Na itt a pont !! "A Körös Volán (DAKK) járműgazdálkodási csoportvezetőjének, személyes, szakmai hibája." Ez itt Békés megyén nincs ! Csak Szegeden vagy Kecskeméten, vagyis a DAKK-nál ő pedig messze van ide. :-(
De ha nincs más, az indító diszpécser helyében még a seprű nyelet is beizzítanám, arra ültetném az utasokat, csak menjen valami, ne maradjon ki a járat.
------------------------
OFF
Az Andor utca akkoriban, 1979-ben, nem csak a VolánBusz, hanem az egész Volán szakma élgarázsa volt.
Voltak napok amikor 20-30 tartalék vagy váltó, távolsági kocsi is rendelkezésre állt.
Mégis előfordult egy nyári hétköznap hajnalban, hogy minden kifogyott, csak a Bpest-Dorog-Esztergom tartalék csuklósa maradt bent.
Én elvállaltam.
Mindenki megpróbált lebeszélni,hogy :
- nem jó ilyen hosszú útra, 230 km csak oda,
- nem való hegyi utakra (Szilvásvárad és Aggtelek környéke,)
- nem fogja bírni,
- sok utaspanasz jön majd,
- stb.
Induláskor (6,30) felálltam kis figyelmet kértem, és elmondtam egyenesen az utasoknak, hogy mi a helyzet.
Rendkívüli helyzet van, kérem megértésüket.
Bárkinek bármi óhaja van szóljon, megoldjuk.
Nagyon pozitívan fogadták.
Ennyit nem röhögtünk még egyik járaton se.
A Lázbérci víztározóhoz, Dédestapolcsánytól felfelé kapaszkodva a fél busz felajánlotta, hogy kiszállnak tolni, ha nem tudok felmenni.
Nagy röhögés támadt.
Persze fel tudtam menni, de hát ez egy 10 éves városi Ik-280 volt, nem egy 256.
Nem kell megdícsérni az indítót aki ilyen kocsit adott a vonalra, ha volt más lehetősége is.
Meg kell dícsérni ha nem volt más választása, de kerített egy kocsit, hogy ne maradjon ki a járat.
-----------
Anno nekem volt :
- Ik-266, tartalék busszal, Budapest-Jósvafő-Budapest és Budapest-Mezőhegyes-Budapest járatom is. Nem volt állandó, de sok év alatt előfordult párszor. Ott volt legtöbbször végig utazó, és hát Ik-266 műbőr ülésén a 230 km..................:-(((
- Egyszer volt Ik-280, négyajtós, városi kivitellel, Budapest-Jósvafő-Budapest utam, mert tényleg nem volt üzemkészen egyetlen más tartalék se reggel 4,30-körül az Andor utcában.
Néztek nagyon az utasok, de volt benne 34 ülés, a csomagokat meg mindenki a lába mellé tette.
Hogy ülné véresre a fenekét a nyugdíjazásáig az IVE-628-on az, aki a DAKK-nál alkalmasnak találja ezt a csodálatos buszt 70km-es helyközi járatra.... :(
Köszi. A kérdőjel nem volt véletlen. Visszakerestem, volt-e róla szó, és útazó tényleg beírta még októberben, hogy a selejtsorban áll. Ezek szerint ennyi.
Megválaszolva magamnak. Kifejezetten kevés utas volt. Szombati napon, nyáron... Mondjuk ritka xar a menetrendje... 40nel döcögés végig, és még így is sok helyre előbb beérett. Aztán jön a Solti észszerűtlen idejű szieszta... Ebédhez még korán, 10.20 tól. Az M7-esen Dújvárostól Siófok is maximálisan 75perc,nem 85.Szerintem Siófoki kéne járatni, és jó menetrenddel még aznap visszafordítani...
Eua-123 lehetett az mikor szalagavatómról mentem haza gyuláról 98-ban.osztálytársaim kisértek ki a pályaudvarra(a csajt állítólag megcsöcsörésztem és nem emlékeztem rá.arra se hogy a busz kerekét lehánytam).a busz szinére és a harmónika ajtókra viszont emlékszem.a hátsó ajtó lépcsőjénb ültem.hogy hogy értem haza? Jó kérdés.rendes volt a sofőr hogy felengedett a buszra.az utolsó járat volt.(21:50)