A kipufogogazbol, hiszen a kipufogooldalrol beszélünk, a turbo meghajtasarol. Itt vannak a valtoztathato allasszögü lapatok. De megingattal. Az angol szövegben "soot"-rol beszélnek. Ez nem kén? Nincs elöttem szotar, hogy leellenörizzem.
én hétvégén méregettem a kocsimat és akkor kiderült, hogy a légtömegméröm jo. Ez tehat nem lehet a baj.
Elég sokszor esik szo külföldi forumokon erröl a kis karrol, illetve arrol, hogy ez beragad. Egész pontosan azt irjak, hogy a kis lapocskak szorulnak meg a turbo geometriajaban (amiket a kis kar mozgat) a lerakodasok miatt. Elsosorban a kén a felelös ezért. Azt irjak, ezt azzal lehet elkerülni, ha az ember viszonylag dinamikusan, pörgösen vezet és nem tul kimélöen, hogy a turbo fel tudjon melegedni és ne tudjanak lerakodasok képzödni. Az tény, hogy az én vezetési stilusom inkabb kényelmes, mint pörgös (a feleségemröl nem is beszélve). Ma reggel egy fogoval megfogva és megmozgatva a kis kart egyébként érzékelhetö javulast értem el, vagyis most joval könnyebben mozog a kis kar, mint korabban.
A tesztelés közbeni nézegetést ugy értettem, hogy a VAG-COMmal teszteli az ember az N75-ös szelepet (laptop a motortérben) és eközben nézegeti a kar mozgasat.
A vakumcsö kicserélésére én is gondoltam, artani nem arthat.
Apropo: Az N75-ösböl a turbo felé menö vakumcsö nalam harom részböl all: Az elsö gumicsöszakasz csak par centi, majd ezt követi egy kis 2-3 cm-es müanyag csödarab és végül egy kb. 1 méteres gumicsö. Vajon mi a szerepe a müanyag csödarabnak?
A kar mozgas temejahoz szolnek :) : Mielott szetszopatjatok magatokat csereljetek ki a vakumcsoveket ami az n75 rol megy le. Az osszeset.
Ha van kozte muanyag cso azt is. Ha hajszal repedes van rajta elmegy a nyomes/vakum es becsapja a muszert is. jartam mar igy nem is egyszer.
Ugyanez a baja GombVTI Passatjanak is. En elkepzelhetonek tartom akar a MAF-ot is, annak ellenere hogy a turbonyomas hulyeskedik. Kene valaki akinek jo a MAF-ja, atcserelni, es akkor kiderulne.
Tegnap töltöttem egy kis idöt az Intereten amerikai TDI-forumokat olvasgatva és azt olvastam, hogy a turbon lévö kis kart elvben kézzel is kellene tudni mozgatni (ha nem is tul könnyen). Egy hozzaszolo arrol is beszamolt, hogy a kar kb. 2.5 cm (1 inch) hosszan mozog.
Hogy ne legyek teljesen off-topic, arrol is beszamolok, hogy a VAG-COMmal lehet tesztelni az N75-ös szelepet is, azt, ami vakummal mozgatja a fent emlitett kart. Tehat a tesztelés közben figyelve a kar mozgasat lathatjuk, hogy az kellöen mozog-e vagy sem.
Ilyesmit produkált nekem is télen, de egyszercsak elmúlt. Ha lassan nyomtam a gázt, akkor 170-ig is felment, de egy intenzív gyorsításra jött a hiba. Reboot gyógyította. Nekem sajnos nincs vag.com-om, úgyhogy nem tudom ilyen precízen leírni a jelenséget. (TDI ASV)
Ahogy irtam, 1-2 hete épitettem kabelt és kezdtem méregetni a kocsimat (Octavia TDi110) leginkabb azért, mert tapasztaltam egy hibajelenséget: idonként teljesen elmegy a teljesitmény (egy-egy eröteljes gyorsitas utan) de ugy, hogy max. 120-130-at tudok elérni padlogazzal.
Egyrészt van egy hibakodom: P1550 (Charge Pressure Deviation). Masrészt a mérésekbol kiderül, hogy:
1. A légtömegméröm jo, 3-asban 3000-nél padlogazon 800 feletti az érték.
2. A turbonyomas gyorsan felépül (3-asban padlogazon), de tul magas! 2500 mbar, pedig a specifikacio 1850 és 2200 mbar közötti értékröl beszél (forras: VAG-COM oldala). A szoftverben a megkivant értéknél 1948 mbar szerepel.
3. A Regulator valve (N75: nyomasszabalyozo szelep, ha jol gondolom) %-os értéke (11-es blokk utolso mezo) terheléstöl függöen 20 és 94 között valtozik). Viszont ha tul sokaig tart a 2500 mbaros nyomas, akkor beall fixen 92.4 %-ra és onnan nem mozdul azutan sem, hogy lelépek a gazpedalrol. Attol a pillanattol kezdve, hogy beallt erre az értékre, többé nem mozdul egészen a motor ujrainditasaig.
A kocsit 3-asban, 4-esben és 5-ösben teszeteltem, ezek közül csak 3-asban all fenn a jelenség. 4-esben és 5-ösben teljes terhelésnél is csak kb. 1968 mbarra megy fel a töltönyomas, miközben az N75-ös szelep kb. 60%-on van.
En arra tippelek, hogy 3-asban mivel tul nagy a nyomas, egy idö utan a szamitogép lezarja védelemképpen az N75-ös szelepet, amit csak a kocsi ujrainditasaval lehet kinyitni azutan. De vajon mi lehet az oka ennek a tulnyomasnak? Van valakinek ötlete?
Illetve egy amerikai forumban olvastam a valtoztathato geometriaju turbon talalhato ki allito karocska beragadasarol. En kézzel megprobaltam megmozgatni, de nem sikerült. Ezt kellene tudnom mozgatni kézzel? Vagy nem?
megnyertem egy majdnem ellopott leont és műszeregységet(immo) akarok illeszteni a vez egységhez, kulcshoz... ez csak a kereskedőtől kapott CODE-dal lehetséges nem??
mgy irta, hogy nem talalja a kabelt a scantools oldalan. Mivel par napja én is ezt kerestem, ime a lap cime:
http://www.scantool.net/obdii_cable_type_b.htm
Ahogy arrol az orrmotoros forumon beszamoltam, én is most épitettem egy kabelt. Ezért aztan kicsit korulnéztem a témaban, jopar internetes cimet összegyüjtöttem, ahol vasarolni lehet, vagy a témaval foglalkoznak. Csatlakozot olcson egy német lapon lattam, még nem rendeltem meg, mert dragabb lenne a szallitas, mint a csatlakozo maga:
Ez egy elég alap csatlakozo, de a célnak gondolom megfelel. Az oldalon vannak komolyabbak is, nem tul dragan.
Egyébként én Gümö kapcsolasat valositottam meg (nem az optocsatolosat), ami itt talalhato:
http://www.kgt.bme.hu/nagye/obd2/
Nekem elsôre bejött, tökéletesen müködik. Raadasul egyszerü és olcso kis kapcsolas. Eddig a VWTools-al probaltam ki, VAG-Commal még nem. Egyébként tegnap lattam, hogy a VAG-Com ameriakai oldalan lehet csak szoftvert is venni 99 $-ért. Eddig a francia oldalat nézegettem, ahol csak kabellel együtt adjak, több mint a duplajaért.
Lenne egy kérdésem is. Van-e valakinek listaja az egyéb (nem motorikus) hibakodokbol?. A központi zar vezérlöm 4 hibat is kijelez, amiböl csak kettöt magyaraz meg:
928: Locking unit for CL drivers side - F220 Incorrect Signal
943: Heated exterior mirror driver side - 24
930: Unknown error code
935: Unknown error code
Kerestem a neten, de nem talaltam sehol leirast az utolso ketto hibakodrol.
Illetve van arrol valakinek fogalma, hogy a két fenti hibakodban mit jelentenek az F220 és a 24 kodok?
Gümő csinált optocsatolósat. Viszont ez az új bétával már nem megy. Most gondolkodnék a mikrokontrolleresben, csak TTR kollega még tojt válaszolni... :-)))
nem értettük félre egymást, pontosan tudom, hogy neked csak a csatira van szükséged, de most megnéztem az oldalt, és nem találtam rajta.
Pedig egy éve én onnan rendeltem. Talán levették? Bocs, nincs más ötletem... :(
Jaa,asszem félreértettük egymást:) Én a csatira azt értettem,hogy csak az OBDII-es rész kábel és soros csati nélkül. De tény,hogy "OBD-II Cable" név alatt fut egy 25 dolcsis kábel csatlakozókkal.Vagy akkor nemtom hogy hivják :)))) Ezt rendelted? Nem volt gond a szállítással?
A "sima" optós kapcsolás nagyon alkatrész függő, az optónak legalább 200-as erősítést kell tudnia és 100Khz-et. Nagyon függ a notebook soros portjától is mert nincs benne rendes szintátalakító, ezért kellesetleg az ellenállásokkal próbálkozni. Érdemes minden elérhető notebookkal kipróbálni, talánaz egyikkel megszólal. Én megcsináltam a "rendes" kapcsolást is, ami többek szerint egy alkatrésztemető, de szerintem megéri,mert háromszor gyorsabban tud mintavételezni mint az egyszerű. Itt van a kapcsolás http://www.alexweiss.gmxhome.de/
a K-line adapter menüpontban.
ne aggodj, nem olyan bonyolult dolog ez csak multkor a sotetben nem nagyon lehetett latni a turbobol semmit. Majd legkozelebb (vagy Rringen vagy itthon) megnezzuk vilagosban is.
emlexel mondtam hogy szerintem nem MAF, mert a turbonyomasod van meghulyulve rendesen. Persze ez ott helyben, elmeletben, nem igazan jutott eszembe hogy ezen nem wastegate-van, hanem ez egy valtoztatato geometriaju tubro. A lenyeg a lenyeg, mindegy hogy milyen turbo, nem tudja rendesen azt a turbonyomast beloni a komputer amit akar. Raadasul nezegetve ezeket a mereseket, szerintem picit lassan is porog fel az a turbo, rohadt nagyok a lukak. A velemenyem meg mindig az, hogy a turbonyomas szabalyzasa nem okes.
1. Ellenorizni kell a vakumpuma tomiteseket (hogy van-e eleg vakum a turbo szabalyozasahoz egyaltalan), bar szerintem az OK lesz.
2. Ellenorizni kell az osszes vakumcsovet hogy nem-e lukas/ereszt valahol.
3. Ellenorizni kell a turbonyomas allito szelepet (N75). + van ott valami "check valve" is ami el szokott romlani (ez annyit csinal hogy csak az egyik iranyba engedi folyni a levegot).
4. Ellenorizni kell a turbo VNT-jet (ezt a valtoztathato geometriaju balhet). Ez ha beszorult, beragadt, allitolag rangatas hatasara megjavulhat! (vagy eltorhet?).
Ennyit sikerult osszeszednem a kulfoldi a forumbol.