Keresés

Részletes keresés

dvd07 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 11293

Én azt a szerelőt aki beállította a kazánt az 30-ra állította ezt az értéket.Azt mondta hogy radiátoros rendszernél ott jobban kondenzál.Szerintem az azt jelentheti hogy annyi vízhőfok különbségnél kezd talán a szivattyú visszamodulálni!De aki ért hozzá javítson ki ,én is kíváncsi vagyok rá.

 

Előzmény: Csapszi (11292)
Csapszi Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11292

Akkor most mi is történik ha 10, és mi ha 30C°-ra van állítva?

Előzmény: Meister (11291)
Meister Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11291

Hát erre én sem jöttem rá, de valami olyasminek kéne lennie, hogy ha az előremenő és a visszatérő közt nagyobb az eltérés, akkor a szivattyút maximumon járatja, ha meg kisebb, akkor az alacsonyabb sebességen. De ezt csak én így értelmeztem, nem nyúltam végül hozzá....

Előzmény: Csapszi (11290)
Csapszi Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11290

Van egy ilyen menűpont a kazánunkon, amivel nem vagyok tisztában.

Mit tesz ez, és milyen értékre kell állítanom?

Talán látszik a képen.

 

Meister Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11289

Aristonom meggárgyult egy hete. Volt lakásfelújítás, ami miatt le volt szedve egy radiátor, de azt úgy tettem vissza, hogy -- elvileg -- nem maradt benne levegő. Több áramszünet is volt valamelyik nap.

 

Azt csinálta, hogy melegvízkészítéskor túlforralta a vizet, majd lekapcsolta a lángot, és a melegvíz hideg lett... Aztán meg bugyogott, pattogott...

 

Én persze légtelenítettem, de nem segített. Sajnos pont másnap utaztam el egy hétre, így az eszköz maradt, ahogy volt. Tegnap értem haza, ki is hívtam a szerelőt, de még egyszer légtelenítettem, csak most kinyitottam a két zónaszelepet a fűtési körben... Csodák csodájára megjavult, így ma feleslegesen jött ki a szerelő...

 

A lényeg a lényeg, hogy ha légtelenítitek a kazánotokat, akkor a fűtési rendszer ne legyen elzárva, hiszen (ezek szerint) arrafele tudja kidolgozni a levegőt...

KömKel Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11288

Ha nem boldogulsz a Winwattal, akkor küld át az alaprajzot és kiszámolom neked.

Sorry, de tanitásban nem vagyok jó és időm sincs rá :)

Előzmény: falco523 (11286)
Wattocsak Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11287
Előzmény: falco523 (11286)
falco523 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 11286

Szia!


Próbáltam a Winwattot, de nem minden világos, nincs valami kézikönyve ami részletesen leírja a beállításokat?

Segítséget szeretnék kérni tőled, nem sűrgős, így tudok várni.

Köszönettel: falco523 

Előzmény: KömKel (11229)
NLaslo Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11285

A mágnes egyiket sem vonzza.

Előzmény: KömKel (11265)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11284

DE akkor se mondhatjuk...ják azt, hogy "ha (fémből van) nem fogja a mágnes, akkor alu" !!!! :-)

És ez volt itten a lényeg.

Előzmény: dvd07 (11283)
dvd07 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11283

A KO33-at nem fogja a mágnes a KO36ot pedig fogja!!!

Előzmény: joevagyok68 (11279)
KömKel Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11282

A turbósnál továbbra is fenntartom a véleményemet. 

(a belinkelt oldalon nem görgettél lejjebb, ahol készüléktipusonként ott van mit fogadnak el kéménynek)

Előzmény: joevagyok68 (11281)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11281

A turbósnál ? 

Kettő !

 

Előzmény: KömKel (11280)
KömKel Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11280

Gyóvanna... most az egyszer igazad van.

De ne szokd meg :P

Előzmény: joevagyok68 (11279)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11279

"egyébként mágnessel/mágneses szerszámmal megpiszkálod, és rögtön rájössz melyik-melyik)"

Rövid időn belül már másodszor és félve kérdem meg, hogy  biztos ez ?  :-)

Mert én másképp tudtam..

ÉS ezért lementem megnézni az émi minősítéses béléscsöve,.és NEM tapad hozzá a mágnes !

A minősítés kódja :1415-CPD-85-(c-32/2010).."korrózióálló acél kémányr.

Meg ilyen is volt rajta (bár megkopva egy kicsit, lehet nem minden pontos).

DIN 1856-2.2009,,,xxxxD-V3-xxL20-60

És mondom még1x, nem fogja a mágnes !

Van rozsdamentes DB tartály , azt fogja, van rozsdamentes mérlegfedél, azt is fogja

Vannak saválló lemezdarabok, azokat se fogja....

 

"I tt szeretnénk felhívni figyelmét, hogy béléscső vagy szerelt fém kémény választásakor mindig győződjön meg róla, hogy az adott termék saválló acélból és nem csak egyszerű, rozsdamentes acélból készült. A rozsdamentes acél az élelmiszeripari eszközök alapanyaga, egy ferrites (vonzza a mágnes) anyag, amely a füstgáz savas hatásának nem áll ellen, a fűtés tökreteszi a rozsdamentes acélt. Vegyes tüzelésű kémények alapanyagaként kizárólag a saválló acél felel meg."

http://www.femkemeny.hu/

Előzmény: KömKel (11265)
KömKel Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11278

Maximum 5 cm-el szoktunk befordulni, de ha 2 cm megy csak, akkor 2 cm XPS is elég.

Előzmény: klaca500 (11277)
klaca500 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11277

Lehet igazad van, de még egész újak. A tokok egyébként a fal belsőoldali síkjában vannak. A szigetelő anyagot egyébként csak a homlokzati részre vagy az ablakhelyek belső oldalári is rakják? Ha igen, akkor tulajdonképp 10 cm-es szigetelésnél 20-al kissebb lesz az ablakok helye?

Előzmény: monyesz (11276)
monyesz Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11276

Gerébtokos.

 

Jó lenne a régieket kiszórni, és utána hőszigetelni, azt ugyanis rá kell borítani a tokra.

Előzmény: klaca500 (11275)
klaca500 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11275

A bejárati ajtó műanyag, az ablakok egy része bukó/nyilló thermo üvegekkel, illetve kettő régi típusú dupla keretes sima üvegezéssel. Nem tudom, hogy jó-e a megnevezése, de a lényeg, hogy két keret van ami külöl-külön nyitható. Talán dupla tokosnak hívják? Nem tudom. Az ablakokba szeretnék majd új szigetelt üvegeket tetetni.

Előzmény: monyesz (11272)
Csapszi Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11274

Kaposváron van egy társasház, amiről egy vihar alkalmával ledőlt az egész, egyszerre.

Előzmény: monyesz (11272)
Csapszi Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11273

Megnéztem. 250ft volt darabja. 5 darabot tettem egy táblához, ami fél négyzetméter.

 

Előzmény: klaca500 (11271)
monyesz Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11272

Nekem dűbelezve van, de a szomszéd az ősszel úgy felrakatta dűbel nélkül, hogy ihaj!

12cm-t rakass. A nyílászárók milyenek?

Előzmény: klaca500 (11271)
klaca500 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11271

Nekem mondod! Minden egyes jól hangzó ötlet után sorozatos sokk ér az árak láttán. És mindig jön valami újabb kiadás. Előszőr azt mondták tegyek 5cm EPS-t, majd 10-est, de ehhez kellenek már a dűbelek, most raknék 15-16-ost de ehhez már nem jók a másikhoz valók, úgyhogy már kezdek hozzá szokni.

Előzmény: Csapszi (11270)
Csapszi Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11270

Azért nem teljesen van így. Nekem a 16centinyi EPS-hez a dübelek már aranyárban voltak. Nem lehetett kapni műanyagot, hanem csak fémet. Nem emlékszem a számokra, de sokkot kaptam anno.

Előzmény: klaca500 (11269)
klaca500 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11269

Köszi.

Én 10-12-es EPS-re gondoltam, de ha vastagabbat teszek már nem oszt nem szoroz. Már úgy értem, hogy nem dob a számlán olyan sokat. Az aljzattal sajna em tudok mit kezdeni. Arra már nem lenne keret, hogy felveressem a betont és újra csináltassam plusz újra burkolni. Tetőterem nincs, valahogy a mennyezet szigetelését kell megoldanom utólagosan. Csak az marad, hogy felülről 15-20cm üveg vagy kőzetgyapot leterítve. Végül is úgy sem használjuk a padlást semmire.

Előzmény: Csapszi (11266)
Wattocsak Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11268

Sokkal egyszerübet tudok!

Vizuális kapcsolatot kell létesíteni a pár évvel ezelőtt betett béléscsővel!

Ha sikerül akkor az saválló, ha nem akkor az alu volt!:-)

Előzmény: KömKel (11265)
Csapszi Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11267

Meg ha a saválóval elvágja a kezét, nagyon nehezen gyógyul. :-)

Előzmény: KömKel (11265)
Csapszi Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11266

A felújítás gyakorlatilag csak idézőjelben igaz. Két darab főfal maradt meg öszesen a régi házból, az sem teljesen. :-)

A falak 38-as N+F tégla lett. A régi 45 centi körüli salakbeton volt.

10 centiméter EPS a falon, az északin 16 cm. Mennyezet 20cm, az aljzatban 5cm.

Új nyílászárók.

Nem utólagos a szigetelés, hiszen a födém is cserélve lett, a tetővel együtt.

A tetőtérben, a tetőn 25 cm kőzetgyapot van a gipszkarton alatt.

 

A régi fogyasztásom kb.2000m3/év volt eddig.

Most a leghidegebben(-10-15C°) 8-9m3/nap.

 

Szerintem az is spórolás, hogy a folyamatos üzem és a szigetelés miatt, ugyanolyan komfortérzethez jó 1-1,5C°-al alacsonyabb hőmérséklet is elég.

Persze ,ahhez pár hét kellett mire eltaláltam a kazán beállítását.

Meg szerintem a termosztát sem mindegy.

 

Most 22,5C°-ot tartunk folyamatosan.

A szigetelés hatásának érzékeltetésére még, hogy ha este 10 körül leállítom a fűtést, akkor reggel 7-ig max 1,5 fokot csökken a hőmérséklet. (Kinti 0 fok körül.)

Előzmény: klaca500 (11264)
KömKel Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11265

"hogy nem tudom megkülönböztetni az alumíniumot a saválló acéltól"

 

Nincs benne a véredben a nemesfém-szakma, látod... :D

(egyébként mágnessel/mágneses szerszámmal megpiszkálod, és rögtön rájössz melyik-melyik)

Előzmény: quint (11260)
klaca500 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 11264

Köszönöm szépen, sokat segítettél.

Azt esetleg elárulod, ha nem vagyok túl indiszkrét, hogy milyen vastagok a falak és milyen vastag szigetelést tettél fel? És mivel szigeteltél? A mennyezetre mekkora ment fel? Bár ha megemelted akkor gondolom nem utólagos a szigetelés, hanem lépésálló a betonozás alá. M3-ben elárulod a fogyasztást a Fég-gel?

Előzmény: Csapszi (11261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!