Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BXTurboD Creative Commons License 2004.05.12 0 0 317

A kipufogogazbol, hiszen a kipufogooldalrol beszélünk, a turbo meghajtasarol. Itt vannak a valtoztathato allasszögü lapatok. De megingattal. Az angol szövegben "soot"-rol beszélnek. Ez nem kén? Nincs elöttem szotar, hogy leellenörizzem.

Zsolt

Előzmény: mgy (316)
mgy Creative Commons License 2004.05.12 0 0 316
Zsolt, mi a vérből rakódna le kén a turbóban? :-O
Előzmény: BXTurboD (315)
BXTurboD Creative Commons License 2004.05.12 0 0 315
Sziasztok,

én hétvégén méregettem a kocsimat és akkor kiderült, hogy a légtömegméröm jo. Ez tehat nem lehet a baj.
Elég sokszor esik szo külföldi forumokon erröl a kis karrol, illetve arrol, hogy ez beragad. Egész pontosan azt irjak, hogy a kis lapocskak szorulnak meg a turbo geometriajaban (amiket a kis kar mozgat) a lerakodasok miatt. Elsosorban a kén a felelös ezért. Azt irjak, ezt azzal lehet elkerülni, ha az ember viszonylag dinamikusan, pörgösen vezet és nem tul kimélöen, hogy a turbo fel tudjon melegedni és ne tudjanak lerakodasok képzödni. Az tény, hogy az én vezetési stilusom inkabb kényelmes, mint pörgös (a feleségemröl nem is beszélve). Ma reggel egy fogoval megfogva és megmozgatva a kis kart egyébként érzékelhetö javulast értem el, vagyis most joval könnyebben mozog a kis kar, mint korabban.
A tesztelés közbeni nézegetést ugy értettem, hogy a VAG-COMmal teszteli az ember az N75-ös szelepet (laptop a motortérben) és eközben nézegeti a kar mozgasat.
A vakumcsö kicserélésére én is gondoltam, artani nem arthat.

Apropo: Az N75-ösböl a turbo felé menö vakumcsö nalam harom részböl all: Az elsö gumicsöszakasz csak par centi, majd ezt követi egy kis 2-3 cm-es müanyag csödarab és végül egy kb. 1 méteres gumicsö. Vajon mi a szerepe a müanyag csödarabnak?

Udv,

Zsolt

Előzmény: Baliszoft (310)
Baliszoft Creative Commons License 2004.05.11 0 0 314
Pitti,

Nekem is valami hasonlo otletem volt alabb (jopar hozzaszolassal lejjebb), nem tudom Gomb kezdett-e valamit a vakumcsovekkel (szerintem nem ;).

Előzmény: PittiTds (312)
Hörbi Creative Commons License 2004.05.11 0 0 313
Én a Seat PeNem-nél kipróbáltam új légtömegmérővel is, de hiába. Nem vezetett eredményre a töltőnyomás-vezérlő szelep cseréje sem.
Előzmény: Baliszoft (310)
PittiTds Creative Commons License 2004.05.11 0 0 312
Hi all

A kar mozgas temejahoz szolnek :) : Mielott szetszopatjatok magatokat csereljetek ki a vakumcsoveket ami az n75 rol megy le. Az osszeset.
Ha van kozte muanyag cso azt is. Ha hajszal repedes van rajta elmegy a nyomes/vakum es becsapja a muszert is. jartam mar igy nem is egyszer.

Pitti

Baliszoft Creative Commons License 2004.05.11 0 0 311
"Tehat a tesztelés közben figyelve a kar mozgasat lathatjuk, hogy az kellöen mozog-e vagy sem"

Hogy? Beleulsz a motorhazba padlogaz alatt :)

Előzmény: BXTurboD (309)
Baliszoft Creative Commons License 2004.05.11 0 0 310
Ugyanez a baja GombVTI Passatjanak is. En elkepzelhetonek tartom akar a MAF-ot is, annak ellenere hogy a turbonyomas hulyeskedik. Kene valaki akinek jo a MAF-ja, atcserelni, es akkor kiderulne.
Előzmény: BXTurboD (309)
BXTurboD Creative Commons License 2004.05.11 0 0 309
Sziasztok,

Csak hogy valaszoljak magamnak is:-)

Tegnap töltöttem egy kis idöt az Intereten amerikai TDI-forumokat olvasgatva és azt olvastam, hogy a turbon lévö kis kart elvben kézzel is kellene tudni mozgatni (ha nem is tul könnyen). Egy hozzaszolo arrol is beszamolt, hogy a kar kb. 2.5 cm (1 inch) hosszan mozog.

Hogy ne legyek teljesen off-topic, arrol is beszamolok, hogy a VAG-COMmal lehet tesztelni az N75-ös szelepet is, azt, ami vakummal mozgatja a fent emlitett kart. Tehat a tesztelés közben figyelve a kar mozgasat lathatjuk, hogy az kellöen mozog-e vagy sem.

Udv,

Zsolt

Előzmény: Hörbi (308)
Hörbi Creative Commons License 2004.05.10 0 0 308
Ilyesmit produkált nekem is télen, de egyszercsak elmúlt. Ha lassan nyomtam a gázt, akkor 170-ig is felment, de egy intenzív gyorsításra jött a hiba. Reboot gyógyította. Nekem sajnos nincs vag.com-om, úgyhogy nem tudom ilyen precízen leírni a jelenséget. (TDI ASV)
Előzmény: BXTurboD (307)
BXTurboD Creative Commons License 2004.05.10 0 0 307
Sziasztok,

Ahogy irtam, 1-2 hete épitettem kabelt és kezdtem méregetni a kocsimat (Octavia TDi110) leginkabb azért, mert tapasztaltam egy hibajelenséget: idonként teljesen elmegy a teljesitmény (egy-egy eröteljes gyorsitas utan) de ugy, hogy max. 120-130-at tudok elérni padlogazzal.
Egyrészt van egy hibakodom: P1550 (Charge Pressure Deviation). Masrészt a mérésekbol kiderül, hogy:
1. A légtömegméröm jo, 3-asban 3000-nél padlogazon 800 feletti az érték.
2. A turbonyomas gyorsan felépül (3-asban padlogazon), de tul magas! 2500 mbar, pedig a specifikacio 1850 és 2200 mbar közötti értékröl beszél (forras: VAG-COM oldala). A szoftverben a megkivant értéknél 1948 mbar szerepel.
3. A Regulator valve (N75: nyomasszabalyozo szelep, ha jol gondolom) %-os értéke (11-es blokk utolso mezo) terheléstöl függöen 20 és 94 között valtozik). Viszont ha tul sokaig tart a 2500 mbaros nyomas, akkor beall fixen 92.4 %-ra és onnan nem mozdul azutan sem, hogy lelépek a gazpedalrol. Attol a pillanattol kezdve, hogy beallt erre az értékre, többé nem mozdul egészen a motor ujrainditasaig.

A kocsit 3-asban, 4-esben és 5-ösben teszeteltem, ezek közül csak 3-asban all fenn a jelenség. 4-esben és 5-ösben teljes terhelésnél is csak kb. 1968 mbarra megy fel a töltönyomas, miközben az N75-ös szelep kb. 60%-on van.

En arra tippelek, hogy 3-asban mivel tul nagy a nyomas, egy idö utan a szamitogép lezarja védelemképpen az N75-ös szelepet, amit csak a kocsi ujrainditasaval lehet kinyitni azutan. De vajon mi lehet az oka ennek a tulnyomasnak? Van valakinek ötlete?

Illetve egy amerikai forumban olvastam a valtoztathato geometriaju turbon talalhato ki allito karocska beragadasarol. En kézzel megprobaltam megmozgatni, de nem sikerült. Ezt kellene tudnom mozgatni kézzel? Vagy nem?

Mit szoltok?

Udv,

Zsolt

Baliszoft Creative Commons License 2004.05.03 0 0 306
Hat, ha kitalalod hogy Immo2 v Immo3 van benne (?) akkor alabb elolvashatod hogy mi a teendo. Immo3 sux, de az csak az ujabbakon van elvileg.

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/index.html

Előzmény: BalageGSI (305)
BalageGSI Creative Commons License 2004.05.03 0 0 305
Üdv Mágusok

megnyertem egy majdnem ellopott leont és műszeregységet(immo) akarok illeszteni a vez egységhez, kulcshoz... ez csak a kereskedőtől kapott CODE-dal lehetséges nem??

Ha valakinek van 6lete jelezzen kösz!

BXTurboD Creative Commons License 2004.04.30 0 0 304
Sziasztok,

mgy irta, hogy nem talalja a kabelt a scantools oldalan. Mivel par napja én is ezt kerestem, ime a lap cime:

http://www.scantool.net/obdii_cable_type_b.htm

Ahogy arrol az orrmotoros forumon beszamoltam, én is most épitettem egy kabelt. Ezért aztan kicsit korulnéztem a témaban, jopar internetes cimet összegyüjtöttem, ahol vasarolni lehet, vagy a témaval foglalkoznak. Csatlakozot olcson egy német lapon lattam, még nem rendeltem meg, mert dragabb lenne a szallitas, mint a csatlakozo maga:

http://www.kds-online.com/Shop6a/catalog/product_info.php/products_id/1167

Ez egy elég alap csatlakozo, de a célnak gondolom megfelel. Az oldalon vannak komolyabbak is, nem tul dragan.

Egyébként én Gümö kapcsolasat valositottam meg (nem az optocsatolosat), ami itt talalhato:

http://www.kgt.bme.hu/nagye/obd2/

Nekem elsôre bejött, tökéletesen müködik. Raadasul egyszerü és olcso kis kapcsolas. Eddig a VWTools-al probaltam ki, VAG-Commal még nem. Egyébként tegnap lattam, hogy a VAG-Com ameriakai oldalan lehet csak szoftvert is venni 99 $-ért. Eddig a francia oldalat nézegettem, ahol csak kabellel együtt adjak, több mint a duplajaért.

Lenne egy kérdésem is. Van-e valakinek listaja az egyéb (nem motorikus) hibakodokbol?. A központi zar vezérlöm 4 hibat is kijelez, amiböl csak kettöt magyaraz meg:

928: Locking unit for CL drivers side - F220 Incorrect Signal
943: Heated exterior mirror driver side - 24
930: Unknown error code
935: Unknown error code

Kerestem a neten, de nem talaltam sehol leirast az utolso ketto hibakodrol.
Illetve van arrol valakinek fogalma, hogy a két fenti hibakodban mit jelentenek az F220 és a 24 kodok?

Udv,

Zsolt

mgy Creative Commons License 2004.04.30 0 0 303
Nem értek hozzá, remélem bejön valaki más hozzáértő is!
Előzmény: Balageaxe (302)
Balageaxe Creative Commons License 2004.04.30 0 0 302
Mikrokontrollerekből diplomáztam... :))) ez szerinted nem jo? http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/
Előzmény: mgy (301)
mgy Creative Commons License 2004.04.30 0 0 301
Gümő csinált optocsatolósat. Viszont ez az új bétával már nem megy. Most gondolkodnék a mikrokontrolleresben, csak TTR kollega még tojt válaszolni... :-)))
Előzmény: Balageaxe (300)
Balageaxe Creative Commons License 2004.04.30 0 0 300
Nem gond:) Ha sehol se találok akkor lehet rendelek egy egész kábelt.Te melyik elektronikát csináltad meg? Jeff-ét,vagy valami mást?
Előzmény: mgy (299)
mgy Creative Commons License 2004.04.29 0 0 299
nem értettük félre egymást, pontosan tudom, hogy neked csak a csatira van szükséged, de most megnéztem az oldalt, és nem találtam rajta.
Pedig egy éve én onnan rendeltem. Talán levették? Bocs, nincs más ötletem... :(
Előzmény: Balageaxe (298)
Balageaxe Creative Commons License 2004.04.29 0 0 298
Jaa,asszem félreértettük egymást:) Én a csatira azt értettem,hogy csak az OBDII-es rész kábel és soros csati nélkül. De tény,hogy "OBD-II Cable" név alatt fut egy 25 dolcsis kábel csatlakozókkal.Vagy akkor nemtom hogy hivják :)))) Ezt rendelted? Nem volt gond a szállítással?
Előzmény: mgy (297)
mgy Creative Commons License 2004.04.29 0 0 297
nézd meg jobban. lehet csak csatit is rendelni, már le is írtam korábban (itt) hogy lett meg onnan az enyám.
Előzmény: Balageaxe (296)
Balageaxe Creative Commons License 2004.04.29 0 0 296
Köszi,de pont ezt nem akarom.Kiadni tízezreket egy komplett cuccért,ha én is meg tudom csinálni...
Előzmény: mgy (295)
mgy Creative Commons License 2004.04.29 0 0 295
Előzmény: Balageaxe (294)
Balageaxe Creative Commons License 2004.04.29 0 0 294
Sziasztok!

Építenék 1 interfészt,de sehol sem találok OBDII-es csatit.Több elektronika boltban is elhajtottak.Nincs ötletetek honnan tudnék szerezni?

köszi!
Balage.

mgy Creative Commons License 2004.04.29 0 0 293
mennyiből jött ki?
Magasabban tud mintavételezni? Mennyi a frissítési freki?
Előzmény: TTR (292)
TTR Creative Commons License 2004.04.29 0 0 292
A "sima" optós kapcsolás nagyon alkatrész függő, az optónak legalább 200-as erősítést kell tudnia és 100Khz-et. Nagyon függ a notebook soros portjától is mert nincs benne rendes szintátalakító, ezért kellesetleg az ellenállásokkal próbálkozni. Érdemes minden elérhető notebookkal kipróbálni, talánaz egyikkel megszólal. Én megcsináltam a "rendes" kapcsolást is, ami többek szerint egy alkatrésztemető, de szerintem megéri,mert háromszor gyorsabban tud mintavételezni mint az egyszerű. Itt van a kapcsolás http://www.alexweiss.gmxhome.de/
a K-line adapter menüpontban.
Előzmény: style (284)
GombVTI Creative Commons License 2004.04.23 0 0 291
Okés, rendben! KÖSZÖNÖM ELŐRE IS!!

Nem győzök köszöneteket mondani Neked!! :)

Előzmény: Baliszoft (290)
Baliszoft Creative Commons License 2004.04.23 0 0 290
Gomb,

ne aggodj, nem olyan bonyolult dolog ez csak multkor a sotetben nem nagyon lehetett latni a turbobol semmit. Majd legkozelebb (vagy Rringen vagy itthon) megnezzuk vilagosban is.

Előzmény: GombVTI (289)
GombVTI Creative Commons License 2004.04.23 0 0 289
Hát nagyon szépen köszönöm!

Ez rengeteg minden és a fele nekem kínai. :(

Azt sem tudom, hogy hol kezdjem.
Háát majd jól megrángatom a kocsi elejét! :))))

Előzmény: Baliszoft (288)
Baliszoft Creative Commons License 2004.04.23 0 0 288
Gomb,

emlexel mondtam hogy szerintem nem MAF, mert a turbonyomasod van meghulyulve rendesen. Persze ez ott helyben, elmeletben, nem igazan jutott eszembe hogy ezen nem wastegate-van, hanem ez egy valtoztatato geometriaju tubro. A lenyeg a lenyeg, mindegy hogy milyen turbo, nem tudja rendesen azt a turbonyomast beloni a komputer amit akar. Raadasul nezegetve ezeket a mereseket, szerintem picit lassan is porog fel az a turbo, rohadt nagyok a lukak. A velemenyem meg mindig az, hogy a turbonyomas szabalyzasa nem okes.

1. Ellenorizni kell a vakumpuma tomiteseket (hogy van-e eleg vakum a turbo szabalyozasahoz egyaltalan), bar szerintem az OK lesz.

2. Ellenorizni kell az osszes vakumcsovet hogy nem-e lukas/ereszt valahol.

3. Ellenorizni kell a turbonyomas allito szelepet (N75). + van ott valami "check valve" is ami el szokott romlani (ez annyit csinal hogy csak az egyik iranyba engedi folyni a levegot).

4. Ellenorizni kell a turbo VNT-jet (ezt a valtoztathato geometriaju balhet). Ez ha beszorult, beragadt, allitolag rangatas hatasara megjavulhat! (vagy eltorhet?).

Ennyit sikerult osszeszednem a kulfoldi a forumbol.

Előzmény: GombVTI (287)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!