Európa legfiatalabb államából Montenegróból. Célpontban a tengerparti régió, de aki a hegyeket szereti, annak sem kell könyörögni.
Tartalom:
Ki ne hallott már a Kotori-öbölről? Aki nem, annak mindenképpen itt a helye, aki már volt biztos vissza akar jönni. Nos, ez történt utazóinkal is. Első állomásként betámadják Európa legdélebbi fjordját, melyet ezúttal mindhárom dimenzióból feltérképeznek. Az égbetörő hegyek garantálják a sportélményt, a kristálytiszta tenger, a csobbanás élményét, a part menti tavernák pedig egytől-egyig a kulináris élvezetek tárházai. Valóban tejjel-mézzel folyó kánaán ez? Kiderül, akik velünk tartanak…
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Végül is GIANT Fastroad SL 1 2021-es lett a döntésem. Eddig csak 60 km-t mentem vele, viszont kijelenthető, hogy igényli a jó minőségű utat. A nyerget és a markolatot cserélnem kell, mert azok kicsit kényelmetlenek. Tudtok ajánlani hosszú távra való nyerget és markolatot? Köszönöm
Nekem eddig a fájós derekam ellenére a Scott Speedster 20 jött be a leginkább, minden tekintetben.
Volt sima montim, volt össztelós, most pár napja van egy cross trekking.
Mióta azt is tudom, mennyit bír a karbon villa... ha nem vagy nehezebb 70-80 kilónál, akkor országútra ezek az országútinak látszó gépek, picit komfortosabb geometriával nagyon jók lehetnek (szerintem).
Sajnos a kerekek általában a gyenge pont. A Scottom kerekeiben nem nyolcas, nyolcszáznyolcvannyolcas lett és el is tört egy küllője.
Rendes volt a bolt is, meg az osztrák partnerük is, kaptam egy DT szettet a scottos helyére.
Egyedül az volt a gond, hogy a 105 kilóm plusz az útravalóm, "kimaxolta" a gép teherbírását, ezt leszámítva simán bírta a beton utakat. Sajnos a földutakat nem szerette...
Én egy Merida fitness bringát hajtok 35-ös gumikkal már egy ideje. Menne, mint a távirat, ha meg tudnám hajtani. :-)
Éppen két hete mentem vele 145km.-t aszfalton, amiben volt 1000+ méter szint, általában 4-5%-os emelkedőkkel, de volt 10% környéki rész is. Tehát hosszú útra is alkalmas.
Erre a bicajra lehet csomagtartót, sárvédőt szerelni, szóval túrázni is alkalmas. A 35-ösnél vastagabb/szélesebb külső is belemegy a villába.
Elől 48-38-28, hátul 28-11-es kilences sor van. Én szeretem. HA cserélnék, akkor egy gravelt vennék, de sajnos az a konfig., amit kinéztem, kicsit drága.
Egyébként egy, szintén Merida MTB-t cseréltem le erre a bringára. Tapasztalatom szerint ugyanannyi erőfeszítéssel alig tudtam 2-3 km/h-val gyorsabban menni. Tehát nagy előrelépést ne várj, azt az edzettség fogja adni.