A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Köszönöm a választ, ha csak ennyi baja lesz akkor nem csúfítom el bukócsővel. Meg igazából normális csövet nem találtam rá. A lengyelek amit árulnak az nagyon ocsmány szerintem.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Ha elborul egy boxer bömös, mekkora kár keletkezik benne bukócső nélkül?
A hétvégén motoros találkozón voltam Tiszaföldváron ahol nagy volt a tumultus, és láttam majdnem eldőlni egy Hondát a járdán. Azóta motoszkál az agyamban, ha felborulna a motorom milyen bajai lennének. Szelepfedél cserével megúsznám vagy nagyobb baja is lenne?
Ha valakinek van ilyen rossz tapasztalat megoszthatná velem.
Karbi szinkront állítottam a R45-ön. A jobboldali vákum csőben 6-8 csepp benzin gyűlt össze a szinkronállítás végére. A baloldaliban csak a benzinpára remegett az alján, de amikor lehúztam abból nem csöpögött ki semmi.
Rendeltem tőlük az év elején, minden rendben volt. Sőt! Abban egyeztünk meg, nem postázzák, hanem Budapesten veszem át a cuccot utánvéttel, de elb@szták, nem hozták fel, hiába mentem érte. Másnap költség nélkül házhoz hozták, és ekkor fizettük is ki a rendelést.
Mindezek mellett az egyik tétel nem volt jó a géphez - nem a cég, és nem az én hibámból. Mikor ezt jeleztem, szó nélkül cserélték, ráadásul szintén felhozták Bp-re, volt róla hivatalos csereszámla, stb.
Összegezve tehát elégedett voltam velük.
Viszont olvastam negatív tapasztalatot is róluk ezen a fórumon.
Bár a helyiek agyon fogják ütni az arra tévedő zöldeket, ha a fele társaság megélhetése kútba esik az elmaradt turisták hiányzó €-i miatt (ahogy van is erre vonatkozás szövegben), mindeközben a zöldek nápolyi, római, velencei légkondis lakásukban nyilván nagyon elégedettek önmagukkal és eredményeikkel.
Maradt a vizes GS-ről egy 1.857! Km-t futott, makulátlan állapotú Metzeler Roadtec 01 hátsó (170/60 R17) gumám. Ha valakit érdekel az új ár fele plusz posta költségért viheti.
Bevallom, eddig mereven elzárkóztam a terephasználattól, (illetve ott csak mtb) de tegnap úgy alakult, hogy egy mtb verseny nyomvonalát kellett megnéznem, és éppen motorral jött össze. Szóval probléma nélkül teljesítettem, sőt élveztem is. Persze a motorom is meglepően jól tűrte (nekem Anakee 2 van fent), a nemrég belinkelt videó is segített, hogy belevágjak, mert elképesztő mit tud ez a gépezet.
Aztán vannak K-re terveim, amihez elengedhetetlen a terepes tudás, így ha lehet én is csatlakoznék.
Ez engemet is érdekelne alkalomadtán.. Csak még gyorsan le kéne koptatnom a kb. 3-4e km-nyi felületet a Nextről és akkor mehetne fel nekem is valami terepbarátabb gumi, mondjuk én egy sima Tourance-ra gondoltam.
Oké, holnap elmegyek erdélybe, a jövő héten Aegon MotoRun, aztán cserélek kereket :) Egyébként merre van itt a közelben olyan? Nekem kezdő bénáknak való kell :)
Egyszer próbálj ki egy ilyen gumit és akkor rájössz, hogy teljesen más mint az, amire gyerekkorodból emlékszel. :) Kinézetre tényleg a krosszgumikhoz hasonlít jobban, viselkedésre viszont az utcai gumikra. A ringen a pályacsúcs kivételével nem kell lemondani semmiről, ezzel is telipofával lehet lábtartóig döntögetni, és nem fog megcsúszni sem. De nem akarok én senkit rábeszélni semmire, viszont az továbbra is fura, hogy saját tapasztalat nélkül eldöntötted, hogy ez rázza a kormányt és nem tapad. Holott de.
Mondhatjuk persze, hogy a tapadásból sosem elég, de kissé cinikusan még azt is mondhatnám, hogy az extrém nagy tapadás, meg a 10e km alatt elkopó sportgumik közútra az igazi marketing bullshit. :)
Bike-R-rel mentem Szlovákiában én a GS+Tourance Next-el, ő meg az AT-n a Magadant is megjárt szétfoszladozó TKC80-al. Próbáltam tartani vele a lépést de férfiasan bevallom, volt ahol már nem mertem úgy menni mint ő, simán ott hagyott, holott az AT sem egy utcai sportmotor, és a TKC sem tapadhat jobban mint a Next. Úgyhogy részemről én inkább magam fejlesztésére próbálok koncentrálni, mert nem a "mindig-tapadó-soha-meg-nem-csúszó" gumi az elesés ellenszere, - ilyen nincs is - inkább a megcsúszást kontrollálni képes, jól motorozni tudó motoros lesz a kulcs a sikerhez, szerintem.
Így van, a krosszgumi amivel "alig várom, hogy lemenjek az aszfaltról" na az teljesen más kategória mint egy Wild, Karoo, stb. Ezek kinézetükben - hogy úgy mondjam - nyomokban terepgumira hajazó elemeket is tartalmaznak, tényleg rohadt jól néznek ki, de tapadásban és egyéb tulajdonságokban sokkal jobban hasonlítanak az utcai gumikra, mint az enduró és krosszgumikra. Ezek szerint a kedves fórumtársunk úgy mondott róla véleményt, hogy nincs vele saját tapasztalata..
Nem, itt nem ez van. A krosszgumi más pálya. Ez a gumi, ami a fotómon van nem kimondott terepgumi, a gyártó ajánlása szerint 50-50% terep-aszfalt használatra van tervezve, ezért aszfalton is kiszámíthatóan viselkedik. A krossz gumi meg csak terepre való, ezért szar az aszfalton. Egyébként az Anakee Wild-nak meg van adva a forgásiránya is, a krosszgumikon - amennyire tudom - ilyen nincs.
Megéri? Mi éri meg? Mikor mondjuk azt, hogy megéri? Az árát nyilván nem hozza vissza és befektetésnek sem túl jó. Sosem értettem ezt a megéri-e kérdést egy hobbival-szenvedéllyel kapcsolatban. Mivel a motoromat 80%-ban nem arra használom, hogy A-ból B-be jussak, vagyis a használatának célja majdnem kizárólag az élvezkedés, így ez egy teljesen irracionális felhasználás, amivel kapcsolatban nem lehet megéri-nem éri meg fronton elmélkedni. Ha már mindenáron ebbe az irányba akarsz menni, akkor inkább azt kéne vizsgálni, hogy mennyire 'fájdalmas' a költségvetésednek az erre kidobott pénz? Ha nem túlzottan, viszont nagyon sok élményt ad, élvezed a dolgot, akkor talán kimondható, hogy megéri. Ha a dolog költsége anyagi nyomorba dönt, kölcsönökből fedezed, ami hosszútávon elég fájdalmas tud lenni, akkor talán nem éri meg. De ezt ki-ki eldöntheti magának. Nem vagyunk egyformák, sok ember olyan dolgoknak tud örülni, amik számomra teljesen érdektelenek. És nyilván fordítva is így van. Ízléseken nem vitázunk ugyebár :)
Az utolsó mondatodat nem igazán tudom értelmezni. Én nem fotózom a gépem, nem is fetisizálom, nincs folyton ápolgatva, polírozgatva, számomra használati tárgy ami élményt ad. Aki meg fotózni szereti, az meg függetlenül teszi ezt a motor márkájától, ez nem egy BMWs betegség, csomóan istenítik a csoppereiket, krúzereiket, miközben én bottal nem piszkálnám egyiket sem. De ez meg az én dolgom :) E tekintetben nincs olyan, hogy örök igazság, kinek a pap, kinek a paplan :)
Csak annak kapcsán reagáltam először, hogy van crossmotorom, és alig várom, hogy lemenjek az aszfaltról, annyira rossz a futás kultúrája ott.
Gondolom, itt is ez van... ezért furcsállom, hogy felrakjátok ezeket, hisz a GS tulajok bevallottan és a statisztika szerint is 95-98%-ban aszfalton mennek... a "néha terep" megér ennyit?
Persze qrvajól néz ki egy ilyen GSA, talpig bukócsőben, aludobozokkal, küllőssel és irdatlan bütykös gumikkal - a lemenő napfényben, a KVház teraszáról nézve :))
(ezt most nem neked szántam sértésnek, de kutya legyek, ha ez az effekt nincs benne)
Ha túrázni mész, a többi súly adott, a különbséget a motor súlya adja. Az meg annyi, amennyi. Egyébként meg nem járok folyton feldobozolva, oké a hátsó az mindig fenn van, de az oldalsók csak szükség esetén. Amilyen terepre én kimerészkedek, oda a GS tökéletes motor. Ha más lenne a vágyam, akkor krosszoznék, de mivel az első próbálkozásom alkalmával akkorát estem mint egy ólajtó, ezt annyira nem erőltetném :)
Ha csak "mondod" az nem baj, de ha hiszed is... üresen lehet, hogy annyi, de menetkészen, feldobozolva... meg ugye rajta van általában a vezető is, és máris 360 kg gördülő tömegnél tartunk.
Mentem már nagybütykös gumival aszfalton. Persze ha az ember jobban hisz a BMW marketingeseinek, meg a fizetett tesztelőknek... :))
Igen, láttam, hogy 2 szetted van, a kérdés nem is igazán neked szólt, nevezzük inkább költői kérdésnek :D
Miért szerinted ezzel a gumival aszfalton olyan ördögtől való dolog motorozni?! Ennyi erővel terepre se vigye az 5 millás motort nem?! Csak mert az azért veszélyesebb mulatság mint egy teljesen road legal gumival aszfalton motorozni. Néhányan szerintem nagyon túlmisztifikáljátok itt ezt a tapadás kérdést, egyrészt a legtöbben itt még ennek a guminak a határain belül motorozunk, aki meg jól motorozik az nem fog beszarni akkor sem ha neadjisten egyszer-egyszer megcsusszan alatta a vas. Ha meg olajfoltra mész ott kb. tök mindegy, hogy milyen gumi van a gépen.
A "nem kell különösebb kompromisszum" szerintem teljesen igaz, ez egy tényleg kiváló gumi, a szűk keresztmetszet még ezzel is inkább a motoros bátorsága lesz és nem a gumi tapadása. A legtöbbünk motorozási tudásához bőven elég ez aszfaltra. Persze annak nem ez való aki közúton is a tizedeket faragja, de leírta Yossa is, hogy mire vette ezt, arra meg sztem tökéletes lesz neki. Én pl. a hasonló karakterű Karoo3-al ugyanúgy lábtartóig döntöttem a GS-t mint a Next-el, nem csúszkált alattam a gép, megbízható gumi volt még esőben is, a hátránya leginkább a hangjában és a kagylósra kopásban érhető tetten, de én vállalom a véleményem, hogy aki néha megy terepre annak teljesen jó választás egy ilyen, engem is meglepett de aszfalton is alkalmasak ezek akár nagyobb sebességű, sportos közlekedésre is.
MÁS. A reklám helye: Haverom árulja az újszerű, S-es méretű, fehér SHOEI GT AIR Wanderer sisakját, mert kicsi lett neki, kétféle méretű arcpárnával, közel féláron. Nagyon egyben van, én vinném de sajna nekem is kicsi. Akit érdekel kattintson a hirdetésre.
Teszteket olvastam - pl hegylakóknál volt tartósteszten ez a gumi - meg felhasználói véleményeket. Ezekben ez volt. Lentebb azt is írtam, hogy majd kiderül, még nem próbáltam. Meg azt is írtam - fénykép is van ám - hogy másik felnin van és majd akkor teszem a motorra, ha terepre készülök és azt is írtam, hogy napi használatban Scorpion Trail II van rajta.
Van még kérdésed? Úgy tűnik csak írsz, de nem olvasol.
Ma voltam a Wallisban, leadtam a motort, nálunk is megy a visszahívás, az enyém is érintett. Ellenőrzik, vagy javítják, vagy cserélik a villát, ha szükséges.
Elvileg de. Viszont az a helyzet, hogy az alufelni már kapott két komolyabb felütést - ami igazából csak esztétikai hiba, mert centírozható és nem is ereszt - ráadásul a küllős jobban tetszik, ezért napi szinten az van a motoron. Hardcore terepre amúgy is alkalmatlan a motor is, meg én is, így amit én tudok abszolválni, oda az alu is megteszi, ha meg sérülni kell, inkább az alu sérüljön :)
Az. Eddig csak jókat olvastam róla, azt mondják aszfalton sem kell különösebb kompromisszumokat kötni vele és vizesen is jól tapad. Majd kiderül. Hangja biztosan lesz, de nem ez lesz a motoron állandóan. Vettem egy komplett felnikészletet (küllős) azon Pirelli Scorpion Trail II van, aszfalton azt használom, ez meg marad olyan alkalmakra, amikor több a terep. 15 perc alatt átszerelem, így nem nagy ügy :)
Mi 6-7 éve voltunk ott először. Akkor a látvány varázsa elterelte a figyelmet a nem éppen jó útról. Tavaly ismét voltunk, örültünk a felújított szakasznak,ami kiderült csak néhány méter. Transzalpina nekünk jobban tetszett.
Nem tudom korábban milyen volt, javítgatások, újraaszfaltozott szakaszok vannak, de újra aszfaltozva nincsen.
A Transzalpina eleje nagyon jó, ott lehet döntögetni rendesen, fentebb már az ember amúgy sem akkora májer ( legalábbis én ), onnan már nagyot lehet esni. Ott már úgyis jobban csak nézelődtem. Szalagkorláttal is fel van már szerelve többnyire.
Szabadon lévő állatokra figyelni kell, volt birka, szamár, kecske, szarvasmarha... minden! Túra társam elütött egy kutyát, még szerencse, hogy ott lassan ment.
A Szent Anna-tóhoz vezető út tényleg katasztrófa, én 3 éve és 2 éve is voltam, akkor még a 125-ös kis csopper nyergében. Most pénteken indulok (egyedül) Erdélybe, de idén azt az utat meg sem próbálom. Lesz viszont helyette Transzfogaras, Transzalpina. Már ha összejön minden a tervek szerint.
kb. ez a terv... (de lehet hogy megfordítom az útirányt, még nem döntöttem el, időjárásfüggő)
A hasadékot végigjártuk gyalog, odafelé a patak mentén, visszafelé a "déli" gerincen. Jó kis túra volt, fantasztikus kilátással :-)
Mi tavaly előtt voltunk. A főbb utak minősége valóban nem volt rossz, de a mellékutak a szartól a siralmasig bármit fel tudtak mutatni. A mélypont a Mohos tőzegláphoz (Szent Anna tó) vezető szakasz volt.
Mindenhova hiba nélkül jutottam el, valóban kicsit zagyva volt a fogalmazás ;-)
1. kép Transzfogaras, 2. kép Tordai hasadék.
Forgalom az nagy, viszont az utak állapota kifejezetten jó, igaz néhol kátyúkkal, még autópályán is. Az úthálózat folyamatosan megújul, autópályák épülnek. 5 éve voltam kint utoljára, azóta is látványosan fejlődtek.
Tegnap a lenti problémával szembesültem. Hazaérve meghúztam az akkumulátorsaruk csavarjait, és megszűnt a hibajelzés. Érdemes lenne vele foglalkoznom? Töltőáramot mérni, esetleg akkumulátort cserélni?
Felszólításodnak eleget téve végignéztem a hirdetéseket, nem találtam hátsó kapaszkodó helyére felszerelhető topcase tartót/csomagtartót?/. Érdeklődnék van-é, vagy valakinek esetleg?
Egyszer próbáltam én is egy kicsit lefejteni; a leeresztőcsavarral játszva engedtem ki kb. 1-1,5 decit. Igaz a karomon végigfolyt a fekete arany, volt mit takarítani, mosakodni, de sikerült.
A társaság nagy része a szabadságát tölti de TE, aki a munkahelyeden ücsörögsz és megöl az unalom, kérlek nézd végig a hirdetéseimet és kárpótold magad egy kis shoppingolással :) /no meg persze engem is :D /
Erdélyben van sok csodás hely, de mire eljutsz azokhoz, az halál... A köztes részek helyenként kifejezetten csúnyák, kellemetlenek, de mindenek előtt lassú, és gyötrelmes.
Igaz, mi nem motorral voltunk, két keréken talán lendületesebben lehet nyomulni.
Ez a Transzfogaras? Sajnos mi ködben-havasesőben jártuk meg, de annak is volt egy hangulata.
Asszem sikerült nyakon öntenem a bömbit. Pedig tisztában voltam vele hogy átbaszós ha azt mutatja hogy nincs benne olaj. Most akkor mi legyen ebből nem lehet leszívni.
Nálunk is vannak ilyenek a fővárosban, de leginkább csak tűzoltó versenyeken vannak bevetve, élesben káresetnél leginkább a Honda zagyszivattyúit használjuk. Könnyebbek, ezáltal sokkal mobilisabbak. Emlékszem egy ilyet (nem 1200 csak 800ccm a blokk benne) döglődő akksival próbáltunk hárman berántani, de csak annyit tudtunk elérni, hogy leszakítjuk a berántózsinórt, amit nem is értek miért raktak rá... :)
Van egy repedezett pillangószelep gumicsonkom K1100LT-nél, beszerezhető? ...csak a váltó felőli hengeré van megrepedezve, a többi patent, az, amivel a hengerfejhez csatlakozik a pillangószelep háza. ...nem szeretném, falsot szívjon egyszer csak.
Árat és cikkszámot esetleg tudtok? ...csak eredetit szerelek fel, még ha drágább is, tanultam már ilyen téren.
Én nem rég vezettem egy jó ütött kopott w123-as mercit (diesel). Előtte nem hogy ilyen öreget, de semmilyen Mercit nem vezettem soha. Na én is vártam, hogy majd olyan lesz mint egy régi autó, amiket én ismertem (KGST szarok), de meglepően könnyű volt boldogulni vele, teljesen jól használható autó.
Amiről ti beszéltek az nem egy régi autó-új autó különbség, hanem a mai autókat méritek a KGST tervezési és kivitelezési hibás csodákhoz...
mikor az E30 kijött már évek óta futottak a Golf dízelek. '79vs'82 és a Golfok hamarabb "árasztották el" a magyar placcot. Szóval azért járkált sok kisebb dízel az ARO-nál.
A Kadettet nem tudom, de amikor egy katonatársammal bementünk a helyi ATI-hoz, hogy levizsgáztassa a BMW-jét (talán e30?), akkor annak úgy nézték a motorterét, mint egy lezuhant müholdat. Abban az idöben ugye az ARO volt a legkisebb jármü Diesel-motorral.
Alul az órában a kis fogyasztásmérötöl pedig mindenki kiakadt. Szerintem hetekig megvolt a téma utána... :-)
Ha pl. csak Ladával nyomtad, és átültél egy kispolákba, hiába tekerted a kulcsot, nem indult - merthogy az ülés mellett kellett egy kart felhúzni. A levegős VW-ekben a fűtés szabályozása az ülések között volt.
De nem az "egyszerű" kezelőszervek miatt volt más: ahogy Eko írta, nem volt mindegy, hogy milyen hideg van, mennyire meleg a motor, hogy állítottad le előző este, túlszivatod-e, stb. Nem volt szervo sem a kormányon, de korábban a féken sem. A diagonal gumikkal másként kellett bánni, mint a radiállal, a farmotorosok üres csomagtartó mellett tréfálkoztak - főleg esőben, vagy havon, a 2 üteműeknél figyelni kellett a benzin-olaj keverési arányra, a wareszt, trabit, barkácsot ildomos volt tartósabb menet közben néha "levegőhöz juttatni" (visszaejtett fordulattal gurulni), a direkt meghajtott ventilátoros autóknál hűtőtakarót betenni, hogy melegedjen a motor a fagyban is, és legyen fűtés. Az is tudomány volt hogy szellőztesd a gépet, hogy ne egyen meg a pára - nem volt klíma, ami lenyomja a ködöt. A hangok és a zajok egész mások voltak, jobban fárasztottak, de legalább meg lehetett hallani, ha valami elkezdett szarozni. Nem volt OBD, tudni kellett, mivel lehet baj, le kellett tudni írni a hibajelenséget.
Ezek mind olyan dolgok voltak, amik nem voltak leírva, nem lehetett kiolvasni a könyvből.
Az, hogy ma menüből állítasz alapvető funkciókat - pl. szellőzés - egy orbitális faszság - és nem csak szerintem, sok tesztelő, és állítólag vevői visszajelzés is igazolja.
Hogy egy átlag 30 éves autót bármikor elvezetsz, éppen annak a bizonysága, hogy ismered őket, van velük tapasztalatod. De ez éppen így van a mai gépekkel; ha azokat hajtod - és pl. kényelmesen vezetsz egy kézzel a kormányszervo-automataváltó kombó mellett, míg egy Asconaban kellett a két kéz kormányozni...
Egy villanyautón felnövő generáció már nem fog tudni mit kezdeni velük - és ez a generáció már alsó tagozatos, vagy ovis...
Az elektromos autó egy más világ, de azt a pár dolgot bemetszed, ami az alap, beállítod a könyv alapján, és utána már csak a két pedál közül kell választanod, lassan még az ülés is felismeri a segged, és az alapján áll be automatikusan.
Könnyebb? Vannak típusok, amikbe beszállsz aztán el sem tudod indítani :-) Én pl még életembe nem mentem automata autóval. Azt sem tudom mit kell vele csinálni, milyen fokozatba mikor lehet/szabad rakni. De elektromos autóval sem mentem, nem tudom hogy kell/ lehet rajtuk a virtuális motorféket szabályozni, hogy kell töltőre rakni, stb...
Míg megkockáztatom, hogy egy átlag 30 éves autót bármikor elvezetek. És az csak egy dolog, hogy menni velük. Vannak típusok amikben még egy szellőzést sem tudsz állítani, amíg nem ismered a menürendszerét, mert már nincsenek hagyományos kézelőgombok. Az ablakkurblit azért könnyebb kitalálni, hogyan működik :-)
Pedig szerintem kevesebb tudás kell az autók kezeléséhez; sok minden megoldott (pl. hidegindítás), egyre több az automata gép, pontosabbak a váltók, jobbak a futóművek és a gumiabroncsok, motorosan mozog rengeteg dolog, ott vannak a különféle 3betűs cuccok, a klíma szinte alap, a többzónás sem különleges extra. Nyilván a tempó is nagyobb, ezért kellenek a segédberendezések, asszisztensek.
Abból is látszik, hogy maga a jármű kezelése könnyebb, hogy milyen sok járművezető mily kevéssé foglalkozik a járművével és a forgalommal vezetés közben. Pedig a forgalom sűrűsége éppen az ellenkezőjét indokolná.
Hogy az irány jó-e? Én is azt mondom, hogy nem biztos, de be kell látni, a világ változik, és nincs út visszafelé. Aki ragaszkodik a régihez (mint pl. jómagam), annak tudomásul kell vennie, hogy idegenné válik a környezetében. Mindemellett sok embernél a ragaszkodás csupán egy igen kis szegmens az életében - nézzünk például engem (nagy szerényen): az autóm 28 éves, de van okostelóm, laposTV-m, netezek, van mosó- szárító-, mosogatógép, távfelügyelet, laptop, off- és online navigáció (a térpék mellé), a motoromban van ABS, villanyablak, stb. Egy ponton ragadtam le csupán, amihez (egyelőre) ragaszkodom, a többinél csupán nosztalgiázva nézem a régi korok termékeit (pl. tegnap a tologatós szőnyegseprűt - na annál csak jobb a robotporszívó... Más éppen így van a korosabb járművekkel: szép emlék a Trabi, vagy a cseppKadett, de jobban érzi magát az i30-ban, vagy Octaviában.
De valóban elkanyarodtunk a tárgytól...
Egyébként nekem is időnként kéreti magát az 1-es, és ahogy Eko tanácsolta: a kuplung kiengedése közben tolom egybe - és lám, úgy mindig működik. Viszont az 5. és 6. közötti csattanást és enyhe akadást még nem nagyon sikerült elkerülnöm.
Pedig jó az irány, csak ezt nekünk nehéz elfogadni - mert már nem leszünk a részesei :((
pl. az autó: mikor fiatal voltam és bohó, hajtottam, mint az állat, de csak 140-el max. és néha, mert annyi volt az autóm vége, de már azt se szerette - ma meg, öregesen, lehiggadva, családdal akkor megyek 140-el Pestig, ha nem sietek :D
csak van fejlődés...
Azt se írnám alá, hogy ma kevesebb tudás kell a vezetéshez... a forgalom lényegesen nagyobb, az autók átlag 3-5x erősebbek, nagyobbak, az úthálózat bonyolultabb, sőt az autó kezelése is (navi, teló, multimédia, kényelmi extrák özöne - ezek közül mi volt 30 éve egy Wartburgban?)
A probléma nem azokkal van (=velünk) akiknek az ájfont meg kell tanulni, hanem azokkal, akik abba nőnek bele - és azon kívül nem tudnak semmit :((
engem pl. eléggé zavar a sok telefonra meredő járkáló zombi (féccbuk), miközben tudom, hogy egy helyes mondatot nem tudnak leírni, sőt többsége értelmezni se :(( de eltértünk a tárgytól :D
Továbbra is azt mondom, hogy nem jó irányba haladunk.
Legalábbis én nem szeretném ha az élet más területein is (kőműves, orvos, stb) is olyan kevéssé kell csak érteni valamit, mint az autovezetesnel most a 30 évvel ezelőttihez képest.
Jajj, ezt miből gondolod?
Hol mondtam én ilyet? Csak oda akartam kilyukadni, hogy ha érdekel valami, akkor légyszi a megfelelő helyen nézz utána, és ne a feszbukon! :-)
De hiszen az ájfónt is meg kell tanulni kezelni! Hiába tudod, hogy telefon, hiába keresed rajta a számozott gombokat, így meg sem találod rajta a netet.
Egyébként pedig nagyjából egyetértek.
A probléma ott van, hogy elkényelmesednek, elbutulnak az emberek (meg én is) az egyre felhasználóbarátabb (hú, de csodaszép jelző) eszközök mellett, és el sem olvassák a kezelésükre kiadott irományt, miközben a vásárláskor sem mondják el azokat a "trükköket", amik nevezett nyomtatványban nem jelennek meg.
A mai átlagos tulaj nem akar porlasztós motort hidegindítani, mert azt se tudja, mi az. Ő azt szeretné, hogy megnyomja a gombot (vagy az ájfónon elindít egy appot :D) és működjön.
Úgy tűnik, akkor nekem is átlagos igényeim vannak: vegye be az 1-est :)) hogy hogy, az nem igazán érdekel, de ha a Honda beveszi, meg még a kínai Keeway is, akkor a BMW-től is ezt várnám.
Persze úgy tűnhet, túlreagálom ezt, mert nekem ez nem okoz problémát, megoldom, de azért mégis ott a tüske, hogy mért nem jó.
Tudni ma már nem divat semmit, hisz ott a net, pont a napokban szurkáltatok engem ezzel, hogy biza' kell az okosteló, mert az mindent megold egymagában.
Most akkor hogy is legyen? Legyünk síkhülye felhasználók, mert ott az okosteló meg a net, vagy képezzük magunkat váltószerelővé, és ismerjük az összes konstrukció kezelését, nyűgjeit?
ui: elhiszem, hogy téged idegesít, mikor hülyeségekkel találkozol, megértem, 20 évig éltem ezt át számítástechnikában :DD hidd el, ott még több az "okos" mint a motorszerelésben :D sokszor nyugágy kellett volna hozzájuk :(( a munkám 3/4-ét az userek elbaxásainak helyrehozása tette ki.
Kinek mire van pénze. Ha Ázsiában akarnának euro6-os technológiát eladni, egy fillért sem keresnének, mert senki nem tudná megvenni. Európában viszont van zsé a zsebekben, csak nem könnyű kicsalogatni onnan, ezért kápráztatnak, és korlátoznak...
Ja, itt Európában. Kicsit visszás, hogy nálunk a politikusok kínjukban nem tudják mit találjanak ki, közben innen 2-3000Km-re meg a Renault a Tháliát porlasztós motorral árulta. (2009-ben még biztosan) Ázsiában meg nincs semmilyen környezetvédelmi korlát. Mintha az egy másik Bolygó lenne.
Egyetértek, de! A mindennapokban már kényelmesebb az injektor, ami tudja, "milyen idő van".
A másik oldal, hogy a bowdenes "technológiában" nincs jövő, ezáltal profit. Még ideig-óráig engednek játszadozni minket, de már közel az idő, mikor a játszótér be lesz kerítve, és csak ott "majomkodhatunk az ósdi szörnyekkel" - sajnos.
Így van, de amíg lehet én ragaszkodom a szívatóhoz, a mechanikus kilométer órához, a "kattanós" szinkron nélküli váltóhoz, a bowdenekkel működtetett kezelőszervekhez. Nekem ne egy nyomorult IC és annak a programozója mondja meg, hogy mikor és mit csináljak.
Ha elhal az akku a gépben, akkor pedig csak egy rúgás a berúgó karra és újra brummog a gép.
Na jó - azért egy benzin szintmérő azért jól jönne ! :)
azért nyeles mert a kuplungba belógó bordás része a nyél ami jóval vékonyabb mint a váltóban lévő többi és legtöbbször egy fogaskerék is. lényegtelen hogy van e csap az elején ami nem a "nyelestengely csapágyba" hanem a főtengelyvég csapágyba ér bele
menj el egy Lada boltba vagy akár a Wallishoz és kérj egy nyelestengely csapágyat és egy nyelestengely szimmeringet E39 manuálishoz.
ha a főtengely végébe valót hozzák ki, megveszem tőled.
esetleg kérdezz meg csak váltóval foglalkozó műhelyeket ha nekem nem hiszel
Mert úgy adják el nekik, hogy márpedig ez arra (is) jó, és mivel nem érdekli, és nem ért hozzá, így beveszi.
Nyilván a mérnök, akinek a házi feladat a downsizing volt, tudta, hogy egy 0,9TD (+ a hozzá tartozó betűtenger) motor nem való a gyereket oviba vinni, bevásárolni, nagyihoz átugrani, de meg kellett alkotnia - és csendben maradnia, hogy; de hát ez nem lesz OK.
De ne áltassuk magunkat, van számos olyan területe az életnek, amikhez mi is lámák vagyunk, és megetetnek minket (akár szó szerint) hülyeségekkel - hogy mást ne mondjak; a kaják, vagy pl. gyógyszerek, gyógyhatású készítmények :-)
Ok, de ezek a nem érdeklödö emberek vannak a legjobban felháborodva, ha egy autó NOx-okat pufog ki, és a pokol fenekére küldené az össze gyártót ha részecskeszürö vagy EGR problémával kell szervizbe menni.
Amikor pedig az a választ kapják, hogy egy autó nem napi 2x2 Km-re való még nekik áll feljebb.
Azért hívják nyelestengelynek, mert a tenygelyen a bordás rész után van egy kis nyél.
Nos azt hiszem, hogy evidens, hogy ha nincs nyele a tengelynek, mert nem nyúlik bele a fötengelybe, akkor azon nem lehet csapágy sem.
Amúgy meg annak nevezném ami: a váltó egyik csapágyának.
Értem, hogy nem mindenki müszaki lexikon, de ne a hülyeség legyen már a követendö példa. Még el tudnám nézni R1200-esen a karbiszinkront a fojtószelepszinkron helyett, a fékolaj is elég egyértelmünek tünhet, de ha ezek felett mindenki szemet huny, akkor idövel minden alkatrészt ugyanúgy fognak hívni: Izé.
Az a nagy helyzet, hogy a járművek, mint élvezetet nyújtó, és a felhasználó által megértett működésű eszközök felett eljár(t) az idő. A járművek - még nekünk is, akik azt gondoljuk, hogy érdeklődünk irántuk - egyre inkább olyan részegységeket tartalmaznak, melyekhez nem értünk - ez már az én 13 éves vasamnál is így van (lásd. pl. ECU, ABS).
Magam érdeklődöm a járművek iránt, szerelgetem őket (épp tegnap jelezte az autóm, hogy nincs töltés, pedig volt, de egy saru elengedte magát), de ezt a gyerekeimnek már nem tudtam továbbadni; ők egy más világba nőnek bele, számukra a szagos-koszos-mozgógép nem vonzó - pedig próbáltam. Ez még akkor is így van, ha a fiam próbálja maga reszelgetni a bringáját - de az autó, vagy motor működése már nem érdekli.
Az egyszerű - és tömeget alkotó - felhasználó már nem érdeklődik a jármű iránt, számukra egész egyszerűen egy céleszköz, és ez egyre fokozottabban változott, mióta egyre nagyobb tömegek - és köztük egyre több nő, illetve műszaki érdeklődés nélküli ember - jut(ott) járműhöz.
Sorra olyan dolgok vesznek körül bennünket, amelyek működése a legtöbb ember számára ismeretlen, és valljuk be, mitől volna több egy motorkerékpár ebből a szempontból, mint egy mikrohullámú sütő, egy TV, vagy egy laptop...
Barátom szokta emlegetni az öreg VW mikrobuszos témában; a mosógépet sem állunk neki faragni, nem vagyunk vele elfogultak. Az autó (itt most motor) sem különb tulajdonképpen, mint egy mosógép.
Az "önvezető" technológia terjedésével pedig el fogunk oda jutni (vélhetően akár a már belátható jövőben is), amikor egy jármű emberi irányítása kockázatos, és pl. biztosítás szempontjából kiemelt kockázatot fog jelenteni. És ezen a ponton az már szóba sem jöhet majd, hogy tudjuk-e, mi, hogyan, miért zörög, melegszik, forog a gépben.
nem kötekedésból de a váltó bemenő tengelyén ( aka bordás oder nyeles) lévő első csapágyat Te minek nevezed? mert mindenki más nyelestengely csapágynak.
szerintem kevered a főtengely végcsapággyal ami már rengeteg motor-váltó kapcsolatnál nincs, lévén már nem osztott a tengely mint a régi nyeles/előtét/bordás tengellyel épített váltóknál
A motoros légkondi témában érkezett egy jó komment:
"
Motorozás, szabadság, viszont nagy a menetszél, kell egy baromi nagy plexi, kicsit fázik a kezem, de jó volna egy markolatfűtés, esik az eső de jó volna tető a fejem felé, meg alulra is, mert a csizmám is vizes, na, akkor már legyen az oldalamon is. Hm, ez a két kerék meglehetősen instabil, főleg így télen, de jó volna még egy kerék, hogy ne csússzon ki az eleje, ha nem tapad a kerék de végül is lehet 2-vel több is. Na, akkor ha már egy zárt térben ülök, legyen rendes klíma is, meg cd-s rádió, kényelmes ülés, nagy csomagtér.
Egyetértek veled. Szerintem is feláldoztak a gyártók egy csomó régóta bevezetett és bevált műszaki megoldást csak azért, hogy jobban kiszolgálják a piac és a rengeteg leendő, műszakilag "analfabéta" vásárló vélt és valós igényeit.
Szerintem a BMW is ebbe futott bele. Nem véletlen, hogy a Classic modelleknek egyre nagyobb ázsiója lesz!
A mai autókba, motorokba beépített "kacat" pedig sokszor megadja magát. A javításuk pedig tetemes összegeket emészt fel.
Ezért nem lesz veterán korú a legtöbb mai gépjármű.
"Azért manapság egy szinkronizált váltó nem akkora kívánság..."
Persze, hogy nem. De minek?
Azért, hogy még jobban kiszolgálja a fogalmatlanokat?
Nem olyan régen egy porlasztós autó hideginditása még rutinfeladat volt. Pedig ilyen melegben nem volt szabad annyira kihúzni a szivató karját, mint télen, mert különben nem indult el.
Ma egy átlag tulaj nem tudja tünetek alapján megkülönböztetni az üzemanyagellátó-, és a gyújtásrendszer hibáját. Arról már nem is álmodom, hogy esetleg ezeken belül is legyen valami elképzelése a dolgokról.
Ha valami kérdés merül fel benne, akkor ott a net. A jobbik eset ha nem talál rá választ. A rosszabb ha igen. Mindenki készpénznek veszi ha talál a témában egy youtube-os videót. Ha egy másik fogalmatlan hülyétöl pedig leírásra is bukkan, az meg egyenesen felülírja a gyári utasításokat.
Így születnek a "sürübb olaj jobb bele" , és a "gyári helyett ezt használd" tévképzetek olyanoktól akiknek fogalmuk sincs arról, hogy amikor lenyomják a váltókart, elcsavarják a gázt, vagy behúzzák a kuplungot, akkor mi történik a kezelöszerv másik végén.
Ezek az emberek inkább hajlandóak lennének vállalni a máglyahalált, mintsem, hogy feladják saját tévképzeteiket, de nyelestengely-csapágyat* akarnak cseréltetni a boxerjükön, mert szerintük az szól.
*olyat is ismerek akinek ki is cserélték az említett alkatrészt potom 200ezer forintért. Aztán amikor közöltem vele, hogy nincs is benne ilyen, akkor azért gondolom átértékelt magában egy-két dolgot.
Ááá, ez a kör értékelhetetlen lett, az 53-as az egy jobban sikerült köröm volt tiszta pályán, annál sokkal jobbat én nem tudnék jelenleg, csak további gyakorlás vagy a technikai ismereteim bővítése után, mert az biztos rám férne még.. Az 50mp nekem olyan elérhetetlennek tűnik, mint egy problémamentes nap a felújított 3-as metrónak. :)
A motoros jogsi - legalábbis itt vidéken - most is sok hónapot jelent: nincs elég oktató és nincs vizsgabiztos, az utóbbi 90 km-ről (Kecskemétről) jár hetente egyszer vizsgáztatni, ő egyedül az összes járműkategóriában (teherautó, mg. vontató is). :-(((
2 éve mikor A1-ről korlátlanra upgradeltem, a 10 vezetett órám az 10 hétig tartott, heti egy jutott....
Azért manapság egy szinkronizált váltó nem akkora kívánság... ha már van kanyar ABS, meg 12 fokozatban állítható menetprogram, meg tuggyajafaxom' mi még... a bal markolat egy fullextrás BMW-nél már bonyolultabb, mint egy játékkonzol vezérlője :((
"...Ami endem nagyon zavar , az , az , hogy ha véletlen lasú gurulás közben üresbe rakom , akkor csak olyan csattanások árán lehet újra sebességbe tenni ( gurulás közben ) hogy össze szaladnak a járókelők a környékről :( ..."
Igen, ez engem is zavar. Úgy szoktam ezt "elkerülni" hogy mielőtt ismét sebességbe húzom, adok egy gázfröccsöt - ez jót szokott tenni.
Valóban eléggé dobál abba az irányba a célegyenesben az aszfalt, ezért nem is bírtam lefékezni jobban, de nem akartam közelebb menni a sráchoz, nincs akkora rutinom meg nem akartam őt sem megijeszteni.
Pörgetni hiába pörgettem volna szerintem, itt én voltam mindig a szűk keresztmetszet és nem a motor, mert nem mertem jobban húzni neki. De szerintem harmadikban sem lettem volna gyorsabb, így végig negyedikben viszont végig ugy éreztem, h kellemes ritmusban megyek és sehol sem éreztem annyira alacsonynak a fordulatot, hogy indokolta volna a visszaváltást.
Azt viszont nem tudom, hogy GS-en ezzel a pici lábtartóval hogy lehet normálisan dönteni lábtartóig. Akármennyire pipiskedve lábujjhegyem ért csak hozzá, amint leért a lábtartóm mindig elkapta a csizmámat is az aszfalt és rendre le akarta szedni a lábamat róla. A Fazeren volt alatta távtartó azzal simán lehetett karistolni a kanyarokban, ezzel mindig megijedtem amikor már leért és el is rontottam az ívet egyből.
Tudom vannak itt sokan, akik sokkal gyorsabban motoroznak, és lealáznak mindenkit, de nem is dicsekvésből osztom meg a videót itt, hanem csak. Megvolt a második pályázás a Kakucs-ringen kedd délelőtt, nagyon meleg volt, a fél nap is bőven elég volt, Chrobák Jani tanítványaival felváltva mentünk 20p etapokat reggel 8-tól, direkt ettem és ittam folyamatosan az ásványvizet, de 13h-ra bizony még így is kifújtam teljesen! :)
Egyik irányba 53.1, másikba meg 53.7 volt a legjobb időm, ami nem túl acélos főleg annak tudatában, h az egyik kollégám 46-48s között megy, de nekem valahol itt vannak a határaim. Mindenesetre jó volt nagyon, ha lesz időm idén biztosan megyek még majd!
Engem, mint 1 bites usert, nem igazán kellene érdekeljen, hogy a kuplung száraz, nedves, vagy épp csak közepes izgalmi állapotban van :)) csak azt szeretném, ha lenyomom a kart, bevegye az 1est...
Gondolom, a későbbi szériák már jobbak, mert ami 1200-al mentem, az nem volt ennyire makacs.
Most meg már át is tértek a nedves kuplungra, meg biztos sok más is megváltozott - szóval a BMW is érezhette, hogy ez így nem kalács :(
Szép dolog a "tradíció" de ezen a hárlinál is röhögni szoktam... ha valami elavult, és van már jobb kitalálva, akkor azt kell alkalmazni, nem megmagyarázni, hogy ez azért ilyen, mert hagyományos, bevált konstrukció, és mert 80 éve ilyen.
Gondoltam tartok egy kis élménybeszámolót a mai motornézésemből. Szóval egy R850R volt a kiszemelt alany, ami korához képest (1996) tényleg elég jól nézett ki. Érdekes tapasztalat volt, első BMW-zésem volt ugyanis a dolog. Meglepően kezes, nyugodt karakterű motor és borzasztóan kényelmes is. Kicsit tartottam a boxermotor szélességétől, de ez sem zavaró, mint ahogy az indexkapcsolók szokatlansága sem. Ami fura volt, hogy álló helyben nem akarta bevenni az egyes sebességet, csak ha kis gázt is adott mellé az ember - nem tudom, ez utalhat-e komolyabb hibára. Végül úgy döntöttem, hogy nem ő lesz a kiválasztott, de kellemes tapasztalat volt.
DB => M93 (i prim alt 1,56), alte 2-stell. Bezeichnungslogik; sollte nur in RS sein DAC => M93 1993 - 1994 (i prim alt 1,56) sollte nur in RS sein DAF => M94 (si) ab '94 (Serienstart der GS), i prim neu 1,82 ( andere HA-Untersetzung, O-Ringe an den Losrädern zur Leerlaufklapper-Reduzierung) DAH => M94 (sw) sonst wie DAF DAG => M94 silber I für 1100 GS/RT; zu der Zeit gab es 2 Arten silber für Motor/Getriebe DAM => M94 silber II sonst wie DAG DAH => M94 DAJ bis DAN => die Varianten vor der Umrüstung auf neue Lager, teilweise schon ohne O-Ringe
DAR => M97 (schwarz) ab MJ97; sonst wie EAQ DAU => M97 CB (wie DAR, nur unterschiedliche Anbauteile)
EAQ => M97 (silber) ab MJ97; neue Lagertypen (CB) an den 3 Wellen EAA => M97 (silber) ab Mj '97 neue Klauengeometrie, neuer Antriebswellendämpfer, keine O-Ringe mehr. EAB => M97 (schwarz); sonst wie EAA EAC => M97 EAE => M97 EAF => M97 (sw), mit Leerlauf- und Ganganzeige, Anbauteile für GS/RT
Die Getriebe aller R 1100xx Typen bis auf die "R 1100 S" sind im jeweiligen Modelljahr identisch. Nur die HAG unterscheiden sich.
FIgyu, kb havonta jon ide valaki, aki bmw vasarlason tori a fejet. 12 eves topik ez, szerintem ami itt nem lett mar leirva, az nincs is. :) Hasznald a bal oldali keresot, olvasgass vissza.
Igaz az, amit néhány helyen olvastam, hogy a régebbi boxerek típushibája a gyenge váltó és a szöghajtás? Ha pedig igen, akkor van előjele annak, hogy ezek beadják a kulcsot? Lehet, hogy a napokban megnéznék egy R 850 R-t és érdekelne, hogy ha ezeket ki lehet szűrni, akkor annak mi a módja.
Bizony a hosszú állás nem tesz jót a motoroknak. Nem volt jó 5let így hagyni évekre. Vettem régebben egy másfél éves motort, sérült volt, konténerrel hozták Amerikából. A kísérő papírokból kiderült, hogy több mint egy évet állt, rá sem néztek. Nem hittem a szememnek mikor a szerelő előttem szétszedte a karburátort. Szó szerint bele volt rohadva a benzin. Nem is igazán lehetett előtte használni, beindult, de nagyon betegesen járt a motorja. A tisztítás után persze minden ok lett. Itt egy szinte új motorról volt szó, és max 1.5 év állásról.
A korábbi linkből kiderül, hogy 500.000 mérföld nem kihívás ezeknek a gépeknek, használni kell őket, azért vannak. Megyek is a hétvégén Szerbiába, megjáratom egy kicsit, már nagyon hiányzik, lassan egy hónapja nem mentem vele.
Szerintem inkább az ABS gyógyult össze a sok állástól, (a folyadékot illik a rendszerben cserélni 3-4 évente így ajánlotta Veres Pisti) ami ilyenkor cserés szokott lenni. Én egy eleve hibás ABS-es gépet vettem de az árba bele volt kalkulálva a csere+javítás is. Nos az nem az olcsó mutatványok egyike, reménykedj!
Nem a szépségre mentem, mert gyakorlatilag a tartóból semmi nem látszik. Én is gondoltam arra, hogy remegni fog - mivel egy helyen van felfogatva - de nem remeg.
"Jelenleg szerelőnél van (EKO),de egyenlőre nem tudja mi lehet vele."
Mikor mondtam én egy szóval is ilyet???
Gondolod, hogy nem ismerek fel egy akksihibát????????????? Pontosan tudom, hogy mi a baja. Az, hogy valószínüleg évekig rá sem volt nézve. Össze van benne rohadva minden.
A megoldásra mondtam, hogy még nem tudom, mi lesz belöle, de valószinüleg vezérlöcsere.
Korábban nekem is ilyen fény volt fent, de én magam faragtam flexel egy konzolt, ami a szelepdekli alsó, és kipufogó melletti rögzítési pontjára csatlakozott. Funkcióját ellátta, de nem volt szép - igaz, szinte nem is látszott. Azóta leszereltem.
Üdv Mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni. Van egy BMW R 1100GS gépem,amit évek óta nem használok. Amikor letettem még minden OK volt vele,majd cseréltem benne akksit,mert a gyári bedöglött és amikor el akartam adni,kiderült,hogy nem jó az ABS. Jelenleg szerelőnél van (EKO),de egyenlőre nem tudja mi lehet vele. Nekem úgy rémlik régebbről,hogy ez a típus egy dologra kényes,az pedig a gyári akksi,ha nem az van benne,akkor az indításnál nem ad le annyit és ettől nem áll fel benne az ABS. Kérdésem,van,vagy volt valakinek hasonló tapasztalata,egyáltalán jól emlékszem erre az infóra? Üdv Attila
Egyrészt megbírkózik, bár nyiilván nem az az optimális üzemi körülmény. Másrészt ne araszolj, az az autósok városi sportja! Használd ki, hogy motorral vagy és haladj, mint kés a vajban!
Persze vannak nagyon szopatós helyek, de az a belváros, ahová csak akkor megyek, ha nagyon muszáj.
Áh, ne aggódj, minden járművásárlás előtt tele vagyok kétségekkel. A Hondát is így vettem. Aztán persze mindig rájövök, hogy úgyis szerencse dolga az egész. :)
Egyrészt valószínűleg jobb lenne egy fiatalabb, másrészt ha kíméled és törődsz vele, akkor ezek a huszonéves vasak is sokáig garantálják a széles vigyort gazdájuknak.
A hétvégén eladtam a Hondámat és még mindig nem tudok szabadulni annak gondolatától, hogy egy boxermotoros BMW-vel kell folytatnom. A költségvetésbe kb. 20 éves darabok férnek bele és mivel sokat használom városban Budapesten, bár az RT a nagy szerelem, talán jobb lenne egy burkolat nélküli R, vagy S. Csak hát az örök kérdés, hogy vajon mennyire éri meg a 800-900 ezer forintot egy ilyen régi motor, meddig megy ez még el úgy, hogy üzembiztos maradjon? Vagy törődjek bele, hogy a mindennapi gyötréshez jobb lenne egy fiatalabb japán?
Igen, ott van a rögzítési pont. Délután készítek róla képet. Egyébként "mezei" 1,5mm-es anyagból készült a konzol, lefestve feketére, erre rögzítve a fényszóró.
Semmi különös extra nincs benne. Kb. 400 forintból kijött az egész, még így is, hogy nem volt kedvem vacakolni vele, és elmentem az OBI-ba megvenni őket. :))
Látom, van kiegészítő fényed a hengerfej előtt. Van fotód a konzolról? Gondolom a szelepdekli-védő/kipufogó könyök rögzítéséhez meglévő helyekhez rögzítetted.
Nem mindegyik tepsi - bár az első hetekben én is úgy éreztem, egy TV-t tartok a fülemnél :-)
Viszont valóban sok mindent vihetsz magaddal abban a kis szutyokban, egy utazás során benne lehet a múzeumi belépőd, térkép, az uticélok, leírások a látnivalókról, stb. És ezekhez még csak net, vagy térerő sem kell. Persze egy fontos; ne merüljön le félúton. De mobil nélkül is van élet - viszont úgy 2: van, hogy bonyolultabb egy-egy dolog elintézése, 1: használni kell az ember eszét...
Köszönöm az elismerést. A fényezést egy barátom végezte, nekem jutott az előkészítés folyamata... Soha többé nem fogok ilyet csinálni! Gyilkos egy meló fényezésre előkészítés, főleg motor idomon.
Érdekességképp: ez a szín ( BMW 775, Neonblau metal ) annyira nem takar, hogy a második rétegnél még lazán láttad ami alatta volt. A harmadiknál kezdett takarni. Nem gondoltam volna de több mint egy liter bázisanyag kellett rá. A végére kb. 2 dl bázisfesték maradt, ami persze jó is, viszont szinte "nyelte" a festéket. Más lett volna a helyzet, ha az összes idomot telibe fújtuk volna fekete alapozóval. Ennek viszont a végeredménynél lett volna látható nyoma. Az alapozó miatt sokkal sötétebb lett volna a szín, és nem adta volna ki ezt a "neon hatást". Ledes (köz)világítás alatt, valamint naplementekor egy részén lilás színt ad, ami átmegy a neonkékbe.
Akkor ezek szerint egy csomó megoldatlan problémád van régről, amikor még nem volt mobil :DDD
Nem azt mondom, hogy nem kényelmes, hanem azt, hogy nem nélkülözhetetlen - mint sokan gondolják...
Persze nekem is van, de visszasírom azokat az időket, amikor a kicsi mobil volt a trendi, nem ezek a tepsi xarok, amiket kézben kell vinni mindenhova, mert zsebre tenni nem lehet :((
Bocs! Nem csak a mai fiatalokat használnak mobilt. Fel sem tudom sorolni mi mindenben segíthet egy átlagos okos telefon. Viszont a zsebemben hordozom a lehetőséget a problémáim megoldására, anélkül, hogy vinnem kellene azt a sok kügyüt, ami most a polcomon pihen (GPS, zseblámpa, papír, ceruza, füstkarikák stb. stb.) Mondom ezt így 60+ felett.
Persze, mindenki úgy csinálja ahogy neki jólesik :)
Viszont ami megütötte a szememet: egyáltalán nincs mobiltelefonod? Sokszor én is utálom ha folyton csörögnek, de amúgy meg nagyon hasznosnak találom. Főleg az okost.
Nagyon gondolkozom rajta, de nem tudnék mondani olyan ismerőst, akinek nincs.
Használjatok RBiker alkalmazást, az rögzíti az útvonalat és amikor meglátsz egy érdekes helyet és lefotózod az alkalmazásban, akkor elhelyezi a térképen, szóval pontosan meg lehet találni később is. Meg lehet osztani a túrát, le lehet tölteni és vissza is lehet játszani. Én használom (meg sok-sok ezren még) és teljesen jól működik.
Meleg van bizony. Alig vártam, hogy elkészüljön a gép, és most ott áll a garázsban. Eddig csak 53 km-t mentem vele, a tökéletes szélvédelem teszi a dolgát... :(
Meg volt a Horváth gurulás. Kicsivel több mint 1800km 5 lit fogy. Hegyen, völgyön, pályán, volt minden. Elégedett vagyok. Szépen tette a dolgát a vas. A németek csak Gs1200vel és csak lestek hogy én mivel vagyok. 1 Rockter sem jött szembe kevés van ezek szerint belőle. Én vészvékezéskor biztos nem húzgálom a kuplungot, ha nem markolom a kormányt. Aztán ha sikeres behúzom az utólsó pillba hogy le ne fulladjon a gép. Autónál sem kuplungolúnk, a hajtáson keresztül kell az energiát levezetni. (ÉN igy csinálom remélem nem kell mostanában)
Alacsonyított R1200GS (2006) ülést keresnék, első körben csak kipróbálásra. Ha valakinek van Esztergom környékén, és egy körre kölcsönkérhetném, azért végtelenül hálás lennék.
Hondás Safety - megéri elmenni, mert annyira beleverik az emberbe az alapokat, hogy akkor sem tud hátsókerekezni ha akarna, mert azonnal előredől gyorsításnál.
Viszont fontos elmenni utána egy olyanra is, ahol megtanítanak közúton, életszerű helyzetben is motorozni. Ezt az apróságot a safety-nél elfelejtik. De ahogy írtam, ettől még hasznos.
Bocs mindenkitől! Csak egy kis humort akartam belevinni a témakörbe. 45 éve még magánképzés volt a motoros jelölteknek. Az autósokat magán kocsival izzasztották. Kivétel az MHSZ. A fehér xj650p bejáratásának is már 30 éve. Azóta nem kellett jogsit szereznem:-)))
'behuzott kuplungos vészfékezéshez kb. semmit nem tud hozzátenni a motorfék, csak esetleg le is fulladunk'
A lefulladásban az is benne van, hogy ha sikerül megállnunk, illetve elkerülni az ütközést, nem tudunk tovább 'menekülni' a motorral ... és esetleg kapunk egy vendéget a s..günkbe.
Autónál azért fontos a kuplung kinyomása, hogy megmaradjon a szervórásegités.
A Rili tanfolyamon biztosan tanítják a vészfékezést, a Hungaroring-en székelő Tanpálya.hu képzésein is, sőt ott eleve egy 125-ös dirtbike-al kell kezdeni a képzést, az első részben többek közt a füvön kell úgy fékezni, hogy az első kerék csússzon minél hosszabban, hogy megérezd a dolgot, aztán aszfalton saját motorral a második részben szintén elég hosszasan vészfékezés a téma. A PMBB által tartott ingyenes motoros oktatásokon nem nagyon van rá idő, ott valóban nincs vészfékezés, a Pitykemotor-nál sincs. A BMW Motorrad, és a SafetyHungary képzéseit nem ismerem, de kizártnak tartom, hogy ne legyen ott is szó róla, sőt ha jól tudom a BMW-s az a német anyacég képzésének átvétele, és megegyezik azzal amit a rendőrök, így pl. a RILI-sek is tanitanak.
Mondjuk mintha pont a Hondás Safety-ről hallottam volna, hogy ott a többivel ellentétben azt tanítják, hogy a kuplunghoz ne nyúljunk, de már számtalanszor bebizonyitották, hogy egy erőteljes jól kivitelezett behuzott kuplungos vészfékezéshez kb. semmit nem tud hozzátenni a motorfék, csak esetleg le is fulladunk..
Ide vágó hír amit ma tettek közzé, hogy julius 6-án a Hungaroringen ingyenes vezetéstech képzést tart a pest megyei balesetmegelőzési bizottság, regisztrálni 50 főig lehet, a pestmegyeibb@gmail.com címen. Akit érdekel jöjjön, én már irtam nekik e-mailt! ;)
Egyet értve az általad leírtakkal, kiegészíteném az én tapasztalatommal. Sajnos a képzések során, még véletlenül sem oktatják a vészfékezést, mert közben kopna a gumi és a fékbetét, a gyorsításra felhasznált üzemanyagról nem is szólva. Emiatt nem is kell említeni, hogy miért is kell kinyomni a kuplungot vészfékezésnél. Talán a motorban keletkezett mozgási energiákat nem a fékkel kellene elnyeletni? Csak kérdezem:-) Ilyen helyzetekben még az imádkozás is segít egy kicsit a lassulásban.:-)))
Igaz, nézőpont, és arányok kérdése. Csak azt akartam volna írni, hogy nem kell kategórikusan rossznak nyilvánítani, hiszen körülményeket, mértéket nem ismerjük. A "gyakran" mindenkinek mást jelent.
Sima "B"-s, alap, úrvezetői vizsgán, sikertelenséget okozó hiba, ha pl. kinyomott (benyomott) kuplunggal kanyarodik be mondjuk egy mellékutcába, vagy a fékezéshez többször indokolatlanul kuplungot is használ!
Hát a BMW Motorrad tréningre nem szokták mondani, hogy szar lenne. Ezzel együtt én is egyetértek vele, hogy kinyomott kuplunggal ne gurgulásszunk, én sem teszem, pedig sosem mondta senki, egyszerűen számomra egyértelműnek tűnt, hogy amíg haladok, addig a motor sebességben legyen. Annak ellenére, hogy komolyabban sosem gondoltam végig, vagy kerestem az okát. Egyszerűen így tűnt helyesnek.
Azért vegyük figyelembe, hogy két külön dolog 40-el gurulni 50 m-t az út szélén behúzott kuplunggal, mert fényképezőhelyet keres és nézelődik, meg a sűrűn gurul kuplungolva.
Azért vegyük figyelembe, hogy két külön dolog enrurózás és adrenalin vadászat, meg a 40-el gurulok 50 m-t az út szélén behúzott kuplunggal, mert fényképezőhelyet keresek, és nézelődök.
A kinyomott kuplung sebességváltás idejére való, hosszan gurulni vele nem jó sem autóval, sem motorral, ez alap. Ha nem mondják veztech tréningen, az azért van, mert nem gondolják, hogy van aki ilyet csinál.
Ez a karburátorosokra igaz. Valamire való injektoros addig nem fecskendez be benzint, amíg nincs rendes gyújtása. Viszont attól a karburátorosnak se lesz semmi baja, hogy 5-10 mp-ig hajtatod tolással-húzással a motort.
Arra is figyelni kell, hogy az önindító nem forgat alapjárati fordulatszámon, hanem jóval kevesebbel. Toláskor-húzáskor érdemes ezt figyelembe venni, és inkább magasabb fokozatba kapcsolni a váltót, mint túlforgatni a motort.
Az átugró vezérléslegendák is onnan erednek, hogy 1-esben meghúzták 40-el a zsigát.
Hát... józan paraszti ésszel, az a szegény főtengely honnét tudná, hogy őt most az indító motor forgatta meg, vagy a váltón keresztül a hátsó kerék?
Sztem kevered, a sok indítózást nem szereti, ha nem indul, mert ha nincs pl. gyújtás, akkor telerakja elégetlen benzinnel a katalizátort, ami begyulladva biztos nem tesz jót neki :((
Ha nem emeli a fordulatot 2000 fölé akkor elképzelhető. :-( Egyszer a Balatonnál vettem észre, hogy se irat, se bankkártya, se pénz nem volt nálam. Pestig józan számítás szerint nem lett volna szabad eljutnom, de 65-tel sikerült. Viszont legalább nem panaszkodtam, hogy hülye hangja van a motornak az alacsony fordulat miatt.
Szívesen segítettem - azzal a megkötéssel, hogy sem okos, sem hozzáértő nem vagyok, csupán a tapasztalatokból és a nálam valóban hozzáértőbbek szavából tanulok (több-kevesebb sikerrel).
Mondjuk kicsit drágán csinálták neked a felújítást a X.ker-ben, Zuglóban 18e-ért adnak (Czobor u. 88) teljesen felújított önindítót garanciával ehhez a típushoz, van is belőle nekik mindig. Kupec meg ha jól olvastam itt korábban 10-ért veszteget ilyesmiket.. Ezt csak azért írom, hogy ha valaki más is hasonló cipőben járna akkor tudja a lehetőségeket. De neked most már egy jó darabig biztosan nem lesz gondod erre, csak nyomni kell a gombot és hajrá! ;)
És önindító nélkül meg vagy lőve? Hisz be lehet tolni, igaz, nem egyedül, ez a 2 nagy henger hátránya... én egyszer elmentem egy 400 km-es túrára gyak. qka akksival, és betoltuk, 3x kellett csak (itthon, ott, meg 1x útközben megálltam)
Míg a sor4 Yamahát egyedül 2-esben betoltam, ezt nem lehet. Csak 4-ben nem csúszik már meg, mindig akad valaki, aki segít, engem pl. egy srác a velencei-tónál papucsban tologatott :))
Nálam az önindítónak semmi baja nem volt, az akksi nem tudott elég áramot leadni, megviselte egy téli állás :(( pedig töltögettem, ellenőriztem...
Ahogy azt korábban említettem volt, nem indult a mocim, csak géppuskázot az önindító. Lbx jelenlétében (másnap) 5 alkalommal próbáltuk de nem jött elő a hibajelenség, tökéletesen működött, a moci indult.
Akksi gyengeségre gyanakodtam.
Lbx -nek volt hasonló hibajelensége, esetében egyértelműen az önindító erős áramú része volt a rossz.
Nekem voltak kételyeim de hallgattam a szavára. Ismét beigazolódott hogy az okos ember hallgat a nála okosabb szavára.
És valóban igaza volt.
Tegnap átjött és villám gyorsan össze is rakta a megbontott oldalt. Próbáltam én is segédkezni de szerintem csak hátráltattam :- )
Ilyen az amikor valaki ért ahhoz amit csinál.
Szóval a felújított önindítóval úgy indul most a gépem mint még soha!
Lbx ez úton ismét köszönöm!
TANULSÁG:
Ha csak 1x is elő jön az a jelenség hogy az indító gomb megnyomása esetén az önindító nem forgatja a motort csak a relé kattog (géppuskázik) és fennáll annak a gyanúja hogy az akksi nem valószínű hogy rossz akkor nem szabad habozni, célszerű nyomban felújítani az önindítót.
Most így utólag vissza gondolva, amikor megvettem a motort (2016.március) már az 1. utamon ott hagyott az út szélén ezzel a jelenséggel.
Akkor vettem egy új akksit (nem kellett volna).
Aztán 2016. szept -ben egy túra alkalmával szintén otthagyott ezzel.
Azóta bennem volt a félsz.
Aztán múlt héten megint.
Hosszas káromkodó szitkozódás mellet már ki is néztem az új akksit!
Még jó h nem vettem meg!
Már az 1. alkalommal az önindítóval kellett volna kezdnem és megspóroltam volna . . . de ezt azért írtam le hátha valaki ezt megteheti.
Nagyon hangulatos helyeken tekeregsz - nagyon irigykedem! Lassan ott vagyok, hogy naplóznom kellene a tekergéseidet egy későbbi kiránduláshoz.
"...Ezek az utak , mint gondolom , legtöben tudjátok , jó esetben , jó minőségűek , de mindenképp keskenyek , és kanyargóssak . Hááát , ez már nem az RT terepe..."
Pedig de! Ezt a szlovénoknál pünkösdkor bizonyította is alattunk. És nem csörömpölt, pedig fullon volt pakolva, és szűk és meredek visszafordítókon sem panaszkodott - igaz, toltam vissza egybe...
Az enyém '85-ig volt állományban, egy "bennfentes" civil tulaja volt előttem. Gyári, de nagyon viseltes fényezéssel vettem, pár év után átfényeztem, de lassan megint ráférne. Műszakilag viszont nagyon rendben volt: első túlméretes gyári dugattyúkkal, új kuplunggal, száraz blokkal és hajtáslánccal. Nagyon sokat használtam mire bele kellett nyúlni. Jellemző a hazai viszonyokra, hogy pár éve amikor már fáradt volt a blokkja, minden motorikus alkatrészt kaptam hozzá (újonnan, gyári csomagolásban) itthon az egykori rendőrségi készletek "privatizálásából".
A másik motor most lett kész, Nemes Ernő teljes körűen restaurálta, a légy is seggen csúszik rajta.
"1964-ben viszont már új az állomány, 15 oldalkocsis R60-as képezi a gerincet, mellettük négy M72-es és három Pannónia sorakozott még a garázsban. Hamarosan az R60-as oldalkocsisok helyét szóló R69/S-ek veszik át, akkoriban azt rebesgették, hogy a kifutóban levő modellt egy lemondott svéd rendőrségi rendelést megörökölve sikerült beszerezni. Tény, hogy ezeknek a motoroknak az azonosító táblájáról hiányzott az évjárat beütése."
1150 RT-ről van szó. Ott az önindító eléréséhez le kell venni: a hasdiom bal rögzítését (2 csavar), mindkét ülést, a bal oldali takaródeklit, a bal tükröt, a bal oldalidomot (13 csavar + egy imbusz-fejű rögzítő), és a bal lábtartó-platnit (5 csavar). Ha van bukócső, egyéb utólagos kiegészítő, akkor azokat is.
Az akkumulátor eléréséhez a bal lábtartó platnit nem kell levenni, ellenben a levegőszívó csövet igen (ehhez fel kell nyitni a légszűrőház fedelét).
1-1 kiállás az minek? Csak a (+) kell, test az van mindenütt... de az önindító burkát 1 csavar fogja, azt ha leveszed, ott a bivaly vastag (+) láb, ott bikázhacc. - tudtommal némely szérián gyárilag is van ott csatlakozó.
Lbx korábban már tett említést itt a fórumon hogy járt az önindítójával.
Nálam is csak géppuskázott de nem tekert.
Az akksira gondoltam.
Töltöttem is szorgalmasan, indult is.
Mentem vele egy karikát de utána már nem indult.
JAVASLOM:
Mivel a BMW R1150RT -nél nem lehet hozzá férni az akksihoz csak az oldalidom és légszűrő (nálam ehhez még a bukócső is hozzá jön) leszerelésével ezért célszerű bikázás esetére csinálni 2 kiállást (1-1 erős áramú vezetéket).
Én ezt megtettem, most engem ez mentett meg.
Na meg az hogy van nálam bikakábel is.
Szóval leintettem egy autóst, akinek az akksijáról bebikáztam a motort és úgy jöttem haza.
Ez úton ismét köszönöm Lbx -nek aki másnap átjött hozzám szemlélni a jelenséget.
Mutatom neki hogy mi van (mármint a géppuskázást) de a hibajelenség nem jött elő.
5x indítottuk otthon a motort és mind az 5 alkalommal gond nélkül tökéletesen indult.
Csak nem nyugodtam.
Lbx rutinosan és pillanatok alatt ki is vette és kezembe adta az önindítót.
Elvittem a szerelőhöz, szétszedték és megmutatták nekem.
Gyakorlatilag minden rossz volt benne!
Plusz még egy valami porvédő lemezke is el volt szabadulva, ami össze volt égve a forgó résszel, így volt egy kis folyamatos zárlat is.
A lényeg, most kaptam vissza a felújított önindítót.
Lbx holnap jön és berakjuk.
A szénkefén és a külső házon kívül mindent kicseréltek benne.
Barátom apukája el szeretné adni tulajdonát képező utolsó évjáratos 1999-es BMW R1100GS motorkerékpárját. A motor még nincs hirdetve, én ajánlottam fel, hogy megszellőztetem itt.
Amint a képeken is látszik patika állapotú, folyamatosan karbantartott, 5 éve van nála azt hiszem, tavaly 200 km-t ment vele, építkeznek, ezért merült fel az eladás gondolata.
Nem regélnék, ha valaki költségmentes, azonnal hadra-fogható motort szeretne akkor itt a lehetőség, garantálom nem fogsz csalódni.
Nekem olyan 10 környékén már nem volt bizalmam hozzá, de még elment volna 1-2 ezret lábujjhegyen!!
Metzeler Roadtec 01-re beszélt rá a "Böszörményi mágus". Azt mondja kicsit hegyesebb a profilja és remek a tapadása, illetve 3-4 ezerrel többet megy mint a Pirelli. Meglátjuk!! A dologhoz hozzátartozik, hogy van súlya a véleményének, mert rendesen megkergetett néhányszor Szardínián, az pedig nem az egyenes utak hazája!!!!! :-D :-D
Next még nem volt fent, arról nem tudok nyilatkozni. A Pirelli ugye megvette a Metzelert és mondhatni a Nextből fejlesztette ki a Trail 2. Mintázata nagyon hasonló. Általában az első gumik puhábbak szoktak lenni, így jobban kophat.
GSGabor :
Szia,
Köszi az infót. Én már a 2.-ik Scorpion Trail 2 használom. :) Nálam 16ekm-t ment el. Az első kuka a hátsó tarcsiba el van rakva vész esetre.
Eko:
50%-os találat. :) A hátsó úgy néz ki kétkomponensű.
Na, hamár egyszer felhasználói hiba: motormosás nagynyomásúval, kúton. Ahogy a kocsimnál szoktam, rányomtam a forróviaszra is. Na, amíg az lekopott korcsolyáztam:)
Az a gumi pedig nem kétkomponensü. A Metzelereknél az öv szerkezettel variálnak.
Úgyhogy felhasználói hiba. :-)
Vagy alacsonyabb guminyomassal jársz, vagy valamelyik alföld közelében lax.
Szia! Nálam a Pirelli a favorit. Igaz, hogy 11 max. 12 ezer amit elmegy, de bombabiztos minden területen, kivéve terep ugye. A Next az 14-et ment el. DOHC GS-en használom.
...nálam a next most jár 13e-nél de még 4-5e van benne, kicsit tényleg kockásodik inkább az első...pontosabban a közepe és a széle között lett egy kis lépcső....gondolom a közepét keményebbre csinálják és a széle jobbban kopik mert puhább és közte látszik az az átmenet...
Köszi Bagi, de most akkor már áruld azt is el, hogy mire tudtak rábeszélni, e helyett? Mert az is érdekelne :) Egyébként nem zavar a kisebb futásteljesítmény, mert a Tourance Next túlteljesített mindent, amit eddig tapasztaltam akár a Banditon, akár a BMW-n, viszont ha tudsz még ennél is jobbat, azt azért kipróbálnám :)
Hát nem is tudom már hogy csináljam! Az elmúlt 25 éve soha nem volt problémám mindig fülre érzésre vezettem és be jött! Most LC GSA nál van egy beállítható opció válts fel válts le nyíl mutatja a helyeset.Még a gondolatomban sincs a váltás ö már akarja ha betartom elég fura gép hangok jönnek ki belőle még egy 04 es ohc 12dohc után is. Néha rá pislantok mosolygok a fordulatot és hozzá tartozó sebességet sose néztem. Az ohc val már mentem dombon lefelé hátszélben 6 ban tiltásig egy Rt után gondoltam hogy rossza a gép mert többször is ledadogott de ahogy vissza vettünk minden ok volt vele. Igen ott se nézem a piros mezőt. Még nem volt nyíl :-)
Ha a konstruktőr (gyártó) oldaláról közelítem meg a dolgot, akkor én úgy értelmezem, hogy a vörös mező előtti tartományban nem kell számítani rendellenességre. Sőt! A vörös mező vélhetően tartalmaz egyfajta toleranciát, így pl. rövid idejű vörös tartomány, vagy a vörös tartományt közelítő szekció is még kockázatmentes, de legalábbis nem okoz maradandó problémát. Ha a tervező nem így gondolná, akkor annak jelét adná; más lenne a tiltott tartomány, a kezelési könyvben (gy.k.: user manual) utalna rá, mely fordulatszám-tartományok nem kívánatosak.
Ismétlem, ez nem egyezik a személyes érzésemmel, hogy mely fordulatszám-tartomány az ideális, illetve mely tartományt érzem megfelelőnek.
Zsoltika :-D a Pirelli kilométerben kb a kétharmadát fogja tudni, de végig használható lesz és meg leszel vele elégedve!!! Ha nem lenne a környezetemben egy fiatalember aki mindenféle újdonságokra rábeszél, akkor a negyedik garniturát is megvenném belőle. (pedig nem kíméltem hidd el, sem a motort sem a gumt :-))
Szia! Sajnos erről még nincs tapasztalatom, mert még nem mentem 100km-t velük, de eddig mindenki azt mondta, hogy simán jobb, mint a Tourance Next, ami már csak azért is megnyugtató, mert én az nagyon szerettem, soha sehol nem csúszott meg még hidegen sem, szóval nekem már az is jó lesz, ha "csak" annyit tud, viszont kilométerben többet. Majd beszámolok, ha lesz érdemi infó.
Köszönöm a hozzászólásokat, az mlas45 kolléga rávilágított sok mindenre ami még nekem nem annyira természetes.
Főleg a 4500 körüli remegésre, talán inkább torpanásra gondolok. Tetszik a boxer karaktere megmondom őszintén de szokni kell, a 750 -s K hoz hasonlítva sokkal lustábbnak érzem, viszont a futóműve szinte hihetetlen mit tud, pedig még csak óvatosan gurigázok vele.
Hát számomra a milyen fordulattal szabad azt jelenti, milyen fordulattal jó. És ezzel redline közelében nem jó. Rezeg, hangoskodik, erőlködik, de mégsem megy igazán. Sztem nem erre való.
Az enyémben 8000-nél kezdődik a piros - sztem nem sok olyan tulaj van, aki odáig forgatja az öreg boxert :))
4000-ig sima, utána kezd rezegni, 5000-től megint simul kicsit, de ott már ritkán használom, 6-ban nekem az már 140 feletti tempó, az a nakeden (az 1100S-t nyugodtan nevezhetjük annak, mert mellközép felett semmit sem véd a plexije) tartósan már nem kellemes.
Aki a 7-8000-es sávokat (meg a 150+ km/h-t) szereti, annak nem ez a motorja :) - fokozottan igaz ez a 850R-re.
Használd a gépet, és meg fogod érezni, "hol érzi jól magát" - bár végeredményben magad megadod rá a választ.
A piros mező éppen ezt mutatja a fordulatszámmérőn - mármint melyik az a fordulat, amit már nem érdemes használni - ami az alatt van, az normál üzemnek számít, tehát tartható. Szerintem.
én 1150RT-hez terveztem beépíteni az alacsonyabb utazófordulat végett.
fekete hatsebességes váltó módosított áttételsorral (rövid egyes amit csak GSA váltóba szerelnek, de ott a hatodik is rövid) ez a hosszabb végáttétel miatt kellett volna az RT-hez mert a 32/11-el is nehéz felmálházva elindulnia.
Hála az egyoldalas rögzítésnek, én tavasszal az egész városban nem találtam olyan gumist, aki ki tudta volna centrírozni a kerekemet :(( de legalább várni nem kellett, mert ez kisváros :D
... ezek után megoldottam otthon én. Alig kellett rá súly - persze biztos nem lett olyan tökéletes, mint egy jó géppel, de ez van, ezért nem megyek át más városba.
...hangosnak egyáltalán nem hangos, vagy nem úgy hangos, hogy zavarna! ...hogy őszinte legyek a szélzaj engem is zavar még most is, mikor megyek országúton, és sokszor nem is hallom tőle a motor hangját, olyankor odahúzom neki kicsit, hogy halljam a muzsikát magam mögül!
Van azért szerintem, akiket nem akarsz, hogy irigykedjenek rád. Pl. szülők, a gyerekeid, a szomszéd csaj, aki ellen a múlt héten követtek el nemi erőszakot... de befejezem a trollkodást/ offolást, én nem irigylem tőled a feelinget. Béke!
De több száz kilométeren át hallgatni a mennydörgést... Más meg panaszkodik a szélzajra, füldugót vesz, zajos neki a sisak, stb.
Van egy HD pár házzal odébb az utcánkban (konkrétan tőlünk a 4. vityilló), azon is van akusztika, mindig hallom, ha beindítja a fickó, még ha nem felénk, hanem a másik irányba indul is.
Első "igazi" motoros túránkon még a Deauville-l engem zavartak előre, mint lóerőbajnokot. Ha alagútba érkeztünk, elég volt az 1200Rt-t keresni a tükörben, az 1800 Intrudert hallottam, mikor beért a lukba.
Ennek ellenére nem hiszek a hangos kipuffban, de az RT "bemutatásakor" még a párom is megjegyezte; ennél még egy turmixgépnek is karakteresebb hangja van :-) Ennek ellenére egy pár százas után neki sem hiányzik több zaj, mint ami gyárilag adott.
Nem jó a hasonlat. Nem néma csaj vs. normálisról írsz, hanem normális csaj vs. olyan csajról amelyik szex közben ordenáré módon felüvölti az egész környéket. Hadd hallja mindenki, hogy éppen szexelek...
...olyan a V2 nyitott cső nélkül, mint a szex egy nagyon jó csajjal aki szegény néma! ...mennyivel izgatóbb, ha hangja is van közben! ;-) ...én nem vagyok egy szétbarkácsolós típusú ember, de én voltam az első, mikor hazaértem műszakiról, hogy visszaraktam a nyitott kályhacsöveket! :-) ...a V2-höz hozzá tartozik a mennydörgés meg a lángnyelvek! :-) ...a nélkül soha nem lesz az igazi!!! ...mindig lesz valami hiányérzet benne! ;-)
...ez Intruder fan mondta egyszer a rendőrnek, hogy "...legalább hallják, hogy jövök!" :-)
3 hetet? Nekem tegnapelőtt cserélték a gumimat, és a múlt héten kaptam időpontot. Egyébként én még a Fekti Műveknél szoktam gumiztatni Gyálon. Nem tudom neked mennyire esik távol.
Egy 2017-ben, rendszeresen karbantartottként hirdetett motor szervizkönyvében több mint 4 éves az utolsó bejegyzés. Azóta olajcserék, fékfolyadék-cserék stb. nem voltak? :-)
Én is néztem, hogy az 1150 GSA (Enduro váltó)-n, hogyan lehetne csak a szöghajtás cserével ezt a hosszabb áttételt elérni (1200 gs-nél Rt szöghajtást használtam), de 1150 hez nem találtam hosszabb áttétel a 33/11-nél, ami nekem van. A német gs forumon írták, hogy egy cég olyan hátsó áttételt csinál, amilyet kérsz, nem tudom az mennyire lenne megbízható, mert a hátsó áttétel cseréje jóval könnyebb lenne, mint a váltó babrálása. Legfeljebb hosszabb lesz az egyes, de egyenletes a kiosztás.
Van valakinek egyéb ötlete? Köszönöm az eddigi javaslatokat!
az, h tokkal-vonóval átrakható. pl ha hosszú hatos 1150gs-ed van, és hosszúnak találod a hatodik fokozatát (keveset pályázol), akkor berakod az 1100gs szöghajtását és azzal kicsit többet forog majd (hamarabb fel tudod rakni hatba), de nem annyit, mint a rövid hatos váltós. szóval össze lehet hozni egy köztes áttételt.
a szöghajtás áttétele és a váltó fokozatkiosztása két kül. téma.
A nagy csomagtartó átalakítás közben majdnem eldőlt a monstrum (R 1150 GSA), sikerült megfogni, de a jobb oldali tükör a falhoz ért, és eltört benne az üveg.
Tudja valaki, hogy csak tükröt lehet benne cserélni, vagy az egész cserés? Esetleg használt, jó állapotú valakinek?
Hamarosan kész az alu dobozrendszer, SW-MOTECH győzött, annak az oldal tartóját fabrikáltam át. Sikerült 94 cm-re összehúzni a 45 l-es dobozokkal.
Még egy nyűgöm maradt! A rövid 6-os váltót még mindig csak főúton, és kb 110-ig viselem maradéktalan örömmel, persze felette is használható, úgy 140-ig (kb 5000/perc), de tartósan így nem akarom használni (autópálya).
Szóval a rövid egyest meg nagyon szeretem, így felmerült bennem, hogy ebbe a váltóba a hosszabb hatost nem lehet-e beleoperálni. Gondolom a helye esetleg meg is van. Esetleg valaki látott már belülről 1150 váltót?
Amennyiben nem megy, úgy esetleg a teljes cserén is gondolkodtam (sajnos ott meg hosszú az egyes). Esetleg valakinek van egy keveset futott? Van cserébe R1200R váltóm és egyéb alkatrészek ehhez a típushoz, valamint egy R 1200 Gs (2008-as) sérült blokk is.
Pirelli Scorpion Trail II-re. Zaj megszűnt :) Egyébként ez egy elbaszott jó gumi. ADAC Motorrad teszten is győztes volt és akiket ismerek és használják mind szuperlatívuszokban beszélnek róla. A másik felni készletemen már végét járó Metzeler Tourance Next van, az is kurva jó volt, nem zajos, minden szempontból tökéletes, de a vége felé kockásodásra hajlamos, a Scorpion állítólag nem. Majd meglátjuk.
Sosem értettem, hogy az ilyesmi V2 csopperesek mért gondolják, hogy a gép csak nyitott csővel kúúúl. Nekem is van a szomszédságban egy Harley, az is hangos, mint a fene, két utcányi távolból hallom itt a csendes kertvárosban, mikor megy vele - mért jó ez?
mint a viccben: két barát beszélget:
- nem aludtam jól, a szomszéd valami xar zenét nyomatott egész éjjel...
- nekem szerencsém van, a szomszédom csak jó zenéket hallgat! ha akar, ha nem :)
Korábban nekem is volt csopperem. Azt is ugyanúgy használtam mint a későbbi motorjaimat. Ugyanúgy jártem vele túrázni. Átérzem a helyzetedet. Nem bántem meg, hogy cseréltem. Számomra nem volt elég kényelmes. Igen, a tank is kicsi. Lehet vele jókat motorozni, csak rá kellett jönnöm, hogy nem az én világom. Kettő éve összefutotttam ismerősökkel Montenegróban a tengerparton, majdnem mindenki ilyen géppel volt. Szép lessan gurultunk a Kotori öböl körül, durrogtak a V2-esek a nyitott csövekkel, pálmafák, tenger, be kell vallanom, akkor, és ott újra megkívántam. :)
Én a csattogást nem (annyira) bánom, inkább váltana kicsit finomabban, pontosabban... az öreg Yamahám váltója sokkal jobb volt - tudom, itt eretnekség ilyet kijelenteni (megkövezés, nyilvános korbácsolás, stb :D)
Azt nem tudom, az 1200 széria milyen lett, főleg a legújabb vizes, gondolom, jobb.
...13 liter a gyári tank, abból 2 liter tartalék, fogyasztás 5,5 - 9 liter, attól függ, hogy város, vegyes vagy országút, és gyári kipurendszerrel, vagy a majdnem nyitott kályhacsővel... :-) ...sebesség annyira nem számít, 120 felett úgy is leszed róla a szél! :-) ...de 110-nél még lehet számolni az ütemeket 5-dikben... :-) ...gyári adat szerint 170 a vége...
Köszi, azt látom, hogy neked is lefele áll a kézvédő, gondolom ezért kellett a kiegészítés rá. Igazgatni kell a kábeleket az biztos, hogy elférjen, nemhiába, a GS-nek szélesebb a kormánya, több a hely rajta.
Most nem érek rá fényképezni, de 1-2 korábbi képből kivágtam a vonatkozó részt. Igaz nem olyan jók a képek, mintha kifejezetten ezt fényképeztem volna!
Van olyan, ahol a kábel a kézvédőn "keresztül" van elvezetve, mert úgy jött ki jól.
(Ja, nekem van korm kiemelőm, de nem lett semmilyen kábel/cső cserélve, emiatt "rövidebbek" lettek, de így is sikerült megoldani!) ;-)
...én még most is meg vagyok, nagyon brutál a gép, pláne ezekkel a kályhacsövekkel, meg méter széles kormánnyal, egy baj van, hogy nekem kicsi, vagy én vagyok túl magas!!!
Köszi a segítséget, de nem ilyen irányú a probléma. A két kis csapágy cseréjén túl vagyok, lötyögött, be volt verődve (megszorítva sem lett teljesen jó) az már kifogástalan.
Eddig azt hittem, a kardán meg a hátsó hajtás együtt adja össze a holtjátékot... tavaly, mikor megcsináltam a hátsó hajtást, a foghézagot nem tudtam ellenőrizni, csak kézzel, meg aztán bíztam benne, hogy jó volt gyárilag.
Most jutottam oda, hogy keressem a holtjátékot, ami már a kardánon ott van... szóval a sebváltóban van.
Tudod, ez nekem új, eddig csak japán (meg orosz és NDK :D) motorjaim voltak, nem voltam felkészülve 30 fokos holtjátékra :DDD
Van egy VS 1400-as Intruderem, sajnálom szegénykémet, mert hibátlan "kis" :-) motor, de egyre jobban nem az én világom, és itt inkább a túl alacsony üléspozíció és a nyújtott láb dologra gondolok, mivel elég magas vagyok, nagyon magas, ezért nekem nem túl kényelmes. 75 ezer van a motorban, meg vannak a gyári eredeti dobok és lábtartó rendszer is! ...plusz egy első gyári ülés tartalékba. Olcsóbb K-s beszámítás vagy drágábbra ráfizetés érdekel. Csereár 1,1 M Forint, kp. esetén 1 M Forint. Érdeklődni e-mailben: izs73@freemail.hu ...jobban megy, mint gondolnád! :-)
...a függőleges irányú kerékbillenést nézd meg inkább sztenderen, amit vagy a hátsó agy, vagy a telelever hátsó csuklója szokott produkálni. ...az már fontosabb, mint amire rákérdeztél, ott a függőleges irányú billenés a kerék peremén mérve nem haladhatja meg az 1 mm-t! ...sztenderen a gép, gumit alul és felül ellentétesen megfogod két kézzel és óvatosan próbálod a kereket billenteni magad felé majd magadtól elfelé, ha nagyott kottyan, akkor ki kell vizsgálni, mi okozza az előbb írtak közül. Ez az, ami veszélyes is lehet ha nem figyel rá a motoros!
Minden erőfeszítésem és előzetes elhatározásom ellenére ma leszedettem az Anakee III garnitúrát a gépről. Elöl középen a profil mélység 3.7-3.8 körül, hátul 4.5-4.8 körül van. 120/70R19 és 170/60R17 páros. Érdekel valakit?
Szia, megjött a GS kézvédő és ahogy így elsőre néztem elég zsúfolt a helyzet a kormányon, ráadásul mintha a rögzítő bilincs pont olyan helyre esne, ahol ív van.
Te hogyan raktad fel a kézvédőt az 1150R-re? Van esetleg fotód, hogyan néz ki a kézvédő belső oldali rögzítése?
Nektek mennyit "kotyog" a hátsó kerék forgatva? Úgy értve, hogy motor sztenderen, váltó 1-ben, kuplung kiengedve, és a kerék előre-hátra forgatva van egy bizonyos holtjátéka a hajtásnak.
Nálam a gumin mérve 4-5 centit is lehet, ez nóóóóórmáááális?
Autózáskor a párom navigál, és mivel a kettő egymás mellett van, nekem Breclav maradt a fejemben, mint első cseh célállomás (ezt elérni még nem kellett térkép :-).
Breclavban jártunk - nekem nagyon tetszett. A hatalmas parkjában is jó sétát lehet tenni - anno jégmadarat is láttunk a fűzről vadászni.
A csehek elég jól menedzselik a műemlékeiket, rendben vannak, de "felosztják" a látnivalót több útvonalra, ezzel elérve azt, hogy nem nézed meg teljes egészében az adott épületet - ez nem annyira jött be, de nekik biztosan megéri.
Amúgy tetszett a cseh mentalitás - legalábbis ami lejött a 1,5 hetes karika alatt.
És mi a szitu a géppel? Érzel valami változást, jött valami megnyugvás abból, hogy nem leltél hibát?
Arra kérlek, a gyönyörű képekkel kapcsolatban, hogy írd hozzá, hogy hol található (szlovákul is jó), hátha valaki meg szeretné nézni, vagy esetleg útvonaltervet tegyél fel, ahol bejelölöd hol voltál, szerintem így lenne kerek a történet.
Lbx , állapot felmérő van hozzá, amin csak az első gumi kopott szerepel. mivel ez széria hibás ezért persze hogy lehetett hangja. De akkor pont nem volt. persze miután utánna olvastam világosodtam meg én is. ( arra gondolok hogy ez gyakorlatilag ilyen) valóban 6hó szavatosság van a papiron , külön beleírattam az aksit is. azt gondolom kéne hogy cserélje mert ugye mivan ha letöri a láncfeszítő füleit . na futok pár kört még vele.