Keresés

Részletes keresés

zello Creative Commons License 2005.07.25 0 0 7
noch dazu, várj, most olvastam el figyelmesebben! azt írja h "az úttesten kijelölt kerékpársávon" - azért a belvárosi utcákon, ahol ezt szoktuk csinálni, ritkán volna hely még egy felfestett sávnak, nem?
Előzmény: mallon (5)
zello Creative Commons License 2005.07.25 0 0 6
aztán majd ahol nincs kirakva a táblicsku, ott vadásznak ránk a rendőrök :))) - persze ezt már most is megtehetnék...
Előzmény: mallon (5)
mallon Creative Commons License 2005.07.25 0 0 5

viszont nem biztos h emiatt jogszabályt kell módosítani

 

Éppen, hogy nem kell jogszabályt módosítani, csak kijelölni (táblával). A KRESZ már elismeri ennek a lehetoségét:

 

 17.§ (3) Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzőtáblák (104. és 105. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő táblán (105/a. ábra) autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg, az úttesten kijelölt kerékpársávon a kerékpáros vagy az autóbusz forgalmi sávon az autóbusz - a jelzőtáblán megjelölt iránnyal szemben - közlekedhet.

Előzmény: zello (4)
zello Creative Commons License 2005.07.25 0 0 4
én is csinálom a belvárosban h bemegyek egyirányú utcába ha elég széles és van hely félrehúzódni vagy rövid a szakasz, és látom h nem jön senki. nem hiszem h ez különösebben veszélyes lenne ha mindkét fél figyel, viszont nem biztos h emiatt jogszabályt kell módosítani.
Előzmény: vanchu (3)
vanchu Creative Commons License 2005.07.25 0 0 3
Egyirányú utcában szvsz ne jöjjön szembe biciklis, mert onnan nem számítok rá... Kurva veszélyes...
Előzmény: mallon (-)
Lusta Dick Creative Commons License 2005.07.25 0 0 2
0:)
Előzmény: _ Liar _ (1)
_ Liar _ Creative Commons License 2005.07.25 0 0 1
ja me g a nullát
Előzmény: Lusta Dick (0)
Lusta Dick Creative Commons License 2005.07.25 0 0 0
Itt az ideje, csak már lássuk!
Előzmény: mallon (-)
mallon Creative Commons License 2005.07.25 0 0 topiknyitó

Na figyúzz má, valami jó lesz?

http://index.hu/politika/belfold/budapest/bckl9533/

 

Forgalommal szemben is haladhassanak a biciklisták egyes, kisebb forgalmú utcákban, javasolja a fővárosi főjegyző a kerékáros közlekedés könnyítésére. Tiba Zsolt javaslatai között szerepel még, hogy a biciklisták a piros lámpáknál külön felfestést kapjanak, így néhány méter előnyből indulhassanak az autósokkal szemben, jelentette az Info Rádió.

Budapesti biciklis körökben eddig is az terjedt, hogy egyirányú utcákba kerékpárral szabad forgalommal szemben közlekedni. Bartha László százados, a BRFK sajtóügyeletese az Index megkeresésére cáfolta a "népszerű tévedést". Mint mondta, a forgalommal szembe haladás pillanatnyilag csak abban az esetben megengedett, ha kijelölt kerékpárút vezet végig az egyirányú utcán, illetve ha külön tábla engedélyezi a közlekedést.

Az előretolt jelzéseket a kerékpárosokkal egyeztetett helyszíneken alkalmaznák.

A jelentés szerint több apró lépéssel is lehetne javítani a biciklisek helyzetén. Így például sokat segíthetne, ha a csatornafedőket a megfelelő irányba forgatnák, így elkerülhető lenne, hogy a kerék beszoruljon, jelentette az Info Rádió.

A javaslat szerint gyakrabban nyírnák a bicikliutakra behajló ágakat, és újrafestenék a kerékpárútra figyelmeztető jeleket is az úttesten.

Az új bicikliutak építése nem megy ilyen könnyen. Mint Tiba elmondta, sok útfelújításnál azért nem tud a főváros automatikusan új kerékpárutakat építeni, mert a munkák nem érintik a járdát, így nem tudnak helyet biztosítani a plusz-sávnak. Az idén néhány kilométer bicikliutat épít a főváros, de a jövőben ennél többet tart szükségesnek, jelentette az Info Rádió.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!