Téged külön és itt a hálón egyedülállóan meghívlak okt. 4-ére hozzám, hogy elszívhassunk egy békepipát. Igaz hogy ott zetor csak egy motor lesz, az is egy UE-28-ban.
Nagy Anikó magyar hangja bükkhegyi vagy nadragulyagödri andrás. Azért csak van visszacsatolás, már nem hogy a nevét nem meri használni, de a régió sem stimmel. Ez a dutra előszőr 1,3 milláért próbált szerencsét. Mikor van 4 darab dutra kereket azonos gumikkal eladó? Ha a többi ment a lecsóba. Azok is százezer feletti áron indultak most ötvenezertől hirdetve, ha odamész akkor több mint bármikor eddig.
Mint már beszéltük mi nem jelentünk fel senkit soha, de bojkottálhatjuk a vásárlást.
Dutrás ne vásároljon bükkhegyi aranyszívemtől semmit, mert amúgyis meg lenne vezetve.
Hasonló jópofa gyerek volt Mezőkövesden is, a sunyi besimuló orcátlan képével.
Ezek a "magyar" gyerekek roszzabbak mint a cigányok, mert azok mindíg olyanok voltak amilyenek, de ezek az új vámszedők nagyon meg tudnak károsítani cigány harcmodorral.
Megint hírdet a barátunk! Bükkhegyi Andás,állnevén Nagy Anikó szinte potom áron hírdeti a gépet!Ha nem sikerül eladnia,2 hét múlva hírdeti majd a darabjait. Jóravaló Magyarlelkű gyerek,csak keveset borogatták/rá a kerti asztalt/!!
Valóban ritkaság, a három testvérből talán ebből van a legkevesebb. Dolgozóban estleg a fél tucatot sem éri el.
Felénk elhíresült, hogy ez a legrosszabb konstrukció a váltóját illetően. Azonban akiket ismerek és rendbe vannak téve, évek óta kifogástalanul dolgoznak, van még turbós is.
Üdv Mindenkinek. Bocs hogy MTZ-és létemre idepofátlankodom de ma öszzeakadtam egy ritkasággal,legalább is számomra az , Kb 1966 körül láttam ilyet élőben így nem tudom kiálni hogy ne tegyem be ezeket a képeket . Videót is készítettem csak még nem töltöttem fel.
Szia. Bocs, hogy csak most léptem be. Igen, az ülés alatti gumira gondoltam. Szelepház nem volt benne, illetve a helye sem. Nekem kellett kilyukasztni, meg áttenni a régi szelepházat bele. Ha jól emlékszem 2800 Ft körül volt még a nyár elején. Hívd fel őket. Egy telefont megér, hátha van még belőle.
Nekem csak a hengerfejtömítő gumikarikáik voltak kifogásolhatóak... különben én is szeretem a stílusukat, mert számontartanak mióta vásároltam náluk...
Én is meglepődtem,hogy nagyon ritka kuriózumnak számító alkatrészeket is tudnak adni.Igaz én már ismerem őket indulástól kezdve még az Izsáki kisboltból.
Amennyiben nem vagytok biztosak,hogy hol mit kaptatok akkor egyszerű a történet.Kint kössétek ösze a kpl izzító sort és áramot neki és szemmel látható lesz,hogy mit csinál a gyertya és az ellenállás ill. a kontroll szál.
A NAGYTRAKTORT én is csak dícsérni tudom. Az én masinám nem dutra (legyen ennyi elég nehogy felálljon a szőr az itt élőhelyező DUTRA-sok hátán......lehet, hogy már ennyitől is?), de az is megvan már 40 éves. A főfékhengerek közötti kiegyenlítő kellett volna, most nyáron. Cikkszámom volt, de az itteni boltok csak hasonlót tudtak volna, ami nem ugyanaz, mint az eredeti. Telefon Kecskemétre.-? - Van. - Postán szeretném. -Rendben. Úgyéreztem majdnem visszakérdeztek mennyit küldjenek. Gyorsan összegondoltam milyen kuriózumok kellenek még, de csak egy ülésmembrán jutott az eszembe, hogy ki legyen használva a csomag. Az is volt.
Szóval csak bátran kérdezzünk Tőlük, úgy okosodunk..
Juteszembe! Valaki nem tudná idecsábítani Őket, hogy bötüvel veregethessük a vállukat. Hátha jól esne Nekik a dícséret a következő 25 évre. (X)<=rekl.
Nekem az Ezresben,az 50-esben,a 28-asban is MTZ 50 es izzítás ellenőrző van,és mindegyik tökéletessen izzít. Kecskeméten a Nagytraktornál csak egy fajta izzítás ellenállás van,sz.tem 4 hengeres motorhoz való,ugyanis honvédségi készleteket vásárolt meg.
Igen azt! Most kérdeztem rá! Az izzószál (le van hajlítva, csak be kell rakni) 199+áfa, az előtétellenállás 4 hengereshez 490+áfa. Van egyébként a gyertyákat összekető lemez is. Nagy hirtelen el is felejtettem megkérdezni hogy 213-hoz is van e előtétellenállat, de elképzelhető.
Postán is nagyon szívesen elküldik, de érdemes több dolgot vásárolni, mert azért máshogy hangzik az ezerpárszáz forintos posta 500, mint mondjuk 5000 Forintos összeg esetén...
Komolyan azt állítod hogy bemész a nagytraktorba és kérsz kantal huzalt vagy 3,8 v os előtét ellenállást és kiszolgálnak?
Én csak izzító kontroll lámpát kértem és úgy néztek rám mint a vett malac.
Pedig Győr és környékén a legnagyobb alkatrész kereskedés. Nem is hallottak ilyenről.
Elküldhetnéd a pontos címét elérhetőségét az üzletnek, mivel van már legalább 6 db vadonat új házam (sószóró) amiből az ellenállás huzal ki van herélve. De eléggé oda vannak az előtét ellenállások is a kis dutrán, szívesen kicserélném ha sikerülne vennem.
És köszi a precíz levezetést izzítással kapcsolatban.
Vagyis 6.8V os ellenálláshuzal kellene. Mivel 3.4 V-osat még lehet kapni, mi úgy oldottuk meg hogy egyet tettünk a két gyertya közé egyet pedig a testlemez helyére. Így máris kijön a feszkó. Persze ha a gyári nincs meg....
Ja és a sorban kötés ugye azért van mert ezeknek a régifajta gyertyáknak nagyon kicsi az Ohmos ellenállása
Egyébként lehet hogy hirtelen felindulásból hülyeséget írok, de azthiszem a Csepelnél van biztosítva az izzítóáramkör, ha jól emlékszem a párhuzamkapcsolón! De ennek még utánanézek a kapcsolási rajzok közt, meg a gépen....
Nos izzításhoz fűznék hozzá pár szót! Csepel motoroknál az izzítógyertya, az előtétellenállás, és a visszajelző anyaga egyaránt kantal-D.
Na vegyünk egy hat hengeres Csepel motort. 6 darab izzítógyertya van benne, tehát 6*1.7 volt, azaz 10.2V plussz a "sószóró" aminek 1.8 a feszültsége. 10.2+1.8=12V
Négyhengeres motorban 1.7V*4=6.8V. Mivel itt is 12V a névleges feszültség jön plusszba az 1.8 Voltos jelzőellenállat, és 3.4 Volt névleges feszültségű előtétellenállat.
Egyébként gyertyánként átlag 65W a fogyasztás.
A jelzőellenállás pedig 1.8V 38A és egy 1.8 mm átmérőjű kantal huzal kell bele, amit én legutoljára kecskeméten vettem párszáz forintért a nagytraktorba.
A külső sönt ellenállással nem illik játszani mert az valójában egy védelem mondhatnám biztosítéka az izzító körnek, arra az esetrte ha valami hiba folytán nem állna le az izzítás. Ugyanis az izzítást mint nagyáramú kört nem lehet biztosítékkal védeni, viszont ha az izzító gyertya zárlatos lesz azzonnal leég a csoportkábel rosszabb esetben a gépünk is.
A kettő vagy négy hengeres izzító kontrolok között nincs nagy ellenállás beli különbség de azért van. Régi épfusoktól lehetett szerezni legalább négy féle kontroll betétet ezek között volt sima egy szál meghajtva, egy, illetve két spirálba tekertet.
Sajnos az alkatrész kereskedésekben általában az MTZ be valót árulnak és ezzel be is fejezték, ebből lehet főzi. Legutóbb mi egy MTZ -t heréltünk ki de rendesen működött a dutrában kb. 20-30 mp volt az izzítás ideje.
Este utánna nézek és leírom mi a legbiztonságosabb megoldás.
Kössz, valószínű, hogy így van. 3 kis dutra elektromossága lett gatyába rázva a napokban, de egyikben sincs perfekt cekász, kiégve, meg rézdrót belebuherálva.
Szerintem a különbség az izzítógyertyák közötti áthidalókban van. Hotib kísérletezett különféle áthidaló ellenálláshuzalok beépítésével, mire elég fürgén izzított neki a kisdudu. A "sótartó"- ban egyformák vannak tudtommal.